Africanu Postat Martie 22, 2010 Share Postat Martie 22, 2010 Sint SIGUR rulmentii de la juguri. Daca rulmentii de la juguri sint atit de vechi ca si motocicleta, schimba-i. Sint ruginiti, chiar daca motocicleta are km putini. Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 Si eu cred ca sunt rulmentii de la axul ghidonului. Ridica motocicleta pe ceva, astfel incat sa aiba roata de fatza suspendata, si misca de ea in plan orizontala in fatza si in spate. Daca se misca cat de putzin si se simt lovituri usoare, atunci e clar ca sunt rulmentii. Cei originali sunt cu bile. Eu i-am schimbat si am pus cu role, tronconici, cum sunt cei de la rotile de mashina. Sunt mult mai buni, mai usor de reglat, si mai siguri in exploatare. Dupa ce ii schimbi si faci cativa kilometrii cu ei, verifica inca o data daca sunt stransi cat trebuie, pentru ca se mai aseaza din cauza socurilor si e posibil sa capeti iar joc in directie. Nu cred sa fie uleiul din furca, decat daca ai pus prea mult sau prea putin, sau ai duzele din interior prin care circula uleiul infundate. Trebuie sa dai mai multe detalii despre cum ai schimbat uleiul. Daca l-ai scurs si ai demontat furca, verifica si surubul din capatul amortizorului la baza, sa fie strans bine, sa nu pierzi pe acolo ulei, dar cred ca observai treaba aceasta ca iti facea o ditamai balta sub motocicleta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rip_husi Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 Salutari ! Mersi pentru sfaturi ! O sa ma uit la rulmenti imediat ce vine weekendul . Schimbul de ulei l-am facut fara sa dau furca jos ( am dat drumul la ulei pe la imbusul de jos si am turnat masurat pe la surubul de sus ) . M-asi bucura tare sa fie de la rulmenti si nu de la arcuri sau ulei deoarece in procesul de schimbare a uleiului unul din imbusurile alea de jos s-a dus ( nu mai prinde imbusul deloc ) iar unul dintre suruburile de sus este infiletat gresit si fortat ( are primele spire duse si nu se mai aliniaza ) ; asa ca ar fi mai complicat sa intru in furca decat sa o dau jos de tot . Noroc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 Salutari ! Mersi pentru sfaturi ! O sa ma uit la rulmenti imediat ce vine weekendul . Schimbul de ulei l-am facut fara sa dau furca jos ( am dat drumul la ulei pe la imbusul de jos si am turnat masurat pe la surubul de sus ) . M-asi bucura tare sa fie de la rulmenti si nu de la arcuri sau ulei deoarece in procesul de schimbare a uleiului unul din imbusurile alea de jos s-a dus ( nu mai prinde imbusul deloc ) iar unul dintre suruburile de sus este infiletat gresit si fortat ( are primele spire duse si nu se mai aliniaza ) ; asa ca ar fi mai complicat sa intru in furca decat sa o dau jos de tot . Noroc ! Pai aici ai facut prima greseala. La imbusuri. Uleiul se scurge prin surubul de 6 (cheie de 10) aflat la baza pe laterala jambei. Imbusul fiveaza o piesa care are in ea duzele prin care trece uleiul. Te sfatuiesc sa desfaci imediat furca, si sa nu mai circuli cu ea asa. E posibil sa fie jale ce e in furca... Oricum, daca nu ai sticat nimik la ea, sigur o sa strici daca mai mergi asa. Dar piesa e mai putzin importanta. Cred ca e mai importanta viata ta. Ma indoiesc ca ai reusit sa strici filetul din piesa aceea, pentru ca pare un otel solid, mai repede s-a ras filetul de la surubul cu inbus. Probabil de asta nu mai prinde imbusul, pentru ca piesa nu mai e pe pozitie. Tot el face si etansarea pe jamba, deci daca il schimbi, trebuie sa pui si o saiba de aluminiu sau cupru, sa te asiguri ca nu o sa lacrimeze pe langa el. La celalalt la care spui ca se vede clar ca e bagat stramb, te sfatuiesc sa il scoti, sa rectifici gaura, faci