Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

salutare...am o interebare pt cei care au cb:

 

pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ?

 

 

 

am citit tot felul de pareri si cred ,sau poate ma insel , ca unii oameni nu stiu chiar ce inseamna cifrele alea ..........

la cb sunt omologate in talonul de inmatriculare urmatoarele marimi de cauciucuri: - pe fata 110/80 - 17

- pe spate 130/80 - 17

pe langa aceste cifre ele mai au si niste indici care reprezinta greutatea suportata, viteza maxima , si aderenta : - pe fata M/C 57H si pe spate - M/C 65 H

 

- daca iti alegi spre xemplu un cauciuc de 120/80/17 inseamna ca acesta va fi mai lat cu 10 mm , adica un cm, lucru care nu iti influenteaza vitezometrul in nici un fel ,singura diferenta este ca acest cauciuc este mai lat si mai greu si poate manevrabilitatea motocicletei va fi un pic mai slaba ;

- daca vei alege un cauciuc cu balon mai mic cum ar fi 110/70/17 atunci vitezometrul iti va arata viteza mai mare decat in realitate deoarece acest cauciuc are balonul mai mic si implicit si diametrul exterior al rotii va fi mai mic ;

- daca vei alege un cauciuc cu balon mai mare cum ar fi 110/90/17 atunci vitezometrul iti va arata viteza mai mica decat in realitate deoarece acest cauciuc are balonul mai mare si implicit si diametrul exterior al rotii va fi mai mare;

- daca vei alege un cauciuc 110/80/18 atunci nu il vei putea monta pe janta motocicletei decat daca aceasta este de 18 inch;

post-38816-1233132345_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator AdrianB1
am citit tot felul de pareri si cred ,sau poate ma insel , ca unii oameni nu stiu chiar ce inseamna cifrele alea ..........

Deci, nici tu :laugh:

 

Un cauciuc 130/80R17 nu are același diametru ca unul 140/80R17, având același raport cel de 140 are balonul mai mare. Cu balon mai mare mergi mai mult la o rotație, deci la aceeași turație mergi mai repede. Vitezometrul e pe roata față, dacă schimbi ceva pe spate nu are nici o influență, dar dacă schimbi fața la 120/80R17 o să mergi mai tare decât îți indică pe bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, nici tu :laugh:

 

Un cauciuc 130/80R17 nu are același diametru ca unul 140/80R17, având același raport cel de 140 are balonul mai mare. Cu balon mai mare mergi mai mult la o rotație, deci la aceeași turație mergi mai repede. Vitezometrul e pe roata față, dacă schimbi ceva pe spate nu are nici o influență, dar dacă schimbi fața la 120/80R17 o să mergi mai tare decât îți indică pe bord.

de-aia mai bine pui un 120/70 si ramai cam tot pe acolo cu diametrul. avand in vedere ca o mare varietate de moto folosesc acest cauciuc pe fata, nu cred ca ar dauna la cb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de-aia mai bine pui un 120/70 si ramai cam tot pe acolo cu diametrul. avand in vedere ca o mare varietate de moto folosesc acest cauciuc pe fata, nu cred ca ar dauna la cb

Nu e chiar asa. Da, diametrul ramane tot pe acolo (mai mic cu 2x4=8mm) dar designul motocicletei implica si dimensiunea rotilor. Imagineaza-ti stabilitatea unui dreptunghi si apoi a unui trapez. Latind roata s-ar putea ca motorul sa se comporte diferit pe curbe, altfel decat a fost proiectat. Eu nu mi-as schimba roata la motor pentru motive estetice. Da, la masina bagi niste anvelpe cu "aspect ratio" (AR) mare iarna si cu AR mic (sau janta diferita) vara pe niste genti de aliaj dar auto are 4 roti si nu te inclini (in mod normal) cu el pe curbe.

 

If it's not broken, don't fix it...

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa. Da, diametrul ramane tot pe acolo (mai mic cu 2x4=8mm) dar designul motocicletei implica si dimensiunea rotilor. Imagineaza-ti stabilitatea unui dreptunghi si apoi a unui trapez. Latind roata s-ar putea ca motorul sa se comporte diferit pe curbe, altfel decat a fost proiectat. Eu nu mi-as schimba roata la motor pentru motive estetice. Da, la masina bagi niste anvelpe cu "aspect ratio" (AR) mare iarna si cu AR mic (sau janta diferita) vara pe niste genti de aliaj dar auto are 4 roti si nu te inclini (in mod normal) cu el pe curbe.

