Blackwoolfy Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Ce parere aveti de , 2WD Yamaha R1 http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...mp;R=EPI-116537 http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Cus...d_yamaha_r1.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 Da, am vazut si eu acu' cateva zile si chiar m-am mirat prima oara, fiindca nu vedeam vreun lant si pt roata din fata ) Dupa aia spuneau aia ca e o chestie hidraulica, prin intermediul unui lichid face ca roata fata sa se invarta. Nu stiu cum s-ar comporta pe drum un astfel de motor. Mai ales ca-i vitezana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu 30 Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicleta unele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea fa wheelie cu aia daca poti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 Cautati Christini AWD. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 a mai fost o yamaha awd in paris dakar mai demult ( pe vremea aia chiar era paris - dakar ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Iulie 18, 2009 Share Postat Iulie 18, 2009 Comentariu la http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...px?R=EPI-116537 I has to reserve judgement on this 'inovation myself'. I didn't think modern motorcycles on the road were laking traction what with modern tyres and suspension. Most would be able to lift the front wheel driving hard out of a sharp corner. No front wheel drive would help there. They have added a large dose of unsprung weight to the front wheel to upset the suspension and modern tyres were never designed to be 'driven'. At high lean angles I want all my front wheel grip to go towards cornering not have some used for drive. It is a susperb answer to a problem, as far as I can see, doesn't exist unlees you are on an unstable surface like off-roading. Well done Ohlins, but why stick it on an R1. You should have gone to KTM. Imo, are dreptate. Guma fata nu e gandita pentru tractiune ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicletaunele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea fa wheelie cu aia daca poti un alt reportaj spune ca wheelie-ul nu ar fi o problema..ba din contra ar fi mult mai usor de facut neexistand riscul de a te da peste cap , roata de pe fata avand intr-un fel un efect giroscopic ( raprtul de distributie al puterii fiin undeva la 70% spate - 30 % fata) ....si inco o treaba interesanta mai se pare faptul ca a scos timpi mai buni decat modelul cu tractiune spate(atat pe ploaie cat si pe uscat...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu 30 Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 atunci mai bine la mai pune doua roti si rezolva si problema vitezei in curbe ca la F1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 (editat) interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicletaunele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea fa wheelie cu aia daca poti Cum adica se departeaza de idea de motocicleta? Pe mine ma umfla risul cind vad oameni care au "NU" ca reactie la nanosecunda in fata noului. Apoi isi petrec tot restul timpului incercind sa isi justifice alegerea automata. Conceptul de 2WD la moto nu e nou si nici nu anuleaza idea de moto, din contra, o imbunatateste. Exact ca la o masina 4WD tractiunea pe toate rotile ajuta la mentinerea stabilitatii in viraje si in alte situatii (teren accidentat, panta, rampa). Minusul conceptului de fata este ca se foloseste de pompe si furtune complicind putin masinaria. O varianta mai eleganta este o transmisie 2WD electrica cu "in wheel electric engines" complet asistata de calculator. O astfel de motocicleta ar avea tractiunea si frinarea integrate intrun singur sistem. O astfel de motocicleta nu ar avea nevoie de manetele de frina si ambreiaj de pe ghidon decit daca vrei sa comanzi alte functii. frinarea ar fi integrata in pedala de frina spate care ar frina integral si asistat ambele roti (asemanator sistemelor de frinare ABS integrale aparute anul asta pe unele vitezane dar, fara un sistem complicat si lent de pompe si furtune), iar traciunea ar fi controlata si distribuita exact cit este nevoie pe cele doua roti. Un sistem electric/electronic are