Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

Nu am mai revenit, pt ca din pacate inca nu am reusit sa probez cu alt buson. Incerc astazi cu un prieten ce are Hornet. Chiuloasa e noua (1000km), antigelul e Hepu 1:1 si inainte era Motul gata preparat, deci nu ar trebui sa fie din cauza antigelului. Dupa ce probez cu busonul original revin cu un raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 589
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

si temperatura la bord nu atinge limita rosie.

 

 

 

Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate.

 

 

chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune.

 

 

Si eu zic la fel, daca motorul are deja peste 100grd cind s-a oprit din mers, si iei contactul imediat, lichidul nu mai circula ramine in motor, care are peste 110grade real, si se supraincalzeste, iesind in vas. Daca are 90grade, si continua sa iasa din vas, e busonul.

Colegul care e irascibil, i-l rog sa faca distinctie intre aceste posibilitati. Nu a zis nimeni sa lasi motorul de la 60 la 80grd, si dupaia sa-l opresti.

 

domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. :rolleyes: o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade :rolleyes:

 

iar in ce priveste pe fratele mai mare :

 

incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima.

 

 

ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius???

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca ar fi doar apa de la robinet simpla pusa in instalatie, datorita presiunii, daca aceasta e in norme, apa va fierbe aproape de 120 grade. Toata lumea spune ca daca nu pui antigel e bai, de acord, cu antigel e mai ok, dar poti merge si fara linistit, am mers un an de zile doar cu apa de la robinet, si nu s-a mai intamplat nimic, culmea, am si desfacut motorul pe urma din alte motive si nici pompa sau alte componente ale instalatiei de racire nu aveau nimic, ca sa nu mai spun ca folosisem cu ceva luni in urma si niste pilitura din aia de fier ptr. ca scapa putin radiatorul pe undeva. In principiu, daca instalatia de racire isi face treaba corect, nu prea exista posibilitatea opririi motorului si apa sa fie la temperatura maxima, decat in conditii speciale, gen mers in coloana sau stiu eu ce manifestari de genul. Daca apa da pe afara des, clar acolo e ceva in neregula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. :rolleyes: o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade :rolleyes:

 

iar in ce priveste pe fratele mai mare :

 

 

 

 

ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius???

Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant! :crack: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

, deci apa circula...si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Dupa ce opresc motorul(ca fac 10km sau 100km e la fel) se aude in instalatia de racire cum face bulbuci(sau fierbe, asa suna) si imi baga lichid in vasul de expansiune.

 

 

Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant!

:unsure:

 

stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo??? :rolleyes:

 

daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest :blink: :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:unsure:

 

stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo???

 

daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest

Daca puneam asta :wink: , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov) :wink:

 

:cheers:

 

PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca puneam asta , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov)

 

:cheers:

 

PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp

 

pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara :P

 

 

acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) :P

 

in ceea ce priveste gluma... inca dorm :P nu am finalizat trezirea, deh a fost aseara concert boschito .. :crack:

 

si volba ta, e limita la emoticoane

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara :P

 

 

acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) :P

Cam asa pare. E posibil si sa fie la limita si asa, da cert e ca e chiar ca de prigat :crack:

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand :laugh: si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini :))

Nici asta nu e bine. Functioneaza termostatul corect? Sau iti arata indicator ceva aiura.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu.

402, exact cum ziceam :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stii de 402 e clar ca ai prea mult timp liber :laugh:

cum adica am prea mult timp liber?, omu'ie dator sa invete tot timpul, sa se autoinstruiasca, omu'ie inainte de toate :friends: daca imi place sa ma documentez ce ai cui mine ?? iote la el :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vedeti cum e la asta:

http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html

Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vedeti cum e la asta:

http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html

Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute.

da

la gpz (zl 600 eliminator) imi facea si mie. si nu stiu cum sa zic dar nu prea se pupa cu unele teori, si pare sa imi confirme teoria cu termosifonarea. ai oprit, apa din radiator se raceste repede si este inlocuita prin termosifonare de apa fierbinte din motor, tadaaaa pleaca ventilatorul :friends:

 

 

 

 

 

on topic, initiatorul ce o fi facut pana la urma??? :unsure:

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori.

este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti.

astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii.

e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi).

Editat de big_bro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...