Sari la conținut

Transalpina - offroad pentru ultima data


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 110
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sunt convins ca pe multi ii leaga amintiri frumoase de acest drum, in timp ce altii, care nu au apucat, doresc sa il cunoasca asa cum este el acum, fara asfalt, aglomeratie sau dezvoltare turistica anarhica. Am facut traseul anul trecut, dupa ce am innoptat intr-un loc minunat langa lacul Oasa. Poate ca in viitor nu voi mai avea aceasta ocazie, sa surprind acele locuri si peisaje asa cum m-au intampinat atunci, dar... pana la urma nu trebuie sa fim egoisti. Sunt si vor ramane destule drumuri neasfaltate, poteci si locuri pe unde sa te catzari in tarisoara asta. Daca este sa comparam numarul de trasee turistice asfaltate cu numarul celor neasfaltate, balanta va inclina cu o majoritate zdrobitoare in defavoarea primelor. Daca ne uitam nu numai in Franta sau Austria, dar si in spatiul ex-Yugoslav chiar, putem vedea ca la ei stau cu totul altfel lucrurile. Noi avem un singur drum "transalpin" asfaltat in timp ce prin Alpi trec sute. Nu zice nimeni sa nu ramana zone nexplorate sau mai greu accesibile, dar dupa cum spuneam, sa nu fim egoisti. Exista si oameni care nu au motoare enduro, si parinti care vor sa-si ia familia pe patru roti la o iesire in munti, oameni care vor sa se bucure si ei de natura si de peisaje in felul lor. Vis-a-vis de problemele legate de alomeratie si nesimtire cred ca ar trebui cautate alte solutii. Neasfaltarea ar fi doar o fuga, o eschiva in fata acestor probleme.

Editat de LinX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asfaltarea oricarei poteci, oricarui drum verde, rosu, galben si alb de pe harta inseamna un singur lucru: civilizatie. (cei ce nu inteleg asta nu au iesit din tara sau nu au inteles de ce totul merge afara "mai bine"). Ca prioritatile sunt altele la momentul de fata e altceva. Si nici asta nu sta in picioare: daca un judet are bani de investit si in urma unui studiu considera ca din turism se va dezvolta o anumita zona, foarte bine. Nu e nici o legatura cu infrastructura de tranzit (autostrazi) a tarii.

Si inca ceva - cand vor fi >3o de zone superbe (gen Transfagarasan, Transalpina, Poiana Brasov, etc.) strabatute de sosele, nu credeti ca va fi mai bine pentru toti? Nu credeti ca nu va mai fi asa aglomeratie? Vor fi mai putini manelari (mai bine raspanditi :laugh: ). Nu pot decat sa ma bucur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asfaltarea oricarei poteci, oricarui drum verde, rosu, galben si alb de pe harta inseamna un singur lucru: civilizatie. (cei ce nu inteleg asta nu au iesit din tara sau nu au inteles de ce totul merge afara "mai bine"). Ca prioritatile sunt altele la momentul de fata e altceva. Si nici asta nu sta in picioare: daca un judet are bani de investit si in urma unui studiu considera ca din turism se va dezvolta o anumita zona, foarte bine. Nu e nici o legatura cu infrastructura de tranzit (autostrazi) a tarii.

Si inca ceva - cand vor fi >3o de zone superbe (gen Transfagarasan, Transalpina, Poiana Brasov, etc.) strabatute de sosele, nu credeti ca va fi mai bine pentru toti? Nu credeti ca nu va mai fi asa aglomeratie? Vor fi mai putini manelari (mai bine raspanditi :laugh: ). Nu pot decat sa ma bucur!

 

Cu scuzele de rigoare, nu pot fi de acord cu tine

de ce?

1. nu sunt de acord cu "asfaltarea oricarei poteci"

 

2.nu sunt de acord ca asfaltarea = civilizatie

 

3. nu sunt de acord cu "banii investiti de catre judet", asfaltarea Transalpinei se face pe banii nostri, nu pe bani europeni

 

4. e ok cu dezvoltarea turismului zonal, dar cu ce costuri si cu ce pierderi? si-cel mai important, in folosul cui?

