JCDenton Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Salut, Vin mereu si ma uit in zona asta ca la masini straine, cunoasteti documentatii ( de preferat video ) din care sa invat mai multe? Ma intereseaza mai mult sa inteleg cum functioneaza motorul, de ce are nevoie de piesa X, practic sa imi explice cum functioneaza motorul de motocicleta incepand cu benzina care curge din rezervor si terminand cu noxele care ies pe teava de esapament. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 http://www.carbibles.com/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tripaco Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Salut, Vin mereu si ma uit in zona asta ca la masini straine, cunoasteti documentatii ( de preferat video ) din care sa invat mai multe? Ma intereseaza mai mult sa inteleg cum functioneaza motorul, de ce are nevoie de piesa X, practic sa imi explice cum functioneaza motorul de motocicleta incepand cu benzina care curge din rezervor si terminand cu noxele care ies pe teava de esapament. Multumesc. Esti sigur ca ai timpul si rabdarea necesare ? Pak, Ovidiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 1, 2009 Autor Share Postat Mai 1, 2009 Multumesc Uzunu. Tripaco nu vreau sa devin mecanic, ci doar sa cunosc in mare cum functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EIILC Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Salut, Vin mereu si ma uit in zona asta ca la masini straine, cunoasteti documentatii ( de preferat video ) din care sa invat mai multe? Ma intereseaza mai mult sa inteleg cum functioneaza motorul, de ce are nevoie de piesa X, practic sa imi explice cum functioneaza motorul de motocicleta incepand cu benzina care curge din rezervor si terminand cu noxele care ies pe teava de esapament. Multumesc. Salut! Intra pe www.youtube.com , si cauta :"how a engine works" , sau cauta :"engine" si din ce gaseste alegi motoarul care te intereseaza.Sau intra aici : sau sau http://www.youtube.com/watch?v=QXLsna21FWo...feature=related sau http://www.youtube.com/watch?v=yu7mkxc3sgU...feature=related si motorul in 2 timpi : Spune cu ce te mai pot ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 2, 2009 Autor Share Postat Mai 2, 2009 Salut! Intra pe www.youtube.com , si cauta :"how a engine works" , sau cauta :"engine" si din ce gaseste alegi motoarul care te intereseaza.Sau intra aici : sau sau http://www.youtube.com/watch?v=QXLsna21FWo...feature=related sau http://www.youtube.com/watch?v=yu7mkxc3sgU...feature=related si motorul in 2 timpi : Spune cu ce te mai pot ajuta. Iti multumesc frumos de ajutor, acum mi-e mai clar. Se pare ca se intampla o gramada cand deschizi gazul ca sa zic asa . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Chestiile generice legate de motoarele cu ardere interna se gasesc pe Wikipedia, howstuffworks.com sau alte pagini similare (Google?). Pentru detaliile specifice motocicletei cred ca te ajuta manualul de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Salut, Vin mereu si ma uit in zona asta ca la masini straine, cunoasteti documentatii ( de preferat video ) din care sa invat mai multe? Ma intereseaza mai mult sa inteleg cum functioneaza motorul, de ce are nevoie de piesa X, practic sa imi explice cum functioneaza motorul de motocicleta incepand cu benzina care curge din rezervor si terminand cu noxele care ies pe teava de esapament. Multumesc. Salut...ia un manual de clasa a 7 a de Fizica...sa inveti cum functioneaza motorul...pentru restul...pfff...toate informatiile nu sunt intr-un singur...sau nu stiu eu... P.S. : Te voi ajuta eu...dar...un id messenger ceva.... chiar mi-ar face placere..nu o fac din fitze sa ma dau mare mester...Tu vrei sa stii cam cum functioneaza per total asa..nu in detaliu ce face acum orice surub... ex.: "Cuvinte cheie" : biela, segmenti , cuzineti, vibrochen (arbore cotit), bolt, pinion ,carburator, distributie, disc ambreaj....etc...etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Salut...ia un manual de clasa a 7 a de Fizica...sa inveti cum functioneaza motorul...pentru restul...pfff...toate informatiile nu sunt intr-un singur...sau nu stiu eu... P.S. : Te voi ajuta eu...dar...un id messenger ceva.... chiar mi-ar face placere..nu o fac din fitze sa ma dau mare mester...Tu vrei sa stii cam cum functioneaza per total asa..nu in detaliu ce face acum orice surub... ex.: "Cuvinte cheie" : biela, segmenti , cuzineti, vibrochen (arbore cotit), bolt, pinion ,carburator, distributie, disc ambreaj....etc...etc... Da' mai bine ia tu un dictionar si vezi cum se scrie corect "ambreaj" si "vibrochen". Crezi ca omu' nu stie sa dea un google? Deci: http://www.google.com/search?hl=en&cli...amp;btnG=Search http://www.howstuffworks.com/engine.htm http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion_engine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Problema este alta: daca vrei doar sa afli principiile de baza ale constructiei si functionarii unui motor OTTO, manualul ala de fizica este ok. Buba este ca detaliile fiecarui motor sint cele care iti dau batai de cap, nu componentele de baza. Si fiecare dintre aceste detalii ( carburatoare, injectoare, sonde lambda, senzori Hall, etc) iti dau diferite simptome, care trebuiesc interpretate. Unele bube nu se pot repara pe marginea drumului, altele se pot, functie de mobra, de noroc si de cunostintele pe care le ai+ sculele disponibile. Nu poti invata toate lucrurile astea din lectii online, dar te poti documenta pe net care sint cele mai des intilnite chichite la mobra pe care o ai, si te poti pregatii in consecinta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Hai sa-ti zic cum am facut eu. Chestiile generale le-am invatat dintr-o carte de popularizare a stiintei, pe vremea cind abia invatam sa citesc. De acolo stiu generalitatile. Chestiile mai de detaliu le-am invatat in timp de pe net. De practica m-am apucat cind am luat motorul. Absolut orice operatie am facut-o uitindu-ma intii in manualul Haynes. Unii zic ca e o porcarie, dar eu spun ca e foarte bun pentru cineva care n-a mai umblat la un motor. Are poze si te avertizeaza in privinta diverselor probleme mai greu de prevazut. Sau te ajuta sa nu demontezi ceva cind nu e cazul (citeodata nu stii exact ce trebuie sa desfaci ca sa ajungi unde vrei). Pina acum n-am avut probleme ghidindu-ma dupa el. Poate ar ajuta si sa ne spui exact ce vrei sa faci: sa stii ce si cum doar pt. cultura ta generala, sau chiar vrei sa te bagi in el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
khazar Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) Una e sa inveti teoria sa stii cat de cat despre motor, dar asa cum matematica se invata cu pixu in mana, asa si mecanica adevarata se invata cu surubelnita si patentu in mana. Poti sa stii absolut tot ce se poate sti, pana nu pui mana sa defaci si sa faci inapoi cu mana ta, degeaba... Acuma sa nu intelegi ca eu as fi mare mecanic si ca zic astea cu rautate... Chiar dimpotriva... Si eu , ca tine, eram fascinat de mecanica acum cativa ani si am citi de pe net tot ce am gasit, dar cand coboram jos la atelierul din spatele blocului imi dadeam seamana mai sunt multe care nu le stiu. Asa ca incet incet am inceput sa stau din ce in ce mai mult cu prietenii mei mecanici, si sa le fur usor, usor din meserie , acum dupa aproximativ 3 ani stiu cat decat mecanica sa pot sa imi dau cu parerea, iar in pragul BAC-ului ma gandesc foarte serios sa dau la Facultatea de Inginerie mecanica automobilistica. P.S. : Iar m-am imbatat si iese peotul din mine..... Editat Mai 4, 2009 de khazar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Foarte adevarat, si ca sa raspundem fix la intrebarea topicului, ca la scoala: mecanica se manincă cu salopete imbicsite, vaseline si alte chestii alunecoase pe maini, fata si in general pe orice petec de piele neacoperit bine, tirâiala prin praf, noroi si ce se mai nimereste sub hirb, frig, si alte de astea. Da si cind ai dai cheie si o auzi cum toarce.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 4, 2009 Autor Share Postat Mai 4, 2009 (editat) Poate ar ajuta si sa ne spui exact ce vrei sa faci: sa stii ce si cum doar pt. cultura ta generala, sau chiar vrei sa te bagi in el? Pai as vrea sa pot sa fac chestii elementare la el, schimbat discuri de frana, schimbat lichid de frana ca la carte, mai un reglaj, mai o ajustare suspensie, etc. Si m-am gandit sa incep cu a pricepe cum functioneaza per total, suspensiile si restul imi imaginez eu cum lucreaza, dar motorul in sine este o enigma pentru mine, desi stiu in mare principiul, ma pierd in detalii. Raspuns mai scurt, undeva intre cultura generala si suflecat nitel manecile in week-end sau pe timpul iernii. Nu vreau sa fiu in stare sa imi deschid atelier, vreau doar sa o cunosc mai bine si sa stiu ce si cand ii trebuie. Editat Mai 4, 