Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

oricum nici nu ma gandesc sa imi iau pentru ca este extrem de mult pentru parintii mei....nu cred ca vor sa dea pe motor cat pe masina (care este luata in rate :baldy: )

eu ma gandeam sa imi iau un rs250 ...cam asta ar fi singura solutie pentru ca 250r de la kawa este scump si de 400 nu prea gasesti

din cate stiu eu rs 250 este destul de brutala, rupe destul de repede aderenta.

acum vreo luna in urma un prieten s-a dat putin prin oras cu un rs 250. cand s-a dat jos, tremura din toate incheieturile (nu era frig afara :wacko:) ), primul lucru pe care l-a spus: "ba in ce hal trage", el fiind posesor de rs125 delimitat. si rs 250 scoate consum de vreo 10-12litri si ulei cacalau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

din cate stiu eu rs 250 este destul de brutala, rupe destul de repede aderenta.

acum vreo luna in urma un prieten s-a dat putin prin oras cu un rs 250. cand s-a dat jos, tremura din toate incheieturile (nu era frig afara :wacko: ) ), primul lucru pe care l-a spus: "ba in ce hal trage", el fiind posesor de rs125 delimitat. si rs 250 scoate consum de vreo 10-12litri si ulei cacalau.

 

asa mult consuma ? :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu rs 250 este destul de brutala, rupe destul de repede aderenta.

acum vreo luna in urma un prieten s-a dat putin prin oras cu un rs 250. cand s-a dat jos, tremura din toate incheieturile (nu era frig afara :baldy:) ), primul lucru pe care l-a spus: "ba in ce hal trage", el fiind posesor de rs125 delimitat. si rs 250 scoate consum de vreo 10-12litri si ulei cacalau.

am mai citit pe forum ca trage rau cand se deschide power valve

si consuma atat chiar daca mergi cu el sub 7000rpm(pe aici se deschid valvele)?adica daca nu am prea multi bani de benzina sa merg asa mai incetisor....

Editat de mihai_mihaitza63
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai citit pe forum ca trage rau cand se deschide power valve

si consuma atat chiar daca mergi cu el sub 7000rpm(pe aici se deschid valvele)?adica daca nu am prea multi bani de benzina sa merg asa mai incetisor....

 

la 6000 de ture stiu eu ca se deschide power valvu

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32. Oprirea motocicletei.

 

Pana vezi becul de neutru aprins, stai cu frana fata trasa. Se mai intampla ca din cauza "emotiilor" sa uiti ca esti in viteza, sa-ti fie distrasa atentia si sa eliberezi brusc ambreiajul. Smuncitura aferenta te va da pe jos daca te ia prin surprindere.

 

Pune cricul uitandu-te unde-l pui. Sa nu-l pui intr-o groapa. Sunt multi care au cazut asa.

Asigura-te ca ai pus cricul inainte de a cobori de pe motocicleta.

 

33. Nu lua pasager pana nu-ti faci o experienta cat de cat notabila de stapanit motocicleta si de intelegere a traficului.

Eu inca nu am luat pasager pana acum si nici nu intentionez, inca.

Despre mersul cu pasager, nu am experienta, deci nu-mi pot da cu parerea.

 

34. Lucru de baza la cumpararea motociletei: asigura-te ca atingi cu toata talpa picioarelor solul in momentul in care stai in sa.

Motivele sunt evidente.

 

Regurile de mai sus sunt adresate strict incepatorilor care abia si-au luat motocicleta sau intentioneaza sa-si ia.

Desi sunt elementare si deductibile usor, trebuiesc si ele consemnate.

 

 

 

Rugaminte: haideti sa nu schimbam topicul intr-o discutie despre modele de motociclete, ci sa ne rezumam doar la a oferi indicatii sau la a aduce completari si imbunatatiri tuturor informatiilor de mai sus.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu sigur ca la 7000 se deschid valvele...asa am mai vazut pe forum deci e posibil sa fie si la 6mii.

on topic: ca incepator nu cred ca stii pe unde sa te uiti la motocicleta sa vezi in ce stare este...si ar fi recomandat sa te duci cu un mecanic sau cu un motociclist experimentat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34. Lucru de baza la cumpararea motociletei: asigura-te ca atingi cu toata talpa picioarelor solul in momentul in care stai in sa.

Motivele sunt evidente.

 

eu nici cand m-am suit prima oara pe motor nu atingeam bine solul si nici acum , doar putin cu varfurile ,

da eu sunt mai fortos din fire si ma descurc :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kosh sfaturile de mai sus si de pe paginile anterioare sunt scrise de tine? sunt geniale, nici macar nu mi-ar fi trecut prin cap ca sunt atatea chestii de spus.

