Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

cand o sa vin in romania adica pe 4 aprilie o sa aduc eu cateva ca aia care o am eu. sta pe moto de un an si nu curge deloc. cred ca a nimerit el una naspa.

 

Mai trece-ma si pe mine pe lista cu valve italiane :angryfire:, dc tu spui ca la tine merge fara probleme as incerca si eu una din motive de comoditate :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi mi-am luat inima in dinti si m-am apucat sa montez indicatorul de treapta de viteza.

Cutiuta cu microcontrollerul, releul si alte prostii am pus-o sub sa, intre calculator si sigurante.

De acolo am tras un cablu pe sub plasticele din partea dreapta, pana sub bord.

Display-ul l-am pus in partea de jos a turometrului. E suficient de vizibil si ziua, dar s-ar putea sa nu se vada prea bine daca bate soarele direct in el, ramane de vazut.

Partea cea mai grea a fost sa demontez "colacul de veceu" de care e prins bordul si sa deconectez mufa. Acolo chiar ca-ti trebuie maini de ginecolog! ;)

Partea si mai grea a fost ca a trebuit sa lucrez in fata blocului, sub privirile indiscrete ale tuturor pensionarilor din bloc, care vroiau sa stie ce are, ce-i fac, si bineinteles "cat baga?" :blink:

I-am facut o proba pe loc in vitezele 1-6. Totul pare sa fie ok, doar intr-a 6-a clipeste un pic display-ul, probabil trebuie sa modific un pic softul.

In mers l-am probat doar un pic in jurul blocului, n-am apucat sa bag mai mult de a 3-a, dar indicatorul mergea ok.

post-6232-1237655580_thumb.jpg

post-6232-1237655589_thumb.jpg

post-6232-1237655598_thumb.jpg

post-6232-1237655607_thumb.jpg

post-6232-1237655615_thumb.jpg

post-6232-1237655622_thumb.jpg

post-6232-1237655634_thumb.jpg

post-6232-1237655644_thumb.jpg

post-6232-1237655657_thumb.jpg

post-6232-1237655671_thumb.jpg

post-6232-1237655683_thumb.jpg

post-6232-1237655691_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari,cat timp ti-a luat sa-l montezi,si de unde ai procurat asa ceva ?

Mi-a luat cam o ora jumate, dar data viitoare ar trebui sa mearga mai repede. Partea cea mai grea a fost sa ma prind cum se da bordul jos. Display-ul nu statea bine prima data, asa ca a trebuit sa desfac din nou ceasurile sa-l pun cum trebuie. Iar la final am stat un sfert de ora sa pescuiesc un surub pierdut pe sub carena.

 

Device-ul l-am facut singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Device-ul l-am facut singur.

 

Esti tare daca l-ai facut singur, nu ne vinzi si noua dreptul de autor ?

Cum sesizeaza scula aia in ce viteza e motoru si cum transforma semnalul in digiti ?

Dam o bere la prima ocazie.

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti tare daca l-ai facut singur, nu ne vinzi si noua dreptul de autor ?

Cum sesizeaza scula aia in ce viteza e motoru si cum transforma semnalul in digiti ?

Dam o bere la prima ocazie.

:blink:

Nu, dreptul de autor il pastrez! ;)

Am mai explicat aici, toate cutiile de viteze Suzuki mai noi (de pe motoare cu injectie) au un senzor in cutia de viteze. Semnalul de la senzor e folosit de calculator pt a stabili parametrii injectiei si avansului, diferiti in fiecare treapta de viteza.

Senzorul ala da o tensiune electrica diferita in fiecare treapta. Semnalul il bag printr-un ADC intr-un microcontroller, si acolo cu un soft simplu generez semnalele pt aprinderea LED-urilor pe display. Cred ca se poate face si fara microcontroller, cu niste circuite de decodare, dar mie mi-a fost mai simplu asa.

