Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

parca citisem ca cele mai multe accidente le au cei cu un an-doi vechime

cei care au mers un sezon si au ajuns la concluzia: 'Gata stiu sa ma dau cu mobra'

trebuie mentinuta atentia neintrerupt

 

si asta e un motiv in plus pt mine sa respect motociclistii

nu poti sa casti gura, sa maninci samd. ca la conservari

Editat de crazvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Insa multi nu se dau acolo ca cica "ce-mi trebuie mie, nu pot sa ma dau tare". Insa daca-l pui sa se incline pe acele de par se duce p_lii de suflet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa imi dau si eu putin cu parerea, ca acuma sunt si eu in cazul topicului. Pe scurt, am avut pana acum un fazer de 600, cu care am mers bine mersi vre-o 12000 de km. Printr-un concurs de imprejurari, s-a nimerit sa pot in acelasi timp si sa vand fazeru si sa iau de la un amic un GSX-R de 1000 din 2002.

 

Am apucat sa merg cam 1000 de kilometri cu gixeru, si ca prime impresii ar fi:

- sta pe curbe mult, mult, mai bine decat un naked.

- accelereaza de rupe sub tine, si are si cuplu in turatii joase, si asta e o sabie cu doua taisuri, in sensu ca te poate scoate din orice situatie (fugi de acolo), ori daca nu esti atent te trezesti ca umbli cu 100 la ora ca erai in antaia si doar ai tras un pic de gaz.

In ce priveste pozitia, nu consider nici o problema, am facut si drumuri un pic mai lungi (200 km) si nu ma doare nimic. Nu prea imi place cu pasager, da asta e...

 

In concluzie, ca incepator pe supersport, e in regula, cu conditia sa nu cumva sa ii dai aiurea, si sa tragi tare de ea in oras, sau chiar si afara ca o patesti rapid. Pentru un mers normal prin oras la 60/70 la ora se comporta excelent, si simti ca ai rezerva si de franare, si de acceleratie, si ce o mai fi, iar la mers relativ linistit pe afara 120/140 iar se comporta superb.

Mi-a fost si mie frica ca intra in voblaj, ca se ridica aiurea intr-o roata, ca daca iau o denivelare in curba ma duc la dracu, da se pare ca nu e chiar asa, in sensu ca probabil nici un SS nu face de capu lui problemele mentionate, ci doar atunci cand incerci sa tragi de ea la extrem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silenti, nu e vorba de valoare. Eu vorbesc de factorul fun in limite perfecte de siguranta, si nu de depasiri oarbe, la limita imposibilului. Alea nu sunt fun, eu nu merg asa, aia nu e valoare.

 

Hai sa dam sfaturi mai apropiate de realitate si nu atat de extremiste, sa luam in considerare toti factorii, sau mai bine zis lipsa lor, a circuitelor, a banilor pt echipament, pt o motoreta mai buna/noua. Asta este realitatea, 99% dintre noi trebuie sa invete sa se dea bine si in siguranta unde se poate. Suntem o tara cu 200-300 km de autostrada, sa nu mai visam la circuite de asfalt curat si nivelat de 3-4 km.

 

Am senzatia ca noi ne indreptam in aceeasi directie, doar ca abordarea difera. In esenta ideile de baza sunt aceleasi, si asta conteaza cel mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce discutati voi acum mi se pare un aspect important in viata motociclistilor de la noi!

 

Mi se intampla si mie foarte des sa fiu depasit pe Cheia si pe alte serpentine de diversi cu CB500, GS500, de ma si mir ca pot motoarele alea sa mearga asa de tare!

 

M-am luat dupa unul din ei de curiozitate sa vad daca il ajung, l-am ajuns dar mi-am dat seama ca mergea mult prea la limita pentru mine, eu nu depasesc atunci cand vin vehicule din fata - deci aici pierd foarte mult pt ca astept sa pot sa depasesc, iar in curbe nu merg la maxim pt ca mi-e frica de nisip,pietricele,ulei si alte nebunii care se gasesc acolo!