 

cat despre pasager, nici eu nu prea iau (am vreo 10.000km cu motorul asta) pentru ca nu ma simt la fel de comfortabil.

 

scuze pentru offtopicul creat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kosh sfaturile de mai sus si de pe paginile anterioare sunt scrise de tine? sunt geniale, nici macar nu mi-ar fi trecut prin cap ca sunt atatea chestii de spus.

 

Inafara de enunturile 26 pana la 30 inclusiv, ii apartin lui uzunu, restul, inclusiv comentariile imi apartin in intregime.

Cum am spus, sunt chestii care le-am dedus singur, "the hard way", altele, pur si simplu observand atent traficul.

 

Aceste reguli sunt bine de aplicat cand esti incepator absolut, iar unele (majoritatea despre trafic) nu "expira" niciodata, indiferent de experienta cumulata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu va luati ma un naked?

e mult mai manevrabil. o sa va dati cu capul de toti pereti cand or sa va i-a durerea de spate dupa mai putin de 100km pe un ss, fie el si CBR F. pozitia dep e SS e foarte naspa din punct de vedere al manevrabilitatii. pozitia de broasca pe care o ai pe mare parte din SS nu prea avantajeaza manevrabilitatea.

sunt fost posesor de cb si actual de sv650. recent am urcat pe un zx6r '99, cbr f4 si bmw f650. vreau sa va spun ca pozitia pe sportive este mult mai naspa decat pe sv-ul meu, m-am simtit foarte incomod si am resimtit motocicletele ca fiind foarte nemanevrabile fata de sv. in schimb mi-a placut mult pozitia de pe bmw, o pozitie chiar mai faina si comoda decat la sv. asa ca cine are urechi de auzit sa auda: motocicleta nu se ia numai dupa aspect. ca si incepator ai nevoie de toate atuurile posibile pt a face primii pasi in motociclism in siguranta.

 

si am mai descoperit ceva: carena si linistea din spatele ei te cam fac sa ii dai in gura :baldy: eu la a mea ma potolesc usor ca ma ia vantul pe sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mariusspuneceva: faptul ca tu ai reusit sa mergi cu pasager si nu s-a intamplat nimic, nu inseamna ca urmatorul care va incerca treaba asta va avea accelasi succes.

 

Aici, iarasi este o problema de atitudine: daca am vazut la X si la Y anumite lucruri pe care le stim ca nu sunt tocmai ok, asta nu inseamna ca in cazul nostru "va fi piua". Poate motocicleta ta ti-a permis asta, poate au fost planetele aliniate in asa fel, sau poate ai avut, pur si simplu bulan.

 

Tot la capitolul atitudine intra si urmatorul scenariu:

Azi faci o tampenie constienta in trafic, dar scapi nevatamat. O sa zici ca ai avut noroc. Maine, la fel, faci o alta tampenie si iar scapi din diverse motive. Din nou, n-o sa-ti vina sa crezi ce noroc ai avut.

A treia oara cand "scapi la mustata" nu o sa mai dai vina pe noroc: o sa crezi ca esti deja bun. Cum adica sa fie vorba doar de noroc cand tu ai trisat moartea deja de 3 ori.

Insa nu ai observat ca prima oara, te-a vazut soferul si a tras invers de volan, a doua oara a franat ala cu RATB-ul de a facut salata din calatori, iar poate abia a treia oara ai avut noroc.

Iar a patra oara, ramai fara picioare...

 

Ca d'aia zic: ATITUDINEA este totul. Eroismele se termina, in cel mai fericit caz, la spital.

Filtreaza informatia si evenimentele si ia numai exemplele pozitive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mariusspuneceva: faptul ca tu ai reusit sa mergi cu pasager si nu s-a intamplat nimic, nu inseamna ca urmatorul care va incerca treaba asta va avea accelasi succes.

 

Aici, iarasi este o problema de atitudine: daca am vazut la X si la Y anumite lucruri pe care le stim ca nu sunt tocmai ok, asta nu inseamna ca in cazul nostru "va fi piua". Poate motocicleta ta ti-a permis asta, poate au fost planetele aliniate in asa fel, sau poate ai avut, pur si simplu bulan.

 

Tot la capitolul atitudine intra si urmatorul scenariu:

Azi faci o tampenie constienta in trafic, dar scapi nevatamat. O sa zici ca ai avut noroc. Maine, la fel, faci o alta tampenie si iar scapi din diverse motive. Din nou, n-o sa-ti vina sa crezi ce noroc ai avut.

