Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

toba e intre side-case si motocicleta p-zisa

 

Exact. Asta e set-up-ul standard. Eu vreau sa iau o toba pe care sa o las mai jos, unghiul mare, spre 170 de grade, sa ii schimb teava de legatura si in felul asta sa vina geanta dreapta peste toba. In felul asta voi avea ambele genti laterale mai aproape de motor si volum total mai mic. Pierd inaltimea evacuarii, dar sunt dispus. Ma intrebam daca e cineva care a facut deja operatiunea asta si poate ii luam modelul la teava.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Exact. Asta e set-up-ul standard. Eu vreau sa iau o toba pe care sa o las mai jos, unghiul mare, spre 170 de grade, sa ii schimb teava de legatura si in felul asta sa vina geanta dreapta peste toba. In felul asta voi avea ambele genti laterale mai aproape de motor si volum total mai mic. Pierd inaltimea evacuarii, dar sunt dispus. Ma intrebam daca e cineva care a facut deja operatiunea asta si poate ii luam modelul la teava.

 

Salut,

cred ca despre asta este vorba.

Mae

post-4576-1225051023_thumb.jpg

Editat de mae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi Africani,

 

dupa TDM si KTM iata ca sunt pe cale sa devin posesorul unei Africa Twin. E vorba de un XRV din 2002 pe care urmeaza sa-l ridic in 2 saptamani din Franta. Planul pentru aceasta moto este ce ne spune si numele: Africa (deocamdata planul e Maroc-Egipt-Africa de Sud).

post-32500-1224938772_thumb.jpgpost-32500-1224938779_thumb.jpg

 

Vreau sa-i schimb toba Africanei. Am inteles ca cea originala are vreo 14kile. Am gasit un Leo Vince in Germania cu 250 de euro, nou.

 

Si-a schimbat cineva toba cu un Leo Vince? Cate kile are?

 

Si-a lasat cineva toba mai jos pe africana? (ca sa isi poata pune ambele cutii aproape de sa, deci deasupra tobei)

 

Eu am Leo Vince si cred ca are in jur de 5kg.

Cat mai multi km cu africana!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca e o solutzie de cacao. In primul rand arata ca draku. Strici toata linia motocicletei modificand pozitzia tobei. Ma gandesc ca nu o sa mergi mereu cu cutiile dupa tine, si o sa se vada nasol. In al doilea rand, toba aia se incinge destul de bine, si daca ai cutii de plastic, risti sa le topesti. Eu am patzit asta la Honda VF. La suportul pe care l-am facut eu pentru coburi, am lasat spatziu de 5 cm intre cadru si carene. motocicleta arata ca un tanc gata de lupta daca o echipez complet, dar imi place asa. Eu zic ca cei 5 cm pe care o sa ii castigi in lateral, nu merita. Mai bine o lashi asa, ii schimbi toba, si scapi de dureri de cap.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

P.S. Daca te gandesti sa te strecori cu Afrikana plina de coburi printre mashini la stop, eu zic sa mai stai putzin sa analizezi. E ca si cum ai merge cu elefantul printre zambile si ghiocei. E greu de manevrat la viteze mici, mai ales incarcata. In rest, in trafic se comporta ca si o mashina. Faci depashirile mai largi si nu e nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca e o solutzie de cacao. In primul rand arata ca draku. Strici toata linia motocicletei modificand pozitzia tobei. Ma gandesc ca nu o sa mergi mereu cu cutiile dupa tine, si o sa se vada nasol. In al doilea rand, toba aia se incinge destul de bine, si daca ai cutii de plastic, risti sa le topesti. Eu am patzit asta la Honda VF. La suportul pe care l-am facut eu pentru coburi, am lasat spatziu de 5 cm intre cadru si carene. motocicleta arata ca un tanc gata de lupta daca o echipez complet, dar imi place asa. Eu zic ca cei 5 cm pe care o sa ii castigi in lateral, nu merita. Mai bine o lashi asa, ii schimbi toba, si scapi de dureri de cap.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

P.S. Daca te gandesti sa te strecori cu Afrikana plina de coburi printre mashini la stop, eu zic sa mai stai putzin sa analizezi. E ca si cum ai merge cu elefantul printre zambile si ghiocei. E greu de manevrat la viteze mici, mai ales incarcata. In rest, in trafic se comporta ca si o mashina. Faci depashirile mai largi si nu e nici o problema.

 

De acord cu Boieru.

Uite si varianta Leo Vince cu cele mai mari cutii de la Touratech (41l) si suport custom made.

Gabaritul este de 1100 mm. (la fel cu cel al altor motociclete).

Mae

PS. Pe suportii superiori dintre cutie si motor mai poti pune diverse acarete.

post-4576-1225085374_thumb.jpg

Editat de mae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12-13 ani cand am vazut prima Africa Twin cu coburul dreapta decalat la mama dracu', am zis ca nu se poate ceva mai oribil.

