Sari la conținut

Jocul manetei de ambreiaj creste odata cu incalzirea motorului


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Asta e o treaba pe care am constatat-o de mult, dar am ignorat-o.

Cind am cumparat motorul acum un an maneta avea 0 joc. A vazut un mecanic treaba asta, pe vremea cind nu stiam cu ce se maninca nimic la motoreta, si mi-a zis ca trebuie reglata. Am reglat-o dupa procedura din manual, sa am un joc de 10-15 mm la capatul ei. Dupa ce-am mers prima data cu motorul, am constatat ca jocul crescuse simtitor. Am zis ca n-am reglat-o eu cum trebuie si-am reglat-o din nou, pe loc. A doua zi dimineata, cu motorul rece, constat ca jocul era aproape 0 iar. Am zis din nou ca-s prost si-am trecut inca odata prin etapele de mai sus, pina mi-am dat seama ca acest joc chiar creste pe masura ce merg cu motorul. Mai precis, ajunge de la cca. 12 mm la 30 mm.

Mentionez ca cablul de ambreiaj a fost uns foarte bine (lasat intii sa curga motorina, apoi ulei), piulitele de reglare a jocului sint toate strinse bine, nu se pune problema ca se desurubeaza sau ceva (oricum, jocul se micsoreaza dupa ce motorul se raceste). Iar acest joc il masor tot timpul cu ghidonul drept.

Poate unii ar zice ca vreau sa gasesc nod in papura motorului, dar totusi e o treaba pentru care nu gasesc nici o explicatie. Ce poate fi?

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Asta e o treaba pe care am constatat-o de mult, dar am ignorat-o.

Cind am cumparat motorul acum un an maneta avea 0 joc. A vazut un mecanic treaba asta, pe vremea cind nu stiam cu ce se maninca nimic la motoreta, si mi-a zis ca trebuie reglata. Am reglat-o dupa procedura din manual, sa am un joc de 10-15 mm la capatul ei. Dupa ce-am mers prima data cu motorul, am constatat ca jocul crescuse simtitor. Am zis ca n-am reglat-o eu cum trebuie si-am reglat-o din nou, pe loc. A doua zi dimineata, cu motorul rece, constat ca jocul era aproape 0 iar. Am zis din nou ca-s prost si-am trecut inca odata prin etapele de mai sus, pina mi-am dat seama ca acest joc chiar creste pe masura ce merg cu motorul. Mai precis, ajunge de la cca. 12 mm la 30 mm.

Mentionez ca cablul de ambreiaj a fost uns foarte bine (lasat intii sa curga motorina, apoi ulei), piulitele de reglare a jocului sint toate strinse bine, nu se pune problema ca se desurubeaza sau ceva (oricum, jocul se micsoreaza dupa ce motorul se raceste). Iar acest joc il masor tot timpul cu ghidonul drept.

Poate unii ar zice ca vreau sa gasesc nod in papura motorului, dar totusi e o treaba pentru care nu gasesc nici o explicatie. Ce poate fi?

Detensionarea arcurilor din cauza temperaturii?

Totusi, in cazul asta, ar trebui sa patineze si ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detensionarea arcurilor din cauza temperaturii?

Totusi, in cazul asta, ar trebui sa patineze si ambreiajul.

Nu stiu ce sa zic, chiar o sa dau miine o tura sa vad cit am la o anumita turatie, sa compar cu ce zic alti banditomani. Asta ar insemna ca-s duse arcurile? Parca mi se pare ca maneta e oleaca cam moale, o sa compar cu alt Bandit cu prima ocazie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Nu stiu ce sa zic, chiar o sa dau miine o tura sa vad cit am la o anumita turatie, sa compar cu ce zic alti banditomani. Asta ar insemna ca-s duse arcurile? Parca mi se pare ca maneta e oleaca cam moale, o sa compar cu alt Bandit cu prima ocazie.

Incearca si asta. Insa, e posibil sa se lase arcurile si sa nu patineze, dar sa ai un joc ciudat la ambreiaj, asa cum ai tu. Tendintele de patinare se vor manifesta, in acest caz, doar la debreiere, cand se va "plimba" mai mult, insa, daca nu vei sta atent, nu vei observa. Am patit ceea ce am descris cu o motocicleta comunista, in 2 timpi, acum mult timp in urma. Ii intinsesem eu excesiv arcurile, din greseala, cand am desfacut ambreiajul. In tractiune normala, cu ambreiajul cuplat, nu patina deloc.

