Sari la conținut

Casti Enduro/Dual Sport - Pareri, Informatii, Ponturi


Postări Recomandate

Eram interesat și eu de tipul acesta de cască, dar, din discuția de aici și din recenziile de pe site-uri de specialitate, nu prea văd care ar fi avantajele. În afară de cozoroc, binențeles...

Cele ieftine au multe hibe, iar cele scumpe îs ... prea scumpe. Mi-e foarte clar că încercarea de a împăca și capra (enduro) și varza (touring) nu dă roade încă, așa că am rămas la integrală. Eventual mai strâng ceva bănuți și când prind vreo ofertă iau și o cască de cross, cu toate că tre' s-o car în spate. Părerea mea de novice absolut... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 590
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eram interesat ?i eu de tipul acesta de cască, dar, din discu?ia de aici ?i din recenziile de pe site-uri de specialitate, nu prea văd care ar fi avantajele. În afară de cozoroc, binen?eles...

Cele ieftine au multe hibe, iar cele scumpe îs ... prea scumpe. Mi-e foarte clar că încercarea de a împăca ?i capra (enduro) ?i varza (touring) nu dă roade încă, a?a că am rămas la integrală. Eventual mai strâng ceva bănu?i ?i când prind vreo ofertă iau ?i o cască de cross, cu toate că tre' s-o car în spate. Părerea mea de novice absolut... :)

Care ar fi hibele? Pentru ca nu cred k e vorba de hibe specifice acestor casti, poate doar specifice castilor mai ieftine de 300e (fara reduceri).

 

@macicasan: Daca iti iei Uvex si ai ocazia sa incerci un S4, te-as ruga sa faci o comparatie acolo :D

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa-ncep cu inceputul, uvexul in cauza nu l-am testat niciodata. S4-le credeam eu ca e casca pentru mine cand mi-am luat echipament.

Cand l-am vazut am zis.. eh.. arata mai cheap decat in poze. Cand l-am pus in cap, l-am scos repede si nu m-am mai atins de el

Asta din cauza ca l-am probat la Louis si totodata am mai probat acolo niscaiva shoei si shubert si alte cele. Nu se compara la prima impresie. E ca si cum ti-ai pune o oala-n cap.

Dar mai tarziu am aflat ca nici o casca nu-i defapt "THE SHIT"

Si am avut mare noroc cu ekkemu ca mi-a facut o mare favoare si mi-a luat casca din state, asa ca am dat undeva pe la $350 pe un Shoei Hornet

Acum preturile nu-s f diferite in uk de ex: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trk...-All-Categories

Pe vremea aia nu gasisem in EU, iar mai apoi au aparut la 400 de euro. Cand dolaru era 2.5 si euro 3.5 lei.

 

Dar sa o luam sistematic.. poate ajuta pe cineva informatia asta

01. Fotografie de ansamblu a castii

24.feb.09%20004.jpg

24.feb.09%20007.jpg

24.feb.09%20009.jpg

02. Marca si modelul

Shoei Hornet DS - a doua generatie.. prima oricum nu s-a vandut deloc in europa

03. Pretul si locul de unde a fost achizitionata

$350 - nu stiu exact magazinul, de undeva Austin, TX, U.S.

04. Materialul din care este fabricata

sincer, nu stiu.. si am si aruncat toate carticelele si hartiutele de la ea. Nu e carbon, aia-i sigur. Ca safety e de top.. tot felu de ratinguri peste certificari etc.

05. Greutatea castii

Pe la 1.5kg

06. Cate puncte de prindere exista intre parbriz si casca ?

daca am inteles si e vb de viziera, 2.... cum s-ar mai misca daca ar fi mai multe? :) Cred ca nu inteleg eu :D

07. Cat de usor se demonteaza parbrizul ?

3 astfel de suruburi de plastic, se scoate cozorocu, se scoate viziera, se pune napoi cozorocu, se infileteaza.. dureaza vreo 2 minute

24.feb.09%20011.jpg

08. Ochelarii de enduro se aplica ergonomic (indiferent ca vorbim de parbriz montat sau demontat) ?

Se aplica pur si simplu, ca la o casca enduro. Se poate inchide si viziera peste..

