ninja_skija Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Am mers si pe enduro, super sport si naked. Si cand zic mers nu ma refer la o tura pana la colt. Acum, ori eu am fost o incepatoare inceata, ori barbatii braveaza si nu recunosc multe din deficientele de inceput. Recunosc ca sunt pur subiectiva dar raman la parerea ca un motor sportiv nu te ajuta intr-un mare fel sa inveti. In primul rand as sublinia greselile de inceput pe care le facem toti. In oras - fugit c.urul pe linii de tramvai ude sau nu, nisip amestecat cu zeama de cisterna as zice ca dintre toate, clasa cea mai iertatoare este enduro- urca bine pe linii, le poti lua chiar paralel fara a te trezi pe jos. - manevrat printre masini in trafic - toate sunt ok - cele mari se cam incing grav si isi cer reprize sa le racoresti. - pozitia cu centrul de greutate cam "in maini" - un incepator va avea emotii, maini amortite oricum de la atata ambreiat si franat - de aici si greseli pentru ca nu mai dozeaza cum trebuie chiar daca teoretic stie ce si cum sa faca. in afara - in linie drepata nu sunt probleme nici la incepatori, aici tind sa dea gaz macar apropae de cat au auzit ei pe gica de pe forum ca a dat la acelasi tip de motoreta. Un supersport nu are sistem "anti prost", poti sari de 200 fara sa te deranjeze vantul in asa hal ca pe alte motorete. - la curbe sunt de parere ca te ajuta la fel sau incurca oricare din clasele de mai sus - la evitarea pericolelor de orice fel ce apar pe traseu ( masina pe contrasens care nu se sinchiseste intr-o depasire de tine, balegi/ ulei/ nisip in viraje, babe, cai, vaci, caini ce iti sar in fata - consider ca te ajuta doar mersul preventiv, ochii in paispe, sangele rece sa nu blochezi/ fata spatele, sau sa faci point fixation. Fiind incepator vei avea parte de adrenalina maxima la oricare din problemele de mai sus, nestiind cum sa reactionezi, sau cat de repede. Recomandarea mea este sa controlezi viteza si sa ai echipamentul potrivit pentru ca sunt singurele lucruri pe care le poti controla la inceput de motociclism. Vorbele cu "daca ai cap poti incepe pe orice" mi se par basme. Eu am ales momentan, o motoreta clasificata " de incepatori" si as nota cateva plusuri. - Nu se incinge nici in oras la temperaturi, trafic - Pozitia e f comoda si pentru mine si pentru pasager - Are sistem anti prost- merge si 200 km/h dar numai cu burtica pe rezervor si nu e comod deloc - Nu accelereaza agresiv, nu smuceste - Desi nu e usoara 173 kg la gol, ai senzatia la manevrat pe loc/ viteze mici ca e o bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Vezi, d-asta am scris eu la inceput ca multi care n-au condus SS isi dau cu parerea aiurea. Wheelie involuntar cu SS nu prea se poate. Frana de motor - daca iei mana din gaz nu cred, probabil depinde de aderenta drumului, pe uscat nu mi s-a intamplat asa ceva, insa daca schimbi inferior brutal cu siguranta iti poate fugi spatele. Dar asta nu e numai bloala SS-ului. De asemenea tine cont ca restul motocicletelor sunt echipate cu cauciucuri cu aderenta mai proasta decat SS-urile. Stoppie - se face mai usor cu SS, insa daca gresesti si franezi la fel de brutal pe un chopper, sau enduro cu cauciucuri de teren sau mixte, etc, cu siguranta fuge fata si ai dat de pamant. Nu îmi dau cu părerea aiurea, poți să îți păstrei epitetul pentru altcineva. Wheelie involuntar Am făcut asta de 2 ori cu un CB 500, de fiecare dată am plecat cât am putut de tare (o dată ca să pot intra pe o Âşosea cu trafic foarte aglomerat, o dată cu Niko care avea chef de distracție la semafor cu CB-ul de 750). Dacă pe un motor de 50 CP m-am ridicat pe o roată fără să vreau, pe un motor de 100 CP ce crezi că se întâmplă? Da, eram foarte începător când am pățit-o prima dată (doar câteva sute de km), dar despre începători vorbim aici. Frana de motor - dacă schimb brutal vitezele pe CB nu fuge spatele, am făcut asta de mai multe ori în prima săptămână de mers pe ea. Am coborât din greÂşeală o treaptă în loc să urc în timp ce acceleram Âşi tot nu m-am tăvălit. Fă asta pe SS. Stoppie - "se face mai usor cu SS" - q.e.d. Poate acest "mai uÂşor" e fix diferența între a da de pământ sau nu pentru un începător. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 O sinteza draguta a mersului pe un 600 mai cuminte! Wheelie involuntar Eu am mers un pic pe cbr600f dar nu pot sa zic ca avea tendinta sa se ridice. A mea are 215kg la gol+ greutatea mea, n-am reusit s-o ridic intr-o roata (nici n-am incercat suficient). Cert e ca trag de gaz la maxim si nu se ridica, pleaca in forta dar nu face chestii imprevizibile. Acum probail din ambreiaj se ridica si GlodWing-ul daca esti meserias. Frana de motor La 600 cred ca inca nu e chiar asa de grav, este inca iertator, la un 1000 se schimba mult treaba. Cand am mers prima data pe XX am luat o data mana din gaz si am apasat ambreiajul, cand am dat drumul la ambreiaj din nou scazuse turatia si m-am trezit cu o frana de motor de toata frumusetea. Experienta mea e limitata dar cred ca 600 nu are o frana de motor foarte brutala. Adrian, oi avea tu mana mai grea si motoreta mai usoara!Io nu te-am vazut pe o roata la liniuta ca eram in fata! Una peste alta, foarte bun topic pentru toata lumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 (editat) Dacă pe un motor de 50 CP m-am ridicat pe o roată fără să vreau, pe un motor de 100 CP ce crezi că se întâmplă? Nu trebuie sa cred ce se intampla, STIU ce se intampla, uiti ca eu sunt incepatorul pe SS, nu tu. Nu se ridica pe o roata involuntar, sau cel putin mult mai greu ca alte motoare (ex enduro). Punct. Frana de motor - dacă schimb brutal vitezele pe CB nu fuge spatele, am făcut asta de mai multe ori în prima săptămână de mers pe ea. Am coborât din greşeală o treaptă în loc să urc în timp ce acceleram şi tot nu m-am tăvălit. Fă asta pe SS. Daca schimbi inferior in timp ce accelerezi nu faci frana de motor! Aia nu e o greseala, chiar asa se schimba inferior corect pentru a nu-ti fugi spatele. Nu vreau sa ma cert cu tine, ca urmare nu o sa-ti mai raspund la posturile de genul asta in care tu extrapolezi mersul pe CB la SS si-mi explici mie care chiar merg pe SS cum raspunde acesta la greseli. Editat Octombrie 11, 2006 de Silenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Adrian, oi avea tu mana mai grea si motoreta mai usoara!Io nu te-am vazut pe o roata la liniuta ca eram in fata! Tocmai că dacă faci o liniuţă cu un CB 500 contra unui CB 750 cu 5 ani mai nou trebuie să ai mâna foarte grea. Şi chiar şi atunci nu poţi face minuni Da, moto e mai uşoară: 175 kg la gol, iar eu sunt foarte uşor. Nu trebuie sa cred ce se intampla, STIU ce se intampla, uiti ca eu sunt incepatorul pe SS, nu tu. Nu se ridica pe o roata involuntar, sau cel putin mult mai greu ca alte motoare (ex enduro). Punct. Dacă tu nu ai păţit-o nu înseamnă că nu există. Nu eşti singurul începător din lumea asta şi până acum eşti unul care încă nu şi-a rupt gâtul pe un SS. Alţii au păţit-o. Dar eşti foarte flexibil în gândire şi în comunicare, acel "punct" te ridică în ochii mei Daca schimbi inferior in timp ce accelerezi nu faci frana de motor! Aia nu e o greseala, chiar asa se schimba inferior corect pentru a nu-ti fugi spatele. M-am exprimat greşit sau nu am fost suficient de clar: am plecat de pe loc, am schimbat a 2-a, a 3-a şi când trebuia să schimb a 4-a (accelerasem la 100 km/h, am debreiat şi am redus gazul pentru schimbare în sus) am apăsat pe schimbător în loc să îl ridic. E o mare greşeală, am avut parte de o frână de motor puternică şi de un rezervor înfipt în ... locuri sensibile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 Daca exista erori in textul meu initial doresc cu toata inima sa fie relifate si corectate de cineva. N-as vrea sa induc in