Sari la conținut

Casti Enduro/Dual Sport - Pareri, Informatii, Ponturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 589
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu folosesc de un an un Airoh s4. Sunt foarte multumit de ea. Problema e ce faci cu ea. Castile cu cozoroc nu sunt facute ca sa te deplasezi pe distante lungi cu viteze ce trec de 100 ! Cozorocul are rolul de a te apara de crengi subtiri in padure .... si de noroiul improscat de cel din fata ta. Pentru mers cu viteze mai mari se da cozorocul jos si se mai monteaza ceva aparatori ... Parerea mea, cel mai important lucru la o casca enduro este greutatea (la plin ....), pe urmă banii ... si dupa aia mizilicurile si fitele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc de un an un Airoh s4. Sunt foarte multumit de ea. Problema e ce faci cu ea. Castile cu cozoroc nu sunt facute ca sa te deplasezi pe distante lungi cu viteze ce trec de 100 ! Cozorocul are rolul de a te apara de crengi subtiri in padure .... si de noroiul improscat de cel din fata ta. Pentru mers cu viteze mai mari se da cozorocul jos si se mai monteaza ceva aparatori ... Parerea mea, cel mai important lucru la o casca enduro este greutatea (la plin ....), pe urmă banii ... si dupa aia mizilicurile si fitele :)

Mult mai important consier eu confortul si rezistenta la uzura (dupa un an sa aiba inca aceeasi marime). O casca duala insa merge bine mersi la viteze foarte mari cat timp nu trebuie sa intorci capul si cat timp nu-l dai pe spate ca tembelu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai important consier eu confortul si rezistenta la uzura (dupa un an sa aiba inca aceeasi marime). O casca duala insa merge bine mersi la viteze foarte mari cat timp nu trebuie sa intorci capul si cat timp nu-l dai pe spate ca tembelu.

 

cum spuneam:

 

Castile on/off "dedicate" sunt concepute sa nu iti dea capul pe spate la viteza, respectiv cozorocul nu joaca rol de eleron.

 

Nu am la indemana sa anexez si pozele de la casca de cross (acelasi producator - alt model)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu uvex enduro pe autostradă Âşi cu 140 Âşi nu mi-a zburat capul. MiÂşcări uÂşoare stânga- dreapta Âşi eÂşti în parametrii. ÂŞi cozorocul face toți banii când mergi cu soarele în față. Plus că arată bine cu cozoroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un airoh tyger. cam intra vantu pe langa viziera, in rest este foarte misto. ochelarii intra foarte bine si aia de vedere si aia de enduro.

 

am mers cu ea la 120 la ora si nu mi-a dat capul pe spate. doar opune rezistenta daca intorci capu :lol: o chestie tipica castilor asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu uvex enduro pe autostradă Âşi cu 140 Âşi nu mi-a zburat capul. MiÂşcări uÂşoare stânga- dreapta Âşi eÂşti în parametrii. ÂŞi cozorocul face toți banii când mergi cu soarele în față. Plus că arată bine cu cozoroc.

 

 

"se stieeeeeeeeeee" !!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc de un an un Airoh s4. Sunt foarte multumit de ea. Problema e ce faci cu ea. Castile cu cozoroc nu sunt facute ca sa te deplasezi pe distante lungi cu viteze ce trec de 100 ! Cozorocul are rolul de a te apara de crengi subtiri in padure .... si de noroiul improscat de cel din fata ta. Pentru mers cu viteze mai mari se da cozorocul jos si se mai monteaza ceva aparatori ... Parerea mea, cel mai important lucru la o casca enduro este greutatea (la plin ....), pe urmă banii ... si dupa aia mizilicurile si fitele :lol:

Si un alt lucru important e ca o poti lasa cu viziera pentru mersul pe asfalt, iar cand ajungi la forestier ridici viziera si iti pui ochelarii de cross ca sa te ventilezi mai bine :)

S4 am si eu tot de 1 an si n-am pretentii sa se comporte ca un Shoei xr 1000 pe autostrada...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

E comparabila ca performante cu Airoh S4, difera doar putin forma. Ceva mai bine lucrata, in stilul caracteristic Uvex. Daca ai cum s-o iei acum la reducere, baga-te si nu mai sta pe ganduri. Daca vrei iti dau eu sa probezi un Uvex purtat un an de zile (e marimea M) sa vezi cum se lasa materialul in general.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Azi mă uitam să văd o portiță să sap puțin în cască în dreptul urechii să nu mă jeneze intercomul Âşi am dat de o surpriză. Interiorul e detaÂşabil. La început, fiind atât de fix, îmi părea lipit, dar azi am descoperit că este cu velcro. Deci încă un punct pt nemți. În rest. După 1 an de folosire, s-a lărgit minim, cât să nu îmi explodeze capul. În rest, aceeaÂşi calitate. Jos pălăria

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi mă uitam să văd o portiță să sap puțin în cască în dreptul urechii să nu mă jeneze intercomul Âşi am dat de o surpriză. Interiorul e detaÂşabil. La început, fiind atât de fix, îmi părea lipit, dar azi am descoperit că este cu velcro. Deci încă un punct pt nemți. În rest. După 1 an de folosire, s-a lărgit minim, cât să nu îmi explodeze capul. În rest, aceeaÂşi calitate. Jos pălăria

Ce casca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Prima iesire cu Nexo TourX-ul week-end-ul acesta. Aprox. 600 de km in toate conditiile de rulare.

