Sari la conținut

2WD Yamaha R1


Blackwoolfy
 Share

Postări Recomandate

Da, am vazut si eu acu' cateva zile si chiar m-am mirat prima oara, fiindca nu vedeam vreun lant si pt roata din fata :laugh:) Dupa aia spuneau aia ca e o chestie hidraulica, prin intermediul unui lichid face ca roata fata sa se invarta.

 

Nu stiu cum s-ar comporta pe drum un astfel de motor. Mai ales ca-i vitezana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicleta

unele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea

fa wheelie cu aia daca poti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comentariu la http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...px?R=EPI-116537

 

I has to reserve judgement on this 'inovation myself'. I didn't think modern motorcycles on the road were laking traction what with modern tyres and suspension. Most would be able to lift the front wheel driving hard out of a sharp corner. No front wheel drive would help there.

 

They have added a large dose of unsprung weight to the front wheel to upset the suspension and modern tyres were never designed to be 'driven'. At high lean angles I want all my front wheel grip to go towards cornering not have some used for drive.

 

It is a susperb answer to a problem, as far as I can see, doesn't exist unlees you are on an unstable surface like off-roading.

 

Well done Ohlins, but why stick it on an R1. You should have gone to KTM.

 

Imo, are dreptate. Guma fata nu e gandita pentru tractiune ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicleta

unele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea

fa wheelie cu aia daca poti

 

 

un alt reportaj spune ca wheelie-ul nu ar fi o problema..ba din contra ar fi mult mai usor de facut neexistand riscul de a te da peste cap , roata de pe fata avand intr-un fel un efect giroscopic ( raprtul de distributie al puterii fiin undeva la 70% spate - 30 % fata)

 

....si inco o treaba interesanta mai se pare faptul ca a scos timpi mai buni decat modelul cu tractiune spate(atat pe ploaie cat si pe uscat...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant conceptul doar ca de departeaza un pic prea mult de ideea de motocicleta

unele lucruri pur si simplu nu e bine sa le schimbi parerea mea

fa wheelie cu aia daca poti

 

 

Cum adica se departeaza de idea de motocicleta? Pe mine ma umfla risul cind vad oameni care au "NU" ca reactie la nanosecunda in fata noului. Apoi isi petrec tot restul timpului incercind sa isi justifice alegerea automata.

 

Conceptul de 2WD la moto nu e nou si nici nu anuleaza idea de moto, din contra, o imbunatateste. Exact ca la o masina 4WD tractiunea pe toate rotile ajuta la mentinerea stabilitatii in viraje si in alte situatii (teren accidentat, panta, rampa). Minusul conceptului de fata este ca se foloseste de pompe si furtune complicind putin masinaria. O varianta mai eleganta este o transmisie 2WD electrica cu "in wheel electric engines" complet asistata de calculator. O astfel de motocicleta ar avea tractiunea si frinarea integrate intrun singur sistem. O astfel de motocicleta nu ar avea nevoie de manetele de frina si ambreiaj de pe ghidon decit daca vrei sa comanzi alte functii. frinarea ar fi integrata in pedala de frina spate care ar frina integral si asistat ambele roti (asemanator sistemelor de frinare ABS integrale aparute anul asta pe unele vitezane dar, fara un sistem complicat si lent de pompe si furtune), iar traciunea ar fi controlata si distribuita exact cit este nevoie pe cele doua roti.

 

Un sistem electric/electronic are avantajul ca poate executa comenzile prompt si poate avea feed-back direct fara intermediari. De exemplu: detectia blocarii rotii este in insasi sistemul de control al miscarii motorului electric aflat in roata. Fata de un sistem clasic in care un senzor electronic detecteaza blocarea rotii si comanda un sitem hidraulic de deblocare a frinei. In cazul tractiunii... al derapajului rotii sistemul clasic este si mai complicat... implicind actionarea frinei pentru a bloca efectul motric al transmisiei care da prea multa putere in acel moment... un exemplu clasic de a te scarpina cu mina dreapta tinuta peste cap la urechea stinga.