24.feb.09%20012.jpg

24.feb.09%20013.jpg

09. Interiorul este detasabil in intregime sau doar partial (materialul din zona pometilor) ?

Complet detasabil. Se scoate usor, pometii prinsi in 3 capse si in margini, restul prins in 2 capse in spate si 2 in fata si marginea

10. Poza cu casca la interior pentru a se putea observa calitatea materialul interior si a modului in care este aerisita

24.feb.09%20008.jpg

24.feb.09%20010.jpg

Aerisiri se vad si in restul pozelor. Sunt 2 in frunte, una la gura.. si cele din poza de mai sus, una la prinderea cozorocului si 2 mai in spate. Plus aerul curge prin interior si iese si pe la ceafa, nu numai pe aerisiri. Daca inchizi toate, nu prea sufla, cum se vede, are chin courtain, interiorul strange sub maxilar.

11. Parbrizul accepta pin-lock ?

Este, dupa cum se vede si aceasta varianta. Este pusa si folia anti-aburire. Nu sunt probleme mari cu aburirea, dar am zis ca mai bine deloc.

In varianta care am luat-o din state era o viziera clara fara pinlock. Dar, asa se vindea doar in state. In EU era cu pinlock.

12. Etanseitatea parbrizului (garniturile de etansare sunt din cauciuc moale, plastic ieftin, de la o anumita viteza scoate sunete ciudate sau nu, in caz afirmativ de la ce viteza?)

Viziera nu scoate sunete ciudate.. eu am mers maxim 160. Dar nu e cea mai silentioasa casca.

13. Sistemul de inchidere (cu click, plastic zimtat sau D-lock)

Double D-ring, cum se vede si in poza. Comparativ cu acelasi sistem de la Airoh (am un airoh stelt), se foloseste mult mai usor, chiar si cu manusi. Mie imi place sistemul, si necesita doar 5 secunde in plus sa-l legi/desfaci. Un uvex posedat anterior cu clapita de fapt era mult mai greu de desfacut, aproape imposibil cu manusi.

14. Pe ce fel de trasee ati folosit-o (sau intentionati sa o folositi) ?

De toate. De la european la soft-enduro, pe ploaie, pe soare, pe ceatza, noaptea, la -12 grade... in toate conditiile, cateodata si cu gogglesi.

15. Calitati ?

Calitati sunt destule. E de calitate in general. O calitate in mod special in plus fata de full normal si si fata de combinatia enduro-goggles, foarte importanta: unghi extrem de bun de vizibilitate! Foarte foarte util in oras. Multa vreme n-am avut oglinzi.. si oricum cel mai sigur te uiti in spate sa vezi tot ce se-ntampla acolo. E de-ajuns sa te intorci pana la umar.. poti sa tragi cu coada ochiului.. si chiar vezi, nu vezi casca :D Dar asta se aplica in general la DS-uri.. insa n-am vazut scos in evidenta in threadu asta.

16. Defecte/puncte slabe ?

- In Brasov, la -10 grade am scapat-o de pamant fix pe cozoroc si a crapat unul din suruburile de plastic ce-l tinea. Dupa cum se vede in prima poza, am pus un surub de prin garaj. Acum imi trebuie si o cheie de 10 sa desfac cozorocu. Dar nu-l desfac, pentru ca nu scot niciodata viziera, pentru ca merg ochelarii fara pb si asa.

- Cand a fost noua, 2 saptamani am avut rani la urechi. Era f greu de pus si de scos, mai ales cu chin courtainu instalat. Insa, acum, dupa 16.000 km si un an de zile, se simte inca f fixa.. interiorul se tine bine. A small price to pay, I would say.

- Desi are loc de ochelari, e un pic cam sus.. ochelarii de soare tot trebuia sa mi-i aranjez ast-vara..

17. Ati schimba (schimbat) ceva la ea?

am schimbat viziera, dupa cum ziceam. Dar in mod normal n-ar fi nevoie la modelul european.