 

Detaliind :

- De la 100 km/h vajaie urat.

- Fiind mare si prea ascutit taiata in fata poate fi usor afectata de curentul de aer ce se scurge peste ea, scuturandu-se fie lateral, fie in sus. Fenomenul apare de la 90-100 kmh.

- Subtil de tot, intra aer pe sub lateralele parbrizului, pe la jumatatea lor. Poate vara nu este asa de rau sa ai aer in zona pometilor si a ochilor, dar pe o vreme mai rece nu vreau sa stiu cum o fi (chiar si cu tot cu cagula).

- Ridicat la maxim, parbrizul ramane mult in campul vizual, undeva la nivelul sprancenelor. Cu timpul m-am obisnuit, dar in primii 10 km prin oras era foarte enervant. Numai la el imi statea, inconstient, privirea, neputand sa ma concentrez la trafic.

- Tot in primii 10 km era foarte enervant faptul ca imi vedeam reflexia fetei in parbriz. De nedescris, mai ales ca mergeam printr-un trafic foarte haotic, de evadare tipica 1 Mai-ului. La drum intins unde merg mai cursiv si mai atent la detaliile ce fug mai repede pe langa mine nu mai observ nimic si nu ma mai deranjeaza.

Poate atat reflexia asta cat si parbrizul ce obtura campul vizual au fost deranjante pentru mine fiindca in ultimul timp am folosit mai mult casca enduro cu ochelari.

- Un punct minus este faptul ca am lobii urechilor zgariati bine de la scos si pus in cap. Nu reusesc sa imi dau seama cum si de unde. Am studiat problema pe toate partile, dar nu descopar cauza.

- Deschisa, aerisirea frontala nu face mare diferenta. Se simte, dar nu radical. Asta poate si datorita faptului ca mult curent intra si pe sub, prin zona barbiei.

- Puncte pozitive: designul, confortul interior, posibilitatea adaptarii unui pinlock, camp vizual suficient de mare, parbriz mai usor de curatat decat ochelarii de enduro

 

 

Concluzie:

- Cat platiti atat face. 330 ron.

- Nu este genul de casca pe care sa o recomand oricui. Sunt unii care poate ar fi multumiti de ea raportat la pretul platit, altii care poate ar simti ca au aruncat 300 ron pe geam.

- Daca as avea de ales inca o data nu stiu ce pot spune ca as face. Pe de o parte as sta pe margine si as strange banii de un Hornet, pe de alta as fi multumit si de Nexo cu toate defectele ei (avand in vedere cat am platit pentru ea). Discutabil.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, asta e!

Si eu mi-as lua un uvex carbon, dar nah coasta!

Una peste alta la banii dati este ok, mai ales daca nu pune probleme mari pana in 100 km/h. Oricum din cate am vazut te dai destul de mult pe coclau!

Eu acum 4 ani am dat 300 de roni pe o casca mult mai aiurea decat asta a ta! Adica casca e integrala dar eu am impresia ca e brain cap!

Si intr-o nota mai vesela: la primul drum anul asta, prin februarie, cu casca mentionata mai sus(da inca o mai am), am luat frumos un fes gros gasit prin casa, l-am belit, i-am taiat 2 ochi, si am mers de la Fetesti la Bucuresti pe autostrada!

Nu-ti explic cum se uitau aia la mine in benzinarie!!!

Tu sa fii sanatos si sa te bucuri de ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am iesit si eu sambata o tura, tot asa... pe drumuri variate. Am dat 1000 de lei pe o casca... si anume, Uvex Enduro Carbon, ea valorand mult mai mult, doar pentru simplul fapt ca mi-am dorit una. Pur si simplu imi place cum arata. N-am avut asteptari prea mari, stiind ca o casca dual sport nu face nimic bine, insa impresia principala este ca nu-i simt prezenta.

Abia pe la 120-140 la ora incepe sa zbarnaie cozorocul, dar daca te joci cu reglajul (care se manevreaza destul de usor) si ii gasesti pozitia, dispare si zbarnaitul iar fluxul de aer este indreptat catre aerisirea din frunte care ventileaza suficient si chiar nesuparator crestetul. S-ar putea totusi ca vina sa fie si a parbrizului ciudat de la SuperTenere, care-ti arunca aerul fix in casca la viteze mai mari. Daca ma ridicam mai sus, se facea liniste.

Nu e o casca silentioasa, de fapt nu te simti ca intr-o camera ermetica unde-ti tiuie timpanele, ci auzi ambianta inconjuratoare destul de bine, mai ales motorul.