A treia oara cand "scapi la mustata" nu o sa mai dai vina pe noroc: o sa crezi ca esti deja bun. Cum adica sa fie vorba doar de noroc cand tu ai trisat moartea deja de 3 ori.

Insa nu ai observat ca prima oara, te-a vazut soferul si a tras invers de volan, a doua oara a franat ala cu RATB-ul de a facut salata din calatori, iar poate abia a treia oara ai avut noroc.

Iar a patra oara, ramai fara picioare...

 

Ca d'aia zic: ATITUDINEA este totul. Eroismele se termina, in cel mai fericit caz, la spital.

Filtreaza informatia si evenimentele si ia numai exemplele pozitive.

 

Ai scris super in primul post. Bravo. Din cate imi dau eu seama, cu toate ca esti incepator, ai inteles niste lucruri si le vezi putin altfel decat majoritatea.

Chiar nu ma gandisem la faptul ca motociclistii cu naked merg mai incet din cauza vantului, dar e logic daca stau sa ma gandesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mai adaugam cate ceva de mi-am mai adus aminte:

 

35. Nu scoate la neutru pana nu-s cel putin doua masini in spatele tau la semafor. Pulseaza frana cand se apropie cineva si fii pregatit tot timpul sa pleci.

 

36. Sunt convins ca spun o chestie controversata, dar exceptand cazul in care esti singur pe sosea, mai bine treci pe galben decat sa franezi la maxim. Nu stii niciodata ce adormit sau idiot ai in spate.

 

37. Arunca cate un ochi in oglinzi la intervale regulate. Fa-ti o idee asupra a ce se petrece in spate pentru a nu fi surprins decat rar. Daca ai o situatie de urgenta in fata sa nu fie nevoie sa te uiti in oglinzi pe unde sa eviti, sa ai deja o imagine mentala a locurilor libere in trafic.

 

38. Ochii in oglinzi pe franari bruste (nu urgente sau accidente iminente). Aceeasi explicatie ca la 36. Un prieten era sa si-o ia destul de nasol la o trecere de pietoni. A avut prezenta de spirit sa elibereze in ultimul moment frana ca sa nu intre X5u' in el si sa-l umple de titan.

 

39. Nu-i lasa sa mearga paralel cu tine sau foarte aproape in spate. La prima e evident, acceleratie sau frana si te-a lasat in pace (de obicei astia-s cei care au o placere deosebita in a se "juca" cu bikerii, sa "se faca" la ei). La urmaritor doua apasari usoare pe pedala de frana cat sa lumineze stopul am observat ca-s suficiente. Daca nu, poti incepe sa "serpuiesti" daca te simti in stare sa faci asta cu el in spate. Sau te ridici in scarite. Ultimul lucru de facut e datul gazului, dar asta-i provocare

 

40. Serpuirea e buna si la intersectii. Daca-l vezi pe vreun nehotarat pe straduta laterala, baga faza lunga si "serpuieste". Garantez ca va ramane plantat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai scris super in primul post. Bravo. Din cate imi dau eu seama, cu toate ca esti incepator, ai inteles niste lucruri si le vezi putin altfel decat majoritatea.

Chiar nu ma gandisem la faptul ca motociclistii cu naked merg mai incet din cauza vantului, dar e logic daca stau sa ma gandesc.

Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant.

 

te cam contrazic aici , poate nu simteai vanatul batand in piept , dar de simtit se simte oricum cu, carena si fara , fara carena se simte mai puternic

 

37. Arunca cate un ochi in oglinzi la intervale regulate. Fa-ti o idee asupra a ce se petrece in spate pentru a nu fi surprins decat rar. Daca ai o situatie de urgenta in fata sa nu fie nevoie sa te uiti in oglinzi pe unde sa eviti, sa ai deja o imagine mentala a locurilor libere in trafic.

 

38. Ochii in oglinzi pe franari bruste (nu urgente sau accidente iminente). Aceeasi explicatie ca la 36. Un prieten era sa si-o ia destul de nasol la o trecere de pietoni. A avut prezenta de spirit sa elibereze in ultimul moment frana ca sa nu intre X5u' in el si sa-l umple de titan.

intervalul in care trebuie sa arunci ochii in oglinzi era intr-o carte, cand am facut cursurile pentru atestat transport persoane, in jur de 5 secunde in oras si de la 7 la 10 secunde in afara localitatilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun topic :baldy:

 

Mai am de adaugat si eu cateva chestii:

41. Nu s-a spus nimic cat de important este incalzitul cauciucurilor. Conteaza foarte mult la franare si aderenta.

Cauciucurile in functie de tipul/compozitia lor se incalzesc mai repede sau mai incet. E de preferat ca in primele minute dupa plecare sa nu faceti chestii riscante, franari bruste cu cauciucurile reci. Eu de ambele dati cand mi-am rupt gura eram la max 2-3 minute de la plecarea de pe loc, cauciucurile erau reci si n-am putut frana ok, cand m-au surprins idiotii cu manevrele lor tampite. Din nou am patit si cand ma aplecam cu cauciucul rece sa-mi fuga spatele.