iar filet si pui surub mai mare. O sa caut schema jambei demontate sa iti explic clar ce e de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 Pai aici ai facut prima greseala... @boieru are mare dreptate (urmeaza-i sfatul ). Scurgerea uleiului din furca nu trebuia facuta pe la surubul din partea inferioara a furcii. Practic surubul cel mai de jos "incheaga" intreaga parte inferioara a furcii (adica tine tot amortizorul la un loc). Surubul mancat poti sa il schimbi cu altul nou. Eu cred ca am gasit in bricostore sau asa ceva unele destul de oke. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rip_husi Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Salutare ! Vin cu mici rectificari : 1. Modelul Africanei este RD07 si nu are pe furca surub lateral de scurgere ca in desen . Nu il are decat pe ala de pe "fund" ca sa zic asa . Asta e surubul la care s-a stricat capul ( locul unde intra imbusul ca sa il desfac ) . Exista si alta varianta de a scoate uleiul fara a da jos furca de pe motor ? 2.Surubul al carui filet s-a dus este poz.1 din desenul de mai sus ( insa nu sunt sigur ) . Este surubul ( capacul ) ala cu diametru mare din partea superioara care tine arcul ( si care sare cand il desfaci ) . Are pasul foarte marunt si este dintr-un material moale . Nu cred ca se gaseste in vreun magazin din romania asa ceva . 3. Avand in vedere ca suspensia fata sa stricat dupa ce am schimbat uleiul ( fara sa dau furca jos ) tind sa cred ca am gresit eu cu ceva ... Nu cred ca aveam cum sa stric rulmentii umbland in furca ( inainte nu aveam probleme decat la hopuri foarte nasoale ) . Mesaj completat Salutare ! Vin cu mici rectificari : 1. Modelul Africanei este RD07 si nu are pe furca surub lateral de scurgere ca in desen . Nu il are decat pe ala de pe "fund" ca sa zic asa . Asta e surubul la care s-a stricat capul ( locul unde intra imbusul ca sa il desfac ) . Exista si alta varianta de a scoate uleiul fara a da jos furca de pe motor ? 2.Surubul al carui filet s-a dus este poz.1 din desenul de mai sus ( insa nu sunt sigur ) . Este surubul ( capacul ) ala cu diametru mare din partea superioara care tine arcul ( si care sare cand il desfaci ) . Are pasul foarte marunt si este dintr-un material moale . Nu cred ca se gaseste in vreun magazin din romania asa ceva . 3. Avand in vedere ca suspensia fata sa stricat dupa ce am schimbat uleiul ( fara sa dau furca jos ) tind sa cred ca am gresit eu cu ceva ... Nu cred ca aveam cum sa stric rulmentii umbland in furca ( inainte nu aveam probleme decat la hopuri foarte nasoale ) . Cu toate astea @boieru a fost foarte convingator ! Nu are rost sa-mi risc viata asa ca weekendul asta in loc de o tura in Macin o sa fac o adunare in garaj si o sa dam furca jos , sa vedem ce e in ea . Si fiindca exista posibilitatea sa o stricam de tot : stie cineva unde gasesc o furca RD07 ? Preventiv ! Multumesc mult pentru sfaturi ! Cu respect , Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 (editat) Cu toate astea @boieru a fost foarte convingator ! Nu are rost sa-mi risc viata asa ca weekendul asta in loc de o tura in Macin o sa fac o adunare in garaj si o sa dam furca jos , sa vedem ce e in ea . Si fiindca exista posibilitatea sa o stricam de tot : stie cineva unde gasesc o furca RD07 ? Preventiv ! Capacul nr 1 este din aluminiu. Va trebui sa-l comanzi la honda sau la un strungar priceput. Daca problema e la filetul tubului, ebay-ul iti aduce tub nou la ~ 100 euro sau jumatate de furca sh la aceeasi bani. Cu imbusul de jos nu prea ai de ales, va trebui sa pui bormasina pe el(dupa ce scoti arcul din tub), sa-i dai jos capul (se vede cand incepe sa muste spiralul din saiba de cupru) si sa-l