Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

5 hours ago, george13 said:

NGK IMR8E-9HES cu iridiu sau NGK MR8E-9 pentru v-strom 650-2018 ?

La noi, cu iridiu sunt 140 , celelalte 57 lei/buc.

Iridiu aduse de afara sunt 100 lei/buc.

Se zice ca se schimba la 12000km. Am deja 28000 km.

 

Manualul spune ca cele cu iridium se schimba la 24k. DAR nu patesc absulut nimic daca stau 48 k km. Afirm asta deoarece la prius de exemplu, masina cu 4 cilindrii, nu 2, bujiile cu iridium se schimba la 90 k km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turație la primus, rotatii motor/km față de moto? Nr de aprinderi/ciclu (wasted spark sau nu)? Compari mere cu prune. 

Bine, eu cred că țin și 90k, am întâlnit mașini cu intervalul ăsta de inlocuire a bujiilor. Că e dat de departamentul comercial și schimbi și bobina nu mai contează... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu crezi ca niste bujii iridium tin doar 24k km sau 12 cum vor unele serviceuri, poti linistit sa contribui la economia de consum. Pana una alta 4 ciilindri au jumate de cicluri pt x revolutii al vibrochenului, care la randul lor 2 cilnidri au jumate din aprinderi fata de un monocilindru.

Absulut nimeni, pe toate forumurile nu a avut probleme cu bujiile iridium schimbate la 48 k km plus minus. Mai mult, toti recomanda o pasta cuprata ca sa nu se lipeasca bujia in chiuloasa.

PS vstromul are 2 bujii pe cilindru, ca sa fie.

PS daca tot vb de primusuri, americanii aia tampiti, unii, nu toti, schimba bujiile la 150-250 k km. De regula mai dezintegrate arata alea trecute bine de 250. Conform istoricului de service la al meu pana la 175 k km nu au fost inlocuite. Aratau rau, dar au reusit sa ma convinga ca iridiumul asta e alta mancare de peste si anume ca nu tine izolatia de ceramica cat poa sa tina electrodul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cooldeep a spus:

Pana una alta 4 ciilindri au jumate de cicluri pt x revolutii al vibrochenului, care la randul lor 2 cilnidri au jumate din aprinderi fata de un monocilindru..

Sunt curios cum ai socotit... 🤦‍♂️

Ciclul motor la 4t are 720°RAC și nu are nimic de-a face cu nr cilindrilor, monocilindrul are 1 timp util la 2 rotații ale arborelui cotit, la 4 cilindri sunt 4 timpi utili în 2 rotații. Oare de ce o fi volantul mai greu la monocilindru? 🤔Am întrebat de wasted spark, sunt muuulte motoare la care bujiile dau 2 scântei /ciclu, una utilă la sfârșitul compresiei și una "în gol" la sfârșitul timpului de evacuare.

Dar sunt convins că te-am pierdut deja și nu sunt dispus să țin cursuri tehnice gratis! 

Bagă-ți picioarele într-un lighean cu apă rece și numără câte scântei dă O BUJIE a unui motor monocilindric în 4 timpi într-un minut dacă acesta funcționează la 3000 rot/min și apoi vezi câte scântei dă tot O BUJIE a unui motor în 4 cilindri la aceeași turație. Fără wasted spark, să nu te doară capul, numără doar scânteile utile. 

Dacă vrei și motivul pt care unele motoare au 2 bujii/cilindru îți trimit pe privat IBAN-ul și suma de plată, după cum am zis cursurile tehnice la mine sunt pe bani. Pt că nu sunt 2 bujii "ca să fie"!

Lovește societatea de consum în plex, nu schimba bujiile niciodată! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede ca nu ati vazut bujii pocnite in motoare altfel ati schimba la 10000. Nu zic sa se exagereze acum, dar atat garanteaza producatorul izolatia ceramica a bujiei: 12000 la bujii normale 24000 la iridium. Evident fiecare producator de motociclete alege kilometrajul pe care il considera optim pentru produsele sale.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai profesori pe aici, atata de buni incat nu pot intelege ca X nu inseamna o revolutie, dar vor bani si se dau rotunzi in colturi.

 

Fabio, am schimbat si eu cele normale de cateva ori la 12 k km pana m am plictisit si am trecut pe iridium. Pareau "bune" de fiecare data, dar chiar nu era o placere de schimbat la ele. Consider ca e mai importanta strangerea la cuplu, stii tu discutiile alea cu dinamometrica 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, cooldeep a spus:

Numai profesori pe aici, atata de buni incat nu pot intelege ca X nu inseamna o revolutie, dar vor bani si se dau rotunzi in colturi.