59935776-O.jpg

 

Iar mutarea tobei mai jos, eu zic ca nu va fi observata decat de un ochi mult prea obisnuit cu acest model.

Eu zic ca aceasta ramane cea mai eleganta solutie, pentru a nu disproportiona sau mari inutil gabaritul.

242451861-L.jpg

242452272-L.jpg

242452220-L.jpg

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai exista si varianta cu coburul dreapta modificat dupa esapament, gen BMW ... aici apare problema pierderii din volumul cutiei ... nujtu daca fotografia atasata e exact ce trebuie, dar intelegeti voi ... la mobra mea am facut suportul ocolind toba, aceasta ramanand la pozitia originala ;)

post-4615-1225100612_thumb.jpg

post-4615-1225101179_thumb.jpg

Editat de sherky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm.. cam am de gand sa merg tot timpul cu coburi pe africana in ce pregatesc acum. (o calatorie de vreo 30.000 km). Incerc sa optimizez lucrurile. Estetica nu e primordiala, o sa dau oricum cu ea de pamant. Ca si volum.. orice centimetru conteaza. Printre masini, daca am loc, ma voi strecura. Si daca las toba jos pot castiga 10 cm in latime. Iar daca gentile sunt mai apropiate de moto, castig si in balans. O sa folosesc genti de aluminiu de data asta, "custom made" ;). Motivul e ca nu mai vreau deschidere laterala, iar singurele de plastic cu deschidere deasupra sunt Gobi-urile (prea scumpe insa). Am constatat insa ca in cazaturi plasticul se comporta excelent (cel putin H&B ale mele asa au facut), "amortizeaza" socurile si nu se distrug. In schimb am vazut destule din aluminiu indoite, infundate. Niste prieteni nemti, la tentativa de "desfundare" au reusit sa crape una destul de zdravan (aveau de 2mm, eu voi folosi de 3mm).

 

Multumesc pentru poze. Imi place cum e cea cu toba jos. Deci se poate, sa vad cum fac cu teava de legatura. Merci si pentru evaluarea greutatii. Se pare ca pot castiga 9kg prin schimbarea tobei, deci o voi face.

 

In rest.. schimbat releul si pompa de benzina, 2 prize de 12v in bord .. si sunt bun de drum :blbl:.

 

Sherky,

 

 

Banuiesc ca gentile din poza cu cele 3 de SV sunt facute de nenea care incerca sa vanda cateva si pe aici. Stiu ca le facea prin nituire. Stii cumva daca s-a apucat sa le si sudeze acum? Imi place ce-a facut la cea din mijloc. E si asta o solutie de luat in calcul (modificare cutiei drepte) dar daca tot schimb toba.. mai degraba as lasa-o in jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sherky,

 

 

Banuiesc ca gentile din poza cu cele 3 de SV sunt facute de nenea care incerca sa vanda cateva si pe aici. Stiu ca le facea prin nituire. Stii cumva daca s-a apucat sa le si sudeze acum? Imi place ce-a facut la cea din mijloc. E si asta o solutie de luat in calcul (modificare cutiei drepte) dar daca tot schimb toba.. mai degraba as lasa-o in jos.

 

stiu ca erau puse la vanzare, nu stiu daca le si sudeaza acum da cred ca si daca se fac rpin nituire pot fi waterproof prin adaugare de mult silicon pe imbinari, ceea ce nu stiu eu este care sunt mai rezistente ... de exemplu cele pe care le am eu, sunt confectionate artizanal, din tabla galvanizata la care am adaugat pe exterior nijte profil L din otel ... s-au dovedit a fi destul de rezistente, pentru ca am lovit pe autostrada 2 balize din alea de plastic pline cu apa la 100km\h ... am avut noroc ca nu am cazut, cutia si suportul au rezistat ... am sa pun si o poza, dar nu merge momentan, nuj ce are ...

 

 

asa arata dupa "accident" ...

post-4615-1225103287_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma preocupa de o vreme si pe mine treaba cu coburii.

Dupa indelungi studii, am optat sa-mi iau , prin iunie, genti laterale de aluminiu de la hepco&becker : http://www.hepco-becker.de/_eng/frameset.php

 

Am comandat totodata si suportii, iar cand au venit am constatat ca suportii pe care-i aveam pe africana, atunci cand am cumparat-o din germania, erau suportii originali hepco pentru gentile astea. Asa ca suportii noi i-am returnat.

Sunt deci genti de 43 de litri. Destul de grele, vreo 7 kg fiecare.

In momentul cand le-am montat mi-am dat seama ca partea de sus depaseste planul seii. Adica cumva imi ridica centrul de greutate iar pasagerul sta cu poponeata intre genti, parea ciudat. Oricum, m-am tot gandit la problema cu toba, sa o schimb ca sa nu fiu mai lat si chestii de astea.