Inca un sfat dedus dupa ceva patit de mine: Esti primul la semafor, se pune verdele nu pleca, ca din pusca...99% va veni cineva care a fortat galbenul sau chiar a intrat pe rosu, asta se aplica si cand te apropii de o intersectie si vezi de departe ca ai verde. Incetineste ca sa poti evita un eventual sinucigas.

Cum ar trebui facut: Foloseste masina din dreptul tau drept scut lasa-l sa treaca el primul prin intersectie si-l depasesti dupa.

Faza patita de mine recent. Noaptea la 11 eram oprit in pantelimon intre 2 masini, la un semafor. Baietii turau motoarele semn ca voiau sa ne alergam, turez si eu. Se face verde, plec tare dar franez brusc in 2-3 metri...astia i-au dat si ei pedala cand din drepta intra unu pe rosu plin, baietii cu masinile au rupt franele evitand boul la limita, eu plec tacticos trec printre ei relaxat...nu le-a mai trebuit intrecere. Daca nu ma opream ma spulbera ala. Aici nu stiu daca a fost noroc sau nu, ca oricum nu voiam sa ma intrec cu aia..dar mi-a placut sa-i starnesc.

Alta chestie. Semnalizarea este ceva optional, foarte putini semnalizeaza cand schimba benzile sau opresc ori pleaca de pe loc. undeva pe la 5% zic eu. Niciodata taximetristii, curierii si alte masini de transport. Trebuie sa incerci sa ghicesti, sa anticipezi traficul, daca vezi un loc liber este foarte posibil ca cineva sa parcheze si asta fara semnal. Daca tu esti pe o banda si ai in fata ta loc liber de o masina mai mult ca sigur ca o sa tasneasca o vita din celelalte coloane fara semnal , fara asigurare, sa mai castige 5 metri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In nici un caz NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE (este una din cauzele pentru care n-am ajuns eu cu cumparaturile de la Real intregi acasa), deoarece aceasta manevra face ca motocicleta sa-si schimbe ciclistica si echilibrul, ca sa nu mai zic ca manevra in sine, mai mult ca sigur o sa te puna pe un grad de inclinare ce poate fi periculos, avand in vedere ca tu te pregatesti de franare.

Am scapat de cateva cazaturi scotand picioarele din scarite, sau de fapt, unul din ele. Chiar inainte sa pic (cel putin asa cred ca urma sa se intample daca nu puneam picioru jos) am dat cu talpa tare de asfalt si m-am redresat....asta de cateva ori prin oras sau pe nisip....bineinteles la viteze mai mici..... La viteze mari, cred ca e valabila faza : "NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE"

 

...desi in MotoGP, in ultima vreme Rossi, Stoner, Pedrosa si inca cativa, la fiecare franare puternica, is cu piciorul interior pe jos.. :baldy:

post-18620-1241426533_thumb.jpg

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa nu comparam MotoGp-ul cu persoanele care ies din scola moto, si se urca direct pe ZX6R, sau R6.

Ideea este ca, daca la tine a mers, depinde si de alti factori. Este foarte probabil ca acesti factori sa nu se cumuleze cand X sau Y scoate picioarele din scarite pe franare, incercad sa ocoleasca ceva.

 

Si eu scot picioarele din scarite cateodata, depinde de situatie. Insa in perioada in care esti la stadiu de gasire a echilibrului pe motocicleta, nu este o idee buna. S-ar putea sa pierzi mai multe decat castigi.

 

In momentul in care cumulezi o oarecare experinta, simtul tau de echilibru iti va indica ce sa faci intr-o situatie data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie mare ,sunt destui care intai fac manevre si apoi semnalizeaza sau se asigura , m-au enervat destui prin braila cu audi si bmw-uri scumpe care orimerg foarte incet , semn ca vorbesc ei la telefon si mai si megr pe jumatatea drumului, ori te claxoneaza din spate ca nu au loc sa treaca si in majoritatea cazurilor nu semnalizeaza atunci cand fac manevre ( de asigurat nu se mai pune problema ) si se opresc in mijlocul drumului fara sa semnalizeze, pun pe avarii ca sa poarte ei discutii cu vreun cocalar

tot felul de nenorociti care te fac praf din vina lor si tot pe tine te scot vinovat dupa , asa cum postau pe forum destui motociclisti patiti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

