silver wings Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 am o honda cbf 500 si pana acum am folosit motul 5100 10W40 si am inteles ca indicat pt a mea ar fi un 10w30, in functie de ce se stabileste parametrii uleiului si unde pot gasi ce mi tb mie? in carte nu se specifica merci anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 am o honda cbf 500 si pana acum am folosit motul 5100 10W40 si am inteles ca indicat pt a mea ar fi un 10w30, in functie de ce se stabileste parametrii uleiului si unde pot gasi ce mi tb mie? in carte nu se specifica merci anticipat Uleiul se alege in functie de ce recomanda producatorul motocicletei in manualul de service. In general producatorul nu recomanda un singur tip de ulei ci ofera un grafic pentru alegerea uleiului in functie de temperatura mediului inconjurator. 10W30 este un ulei mai putin performant decat 10w40 care ofera un interval termic de folosire mai mare (isi pastreaza mai bine vascozitatea la temperaturi mari decat 10w30) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duncan Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 .... vezi aici: http://www.uleiuri.ro/despre_uleiuri.php?pag=despre /index.php?showtopic=62409 http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=22179 ... despre aditivi http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=22266 poate te ajuta cu ceva bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Vezi si postul lui Taz de aici: /index.php?...512&hl=ulei Ca idee, userul cu pricina a vindut un ZZR 1100 cu vreo 130000 (osutatreizecidemii) de km la bord, care merge si azi perfect. Poate asta o sa te faca sa fii mai atent cu uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult. Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult. Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului. Pentru asta exista filtru de ulei pe un motor. Sa retina acea pilitura. Daca ar fi asa cum zici tu, eu as scoate filtrul si l-as gauri, ce rost ar mai avea. De ce sfatuiti oamenii sa schimbe la 3000 - 3500 daca in manual e dat altceva? De unde aceasta fobie? In orice MANUAL de utilizare e dat minim 5000 - 6000 km, la unele chiar 10000. Mai ales daca se pune ulei sintetic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 La Honda CBF500 sigur nu se recomanda 3000 de km la schimb....mai ales ca uleiul sintetic tine f mult. E motor in 2 cilindri cu turatii nu prea mari....deci nu are rost 3000 de km intre schimburi, doar primul schimb se face mai repede. La mine la Hornet scrie 12000, si eu il schimb cam la 7-8000. Eu cred ca cei de la Honda stiu ce scriu in manual. Normal ca Motul iti zice ca trebuie schimbat des, ca doar trebuie sa isi vanda uleiul. De obicei in manual se dau tabele cu vascozitati ale uleiului care trebuie folosit in functie de temperatura medie a tarii in care traiesti. Eu am inteles ca, cu cat e mai mare diferenta intre prima cifra (10) si a doua (40) (in cazul unui ulei 10w40), cu atat sunt mai multi aditivi de mentinere a vascozitatii care scad puterea de lubrefiere a uleiului. Asta ar insemna ca un 10w30 e mai bun decat un 10w40 dar nu lucreaza asa bine la temperaturi extreme....insa pe motor semerge doar cand nu e prea frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 (editat) Prima cifra este vascozitatea la rece, a doua cifra la cald. Cu un ulei 20W nu prea poti sa il pornesti la cateva grade .. sau cel putin nu prea se recomanda. Intr-adevar, 10w-40 este un unei bun. Pt cei care merg mult oras, vara, intr-un Bucuresti foarte aglomerat si cu temperaturi de peste 50 grade la nivelul solului, pot incerca si un 50 sau 60 a doua cifra... Editat Februarie 17, 2009 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 (editat) am o honda cbf 500 si pana acum am folosit motul 5100 10W40 si am inteles ca indicat pt a mea ar fi un 10w30, in functie de ce se stabileste parametrii uleiului si unde pot gasi ce mi tb mie? in carte nu se specifica merci anticipat Pai se stabileste in functie de recomandatiile producatorului. Vezi ce recomanda manualul si ia aminte si de temperaturi. Uleiul 10w30 nu e recomandat motocicletelor cu ambreiaj ud, daca nu ma insel. De asemenea, 30u ala de acolo imi miroase a ulei pentru motoare 'reci'. Nu prea stiu de motoare de firma care utilizate corect (conform indicatiilor din manual) sa aiba probleme majore datorate uzurii. Recomandarile alea de acolo sunt facute cu cap si daca le respecti, vei constata ca foarte multe motoare chiar sunt fiabile. Editat Februarie 17, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mjollnir Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Eu zic asa: daca ai racire cu lichid baga 10w40, ca nu ai probleme cu supraincalzirea. Eu bag 15w50 ca are mai putini aditivi decat 10w50 si pentru ca rezista mai bine la temperaturile mari la care ajunge motorul meu cu racire pe aer+ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razorbladed Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Voi de unde va cumparati uleiul si filtrul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 De la magazin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 (editat) recomand unisol de masline...eu il folosesc cu incredere...recomandarea o face kiar producatorul...am auzit ca ala de palmier e mai bun.... eventual putin otet balsamic...... bafta PS: inca nu va e rau de la atatea pareri, proiectati motoare de ...kawa, suza, honda, buell?.....mai sa fie!!....unii habar nu au principiul de functionare si gata ...asi in ulei....au senzori in deget...baga dejtu`n el...." - ba uleiul asta e cam acid...si o sa lase sulf mult" ai in cartea tehnica a motorului ce ulei poti folosi, in functie si de anotimp ..bafta, nu as fi vrut sa fiu rautacios....dar unii de pe aici in loc sa mearga cu motorul se dau raizari in cucuruz. Editat Februarie 18, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 (editat) Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult. Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului. Si ca am mai citit odata ce ai scris mai adaug: Uzura motorului apare inevitabil in timp datorita frecarii intre ele a pieselor de metal cu tot cu cea mai buna ungere. Inca nu s-a reusit eliminarea completa a frecarii, oricum nu e fizic posibil. Daca ar exista in motor pilitura pe care sa o aduni cu magnetul cum zici, ar fi praf in cateva ore de functionare. Si pe langa filtrul de ulei, unele filtre si unele motoare chiar au in interior in baie un magnet care aduna pilitura mai mare... - se afla chiar in capul busonului de golire. Uleiul se schimba cand isi pierde proprietatile, adica nu mai e la fel de vascos cum era inintial, isi pierde proprietatile de ungere (se subtiaza, se ingroasa, se arde) nu ca aduna firicele de metal. Editat Februarie 18, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 daca filtrul aduna tot, care mai ii rostul magnetului de pe dop? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 daca filtrul aduna tot, care mai ii rostul magnetului de pe dop? Sa adune bucatile mari care nu sunt antrenate de ulei in sus, probabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silver wings Postat Februarie 20, 2009 Autor Share Postat Februarie 20, 2009 La Honda CBF500 sigur nu se recomanda 3000 de km la schimb....mai ales ca uleiul sintetic tine f mult. E motor in 2 cilindri cu turatii nu prea mari....deci nu are rost 3000 de km intre schimburi, doar primul schimb se face mai repede.La mine la Hornet scrie 12000, si eu il schimb cam la 7-8000. Eu cred ca cei de la Honda stiu ce scriu in manual. Normal ca Motul iti zice ca trebuie schimbat des, ca doar trebuie sa isi vanda uleiul. De obicei in manual se dau tabele cu vascozitati ale uleiului care trebuie folosit in functie de temperatura medie a tarii in care traiesti. Eu am inteles ca, cu cat e mai mare diferenta intre prima cifra (10) si a doua (40) (in cazul unui ulei 10w40), cu atat sunt mai multi aditivi de mentinere a vascozitatii care scad puterea de lubrefiere a uleiului. Asta ar insemna ca un 10w30 e mai bun decat un 10w40 dar nu lucreaza asa bine la temperaturi extreme....insa pe motor semerge doar cand nu e prea frig. te as sfatui sa ti schimbi uleiul mai des, cel mult 5000 km si oricum se recomanda ca dupa iarna sa faci neaparat schimbul de ulei, daca ai tinut o in garaj si n ai mers cu ea merci pt interes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razorbladed Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 De la magazin. Gizaz, serios? De la care? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 te as sfatui sa ti schimbi uleiul mai des, cel mult 5000 km si oricum se recomanda ca dupa iarna sa faci neaparat schimbul de ulei, daca ai tinut o in garaj si n ai mers cu eamerci pt interes Dupa iarna bineinteles ca trebuie schimbat uleiul, dar de ce la 5000 km? Pe ce baza afirmi asta? Intr-adevar nu faci rau prin asta. Poate esti comerciant de ulei si atunci se intelege. Depinde de ce motor ai si de ce zice producatorul care a facut acel motor si care stie cel mai bine la cati km trebuie schimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 Gizaz, serios? De la care? Ala de accesorii, uleiuri, produse de intretinere, etc. La o asa intrebare seaca ce raspuns sperai ca primesti ? Nu ca nu ar fi plin netul de magazine ce comercializeaza cele de mai sus, nu ca nu ar fi netul plin de anunturi de oameni ce tocmai asta aduc (Bursa - Vanzari - Piese de schimb), nu ca nici macar nu ai precizat orasul din care esti, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 P.S. Intre timp vad ca ai schimbat orasul la profil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 Hai mai nu mai fiti rai, dati o fuga si luati ulei baiatului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 http://www.autoeducation.com/autoshop101/oil-change-1.htm Care aveti rabdare si cititi tot sa imi spuneti daca va mai schimbati uleiul sintetic la 3000 de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 Ba gasesti si pilitura daca nu schimbi filtrul( e ca si cum te-ai imbraca murdar in haine noi...) si cu filtrul schimbat poti gasi pilitura dupa cativa km.. k tre` scursTOT uleiul, si spalat... si filtru nou.... eeeeeeeeee alta viata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 Domnilor, chiar daca ramine sau nu ceva pe magnetul de mai devreme, pilitura exista in ulei. Exista de la primul metru, chiar daca in cantitati neglijabile. Inevitabil, datorita frecarii dintre suprafetele metalice in contact (pardon de vulgaritate). Face parte din pricncipiul de functionare al motorului. De fapt, face parte din fizica. Pilitura apare si in cutia de viteze si in rulmentii rotilor motocicletei, etece. Normal ca granulele de metal care se string in ulei cresc uzura. Faceti un experiment: luati doua piese metalice plane, ungetile bine de tot (nu uitati sa amestecati uleiul sau vaselina cu pilitura). Presati si frecati cele doua piese una de cealalta. Nu va zgirie pe creier? Deci cine zicea ca pilitura nu afecteaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.