eroare viitori incepatori. Asta e ultimul lucru pe care mi l-as dori. Dar nu crezi ca e treaba altor incepatori care chiar au SS sau a unor motociclisti mai vechi tot posesori de SS sa imi gaseasca acele erori din experienta lor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 Pfff, chiar fara afisare de orgolii si rautati nu se poate? N-am spus niciodata ca cine n-are SS n-are voie sa-si dea cu parerea, insa sa o faca stiind ca experienta lui este limitata in acest subiect. Asta e si motivul pentru care am inceptut topicul, cititi primele randuri. Vreau ca viitorii incepatori sa afle adevarul despre SS, nu niste legende propagate si deformate de-a lungul timpului si niste pareri extrapolate de la alte motoare, oricare ar fi ele. Nu ai cum sa spui "Daca motorul meu are x cai si se ridica pe o roata atunci ala care are 2x sigur se da peste cap". Exista si alte probleme care intervin aici, cum ar fi distanta dintre roti, lungimea si unghiul basculei, pozitia centrului de greutate, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Ca sa auziti din gura unui incepator pe SS : Kawasaki ZX-6R, plecat in tromba de pe loc in Politehnica, 10-11-12 de ture, nu s-a ridicat nici psstt pe o roata...wheelie involuntar : nika. Simti ca forta se duce pe spate, dar doar atat. Nu am incercat sa ma dau pe o roata, ci doar am vrut sa vad cum se comporta...s-a tinut frumusica pe 2 roti ca lipita. Cu franarea de stoppie : ai mai multe sanse cu ZX-6R decat wheelie, dar asta numai daca esti BOA! si nu stii sa dozezi franarea fatza spate in asa fel incat sa nu te dai peste cap sau sa pici. Frana de motor este si ea un pic brutala...daca nu te ti bine in sa si de ghidon poti sa te duci calup in gat. Cam astea sunt experientele mele de incepator pe SS ( cu 2000km facuti in Germania pe acelasi tip de motor ). Nu sunt Rossi, nici nu vreau sa ajung ca Rossi...dc mi-am luat SS? Pentru ca imi place...dc imi place? pentru ca nu-s genul de om care sa umble cu ceva care sa nu-i placa...motoru e la fel ca masina si la fel ca si imbracamintea. Umbli cu ce iti place. Sunt inca in stadiu de invatat cu motoare...dar fiecare isi are un inceput. Am luat o tranta din cauza mea ca m-am bagat ca prostu si m-am lasat prea tare, nu dau vina pe nimeni, dar in afara de prostii cum ca o sa mori si o sa te dai pe jos la incepatori nimic constructiv nu gasesti. Eu eram obisnuit din scoala sa ma las mai mult cu motoru, si ofc am prins niste nisip in intersectie si poc! De atunci o las usor in curbe, poate sunt inca putin crispat, dar trece...daca imi spunea cineva de asa ceva, sigur nu mai faceam boacana...dar deh! "MORI FRATE PE SS!!!" - the usual thing. Ca SS e facut pentru viteza si asa mai departe, SO WHAT?! Ce ii doare pe ceilalti ce fac cu motoru meu...am mers si in 50 la ora si 60...m-am trezit claxonat de masini care voiau sa mearga mai repede si eu eram cu motoru, deci eu eram d-ala cu wheelie si alte prostii. O laie. Mi-am luat motoru care il am pentru ca imi place mie personal si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Uau trebuie sa`i arat si lui tata articolul asta,are ceva rezerve in a imi cumpara un SS avand in vedere ca implinesc 18 ani ... am 20mii km intr`un an pe 50cc si 125cc cu viteze (tzr si rs) si nu am avut decat la inceput un incident ( ma uitam in spate la 20 km/h si am intrat intr`un prieten ,stupid me ) , ai perfecta dreptate in ceea ce priveste viteza,conteaza cel ce conduce ca SS nu se tureaza singur ...fac parte dintr`o generatie intr`un fel privilegiata cu carnet de la 16 ani , o generatie care forteaza mult pe strazile noastre si pana acum ma ferit Dumnezeu de ghinioane chiar daca in inconstienta mea am mers 170 prin bucuresti sau alte prostii mai mici...Tuturor care cred ca nu mai au ce invata (incepatori ingamfati) le recomand niste ture pe circuit sau serpentine gen Cheia...m`am chinuit sa dau capat la gume pe serpentine sau pe amckart , am tocit genunchiere dar acumulez experienta care sper sa ma ajute la un SS in curand... Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 Uau trebuie sa`i arat si lui tata articolul asta,are ceva rezerve in a imi cumpara un SS avand in vedere ca implinesc 18 ani Pai vezi ca in "articol" i se da dreptate lu taica-tu sa aiba rezerve in a-ti cumpara SS la 18 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Frankotiradore Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 (editat) Felicitari Silenti, foarte frumos. (articolul) Editat Octombrie 11, 2006 de Frankotiradore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2.02 Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Aici nu cred ca e chiar asa. Faptul ca ai condus 1 masina multe mii de km. poate sa te ajute dar poate sa te si dezavantajeze. Io de exemplu cind mi-am luat primul motor GSX 600, aveam cam 100.000 km facuti cu masina si la primul drum cu motoru' => accident. De ce? Pt. ca a venit unu cu masina din sens invers care voia sa faca stinga, io obisnuit sa mi se dea prioritate cind eram cu masina, am zis ca se opreste (doar eu aveam prioritate) si am continuat sa-i dau gaz si ... BUF POC; soferul n-a fost de acord cu mine si s-a bagat. Deci in situatia respectiva daca idiotul ar fi vazut o masina sigur s-ar fi oprit iar eu daca nu eram asa de obisnuit cu masina sa mi se dea prioritate poate ca incetineam macar. nu e relevant! se putea intampla si cu masina! dar intr-adevar se vede treaba ca atarna gabaritul in situatiile astea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2.02 Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luc_zxr Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Wheelie involuntar Am făcut asta de 2 ori cu un CB 500, de fiecare dată am plecat cât am putut de tare (o dată ca să pot intra pe o Âşosea cu trafic foarte aglomerat, o dată cu Niko care avea chef de distracție la semafor cu CB-ul de 750). Dacă pe un motor de 50 CP m-am ridicat pe o roată fără să vreau, pe un motor de 100 CP ce crezi că se întâmplă? Te rog explica-mi cum ai reusit sa faci wheelie involuntar cu CB-ul de 500?! Te intreb pt ca eu cu ZXR 400 nu am reusit niciodata sa fac wheelie involuntar , nici la inceputuri, nici dupa ce am adunat ceva experienta, oricit de sportiv as fi mers. Nu am reusit nici macar la liniute la linia de start chestia asta. Si crede-ma pe cuvint ca nu sint genu' care sa merg ca o baba. Si mentionez ca ZXR-ul e mai usor si mai puternic decit CB 500 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Nu am făcut niciodată asta intenționat (nu e nimic de laudă) aÂşa că nu pot să îți dau sfaturi despre subiect. De fiecare dată am accelerat destul de tare Âşi cred că am dat drumul la ambreiaj prea brusc la turație prea mare. Cred, nu sunt sigur. Nu am mers pe o roată mai mult de 1 metru, probabil, dar fața s-a ridicat de pe sol (din poziția motocicletei Âşi din cât s-a lăsat furca atunci când am redus gazul). Pentru cine vrea detalii despre cum se face figura cu motociclete mici cred că e bine să-l întrebați pe CobraArt (parcă), o face cu un CBR de 125. Sunt Âşi poze pe undeva pe forum. Eu sunt complet pe dinafară. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luc_zxr Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Intentionat stiu si eu cum se face. Noi vorbeam de wheelie involuntar. Daca dai drumul brusc la ambreiaj in a 1-a si tii motoru turat ridici si un 125. Eu voiam sa arat ca nu trebuie sa generalizam . Daca cineva a ridicat o moto de 50 hp nu inseamna ca cea de 100 de hp are tendinta sa fie tot pe-o roata si e greu sa o tii jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TiGrUtZ Postat Octombrie 16, 2006 Share Postat Octombrie 16, 2006 atzi vazut domnul Adrian ca nu e chiar asa? deci lasa RR-ul in pace deocamdata... Ia d'aci . Da' mersi oricum.. cred ca o