 

P.S. Sa fie pentru ca nu-i bagasem ulei de motocicleta? :wink:

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut azi o tura pe afara si-am ajuns la urmatoarele rezultate: intra 6-a, la 6000 de ture am 110, iar la 7000, 130. Am calculat dupa diametrul rotii si raportul de transmisie cit ar trebui sa am la 6000 si mi-a iesit 118. Cica la 6000 ar trebui sa am 120, zic alti banditi. Nu m-oi fi uitat eu foarte bine la turatie si viteza, mai verific miine o data. Dar daca am citit bine, o "patinare" de cca. 10% e ingrijoratoare? Ce se intimpla pe termen lung daca merg cu ambreiajul patinind?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut azi o tura pe afara si-am ajuns la urmatoarele rezultate: intra 6-a, la 6000 de ture am 110, iar la 7000, 130. Am calculat dupa diametrul rotii si raportul de transmisie cit ar trebui sa am la 6000 si mi-a iesit 118. Cica la 6000 ar trebui sa am 120, zic alti banditi. Nu m-oi fi uitat eu foarte bine la turatie si viteza, mai verific miine o data. Dar daca am citit bine, o "patinare" de cca. 10% e ingrijoratoare? Ce se intimpla pe termen lung daca merg cu ambreiajul patinind?

se uzeaza prematur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Am facut azi o tura pe afara si-am ajuns la urmatoarele rezultate: intra 6-a, la 6000 de ture am 110, iar la 7000, 130. Am calculat dupa diametrul rotii si raportul de transmisie cit ar trebui sa am la 6000 si mi-a iesit 118. Cica la 6000 ar trebui sa am 120, zic alti banditi. Nu m-oi fi uitat eu foarte bine la turatie si viteza, mai verific miine o data. Dar daca am citit bine, o "patinare" de cca. 10% e ingrijoratoare? Ce se intimpla pe termen lung daca merg cu ambreiajul patinind?

Il distrugi. Nimic mai mult. :wink:

Patinarea nu se verifica asa, ci accelerand puternic cand esti intr-o treapta superioara. Daca turatia motorului incepe sa creasca iar motocicleta nu accelereaza si ea, proportional cu aceasta crestere, atunci este clar. In general, ambreiajul nu patineaza decat in regimuri de suprasolicitare, adica, asa cum am spus mai sus, in accelerari puternice. In regim de acceleratie constanta sau foarte usor progresiva, ambreiajul nu patineaza decat daca este excesiv de uzat sau arcurile sunt complet detensionate.

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patinarea nu se verifica asa, ci accelerand puternic cand esti intr-o treapta superioara.

Pai de ce nu mi-ai zis de ieri? :-s

 

chiar o sa dau miine o tura sa vad cit am la o anumita turatie, sa compar cu ce zic alti banditomani

 

In fine, mie mi se pare ca e oleaca cam prea "ochiometric" testul, adica e cam greu sa stai cu ochii pe turometru si vitezometru simultan, si eventual sa mai si faci calcule in timpul asta. Adica nu stiu daca aceste necorelatii sint chiar usor vizibile incit sa sara-n ochi. Totusi faza cu variatia jocului la maneta e un simptom a ceva in neregula la ambreiaj.

Deocamdata merg pe ideea ca n-are nimic (grav), dar cu coada ochiului o sa ma uit pe Louis cit e un set ambreiaj :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut azi o tura pe afara si-am ajuns la urmatoarele rezultate: intra 6-a, la 6000 de ture am 110, iar la 7000, 130. Am calculat dupa diametrul rotii si raportul de transmisie cit ar trebui sa am la 6000 si mi-a iesit 118. Cica la 6000 ar trebui sa am 120, zic alti banditi. Nu m-oi fi uitat eu foarte bine la turatie si viteza, mai verific miine o data. Dar daca am citit bine, o "patinare" de cca. 10% e ingrijoratoare? Ce se intimpla pe termen lung daca merg cu ambreiajul patinind?