La viteze de peste 90 km/h se creeaza un curent, cum a zis si colegu' Raul mai sus, dinspre barbie catre frunte, simtindu-se destul de bine la ochi, dar si Airoh S4 se confrunta cu aceeasi problema. Insa este dotata cu un accesoriu care impiedica patrunderea aerului in zona barbiei (chinguard), care odata montat, curentul dispare.

Prin oras insa cu acest accesoriu te cam sufoci si la semafor trebuie ridicata viziera pana sus.

Viziera se ridica in trepte si fara protectia de barbie e arhisuficient (deocamdata) sa ridici doar prima treapta la semafor, sau cand mergi foarte incet. Campul vizual nu este afectat deloc.

Apropo de campul vizual, nu e chiar ca la Airoh S4, dar nici foarte departe.

Interiorul este detasabil. Eu l-am schimbat de la marimea L la XL. "Aripioarele" care fixeaza interiorul nu prea se aseaza la locul lor, iar cele din zona cefei chiar ies suparator de mult afara, insa nu de tot. Acest neajuns este insa uitat cand tragi casca pe cap si nu simti nici o apasare suparatoare pe nicaieri. E ca si cum ti-ar pune cineva o mana calda si pufoasa pe cap.

 

Daca ar avea o protectie reglabila la barbie, pe care s-o poti regla in mers, nu s-o montezi pe loc cu casca data jos, daca ar avea un cozoroc mai rigid (eventual tot din carbon) si al carui reglaj sa se poata face mai usor si daca interiorul ar fi mai bine ancorat, eu zic ca ar fi o casca perfecta. Nici greutatea nu este mare, 1200 si ceva de grame. Chiar si asa, nu as da mai mult de 13 milioane pe una, probabil compenseaza la protectia in caz de accident, dar asta nu vreau sa aflu niciodata.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Raul, asta e!

Si eu mi-as lua un uvex carbon, dar nah coasta!

Una peste alta la banii dati este ok, mai ales daca nu pune probleme mari pana in 100 km/h. Oricum din cate am vazut te dai destul de mult pe coclau!

Eu acum 4 ani am dat 300 de roni pe o casca mult mai aiurea decat asta a ta! Adica casca e integrala dar eu am impresia ca e brain cap!

Si intr-o nota mai vesela: la primul drum anul asta, prin februarie, cu casca mentionata mai sus(da inca o mai am), am luat frumos un fes gros gasit prin casa, l-am belit, i-am taiat 2 ochi, si am mers de la Fetesti la Bucuresti pe autostrada!

Nu-ti explic cum se uitau aia la mine in benzinarie!!!

Tu sa fii sanatos si sa te bucuri de ea!

 

Imi place mult pe off, dar asta am luat-o pentru on/off, drumuri lungi si f. lungi. La off o sa ramana 350-le si casca Scorpion cu ochelarii.

Momentam, tot ce pot spune este ca pe urmatoarea doresc sa o pot testa inainte. Sunt atat de multe modele, care mai de care la capitolul design si publicitate incat nu mai cred nimic. Imi plac Hornet-ul si modelul de la BMW, dar m-am cam saturat cu banii inainte.

Legat de Nexo - exact cum am zis. Cat am dat atat face. Nici nu ma bucur, nici nu plang.

Nu este exclus ca vajaiala si turbulentele sa provina de la combinatia intre inaltimea mea (aproape 1.90) si parbrizul mic al Tenere-ului. Cu toate castile am avut bataia asta de cap. Peste problemele astea, in mare, pot sa trec. Daca sunt numai de la parbriz, se vor rezolva.

Ma enerveaza serios doar faptul ca ma zgarie urat la urechi si nu descopar cauza. Ajunsesem uneori, la opriri, sa nu mai am chef sa o scot. Sper sa treaca de la sine sau sa ii dau de cap. Nu este vreo margine de scai.

 

 

Si intr-o nota mai vesela: la primul drum anul asta, prin februarie, cu casca mentionata mai sus(da inca o mai am), am luat frumos un fes gros gasit prin casa, l-am belit, i-am taiat 2 ochi, si am mers de la Fetesti la Bucuresti pe autostrada!

:cheers:

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zice si colegul Visavis mai sus, au minusuri si plusuri toate!

Partea cu zgariatul e mai aiurea, mai ales ca nu gasessti cauza!

 

Visavis din ce spui casca isi cam merita banii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo' de spart la urechi. Airoh S4 e foarte stramta jos, imi face urechile varza de cate ori o scot. Trebuie s-o trag foarte mult spre inapoi. La Uvex nu se intampla asta. Am tras si Arai X3 pe cap. Aceeasi senzatie de "moale" in jurul capului. Dar parca are campul vizual mai mic. Am probat-o doar in magazin. Nu stiu ce poate afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

legat de uvex enduro, mi se pare o casca adecvata pentru adventure-turing; geamul se da usor jos, ca sa poti folosi ochelarii; cozorocul este cam fragil, fata de castile de enduro-cross; protectia de la barbie este de laudat! prin dobrogea(mult vant) devine galagioasa de la 60km/h in sus!!!

pret 600 ron cu texe de expeditie(de la florin-brasov)+un geam clar+un interior(pe care il astept)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...