 

Fabio, am schimbat si eu cele normale de cateva ori la 12 k km pana m am plictisit si am trecut pe iridium. Pareau "bune" de fiecare data, dar chiar nu era o placere de schimbat la ele. Consider ca e mai importanta strangerea la cuplu, stii tu discutiile alea cu dinamometrica 😀

Ca si idee, la ce cuplu se strang bujiile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, bozoro said:

Ca si idee, la ce cuplu se strang bujiile?

conform manual service doar 11 Nm, dl 650 k8-L1 si dl 1000 L4-L6, astea sunt manualele ce le am descarcate, probabil si la restu e la fel.

 

 

2 hours ago, Lucian_M said:

Până nu poți învârti bujia cu degetele + 180 grade. Așa scrie pe ambalaj, din ce rețin.

si daca bujia a fost desfacuta si e la a doua strangere, iar saiba a fost deja aplatizata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus!

M-am dat si eu cu magariul meu (stroama de 650) duminica in afara Bucurestiului (Targoviste-Transbucegi-Sinaia-Buc) si am constatat urmatoarele:

-ma durut, grav de tot, dosul (la un moment dat nu mai stiam cum sa mai stau in sa); 🥴

-protectia la vant aproape inexistenta (imi bubuiau urechile de pe la 80km/h).👎

Cum sa rezolv aceste inconveniente, majore, d.p.m.d.v., in special problema cu saua ?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

13 hours ago, john17 said:

Sunt curios cum ai socotit... 🤦‍♂️

Ciclul motor la 4t are 720°RAC și nu are nimic de-a face cu nr cilindrilor, monocilindrul are 1 timp util la 2 rotații ale arborelui cotit, la 4 cilindri sunt 4 timpi utili în 2 rotații.

 

Am socotit cu erori, datorita orei tarzii si a faptului ca eram atent la altceva si imi era gandul la un 2T nu 4T. Mea culpa.
Asa este cum spui. La 2 roatatii un 4 T i se termina ciclurile de aprindere al tuturor cilindreelor indiferent de nr de cilindrii, fie 3 fie 4 fie 1 sau 2, difera doar ordinea lor de aprindere.

Revendind la discutia cu masiniile, si motoarele, daca la multe masini, au clar trecut iridium la 90 k km interval de service, de ce am schimba noi la motoare la 24 k km. Discutand cu mai multi mecanici, concluzia a fost relativ unanima. Ca dureaza prea multi ani sa faci 50 de mii de km cu un motor si risti nedesfacand bujiile sa se sudeze de chiuloasa. Dar daca faci km multi pe an si folosesti o pasta electroconductoare, riscurile sa schimbi o bujie iridium la 50 k km sunt minime.
 

16 minutes ago, Bored Panda said:

Servus!

M-am dat si eu cu magariul meu (stroama de 650) duminica in afara Bucurestiului (Targoviste-Transbucegi-Sinaia-Buc) si am constatat urmatoarele:

-ma durut, grav de tot, dosul (la un moment dat nu mai stiam cum sa mai stau in sa); 🥴

-protectia la vant aproape inexistenta (imi bubuiau urechile de pe la 80km/h).👎

Cum sa rezolv aceste inconveniente, majore, d.p.m.d.v., in special problema cu saua ?

Multumesc.


Saua se retapiteaza pe kg tale. Cateva sute de lei.
Vantul il ti departe de urechile tale cu un deflector de vant sau cu un parbliz mai mare, Air flow sau Harea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, cooldeep said:

 

 

Am socotit cu erori, datorita orei tarzii si a faptului ca eram atent la altceva si imi era gandul la un 2T nu 4T. Mea culpa.
Asa este cum spui. La 2 roatatii un 4 T i se termina ciclurile de aprindere al tuturor cilindreelor indiferent de nr de cilindrii, fie 3 fie 4 fie 1 sau 2, difera doar ordinea lor de aprindere.

Revendind la discutia cu masiniile, si motoarele, daca la multe masini, au clar trecut iridium la 90 k km interval de service, de ce am schimba noi la motoare la 24 k km. Discutand cu mai multi mecanici, concluzia a fost relativ unanima. Ca dureaza prea multi ani sa faci 50 de mii de km cu un motor si risti nedesfacand bujiile sa se sudeze de chiuloasa. Dar daca faci km multi pe an si folosesti o pasta electroconductoare, riscurile sa schimbi o bujie iridium la 50 k km sunt minime.
 


Saua se retapiteaza pe kg tale. Cateva sute de lei.
Vantul il ti departe de urechile tale cu un deflector de vant sau cu un parbliz mai mare, Air flow sau Harea.

