Maguest Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 toba e intre side-case si motocicleta p-zisa Exact. Asta e set-up-ul standard. Eu vreau sa iau o toba pe care sa o las mai jos, unghiul mare, spre 170 de grade, sa ii schimb teava de legatura si in felul asta sa vina geanta dreapta peste toba. In felul asta voi avea ambele genti laterale mai aproape de motor si volum total mai mic. Pierd inaltimea evacuarii, dar sunt dispus. Ma intrebam daca e cineva care a facut deja operatiunea asta si poate ii luam modelul la teava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mae Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 (editat) Exact. Asta e set-up-ul standard. Eu vreau sa iau o toba pe care sa o las mai jos, unghiul mare, spre 170 de grade, sa ii schimb teava de legatura si in felul asta sa vina geanta dreapta peste toba. In felul asta voi avea ambele genti laterale mai aproape de motor si volum total mai mic. Pierd inaltimea evacuarii, dar sunt dispus. Ma intrebam daca e cineva care a facut deja operatiunea asta si poate ii luam modelul la teava. Salut, cred ca despre asta este vorba. Mae Editat Octombrie 26, 2008 de mae Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 Dragi Africani, dupa TDM si KTM iata ca sunt pe cale sa devin posesorul unei Africa Twin. E vorba de un XRV din 2002 pe care urmeaza sa-l ridic in 2 saptamani din Franta. Planul pentru aceasta moto este ce ne spune si numele: Africa (deocamdata planul e Maroc-Egipt-Africa de Sud). Vreau sa-i schimb toba Africanei. Am inteles ca cea originala are vreo 14kile. Am gasit un Leo Vince in Germania cu 250 de euro, nou. Si-a schimbat cineva toba cu un Leo Vince? Cate kile are? Si-a lasat cineva toba mai jos pe africana? (ca sa isi poata pune ambele cutii aproape de sa, deci deasupra tobei) Eu am Leo Vince si cred ca are in jur de 5kg. Cat mai multi km cu africana!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 Parerea mea e ca e o solutzie de cacao. In primul rand arata ca draku. Strici toata linia motocicletei modificand pozitzia tobei. Ma gandesc ca nu o sa mergi mereu cu cutiile dupa tine, si o sa se vada nasol. In al doilea rand, toba aia se incinge destul de bine, si daca ai cutii de plastic, risti sa le topesti. Eu am patzit asta la Honda VF. La suportul pe care l-am facut eu pentru coburi, am lasat spatziu de 5 cm intre cadru si carene. motocicleta arata ca un tanc gata de lupta daca o echipez complet, dar imi place asa. Eu zic ca cei 5 cm pe care o sa ii castigi in lateral, nu merita. Mai bine o lashi asa, ii schimbi toba, si scapi de dureri de cap. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! P.S. Daca te gandesti sa te strecori cu Afrikana plina de coburi printre mashini la stop, eu zic sa mai stai putzin sa analizezi. E ca si cum ai merge cu elefantul printre zambile si ghiocei. E greu de manevrat la viteze mici, mai ales incarcata. In rest, in trafic se comporta ca si o mashina. Faci depashirile mai largi si nu e nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mae Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 (editat) Parerea mea e ca e o solutzie de cacao. In primul rand arata ca draku. Strici toata linia motocicletei modificand pozitzia tobei. Ma gandesc ca nu o sa mergi mereu cu cutiile dupa tine, si o sa se vada nasol. In al doilea rand, toba aia se incinge destul de bine, si daca ai cutii de plastic, risti sa le topesti. Eu am patzit asta la Honda VF. La suportul pe care l-am facut eu pentru coburi, am lasat spatziu de 5 cm intre cadru si carene. motocicleta arata ca un tanc gata de lupta daca o echipez complet, dar imi place asa. Eu zic ca cei 5 cm pe care o sa ii castigi in lateral, nu merita. Mai bine o lashi asa, ii schimbi toba, si scapi de dureri de cap. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! P.S. Daca te gandesti sa te strecori cu Afrikana plina de coburi printre mashini la stop, eu zic sa mai stai putzin sa analizezi. E ca si cum ai merge cu elefantul printre zambile si ghiocei. E greu de manevrat la viteze mici, mai ales incarcata. In rest, in trafic se comporta ca si o mashina. Faci depashirile mai largi si nu e nici o problema. De acord cu Boieru. Uite si varianta Leo Vince cu cele mai mari cutii de la Touratech (41l) si suport custom made. Gabaritul este de 1100 mm. (la fel cu cel al altor motociclete). Mae PS. Pe suportii superiori dintre cutie si motor mai poti pune diverse acarete. Editat Octombrie 27, 2008 de mae Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 (editat) Acum 12-13 ani cand am vazut prima Africa Twin cu coburul dreapta decalat la mama dracu', am zis ca nu se poate ceva mai oribil. Iar mutarea tobei mai jos, eu zic ca nu va fi observata decat de un ochi mult prea obisnuit cu acest model. Eu zic ca aceasta ramane cea mai eleganta solutie, pentru a nu disproportiona sau mari inutil gabaritul. Editat Octombrie 27, 2008 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 (editat) mai exista si varianta cu coburul dreapta modificat dupa esapament, gen BMW ... aici apare problema pierderii din volumul cutiei ... nujtu daca fotografia atasata e exact ce trebuie, dar intelegeti voi ... la mobra mea am facut suportul ocolind toba, aceasta ramanand la pozitia originala Editat Octombrie 27, 2008 de sherky Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 Hmm.. cam am de gand sa merg tot timpul cu coburi pe africana in ce pregatesc acum. (o calatorie de vreo 30.000 km). Incerc sa optimizez lucrurile. Estetica nu e primordiala, o sa dau oricum cu ea de pamant. Ca si volum.. orice centimetru conteaza. Printre masini, daca am loc, ma voi strecura. Si daca las toba jos pot castiga 10 cm in latime. Iar daca gentile sunt mai apropiate de moto, castig si in balans. O sa folosesc genti de aluminiu de data asta, "custom made" . Motivul e ca nu mai vreau deschidere laterala, iar singurele de plastic cu deschidere deasupra sunt Gobi-urile (prea scumpe insa). Am constatat insa ca in cazaturi plasticul se comporta excelent (cel putin H&B ale mele asa au facut), "amortizeaza" socurile si nu se distrug. In schimb am vazut destule din aluminiu indoite, infundate. Niste prieteni nemti, la tentativa de "desfundare" au reusit sa crape una destul de zdravan (aveau de 2mm, eu voi folosi de 3mm). Multumesc pentru poze. Imi place cum e cea cu toba jos. Deci se poate, sa vad cum fac cu teava de legatura. Merci si pentru evaluarea greutatii. Se pare ca pot castiga 9kg prin schimbarea tobei, deci o voi face. In rest.. schimbat releul si pompa de benzina, 2 prize de 12v in bord .. si sunt bun de drum . Sherky, Banuiesc ca gentile din poza cu cele 3 de SV sunt facute de nenea care incerca sa vanda cateva si pe aici. Stiu ca le facea prin nituire. Stii cumva daca s-a apucat sa le si sudeze acum? Imi place ce-a facut la cea din mijloc. E si asta o solutie de luat in calcul (modificare cutiei drepte) dar daca tot schimb toba.. mai degraba as lasa-o in jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 Sherky, Banuiesc ca gentile din poza cu cele 3 de SV sunt facute de nenea care incerca sa vanda cateva si pe aici. Stiu ca le facea prin nituire. Stii cumva daca s-a apucat sa le si sudeze acum? Imi place ce-a facut la cea din mijloc. E si asta o solutie de luat in calcul (modificare cutiei drepte) dar daca tot schimb toba.. mai degraba as lasa-o in jos. stiu ca erau puse la vanzare, nu stiu daca le si