Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu imi este frica de el si nu l-am luat de fitze sau ca sa agat fete. L-am luat ca imi place, dar nu vreau sa mor cu el, de-aia l-am limitat. multumesc pt sfaturi.

 

Am acelasi motor ca si tine, e tot primul meu motor dar am multi ani experienta de cat B. Nu am decat vreo 500 de km cu motorul asa ca nu sunt in masura sa-ti dau sfaturi. Tot ce pot sa-ti spun e cum fac eu, poate te ajuta, poate nu.

In oras merg linistit, in acelasi ritm cu masinile, mereu cu ochii in 4. Nu ma bag printre masini, nici cand sunt oprite. Inca nu am ambitia sa plec primul de la semafor. Nici pe afara din oras nu exagerez cu viteza. Evident, ma mai dau la ea dar numai in conditii optime: drum drept, uscat, fara masini. Nu ies niciodata fara echipament complet.

Probabil o sa primesc imediat intrebarea: de ce dracu' ti-ai mai luat atunci SS?

Mi-am luat pentru ca imi place. Nu mai sunt la varsta la care sa impresionez adolescente cu motorul, nici nu am nimic de demonstrat nimanui. Imi place SS-ul si vreau sa invat sa merg bine. Multi cred ca daca iti iei SS inseamna ca trebuie sa fii racheta de a doua zi, altfel n-are rost sa-ti iei.

Foarte important: gaseste un loc potrivit si exerseaza. Loc potrivit inseamna un loc in care sa poti prinde macar 70-80 km/h, fara trafic si fara obstacole astfel incat la o manevra gresita sa nu ajungi in pom sau pe contrasens, sub o masina. Poate fi si o parcare f mare, la orele cand e goala. Exerseaza viraje, countersteering. Exerseaza opriri de urgenta.

Daca te simti tu mai bine cu ea limitata asta e... Eu nu sunt de acord cu asta. Limitarea trebuie sa fie in capul tau nu la motor. Sa zicem ca mergi un an cu ea limitata. Ce faci apoi? Dupa un an de mers cu limitare o sa tragi mereu de gaz pana la limitare pt ca asa te vei obisnui. Oricum va trebui sa inveti cum se simte la turatii ridicate, mai bine fa-o acum cand inca ti-e teama si esti mai prudent. Ia-o incet si va fi OK, pana in 7-8000 RPM nu-i nicio problema. Nu trebuie sa incerci zona rosie din prima. Mai bine o turezi acum in coditii controlate de tine decat sa o faci involuntar dupa ce ii scoti limitarea.

Apoi, max 5000 RPM e ca si cum i-ai lega de gat o piatra de moara. In oras e cat de cat OK dar afara trebuie sa fie un chin. Nici 120 km/h nu prinzi iar la depasiri o sa fie jale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi, max 5000 RPM e ca si cum i-ai lega de gat o piatra de moara. In oras e cat de cat OK dar afara trebuie sa fie un chin. Nici 120 km/h nu prinzi iar la depasiri o sa fie jale.

 

Asta asa e. Cel putin la CBR, de-abia de la 6000 in sus are forta sa traga repejor in depasire, iar in viteza a 6a la 5000 ture ai 120-130km/h. Ceea ce e mai mult decat decent pentru viteza de croaziera, dar totusi, nu mai ai nici un fel de rezerva de putere.

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am B de vreo 6 ani, am inceput sa ies cu ea usor usor in oras numai dupa 11, 12 noaptea cand este mai liber pe sosea, si mai exersez intr-o parcare la Billa. multumesc pentru sfaturi.

scuza-ma dar chiar nu vad rostul unui motor in cazul tau. nu circuli cu el, dupa ce l-ai cumparat? asa tot inveti toata viata,dar cand te bucuri de el???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 24 de ani carnet de 1 luna jumatate si CBR600. Atat vreau sa zic: e a dracului de periculos!