Tocmai ti-ai calculat eroarea de vitezometru :wink: Nu vrei sa dai si tu formula, sa stie lumea cum se face? :wink:

 

Ti-a raspuns mariion foarte bine cum se detecteaza un ambreiaj care patineaza. Te duci pe o strada libera, ii dai 90 in ultima sau penultima viteza, o tii putin constant si apoi gaz in blana. Daca o auzi turandu-se mai tare decat iti creste viteza, patineaza. Cu alte cuvinte, daca face ca un scuter la plecare, e de rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Tocmai ti-ai calculat eroarea de vitezometru :wink: Nu vrei sa dai si tu formula, sa stie lumea cum se face? :wink:

 

Ti-a raspuns mariion foarte bine cum se detecteaza un ambreiaj care patineaza. Te duci pe o strada libera, ii dai 90 in ultima sau penultima viteza, o tii putin constant si apoi gaz in blana. Daca o auzi turandu-se mai tare decat iti creste viteza, patineaza. Cu alte cuvinte, daca face ca un scuter la plecare, e de rau.

Corect!

Sunetul face diferenta! Nu e nevoie sa te uiti pe turometru. Turometrul va fi alcatuit din urechile tale. Auzi cum se tureaza motorul si simti cum accelereaza mobra. E chiar simplu!

Succese nebanuite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da` jocul se poate mari cand motorul este cald si uleiul se subtiaza(dintre placi.) parerea mea... :wink:

Aaa... imi scapa mie ceva? Eu zic sa te mai gindesti odata la ce-ai zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul la maneta de ambreiaj e ok atata timp cat nu iti patineaza in sarcina maxima si nu agata cand schimbi vitezele...intre limitele astea fiecare si-l regleaza cum prefera, unii vor sa cupleze sus de tot, altii lasa maneta bleaga la limita agatatului ( reglaj "sport").Important e sa existe un joc cat de mic (cursa moarta) , ca sa fii sigur ca nu mergi patinat si strici ambreiajul.

 

Acuma...pentru jocul ala care se mareste pe masura ce mergi pot sa-ti dau o multime de motive:

 

- Se desface piulita de la oala de ambreiaj ( valabil mai mult la comuniste, la japoneze nu prea am pomenit)

- se toceste tija impingatoare din motor ( idem ca mai sus)

- cablul e pe duca si se intinde...sau nu e pe duca dar se intinde, asta daca e cablu din obor nu original

- camasa cablului se taseaza, se uzeaza cu sant inauntru, capetele sertizate lasa sa treaca camasa prin ele(cedeaza) , un cap sertizat al camasii se infige incet incet intr-o piulita de reglaj, etc etc.

- Unul din capetele cablului e cu opritor mecanic si ala scapa cate putin (aluneca) , sau incepe sa se smulga cablul din capatul sertizat ( slaba probabilitate, de obicei cedeaza brusc).

 

Sfatul meu e sa-l reglezi asa cum iti vine bine la mana dar sa lasi macar 2 mm joc ( calculat la prinderea manetei, nu la capatul liber), si sa-ti iei frumusel un miez (cablul propriu-zis) de rezerva sub sa, nu strica niciodata sa ai la tine.

 

 

PS un eventual patinaj al ambreiajului se verifica asa cum au zis baietii mai sus, accelerezi puternic in ultima treapta.

 

Spor la plimbat !

:wink:

Editat de Axa cu Scame
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Axa cu Scame - am inteles mare parte din cauzele probabile, dar nu stiu daca toate pot fi valabile in cazul meu, tinind cont ca jocul se micsoreaza odata cu racirea motorului, de asta varianta lui mariion e mai probabila, dar oricum multumesc de pareri.

 

@toti: corect, varianta urechiometrica e mai simpla, dar ma gindesc ca poate as fi sesizat problema si involuntar. O sa-ncerc sa testez oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la a mea face asa, dar daca-i lasi 1mm joc la rece, cred ca nu depaseste jocul maxim si sa inceapa sa agate atunci cind e cald, asa ca nu ai de ce sa-ti faci probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detensionarea arcurilor din cauza temperaturii?

Totusi, in cazul asta, ar trebui sa patineze si ambreiajul.

 

sunt 100% de acord !