2009 de jcdenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Cea mai simpla si cea mai practica (si recomandata) metoda, este sa iti petreci, in limita timpului disponibil, niste ore, intai ca spectator, apoi activ, linga un mecanic sau un prieten priceput la surubarit, care sa iti poata raspunde la intrebari pe masura ce ele apar. Abia dupa ce capeti putina indeminare si ai niste raspunsuri este recomandabil sa-ti bagi singurel nasul in jucaria ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 are dreptate dan, meseria se fura, nu se invata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 17, 2009 Share Postat Mai 17, 2009 (editat) combina cititul cu practicatul alaturi de mecanici care au rabdare si raspunsuri concrete si corecte pentru intrebarile tale." fura" cat poti Calinare dreptate , manualele sunt foarte bune . Editat Mai 17, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 3, 2016 Autor Share Postat August 3, 2016 Raspuns la intrebarea: Vara sau Iarna, trebuie sa incalzesti motorul inainte sa pleci de pe loc? » Post actualizat in 03 Aug 2016 17:55Bonus, in ce situatii e mai bun uleiul mineral vs cel sintetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 La moto il incalzesc mereu, alta plaja de turatii, alt tip de motor, gandit pentu altceva, la masina nu stau sa se incalzeasca decat daca e sub 0 grade afara, dar niciodata nu fortez motorul in primele minute de functionare. Treaba cu sinteticul ... prea multi factori ca sa imi dau cu parerea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Un topic frumos ,reinviat dupa 7ani » Post actualizat in 03 Aug 2016 22:00 Ps. JC ,in 7ani ce sa prins de tine? Chiar is curios hai sa recapitulam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 4, 2016 Autor Share Postat August 4, 2016 Pas cu pas . Nu o să îmi deschid atelier prea curând, dar mă gândeam inițial să facem un fel de knowledge base de articole si informații pe subiect. Cum funcționează diverse elemente ale motorului, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 4, 2016 Share Postat August 4, 2016 (editat) Eu am avut noroc ca atunci cand eram mic in scoala generala m-am dus la casa pionierului la Karting. N-am devenit pilot de formula1 insa am invatat cum functioneaza motorul 2T si apoi motorul 4T. Profu ala mai mult a facut teorie cu noi luni intregi pana sa ne lase sa mergem cu karturile. Stiam teoria si de la fizica.. dar eram un elev constiincios, aveam caiet de la cursu de karting, desene, etc,scriam tot ce ne invata proful. Apoi, de mic am fost interesat de "how stuff works", de la masinute/trenulete pana la prize becuri bicicleta, ce face tata la masina/motoreta, etc etc etc.. Am avut N biciclete si zdranganele, scule in curte de la taica-miu, etc. Sincer sa fiu, daca nu esti atras de partea asta de "minitehnicus" de mic nu stiu ce se mai lipeste apoi cand esti adult, mai ales daca nu intelegi principiile de baza, gen un gaz inflamabil e presat intr-o camera unde face bum. Editat August 4, 2016 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat August 4, 2016 Share Postat August 4, 2016 Corect B.B. Cunostintele teoretice trebuie acumulate de timpuriu, scoala generala apoi liceu. Dupa care urmeaza practica, doua maini stangi sau nu ! Aici este "cuiu'". S-apoi sa am iertare, sa inveti mecanica cu sfaturi de pe forum este o gluma proasta. Doar vreo 10 %, cu bunavointa, din cei ce posteaza pe forum, legat de mecanica, stiu ce vorbesc, se stiu ei care ! Chiar nu ma asteptam la o asemenea "abordare"... periculoasa pentru clienti. De fapt, nimic nou sub soare, d'aia atatea reclamatii despre service-uri neprofesionale, ca sa fiu bland. Este foarte "usor" sa deschizi un service daca ai ceva bani, pentru utilaje, scule dar este foarte greu sa gasesti/platesti mecanici adevarati, care sa nu te faca de rusine. Este foarte delicata problema. Nu pot decat sa-ti urez succes JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat August 5, 2016 Share Postat August 5, 2016 Este foarte greu @ JCDenton. Daca n-ai inceput din viata intrauterina sa te pregatesti in domeniu...slabe sanse sa mai faci ceva acum... Ai fi avut ceva sanse daca taticul tau era Anghel Saligny iar mamica Marie Curie...dar cum nu-i asa...renunta!!! Apuca-te de altceva! Neurochirurgie, calculatoare, rachete spre Marte...in ce priveste mecanica...ai cam pierdut trenul... Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.