Unde se face aceasta operatie? Poti sa imi recomanzi un atelier/mester?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt topicuri pe acest forum, motovis la Ploiesti si mai era intr o vreme la Timisoara Dan, care am inteles ca nu mai face. Recent nu stiu pe cineva care sa isi fi facut, dar parca ultimul feedback pozitiv a fost motovis. http://motovis.bike/category/suzuki/v-strom/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Bored Panda a spus:

Servus!

M-am dat si eu cu magariul meu (stroama de 650) duminica in afara Bucurestiului (Targoviste-Transbucegi-Sinaia-Buc) si am constatat urmatoarele:

-ma durut, grav de tot, dosul (la un moment dat nu mai stiam cum sa mai stau in sa); 🥴

-protectia la vant aproape inexistenta (imi bubuiau urechile de pe la 80km/h).👎

Cum sa rezolv aceste inconveniente, majore, d.p.m.d.v., in special problema cu saua ?

Multumesc.

Cateva informatii importante pentru o solutionare mai exacta: 

 

1. Ce inaltime aveti?

2. Ce greutate aveti? 

3. Ce model de stroama detineti? Din ce an?

4. Ce parbriz este montat pe agregat? Cel stock? after market? etc?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, misionaru said:

Cateva informatii importante pentru o solutionare mai exacta: 

 

1. Ce inaltime aveti?

2. Ce greutate aveti? 

3. Ce model de stroama detineti? Din ce an?

4. Ce parbriz este montat pe agregat? Cel stock? after market? etc?

 

1. 1,96m

2. 100kg

3. dl650A din 2015

4. parbrizul este mic, cred ca este cel stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, la acea inaltime, problema vantului la parbriz e clara. Un deflector ar trebui sa rezolve treaba asta.

 

Spre deosebire de un naked, un V-Strom are o protectie la vant si in afara de parbriz. Daca este prima motocicleta, din pacate, nu se poate face comparatie. Dar, stimate domn, protectie la vant e inexistenta la un naked, nu la un V-Strom. :)

 

De asemenea, daca este prima motocicleta, dosul va durea indiferent de model. Peste 100 km facuti dintr-o bucata, un incepator va simti dureri, indiferent de motor. Daca depaseste 200 km in aceeasi zi, va avea probleme de stat pe scaun a doua zi. Aia e, se intampla adesea, inclusiv cu bicicletele. Din pacate (si e testata asta), degeaba esti tabacit la poponeata pentru bicicleta, ca nu se aplica si pentru motocicleta. Deci, pentru durerea in poponeata, recomand alte dureri in urmatoarele zile, pana dispare :) ...si dispare, cam in 2-3 iesiri de peste 200 km. 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, misionaru said:

Bun, la acea inaltime, problema vantului la parbriz e clara. Un deflector ar trebui sa rezolve treaba asta.

 

Spre deosebire de un naked, un V-Strom are o protectie la vant si in afara de parbriz. Daca este prima motocicleta, din pacate, nu se poate face comparatie. Dar, stimate domn, protectie la vant e inexistenta la un naked, nu la un V-Strom. :)

 

De asemenea, daca este prima motocicleta, dosul va durea indiferent de model. Peste 100 km facuti dintr-o bucata, un incepator va simti dureri, indiferent de motor. Daca depaseste 200 km in aceeasi zi, va avea probleme de stat pe scaun a doua zi. Aia e, se intampla adesea, inclusiv cu bicicletele. Din pacate (si e testata asta), degeaba esti tabacit la poponeata pentru bicicleta, ca nu se aplica si pentru motocicleta. Deci, pentru durerea in poponeata, recomand alte dureri in urmatoarele zile, pana dispare :) ...si dispare, cam in 2-3 iesiri de peste 200 km. 

 

 

Sunt incepator, este prima motoreta si da, nu pot face comparatie. O sa caut ceva deflector sau parbriz mai mare.

A fost prima iesire (~320km). O sa urmaresc evolutia durerilor din ... spate dupa ce ii voi administra inca cateva iesiri de aceiasi fel.

Multumesc de sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Bored Panda a spus:

Sunt incepator, este prima motoreta si da, nu pot face comparatie. O sa caut ceva deflector sau parbriz mai mare.

A fost prima iesire (~320km). O sa urmaresc evolutia durerilor din ... spate dupa ce ii voi administra inca cateva iesiri de aceiasi fel.

Multumesc de sfaturi.

Tapitare sa la Motovis Ploiesti.Dacian,il gasesti pe fb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...