17. Alte observatii;

A mai fost un 17 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XD3-ul este mult peste concurenta, inclusiv shoei-ul hornet pe care il am acum.

Din cate am inteles si eu, asta generatie de arai a depasit in sfarsit shoeiul. Lucurile erau pe dos la inceput.. is curios cat si cum va tine.. pentru ca la un mom dat va trebui s-o schimb pe-a mea

 

Eram interesat și eu de tipul acesta de cască, dar, din discuția de aici și din recenziile de pe site-uri de specialitate, nu prea văd care ar fi avantajele. În afară de cozoroc, binențeles...

Cele ieftine au multe hibe, iar cele scumpe îs ... prea scumpe. Mi-e foarte clar că încercarea de a împăca și capra (enduro) și varza (touring) nu dă roade încă, așa că am rămas la integrală. Eventual mai strâng ceva bănuți și când prind vreo ofertă iau și o cască de cross, cu toate că tre' s-o car în spate. Părerea mea de novice absolut... :)

teoreticienii ar spune.. si la cat iti evaluezi capul? Si integralele de calitate si crossurile de calitate ajung la preturi comparabile.

Posibil sa platesti in plus pentru ca esti fancy si ai si viziera si cozoroc... dar oferta s-a diversificat de demult... nu mai e asa exclusivist.. si preturile au ajuns la niste valori mai ok.

O diferenta importanta din punctul meu de vedere intre integrala normala si DS este vizibilitatea... si ma refer in special la vederea periferica. Te ajuta in trafic.

Si daca nu mergi cu viteze mari in mod frecvent.. vantu care ti-l prinde cozorocu n-a sa-ti rupa gatu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Multumesc mult Hoozit !

 

 

Referitor la :

06. Cate puncte de prindere exista intre parbriz si casca ?

daca am inteles si e vb de viziera, 2.... cum s-ar mai misca daca ar fi mai multe? :) Cred ca nu inteleg eu :D

Da, am vrut sa spun puncte de prindere intre cozoroc si casca. Unele au 3 (2 laterale + 1 central) si cred ca am vazut si cu 4.

Punctele de prindere de pe casca constau de fapt in suruburi de plastic la marea majoritate a modelelor si canalele de pe cozoroc corespondente acestora (pentru a culisa cozorocul in sus si in jos).

 

Am introdus in mod special aceasta intrebare, fiindca pe site-urile straine f. multi proprietari (mai ales cei inalti care nu sunt protejati suficient de parbrizul frontal al motocicletei) se plang la Arai Tour X de aceasta caracteristica - prinderile insuficiente ca nr si nesolide dintre cozoroc si casca.

 

V-as ruga frumos pe cei care aveti/ati avut/ati folosit ocazional/ati probat aceste tipuri de casti sa le descrieti detaliat.

Acesta este scopul pentru care am pus acea lista cu intrebari.

Este o rugaminte.

Nu incerc sa impun nimic nimanui, dar subiectivismul este inca foarte mare printre noi.

Majoritatea nu suntem (inca) in situatia motociclistilor din alte tari care au folosit cel putin 2-3 produse din aceeasi gama pentru a emite pareri obiective.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la :

 

[n.r. - intrebarea 6]

 

Da, am vrut sa spun puncte de prindere intre cozoroc si casca. Unele au 3 (2 laterale + 1 central) si cred ca am vazut si cu 4.

Punctele de prindere de pe casca constau de fapt in suruburi de plastic la marea majoritate a modelelor si canalele de pe cozoroc corespondente acestora (pentru a culisa cozorocul in sus si in jos).

Shoei Hornet are 3 prinderi, Arai Tour are 2, Airoh S4 are 4 prinderi... sunt curios daca e vreo casca cu o singura prindere :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor cat dai atata face ... ce Airoh, ce Uvex ... alea-s praf pulbere fina ... eu inca strang bani pt Arai ... it's the shit!!!

