Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Daca vrei sa vezi cum stai pe dansa (R850R) ne putem intalni pana n-o bag la hibernare.

Nu stiu daca e potrivita ca prima motocicleta, inclin sa cred ca da. dar, ca sa fiu mai aproape de adevar, as risca urmatoarea afirmatie: o motocicleta, IN GENERAL, nu prea poate fi definita "pentru incepator" la modul absolut, ci mai degraba potrivita pentru INCEPATORUL "X". Unii au inceput, din diverse motive, pe chestii aparent "contraindicate" (un amic de-al meu, dupa scoala, ZZR 1400. A cazut o singura data, situatie in care ar fi cazut si cu scuterul de 50). Poate a avut noroc...).

Da, exista cateva asa zis destinate incepatorilor, (CB 500, GS 500, ER5...) dar si alea, pentru anumiti rideri, sunt din prima secunda, prea mult sau prea putin. Asa ca, motocicleta potrivita este cea care iti este TIE POTRIVITA. Important e sa te simti bine pe ea, sa iti placa, sa ii simti puterea pe care o poate dezvolta si sa poti doza acea putere in acord cu nivelul tau in acel moment.

 

Personal, inainte de a lua R850ul m-am suit pe cateva R1150. Mi s-a parut diferenta mare de greutate intre ele (desi nu e... dar asa mi s-a parut mie).

 

Daca vrei sa mai filozofam pe tema asta, da un semn

 

Cu stima

Andrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

Intre timp...

 

 

VFR si SVG.jpg

VFR si Mitsu.jpg

Mi-am facut de cap, desi inca n-am permisul...

 

Inca sunt curios cum ar fi un R850 R (cred ca un RS ar fi mai potrivit pentru mine). Intamplator, am aflat ca sport-touring e ceea ce ar trebui sa caut, a venit vorba de VFR. Am dat de un anunt cu un V-tec in super stare la pret f bun, n-am avut banii. Intre timp m-am orientat catre VFR 5th gen, pentru ca e cel mai frumos si are distributia mult laudata (dar cu galagia aia ciudata). Apoi am zis ca daca tot e sa fie frumoasa, sa fie rosie.

 

Sa vedem cum ne-om intelege, deocamdata mi se pare perfecta, pentru ca e si confortabila, pozitia in sa e excelenta, e si puternica (dar cumpatata, nu nervoasa). Numai ca e destul de greoaie.

Si-i superba 😍

Superba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Invatat ca:

- depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher

- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi.

- soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat.

- galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului 

- si altele pe care nu mi le amintesc acum.

 

In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit.

 

Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100.

 

Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele.

 

 

A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens😁 ce sa zic, succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zicea un bun prieten de-al meu... "motociclist e ala de se da si-a doua zi".

 

Stimati colegi motociclisti (incepatori) cu sute de mii de km pe masina, inclusiv RWD, dar care vreti sa depasiti cu a 6-a, luati-o incet. Serios! Spuneti "soseaua nu este circuit", dar nu o credeti. Daca voi nu sunteti sinceri cu voi insiva, lectia de invatat va fi grea. Lasati-i pe-aia de se dau pe circuit, ei sunt in siguranta acolo. Mergeti si voi pe circuit daca asta va doriti si poate ii veti ajunge. Dar nu va mintiti si feriti-va in a arata la altii ce puteti. Toti avem limitele noastre, si ca sa le depasim, trebuie sa o facem treptat, si in siguranta. Motocicleta nu este doar un 0-100 in 3 sec. Veti ajunge si acolo, dar nu grabiti lucrurile. Plus ca, si cu 300000 km sub cwr, in caz de, corpul uman este atat de fragil... Asteptati-va la orice si fiti pregatiti de orice. Aia inseamna inclusiv a merge cu doar 30-50/h, daca atat permit conditiie, si nu este nicio rusine in a ajunge la destinatie.

 

Doar o viata avem,

Asfalt uscat!

 

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
33 minutes ago, Djenavar said:

120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens😁 ce sa zic, succes.

 

Hahaha

 

M-am abonat ...nu ma asteptam ca si topicul asta o da devina distractiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Entuziasmul incepatorului este de inteles ...si pentru ca este incepator se accepta si licenta poetica.

Greu de inteles sunt interventiile care au urmat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta.

 

In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru.

 

Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita.

 

Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea.

 

Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, TiL a spus:

Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta.

 

In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru.

 

Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita.

 

Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea.

 

Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt.

Cel putin eu nu am criticat, in nici un caz, doar am expus parerea mea despre o anumita viteza intr.o curba pe un drum public, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, TiL a spus:

Cred ca trebuie sa ma incred doar in mine, ca pe baza altora...