 

Motivele:

 

1. Motocicleta are 208 kile; daca ai inclinat-o la mai mult de 45 de grade stand pe loc, ii dai drumu ca nu poti sa o tii!

2. Are 100 cp....e super sport adica daca "scapi" un pic mana pe acceleratie fiind intr-o treapta adecvata (1a pe loc, a2a la 50-60 etc) mai altfel spus daca o smucesti ajungi in primul cires!

3. La viteze mari daca pisti frana fata ceva mai tare faci flicu ca Bruce-Lee si ajungi dupa cum spunea unu sa culegi stiuleti in lanu cu porumb!

4. Cu acrobatii gen mers pe o roata, fara maini, fara picioare...ajungi sa mergi fara dinti, fara cap.

5. E foarte obositoare la drum intins, trebuie sa mergi cu bengay dupa tine.

6. Ca sa conduci un SS trebuie sa ai ceva km mancati, a conduce un SS nu inseamna a da blana pan la 200 si gata. E o arta sa schimbi vitezele, sa franezi, sa te inscrii in curbe, SA FRANEZI IN CURBE si pe conditii meteo nefavorabile! In plus atentie la tiruri, pietricele pe carosabil, pete de ulei, pamant (glod), vegetatie, etc.

 

Asadar a fi motociclist si mai ales a conduce eficient si sigur o vitezana e o treaba foarte grea si trebuie multa experienta! Eu pot sa zic ca am aproape 3000km in luna asta si jumatate si cand ma sui pe ea ma gandesc ca vreau sa ajung si acasa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) 45 de grade? :D . Nu cumva vrei sa spui fo 20 (daca nu chiar mai putin de atat?)??

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 24 de ani carnet de 1 luna jumatate si CBR600. Atat vreau sa zic: e a dracului de periculos!

 

Motivele:

 

1. Motocicleta are 208 kile; daca ai inclinat-o la mai mult de 45 de grade stand pe loc, ii dai drumu ca nu poti sa o tii!

2. Are 100 cp....e super sport adica daca "scapi" un pic mana pe acceleratie fiind intr-o treapta adecvata (1a pe loc, a2a la 50-60 etc) mai altfel spus daca o smucesti ajungi in primul cires!

3. La viteze mari daca pisti frana fata ceva mai tare faci flicu ca Bruce-Lee si ajungi dupa cum spunea unu sa culegi stiuleti in lanu cu porumb!

4. Cu acrobatii gen mers pe o roata, fara maini, fara picioare...ajungi sa mergi fara dinti, fara cap.

5. E foarte obositoare la drum intins, trebuie sa mergi cu bengay dupa tine.

6. Ca sa conduci un SS trebuie sa ai ceva km mancati, a conduce un SS nu inseamna a da blana pan la 200 si gata. E o arta sa schimbi vitezele, sa franezi, sa te inscrii in curbe, SA FRANEZI IN CURBE si pe conditii meteo nefavorabile! In plus atentie la tiruri, pietricele pe carosabil, pete de ulei, pamant (glod), vegetatie, etc.

 

Asadar a fi motociclist si mai ales a conduce eficient si sigur o vitezana e o treaba foarte grea si trebuie multa experienta! Eu pot sa zic ca am aproape 3000km in luna asta si jumatate si cand ma sui pe ea ma gandesc ca vreau sa ajung si acasa!

 

 

1. 45 de grade e muuuult, o scapi mult mai repede. Dar nici daca avea 150 de kile n-o puteai tine, asa ca...

2. Asta e un mit pe care, culmea, vad ca il intretin si unii dintre cei care au SS si stiu ca nu-i adevarat. Nu poti accelera involuntar atat de tare incat sa pierzi controlul. Da, te poate smuci un pic dar atat.

3. Franeaza progresiv, pe masura ce se incarca fata si o sa fii uimit cat de tare poti sa franezi.

4. Lasa acrobatiile pe mai tarziu

5. La drum lung, vrei sa spui. Aici nu te contrazic. Dar cred ca daca imi mai imbunatatesc pozitia o sa fie mai bine. Dar nici n-am luat-o pentru drumuri lungi.