 

Insa toba originala s-a potrivit cu suportul de genti foarte bine.

Pasagerul sta foarte comod intre genti, se poate tine de suportii atasati iar in spatele lui, printre genti, daca nu vrei top-case ( care dupa parerea mea ar limita capacitatea de incarcare, volumul de chestii ) poti pune lejer saci, cort sau alte chestii intre gentile laterale , si sa ai astel si spatar pentru pasager. Daca mergi singur, lucrurile se simplifica si mai mult si ai capacitate mai mare de transport.

 

SIngura problema la suportul asta: dupa 8000 km din care vreo 2000 de off-road usor, s-a rupt... In doua locuri, a trebuit sa-l sudez cu argon. Cred ca stiu care a fost problema, nu era fixat cu suruburile de sub sa, sau era fixat doar intr-un surub care s-a rupt. Practic, suportul n-a fost bine fixat si ajustat si din cauza vibratiilor pe off-road, incarcate gentiel cu cate 10-12 kg, s-a rupt. Insa doar s-a rupt, nu s-a desprins, n-a cazut. Mi-am dat seama de asta doar cand am ajuns acasa dupa 2000 km, dand jos gentile.

 

Concluzia: pentru distante lungi mi se pare cel mai bun sistem. Nu zic ca neaparat de la firma asta. Ci, daca cumperi sistemul original si gentile , poti sa te bazezi pe toata schema pentru un astfel de drum, 30.000 km.

Si prietene, legat de latime, gandeste-te cat o sa mergi prin orase din drumul asta... Durm bun, oricum ;)

 

Poze cu gentile si africana:

post-19875-1225107311_thumb.jpg

post-19875-1225107492_thumb.jpg

post-19875-1225107520_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am gasit in Italia niste piese pt. africana , printre care si o furca. Italianul mi a zis ca tija dreapta ( nr.10 in poza) este putin indoita dar ca se poate indrepta. Pe amandoua tijele vrea 80euro+70euro pt. jugul furcii. Al meu cred ca e putin indoit in partea de jos.(????)

Merita toata "afacerea" sau sa mai caut? Se poate indrepta tija aia?Merita?

 

Multumesc anticipat

ps. daca aveti nevoie de ceva piese din cele din poza va pot da preturi si persoana de contact

 

post-8333-1225133411_thumb.jpgpost-8333-1225133477_thumb.jpgpost-8333-1225133494_thumb.jpgpost-8333-1225133502_thumb.jpg

 

 

tije= telescoape( cred ca asta e termenul exact ;)

Editat de marius_florin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu merita parerea mea..

adica la 80e iei o tija noua ... si iti repari furca ta cu ceva bun .. sau cauti pe ebay si in 150 poti sa iei furca nelovita completa.

 

parerea mea e ca e cam multicel... dar daca esti disperat si iei mai multe piese de la el e ok ..

 

eu am vazut pe ebay furci pe la 100e+. as da 150 pe o furca cu juguri, nelovita .. decat aceeasi suma pe una pe care tre sa o indrept.. si nu stii exact cat de dreapta iese

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Parerea mea e ca nu merita. La Honda VF am avut furca indoita mult mai rau decat cea din poza. Am indreptat-o la un meserias la o uzina din Ploiesti, dar in dreptul unde era indoita tot ramasese putzin bombata tija, si nu lucra arcul cum trebuie in interior. Am rezolvat si problema asta, si acum furca e pe motor, si am vroa 10000 facutzi cu ea. Dar , in toamna, un amic de-al meu care isi indreptase si el furca la un Dragstar a avut surpriza sa i se rupa tija si a avut mare noroc ca nu i s-a rupt in mers. Si el facuse multzi Km cu furca indreptata, dar uite, ca intr-o zi cedeaza si e tare riscant. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca o patzeam eu pe la 200 cum mergeam cu Vf-ul...

Furca aia nu s-a indoit lent, ci intr-o farctiune de secunda. Mai mult ca sigur ca acolo sunt microfisuri, care in urma solicitarilor se vor mari si in final se va rupe. E posibil sa ai noroc si sa nu se rupa, dar mai bine cumpara una putin mai scumpa dar buna. Am uitat sa spun... Desi era dreapta si la ochiul liber nu se mai vedea nimic, imi curgea uleiul din ea pe la simeringuri. Asa ca am considerat ca e mai bine sa mai dau 400 de euroi pe un VF defect, dar cu furca buna, si am schimbat tot ansamblul.

Eu zic sa pui in balantza viatza ta si pretzul unei furci bune. Sunt convins ca nu o sa te mai gandesti la prostii... Eu zic sa nu te grabesti. Stiu ca te mananca palma sa mai tragi de gaz, pentru ca am trecut si eu prin asta, dar mai bine incet si sigur.