 

La o astfel de motocicleta (complet electrica si 2WD) wheelie ar fi o joaca de copii. Se poate monta o a doua maneta ca cea de acceleratie pe minerul sting si dupa ce ai armat (dezasigurat functia) cind rasucesti de maneta motocicleta se ridica pe roata din spate la orice viteza raminind cuminte si complet sub control intrucit este asistata de computer... exact ca un amarit de segway, din maneta doar decizi unghiul sub care sa stea mobra. Wheelie pe roata din fata? Sure... Cu o asfel de moto poti sa mergi cu spatele pe roata din fata. Chiar directia poate fi asistata de calculator pentru wheelie sau pentru voblaj.

 

Da, o astfel de motocicleta va fi capabila sa mearga singura sau sa stea in echiliblul pe 2 roti fara sa isi coboare cricul pina te intorci tu de la magazin cu tigarile :lol:. Si in caz ca va intrebati... toata tehnologia necesara unui astfel de concept este disponibila pentru utilizatorii casnici la un pret modic de acum. Colosii in domeniu nu se agita in directia asta prea tare pentru ca au de recuperat bani din investitiile in old tech.

 

electric is teh future. resistance is futile! :)

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma refer in primul rand la natura umana.

omul nu se poate opri niciodata intr-un loc

stiu se numeste evolutie..bla bla...

dar evolutia asta va ajunge sa distruga conceptul de motocicleta cu care am fost invatati

azi abs maine 2wd dupa aia 4wd....ce are daca mai punem doua roti cxa oricum are ghidon

si in plus e mai stabila si ia curbele mai bine vor fi argumentele pro.

orice idee oricat de buna sau cretine e va avea partea ei de simpatizanti.

deci daca voi alegeti sa spuneti da la tot ce e "modern"

nu aveti de cat..

eu unul nu vreau sa se ajunga mai departe.

sa se imbunatateasca ce este.

nu sa se creeze.

nu se poate creea pe o motocicleta din cauza legilor fizicii la care e supusa.

dar daca mai punem doua roti atunci se schimba datele problemei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai "moto" cu 4 roti avem deja :). Quaduri sau ATVuri. Conceptul Teseract de la Yamaha mie mi sa parut foarte interesant. Ca nu mai e moto clasic... asta e clar dar are parti bune din ea si parti "imbunatatite".

 

La mobrele cu 2WD si ABS ECS ETC se poate vedea ca doar se incearca indepartarea unor minusuri. Adica... a stat inginerul X in fund pe marginea strazii (sau cu capul in portiera unuia :lol: ) si si-a zis, "mah... nu s-ar putea sa frinez brusc si tare dar fara sa ma imprastii pe jos ca s-a blocat fata?" Apoi cind pierzi aderenta pe fata intrun viraj in timp ce spatele arunca toate zecile de cai putere exista un moment... asa ca o fractiune de secunda cind simti ca e gata, e comisa, in care te gindesti... "bah ce bine era daca tragea si fata putin acum"...

 

...si tot asa. Daca ne uitam la mobrele de acum 100 de ani si le comparam cu cele "clasice" de acum vedem o gramada de imbunatatiri. Problema e ca nu trebuie sa ne oprim si sa spunem... "gata... am creat tot ce era de creat, avem clasicul, de aci incolo restul e doar bliz-bliz". Ca asa se ajunge la situatia jenanta din muzica unde avem curentul "Pop" dar si "muzica populara"...

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa wheelie cu aia daca poti

Daca te uitai cu atentie la film, la min 2:25 il vedeai in wheelie.

 

Nu e nici o problema sa faci wheelie cu ea de bine ce nu are diferential si ambele roti se invart permanent cu aceeasi viteza.

 

Insa tocmai aici e problema dupa parerea mea, pentru ca rotile nu e ok sa se invarteasca tot timpul cu aceeasi viteza. Pe accelerare, pe franare si pe curbe rotile se invartesc cu viteze diferite una fata de cealalata, si daca le fortezi sa se invarta la fel afectezi stabilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu aveti de cat..

eu unul nu vreau sa se ajunga mai departe.

sa se imbunatateasca ce este.

nu sa se creeze.

nu se poate creea pe o motocicleta din cauza legilor fizicii la care e supusa.

dar daca mai punem doua roti atunci se schimba datele problemei.