inlocuiesti cu un surub de calitate. Editat Martie 24, 2010 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Cauta cap torx (de calitate, nu de branza) un pic mai mare ca si imbusul belit. Bate-l in locul imbusului si scoti surubul fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Cauta cap torx (de calitate, nu de branza) un pic mai mare ca si imbusul belit. Bate-l in locul imbusului si scoti surubul fara probleme. salutare vezi ca exista la badi sau la magazinele specializate de scule EXTRACTOARE. asa am patit si eu la un surub cu cap inbus si am dat o gaura cu un spiral de 4 si am batut extractorul si l-am desfacut.Eu am modelul de extractoare prin bataie si sunt ascutite pe muchii,dar exista si modelul de extractor care are un fel de filet pe stanga iar el este conic.cu siguranta desfaci cam orice surub care este intepenit sau care are hexagonul facut varza.un astfel de set care contine cam 5-6 modele de extractoare de diferite dimensiuni costa undeva pe la 35-50 lei.Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 M-am apucat sa imi montez niste becuri halojen in locul celor de 35w. Am pregatit 2 relee cu 4 picioare, socluri, etc. Treaba oarecum nasoala e ca pe instalatia mea la momentul cand aprinnd faza lunga, nu se stinge aia scurta. Cine are sistem din asta italian poate sa imi spuna daca e asa din fabrica sau e vreo modificare la mine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.TW. Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Quote Neagu Stimabile, te rog pentru a mi se stinge nestiinta cateva adrese de magazine cu astfel de scule. Multam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 (editat) M-am apucat sa imi montez niste becuri halojen in locul celor de 35w. Am pregatit 2 relee cu 4 picioare, socluri, etc. Treaba oarecum nasoala e ca pe instalatia mea la momentul cand aprinnd faza lunga, nu se stinge aia scurta. Cine are sistem din asta italian poate sa imi spuna daca e asa din fabrica sau e vreo modificare la mine? si eu am avut becuri de 35 de wati si am pus halogene dar la mine se stingea faza scurta cand dadeam lunga... probabil ca la tine cineva a facut ceva modificari prin instalatie.... incearca sa te uiti in blocul de lumini sa nu fie facut pa acolo un strap ceva la schimbatorul d faze! Editat Martie 24, 2010 de duc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 1. Cum adika faza scurta ramane aprinsa? Ce model ai? La rd04, modelul meu are faza scurta si faza lunga pe fiecare far. La unele rd07 faza scurta e pe un far, si in momentul in care comuti pe faza lunga se aprinde si al doilea. Depinde de model... Dar daca ai faza scurta pe ambele faruri si ea ramane aprinsa concomitent cu faza lunga (adika ambele filamente aprinse la fiecare bec) atunci e o problema. E posibil sa fie si din relee. Vorbeste cu un electrician auto sa te lamureasca cum trebuiesc legate releele, pentru ca am patit si eu o faza ca asta la mashina. Releul era tot cu 4 picioare, dar era diferit ca functii, adikca nu corespundea cu mufa clasica de releu. Succes! 2. La faza cu furca, nu stiu ce sa zic... Dar daca ai piesa aceea bulita, (capacul de la tubul amortizorului) poate te pot ajuta eu cu una. Am o furca pe acasa cu tuburile strambe, si capacele ar trebui sa se potriveasca. Dara daca e tubul, nu pot sa te ajut. O sa ma uit de el cand ajung acasa, miercuri, si te anuntz. Surubul cu cap imbus il scoti cel mai bine cu un alt surub trox sau cu un imbus mai mare putzin, pe care il polizezi la un cap sa fie usor conic, si il bati usor cu un ciocan sa se infiga bine in surubul tau. Apoi, tinand tensionat spre desurubare, dar fara sa fortezi, bati usor cu un ciocan in imbus pana cedeaza