sudeaza acum da cred ca si daca se fac rpin nituire pot fi waterproof prin adaugare de mult silicon pe imbinari, ceea ce nu stiu eu este care sunt mai rezistente ... de exemplu cele pe care le am eu, sunt confectionate artizanal, din tabla galvanizata la care am adaugat pe exterior nijte profil L din otel ... s-au dovedit a fi destul de rezistente, pentru ca am lovit pe autostrada 2 balize din alea de plastic pline cu apa la 100km\h ... am avut noroc ca nu am cazut, cutia si suportul au rezistat ... am sa pun si o poza, dar nu merge momentan, nuj ce are ... asa arata dupa "accident" ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircealeschian Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 Ma preocupa de o vreme si pe mine treaba cu coburii. Dupa indelungi studii, am optat sa-mi iau , prin iunie, genti laterale de aluminiu de la hepco&becker : http://www.hepco-becker.de/_eng/frameset.php Am comandat totodata si suportii, iar cand au venit am constatat ca suportii pe care-i aveam pe africana, atunci cand am cumparat-o din germania, erau suportii originali hepco pentru gentile astea. Asa ca suportii noi i-am returnat. Sunt deci genti de 43 de litri. Destul de grele, vreo 7 kg fiecare. In momentul cand le-am montat mi-am dat seama ca partea de sus depaseste planul seii. Adica cumva imi ridica centrul de greutate iar pasagerul sta cu poponeata intre genti, parea ciudat. Oricum, m-am tot gandit la problema cu toba, sa o schimb ca sa nu fiu mai lat si chestii de astea. Insa toba originala s-a potrivit cu suportul de genti foarte bine. Pasagerul sta foarte comod intre genti, se poate tine de suportii atasati iar in spatele lui, printre genti, daca nu vrei top-case ( care dupa parerea mea ar limita capacitatea de incarcare, volumul de chestii ) poti pune lejer saci, cort sau alte chestii intre gentile laterale , si sa ai astel si spatar pentru pasager. Daca mergi singur, lucrurile se simplifica si mai mult si ai capacitate mai mare de transport. SIngura problema la suportul asta: dupa 8000 km din care vreo 2000 de off-road usor, s-a rupt... In doua locuri, a trebuit sa-l sudez cu argon. Cred ca stiu care a fost problema, nu era fixat cu suruburile de sub sa, sau era fixat doar intr-un surub care s-a rupt. Practic, suportul n-a fost bine fixat si ajustat si din cauza vibratiilor pe off-road, incarcate gentiel cu cate 10-12 kg, s-a rupt. Insa doar s-a rupt, nu s-a desprins, n-a cazut. Mi-am dat seama de asta doar cand am ajuns acasa dupa 2000 km, dand jos gentile. Concluzia: pentru distante lungi mi se pare cel mai bun sistem. Nu zic ca neaparat de la firma asta. Ci, daca cumperi sistemul original si gentile , poti sa te bazezi pe toata schema pentru un astfel de drum, 30.000 km. Si prietene, legat de latime, gandeste-te cat o sa mergi prin orase din drumul asta... Durm bun, oricum Poze cu gentile si africana: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 (editat) Salutare! Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am gasit in Italia niste piese pt. africana , printre care si o furca. Italianul mi a zis ca tija dreapta ( nr.10 in poza) este putin indoita dar ca se poate indrepta. Pe amandoua tijele vrea 80euro+70euro pt. jugul furcii. Al meu cred ca e putin indoit in partea de jos.