 

 

eu cred ca un lucru poate fi imbunatatit pana la un anumit punct ...cand nu mai este ce imbunatati

si atunci urmeaza ceea ce ar fi si firesc..si anume "reinventarea"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica se departeaza de idea de motocicleta? Pe mine ma umfla risul cind vad oameni care au "NU" ca reactie la nanosecunda in fata noului. Apoi isi petrec tot restul timpului incercind sa isi justifice alegerea automata.

 

Conceptul de 2WD la moto nu e nou si nici nu anuleaza idea de moto, din contra, o imbunatateste. Exact ca la o masina 4WD tractiunea pe toate rotile ajuta la mentinerea stabilitatii in viraje si in alte situatii (teren accidentat, panta, rampa). Minusul conceptului de fata este ca se foloseste de pompe si furtune complicind putin masinaria. O varianta mai eleganta este o transmisie 2WD electrica cu "in wheel electric engines" complet asistata de calculator. O astfel de motocicleta ar avea tractiunea si frinarea integrate intrun singur sistem. O astfel de motocicleta nu ar avea nevoie de manetele de frina si ambreiaj de pe ghidon decit daca vrei sa comanzi alte functii. frinarea ar fi integrata in pedala de frina spate care ar frina integral si asistat ambele roti (asemanator sistemelor de frinare ABS integrale aparute anul asta pe unele vitezane dar, fara un sistem complicat si lent de pompe si furtune), iar traciunea ar fi controlata si distribuita exact cit este nevoie pe cele doua roti.

 

Un sistem electric/electronic are avantajul ca poate executa comenzile prompt si poate avea feed-back direct fara intermediari. De exemplu: detectia blocarii rotii este in insasi sistemul de control al miscarii motorului electric aflat in roata. Fata de un sistem clasic in care un senzor electronic detecteaza blocarea rotii si comanda un sitem hidraulic de deblocare a frinei. In cazul tractiunii... al derapajului rotii sistemul clasic este si mai complicat... implicind actionarea frinei pentru a bloca efectul motric al transmisiei care da prea multa putere in acel moment... un exemplu clasic de a te scarpina cu mina dreapta tinuta peste cap la urechea stinga.

 

La o astfel de motocicleta (complet electrica si 2WD) wheelie ar fi o joaca de copii. Se poate monta o a doua maneta ca cea de acceleratie pe minerul sting si dupa ce ai armat (dezasigurat functia) cind rasucesti de maneta motocicleta se ridica pe roata din spate la orice viteza raminind cuminte si complet sub control intrucit este asistata de computer... exact ca un amarit de segway, din maneta doar decizi unghiul sub care sa stea mobra. Wheelie pe roata din fata? Sure... Cu o asfel de moto poti sa mergi cu spatele pe roata din fata. Chiar directia poate fi asistata de calculator pentru wheelie sau pentru voblaj.

 

Da, o astfel de motocicleta va fi capabila sa mearga singura sau sa stea in echiliblul pe 2 roti fara sa isi coboare cricul pina te intorci tu de la magazin cu tigarile :D. Si in caz ca va intrebati... toata tehnologia necesara unui astfel de concept este disponibila pentru utilizatorii casnici la un pret modic de acum. Colosii in domeniu nu se agita in directia asta prea tare pentru ca au de recuperat bani din investitiile in old tech.

 

electric is teh future. resistance is futile! :wave:

 

 

 

 

 

Si unde mai e distractia in asta ?:angryfire:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imo, are dreptate. Guma fata nu e gandita pentru tractiune ...

Eh, in cazul asta nici roata spate nu-i gandita pentru franare si totusi o poate face.

 

...

Interesanta expunere. Ma gandeam, in timp ce citeam, daca ar fi posibila o franare electrica. Un motor electric pus in roata cum erau pe vremuri franele pe tambur cu polaritate inversa fata de directia de mers a motocicletei, iar la franare sa opuna rezistenta. Avantajele ar fi evidente din start: nu mai exista brake-fading, nu se mai tocesc placute, discuri, n-ai probleme cu racirea, nici cu performanta pe ploaie. Ceea ce nu-mi pot da seama insa e care ar trebui sa fie puterea motorului electric pentru a dezvolta o decelerare de cel putin 9m/s*s.