sa ma gandesc f serios la Monster.. desi nu ma prea incanta, cred ca o sa-mi "pierd" o vara pe el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliass_pitbull Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 esti tare mane...asa este si in viata... pana nu te lovesti cu capul de ceva nu realizezi sau nu pretuiesti viata si tot ce face parte din ea....deci fiecare isi asuma riscul ...pe un ss sau orice altceva.... dc nu esti calculat, dc nu ai capul pe umeri, esti expus pericolului indiferent de nr de ani sau de tipul motoretei pe care o calaresti "bine asta intr-o proportie mai mare sau mai mica"....oricum....baieti fiti calculati indiferent ce conduceti "2 sau n roti" .....este pacat mai ales la o varsta asa frageda cand abia inep sa apara bucuriile vietii...sa ni se intample.................................................................. Asfalt uscat fara gropi si sa auzim numai de bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Next Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 felicitari silenti! ai perfecta dreptate,deoarece sunt in aceasi situatie de incepator pe un zzr600.am facut saltul de pe un scuter de125 pe care l-am condus 5luni aproximativ...si m-a costat un accident soldat cu glezna rupta a prietenei.dar nu a fost deloc cauza nestapaniri motorului,ci mai degraba a inexperientei.depasire de cloana,mosulica nu se asigura si-mi taie" fata"..na accidentu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliass_pitbull Postat Octombrie 21, 2006 Share Postat Octombrie 21, 2006 UITE O TEORIE PERSONALA...IN LEGATURA CU ACEST TOPIC... DC LA INCEPUT AI 125 SI IN DECURS DE UN AN INVETI INTR-ADEVAR PE EA..."TE CREZI ADEVARAT" SI APOI TE DAI CU 600 SAU MAI MULT O SA AI IMPRESIA CA ESTI BUN ,, CA DEJA AI TRECUT DE PRAGUL IN CARE DC AI SCAPAT ESTI BUN....II DAI GAZ SI URMARILE SE CUNOSC...... DC TE SUI DIN PRIMA PE 600 NU E BINE CA NU AI EXPERIENTA SI TE FRANGI...... EU ZIC CA NU ESTE RELEVANT "SI ASTA ESTE PUNCTUL MEU DE VEDERE" PE CAT TE SUI.....CONTEAZA SA AI PUTINA TEAMA SI S ITI RESPECTI MOTORUL...DC ESTI CUMPATAT SI CONSTIENTIZEZI RISCURILE EU ZIC CA ESTE IN REGUL...."EX MAI MULT DE JUMA DIN COLEGII CU CARE AM FACUT SCOALA MOTO ACUM 2 ANI AU TRECUT DIN PRIMA PE 600 FARA A MAI AVEA EXPERIENTA ANTERIOARA DE NICI UN FEL...SI NU SUNT PUTINI PESTE 15 20 BAIETI...SI PABA ACUM ............AU AVUT NOROC SAU CUM SA II ZIC ...??? DC ESTE SA TE FRANGI O FACI LA FEL DE BINE SI CU 125 600 SAU MAI MARE ...TE RUPI CHIAR SI CU MASINA.....ADEVARAT ESTE RAPORTUL ESTE NET DEFAFOVABIL MOTARELOR MARI.... IN FINE CAM ATAT AM AVUT SI EU DE ZIS.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_pitesti Postat Octombrie 28, 2006 Share Postat Octombrie 28, 2006 (editat) deci eu la 18 ani sa ma feresc de SS?pusesem ochii pe un GSX-R 600 2001.mentionez ca nu-s baiat de bani gata,nici de departe.am avut o gramada de certuri cu ai mei din cauza asta ca eu sunt practic inebunit dupa motoare,numai la asta ma gandesc zi si noapte Editat Octombrie 28, 2006 de Geo_pitesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 28, 2006 Share Postat Octombrie 28, 2006 (editat) Apropo de faza aia de mai sus cu wheelie-ul involuntar. Treaba asta nu tine asa de mult de puterea motorului. Depinde si de geometria motoretei, de cuplu, de felul in care da puterea. De ex: încalecati un hard-enduro de max 40 CP, trageti tare de gaz în a-ntîia fara sa stati aplecati pe fata si o sa observati în urmatorul moment ca trebuie s-o puneti repede jos ca sa nu va dati peste cap. Mobra mea are cam tot 50 de CP si se ridica încontinuu. În contrapartida încercati wheelie involuntar cu un chopper de 100 CP, de ex un V-Rod. Editat Octombrie 28, 2006 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibi_lukacs Postat Octombrie 28, 2006 Share Postat Octombrie 28, 2006 Ai primit atatea laude incat m-am gandit sa nici nu mai postez, intrucat