valicaddy Postat Martie 8, 2006 Share Postat Martie 8, 2006 Daca vrei o "lucrare de diploma" in materie de lustruit motorul, stai sa vezi ce iti raspund chopperistii sa vezi cand ai o roata de spate mai ruginita, pe la un barukan ceva.. am aflat cu stupoare ca rugina nu e mereu asa de adanca si uneori cromul de sub ea arata ca nou daca freci bine. adica pana faci spume de nervi... depinde de cat iti iubesti fierul, normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Martie 8, 2006 Share Postat Martie 8, 2006 Exista si produse speciale de curatat. De la Motul de exemplu. Astea nu contin oxidanti, dar cam costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 9, 2006 Share Postat Martie 9, 2006 (editat) A mea e ca masina, toata acoperita cu plastic (vezi avatarul), motorul invizibil si rotile de aluminiu, asa ca intai o pun la umbra, apoi o ud bine cu furtunul si o iau la sapunit cu buretele. Pentru sapunit folosesc detergent de vase lichid. O ceasca de cafea de Palmolive Ultra e mai mult decat suficient. Dupa sapuneala urmeaza clateala si stersul cu pielea de caprioara (udata si stoarsa bine). Saua si plasticele mate (bord, capace de cutii) le dau cu ArmorAll si pentru roti e un spray care il aplici, astepti si apoi il speli cu furtunul cu apa. Parbrizul si farul le tratez cu Windex - spray si astepti, dupa care stergi uscat cu hartie moale de servete de mana. Desi e din '89 vopseaa e in perfecta stare inca. Cum drumurile nu prea sunt murdare pe aici, daca nu ploua, o spal de doua trei ori pe sezon, dar parbrizul si farul trebuie facute aproape zilnic din cauza mustelor. Un lucru foarte important este curatarea amortizoarelor de muste si praf. Daca se usuca mizeria pe ele o sa rupa simeringurile. Editat Martie 9, 2006 de Ion54 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell biker Postat Martie 12, 2006 Share Postat Martie 12, 2006 (editat) - 1 litru motorina - 1 pensula - 1 galeata cu apa - spray de geamuri - multe carpe de bumbac - timp liber - tigari Editat Martie 12, 2006 de hell biker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Martie 12, 2006 Share Postat Martie 12, 2006 Am citit in manualul motoretei ca nu trebuie sa speli lantul cu Oringuri la presiune inalta ca afecteaza cauciul din care acestea sunt facute.Asa ca se curata cu benzina lantul(am auzit pe multi care nu fac asa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Martie 12, 2006 Share Postat Martie 12, 2006 mobra cea curata, sigur e stricata ! motorul curat este dereglat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
horiabt Postat Martie 12, 2006 Share Postat Martie 12, 2006 Eu o spal cu Colgate 2 in 1 ca sa nu se ciufuleasca la 150/ora ! Carpa moale care nu lasa scame,si apa calduta !!! Asta e reteta !Nu puneti detergenti pe ea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Martie 12, 2006 Share Postat Martie 12, 2006 (editat) Nu trebuie dat cu jetul pe lant , jug ,articulatii suspensie spate bloc intrerupatoare ghidon, carburatoare, zona rulmentilor etc Exista o gramada de solutii pt curatat .Benzina nu e buna pt lant cu O ringuri Editat Martie 12, 2006 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 15, 2006 Autor Share Postat Martie 15, 2006 (editat) oaauuu... uitasem de topicul asta am avut un super shoc sa vad ca a mai scris cineva pe el.. eu ramasesem la sfaturile cu benzina+lichid de frina (multumesc de sfat.. mai ales ca nu a fost marcat ca joke) Si acum ma gindesc daca ar fi citit vre-o fata sau vre-un "contabil" pasionat de "motociclism" ce prere si-ar face sa-si vada vopseaua "tratata" cu lichis de frina.. Oricum, varianta optima gasita este PUR, clatit cu apa, sters, polish ceara + silicon pe plastice (inclusiv sa! nu aluneca ba chiar incepe sa piirtiie daca ai pantaloni de piele.. asta poate fi nashpa daca ai pasager ) PS La OMV si mie mi se pare nashpa de cind am dat cu capul in panoul cu preturile de la spalatorie si mi-am spart capul (de atunci nu mai scot casca in benzinarie) ) Editat