 

Asta-i curba, destul de lejera la prima vedere, dar topografia locului o face sa nu fie chiar asa. In fine, asta-i deja offtopic.

https://www.google.com/maps/@44.818857,28.26069,17.71z

 

Eu o stiu ca si curba de 100 la ora, cu max 120 cand drumul e gol si trag mai sportiv de masina.

Aia nu e curbă strânsă, stai liniștit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, TiL said:

- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica.

 

Sa nu uitam ca aceste vietati (nevinovate) sunt dinaintea oamenilor pe pamint;Poate chiar si inaintea motociclistilor. Se adapteaza si ele,dar mai incet (vezi ciinii ce trec pe la zebre mai disciplinati ca pietonii,sau altii ce merg cu metrou/autobuze)

Asa ca normal ar fi sa gindim sa le protejam,nu ca ne incurca sau ne vineaza

Eu personal o singura data am lovit un ciine (1990,incepator,noapte,ciinele traversase si s-a intors brusc...) apoi multe sute de mii de km nu s-a mai intimplat,deci se poate.

Editat de mihai c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@TiL

 

Felicitari ca NU ai mers cu 120 acolo unde parea posibil ...si felicitari ca ai ales o motoreta adevarata , nu o mizerie de Hornet.   🤣🤣🤣

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, goe 75 a spus:

@TiL

 

Felicitari ca NU ai mers cu 120 acolo unde parea posibil ...si felicitari ca ai ales o motoreta adevarata , nu o mizerie de Hornet.   🤣🤣🤣

 

 

si-a luat vfr ca a lu belbody ... in loc sa se bucure ca ajunge la 120 el se sperie de curbe :)

 

dar topicul asta este motociclete puternice nu vfr-uri sau alte onde ....

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Da man dar macar belbody avea impresia ca se poate compara cu un miar...daca o dadea pe Hornet poate  ajungea sa abereze si el ca 120 pe curbele din Ro e no no

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, TiL a spus:

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Din ce am citit esti carne de tun. Sper ca esti baiat bun si ca te va ajuta karma universului, noi nu putem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, TiL a spus:

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Invatat ca:

- depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher

- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi.

- soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat.

- galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului 

- si altele pe care nu mi le amintesc acum.

 

In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit.

 

Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100.

 

Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele.

 

 

A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp.

Prietene, bun venit in lumea moto dar parca nu ai inceput bine.

Spui ca te-ai prins ca soseaua nu e pista dar compari timpii scosi cu moto vs auto.

Pai motociclismul nu este despre timpi.

Tu esti la primii kilometrii si dai 160 km/h?

Ai incercat o franare de urgenta la 60 km/h?

 

Iar daca balega de la Duster din fata ta te-a improscat iti spun de acuma ca stateai mult prea aproape de el. Bine ca nu a franat din cine stie ce cauza ca te gaseam la alta rubrica...

 

Apoi uita de cum se comporta masina, mai ales in curba, fata de o motocicleta. Condusul pe doua roti este cu totul altceva si acuma tu ai inceput de zero. Sau ca sa nu te descurajez de la 0,2 daca ai mers mult si pe bicicleta.

Tine minte: in curba din masina nu a cazut nimeni, de pe motor au cazut destui.

 

Mi se pare normal daca o arzi cu 160 km/h sa fie galagie in casca. De aceea iti recomand sa folosesti dopuri de urechi. Vezi ca este un topic in care s-a discutat pe aceasta tema.

 

Sa stii ca si la masina nu doar la moto este indicat ca la 2-3 ore de mers sa mai faci o paza sa intinzi oasele. La moto te forteaza rezervorul, la masina trebuie sa o faci din convingere.

 

Succes si ai grija de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Da, in depasiri ii dai 5000? sa nu te surprinda Vtechul

E cea fara v-tec. Oricum, v-tec isi face de cap de la 6800rpm in sus.

 

Multumesc tuturor pentru pareri (si critici :D) . Incerc sa tin cont de ele, desi ma stiu incapatanat de fel si fac prostia de a invata doar din greselile mele. Numai ca aici nu prea e loc de greseala...

 

 

Goe, inca nu reusesc sa te "citesc", cat e serios si cat e misto din cele spuse.

Despre Hornet, am fost super incantat la scoala, dar pentru ca fac majoritatea kilometrilor afara, am cautat altceva. Hornetul e mai fun, manevrabila, jucausa. Tancul asta VFR e cam dur. Pana si mersul motorului e rough, dar sigur stiti povestea timing-ului la unele V4.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...