 

Deci sunt un posesor de moto sport pe care il fac altii cu motoare mult mai slabe!Orgoliul uneori ma tenteaza sa nu las lucrul asta sa se intample dar totusi reusesc sa ma potolesc!

 

Alt aspect este al pregatirii pe Amkart sau alt loc controlat din punct de vedere al conditiilor. Si pe mine ma tenteaza un astfel de curs de perfectionare dar intreb si eu,o fi bun pt noi cei care ne dam pe strada?

 

Mi se pare periculos sa inveti sa pui genunchiul jos si sa te dai la limita pt ca ma gandesc ca atunci cand vei fi pe Cheia sau in alta parte o sa fii tentat sa pui in practica exact ce ai invatat si s-ar putea sa nu mai tii cont de suprafata care nu e perfecta ca pe circuit si celelalte pericole care te pasc in permanenta!

 

Doar parerea mea! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare periculos sa inveti sa pui genunchiul jos si sa te dai la limita pt ca ma gandesc ca atunci cand vei fi pe Cheia sau in alta parte o sa fii tentat sa pui in practica exact ce ai invatat si s-ar putea sa nu mai tii cont de suprafata care nu e perfecta ca pe circuit si celelalte pericole care te pasc in permanenta!

Nici vorba. Ca sa fii la aplecari cu genunchiul pe jos trebuie ca situatia (traseul, motocicleta, etc) sa-ti inspire multa incredere ori asta nu se intampla cand dai din tir in balega in griblura in curba oarba.

Din contra, eu de cand merg constant la Amkart cam de 2 ori pe saptamana m-am potolit mult pe strada. Unu pentru ca imi eliberez adrenalina acolo, doi pentru ca am aflat clar care mi-e valoarea pe doua roti (zero) si trei pentru ca am invatat destule despre mersul pe doua roti incat sa inteleg cat de periculoasa e strada si ce limite de siguranta mari trebuie sa-ti iei pe ea. Cand ma intorc din concediu o sa urmez si cursurile de acolo, le-a facut un prieten si chiar l-au ajutat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu sunt incepatori si pe basculante, cisterne sau alte utilaje grele cati sunt pe SS. Ar fi stare de necesitate in toata tara. Va dati seama? poduri daramate, conducte rupte, copaci smulsi, cladiri prabusite, accidente catastrofale, trenuri deraiate, incendii, dezastre ecologice...

Sau incepatori pe Mig, pe avioane de linie, locomotive, metrouri...

 

Haideti, ca nu e chiar asa grava situatia. Se poate si mai rau. Cu motocicletele e o chestiune auto-limitanta. Cine supravietuieste transmite mai departe genele darzeniei si talentului sau rezistentei la multiple traumatisme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie-mi place foarte mult sa schimb in ture. O vitezana mi-ar oferi aceasta placere cu riscuri mult mai mari.

Plus ca nu este o placere sa dai cu grija ca se ridica pe o roata sau derapeaza cand iesi din curba. La noi nu prea merita sa ai SS pentru ca nu o poti folosi. De la Szeged in coace este o lume in care vitezanele nu sunt la ele acasa.

 

PS: Este foarte ciudat cand te intorci acasa de la Brasov prin Cheia, dupa ce ai mers ca la TT fara nici cel mai mic sentiment de nesiguranta, dai filmu' inapoi si bagi in film o masina in plus (o masina oprita pe dreapta) sau o balega in plus :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci cel mai bine tot pe un rs125 se incepe decat pe SS,trag si alea foarte tare din ce am vazut zilele astea.eu unul cel putin vreau sa invat sa merg bine si sa-mi cunosc motorul nu sa am sute de cai sub mine si sa merg mai prost si mai incet ca aia mici cu cbr125 dar sa fiu mandru ca am SS,nu ma incalzeste cu nimic.mai bine 34CP si sa-i stapanesc pe toti si motorul decat 100CP si sa nu stapanesc nici 50 cum trebuie.cand au inceput sa-mi placa motoarele si sa inteleg fenomenul eram pornit tare pe rs125 dupa care am prins curaj vazand pe toti incepatorii pe SS si am zis ca rs125 e de copii mici dar m-am convins ca nu-i chiar asa,trag foarte tare si rs125 si au numai avantaje pt incepatori.nu o mai dati cu puterea la SS ca te scoate din belele ca singuri va bagati in belele din cauza puterii mari si faceti depasiri la limita.pana acum tot poporul a mers cu dacii berline amarate si n-a fost nici o problema sa moara lumea din cauza puterii mici doar din prostie