Martie 15, 2006 de XorX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Martie 15, 2006 Share Postat Martie 15, 2006 ... PS La OMV si mie mi se pare nashpa de cind am dat cu capul in panoul cu preturile de la spalatorie si mi-am spart capul (de atunci nu mai scot casca in benzinarie) ) Nu i-ai dat in judecata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 nope, in cel ai rau caz motorina! dar cel mai bun lucru este spalatul in ulei ieftin si putin incalzit (la mine daca il incalzesc ia mizeria mai repede)... temperatura nu stiu care sa fie dar io il pun intr-o oala (uleiul) cu tot cu lantul pe foc si pun mana il ulei... cand simt io ca in curand nu mai pot sa tin mana in ulei opresc focul si incep operatiunea de spalare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 16, 2006 Autor Share Postat Martie 16, 2006 Nu i-ai dat in judecata? Toata lumea m-a intrebat exact acelasi lucru... din pacate nu le-am facut nici macar scandal ca mi-a fost jena de faza in sine.. Am plins in gind Partea hazlie a fost ca era o tipa cu masina la spalatorie, si cind mi-a vazut chelia zdrelita i s-a facut rau.. era saraca alba ca varu de nici nu stiam daca sa o tin pe ea sau sa ma oblojesc pe mine (dar pina sa o tin eu i-a venit sponsoru si a ajutat-o) Probabil asta cind o sa aiba un copil sigur nu o sa-l lase sa-si ia moto, ca astia e nebuni si da cu capu si face buba. Oricum, daca eram mai pe faza cred ca puteam sa ma scot de ceva daca-i dadeam in judecata.. ramine pe data viioare Lasati lantul asha cum e, unsoare buna si gata.. cu cit incercati sa-l curatati mai tare cu atit bagati nisipul mai adinc. Dar daca tot vreti sa fie "bec" (eventual vinzare) luati si voi un sprayde curatat motoru de la carrefour 90.000 . E pe baza de alcool, si nu ataca cauciucul (oringurile). In plus are si presiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SILVIU.C Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 Pentru incepatori (unii dintre ei s-au ars deja) e pe bune chestia cu jetul care poate face prapad pe la fire... Eu am spalat-o numai sub jet....bine ,am un baiat acolo la spalatorie pe care l-am instruit pe unde sa dea si pe UNDE sa nu puna jetul(de exemplu sa nu faca curat in toba de esapament ) ,plus ca OBLIGATORIU jetul de la cel putin 1metru sa-l dea si nu am avut nici un fel de problema Am citit in manualul motoretei ca nu trebuie sa speli lantul cu Oringuri la presiune inalta ca afecteaza cauciul din care acestea sunt facute.Asa ca se curata cu benzina lantul(am auzit pe multi care nu fac asa). Pai si benzina crezi ca nu afecteaza SI MAI RAU o-ringurile? ...asta nu am mai auzit.Pt lant folosesc motul ,cum naiba sa-i dai cu benzina?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 Pai si benzina crezi ca nu afecteaza SI MAI RAU o-ringurile? ...asta nu am mai auzit.Pt lant folosesc motul ,cum naiba sa-i dai cu benzina?! Si eu am fost la fel de surprins ca si tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 Kerosenul NU este benzina, este (un fel de) gaz lampant. Carburantul pentru motoare cu reactie. Se poate folosi motorina la fel de bine, dar NU benzina la lanturi cu O-ringuri (ataca cauciucul). Chestia e ca la noi kerosen a ajuns sa insemne "carburant de avion", dar e gresit (avioanele cu motoare cu ardere interna merg intr-adevar cu benzina cu cifra octanica ridicata, careia multi ii spun kerosen). E o greseala foarte frecventa, am auzit-o chiar si la piloti care nu avusesera niciodata de a face cu reactoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