avantajul ca poate executa comenzile prompt si poate avea feed-back direct fara intermediari. De exemplu: detectia blocarii rotii este in insasi sistemul de control al miscarii motorului electric aflat in roata. Fata de un sistem clasic in care un senzor electronic detecteaza blocarea rotii si comanda un sitem hidraulic de deblocare a frinei. In cazul tractiunii... al derapajului rotii sistemul clasic este si mai complicat... implicind actionarea frinei pentru a bloca efectul motric al transmisiei care da prea multa putere in acel moment... un exemplu clasic de a te scarpina cu mina dreapta tinuta peste cap la urechea stinga. La o astfel de motocicleta (complet electrica si 2WD) wheelie ar fi o joaca de copii. Se poate monta o a doua maneta ca cea de acceleratie pe minerul sting si dupa ce ai armat (dezasigurat functia) cind rasucesti de maneta motocicleta se ridica pe roata din spate la orice viteza raminind cuminte si complet sub control intrucit este asistata de computer... exact ca un amarit de segway, din maneta doar decizi unghiul sub care sa stea mobra. Wheelie pe roata din fata? Sure... Cu o asfel de moto poti sa mergi cu spatele pe roata din fata. Chiar directia poate fi asistata de calculator pentru wheelie sau pentru voblaj. Da, o astfel de motocicleta va fi capabila sa mearga singura sau sa stea in echiliblul pe 2 roti fara sa isi coboare cricul pina te intorci tu de la magazin cu tigarile . Si in caz ca va intrebati... toata tehnologia necesara unui astfel de concept este disponibila pentru utilizatorii casnici la un pret modic de acum. Colosii in domeniu nu se agita in directia asta prea tare pentru ca au de recuperat bani din investitiile in old tech. electric is teh future. resistance is futile! Editat Iulie 19, 2009 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu 30 Postat Iulie 19, 2009 Share Postat Iulie 19, 2009 ma refer in primul rand la natura umana. omul nu se poate opri niciodata intr-un loc stiu se numeste evolutie..bla bla... dar evolutia asta va ajunge sa distruga conceptul de motocicleta cu care am fost invatati azi abs maine 2wd dupa aia 4wd....ce are daca mai punem doua roti cxa oricum are ghidon si in plus e mai stabila si ia curbele mai bine vor fi argumentele pro. orice idee oricat de buna sau cretine e va avea partea ei de simpatizanti. deci daca voi alegeti sa spuneti da la tot ce e "modern" nu aveti de cat.. eu unul nu vreau sa se ajunga mai departe. sa se imbunatateasca ce este. nu sa se creeze. nu se poate creea pe o motocicleta din cauza legilor fizicii la care e supusa. dar daca mai punem doua roti atunci se schimba datele problemei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Iulie 20, 2009 Share Postat Iulie 20, 2009 (editat) Pai "moto" cu 4 roti avem deja . Quaduri sau ATVuri. Conceptul Teseract de la Yamaha mie mi sa parut foarte interesant. Ca nu mai e moto clasic... asta e clar dar are parti bune din ea si parti "imbunatatite". La mobrele cu 2WD si ABS ECS ETC se poate vedea ca doar se incearca indepartarea unor minusuri. Adica... a stat inginerul X in fund pe marginea strazii (sau cu capul in portiera unuia ) si si-a zis, "mah... nu s-ar putea sa frinez brusc si tare dar fara sa ma imprastii pe jos ca s-a blocat fata?" Apoi cind pierzi aderenta pe fata intrun viraj in timp ce spatele arunca toate zecile de cai putere exista un moment... asa ca o fractiune de secunda cind simti ca e gata, e comisa, in care te gindesti... "bah ce bine era daca tragea si fata putin acum"... ...si tot asa. Daca ne uitam la mobrele de acum 100 de ani si le comparam cu cele "clasice" de acum vedem o gramada de imbunatatiri. Problema e ca nu trebuie sa ne oprim si sa spunem... "gata... am creat tot ce era de creat, avem clasicul, de aci incolo restul e doar bliz-bliz". Ca asa se ajunge la situatia jenanta din muzica unde avem curentul "Pop" dar si "muzica populara"... Editat Iulie 20, 2009 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Iulie 20, 2009 Share Postat Iulie 20, 2009 fa wheelie cu aia daca poti Daca te uitai cu atentie la film, la min 2:25 il vedeai in wheelie. Nu e nici o problema sa faci wheelie cu ea de bine ce nu are diferential si ambele roti se invart permanent cu aceeasi viteza. Insa tocmai aici e problema dupa parerea