6. Asta e valabil pentru orice moto. Crezi ca alte modele merg singure?

Editat de dorinblajan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. 45 de grade e muuuult, o scapi mult mai repede. Dar nici daca avea 150 n-o puteai tine, asa ca...

2. Asta e un mit pe care, culmea, vad ca il intretin si unii dintre cei care au SS si stiu ca nu-i adevarat. Nu poti accelera involuntar atat de tare incat sa pierzi controlul. Da, te poate smuci un pic dar atat.

3. Franeaza progresiv, pe masura ce se incarca fata si o sa fii uimit cat de tare poti sa franezi.

4. Lasa acrobatiile pe mai tarziu

5. La drum lung, vrei sa spui. Aici nu te contrazic. Dar cred ca daca imi mai imbunatatesc pozitia o sa fie mai bine.

6. Asta e valabil pentru orice moto. Crezi ca alte modele merg singure?

 

Pai de franat oricum franezi progresiv numai ca in functie de model, motoarele au frane mai puternice sau mai putin-puternice. Acrobatii nu fac pt ca nu e sanatos pt cutie sa faci wheelie si iti trebuie si drum calumea si experienta. La punctul 6 un touring altfel se comporta, un SS altfel (mai sensibil la gropi, la pietre), un ON/OFF (gen F650, Freewind, Africa Twin) altfel se aseaza la drum accidentat si altfel ia virajele. Deci ca o concluzie un SS pe langa faptul ca e mult mai brutal si violent ca orice alt motor, nu e facut pt drumurile noastre (pt oras e criminal - se incinge f tare, mergi maxim cu a2a in unele locuri, si asa in 4 mii de ture, e solicitant la gropi - iti rupi spinarea si consuma in draci!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuza-ma dar chiar nu vad rostul unui motor in cazul tau. nu circuli cu el, dupa ce l-ai cumparat? asa tot inveti toata viata,dar cand te bucuri de el???

 

Fiecare vede aspectele astea in felul lui...

Oricum inveti toata viata, nu? Cand poti sa tragi linie si sa spui ca nu mai ai nimic de invatat?

Pentru mine si a invata sa merg bine face parte din bucuria de a merge pe motor. Stiam de cand l-am luat ca n-o sa merg in fiecare zi, nu de asta l-am luat. Tu cum intelegi sa te bucuri de el?

Apoi nici iarna nu merg la ski in fiecare saptamana. Asta inseamna ca nu avea rost sa-mi iau schiuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in viteza a 6a la 5000 ture ai 120-130km/h

 

Cred ca ai chiar mai putin, verifica intr-o zi. Daca ar fi asa, atunci la 10000 ture ai avea 240-260 km/h. Cam mult...

Eu cred ca am cam 100 km/h la 5000 RPM in treapta a 6-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QUOTE (danieI @ Aug 8 2008, 06:21 PM)

am B de vreo 6 ani, am inceput sa ies cu ea usor usor in oras numai dupa 11, 12 noaptea cand este mai liber pe sosea, si mai exersez intr-o parcare la Billa. multumesc pentru sfaturi.

 

QUOTE (aoleks)

scuza-ma dar chiar nu vad rostul unui motor in cazul tau. nu circuli cu el, dupa ce l-ai cumparat? asa tot inveti toata viata,dar cand te bucuri de el???

 

am inceput sa ma bucur de el. Ma descurc ok in trafic, ma plimbam asa inainte (in parcare la billa) sa invat cum sa iau curbele, cum sa schimb vitezele, nu puteam sa ies cu motocicleta pe strada imediat cum am avut si cat "A" in mana. vreau sa fiu sigur pe reflexele mele, imi place sa conduc mai preventiv, poate de-aia nu am avut nici un accindent cu masina... desi conduc in fiecare zi. sper sa ma bucur de aceeasi experienta si cu motorul. sper ca acum vezi rostul!