horiabt Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 Kerosenul NU este benzina, este (un fel de) gaz lampant. Carburantul pentru motoare cu reactie. Se poate folosi motorina la fel de bine, dar NU benzina la lanturi cu O-ringuri (ataca cauciucul). Chestia e ca la noi kerosen a ajuns sa insemne "carburant de avion", dar e gresit (avioanele cu motoare cu ardere interna merg intr-adevar cu benzina cu cifra octanica ridicata, careia multi ii spun kerosen). E o greseala foarte frecventa, am auzit-o chiar si la piloti care nu avusesera niciodata de a face cu reactoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Corect,asa e . E gaz lampant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 Interesant! Serios! poi... uleiu' n-are cu ce sa ii strice si folosit in combinatie cu o periutza de dinti face minuni! ce ii mai fac eu in plus, fierb lantul in vaselina buna (mentionez ca e lant simplu, fara o, x, y, z, coishpe rings) si il las sa se raceasca! dupa aia il sterg si il pun la loc! inca ceva! la mine lantul se unge tot timpul ca scapa ulei pe la transmisie si am si burdufuri pt. el deci la mine intretinerea se rezuma la o singura data la vreo 20.000 de km! la astea fara protectii zic io ca ar trebui date lanturile cu spray la vreo 500 de km... unii recomanda la mai putin! nu e rau deloc sa dai la mai putini km cu sprayu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
partizan Postat Martie 22, 2006 Share Postat Martie 22, 2006 Lantul se curata cu spray WD-40. Se sterge bine cu o carpa, dupa care se da cu spray de lant(eu am Valvoline dar si Castrol, Aral sau alte firme fac asa ceva). Motocicleta o speli temeinic numai cu jet de apa, carpele sau furtunul fara presiune nu reusesc sa patrunda peste tot. Dar - ATENTIE - nu tineti jetul la mai putin de jumatate de metru, in special in zona bujiilor, bord, comenzi si lant. De asemenea, lasati putin motocicleta sa se raceasca, nu puneti furtunul pe motorul & esapament fierbinti ca nu sunt indicate schimbarile bruste de temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LordSith Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 atunci cand vedetzi ca vin norii de ploaie....ungetzi motoru` cu vaselina...peste tot shi dupa aia o lasatzi in ploaie....rezultat garantat...))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 23, 2006 Autor Share Postat Martie 23, 2006 Inca un TIP: pe cauciucuri se poate da cu o cirpa imbibata in Coca-Cola. Nu este poanta, chiar le face super mishto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 cromul se face fain cu coca-cola Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadowrider Postat Martie 28, 2006 Share Postat Martie 28, 2006 (editat) Am cumparat Sampon - special pt moto, auto(made in Germany) din Carrefour , si desi a fost cam 11Ron, merita pentru motorul meu, mai ales ca nu il spal in fiecare zi. Mi-am luat si o mini pompa in care intra cam 2 l de apa si cu presiune e ca un jet si e eficienta( bineinteles sa nu ai noroaie grupa mare). La sfarsit se sterge cu o carpa de BUMBAC moale. Pe jante ai dau cu o pasta de crom (din acelas set cu samponul) care face minuni! Pentru lant: exista spray de curatat lantul si apoi se aplica spray-ul de lant! Nu ma bag sa fac experimente cu benzine si alte minuni din astea caci eu chiar tin la motorul meu. Mai bine dau mai mult decat sa mi-l stric cu mana mea! In afara de asta vad ca sunt destui "bine intentionati" care gasesc un mijloc de caterinca si la acest subiect si nu merita sa risti si sa te iei dupa unul care are chef de glume. Faza cu Coca Cola a fost testata de un prieten si merge. La fel am vazut si la Mith busters- e buna ca sa dea luciu la crom! Editat Martie 28, 2006 de shadowrider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Aprilie 12, 2006 Share Postat Aprilie 12, 2006 pun si eu o intrebare: o fata desteapta si prost echipata si-a lasat pielea de pe puicior pe toba de esapament. Evident ca nu a mai iesit la spalat acea pata... Cum se curata asa ceva( sau de la insecte)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morpheus Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 pun si eu o intrebare:o fata desteapta si prost echipata si-a lasat pielea de pe puicior pe toba de esapament. Evident ca nu a mai iesit la spalat acea pata... Cum se curata asa ceva( sau de la insecte)? Cu CIF! Freci de iti vine rau dar iese! Stiu ca am patit-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.