Am folosit un microcontroller Atmel ATmega8, care are ADC, oscilator si power-on reset integrate, si suporta curent destul de mare prin pini, practic nu-ti trebuie nici un fel de componenta auxiliara in afara de un stabilizator de tensiune si niste rezistente pt limitarea curentului prin LED-uri.

Eu am mai pus si un releu, pt orice eventualitate, dar cred ca nu e necesar. Circuitul de comutare al releului mananca 37mA, iar device-ul cu totul mananca max. 56mA in treapta a 6-a (cu cele mai multe LED-uri aprinse), asa ca nu prea merita pus releul, se poate alimenta circuitul direct dintr-un cablu portocaliu oarecare (alea au tensiune doar cand pui contactul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, dreptul de autor il pastrez! ;)

Am mai explicat aici, toate cutiile de viteze Suzuki mai noi (de pe motoare cu injectie) au un senzor in cutia de viteze. Semnalul de la senzor e folosit de calculator pt a stabili parametrii injectiei si avansului, diferiti in fiecare treapta de viteza.

Senzorul ala da o tensiune electrica diferita in fiecare treapta. Semnalul il bag printr-un ADC intr-un microcontroller, si acolo cu un soft simplu generez semnalele pt aprinderea LED-urilor pe display. Cred ca se poate face si fara microcontroller, cu niste circuite de decodare, dar mie mi-a fost mai simplu asa.

Am folosit un microcontroller Atmel ATmega8, care are ADC, oscilator si power-on reset integrate, si suporta curent destul de mare prin pini, practic nu-ti trebuie nici un fel de componenta auxiliara in afara de un stabilizator de tensiune si niste rezistente pt limitarea curentului prin LED-uri.

Eu am mai pus si un releu, pt orice eventualitate, dar cred ca nu e necesar. Circuitul de comutare al releului mananca 37mA, iar device-ul cu totul mananca max. 56mA in treapta a 6-a (cu cele mai multe LED-uri aprinse), asa ca nu prea merita pus releul, se poate alimenta circuitul direct dintr-un cablu portocaliu oarecare (alea au tensiune doar cand pui contactul).

 

Merci si scuze, io-s stromist mai nou, si n-am stiut ca ai mai explicat odata chstia asta, da totusi nu ne dai si noua detalii, schema, componente etc. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci si scuze, io-s stromist mai nou, si n-am stiut ca ai mai explicat odata chstia asta, da totusi nu ne dai si noua detalii, schema, componente etc. :blink:

Daca te pricepi cat de cat la electronica si la programat microcontrolere e relativ simplu de facut, nici nu-ti trebuie schema.

Daca nu, sincer, mai bine nu te apuci ca-ti prinzi urechile rau.

 

Oricum, pt cine e curios, cam asta ar fi schema:

post-6232-1237715700_thumb.png

 

In rest, toata "actiunea" se petrece in softul din microcontroller. Daca vrea cineva, pot sa-l pun si pe ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In rest, toata "actiunea" se petrece in softul din microcontroller. Daca vrea cineva, pot sa-l pun si pe ala.

 

Schema e simpla de tot, nu-i greu de facut, da cu microcontrolere nu am lucrat. Am niste prieteni meseriasi care m-ar ajuta daca ne dai detalii.

Oricum merci pentru informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut pt mine o noua forma de cap de ungere dublu, folosind experienta capatata cu primul model. Am acum si rezerva de teava subtire de plastic noua (nu din mine de pix). Acum abia zic eu ca este perfect pozitionat in raport cu lantul si foaia si reglabil pt fixarea zonei de ungere, usor de instalat si demontat pt curatatul de mizeria acumulata in timp si foarte zdravan. Se poate monta numai pe V-Strom in gaura filetata cu M8 de sub bascula. Sant in total 6 buc. Primii beneficiari: eu, AS25, Strom75, ingi. Mai sant 2 disponibile. Astept inscrieri. Poze dupa ce vin de la vopsirea electrostatica, unde le-am trimis in graba fara sa am timp sa le pozez.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine in nici un caz. Saptamana viitoare pt ca vopsirea nu o face pe loc si abia le-am dus acolo.