Uite asta-i treaba: toata lumea da bani pe blazon, de parca nu ar mai exista nimic altceva. Protejaza cam la fel de bine din pacate. In rest e moft/confort. Eu am ales sa-mi iau un Airoh S4 + Xenon + kit de lant + consumabile decat sa dau 17 milioane pe un Arai Tour.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc la S4 la o modalitate prin care sa izoleze mai bine putin garnitura pe viziera, pt ca din cauza vizierei mari si a formei ciudate, nu peste tot sta la fel de bine si trage curentul cand intorci putin capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tocmai mi-am luat Shoei Hornet DS. Cam scump, la prima vedere, dar dupa marushinul de anul trecut pe care l-am injurat de mi-am urat zilele...

 

sa incepem cu Marushin. O casca ce si-a inceput istoria in japonia, terminand lamentabil in china. Fluiera, intra aerul in ea peste tot, numai prin aerisiri nu, viziera de doi lei, am schimbat 4 in primele 2 luni pt ca se rupeau piciorusele de la prinderea pe casca, materialul din interior f prost, s-a uzat dupa 4-5 luni, s-a largit, s-a rupt banda de tinea capsa de la prinderea DD, foarte zgomotoasa, depinzand de viteza auzeam tipuri diferite de fluieraturi pe la 60-80, urlete de copii pe la 120, marea in furtuna de gradul 1 pe la 140.

 

nu aveam alta, am dat vreo 6 milioane aprox pe ea, asta e, cu asta m-am mandrit.

 

 

Hornetul DS, in momentul in care am vazut-o m-am indragostit de ea, arata a naibii de bine. Am pus mana pe ea si m-a surprins cat e de usoara. Apoi, materialele din interior, se simte clar diferenta de calitate.

 

Am pus-o pe cap, imi intra uns, statea fix , insa fara sa ma stranga pe nicaieri.

Dat banu' si plecat la drum cu ea.

 

Prima surpriza a fost ca simti clar cand deschizi o aerisire sau alta. Aerul intra clar pe acolo si il simti cum se duce spre ceafa. Ceea ce o sa fie excelent la vara. Si aerul intra NUMAI pe acolo.

 

Viziera, excelenta, se aseaza exact unde trebuie, dupa un an de zile in care ma batea vantul ba pe la nas, ba pe un ochi, a fost minunat.

 

Zgomot-mai silentioasa decat full face marushin. Nu e cea mai silentioasa, dar ascultam muzica la ipod linistit si auzeam si masinile pe langa mine.

 

Ce m-a surprins iarasi e campul vizual mult largit. Se vede "mai multe".

 

Cozorocul-e taiat putin mai din scurt, face umbra cat trebuie (poate as fi simtit nevoia sa fie putin mai lung...) INSA, pt ca e taiat putin mai scurt, nu iti da capul pe spate la viteza. am mers si cu 150 cu ea, si singura problema a fost sa intorc putin capul spre oglinda, cam simteam ca nu mai pot sa il aduc inapoi central. Dar nah, eu nu am parbriz inalt, si totusi asta nu e casca de mers cu 200 pe autostrada.

 

zo, momentan, dupa 1000 de km cu ea, sunt foarte multumit. O sa iau si folia pt pinlock, sa vedem ce se intampla, momentn la stat la stop pe vremea asta, rece si ploaie, se cam abureste viziera.

 

 

era o vorba pe care o avea un amic de al meu din liceu. Suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine. Si mare dreptate avea. O pereche de blugi de la mama lor costa dublu decat o pereche de blugi facuti in turcia, dar durau cat imi schimbam eu 4 perechi de blugi.

 

Asa si cu casca, dai 4-5-6 milioane pe o casca doar in ideea ca restul e doar brand...o sa ai tot felul de mici probleme care or sa iti taie din placerea de a conduce.

 

Asa ca mai bine dai un ban pe ceva testat de altii si care se stie ca e bun, decat sa faci ca vulpea la struguri ca sunt prea acri.

 

Nu vorbesc de siguranta, de faptul ca e testata in wind tunnel, de faptul ca pe fiecare particica demontabila scrie MADE IN JAPAN si nu "made in china".

 

Astea sunt amanunte.

