OutOfCtrl Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Nu am mai revenit, pt ca din pacate inca nu am reusit sa probez cu alt buson. Incerc astazi cu un prieten ce are Hornet. Chiuloasa e noua (1000km), antigelul e Hepu 1:1 si inainte era Motul gata preparat, deci nu ar trebui sa fie din cauza antigelului. Dupa ce probez cu busonul original revin cu un raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 (editat) si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate. chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune. Si eu zic la fel, daca motorul are deja peste 100grd cind s-a oprit din mers, si iei contactul imediat, lichidul nu mai circula ramine in motor, care are peste 110grade real, si se supraincalzeste, iesind in vas. Daca are 90grade, si continua sa iasa din vas, e busonul. Colegul care e irascibil, i-l rog sa faca distinctie intre aceste posibilitati. Nu a zis nimeni sa lasi motorul de la 60 la 80grd, si dupaia sa-l opresti. domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade iar in ce priveste pe fratele mai mare : incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius??? Editat August 15, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Si daca ar fi doar apa de la robinet simpla pusa in instalatie, datorita presiunii, daca aceasta e in norme, apa va fierbe aproape de 120 grade. Toata lumea spune ca daca nu pui antigel e bai, de acord, cu antigel e mai ok, dar poti merge si fara linistit, am mers un an de zile doar cu apa de la robinet, si nu s-a mai intamplat nimic, culmea, am si desfacut motorul pe urma din alte motive si nici pompa sau alte componente ale instalatiei de racire nu aveau nimic, ca sa nu mai spun ca folosisem cu ceva luni in urma si niste pilitura din aia de fier ptr. ca scapa putin radiatorul pe undeva. In principiu, daca instalatia de racire isi face treaba corect, nu prea exista posibilitatea opririi motorului si apa sa fie la temperatura maxima, decat in conditii speciale, gen mers in coloana sau stiu eu ce manifestari de genul. Daca apa da pe afara des, clar acolo e ceva in neregula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade iar in ce priveste pe fratele mai mare : ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius??? Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Salut, , deci apa circula...si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Dupa ce opresc motorul(ca fac 10km sau 100km e la fel) se aude in instalatia de racire cum face bulbuci(sau fierbe, asa suna) si imi baga lichid in vasul de expansiune. Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant! stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo??? daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest :blink: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 (editat) stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo??? daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest Daca puneam asta , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov) PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp Editat August 16, 2012 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 (editat) Daca puneam asta , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov) PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) in ceea ce priveste gluma... inca dorm nu am finalizat trezirea, deh a fost aseara concert boschito .. si volba ta, e limita la emoticoane Editat August 16, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) Cam asa pare. E posibil si sa fie la limita si asa, da cert e ca e chiar ca de prigat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Thundercatul paianjenului vede rar 90 de grade, matza se infierbanta greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Thundercatul paianjenului vede rar 90 de grade, matza se infierbanta greu pai da, ca nu'mi plac unghiurile drepte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) buna asta, tu incet??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 (editat) La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) Nici asta nu e bine. Functioneaza termostatul corect? Sau iti arata indicator ceva aiura. Editat August 17, 2012 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Nici asta nu e bine. Functioneaza termostatul corect? Sau iti arata indicator ceva aiura. indicatorul la el e ok ( si la mine) buba e alta. ori termostat semiblocat ori "402 error" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 omg 402! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu. 402, exact cum ziceam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Daca stii de 402 e clar ca ai prea mult timp liber Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Daca stii de 402 e clar ca ai prea mult timp liber cum adica am prea mult timp liber?, omu'ie dator sa invete tot timpul, sa se autoinstruiasca, omu'ie inainte de toate daca imi place sa ma documentez ce ai cui mine ?? iote la el ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Vedeti cum e la asta: http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 (editat) Vedeti cum e la asta: http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute. da la gpz (zl 600 eliminator) imi facea si mie. si nu stiu cum sa zic dar nu prea se pupa cu unele teori, si pare sa imi confirme teoria cu termosifonarea. ai oprit, apa din radiator se raceste repede si este inlocuita prin termosifonare de apa fierbinte din motor, tadaaaa pleaca ventilatorul on topic, initiatorul ce o fi facut pana la urma??? Editat August 21, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat August 25, 2012 Share Postat August 25, 2012 (editat) Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori. este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti. astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii. e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi). Editat August 25, 2012 de big_bro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Abia azi am reusit sa fac testul cu un buson original Honda. Intr'adevar, busonul care il am eu e defect. Multumesc tuturor pentru raspuns, mai ales pentru Solutia la problema. Daca nu gasesc maine buson in Timisoara, caut pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 multumeste-i lui TNG ca el ti-a zis shpilu'.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.