mea, pentru ca rotile nu e ok sa se invarteasca tot timpul cu aceeasi viteza. Pe accelerare, pe franare si pe curbe rotile se invartesc cu viteze diferite una fata de cealalata, si daca le fortezi sa se invarta la fel afectezi stabilitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Iulie 20, 2009 Share Postat Iulie 20, 2009 Rotile nu au cum sa se roteasca cu aceasi viteza (turatie) pentru ca nu au acelasi diametru. in plus transmisia respectiva fiind hidraulica presupune destul de multa elasticitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Iulie 20, 2009 Share Postat Iulie 20, 2009 nu aveti de cat..eu unul nu vreau sa se ajunga mai departe. sa se imbunatateasca ce este. nu sa se creeze. nu se poate creea pe o motocicleta din cauza legilor fizicii la care e supusa. dar daca mai punem doua roti atunci se schimba datele problemei. eu cred ca un lucru poate fi imbunatatit pana la un anumit punct ...cand nu mai este ce imbunatati si atunci urmeaza ceea ce ar fi si firesc..si anume "reinventarea" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bologa Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 Cum adica se departeaza de idea de motocicleta? Pe mine ma umfla risul cind vad oameni care au "NU" ca reactie la nanosecunda in fata noului. Apoi isi petrec tot restul timpului incercind sa isi justifice alegerea automata. Conceptul de 2WD la moto nu e nou si nici nu anuleaza idea de moto, din contra, o imbunatateste. Exact ca la o masina 4WD tractiunea pe toate rotile ajuta la mentinerea stabilitatii in viraje si in alte situatii (teren accidentat, panta, rampa). Minusul conceptului de fata este ca se foloseste de pompe si furtune complicind putin masinaria. O varianta mai eleganta este o transmisie 2WD electrica cu "in wheel electric engines" complet asistata de calculator. O astfel de motocicleta ar avea tractiunea si frinarea integrate intrun singur sistem. O astfel de motocicleta nu ar avea nevoie de manetele de frina si ambreiaj de pe ghidon decit daca vrei sa comanzi alte functii. frinarea ar fi integrata in pedala de frina spate care ar frina integral si asistat ambele roti (asemanator sistemelor de frinare ABS integrale aparute anul asta pe unele vitezane dar, fara un sistem complicat si lent de pompe si furtune), iar traciunea ar fi controlata si distribuita exact cit este nevoie pe cele doua roti. Un sistem electric/electronic are avantajul ca poate executa comenzile prompt si poate avea feed-back direct fara intermediari. De exemplu: detectia blocarii rotii este in insasi sistemul de control al miscarii motorului electric aflat in roata. Fata de un sistem clasic in care un senzor electronic detecteaza blocarea rotii si comanda un sitem hidraulic de deblocare a frinei. In cazul tractiunii... al derapajului rotii sistemul clasic este si mai complicat... implicind actionarea frinei pentru a bloca efectul motric al transmisiei care da prea multa putere in acel moment... un exemplu clasic de a te scarpina cu mina dreapta tinuta peste cap la urechea stinga. La o astfel de motocicleta (complet electrica si 2WD) wheelie ar fi o joaca de copii. Se poate monta o a doua maneta ca cea de acceleratie pe minerul sting si dupa ce ai armat (dezasigurat functia) cind rasucesti de maneta motocicleta se ridica pe roata din spate la orice viteza raminind cuminte si complet sub control intrucit este asistata de computer... exact ca un amarit de segway, din maneta doar decizi unghiul sub care sa stea mobra. Wheelie pe roata din fata? Sure... Cu o asfel de moto poti sa mergi cu spatele pe roata din fata. Chiar directia poate fi asistata de calculator pentru wheelie sau pentru voblaj. Da, o astfel de motocicleta va fi capabila sa mearga singura sau sa stea in echiliblul pe 2 roti fara sa isi coboare cricul pina te intorci tu de la magazin cu tigarile . Si in caz ca va intrebati... toata tehnologia necesara unui astfel de concept este disponibila pentru utilizatorii casnici la un pret modic de acum. Colosii in domeniu nu se agita in directia asta prea tare pentru ca au de recuperat bani din investitiile in old tech. electric is teh future. resistance is futile! Si unde mai e distractia in asta ?)