Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Roțile cu spițe sunt mai rigide, ăsta e principalul lor plus, însă contează și janta în sine. Dacă e din aluminiu de duritate mai de buget, sigur se vor îndoi, însă nu cred că pe 98% asfalt. Dacă nu sunt cu jante tubeless, vin pachet cu problemele specifice roților cu cameră. Mai predispuse la pană. Pe lângă greutatea mai mare față de jantele turnate, mai ai și greutatea camerei dispusă uniform tocmai la periferia roții. Adică roata se învârte mai greu și are efect giroscopic mai mare. Asta se traduce în consum mai mare și accelerații mai slabe, chiar dacă nu foarte mari ca diferență, ele există. Și manevrabilitate mai slabă. Cu cât o roată e mai grea, e mai greu să îi schimbi direcția din ghidon. Dacă janta spițată e tubeless și mai ales dacă e spițată în stilul BMW, cu găurile pe lateral, cu atât e mai predispusă la descentrare la orice îndoitură cât de mică. Nu mai zic că e mult mai greu de recentrat din nipluri decât una cu găuri pe centru sau inel central. 

Altfel, eu mi-am luat niște roți de Caponord și o să încerc să le pun pe DL1000. Dar măcar știu la ce să mă aștept... Dacă tot vrei să faci pasul, caută roțile de pe V-strom 650 XT. Nu mai stai de modificări. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, vis-a-vis a spus:

Roțile cu spițe sunt mai rigide

Din contră, sunt mai flexibile și absorb mai bine denivelările!

Mai departe nici n-am mai citit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.07.2023 la 12:35, Lucian_M a spus:

 Și nici nu aș sări de 5000 euro în primă fază.

Cea mai mare problema a Vstomului e ca te invata zgarcit.

La 5000 de euro (eventualele reparatii separat banuiersc) mobra upgrade la Vstrom nu cred.

Poate un xtz1200 din primii ani, dar daca te feresti de Varadero din cauiza greutatii, Tenere e tot acolo.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai flexibile am citit si eu pe stromtrooper ca ar fi, din toate paginile citite am inteles ca sunt frumoase si ca le plac.. Unul singur a specificat ca trebuie avut grija, verificate ca se pot slabi, mai ales roata spate.. 

Ma intereseaza daca schimbatul cauciucului se mai poate face la orice vulcanizare auto, daca dupa schimbarea cauciucului se echilibreaza cu plumbi sau se spiteaza..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, ENEOS a spus:

Din contră, sunt mai flexibile și absorb mai bine denivelările!

Mai departe nici n-am mai citit...

 

Da, dar cu dezavantajul ca in caz de problema ai pus-o. Nu gasesti serviceman in tara, aud ca in Polonia sau Serbia sau draq pazeste.

1 oră în urmă, vis-a-vis a spus:

Roțile cu spițe sunt mai rigide,

 

Tocmai te-ai descalificat pt orice opinie pe chestii tehnice, multumim, la revedere! 😅

Editat de DesertEagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Părerea mea e că exagerați un pic cu oala de ambreiaj la miar și că cine vă citește poate avea impresia greșită că e cine știe ce problemă majoră de fiabilitate pe acolo care te lasă în drum sau ceva.

De fapt:

  1. Nu e ceva care să te lase în drum, numai că face zgomot și vibrează un pic (cu subliniere pe un pic), ceea ce... e o motocicletă până la urmă;
  2. Dacă chiaaar vă deranjează vibrațiile, se poate rezolva cu relativ putini bani (față de cât costă să rezolvi altele la alte mobre - cum a zis și colegul de mai sus, vstromul te învață să fii zgârcit ;));
  3. Problemele pe care le avea mobra lui Dodel nu prea puteau fi puse în cârca fiabilității miarului;
  4. Voi de ce mergeți cu motocicletele ca și cum ați merge cu o mașină diesel? 2000 de turații ai doar la plecare; băgați mâna în gaz, flăcăi!


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, marcone a spus:

Cea mai mare problema a Vstomului e ca te invata zgarcit.

La 5000 de euro (eventualele reparatii separat banuiersc) mobra upgrade la Vstrom nu cred.

Poate un xtz1200 din primii ani, dar daca te feresti de Varadero din cauiza greutatii, Tenere e tot acolo.