Editat de Geo_pitesti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Singurul comentariu pe aceasta tema pe care il mai am: cine crede ca se poate incepe pe SS, pe langa problemele legale (SS sub 25 kW nu exista) sa mai ia in seama rubrica de accidente. R1, R6, 20 de ani, viteza, cool, sicrie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mai discutat cu Silenti si pe yahoo messenger dupa ce am citit prima data topicul si nu numai cu el si mi se pare ciudat ca prea multi totusi zic ca e ok SS pt incepator daca mergi usor,dar nu prea merge niciunul usor dupa ce isi cumpara SS ca doar pt viteza e facut nu touring sau enduro prin craterele din strazile patriei noastre dragi.am putin peste 19 ani si imi place viteza la fel de mult ca marii majoritati dar sunt lucruri mai interesante in motociclism decat viteza si sa stai cu suruburi in tine pe mesele de operatie sau la 2 metri sub pamant.toti sunt cuminti pe net,calculati...dar pe motor te impinge un dracusor sa dai mai tare si mai tare ca deh tu ai 100+ CP sub tine si te mai vad si pi5dele de pe trotuar.am incercat sa discut si cu diversi care au in cap numai forja,wheelie si balarii dar 99% sunt cazuri in care motorul compenseaza o putza mica dar pe de cealalta parte ma bucur ca am prieteni incepatori in oras pe SS care sunt mai linistiti ca mine,poate le e frica de motor dar sunt linistiti.oricum eu vrea ceva mic sa nu stau nici tensionat dar nici sa in creasca oOle ca io sunt gigi talent.dupa ce o sa fiu in stare sa fac autostrada bucuresti-pitesti in siguranta cand o sa am motocicleta o sa fac cursurile de la amkcart care mi se par extraordinar de bune si ar trebui sa le faca orice biker

Editat de Geo_pitesti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa-mi spuna si mie cineva ce intelege prin SS (adica ce motoare intra in clasa asta)

 

eu sincer nu am multa experienta .... dar ceva ceva pe 2 roti este

 

si vreau un SUZUKI GSXR de 600 sau 750

Editat de BigNC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bun postul lui Silenti,

intradevar merita cinste...

sunt conservar de vreo 8 ani, am vreo 100si ceva de mii

de km facutzi numai in ultimii 2 ani,

mai mult de jumate in bucuresti.

sper sa-mi iau un SS, nu-mi scoate nimeni din cap asta,

nici prietenii mai experimentati,

nici filmuletele dp yotube cu accidente.

am nevasta, deci nu se poate considera

ca-mi iau SS pt a ma rupe in figuri la agatzat.

stiu ce inseamna viteza,neatentia, oboseala.

pur shi simplu astea imi plac.

 

deocamdata fac scoala.

 

motto personal : vreau sa ajung DIN NOU seara acasa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geeeez...here we go again! :D

Bai decat sa puneti 100 de oameni aceeasi intrebare de ca*at, mai bine ati cite cele n'shpe mii de pagini scrise aici si cu asta, basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dat fiind pozitia pe care o confera aceasta categorie de motoare, o recomand cu placere tinerelor motocicliste, care sunt dornice de senzatii extraordinare, avand si un camarad in spate, de preferabil, gol :bounce:

 

de ce am spus doar celor tinere, incepatoare?pt ca e bine sa incepi cu ceva frumos in domeniu :hug: daca iti place din prima, cu siguranta te vei indragosti :D

 

ontopic: care vrea, ca incepator, sa isi ia ss da sa nu intre in oameni nevinovati ca nu-s in stare sa isi controleze motorul in domeniul echilibru, franare, viteza si altele :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic sa definiti intai termenul de incepator.