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 (editat) Imo, are dreptate. Guma fata nu e gandita pentru tractiune ... Eh, in cazul asta nici roata spate nu-i gandita pentru franare si totusi o poate face. ... Interesanta expunere. Ma gandeam, in timp ce citeam, daca ar fi posibila o franare electrica. Un motor electric pus in roata cum erau pe vremuri franele pe tambur cu polaritate inversa fata de directia de mers a motocicletei, iar la franare sa opuna rezistenta. Avantajele ar fi evidente din start: nu mai exista brake-fading, nu se mai tocesc placute, discuri, n-ai probleme cu racirea, nici cu performanta pe ploaie. Ceea ce nu-mi pot da seama insa e care ar trebui sa fie puterea motorului electric pentru a dezvolta o decelerare de cel putin 9m/s*s. Alta medota de franare electrica, de data asta pe conceptul motorului electric liniar, ar fi janta rotor, jamba amortizorului stator, desi probabil ar induce mai multa greutate nesuspendata. Editat Iulie 24, 2009 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexCobra Postat Aprilie 24, 2011 Share Postat Aprilie 24, 2011 Exista deja un sistem AWD brevetat pentru moto,in intregime mecanic,fara hidraulica sau electronica...pozele va explica... http://www.christini.com/images/how-it-wor...r-goldchain.jpg http://www.christini.com/images/how-it-works/frame-top.jpg http://www.christini.com/images/how-it-works/tube-gears.jpg http://www.christini.com/images/how-it-wor...ottom-clamp.jpg http://www.christini.com/images/how-it-works/shafts.jpg http://www.christini.com/images/how-it-works/hub1.jpg pe www.christini.com explica tot ce si cum pusca un google translate cine nu stie si gata.Drum uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 (editat) Mi-a placut foarte mult ideea cu transmisia si pompa hidraulica,e o idee foarte "outside the box".Mi-a placut si originalul r1,avea un prieten si l-a vandut si de fiecare data cand vad unul regret ca nu mai pot sa ma mai dau putin cu el. Dar ontopic,nu prea mi se pare ca ar avea sens chestia asta mai ales pe o motocicleta de genul r1.Poate cum a zis lumea pe aici,pe un ktm ceva,dar pe motociclete sport,de ce?E ca si cum ai pune 4x4 pe o masina de curse de circuit,cu ce o ajuta?Da,stiu,sunt Porsche,Lambo,etc cu 4x4 dar sistemele alea nu le ajuta pe circuit,dimpotriva.In viata de zi cu zi,da,pt ca poti baga piciorul ca melteanu in ea fara sa trebuiasca sa o simti si nu-ti pleaca de spate pe viraje,dar astea sunt pt meltenii prosti care nu simt o masina sau pt a compensa puterea f mare si minusurile de proiectare (Porsche 911) .Singura masina de circuit care functioneaza bine cu 4x4 e Nissan GTR,dar aia are un sistem extraordinar de complicat si la peste 100 la ora sub 20% din tractiune pe fata,deci...La plecarea de pe loc nu te ajuta,dimpotriva,la prinderea unei viteze mai mari nici atat,iarasi,e dezavantaj,pe curbe oha,dimpotriva,tractiunea fata subvireaza pe accelerare,pe ploaie as vedea asa,o mica farama de folos,dar la o motocicleta ca r1 tot rupi aderenta pe spate daca bagi mana in ea sau nu ai cauciucuri bune,deci nu e vreun real folos,pe frana,nush daca prin pompa aia se poate face frana de motor,altceva...Eu vad doar masa fara suspensie adaugata degeaba si o gramada de complicatii fara vreun avantaj real. @ zaelu : Numa daca n-ai mers cu o masina electrica poti sa spui ca electric is the future.Iti recomand cu toata caldura un test drive cu Prius sau chiar un Lexus,o sa vezi ca electric is cacao.Si eu sunt pt progres,dar nu progres doar de dragul progresului ci facut o inovatie care chiar functioneaza,ceva care se simte si imbunatateste foarte mult un asptect : manevrabilitate,consum,performante,etc , vezi crossplane crankshaft. eu cred ca un lucru poate fi imbunatatit pana la un anumit punct ...cand nu mai este ce imbunatatisi atunci urmeaza ceea ce ar fi si firesc..si anume "reinventarea" Editat Aprilie 28, 2011 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 aveam de gand sa spun "ce naiba-ti trebuie si tractiune pe fata?" si apoi am vazut o secventa pe ploaie vad ca unii sunt incantati, altii urasc ideea. Si eu as vrea sa o lase asa(sa traga doar spatele), dar nu tine de noi. Oricum, nu cred ca o sa apara moto de serie prea curand 2x2, chiar daca apar, poate o sa fie optional asta cu 2x2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.