A, ok. Oricum, stau si eu la coada. Dati cate una, sa ajunga la toata lumea! ;)

 

Zille astea am probat indicatorul de treapta si e foarte ok. Ziua e suficient de luminos, doar daca bate soarele direct in el e cam palid, dar asta era de asteptat. Noaptea lumineaza tare, dar fara sa-ti scoata ochii. O sa incerc sa fac si o versiune cu senzor de lumina si cu luminozitate variabila.

Pe mine ma ajuta in special cand franez tare inainte de o curba, dau cateva trepte in jos si nu mai stiu in care am ramas. Daca dau drumul la ambreiaj crezand ca sunt intr-a 2-a, dar de fapt sunt intr-a 1-a sau a 3-a, e nasol. Chiar si dupa 9000km cu motorul asta mi se mai intampla uneori sa nu stiu in ce treapta sunt, asa ca display-ul chiar e de ajutor.

Stiu ca erau cativa interesati, daca primesc comenzi ferme ma apuc sa mai fac cateva. :blink: N-am calculat exact cat m-a costat, unele componente le aveam prin casa, dar pretul ar trebui sa fie sub 100ron.

 

Pt cine vrea sa se apuce sa-si faca singur, am dat cam toate detaliile. Pot sa va dau si firmware-ul pt microcontroller, dar daca folositi alt microcontroller sau un ADC extern oricum trebuie schimbat. Oricum, cine se pricepe la asa ceva ar trebui sa poata sa-l faca fara probleme cu orice microcontroller.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut pt mine o noua forma de cap de ungere dublu, folosind experienta capatata cu primul model. Am acum si rezerva de teava subtire de plastic noua (nu din mine de pix). Acum abia zic eu ca este perfect pozitionat in raport cu lantul si foaia si reglabil pt fixarea zonei de ungere, usor de instalat si demontat pt curatatul de mizeria acumulata in timp si foarte zdravan. Se poate monta numai pe V-Strom in gaura filetata cu M8 de sub bascula. Sant in total 6 buc. Primii beneficiari: eu, AS25, Strom75, ingi. Mai sant 2 disponibile. Astept inscrieri. Poze dupa ce vin de la vopsirea electrostatica, unde le-am trimis in graba fara sa am timp sa le pozez.

 

Bogdan! Sa ma treci si pe mine pe lista ca ma chinui de cateva saptamani sa confectionez unul si nu-mi iese ;)

Sper ca am anuntat la timp ...

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca erau cativa interesati, daca primesc comenzi ferme ma apuc sa mai fac cateva. :blink: N-am calculat exact cat m-a costat, unele componente le aveam prin casa, dar pretul ar trebui sa fie sub 100ron.

 

 

 

Zii asa mai frate stromist si nu ne mai lasa sa ne chinuim daca tu stii ce si cum. Ma inscriu si eu cu una bucata indicator treapta de viteza. Chiar daca sant din Tm nu-ti fa probleme ca am prieteni in Buc. si vine omu cu banu iar montarea nu-i problema ca am doua maini dibace si ceva cunostinte de vechi motociclist.

Anunta-ma te rog cand sa trimit omu. 0744604329 Johann

Merci si astept raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vi se pare V-Stromul cu vant puternic din lateral?

 

Am facut sambata o iesire de nevoie si intre Pitesti si Slatina am dat de niste turbulente de am zis ca nu scap fara cazatura.

Cel mai infricosator era atunci cand de pe contrasens venea cate un tir si astfel treceam de la vant puternic lateral la un vacuum atunci cand tirul era in dreptul meu iar atunci cand tirul trecea de mine sa ma izbeasca puternic o masa de aer.

Si chestie contrara instinctelor umane, daca incetinesti nu faci decat sa cresti efectul vantului, destabilizarea fiind si mai mare.