Am vazut in posturile din topicul asta oameni cu 12 000 km care se recunosc incepatori, cunosc si oameni care dupa 10 000 se considera experti.

Daca vorbim strict de un incepator in adevaratul sens al cuvantului, eu unul nu consider indicata o motocicleta foarte puternica ( nici super sport, nici sport-touring, nici touring, nici eunduro, inniciuncaz cross, nici chopper si nici atv) asa cum nu consider normal ca un om care si-a luat permisul de 2 zile sa-si ia lamborghini sau mai stiu eu ce.

Nu-i vorba, sunt oameni mai echilibrati care isi cunosc limitele si se stapanesc dar chiar si aia, in cazul in care fac o manevra aiurea pe dreapta sau dau intr-o groapa si baga mina-n gaz, sunt supusi durerii...

 

M-am tot gandit si eu la subiectul asta, mai ales ca m-au mai intrebat diversi cunoscuti. Concluzia e ca, avind in vedere ca nu vreau sa-mi incarc constiinta, recomand sa NU se suie un incepator pe multi cai din prima.

 

PS: nici eu nu ma consider f'un expert, n-am decit 7 ani si cam 25 000km pe motor, sunt oameni cu mult mai multa experienta care spun ca nu e bine si eu am incredere in experienta lor, chiar daca eu am 38 ani si ei 25, varsta nu conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mine un incepator trece la mediu dupa un minim de 20-30.000km facuti in 2-3 sezoane. De ce zic 2-3 sezoane ? Pt ca este nevoie de un anumit timp in care sa sedimentezi cunostintele dobandite: mai vezi un accident grav si te mai temperezi, mai stai la masa cu unul mai batran/forjat, mai stai pe net si te informezi, mai vezi la vulcanizare si la service un pic de mecanica, mai ramai blocat si inveti sa o pornesti singur impinsa...

 

Sunt oameni care au facut 20.000km in primul an , jumatate in oras si restul pe A2, la mare, + 100km de burnout, astia ce or fi ?

Personal cunosc cativa care in 2 sezoane nu au fost la nici un drum mai lung si virajat, dar au ceva km pe 2 roti.

 

Consider ca primii 10.000km ar trebui parcursi singur, ca sa nu fii tentat de anturajul mai experimentat sa faci prostii, cum se intampla de regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e urmatoarea...eu cred ca cei care au supersportive si sunt incepatori, la inceput ei vor fi atenti si precauti.. dar dupa ce invata si se obisnuiesc pe ea, atunci are sa o patzeasca.. pentru ca o supersportiva nu iarta cum iarta o motocicleta mai blanda si mai slabutza.Aici cred ca e diferenta, nu la faptul ca nu poate fi condusa.. poate fi condusa si o hayabusa .. intrebarea e .??. cat timp poate fi condusa fara a avea un incident.??

Asfalt uscat la toata lumea.. :)