 

If it's not broken, don't fix it...

evident ca se modifica ceva la manevrabilitate, spun doar ca nu cred ca ar fi asa de rau. va opune un pic mai multa rezistanta la inclinare, dar nu cred ca va fi semnificativ. cine face experimentul? aici nu e ideea ca repari ceva ce nu e stricat, e vorba de faptul ca pe 120/70-17 gasesti o gramada de cauciucuri sh. adrianb1, se stie parerea ta, nu e nevoie sa imi dai reply :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar ca din clicketu ala nu se reduce lungimea telescopului ci modul in care lucreaza el . Parerea mea e ca ar trebui redus numarul de spire din arc , sau un mod de-al scurta ( desi nu-mi dau seama cum). :laugh:

 

Buna,

Si eu sunt cam mic de inaltime si... as fi preferat sa fie macar cu 2 - 3 cm mai joasa dar m-am acomodat cu ea. Reglajul amortizoarelor spate pe una din cele 5 pozitii nu modifica inaltimea. E recomandat cand esti singur pe motor sa fie pe treapta a II-a cel putin. Daca tensiunea in arc e prea mica si ataci virajele cu viteza si apleci motocicleta, risti sa intri usor in derapaj; mai precis, pierde aderenta. Suspensia fata am impresia ca se poate regla; exista un arc interior a carui intensitate - dar nu stiu foarte sigur- se regleaza dupa ce demontezi roata, se pare ca are un surub un lungul furcii. reglajul cred ca se face cu o cheie imbus. Am sa ma interesez calumea, mai precis am sa citesc manualul si revin cu dedtalii.

 

Reglajul motorului pe inaltime NU SE FACE DOAR COBORAND-O DIN FURCA FATA!!!! Daca o cobori doar de fata ii schimbi trail-ul; mai precis ii inchizi ungiul cu cateva grade si risti sa cazi cu ea in curbe datorita deraparii sau, la franare, mai ales la frana de urgenta se comporta ca si cum ai bloca roata fata cu ghidonul indoit.

Ciclistica fiecarui motor si comportamentul acestuia la manevre este calculat de proiectanti cu multa minutiozitate. Spune cineva ca are probleme cu motorul la franare, ca-l pune jos chiar si la viteze foarte mici cu ghidonul dret... si ca motorul il impinge intr-o parte. Trebuie sa verifice daca nu cumva a lasat motorul mai jos doar de la furca si daca a tensionat suficient si in mod egal arcurile din furci. Daca a facut modificari, atunci trebuie sa aduca motorul la setarile normale si nu-i mai cade prietena. :laugh:) . Inca o chestie: cand cobori motorul, ii cobori si garda; daca esti nevoit sa ataci o curba la viteza mai mare cu genunchiul jos, s-ar putea sa atinga asfaltul cu scaritele ,sasiul sau cu teava de esapament si derapeaza ca pe You Tube cand , de fapt, daca era setata ca din fabrica putea s-o aplece inimaginabil si suficient incat sa iiasa din curba nesifonat.

Daca totusi vrei sa cobori motorul, atunci trebuie sa masori inaltimea care o are acesta cu tine asezat pe ea atat la furca cat si la un punct din spate inainte sa-i faci orice modificare. Dupa aceea, cobori inaltimea motorului de la furca prin slabirea suruburilor de prindere a furcii de cadru ( 4 la numar) suficient incat sa devina comoda pt tine si masori din nou inaltimea motorului la furca cu tine asezat in sa.

Apoi trebuie coborat si spate cu aceiasi diferenta !!!! nu mai mult, nu mai putin caci altfel se modifica ciclistica si fie cazi in curbe, fie te tranteste la franare, fie iei curbele cu multa dificultate functie de marirea sau micsorarea unghiului furcii.

Exista niste " oase" niste dispozitive de fier care se monteaza la articulatia furcii spate si care micsoreaza cursa acesteia. Pentru motoare cu doua amortizoare pe spate n-am gasit. Am vazut pentru motoare cu monoamortizor pe spate si doar pentru anumite marci.