 

Alta medota de franare electrica, de data asta pe conceptul motorului electric liniar, ar fi janta rotor, jamba amortizorului stator, desi probabil ar induce mai multa greutate nesuspendata.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Exista deja un sistem AWD brevetat pentru moto,in intregime mecanic,fara hidraulica sau electronica...pozele va explica...

http://www.christini.com/images/how-it-wor...r-goldchain.jpg

http://www.christini.com/images/how-it-works/frame-top.jpg

http://www.christini.com/images/how-it-works/tube-gears.jpg

http://www.christini.com/images/how-it-wor...ottom-clamp.jpg

http://www.christini.com/images/how-it-works/shafts.jpg

http://www.christini.com/images/how-it-works/hub1.jpg

 

pe www.christini.com explica tot ce si cum pusca un google translate cine nu stie si gata.Drum uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut foarte mult ideea cu transmisia si pompa hidraulica,e o idee foarte "outside the box".Mi-a placut si originalul r1,avea un prieten si l-a vandut si de fiecare data cand vad unul regret ca nu mai pot sa ma mai dau putin cu el.

Dar ontopic,nu prea mi se pare ca ar avea sens chestia asta mai ales pe o motocicleta de genul r1.Poate cum a zis lumea pe aici,pe un ktm ceva,dar pe motociclete sport,de ce?E ca si cum ai pune 4x4 pe o masina de curse de circuit,cu ce o ajuta?Da,stiu,sunt Porsche,Lambo,etc cu 4x4 dar sistemele alea nu le ajuta pe circuit,dimpotriva.In viata de zi cu zi,da,pt ca poti baga piciorul ca melteanu in ea fara sa trebuiasca sa o simti si nu-ti pleaca de spate pe viraje,dar astea sunt pt meltenii prosti care nu simt o masina sau pt a compensa puterea f mare si minusurile de proiectare (Porsche 911) .Singura masina de circuit care functioneaza bine cu 4x4 e Nissan GTR,dar aia are un sistem extraordinar de complicat si la peste 100 la ora sub 20% din tractiune pe fata,deci...La plecarea de pe loc nu te ajuta,dimpotriva,la prinderea unei viteze mai mari nici atat,iarasi,e dezavantaj,pe curbe oha,dimpotriva,tractiunea fata subvireaza pe accelerare,pe ploaie as vedea asa,o mica farama de folos,dar la o motocicleta ca r1 tot rupi aderenta pe spate daca bagi mana in ea sau nu ai cauciucuri bune,deci nu e vreun real folos,pe frana,nush daca prin pompa aia se poate face frana de motor,altceva...Eu vad doar masa fara suspensie adaugata degeaba si o gramada de complicatii fara vreun avantaj real.

 

@ zaelu :

Numa daca n-ai mers cu o masina electrica poti sa spui ca electric is the future.Iti recomand cu toata caldura un test drive cu Prius sau chiar un Lexus,o sa vezi ca electric is cacao.Si eu sunt pt progres,dar nu progres doar de dragul progresului ci facut o inovatie care chiar functioneaza,ceva care se simte si imbunatateste foarte mult un asptect : manevrabilitate,consum,performante,etc , vezi crossplane crankshaft.

 

eu cred ca un lucru poate fi imbunatatit pana la un anumit punct ...cand nu mai este ce imbunatati

si atunci urmeaza ceea ce ar fi si firesc..si anume "reinventarea"

:P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aveam de gand sa spun "ce naiba-ti trebuie si tractiune pe fata?" si apoi am vazut o secventa pe ploaie :P

 

vad ca unii sunt incantati, altii urasc ideea. Si eu as vrea sa o lase asa(sa traga doar spatele), dar nu tine de noi.

 

Oricum, nu cred ca o sa apara moto de serie prea curand 2x2, chiar daca apar, poate o sa fie optional asta cu 2x2 :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...