Nu mă aștept să cumpăr mobra și să plec direct în concediu cu ea. Ăla e pragul maxim de achiziție, după care urmează "să o fac a mea": frâne cu conducte metalice, kit lanț, rulmenți, anvelope (pun Pirelli scorpion trail 2, indiferent ce are, mai ales dacă o găsesc cu niște mitas), furca se serviseaza preventiv, poate să jure omul că a făcut-o de o săptămână.

Faza e că aș căuta ceva cu ABS.

 

Iar de xtz1200 să nu aud, nici vorbă de beamveu1200gees.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.07.2023 la 9:43, TrekOut a spus:

Si eu sunt intr-o dilema la achizitia unei motociclete. Recent am vandut-o pe a mea cu gandul sa cumpar una noua. M-am uitat si la alte modele, vazut, placut, dar raman tot la v-strom (Africa twin imi place, dar prea scumpa). La bugetul meu am vazut Dl1000 din 2018, am vazut in trafic o astfel de motocicleta, ne-am oprit la 2-3 semafoare unul langa altul, eu cu 650 din 2014, el 1000 din 2018, mi-a placut cum arata, piesele de pe ea pareau mai calitative decat pe a mea, etrieri, furca, sa, rezervor, ghidon bla bla, dar citisem mai sus despre problemele v-stromului de 1000 si as renunta la idee..

Cred ca imi ajunge dl650 cu pasager si bagaje, nu am simtit lipsa de putere, cantarim ~140kg impreuna.

Dilema este alta, imi plac rotile cu spite, dar nu stiu ce impune asta... cat de des trebuie stranse, se deformeaza mai usor sau nu, mai greu de curatat mizeria aruncata de lant pe/printre spite... am vazut si spite oxidate pe unele motociclete..

De regula merg doar pe asfalt 98%, nu planific niciun forestier.

Poate ma lamureste cineva cum e cu rotile spitate.. Multumesc.

DL 1000 de dupa 2014 nu mai are problema la oala. Iar modelul de dupa 2017 e altceva. Are ciclistica unui 650 si putere cat cuprinde. Cuplul maxim de pe la 4500, adica tractor. Iar franele sunt din alta liga. In prezentarile de la inceput se specifica si faptul ca are frana duala la franarea de urgenta (dar nu stiu daca e adevarat sau nu). E o motocicleta care nu are probleme.
Africa Twin 1000 se poate compara cu V-Strom de 1000 dar are putere mai mica, cuplu mai mic si de la turatie mai mare. Pe V-Strom il penalizeaza garda la sol foarte mica.
Principiul ar fi asa:
- faci sosea atunci ia V-Strom
- te duci prin munti si pe pietre, atunci ia AT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Patrick_M a spus:

990 ADV? Sunt cateva la vanzare si cred ca isi dac treaba in toate cazurile foarte bine. 

KTM nu, oricât de mult mi-ar plăcea. Primează asfaltul, ies de pe el de nevoie, de obicei.

IMG_20230711_142817.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, alexxxis a spus:

Incearca si un Crossrunner daca zici ca mergi mai mult pe asfalt. 

Multumesc, m-am uitat la cele de 800, sunt cam scumpe pt mine. 

As ramane la v-strom, m-am obisnuit cu modelul.

Editat de TrekOut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și eu la fel. De fiabilitate nu mai vorbesc, singura chestie care a picat a fost sonda lambda (100 lei sh, a dispărut eroarea din bord). În rest, întreținere.

Mă uitam după miarul din 2014, cel cu cioc ciudat, 7200 euro, nu știu ce să zic, parcă n-aș da așa mult. În excursia din care abia ne-am întors am spart peste 2000 euro, dar să mai dau suma asta în plus pe o mobra parcă mi-e așa... 😏 Cam peste mână.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu știu cu ce a greșit mama dumnealui.

Ontopic: ce știam eu de jante rezistente la condiții dure sunt cele din tablă de 21 față și 18 spate, cu spițe, tip TT, iar la enduro bagă băieții mouse și rim-lock. Mă rog, neinteresant pentru șosea. 

Jantă tablă cu spițe de metal dacă se vrea Adv adevărat. Pentru light use, aluminiu cu spițe. Alea cu spițele pe centru cică ar fi cele mai bune, cu spițele pe margine- așa și așa (din ce-am văzut și eu).