din stransoare. Nu e bine sa tragi direct sa il desfaci, pentru ca nu o sa scape de pe hexagon. Eu cand am avut o problema asemanatoare, am taiat un imbus mai lung, l-am prins in bormasina si cu ambreiajul slabit am inceput sa incerc sa il desfac. Daca nu mergea, mai strangeam putin ambreiajul, pana a cedat. Si inainte de operatie am pulverizat WD40 pe capul surubului, pentru ca intre aluminiu si otel mereu apare un strat de oxid, care ingreuneaza desfacerea suruburilor. Importante au fost socurile pe care le genera ambreiajul bormashinii in momentul in care scapa. Ca la pistolul pneumatic pe care il folosesc cei de la vulcanizari. Succes si tzie! Mesaj completat Sper sa iti fie de folos. Daca mai ai ceva intrebari legate de demontatul furcii sau al amortizoarelor sa ne intrebi, ca mai sunt unele smecherii. De exemplu, eu nu desfac amortizorul de pe juguri. Prima data le slabesc putin si le ridic un cm peste jugul de sus, sa pot sa desfac lejer capacul, si le strand la loc in pozitia asta. Intai scurg presiunea de aer din ele pe la ventil. Apoi desfac surubul si scurg uleiul. Desfac protectia de praf de la simering si scot siguranta de blocare a saibei care tzine simeringul. Apoi demontez surubul cu imbus din capatul de jos al amortizorului. Scot capacul de sus cu grija sa nu imi sara arcul in dintzi si scot arcurile. Apoi, pentru ca tubul e bine prins in juguri si sta ca si prins in menghina scot prin socuri bruste jamba de pe tubul amortizorului. Apoi desfac tubul de pe jug, si scot restul de piese ramase pe el (protectia de praf, siguranta, saiba si simeringul. La montaj, mi-am facut dintr-un tub de plastic care intra perfect pe exteriorul tubului amortizorului, un fel de presa care ma ajuta sa bag mai usor bucsa de bronz si simeringul fara sa il stric. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 Mersi de raspunsuri. @Boierul:Am RD04 din 91 care provine din Italia. La mine e o modificare mai mult ca sigur. Asa a legat cineva din blocul de lumini sa aiba lumina mai buna pe faza lunga. Daca e facatorie, se poate face "undo". Daca era original, era posibil sa nu se poata rezolva din blocul de lumini si astfel trebuia sa folosesc alt tip de releu care inchide automat pe faza scurta cand comuta pe cea lunga. Relee nu am momentan deloc, dar am luat 2 cu 4 picioare care se pot folsi doar daca readuc instalatia la forma originala. Mesaj completat Quote Neagu Stimabile, te rog pentru a mi se stinge nestiinta cateva adrese de magazine cu astfel de scule. Multam. Set de extractoare cu filet invers, conice, se gasesc la Ambient pe la 50 de RON. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 Mesaj completat Set de extractoare cu filet invers, conice, se gasesc la Ambient pe la 50 de RON. SI Ambient se gaseste exact in,,,,,,,,,,, unde,,,oras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.TW. Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 DA, da Ambient Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 Extractoare se gasesc in orice magazin de tipul Bricostore, Practiker, Hornbach.... Si in piatza la rushi, ca alea sunt peste tot... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Extractor poti cumpara si de aici: http://bricoshop.ro/Unelte-si-scule-raquo-Extractoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Quote Neagu Stimabile, te rog pentru a mi se stinge nestiinta cateva adrese de magazine cu astfel de scule. Multam. SALUT,eu am cumparat de la BADI care se afla pe soseaua laminorului undeva intre chitila si bucuresti noi. Sunt foarte multumit de ele. Tot acolo gasesti cam orice tip de semering si rulment.Am gasit si rulmentii de jug undeva pe la 40 de lei aia de barlad si vreo 75 