Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Cer si eu ceva pareri legate de saci impermeabili ca in poza. As vrea sa ii utilizez pe post de sidecase. Nu am unde sa depozitez cutiile de plastic, drept urmare as folosi acei saci.

Ma gandesc sa ii leg bine cu chingi gen chingi auto. 

Foloseste cineva?

kappa-orange-bag-WA405F.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, misionaru a spus:

Daca te referi la capacul de la stator, sunt convins ca poti verifica asta si in mufa de la stator care intra in releul de incarcare, cu un multimetru pe fiecare faza. 

 

Si releul ala e cam ascuns, eu nu am incercat inca sa ajung la el, dar cred ca e mai simplu decat sa scoti capacul.

Mă gândeam să îi fac o inspecție optică.

 

Cu releul știu povestea, se demontează relativ ușor, distracția e la mufe, ultima dată m-am chinuit un pic (am desfăcut mufa ca să dau cu spray-contact). Era bine dacă verificam cu multimetrul, însă eram plin de draci. Măsor când vopsesc rezervorul, că am oroare de desfăcut la carene.

TrekOut, am unul similar, merg cu el legat cu niște elastice groase din Decathlon. Nu intră pic de apă. Suporții sunt făcuți de mine, cei dedicați au prinderile monokey și e posibil să găurească materialul, dacă nu ești atent.

 

IMG_20191009_171024.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, TrekOut said:

Cer si eu ceva pareri legate de saci impermeabili ca in poza. As vrea sa ii utilizez pe post de sidecase. Nu am unde sa depozitez cutiile de plastic, drept urmare as folosi acei saci.

Ma gandesc sa ii leg bine cu chingi gen chingi auto. 

Foloseste cineva?

O sa fie mai incomode decat sidecase-urile, mult mai.

 

Am folosit o banana d-asta dar pe post de topcase pentru atunci cand plecam singur pe coclauri si nu aveam nevoie de mult bagaj.

 

Daca vrei sa inlocuiesti sidecase-urile cu saci d-astia cred ca ai avea nevoie de suporti laterali cu o placa sau o bara pe mijlocul patratului, ceva, cat sa nu intre inspre roata cand il strangi cu chingile (similar cu asta: https://www.giantloopmoto.com/product/gl-pannier-mounts-motorcycle-soft-luggage/). Dar trebuie sa ai super multa grija la cum is puse/prinse sa nu te trezesti ca pierzi sacii in parbrizul celui din spate.

 

De ce nu te uiti spre asa ceva ma degraba? https://www.adventure-spec.com/default/adventure-spec-magadan-panniers-mk2-10745.html

Editat de botezu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, botezu' said:

 Dar trebuie sa ai super multa grija la cum is puse/prinse sa nu te trezesti ca pierzi sacii in parbrizul celui din spate.

 

Pt ca topcaseul era prea mic, mai era nevoie de ceva bagajele. Bag totul intr o banana de vreo cativa zeci de lei de la kaufland. Prind bine de tot cu chingi de suportul de sidecaseuri, ca nah cu sidecasurile nu am loc printre masini in trafic :) asta in timp ce mergeam agale spre sau dinspre Durmitor. Undeva prin servia in creierul muntiilor, unde altundeva, aud ceva... Apoi pasagera ma bate pe umar. Franez ce mai, stiam deznodamantul. Ma intorc vreo 2-300 de metri sa culeg bananuta. Praf si vraiste s a facut, era noua pana atunci :) A ajuns acasa pana la urma, gaurita toata.

Cu ceva timp inainte, frecam scaritele la mine in spatele curtii (TransSemenicul). Pasagera din dotare era in masina, iar in spatele meu o alta pasagera, neexperimentata in ale detaliilor de bagaje sa imi zica vezi ca a alunecat, sau nu mia e la locul ei, banana aia faina tribord de 80 de litri de la decathlon, prinsa evident cu chingi de suportu lateral de sidecasuri din acelasi motiv, nu incap in trafic. No si ma dau si ma dau, si aud, haaaaasti. Si uite asa acea banana in partea de sus nu mai e impermeabila pt ca are nu una ci vreo 3 gauri, s-au facut prin topeala, adica s au frecat de asfalt :) ... un pic


Acum am o geanta de la swmotech ce sta pe topcase, e asa de buna si asta ca i s a rupt chinga de care  e prins tridentul de la fermuar ..., bine ca mai are 5 puncte din 6 de prindere. Ieftina nu a fost, 70 de euro ... Si cand nu i loc nici asa, merg doar cu un sidecase :) ala din stanga de regula, ca in dreapta ma pot plia pana pe soferul de il depasesc :)

