Sari la conținut

Cum Se Curata O Motocicleta?


XorX
 Share

Postări Recomandate

Din experianta avuta la spalarea Minsk-ului si a Nipru-ului, va zic ca pt partile cu vopsea cele mai bune sunt: pur, farry sau sapun lichid.

Pt suprafete cromate sau din aluminiu am descoperit ceva bun la mama la bucatarie: un produs numit Hess lemon (ceva asemeanea Ciff), fabricat pe la turci, pretul de max 30 mii lei vechi / bidonul de 400 ml, pe care la instructiuni scria ca se poate folosi la suprafete emailate, cromate si parti din aluminiu.

!!! Hess-ul a nu se folosi pe placuta de inmatriculare ca se cam sterge negreala!!! Asta din experienta!!??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Daca vrei o "lucrare de diploma" in materie de lustruit motorul, stai sa vezi ce iti raspund chopperistii

 

sa vezi cand ai o roata de spate mai ruginita, pe la un barukan ceva.. am aflat cu stupoare ca rugina nu e mereu asa de adanca si uneori cromul de sub ea arata ca nou daca freci bine. adica pana faci spume de nervi... depinde de cat iti iubesti fierul, normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea e ca masina, toata acoperita cu plastic (vezi avatarul), motorul invizibil si rotile de aluminiu, asa ca intai o pun la umbra, apoi o ud bine cu furtunul si o iau la sapunit cu buretele. Pentru sapunit folosesc detergent de vase lichid. O ceasca de cafea de Palmolive Ultra e mai mult decat suficient. Dupa sapuneala urmeaza clateala si stersul cu pielea de caprioara (udata si stoarsa bine). Saua si plasticele mate (bord, capace de cutii) le dau cu ArmorAll si pentru roti e un spray care il aplici, astepti si apoi il speli cu furtunul cu apa. Parbrizul si farul le tratez cu Windex - spray si astepti, dupa care stergi uscat cu hartie moale de servete de mana. Desi e din '89 vopseaa e in perfecta stare inca.

Cum drumurile nu prea sunt murdare pe aici, daca nu ploua, o spal de doua trei ori pe sezon, dar parbrizul si farul trebuie facute aproape zilnic din cauza mustelor.

Un lucru foarte important este curatarea amortizoarelor de muste si praf. Daca se usuca mizeria pe ele o sa rupa simeringurile.

Editat de Ion54
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie dat cu jetul pe lant , jug ,articulatii suspensie spate bloc intrerupatoare ghidon, carburatoare, zona rulmentilor etc Exista o gramada de solutii pt curatat .Benzina nu e buna pt lant cu O ringuri

Editat de AlexM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oaauuu... uitasem de topicul asta :crack:

am avut un super shoc sa vad ca a mai scris cineva pe el.. eu ramasesem la sfaturile cu benzina+lichid de frina (multumesc de sfat.. mai ales ca nu a fost marcat ca joke) Si acum ma gindesc daca ar fi citit vre-o fata sau vre-un "contabil" pasionat de "motociclism" ce prere si-ar face sa-si vada vopseaua "tratata" cu lichis de frina..

Oricum, varianta optima gasita este PUR, clatit cu apa, sters, polish ceara + silicon pe plastice (inclusiv sa! nu aluneca ba chiar incepe sa piirtiie daca ai pantaloni de piele.. asta poate fi nashpa daca ai pasager :crack:)

 

PS La OMV si mie mi se pare nashpa de cind am dat cu capul in panoul cu preturile de la spalatorie si mi-am spart capul (de atunci nu mai scot casca in benzinarie) :blbl:)

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... PS La OMV si mie mi se pare nashpa de cind am dat cu capul in panoul cu preturile de la spalatorie si mi-am spart capul (de atunci nu mai scot casca in benzinarie) :ok:)

:crack: :crack: :blbl: :D

Nu i-ai dat in judecata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nope, in cel ai rau caz motorina! :crack:

 

dar cel mai bun lucru este spalatul in ulei ieftin si putin incalzit (la mine daca il incalzesc ia mizeria mai repede)... temperatura nu stiu care sa fie dar io il pun intr-o oala (uleiul) cu tot cu lantul pe foc si pun mana il ulei... cand simt io ca in curand nu mai pot sa tin mana in ulei opresc focul si incep operatiunea de spalare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blbl: :D :ok: :ok:

Nu i-ai dat in judecata?

 

Toata lumea m-a intrebat exact acelasi lucru... din pacate nu le-am facut nici macar scandal ca mi-a fost jena de faza in sine.. Am plins in gind :crack: Partea hazlie a fost ca era o tipa cu masina la spalatorie, si cind mi-a vazut chelia zdrelita i s-a facut rau.. era saraca alba ca varu de nici nu stiam daca sa o tin pe ea sau sa ma oblojesc pe mine (dar pina sa o tin eu i-a venit sponsoru si a ajutat-o) Probabil asta cind o sa aiba un copil sigur nu o sa-l lase sa-si ia moto, ca astia e nebuni si da cu capu si face buba. :crack:

Oricum, daca eram mai pe faza cred ca puteam sa ma scot de ceva daca-i dadeam in judecata.. ramine pe data viioare :ok:

 

Lasati lantul asha cum e, unsoare buna si gata.. cu cit incercati sa-l curatati mai tare cu atit bagati nisipul mai adinc. Dar daca tot vreti sa fie "bec" (eventual vinzare) luati si voi un sprayde curatat motoru de la carrefour 90.000 . E pe baza de alcool, si nu ataca cauciucul (oringurile). In plus are si presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru incepatori (unii dintre ei s-au ars deja) e pe bune chestia cu jetul care poate face prapad pe la fire...