de lei aia de la SKF Mesaj completat Quote Neagu Stimabile, te rog pentru a mi se stinge nestiinta cateva adrese de magazine cu astfel de scule. Multam. SALUT,eu am cumparat de la BADI care se afla pe soseaua laminorului undeva intre chitila si bucuresti noi. Sunt foarte multumit de ele. Tot acolo gasesti cam orice tip de semering si rulment.Am gasit si rulmentii de jug undeva pe la 40 de lei aia de barlad si vreo 75 de lei aia de la SKF Mesaj completat SALUT,eu am cumparat de la BADI care se afla pe soseaua laminorului undeva intre chitila si bucuresti noi. Sunt foarte multumit de ele. Tot acolo gasesti cam orice tip de semering si rulment.Am gasit si rulmentii de jug undeva pe la 40 de lei aia de barlad si vreo 75 de lei aia de la SKF Mesaj completat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zece_ursi Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 mare problema ( am schimbat placutele si cand am impins pistoanele am uitat sa desfac capacul de la lichidul de frana(cel de langa maneta pentru frana fatza) si sa spart gemuletzul de plastic in care vedeam nivelul (...unde gasesc sa il schimb ...ajutor va rog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 @Zece ursi E nasol, dar se intimpla. Dar acum stii care e ordinea de idei la o astfel de actiune. In NICI un caz as incerca sa schimb doar gemuletul, adica sa-l lipesc. Este o piesa relevanta in siguranta TA si a celor din trafic. Cauta (daca vrei, te ajut la cautat) o pompa de frina fata la fel ca la AT-ul tau. Ce model e AT ? Pompa care o ai acum, o tii de rezerva, eventual ptr piese. Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leoafricatwin Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 rip husi si eu cred ca rulmentii sunt problema, macar strangei sa te lamuresti, nu trebuie sa desfaci toata motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 Lasa mai vrajeala... Verifica rulmentii de la turbina, de la freza dentara, compresorul... Nu vreau sa aud scuze de genul asta cand o sa am Afrikana gata... "Nu merg pe deal ca am treaba la cabinet..." Luni vin acasa, marti sunt in garaj, asamblez jucaria. Hai ca mai ai putzin timp sa te antrenezi. Nu am mai vb cu Ciprian, dar sper ca a terminat motorul, sau oricum, sa fie pe finalizare. Hai ca am o mancarime-n palma si o pofta de noroi printre dintzi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Byk Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 Lasa mai vrajeala... Verifica rulmentii de la turbina, de la freza dentara, compresorul... Nu vreau sa aud scuze de genul asta cand o sa am Afrikana gata... "Nu merg pe deal ca am treaba la cabinet..." Luni vin acasa, marti sunt in garaj, asamblez jucaria. Hai ca mai ai putzin timp sa te antrenezi. Nu am mai vb cu Ciprian, dar sper ca a terminat motorul, sau oricum, sa fie pe finalizare. Hai ca am o mancarime-n palma si o pofta de noroi printre dintzi... Sebi draghe, anul asta ai pierdut startul la noroi, dar lasa ca recuperezi tu. Noroiul de duminica trecuta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zece_ursi Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 @Zece ursi E nasol, dar se intimpla. Dar acum stii care e ordinea de idei la o astfel de actiune. In NICI un caz as incerca sa schimb doar gemuletul, adica sa-l lipesc. Este o piesa relevanta in siguranta TA si a celor din trafic. Cauta (daca vrei, te ajut la cautat) o pompa de frina fata la fel ca la AT-ul tau. Ce model e AT ? Pompa care o ai acum, o tii de rezerva, eventual ptr piese. Africanu deocamdata am pus poxilina si vad ca tine dar este o chestie de moment..nu o pot lasa asa..modelul este rd04..ms de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.