Sari la conținut

Manualul Enduristului


Postări Recomandate

Unde gasesc si eu manuale pt incepatori privind mersul in off road.

Stiu ca practica este esentiala dar nu vreau sa reinventez roata unde pot sa gasesc sfaturi tutoriale despre mersul in noroaie, pietris , iarba uda, drum forestier cu santuri adanci, nisip, macadam, camp.

 

Am incercat vara trecuta marea cu degetul si e "rece". Nu m-am descurcat deloc.

 

Cum se abordeaza o zona cu noroaie ???? Ce trebuie sa fac si sa nu fac pt a nu cadea???

Cum se merge pe nisip, camp????

 

Nu vreau sa devin expert doar sa ma pot descurca pe diferite zone fara asfalt cu o balena de ~200kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt in pozitia sa dau sfaturi despre tehnica, insa pot sa-ti dau un singur sfat pretios: pune cauciucuri cat mai cramponate si o sa ai o motoreta care te asculta mai bine in toate conditiile enumerate de tine mai sus.

Si inca unul: cauta-l la primavara pe la arc pe Vio Lascu - are un BMW galben. El a facut multi km off road cu BMW-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauciucuri cat de cat cramponate am (Mitas profil intermediar E0-7) si sper sa mearga cat de cat.

 

Ce produse trebuie sa manince enduristul si cit ?

 

 

Banuiesc cat mai naturale sa nu polueze pe unde trece :ok: :welcome: :moto:

post-794-1137402960.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauciucuri cat de cat cramponate am (Mitas profil intermediar E0-7) si sper sa mearga cat de cat.

 

merg cat de cat.

Eu am mers cu de-astea pe Aprilia Pegaso si se descurcau rezonabil pe drumuri forestiere. Insa daca intri in noroi ai pus-o -> se incarca f repede.

Incearca si E 09. Cred ca sunt cea mai buna varianta pentru enduro touring. Totusi, nu te astepta la super performante in noroi sau pe iarba.

 

PS: daca ai inceput cu intrebari de-astea pun pariu ca la anu' vinzi motoru' si-ti iei capra :ok:. Sau daca ai bani mai multi ... iti iei si oo capra. Mai vorbim ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa "ataci" zone cat mai "nashpa" tre sa fii echipat si tu si motocicleta, tre sa fi pregatit fizic si cu chef mare de plimbat :ok: avand toate astea dute si date pe un camp cu mocirla si acolo te inveti singurel, sfaturile pot fi diferite de la un tip la altul

a iar daca tu vrei cu bmw sa faci noroaie :welcome:....iti trebe nervi tari si putere sa-l ridici :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super performanta nu vreau, vreau doar sa pot sa traversez zona respectiva fara sa cad de prea multe ori si cu pampersii uscati :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de schimbat nu vreau sa-l schimb, este foarte comod pt pilot si pasager + un consum mic de benzina.

Eu vreau doar sa ajung sa pot traversa diferite zone dificile fara sa cad sau sa-mi fie frica de cazaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am si eu BMW, am facut cateva trasee anul trecut.

Primul lucru pe care trebuie sa-l fac e sa-mi iau gume adecvate pt. offroad.

De cazut, ai sa cazi....... ! E normal. Eu mi-am fabricat niste bare de protectie dar nu sunt prea bune. Trebuie sa refac proiectul...

Iti recomand cauciucuri bune, echipament de protectie, sa nu te aveturezi singur niciodata si s-o iei treptat cu gradul de dificultate al traseului.

Succes !

 

 

Toate bune si, ....brrrrmmmmm !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am fabricat niste bare de protectie dar nu sunt prea bune. Trebuie sa refac proiectul...

 

 

Vezi ca barele de protectie sunt cu dus si intors. Pot salva carenele de la cateva zgarieturi, insa poti sa ai nesansa sa-ti prinda picirorul si sa ti-l faca varza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca barele de protectie sunt cu dus si intors. Pot salva carenele de la cateva zgarieturi, insa poti sa ai nesansa sa-ti prinda picirorul si sa ti-l faca varza.

 

 

 

barele de protectie de pe DR BIG mi-au salvat pielea de cateva ori ... depinde cum le proiectezi ... cel mai bine iti faci rost de un model original BMW si nu umbli cu carpeli.

 

uite o solutie propuse de hepco&becker

 

bmw-f650-gs-dakar-optimized.jpg

 

alte variante:

 

492_big.jpg

f650engine_guard.jpg

7177.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat vara trecuta marea cu degetul si e "rece". Nu m-am descurcat deloc.

 

Cum se abordeaza o zona cu noroaie ???? Ce trebuie sa fac si sa nu fac pt a nu cadea???

Cum se merge pe nisip, camp????

 

se incaleca pe un KTM , se apasa butonul... si gata... restul merge... :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

utima imi pare interesanta

sa vedem unde pot sa confectionez asa ceva.

 

 

 

eu am hepco&becker pe bmw-ul meu si sint foarte bune.mult mai bune decit cele originale sau decit altele,touratech de pilda.

nu stiu cum sint cele de f650 dar le poti gasi la motomarket, costa undeva la 170 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forestiere&stuff se pot face si cu motoare de strada,si cu gume de strada, dar nu e o mare fericire :10:

 

Totusi F-ul tau, asa vacos cum e , daca ii pui gume cat de cat, face fata. Bininteles, asteapta-te sa il pui jos de cateva ori, si daca mergi cu cap nu il pui jos decat mai mult de pe loc cand nu iti mai ajunge piciorul jos :10:

 

Offroadul nu cred ca se poate "povesti" , inveti abordand suprafete din ce in ce mai grele. Cheia e sa te obisnuiesti cu pierderea aderentei: Un motciclist "de strada" incearca sa mentina aderenta perfect in orice conditii , evitand derapajul cu orice pret. Inafara asfaltului esti mai tot timpul in derapaj usor, sa vezi adrenalina pe forestier cu pietris nefixat la 60 kmh cand in viraj iti fuge fata 1 cm si ti se pare 1m, la inceput e neplacuta senzatia.... ;) Sau te apropii de un viraj si iti dai seama ca ai prea multa viteza si nu poti frana mai mult din cauza aderentei, instinctiv incerci sa te ridici pe rezervor sa pui greutate pe fata, lasi spatele sa derapeze usor pe frana si pana la urma tot gazul te scoate din oala.

 

 

La vara daca te tii "aproape" vom avea destule iesiri de-astea soft de plimbare pe coclauri. :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat vara trecuta marea cu degetul si e "rece". Nu m-am descurcat deloc.

 

Cum se abordeaza o zona cu noroaie ???? Ce trebuie sa fac si sa nu fac pt a nu cadea???

Cum se merge pe nisip, camp????

 

se incaleca pe un KTM , se apasa butonul... si gata... restul merge... :finger:

 

 

 

Ce frumos ar fi ! Chiar merge singur ?

 

Face si poze ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...