Eu am spalat-o numai sub jet....bine ,am un baiat acolo la spalatorie pe care l-am instruit pe unde sa dea si pe UNDE sa nu puna jetul(de exemplu sa nu faca curat in toba de esapament :ok: ) ,plus ca OBLIGATORIU jetul de la cel putin 1metru sa-l dea :ok: si nu am avut nici un fel de problema :crack:

 

Am citit in manualul motoretei ca nu trebuie sa speli lantul cu Oringuri la presiune inalta ca afecteaza cauciul din care acestea sunt facute.Asa ca se curata cu benzina lantul(am auzit pe multi care nu fac asa). :ok:

Pai si benzina crezi ca nu afecteaza SI MAI RAU o-ringurile? :crack: ...asta nu am mai auzit.Pt lant folosesc motul ,cum naiba sa-i dai cu benzina?! :blbl: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kerosenul NU este benzina, este (un fel de) gaz lampant. Carburantul pentru motoare cu reactie. Se poate folosi motorina la fel de bine, dar NU benzina la lanturi cu O-ringuri (ataca cauciucul). Chestia e ca la noi kerosen a ajuns sa insemne "carburant de avion", dar e gresit (avioanele cu motoare cu ardere interna merg intr-adevar cu benzina cu cifra octanica ridicata, careia multi ii spun kerosen). E o greseala foarte frecventa, am auzit-o chiar si la piloti care nu avusesera niciodata de a face cu reactoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kerosenul NU este benzina, este (un fel de) gaz lampant. Carburantul pentru motoare cu reactie. Se poate folosi motorina la fel de bine, dar NU benzina la lanturi cu O-ringuri (ataca cauciucul). Chestia e ca la noi kerosen a ajuns sa insemne "carburant de avion", dar e gresit (avioanele cu motoare cu ardere interna merg intr-adevar cu benzina cu cifra octanica ridicata, careia multi ii spun kerosen). E o greseala foarte frecventa, am auzit-o chiar si la piloti care nu avusesera niciodata de a face cu reactoare.

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Interesant! Serios!

 

 

poi... uleiu' n-are cu ce sa ii strice si folosit in combinatie cu o periutza de dinti face minuni! :cheers:

ce ii mai fac eu in plus, fierb lantul in vaselina buna (mentionez ca e lant simplu, fara o, x, y, z, coishpe rings) si il las sa se raceasca! dupa aia il sterg si il pun la loc!

 

inca ceva! la mine lantul se unge tot timpul ca scapa ulei pe la transmisie si am si burdufuri pt. el deci la mine intretinerea se rezuma la o singura data la vreo 20.000 de km! :laugh:

 

la astea fara protectii zic io ca ar trebui date lanturile cu spray la vreo 500 de km... unii recomanda la mai putin! nu e rau deloc sa dai la mai putini km cu sprayu' :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul se curata cu spray WD-40. Se sterge bine cu o carpa, dupa care se da cu spray de lant(eu am Valvoline dar si Castrol, Aral sau alte firme fac asa ceva).

Motocicleta o speli temeinic numai cu jet de apa, carpele sau furtunul fara presiune nu reusesc sa patrunda peste tot. Dar - ATENTIE - nu tineti jetul la mai putin de jumatate de metru, in special in zona bujiilor, bord, comenzi si lant. De asemenea, lasati putin motocicleta sa se raceasca, nu puneti furtunul pe motorul & esapament fierbinti ca nu sunt indicate schimbarile bruste de temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat Sampon - special pt moto, auto(made in Germany) din Carrefour , si desi a fost cam 11Ron, merita pentru motorul meu, mai ales ca nu il spal in fiecare zi.

Mi-am luat si o mini pompa in care intra cam 2 l de apa si cu presiune e ca un jet si e eficienta( bineinteles sa nu ai noroaie grupa mare).

 

La sfarsit se sterge cu o carpa de BUMBAC moale.

Pe jante ai dau cu o pasta de crom (din acelas set cu samponul) care face minuni!

Pentru lant: exista spray de curatat lantul si apoi se aplica spray-ul de lant!

Nu ma bag sa fac experimente cu benzine si alte minuni din astea caci eu chiar tin la motorul meu. Mai bine dau mai mult decat sa mi-l stric cu mana mea! In afara de asta vad ca sunt destui "bine intentionati" care gasesc un mijloc de caterinca si la acest subiect si nu merita sa risti si sa te iei dupa unul care are chef de glume. :moto: :moto:

 

Faza cu Coca Cola a fost testata de un prieten si merge. La fel am vazut si la Mith busters- e buna ca sa dea luciu la crom!

Editat de shadowrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

pun si eu o intrebare:

o fata desteapta si prost echipata si-a lasat pielea de pe puicior pe toba de esapament. Evident ca nu a mai iesit la spalat acea pata...

Cum se curata asa ceva( sau de la insecte)?

 

:angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...