 

P.S. Daca iei ceva de la italian, intreaba cat costa piesa cu nr6, si daca e de Rd 07. Ca tare as vrea sa mai ridic putzin vacutza mea. Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu-ti recomand sa cumperi furca asta. Eu mi-am schimbat furca la TDM cu una noua. Jugul nu mi-a trebuit, tijele au costat 130 Euro (amandoua, noi). Si am ales sa fac asta tocmai pentru ca nu am putut indoi furca originala. Era indoita, rulam totusi cu ea cu 150 km/h, nu era o chestie catastrofala.. si n-am putut sa o indrept. Deci nu te baza ca vei reusi. In plus, la o furca la mana a doua nu stii cum sunt simeringurile si uleiul. Va trebui sa le schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius, uite aici bare noi cu 99 de euro setul:

 

http://cgi.ebay.de/Gabelstandrohr-Honda-XR...id=p3286.c0.m14

 

 

Sau pentru RD04 (eu as spune ca furca e la fel la toate africanele, sa mai confirme cineva):

http://cgi.ebay.de/Honda-Africa-Twin-Gabel...id=p3286.c0.m14

 

Uita-l pe italian.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti?

 

In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare....

 

A mai trecut cineva prin asemenea situatii?

 

Multzam de sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti?

 

In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare....

 

A mai trecut cineva prin asemenea situatii?

 

Multzam de sugestii.

 

 

Pt senzati aia de voblaj, verifica tot ansamblul fata , pot fi jocuri mici care la o anumita viteza se amplifica ( intra in "rezonanta" )

 

Ai de verificat asa:

Rulmentii din coloana de directie (joc, puncte dure in directie la miscarea stanga-dreapta)

Rulmentii de la roata

Strangerea spitelor si echilibrarea rotii

Cauciucul (uzura/deformari/etc)

Uleiul in furca ( daca amortizeaza inegal iti da reactii ciudate)

Axul rotii, sa nu aiba nici cea mai mica strambatura.

 

Am avut si eu o astfel de problema, nu serioasa dar perceptibila, si s-a rezolvat prin schimbarea rulmentilor la jug si strangerea spitelor.

 

Pt vibratia in relanti si la ture mici, cel mai probabil trebuie sincronizate carburatoarele pe vacumetre, operatie care trebuie facuta periodic.

 

 

P.S. Pt problema cu tubul indoit..... NU MERITA !!!! E foarte greu de indreptat si nu-ti iese 100%. Strambatura e imensa daca se vede la ochiul liber dupa poza. Trebuie o lovitura foarte serioasa sa indoi tubul, pentru ca intai cedeaza jugul la socuri moderate si tuburile raman drepte. Am vazut tuburi noi si pe wemoto.com, iti vin in 3-4 zile direct acasa din UK.

 

:(

Editat de Axa cu Scame
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti?

 

In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare....

 

A mai trecut cineva prin asemenea situatii?

 

Multzam de sugestii.

 

si eu am patit la fel... insa,am schimbat uleiul in furci,am completat cu aer..si a disparut voblajul!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am patit la fel, dar la mine a fost mai simplu : nu aveam presiunea corecta in roata fata..

incearca sa elimini problemele incepand cu cele mai banale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de sfaturi! Intr-adevar, nu merita sa iau ceva stricat. Cu toate ca tre sa dau ceva mai multi bani, sanatatea e pe primul loc. :(

 

nu cred ca e vreo sfaraiala cu jambele alea ... as vrea sa stiu cat e piesa nr6 si daca piesele 11 si 12 merg la RD04, si cat ar costa, bafta

 

piesa nr. 6: leveraggi monoammortizzatore Africa Twin modello RD07A-euro 30

11) Bobina AT cilindro anteriore Africa Twin modello RD07A- euro 30

12) Bobina AT cilindro posteriore Africa Twin modello RD07A- euro 30

Nu am idee daca se potrivesc pe RD04.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti?

 

In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare....

 

A mai trecut cineva prin asemenea situatii?

 

Multzam de sugestii.

verifica spitele daca sunt stranse , in vara am fo plecat in vizita prin tarile din sud ,problema la callatoria asta a fost ca in serbia cand am dat de curbe in rampa si panta a inceput sa faca ca dreac ghidonul -avea un joc de vreo 5 cm fata -spate . am fo pe la vreo 7,8 ''specialisti'' prin fiecare tarisoara pe unde am trecut dar nimeni nu stia ce are asa ca 4000 de km i-am facut cu tremuriciul acela doar acas am aflat -toate sipitele erau slabite .

mai e posibil de la o frana pe fata sa-i fi facut cauciucului o ''buba'' -verifica si cauciucul

 

drumuri frumoase !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...