 

Fiind primul motor nu am date comparative cu alte modele insa mi se pare ca V-Stromul ar putea fi transformat intr-un velier in asemenea conditii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La vant lateral toate motoarele relativ usoare (mai putin de 250-280kg) se comporta prost. BMW F650 facea chiar mai rau decat V-Stromul. Cu parbrizul ceva mai mare se atenuiaza din balans cand treci pe langa un tir, dar in rest nu ai ce face. Marind viteza se mareste si efectul giroscopic al rotilor si un pic stabilitatea. dar nici sa treci ca vantul pe langa tir nu este o solutie. Vantul lateral este cea mai mare pacoste, mai ales cand vine in rafale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu vantul lateral in rafale am avut si eu probleme, dar am zis ca sunt eu usor si de-aia "fluturam". Experienta a fost destul de nasoala, aveam senzatia ca nu mai reusesc sa revin pe sensul meu de mers dupa ce am depasit un tir. Am mers 35 km cu 60-70, ca mai mult mi-era frica.

 

Bogdan, m-as abona si eu la un ungator daca mai e loc. Imi este incomod sa ung lantul pentru ca nu am cric central, spune-mi cat ma costa.

 

Sambata vreau sa merg pe ruta Buzau - Intorsura Buzaului, aprox. 120km. Am constatat sambata trecuta ca drumul e super. Asfalt "european" si peisaje romanesti. Daca mai vrea cineva sa iasa la o plimbare putem sa ne intalnim, daca e si vremea buna.

Editat de iraque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A,Stiu ca erau cativa interesati, daca primesc comenzi ferme ma apuc sa mai fac cateva. :blink: N-am calculat exact cat m-a costat, unele componente le aveam prin casa, dar pretul ar trebui sa fie sub 100ron.

 

ATW ma inscriu si eu la una dar am o intrebare: ce sa intampla daca lasi display ul afara si nu l montezi in turometru(sunt pasta la electronica ;) si chiar nu mi place sa desfac bordul s ar putea sa nu mai reusesc sa l pun inapoi) cam cand crezi ca incepi daca tre sa trimit bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATW ma inscriu si eu la una dar am o intrebare: ce sa intampla daca lasi display ul afara si nu l montezi in turometru(sunt pasta la electronica :) si chiar nu mi place sa desfac bordul s ar putea sa nu mai reusesc sa l pun inapoi) cam cand crezi ca incepi daca tre sa trimit bani.

Ar trebui un display waterproof, sau unul bagat intr-o carcasa waterproof, o sa incerc sa gasesc o varianta. In plus, trebuie sa gasesti un loc potrivit sa-l montezi, mie nu-mi vine nici o idee.

Bordul nu e chiar asa greu de desfacut, nu trebuie sa demontezi nimic in afara de colacul ala negru. Singura parte unde trebuie sa fii atent e cand deconectezi mufa din spatele bordului, sub vitezometru.

Am luat azi piese pt 3 bucati, mai trebuie sa iau niste conectori Posi-Tap si niste sigurante de la Louis, probabil mai dureaza vreo saptamana.

Cu banii nu e nici o graba, poti sa-mi platesti ramburs, totul e sa gasim o solutie cu display-ul.

 

 

Zii asa mai frate stromist si nu ne mai lasa sa ne chinuim daca tu stii ce si cum. Ma inscriu si eu cu una bucata indicator treapta de viteza. Chiar daca sant din Tm nu-ti fa probleme ca am prieteni in Buc. si vine omu cu banu iar montarea nu-i problema ca am doua maini dibace si ceva cunostinte de vechi motociclist.

Anunta-ma te rog cand sa trimit omu. 0744604329 Johann

Merci si astept raspuns.

Am notat. :blink:

Ar trebui sa fie gata pe la sfarsitul saptamanii viitoare, vorbim atunci.

 

Am vazut astazi la Arc indicatorul lui ATW. Arata intr-un mare fel. Vreau si eu.

Esti primul pe lista ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...