Editat de zeroo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc la S4 la o modalitate prin care sa izoleze mai bine putin garnitura pe viziera, pt ca din cauza vizierei mari si a formei ciudate, nu peste tot sta la fel de bine si trage curentul cand intorci putin capul.

a mea e Held si am impresia ca vorbesti despre ea. Am dat 50 pe ea in Germania, dar nu merita nici un cent in plus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc la S4 la o modalitate prin care sa izoleze mai bine putin garnitura pe viziera, pt ca din cauza vizierei mari si a formei ciudate, nu peste tot sta la fel de bine si trage curentul cand intorci putin capul.

Eu am airoh Tyger si ma gandesc la acelasi lucru... izolatia vizierei merge pana pe la jumatatea vizierei apoi o portiune de aprox 5 cm in fiecare parte pana la ureche nu e pus nimic. Ma gandesc sa gasesc genul ala de buretel si sa continui ce nu au terminat italienii... In rest casca e super, super usoara, aerodinamica, aerisita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci casca asta (DSul) si cu Arai Tour-ul sunt foarte tari la capitolul finisaj si confort. Pacat ca iti iei trei S4/Uvexuri la banii aia :friends:

Parerea mea e ca mai bine dai cat pe un Airoh jumate si iti iei Araiul. Daca vrei sa bagi drumuri lungi si sa nu te doara capul trebuie sa investesti si in comfort. Eu am luat Araiul ala care nu i s-a potrivit lui @samolapraga. Inainte am avut integrala de la Airoh de care am fost foarte nemultumit. Dupa in sezon am trecut la Arai. Sper sa am timp in weekend sa ii fac 2-3 poze si sa scriu 2-3 cuvinte, dar pe scurt decat sa dau banii pe Airoh mai bine Arai ca sunt nu ma dau banii afara din casa si sunt prea sarac sa imi schimb casca dupa un sezon ca nu mai e buna de nimic cum s-a intamplat cu Airohul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat S4 de la Motorbeurs pentru ca pretul a fost super decent : 129 EUR.Altfel as fi ramas doar cu Perimeter Domain care merge lejer si iarna. S4 nu mi se pare tare bun pe frig,chiar cu cagula din cauza ca se abureste usor. Oricum,vara fac pariu ca o voi purta non stop. Ventilata fain sub barbie. Cum dreq ii scot vizorul sa-i pun ochelari de cross?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa te coci la vara in ea. O sa faci creier la aburi. Cu atat mai mult daca ai luat-o si neagra. Si nu trebuie neaparat sa scoti viziera ca sa pui ochelari. Dar daca tot vrei, desfaci plasticele de la prinderi, desfaci suruburile care tin viziera si gata :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagi o surubelnita sub aparatoarea aia de plastic, cu grija si incerci sa o scoti afara.

ce... :friends: ...tehnologie precisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii vorba de aparatoarea de plastic sub care se afla surubul ce tine viziera :kiss:

Atentie mare la alea, ca daca pici serios (gen dai cu capu de un copac in timp ce faci acrobatii prin aer) s-ar putea sa ramana undeva in urma :moto: Cam atat stiu ca defect :rolleyes:

 

SI pentru cine zicea ca un Arai e cat un Airoh si jumate... nenea, poate vrei sa zici cat doua Airoh si jumatate. Aici e si problema: Hornet si Tour xD sunt foarte foarte scumpe pentru un buzunar oarecare (la mine de exemplu e salariul pe o luna, din care tre sa mananc, sa imi platesc darile si sa mai si ramana doi trei banuti de-o bere si-un litru de benzina). Pentru buzunarul meu, orice casca peste 10 milioane iese din discutie din start. De aceea am ales sa renunt la confortul oferit de o casca scumpa in favoare unei casti ieftine + cagula serioasa. Asa stiu ca nu o sa ma bata vantul si deja unul din discomforturi a disparut. Niste dopuri de urechi sunt ieftine, si deja vajaitul e diminuat. Solutii exista si desi nu se compara cu ceva facut profi, e pe buzunarul romanului ca sa zic asa.

 

Cand o sa am 900e pe luna o sa imi permit sa imi iau casca de 400, o data pe sezon.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...