(????) Merita toata "afacerea" sau sa mai caut? Se poate indrepta tija aia?Merita? Multumesc anticipat ps. daca aveti nevoie de ceva piese din cele din poza va pot da preturi si persoana de contact tije= telescoape( cred ca asta e termenul exact Editat Octombrie 27, 2008 de marius_florin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 nu merita parerea mea.. adica la 80e iei o tija noua ... si iti repari furca ta cu ceva bun .. sau cauti pe ebay si in 150 poti sa iei furca nelovita completa. parerea mea e ca e cam multicel... dar daca esti disperat si iei mai multe piese de la el e ok .. eu am vazut pe ebay furci pe la 100e+. as da 150 pe o furca cu juguri, nelovita .. decat aceeasi suma pe una pe care tre sa o indrept.. si nu stii exact cat de dreapta iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Salut! Parerea mea e ca nu merita. La Honda VF am avut furca indoita mult mai rau decat cea din poza. Am indreptat-o la un meserias la o uzina din Ploiesti, dar in dreptul unde era indoita tot ramasese putzin bombata tija, si nu lucra arcul cum trebuie in interior. Am rezolvat si problema asta, si acum furca e pe motor, si am vroa 10000 facutzi cu ea. Dar , in toamna, un amic de-al meu care isi indreptase si el furca la un Dragstar a avut surpriza sa i se rupa tija si a avut mare noroc ca nu i s-a rupt in mers. Si el facuse multzi Km cu furca indreptata, dar uite, ca intr-o zi cedeaza si e tare riscant. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca o patzeam eu pe la 200 cum mergeam cu Vf-ul... Furca aia nu s-a indoit lent, ci intr-o farctiune de secunda. Mai mult ca sigur ca acolo sunt microfisuri, care in urma solicitarilor se vor mari si in final se va rupe. E posibil sa ai noroc si sa nu se rupa, dar mai bine cumpara una putin mai scumpa dar buna. Am uitat sa spun... Desi era dreapta si la ochiul liber nu se mai vedea nimic, imi curgea uleiul din ea pe la simeringuri. Asa ca am considerat ca e mai bine sa mai dau 400 de euroi pe un VF defect, dar cu furca buna, si am schimbat tot ansamblul. Eu zic sa pui in balantza viatza ta si pretzul unei furci bune. Sunt convins ca nu o sa te mai gandesti la prostii... Eu zic sa nu te grabesti. Stiu ca te mananca palma sa mai tragi de gaz, pentru ca am trecut si eu prin asta, dar mai bine incet si sigur. P.S. Daca iei ceva de la italian, intreaba cat costa piesa cu nr6, si daca e de Rd 07. Ca tare as vrea sa mai ridic putzin vacutza mea. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Nici eu nu-ti recomand sa cumperi furca asta. Eu mi-am schimbat furca la TDM cu una noua. Jugul nu mi-a trebuit, tijele au costat 130 Euro (amandoua, noi). Si am ales sa fac asta tocmai pentru ca nu am putut indoi furca originala. Era indoita, rulam totusi cu ea cu 150 km/h, nu era o chestie catastrofala.. si n-am putut sa o indrept. Deci nu te baza ca vei reusi. In plus, la o furca la mana a doua nu stii cum sunt simeringurile si uleiul. Va trebui sa le schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 nu cred ca e vreo sfaraiala cu jambele alea ... as vrea sa stiu cat e piesa nr6 si daca piesele 11 si 12 merg la RD04, si cat ar costa, bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Marius, uite aici bare noi cu 99 de euro setul: http://cgi.ebay.de/Gabelstandrohr-Honda-XR...id=p3286.c0.m14 Sau pentru RD04 (eu as spune ca furca e la fel la toate africanele, sa mai confirme cineva): http://cgi.ebay.de/Honda-Africa-Twin-Gabel...id=p3286.c0.m14 Uita-l pe italian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 99 de euro una, nu setul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti? In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare.... A mai trecut cineva prin asemenea situatii? Multzam de sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 28, 2008 Autor Share Postat Octombrie 28, 2008 (editat) Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti? In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare.... A mai trecut cineva prin asemenea situatii? Multzam de sugestii. Pt senzati aia de voblaj, verifica tot ansamblul fata , pot fi jocuri mici care la o anumita