Editat de gixxxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine isi ia supersport doar sa se dea prin oras, din semafor in semafor, si-l ia doar pentru impresia artistica la pietoane. . Eu am si SS si cruiser. Daca nu aveam bani decat pentru una, nu imi luam supersport (Care l-am luat oricum la 2 ani dupa Warrior). Oricum, intaii mi-am luat Warrior, pentru oras, evident, si pentru plimbari off-city. Si GSXR 750 mi-am luat sa ma dau 98% pe circuit. .si asta am si facut. .din 6000 si ceva de km, mai putin de 20% sunt facuti pe strazi si sosele). Dupa ce ma dau pe Amckart cu SS, mai dau o tura prin centru, si duc motorul la garaj (Senzatiile de pe circuit in 1 ora, adica vreo 60 km, nu vor fi inlocuite nici in 500 km prin oras, non-stop in aceiasi zi) . Cand vad cu cata energie ambaleaza pustanii astia (pentru mine) la semafor, si mai dau o forja de 100 metri (multi ratand schimbarea vitezei la timp) ma gandesc cu tristetze ce monument urias ar trebui sa ridicam in Romania, frustrarilor adolescentine. . .Daca pustanii astia, erau italieni si nu romani, dupa trei luni de frecat menta din terasa in terasa, cu multe semafoare intre, ar fi ajuns pe Amckart. .asta daca i-ar fi interesat vreodata sa foloseasca macar la 39% din capacitatile rachetei, pe care au tocat mii de euro din banii parintilor, sau ai lor. Mai sunt si unii care se dau de 10 ani pe moto plafonandu-se, fara sa fi atins vreun circuit vreodata, si altii care in doar 2-3 ani au ajuns la un skill incredibil pe moto, mergand pe circuite, si castigand cupe la motociclism viteza. Si nu incepeti iar ca e vorba de bani. .E vorba si de asta, dar in primul rand sa stii de ce ti-ai luat motor SS. .Sa inveti sa il stapanesti, acolo pentru ce a fost el facut, adica pe circuit, sau sa folosesti doar 30% din potentialul lui, mergand 90% in linie dreapta prin oras. De aceea am dubii mari daca are rost sa mai militez pentru construirea unui circuit in Romania. Sunt prea multi girlie boys pe aici, pe SS-uri prin oras, cu interes zero in racing. . si atunci ce perspective avem? Ce rost are sa facem eforturi costisitoare pentru o majoritate de bikeri care isi iau supersport doar in speranta ca o sa fooota si ei ceva mai mult? Pierdere de timp. . .

Editat de AK_Raptor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandesc cu tristetze ce monument urias ar trebui sa ridicam in Romania, frustrarilor adolescentine. . .Daca pustanii astia, erau italieni si nu romani, dupa trei luni de frecat menta din terasa in terasa, cu multe semafoare intre, ar fi ajuns pe Amckart

Da de unde, eu stau si pe forumuri din afara si e plin si acolo de indivizi care-si iau SS pentru plimbarea pana la terasa in bermude si papuci. Si problema asta nu e limitata la SS, ba nici la motociclete. Cate din masinile 4x4 sunt folosite pentru mers la cumparaturi? Dar alde porsche pentru mers la discoteca? Majoritatea cumparatorilor isi iau motor/masina dupa cum arata si ce impresie face. Problema acelor cumparatori este ca ar fi mult mai fericiti cu alte masinarii mai potrivite pentru ce vor ei sa faca cu ele. Dar n-au cultura auto/moto sa fac alegerea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raptore, observ ca o tot dai inainte cu italieni si spanioli. Pai tu compari vanzarile de 2-300.000 de motorete noi/an de la ei cu cele cateva sute/mii de la noi. Si normal ca la ei sunt mai multi care se dau pe circuite. In primul rand au pe ce sa se dea, in al doilea rand sunt multi mai multi motociclisti si oricum proportia motociclist adevarat/motociclist de fitze este undeva egala intre noi si ei.

 

Poate proportia asta e mai mult in favoarea lor pentru ca sunt mai maturi decat noi, in sensul ca sunt mai putini care iau bani de la parinti pt mofturi decat romanii.

 

Cand o sa fie 4-5 circuite serioase in tara asta si zeci de mii de motociclisti pe sportive abia atunci o sa poti face comparatia asta, in orice caz nu acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 10 ani erau o gramada de forjatori cu SS pe autostrazile din Italia. Am fost anul trecut acolo si nu mai vezi nici unul pe autostrada. I-au vanat la greu politistii si acuma ori se duc obligatoriu pe circuit, ori se dau pe drumuri judetene. Si in Germania abia vezi unu cu sportiva pe autobahn. .probabil in drum spre casa sau spre circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AK nu sunt de acord cu tine. Eu sunt incepator,momentan ma tarai cu 600cc prin oras si prea putin pe afara,la maxim 10km departare,pt ca nu am timpul si experienta necesare. De ce mi-am luat CBR F3? Pt ca imi place cum arata si imi place forta pe care o dezvolta. Nu am luat-o pt pipitze,sunt insurat si imi iubesc sotia,insa cand cineva imi admira motorul imi creste inima. E ceva atat de rau in asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...