Cea mai simpla si sigura metoda este sa porti bocanci cu talpa groasa :wink:) te avantajeaza si pe motor si cand te dai jos de pe el. E si cea mai ieftina, crede-ma.

Motoare cu saua joasa nu sunt decat choper-ele. Motoarele naked si cele sport touring au inaltimea seii de la 770 mm in sus. Crede-ma ca si eu am cautat...

Eu m-am invatat cu CB si chiar nu ma deranjeaza ca sunt la limita. Ideea e ca la oprire sa te inveti, daca nu ajungi cu ambele picioare ( cu varfurile dar destul de bine), atunci trebuie sa te inveti ca la oprire sa te sprijini pe piciorul drept; ca o semidescalecare. La plecare, apesi ambreiajul, piciorul stang banuiesc ca ajunge la schimbatorul de viteze... :lol:) bagi in viteza si te urci pe ea cupland si motorul. Greu de explicat dar ai sa vezi ca e destul de usor. CB-ul are saua de 775 mm dar am vazut baieti care conduc motoare cu saua de 815 mm si se descurca foarte bine; ba n-au cazut niciodata.

Deci, bocanci cu talpa gorasa; atentie la sireturi sa faci vreo bucurie si la oprire descalecat pe dreapta. E ieftin si cel putin stai linistit ca nu-ti face motorul surprize pe drum.

Bafta si tot raul e spre bine; poate facem clubul piticilor cu CB-uri

 

PS Primim si fete :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corectare: 80 nu e grosimea ci e "aspect ratio". Pentru 110 grosimea e 80% din 110mm adica 88mm. Alt exemplu unde diferenta e sesizabila: pentru 205/55R16 grosimea ar fi 55% din 205, 112.75mm, nu 55mm. (sursa: Dimensiunile anvelopelor & Indicii de viteza).

 

foarte corect , m-am grabit cand am scris,

referitor la 120/70 e diferenta de 8mm si credeti-ma ca acea diferenta conteaza destul ...............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia fata la Cb500 nu este reglabila pe intaltime. Ai putea incerca sa ii modifici duritatea punand un ulei mai gros sau mai subtire in furca (5w-10w) dar inaltimea va ramane aceeasi.

O poate regla pe inaltime dar intr-un mod neortodox din sistemul de prindere de sasiu - prinderea amortizorului de furca; sunt patru suruburi si coborarea se face cu vreo 3-4 cm. Dar i-am atras atentia ca daca o face doar de acolo risca sa-i schimbe ciclistica; am vazut destule motoare coborate de fata iar cei care le folosesc mi-au zis ca au avut surprize privind comportamentul la manevre. Obligatoriu trebuie coborat si spatele cu aceiasi distanta insa nici eu si, din cate am discutat, nici alti prieteni care sunt mecanici nu stiu cum sa coboare spatele. Amortizorul fata se intareste din reglarea arcului interior. Daca doresti da-mi o adresa de e-mail si-ti trimit manualul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte corect , m-am grabit cand am scris,

referitor la 120/70 e diferenta de 8mm si credeti-ma ca acea diferenta conteaza destul ...............

 

Buna Marius,

 

diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring.

 

salutare...am o interebare pt cei care au cb:

 

pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ?

 

Buna

 

diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna Marius,

 

diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring.

 

 

 

Buna

 

diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring.

 

Cel putin teoretic :crack: stii tu ca niciodata nu se potriveste planul de acasa cu ala din targ ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-39386-1233713086_thumb.jpgSalut,

 

Ma alatur voua,ca mandru posesor de CB500.

Honditza am luat-o in Octombrie, este un PC32 din 97 si avea in acel moment 38000km.

Multumesc fostilor proprietari (Silviu B -Tg.Mures si Marius D -Bucuresti) pt ca au avut grija de ea.

Nu am apucat sa fac decat vreo 600 km cu ea (400 oras,200 afara) -lipsa timp liber din cauza servicului. Majoritatea kilometrilor din oras i-am facut seara,dupa ora 22 - sunt incepator si ,ca incepator, nu agreez aglomeratia.