 

da` jocul se poate mari cand motorul este cald si uleiul se subtiaza(dintre placi.) parerea mea... :)

 

nu vad sa aibe vreo legatura uleiul subtire cu jocul care se maseste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vad sa aibe vreo legatura uleiul subtire cu jocul care se maseste

Ba da mai, ambreiajul sau tortul este alcatuit asa: o felie de ferodou, o felie de ulei, o felie de metal, o felie de ulei, una de ferodou, una de ulei, una de metal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la a mea face asa, dar daca-i lasi 1mm joc la rece, cred ca nu depaseste jocul maxim si sa inceapa sa agate atunci cind e cald, asa ca nu ai de ce sa-ti faci probleme

Si eu voiam sa-ntreb daca nu cumva o anumita variatie a jocului e fireasca.

Daca nu sesizez altceva suspect nu fac nimic cu ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

variatia jocului e normala la mai ales in cazul ambreiajelor multidisc ,fiind o consecinta a dilatarii placilor deci o crestere a jocului la cald. Variatia jocului depinde de constructia ambreiajului (dimensiuni, numar de placi si diferentele de temperatura ) si pasul melcului tijei. Cele cu actionare hidraulica se autoregleaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

variatia jocului e normala la mai ales in cazul ambreiajelor multidisc ,fiind o consecinta a dilatarii placilor deci o crestere a jocului la cald. Variatia jocului depinde de constructia ambreiajului (dimensiuni, numar de placi si diferentele de temperatura ) si pasul melcului tijei. Cele cu actionare hidraulica se autoregleaza.

 

Si eu zic la fel. E cam singura explicatie care tine in conditiile incalzirii motorului. Daca s-ar detensiona arcurile in asemanea hal incit sa se modifice jocul, nu cred ca ar pleca de pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu zic la fel. E cam singura explicatie care tine in conditiile incalzirii motorului. Daca s-ar detensiona arcurile in asemanea hal incit sa se modifice jocul, nu cred ca ar pleca de pe loc.

Dar chiar asa o dilatare? Nu stiu ce sa zic... chiar o sa maxor precis variatia jocului. Variatie de la 12 la 30 mm mi se pare cam mult ca sa poata fi pus pe seama dilatarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, acu am citit acest topic

 

Am si eu urmatoarea problema: mi s-a rupt cablul de ambreiaj chiar de langa nuca si fiindca nu am gasit altul, am luat alta nuca si am introdus capatul cablului rupt in ea, prindere cu surub si cositorit; am fost nevoit se renunt la piulita de siguranta de la maneta, cablul fiind mai scurt acum; de cand am facut operatia asta a inceput si fenomenul descris aici pe topic: dupa ce merg un timp, creste jocul la maneta de ambreiaj, cu 2-4 mm aproximativ; in rest motorul merge ok, am facut cu el de atunci 10.000 km, inclusiv 170 pe autostrada (vit. max. pe bord 185), cablul l-am verificat de curand si nu s-a deteriorat; habar n-am ce poate fi, dar nu mi se pare ceva serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, acu am citit acest topic

 

Am si eu urmatoarea problema: mi s-a rupt cablul de ambreiaj chiar de langa nuca si fiindca nu am gasit altul, am luat alta nuca si am introdus capatul cablului rupt in ea, prindere cu surub si cositorit; am fost nevoit se renunt la piulita de siguranta de la maneta, cablul fiind mai scurt acum; de cand am facut operatia asta a inceput si fenomenul descris aici pe topic: dupa ce merg un timp, creste jocul la maneta de ambreiaj, cu 2-4 mm aproximativ; in rest motorul merge ok, am facut cu el de atunci 10.000 km, inclusiv 170 pe autostrada (vit. max. pe bord 185), cablul l-am verificat de curand si nu s-a deteriorat; habar n-am ce poate fi, dar nu mi se pare ceva serios.

 

nu cred ca este d e speriat un joc de 2 -3 mm la maneta de ambreiaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca este d e speriat un joc de 2 -3 mm la maneta de ambreiaj

In schimb, cred ca este de speriat sa ramii fara ambreiaj la 250 km/h.

 

Eu as face tot posibilul sa schimb cablul ala cu unul nou, se gasesc pe Louis si sint chiar ieftine. Mie mi s-a rupt la bicicleta cablul de frina de la nuca, si era sa ma calce tramvaiul din cauza asta. Daca a tinut 1000 de km nu inseamna ca o sa tina 10000. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...