Pentru stradă, cam toată lumea zice de roți cu diametrul maxim de 19, de preferat 17, deoarece cu cât e diametrul roții mai mare, cu atât efectul giroscopic e mai pronunțat. Având în vedere că o ard rar peste 110 (doar pe depășiri ce o frig mai sus), 19 inch e absolut perfect pentru mine, de ajutor și pe teren accidentat (găsesc prin unele țări niște trasee de mă crucesc, inclusiv drumuri în lucru, care nu apar pe Waze). Ce e drept, m-am și obișnuit cu agregatul, am 100.000 cu el din septembrie 2016 și mare lucru n-am ce-i reproșa. Dacă avea 15 cai în plus, era fiiiiix ce trebuie. Da' o fo bun și așa.

IMG_20230707_150625.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.07.2023 la 10:24, vrajitoru a spus:

DL 1000 de dupa 2014 nu mai are problema la oala. Iar modelul de dupa 2017 e altceva. Are ciclistica unui 650 si putere cat cuprinde. Cuplul maxim de pe la 4500, adica tractor. Iar franele sunt din alta liga. In prezentarile de la inceput se specifica si faptul ca are frana duala la franarea de urgenta (dar nu stiu daca e adevarat sau nu). E o motocicleta care nu are probleme.
Africa Twin 1000 se poate compara cu V-Strom de 1000 dar are putere mai mica, cuplu mai mic si de la turatie mai mare. Pe V-Strom il penalizeaza garda la sol foarte mica.
Principiul ar fi asa:
- faci sosea atunci ia V-Strom
- te duci prin munti si pe pietre, atunci ia AT.

Multumesc pentru ajutor.

Pana la urma am cumparat Dl1000 2018.

Intr-adevar are plusuri fata de DL650.

Frane bune, suspensie mult mai placuta decat la 650, putere incat sa nu te plictisesti ca pe DL650 (asta parca avea lag :) ), ambreiajul hidraulic este placut, sunetul e cu totul altul.

Cred ca as fi vrut cu roti turnate, asta are spite, o voi plimba ca atare.

Urmeaza sa cumpar crash bar, suport sidecase (am niste cutii E41, dar cred ca voi incerca sa gasesc ceva de aluminiu) si un topcase de aluminiu.

WhatsApp Image 2023-07-19 at 17.10.01 (1).jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.07.2023 la 10:24, vrajitoru a spus:

DL 1000 de dupa 2014 nu mai are problema la oala. Iar modelul de dupa 2017 e altceva. Are ciclistica unui 650 si putere cat cuprinde.

Modelul ăsta e cu probleme la ambreiaj? Alte aspecte de avut în vedere, te rog?

Mi-e urâtă rău toba aia, sigur îi trântesc una sport dacă îl iau. Ghidonul e pe 22 sau 28 mm? Nu am văzut pe la nimeni prin zonă, nu știu mai nimic despre modelul respectiv.

Screenshot_2023-07-21-23-59-25-517_com.opera.browser.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

?! 

Referitor la schimbări, botul ăla arată nașpa rău la 800. La 1050 e decent. La 650 și 1000 până în 2012 civilizat spre ok. Miarul din 2014 are un cioc sinistru, nu știu cine a fost cu ideea. Farurile suprapuse nu-mi plac, aș prefera varianta side-by-side, dar asta e moda.

La 650 2012 nu-mi plac mânerele spate, care sunt din plastic. De la modelul din 2012 în sus, plasticele sunt slabe, iar la cele mai noi, să zică Fabio și Horia, că s-a făcut demonstrație la garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 7/21/2023 at 8:55 PM, TrekOut said:

Multumesc pentru ajutor.

Pana la urma am cumparat Dl1000 2018.

Intr-adevar are plusuri fata de DL650.

Frane bune, suspensie mult mai placuta decat la 650, putere incat sa nu te plictisesti ca pe DL650 (asta parca avea lag :) ), ambreiajul hidraulic este placut, sunetul e cu totul altul.

Cred ca as fi vrut cu roti turnate, asta are spite, o voi plimba ca atare.

Urmeaza sa cumpar crash bar, suport sidecase (am niste cutii E41, dar cred ca voi incerca sa gasesc ceva de aluminiu) si un topcase de aluminiu.

WhatsApp Image 2023-07-19 at 17.10.01 (1).jpeg

DL1000XT. Felicitări, să te bucuri de el! Să verifici spițele din când în când, să nu se slăbească. Dai cu o cheie sau ceva metalic în ele, ar trebui să se audă un cling, nu un sunet înfundat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...