 

___________________

 

Uleiuri am testat ceva. Recomandarea e orice in afara de motul :) Cai amsoil cai ipone cai catana cai belray chiar si castrol. Cumva mai important pt ale noastre motoare este vascozitatea. Nu inteleg de ce va incapatanati sa bagati 10w40 in plina vara in motor. Cu un 20w50 la peste 30 de grade pur si simplu se simte mult mai bine motorul. Si nu cred ca e careva pe aici care isi porneste atelaju la mai putin de minus 15 grade sau cat e limita la 20w. De asemenea stim experimentul cu M40 ul, vstromul a trecut lejer de 100 de mii de km, proprietarul e foarte incantat.

___________________

 

@Lucian_Mdaca dai jos capacul de la motor de pe partea cu statorul vei avea o problema. Garnitura de acolo este pur si simplu cimentata si se rupe cand pe capac cand pe bloc. Operatiunea de curatare a vechii garnituri dureaza foarte mult. Apoi evident garnitura noua. Nu stiu daca tine un silicon acolo pe garnitura veche, dar pt cativa zeci de lei, cred ca e mai scump siliconul decat garnitura. Pt aceasta operatiune poti salva uleiul daca culci capra pe o parte. Cu masuratul trebuie masurat intre faze inainte de releu si notat exact cand motorul este cald la relanti si apoi la 4 sau 5 mii de ture cat zice in manual. Daca rezultatul e diferit intre citiri, e pe duca, deasemenea vezi si pe baterie, daca la 4 mii de ture ai 14.1 V nu ai absulut nici o problema. Masuratul impedantei nu ajuta, atat la al meu cat si la un transshlap mai vechi masuratul impedantei nu a relevat nici un scurt intre o faza si masa. Modelele vechi nu se stiu cu probleme la stator. Au inceput cu k8 urile care pica undeva pe la 80-90 de mii si apoi cu Lurile noi de au picat si la 15 mii. Zecele a fost ghinionistul careuia i au picat 2 bucati, unu chiar in norvegia si nu a fost ieftina distractia.

E foarte importanta masurarea la cald. Am avut un alt utilaj la care cand se incalzea releul nu mai incarca. Am ramas de vreo 3 4 ori fara baterie, ba am cumparat si alta noua, cu care rnu mai pornea utilaju a doua zi dimineata. Masuram acas era perfect cu releul rece si chiar o perioada dupa. Am descoperit din intamplare ca e releul. Era pornit motoru in fata blocului, am masurat totul perfect. Zic eu, na las sa se mai incarce bateria un pic, vreo 15 min ca imi era lene sa pun redresorul. Totul bine. Dupa vreo 10 minute, ziua fiind si 30 plus de grade afara cumva am vazut ca a scazut brusc intensitatea la faruri si apoi a crescut la loc. Masor, iara totul bine. Ma uit la voltmetru si la un moemndat scade brusc, atat valorea cat si intensitatea farurilor. In mod normal orice om e suparat ca i s a stricat releul. Eu oricum aveam unul de schimb si eram foarte bucuros ca am descoperit buba. Mi a fost ciuda ca am cumparat baterie, utilaju statea de juma de an la vanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca vor fi mai incomode, pe cele de plastic le-am folosit de cca 2-3 ori in 2 ani. Nu mai pot sta cu 2 cutii in casa degeaba. Topcaseul il tin in masina (am break)

Referitor la acea placa, m-am gandit la asta, am de gand sa fac o impletitura din cordelina sau chingi.

La prima mobra am agatat deasupra seii si a suportului de topcase un rucsac si un sac impermeabil (O TIGANIE), dar a tinut :) (Nu va zic pana unde am mers asa) . Evident, nu mai pot face acelasi lucru niciodata.

Am atasat 2 poze, sa  puteti rade nitel :)

 

 

DSC_2332.JPG

DSC_1663.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cooldeep, nu ar fi o problemă să iau altă garnitură sau să fac una din clingherit (mi-am luat bisturiu și lame), cu toate că deocamdată încărcarea pare ok. O pot da pe o parte în curte, pe iarbă și saltea, nu pățește nimic. Mulțumesc pentru sfaturi!