viteza se amplifica ( intra in "rezonanta" ) Ai de verificat asa: Rulmentii din coloana de directie (joc, puncte dure in directie la miscarea stanga-dreapta) Rulmentii de la roata Strangerea spitelor si echilibrarea rotii Cauciucul (uzura/deformari/etc) Uleiul in furca ( daca amortizeaza inegal iti da reactii ciudate) Axul rotii, sa nu aiba nici cea mai mica strambatura. Am avut si eu o astfel de problema, nu serioasa dar perceptibila, si s-a rezolvat prin schimbarea rulmentilor la jug si strangerea spitelor. Pt vibratia in relanti si la ture mici, cel mai probabil trebuie sincronizate carburatoarele pe vacumetre, operatie care trebuie facuta periodic. P.S. Pt problema cu tubul indoit..... NU MERITA !!!! E foarte greu de indreptat si nu-ti iese 100%. Strambatura e imensa daca se vede la ochiul liber dupa poza. Trebuie o lovitura foarte serioasa sa indoi tubul, pentru ca intai cedeaza jugul la socuri moderate si tuburile raman drepte. Am vazut tuburi noi si pe wemoto.com, iti vin in 3-4 zile direct acasa din UK. Editat Octombrie 28, 2008 de Axa cu Scame Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 treaba aia cu jocul ala pe la 60km/h imi apare si mie ... inca nu am verificat nimic la mobra ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocaine Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti? In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare.... A mai trecut cineva prin asemenea situatii? Multzam de sugestii. si eu am patit la fel... insa,am schimbat uleiul in furci,am completat cu aer..si a disparut voblajul!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 si eu am patit la fel, dar la mine a fost mai simplu : nu aveam presiunea corecta in roata fata.. incearca sa elimini problemele incepand cu cele mai banale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Multam de sfaturi! Intr-adevar, nu merita sa iau ceva stricat. Cu toate ca tre sa dau ceva mai multi bani, sanatatea e pe primul loc. nu cred ca e vreo sfaraiala cu jambele alea ... as vrea sa stiu cat e piesa nr6 si daca piesele 11 si 12 merg la RD04, si cat ar costa, bafta piesa nr. 6: leveraggi monoammortizzatore Africa Twin modello RD07A-euro 30 11) Bobina AT cilindro anteriore Africa Twin modello RD07A- euro 30 12) Bobina AT cilindro posteriore Africa Twin modello RD07A- euro 30 Nu am idee daca se potrivesc pe RD04. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PERL Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Intrebare intrebatoare. La 50 - 70 Km/H am un voblaj in ghidon, nu l simt decat daca iau mainile de pe ghidon. Daca trec de viteza asta nu mai vobleaza. Sa i trebuiasca o echilibrare la roti? In plus, pe liber in turatia de idle am impresia ca vibreaza ghidonul mai mult decat ar trebui (nu am cu ce sa compar) vibratia se accentueaza pe la 1600-1800 RPM si apoi dupa 2000 se atenueaza si dispare.... A mai trecut cineva prin asemenea situatii? Multzam de sugestii. verifica spitele daca sunt stranse , in vara am fo plecat in vizita prin tarile din sud ,problema la callatoria asta a fost ca in serbia cand am dat de curbe in rampa si panta a inceput sa faca ca dreac ghidonul -avea un joc de vreo 5 cm fata -spate . am fo pe la vreo 7,8 ''specialisti'' prin fiecare tarisoara pe unde am trecut dar nimeni nu stia ce are asa ca 4000 de km i-am facut cu tremuriciul acela doar acas am aflat -toate sipitele erau slabite . mai e posibil de la o frana pe fata sa-i fi facut cauciucului o ''buba'' -verifica si cauciucul drumuri frumoase ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Multam de sugestii, o sa fac o lista de la usor la greu de verificat si le iau la rand .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.