Editat de danieI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai chiar mai putin, verifica intr-o zi. Daca ar fi asa, atunci la 10000 ture ai avea 240-260 km/h. Cam mult...

Eu cred ca am cam 100 km/h la 5000 RPM in treapta a 6-a.

 

Neah, nush. Eu asa tin minte. CBR-oaica oricum are o explozie de putere pe la 10-11 mii, pana in rosu. Ceva de genu, la 5000 ture esti la 130, la 9000 esti la 180, dar la 12000 esti la 260 (exagerat, mult). Vorbesc din auzite si vazute, nu simtite, oricum. N-am dus-o pana acolo pana acum si, sincer, nu prea ma tenteaza.

 

Asa ca nu ma cita pe undeva :cheers:

 

Pai de franat oricum franezi progresiv numai ca in functie de model, motoarele au frane mai puternice sau mai putin-puternice. Acrobatii nu fac pt ca nu e sanatos pt cutie sa faci wheelie si iti trebuie si drum calumea si experienta. La punctul 6 un touring altfel se comporta, un SS altfel (mai sensibil la gropi, la pietre), un ON/OFF (gen F650, Freewind, Africa Twin) altfel se aseaza la drum accidentat si altfel ia virajele. Deci ca o concluzie un SS pe langa faptul ca e mult mai brutal si violent ca orice alt motor, nu e facut pt drumurile noastre (pt oras e criminal - se incinge f tare, mergi maxim cu a2a in unele locuri, si asa in 4 mii de ture, e solicitant la gropi - iti rupi spinarea si consuma in draci!)

 

Eu inca zic ca un supermoto de-asta de se forjeaza prin oras e mai brutal si violent ca CBR-ul meu.

Si in alta ordine de idei, am urcat vitezana pana sus la Padina, pe niste drumuri de-ti vine sa-ti bati copii. Ca n-a fost comfortabil pt mine, alta problema. Si sincer cred ca un ciopar se incinge mai tare decat un sport cu electroventilator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Pai de franat oricum franezi progresiv numai ca in functie de model, motoarele au frane mai puternice sau mai putin-puternice. Acrobatii nu fac pt ca nu e sanatos pt cutie sa faci wheelie si iti trebuie si drum calumea si experienta. La punctul 6 un touring altfel se comporta, un SS altfel (mai sensibil la gropi, la pietre), un ON/OFF (gen F650, Freewind, Africa Twin) altfel se aseaza la drum accidentat si altfel ia virajele. Deci ca o concluzie un SS pe langa faptul ca e mult mai brutal si violent ca orice alt motor, nu e facut pt drumurile noastre (pt oras e criminal - se incinge f tare, mergi maxim cu a2a in unele locuri, si asa in 4 mii de ture, e solicitant la gropi - iti rupi spinarea si consuma in draci!)

 

Acum, sincer, nu te supăra că te întreb, văd că ai un CBR 600 F3, de ce n-o vinzi să-ti iei o CB500S? Sau ceva de genul :unsure:

Editat de .Cosmin.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super bun articolul tau! O bere e putin pentru el.... o lada ar fi altceva. Iar daca ai drum prin Timisoara o ofer cu cea mai mare placere. Doua chestii super mega adevarate sunt : Varsta (18-22) cand majoritatea nu constientizeaza riscurile actiunilor lor si ceea ce poate motorul. Condusul unei conserve iar este o necesitate........ vreo cateva sute de mii de kilometri pe putin :bounce:

Eu unul urmeaza sa imi cumapr in curand un SS. Sunt (cuvant urat) la poponeata..... dar nu imi plang de mila. Imi asum riscurile. Stiu ce implica si ... nu mai conteaza. E motocicleta la care am visat de mult (Suzuki GSX-R 600 K8).