 

@TrekOut, important e că nu ai pierdut nimic și ai ajuns cu bine unde ai vrut. Personal merg 90% cu soția, când sunt cu ea am topcase montat obligatoriu (îl folosește pe post de spătar). Dacă ieșim așa, prin țară, cazare la hotel, atunci luăm un Q-bag mediu pentru papuci, sticlă apă, alte chestii de igienă. Îl pun pe stânga, deoarece pe dreapta am toba. Dacă i-aș pune o tablă de aluminiu, pot pune doi saci. Cutiile mele sunt urâte, nu le dau că exemplu, dar nu plâng după ele în caz de belea. Poți pune de aluminiu, la comandă, după dimensiunile cerute de tine, cred că s-ar găsi prin țară cineva să facă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, cooldeep a spus:

 

 

 

___________________

 

Uleiuri am testat ceva. Recomandarea e orice in afara de motul :) Cai amsoil cai ipone cai catana cai belray chiar si castrol. Cumva mai important pt ale noastre motoare este vascozitatea. Nu inteleg de ce va incapatanati sa bagati 10w40 in plina vara in motor. Cu un 20w50 la peste 30 de grade pur si simplu se simte mult mai bine motorul. Si nu cred ca e careva pe aici care isi porneste atelaju la mai putin de minus 15 grade sau cat e limita la 20w. De asemenea stim experimentul cu M40 ul, vstromul a trecut lejer de 100 de mii de km, proprietarul e foarte incantat.

___________________

 Am descoperit din intamplare ca e releul. Era pornit motoru in fata blocului, am masurat totul perfect. Zic eu, na las sa se mai incarce bateria un pic, vreo 15 min ca imi era lene sa pun redresorul.

Cred ca sar in susu de bucurie segmentii cand pornesti motorul la rece cu 20w50. Se poate inceraca un 15w50 da 20 e pentru motoare racite cu aer care au alte materiale la segmenti si pistoane. 10w50 e perfect. Nu stiu cate uleiuri ai testat tu , da stiu cate am incercat eu... Tot la Motul se ajunge la final. Vrei poze cu interiorul motorului care a mers cu M40? La 80000km arata cum nu am vazut motoare la 20000km. Axele cu came sunt la limita uzurii.

Evident motocicleta nu e redresor. Simplu fapt ca ai lasat motorul sa mearga sa incarce bateria a distrus si statorul si releul. Motocicleta nu incarca la relantiu. Punct. Doar forteza statorul sa scoata mai mult decat poate si se supraincalzeste si releul sa faca din nimic curent sa incarce bateria si sa faca motorul sa functioneze in acelasi timp. Toti cei care au pornit mobrele sa incarce bateria au avut probleme. Cei care iarna nu le pornesc si/sau iau bateriile in casa nu au probleme. Evident sunt si cateva exceptii, dar e doar ghinion. Vorbesc pana la modelele pana in 2012.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul motocicletei zice clar, parerea mea: 

 

The recommended viscosity is SAE 10W-40. If an SAE 10W-40 motor oil is not available, select an alternative according to the right chart.

 

image.thumb.png.d5eb912152207c08dff8b5d6dae61dc5.png

Deci, nu e vorba de incapatanare sa folosim un anumit tip de ulei, ci e vorba de a urma instructiunile date de producator. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce jtie japonejii ăia? De-i dreq!

1 oră în urmă, bozoro a spus:

Vrei poze cu interiorul motorului care a mers cu M40? La 80000km arata cum nu am vazut motoare la 20000km.

Bagă!

 

E a doua iarna cu V-strom, la mine nu există sezon. Merg non-stop. Sub zero grade pornirea e sensibil mai greoaie. La -10 deja trage greu. Cifrele alea de vâscozitate a uleiului sunt la extreme. Asta nu înseamnă că se comportă perfect liniar între maxim și minim. Chiar și vara. Câte zile peste 30 de grade sunt? Când ți-e ție cald și te arde curentul creeat și la 140 la oră, să zicem, la un 35 de grade, abia atunci îi e cald și motocicletei. Abia atunci s-ar preta ulei mai gros și doar în cazul în care faci țăcăneală prin trafic sau off-road cu 1-a sau a 2-a. În rest se ventilează radiatorul și nu e problemă de supraîncălzire. Nu prea mi-a plecat ventilatorul de când am stromu'. D-aia am și recomandat pe feisbuc să nu se țină cont de părerile noastre în materie de uleiuri. Putem fi foarte subiectivi. Ce zice manualul e cel mai sfânt!

Acum 4 ore, TrekOut a spus:

Sunt convins ca vor fi mai incomode, pe cele de plastic le-am folosit de cca 2-3 ori in 2 ani. Nu mai pot sta cu 2 cutii in casa degeaba. Topcaseul il tin in masina (am break)

Referitor la acea placa, m-am gandit la asta, am de gand sa fac o impletitura din cordelina sau chingi.