Initial am fost tentat sa iau un Monster de 600 dar mi-am dat seama ca , in primul rand este putin peste "puterile mele" de incepator iar in al doilea rand am ascultat si de sfatul celor din jur ( "nu-ti lua italianca mai veche de 2000 ca o sa ai probleme,mergi pe japoneze" ).

Nu-mi pare rau deloc pt alegerea facuta, CB-ul mi se pare "de vis" (desigur,sunt constient ca este prima dragoste iar parerile si impresiile mele sunt subiective dar ...).

M-am urcat cu teama pe ea (scoala facuta pe un FirstBike Formula de 200,limitat artizanal la 4000rpm), mi se parea f f mare si grea ...dar incet-incet am inceput sa ne cunoastem, astfel ca astept cu nerabdare incalzirea vremii pentru a ne continua colaborarea.

 

Multumesc tuturor celor ce au postat aici, trei ani inseamna ceva iar informatiile si parerile sunt "priceless".

 

Din momentul achizitionarii am tot vrut sa va fac cunoscut acest lucru dar ,din cauza timpului, nu am reusit sa-i fac o fotografie cat-de-cat, am lasat de pe o zi pe alta si am bagat-o la iernat. Bine,nici acum nu am foto dar o sa ma folosesc de cea facuta de Silviu in momentul vanzarii - singura diferenta intre acel moment si prezent ar fi gumele noi -Dunlop GT501.

 

Drum liber, asfalt uscat, lant intins, bani de gaz si pofta de bere !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial am fost tentat sa iau un Monster de 600 dar mi-am dat seama ca , in primul rand este putin peste "puterile mele" de incepator iar in al doilea rand am ascultat si de sfatul celor din jur ( "nu-ti lua italianca mai veche de 2000 ca o sa ai probleme,mergi pe japoneze" ).

Pai de prin 95 CB-ul e italianca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-39386-1233713086_thumb.jpgSalut,

 

Ma alatur voua,ca mandru posesor de CB500.

Honditza am luat-o in Octombrie, este un PC32 din 97 si avea in acel moment 38000km.

Multumesc fostilor proprietari (Silviu B -Tg.Mures si Marius D -Bucuresti) pt ca au avut grija de ea.

Nu am apucat sa fac decat vreo 600 km cu ea (400 oras,200 afara) -lipsa timp liber din cauza servicului. Majoritatea kilometrilor din oras i-am facut seara,dupa ora 22 - sunt incepator si ,ca incepator, nu agreez aglomeratia.

Initial am fost tentat sa iau un Monster de 600 dar mi-am dat seama ca , in primul rand este putin peste "puterile mele" de incepator iar in al doilea rand am ascultat si de sfatul celor din jur ( "nu-ti lua italianca mai veche de 2000 ca o sa ai probleme,mergi pe japoneze" ).

Nu-mi pare rau deloc pt alegerea facuta, CB-ul mi se pare "de vis" (desigur,sunt constient ca este prima dragoste iar parerile si impresiile mele sunt subiective dar ...).

M-am urcat cu teama pe ea (scoala facuta pe un FirstBike Formula de 200,limitat artizanal la 4000rpm), mi se parea f f mare si grea ...dar incet-incet am inceput sa ne cunoastem, astfel ca astept cu nerabdare incalzirea vremii pentru a ne continua colaborarea.

 

Multumesc tuturor celor ce au postat aici, trei ani inseamna ceva iar informatiile si parerile sunt "priceless".

 

Din momentul achizitionarii am tot vrut sa va fac cunoscut acest lucru dar ,din cauza timpului, nu am reusit sa-i fac o fotografie cat-de-cat, am lasat de pe o zi pe alta si am bagat-o la iernat. Bine,nici acum nu am foto dar o sa ma folosesc de cea facuta de Silviu in momentul vanzarii - singura diferenta intre acel moment si prezent ar fi gumele noi -Dunlop GT501.

 

Drum liber, asfalt uscat, lant intins, bani de gaz si pofta de bere !

 

Foarte frumoasa, bruneta! :scratch:)

Ai grija de ea, multe bucurii pe drumuri lungi si asfalt uscat :lol: . Poate in primavara le scoatem la plimbare.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...