Asadar.... sigur voi reveni pentru sfaturi la voi baieti.... si sper sa ma ajutati si pe mine..... nu sa imi domin mica bestie..... ci sa o fac sa ma accepte :rock:

Va multumesc si ..... aveti grija de voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io-te aci cam pe unde sunt exploziile de putere la câteva motoare. De remarcat R6 din 2003 care are puterea distribuită extrem de liniar de-a lungul turațiilor și o comparație R6 din 2006 cu CBR600 F4i din 2001, care au curbele de putere surprinzător de similare, cu un avantaj al R6-lui care are platoul de putere ceva mai sus în ture (dacă se întâmplă să scapi mâna-n gaz or smth).

 

Pentru mine e pur theorycrafting, deși unii posesori mi-au confirmat chestiile din dynos :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sincer, nu stiu ce ai inteles tu din graficele alea de zici ca sunt "foarte similare", dar daca tu imi spui mie, vorbind serios, ca un R6 e mai calm ca un F4i (asta am inteles din ce-ai zis acolo), eu rad. Rad foarte puternic.

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

A fost prea tare topicul asta.ma terminat.sa il citeasca toti incepatarii:''Astazi mi s-a intamplat cea mai dura chestie de 7-8 ani de cand am treaba cu motocicletele. Nu stiu daca am postat in cel mai potrivit loc, dar rog moderatorii sa mute daca am gresit. Nu am mai postat de mult, dar vroiam sa scriu asta. Poate ar trebui mutata la incepatori, cine trebuie sa invete.

 

Pt cine nu stie povestea Accident mortal

 

 

Nimic poate extrem de iesit din comun. Doi tineri, soferul fara permis, urmand cursurile unei scoli moto isi cumpara un ZX6 si moare alaturi de un prieten pentru ca nu isi struneste animalul. Mai multe detalii si comentarii(facute cu mai mult sau mai putin creier>link).

 

Eram la un prieten la biroul lui in zona tribunalului, unde a avut loc accidentul. Unde s-a intamplat e o cruce mare si acolo ard mereu candele de vreo 2 saptamani incoace. Plerc de la amicul meu si observ ca am lasat motoreta vis-a-vis de locul unde au murit copii aia. Nimic extraordinar pana acum, dar chiar cand bagam cheia in contact si imi trageam casca observ o femeie intre doua varste cu lacrimi in ochi cum ma privea. Cat de discret am putut am remarcat si o noua candela, proaspat aprinsa, probabil de doamna aia, care era mama lui. Nu va pot descrie in cuvinte ceea ce simteam, prima data in viata am trait un sentiment complex de compasiune, rusine inexplicabila si o vinovatie de care nu eram catusi de putin responsabil.

 

M-am suit repede si am pornit usor, sa nu turez, sa nu deranjez un moment incarcat de atata tensiune de nu mai stiam unde dracu se afla ambreiajul, schimbatorul si ce mai trebuie sa pui in miscare 2 roti cu motor la ele.

 

in momentele alea in care imi tremurau coarnele in maini(sau nu tremurau dar eu aveam impresia ca topesc manusile cu transpiratia) femeia striga a disperare:

 

"Ai grija, mama, ca esti tanar, sa nu MORI ca fii'meo!" Va dati seama ca era sa cad cu motocicleta, ma gandeam la mama mea, la prietana si prietenii mei, la toti cei carora le pasa macar cat negru sub unghie de mine. A fost ciudat. Nu ma consider un sensibil, ba din contra. Cred ca sunt un om relativ rational, care priveste moartea ca fioind a treia etapa dintr-un ciclu absolut firesc. Dar totusi....

 

Si morala: daca nu ai habar de 2 roti nu-ti lua 120 de cai sub fund, iar daca totusi ai facut-o pune macar casca pe cap. Si binecuvanteaza-ti aproapele si nu il lua la o plimbare, o plimbare care se poate termina in rai sau mai jos, in functie de personaj. Iar daca esti incepator citeste de 2 ori chestia asta si gandeste-te ca Mama ta nu are nicio vina.

 

Dumnezeu sa-i odihneasca pe toti cei plecati, fie ei vinovati sau nu! ''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...