La prima mobra am agatat deasupra seii si a suportului de topcase un rucsac si un sac impermeabil (O TIGANIE), dar a tinut :) (Nu va zic pana unde am mers asa) . Evident, nu mai pot face acelasi lucru niciodata.

Am atasat 2 poze, sa  puteti rade nitel :)

 

 

DSC_2332.JPG

DSC_1663.JPG

 

Stai liniștit că eu am fost așa până-n Bulgaria și cu pasager. 

v-strom_bagaje.jpg

ăsta e setarea pt off-road (a ținut toată Wildstromania) 

Ideea e ca bagajele laterale să fie legate între ele pentru echilibrare și de scărițe sau ce se mai poate pentru stabilizare. Banana din fața coburului am strâns-o cu chingă cu clichet. Pe măsura ce mergi se mai așază și mai trebuie strâns. Dacă legi cu fundă, e clar că se va slăbi la un moment dat.

v-strom_off_road.JPG

Cel mai șmecher sistem de softbags mi se pare ăsta de la Wolfman. Pornești de la o bază care se leagă de motoretă apoi legi de ea tot felul de saci. 

 

Eu m-am gândit la ceva similar dar mai românesc așa, ieftin. O tablă din aluminiu perforată cu dreptunghiuri prin care poți strecura chingi cu clichet și saci impermeabili de la Louis (9.99, 14.99 sau 19.99€) legați de ea. https://www.louis.eu/artikel/louis-speedbag/10024015?list=0e4a9cbb8a6ed320aaa8f7a69f84b3ee

În loc de tablă, se poate face și din țeavă ceva. Cu niște urechi de trecere pentru chingi...

87641698_3054062071271242_7410458992524132352_n.thumb.jpg.4d14adf0389b99e49d5caee19e5f9788.jpg76899629_3054061991271250_2878711974856753152_n.thumb.jpg.0e97172cdb6b5635fe2442fc5a59ecec.jpg

cadru_softbag.thumb.jpg.b3f3e54df848d84efd80d95f42bafa62.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucian, nu am unde sa depozitez cutii de aluminiu. 

Voi incerca totusi acei saci impermeabili de la Kappa.

Sunt misto acele urechi. Ma gandesc sa sudez asa ceva.

Eu am fost pana in nordul Italiei asa si inapoi ..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru prinderea softbag-urilor folosesc RockStraps, pe care le recomand cu caldura. Sunt elastice, de forta, nu e nevoie sa le tot bibilesti si verifici. Sunt 2 modele: mari si mici.

La wildstromania am avut prinse sus pe sa : sac de dormit, saltea din aia mare, cort si un rollbag de 60 litri, toate cu 2 rockstrapuri. Deci tin.

@Trek Out : cu setup-ul ala erai ca tipul ala cu valizele legate de VStrom. :)))))

@vis-a-vis : ce te plangi asa? aveai si tu pasager.  :)))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, misionaru a spus:

Manualul motocicletei zice clar, parerea mea: 

 

The recommended viscosity is SAE 10W-40. If an SAE 10W-40 motor oil is not available, select an alternative according to the right chart.

 

image.thumb.png.d5eb912152207c08dff8b5d6dae61dc5.png

Deci, nu e vorba de incapatanare sa folosim un anumit tip de ulei, ci e vorba de a urma instructiunile date de producator. 

 

Cand a fost facut manualul ala 10W50 nu se inventanse inca. :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, bozoro a spus:

Cand a fost facut manualul ala 10W50 nu se inventanse inca. :)))

Mecanicul latin (romano-italian) stie si vede mai multe decat injineru' japonez care e mai ingust in viziuni. :)))))))

Fabio, baga pe aia cu incalzirea globala: cand s-a facut manualul ala era mai frig si nu era nevoie de 10W50 :))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, vrajitoru a spus:

Mecanicul latin (romano-italian) stie si vede mai multe decat injineru' japonez care e mai ingust in viziuni. :)))))))

Fabio, baga pe aia cu incalzirea globala: cand s-a facut manualul ala era mai frig si nu era nevoie de 10W50 :))))))

Pur si simplu semisinteticul 10w50 nu era pe vreme aia. Sunt convins ca si ei ar alege tot asa, pentru ca sunt mai bune la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci este 20w50 in manual ? este
mergem cu mobrele mai ales vara intre 30 si 40 de grade? mergem.