sunt in asentimentul celor dinainte... dar totusi, felicitarile mele sincere!!! Sper sa ajunga unde trebuie postul tau, adica la mintea cimpanzeilor de care vorbeai. P.S. Adaug si eu o bere la multele pe care le ai de primit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Octombrie 28, 2006 Share Postat Octombrie 28, 2006 Postul este foarte bun, din pacate insa cei care ar putea intelege lucrurile astea fie le-au inteles deja si le aplica, fie nu le-au inteles asa cum nu au inteles multe alte lucruri si nici nu sunt dispusi sa le dea prea multa atentie. Sper ca eu sa ma insel aici. Adaug pentru a ajuta la daramarea catorva mituri: prima motocicleta SBK 900cmc. No wheelies, nu ma intereseaza dar asta e secundar, primar este ca SS si SBK sunt facute (daca sunt din cele reusite) sa evite wheelies care nu sunt altceva decat o pierdere de tractiune, viteza, stabilitate. Wheelies pot aparea din nepricepere, dar asta nu se poate reprosa fierului, mai degraba la naked sau enduro din cauza centrului de greutate situat spre roata spate. Ca sa faci usor wheelies trebuie de cele mai multe ori sa umbli la transmisie, foi, etc. A mea nu urca pe o roata, 136 CP. Stoppie, nu ma intereseaza dar la fel secundar, primar franele sunt asa fel concepute ca sa iti ofere cel mai scurt drum de franare, stoppie este fie o franare esuata datorata dozarii si aplicarii incorecte a franei, fie cascadorie (din cele mai ieftine, si periculoase totodata). N-am reusit sa fac stoppie pana acum. La 20 de ani nu mi-as fi luat motor de nici un fel pentru ca eram constient ce am in cap - not much. La peste 30 de ani si mult peste 500,000 km cu masina am alt approach si zic asa: SS si SBK necesita ca si celelalte motociclete dar intr-o masura mai mare: - cumpatare (tu tragi de gaz si nu gazul de tine) - bani (intretinere mai costisitoare, reparatii mai scumpe cand e cazul, se demodeaza mai repede si costa mai mult in general) - experienta de trafic (nu e de recomandat sa incepi sa inveti condusul cu un SS sau SBK din cauza manevrabilitatii reduse in trafic si a faptului ca apar prea multe variabile in ecuatie iar calculatorul s-ar putea sa nu faca fata - altceva este atunci cand stii circulatie si te-ai intalnit cu multe situatii limita deja multe lucruri au intrat in reflex si ai timp sa te concentrezi la ce e nou adica la mersul pe doua roti) - cumpatare (stiu apare si mai sus dar - iesi sa-ti produci placere si relaxare si nu sa-ti induci frica sau sa demonstrezi ceva cuiva) - forta mai mare (in special in incheieturile mainilor, in genunchi si glezne dar si generala) - capacitate de a lua decizia optima in intervalul cel mai scurt (numarul de astfel de decizii este mai mare iar intervalele de timp aflate la dispozitie sunt mult mai scurte) - posibilitatea de a iesi din oras (ele NU sunt pentru oras dintr-o sumedenie de motive, pot fi conduse in oras dar nu preponderent acolo, altfel sunteti pe motocicleta gresita). - timp (din acelasi motiv ca mai sus) Altfel, motocicleta cea mai buna este cea pe care te simti cel mai bine si asta presupune sa te simti si sigur. Daca insa cineva crede ca trece de pe 125 pe 400 pe 600 pe 1000 si asta ii garanteaza viata lunga - s-ar putea doar sa isi amane destinul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacal Postat Octombrie 28, 2006 Share Postat Octombrie 28, 2006 daca te sui din prima pe ss, mergi la mare risc. mare tare. de cele mai multe ori cazi, unii mai si mor. evident tu poti fi o exceptie...inca. daca ai avut ceva mai mic, in momentul in care te urci pe ss redevii incepator. eu am mers pe chpr de 250 un an si apoi am trecut pe r6. daca ma urcam din prima pe r6 acu eram mort. mort. asa ca m-a ajutat experienta pe 250. dar nu atat de mult ca sa ma scape de situatii imprevizibile. de cele mai multe ori infumurarea duce la accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.