Un 125cc te iarta de scaparea mainii in gaz, cum ii zice pe la noi......adica accelerarea din greseala (sau din sperietura), mai ales cand esti la turatii mari si (sau) in curba. La 10.000 rpm, pe un 600 de 100 de cai, daca misti din greseala 1mm acceleratia, viteza creste foarte repede, ceea ce te sperie, sau pe curba, te arunca de pamant. Un 125cc nu e brutal...oricum ai scapa mana in gaz. Am vazut destui cu scuter patind-o prin accelerare din greseala....unu s-a suit pe gard, altul a dat intr-un prun, altul a intrat intr-un gard viu.....foarte nostime......Nostime pot ca erau pe scuter, daca erau pe 600 erau tragice.

 

Un 125cc e mai usor ca greutate, e mai mic, si, deci mai usor de condus. De aia in curse se incepe pe 125 si legea recomanda 125 incepatorilor.

Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260.....

Inca tot nu e clar de ce?

 

P.S.

suna comic dpdv gramatical "scaparea mainii in gaz" :baldy: :wacko: :)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kX4Zxsf5ic0...feature=related

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......

Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260.....

Inca tot nu e clar de ce?

....

Nu e chiar asa.. Ideea de viteza maxima nu conteaza asa mult. Ideea e sa ai capul pe umeri si sa te temperezi singur. Sa iti iubesti viata si nu moartea. Crezi ca daca poate doar 120 maxim e safe? Daca ii dai unde nu trebuie, degeaba. Tot mori.

Am de 600 si 98 de cai. Pe asta am inceput si asta o sa am inca vreo 2-3 ani. M-a ajutat mult faptul ca am B-ul de peste 6 ani si peste 200 de mii de km ( facuti la o firma de distributie ). M-a ajutat prin tot felul de situatii care ajungi sa le anticipezi si sa le rezolvi inconstient si repede.

Am ales F3 in detrimentul unui R pentru ca mi-a fost frica de "R" si pentru ca vroiam ceva cat de cat comod la drum lung. Mi-a placut de cand m-am suit pe el.. Acum nu ca recomand "asta" sau "aia". Doar sa mergeti calm si cu cap. Ideea e sa pleci intreg si sa ajungi intreg acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

 

 

Sunt total deacord cu cele spuse de vladut50.

Scapatul mainii in gaz involuntar, este o mare problema pe un SS in treapta 1 sau 2. Daca nu te da cu cracii in sus, mai mult ca sigur te baga in voblaj, iar actiunile tale disperate de o controla nu vor face altceva decat sa transmita voblajul intregii motociclete; caz in care nu mai ai nici o sansa.

 

M-am trezit intr-un mic voblaj intr-o seara cand ma intorceam de la Arc spre Victoriei. Am luat o protuberanta din asfalt si surprinzadu-ma (eram cu capu' in nori), m-am trezit intr-un voblaj minor, din care am scapat accelerand. Daca atingeam frana fata exista riscul de inodare sau de pierdere a aderentei, si, eram jos ca si fulgerat. Deasemenea, o incercare de a controla ferm ghidonul ar fi transmis voblajul intregii motociclete si, din nou, eram pe jos. Doar ce-am apucat sa pup frana spate urmata de o accelerare brusca, in momentul in care motocicleta se afla pe un unghi cat de cat perpendicular.

Este al draq de greu, caci instinctul de conservare iti spune sa franezi si, iar sa franezi. Daca mi se intampla asta in primele 1-2000 de km de "experienta", eram pe jos.

Singele rece este crucial in aceasta situatie.

Insa, degeaba ai sange rece, prezenta de spirit si stii ce trebuie sa faci, daca nu ai spatiu de "manevra": e nasol.

 

In cazul unei astfel de situatii, teoria spune ca trebuie sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a reduce greutatea si incarcarea fetei. Unii motociclisti recomanda Power-Wheelie.

Un amortizor de ghidon te scoate insa din astfel de probleme.

Rog pe cei mai experimentati in aceast fenomen (voblaj) sa concretizeze niste sfaturi. Deasemenea, exista si un topic despre acest subiect daca te intereseaza mai multe detalii.

 

Revenind la 125cc, cu toate ca nu esti ferit 100%, voblajul se instaureaza mai greu, apoi, cum a punctat si vladut50 greutatea mica a unui 125 o face mai usor manevrabila evitand astfel tot felul de accidente cauzate de manevrabilitatea unei motociclete nervoase de plus 200kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.

o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...