Sunt pe autostrada 40 de grade vara? este :)

La 25 de grade pe offroad in urcare porneste sau nu ventilatorul? porneste.
Este temp uleiului din motor tot timpul mai mare cu cateva grade bune decat temp apei? este.
Merge careva la minuzs 10 grade ? da, ii putem numara pe degete. Dar la fel de bine ii putem numara si pe cei care nu pornesc motoarele daca nu sunt plus 10 grade, doar ca ne tre mai multe maini :)
Cand am avut furtunul de la coolerul de ulei fisurat am bagat mai multe genuri de uleiuri. Absulut fiecare model se comporta altfel cu cutia de viteze. Cel mai de evitat fiind uleiul din benzinariile mol. Deasemenea am observat clar ca dupa una doua ore de mers cu 10w40, motul, cutia schimba clar mult mai greu, vi-am mai spus, sunt un finut :) nu imi place sa abuzez pedala :)
Atata vreme cat exista in manual si cata vreme nu porneste motorul la sub minus 10 grade, 20w50 ul nu are cum sa ii dauneze.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Cand a fost facut manualul ala 10W50 nu se inventanse inca. :)))

 

Pai si daca nu exista pe vremea aia, de ce apare in tabelul din poza manualului? nu inteleg...

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cooldeep a spus:

deci este 20w50 in manual ? este

Este la limita tabelului, folosibil doar în cazuri extreme, gen motor uzat și țară deșertică. România e temperat continentală.

 

Acum 1 oră, cooldeep a spus:

mergem cu mobrele mai ales vara intre 30 si 40 de grade? mergem.

Rar când trece la noi de 30 chiar și în miezu' verii. De 40 foarte rar, eu țin minte doar de vreo 3-4 ori să fi fost de când mă știu. Temperaturile alea măsurate de termometrele mobrelor, gps-urilor ținute-n soare nu-s relevante.

 

Acum 1 oră, cooldeep a spus:

Sunt pe autostrada 40 de grade vara? este :)

Niciodată n-am prins. Maxim 35 și deja era foarte inconfortabil. Și în altă ordine de idei. Cine dracu' merge pe autostradă cu mobra?

 

Acum 1 oră, cooldeep a spus:

La 25 de grade pe offroad in urcare porneste sau nu ventilatorul? porneste.

Doar dacă mergi cu 10 la oră în a 1-a. Eu nu țin minte să fi pornit ventilatorul la a mea pe off-road. Și am cam băgat...

 

Acum 1 oră, cooldeep a spus:

Absulut fiecare model se comporta altfel cu cutia de viteze. Cel mai de evitat fiind uleiul din benzinariile mol. Deasemenea am observat clar ca dupa una doua ore de mers cu 10w40, motul, cutia schimba clar mult mai greu

E, aici e marea cutumă a motociclismului. Se alege uleiul în funcție de cum e el compatibil cu pinioanele din cutie. Total irelevant. Cât timp roțile alea se bălăcesc în ceva fluid și unsuros, nu va fi cazul de uzură. În schimb n-ai cum să-ți dai seama de calitățile lui decât după ce desfaci motorul după câteva mii de kilometri. Sau într-un laborator specializat. Contează dacă pelicula aia de ulei e uniformă pe suprafața cilindrului și dacă e suficient de densă cât să nu treacă de segmenți când pistonul vine înapoi. D-aia îi și zice ulei de motor și nu de cutie.

 

Acum dacă ne uităm înapoi e clar că sunt utilizatori ai aceluiași model cu apucături total diferite. Nu e bine de recomandat o chestie pe care o folosești în stilul tău cuiva pe care nu-l știi, doar pentru că are același motor. Pentru cine mai întreabă de uleiuri, e bine să meargă pe ce recomandă producătorul și să încerce dacă vrea uleiurile cu specificațiile imediat următoare în funcție de stilul de mers și perioadă a anului. Niciodată n-aș merge la extrem. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 05.03.2020 at 12:19, vrajitoru said:

Pentru prinderea softbag-urilor folosesc RockStraps, pe care le recomand cu caldura. Sunt elastice, de forta, nu e nevoie sa le tot bibilesti si verifici. Sunt 2 modele: mari si mici.

La wildstromania am avut prinse sus pe sa : sac de dormit, saltea din aia mare, cort si un rollbag de 60 litri, toate cu 2 rockstrapuri. Deci tin.

@Trek Out : cu setup-ul ala erai ca tipul ala cu valizele legate de VStrom. :)))))

@vis-a-vis : ce te plangi asa? aveai si tu pasager.  :)))))))

Astia? http://www.rok-straps.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...