 

5. cand cele >30 de zone(inca) superbe vor fi acaparate de marea majoritate manelara, chiar si disipata, desi nu cred asta, noi unde o sa ne mai bucuram de o pasune fara hartii si ambalaje de Chio Chips, Coca Cola, si manele date la maxim din BMW rechin..

 

6. asfaltarea Transalpinei nu are, sub nicio forma, caracter civilizator, ci serveste doua mari interese, cel dintai al "baronilor"din zona, si al doilea de "gaura neagra" a banilor investiti acolo, sa nu uitam ca in cateva luni avem alegeri prezidentiale..hai sa nu mai fim naivi..

 

daca asta e civilizatie, io ma cac pe ea.punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. nu sunt de acord cu "asfaltarea oricarei poteci"

 

2.nu sunt de acord ca asfaltarea = civilizatie

 

3. nu sunt de acord cu "banii investiti de catre judet", asfaltarea Transalpinei se face pe banii nostri, nu pe bani europeni

daca asta e civilizatie, io ma cac pe ea.punct.

Inseamna ca tu n-ai fost niciodata in Austrie, Elvetia, Franta, Germania, Italia, sau daca ai fost, nu ti-a placut. Si crezi ca ei au asfaltat pe bani europeni (inclusiv romanesti)?

Stii cum e romanul? Uite-asa: cand a facut Videanu "borduriada" toata lumea i-a sarit in cap. Acum nu arata ceva mai civilizat Bucurestiul asta? Cate spatii verzi amenajate erau acum 5 ani? Sunt unii care spun ca "nu se face nimic", asa cum face un pick-up cu un disc zgariat care se repeta la nesfarsit.

Una peste alta prefer ca in loc de 1o nemti sa nu mai vina pentru frumuseti "neatinse" gen Transalpina, iar in schimb sa vina 2oo dupa ce se va termina de asfaltat.

Nu mai continui ca am atatea si-atatea argumente, cum probabil avem cu totii. Cred ca e vorba numai de optica si de cum percepem noi tarisoara asta in comparatie cu celelalte tari din europa, civilizate sau mai putin.

ON-TOPIC: _scuze_ E super poza cu limba aceea de asfalt serpuind!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ON-TOPIC: _scuze_ E super poza cu limba aceea de asfalt serpuind!

pff..da stii cum e asfaltu' de la Ranca la Novaci? țîță :rock: . i-a placut si la SuperTenere chiar daca era incaltat cu mitas e-07 :laugh:

aia e. data viitoare voi lasa SuperVaka acasa si o sa iau speed-ul :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare pt cei ce considera asfaltarea asta un lucru bun: Pe unde ziceti voi ca va ajunge vreun turist strain FARA sa-si blesteme zilele ca a ales Romania? Va trece el oare pe toate macadamurile de drumuri "europene" pt a ajunge unde asfaltul e ca la MonteCarlo la 2000m alt.? Va lua el toate radarele imbecile? Va merge el cu familia stiind ca va intalnii pe sosele multi tampiti ce-i pun viata in pericol, ca va fi depasit de tiruri cu 90 in localitati? Ca se va pierde din lipsa de indicatoare?

Numarati cate masini de turisti staini vedeti(nu cele de it cu romani intorsi) si apoi sa meditam asupra turismului romanesc ....la altitudine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate percep eu distorsionat, nu stiu.

dar pentru mine "muntele" nu inseamna excursie, ci o stare de spirit.

pur si simplu ma fac sa ma simt bine linistea si relaxarea de acolo.

stiu ca astea vor disparea odata cu manelizarea fiecarui loc(inca) virgin din Tara asta.

de aia mi-e ciuda.

si de faptul ca prin rahatul asta de sosea, care 7-8 luni pe an nu-si are rostul, astia iar imi baga mana in buzunar.

si, ca sa ajungi pe superdrumul Transalpina, ai nevoie de sosele....care, surpriza, sunt varza!!!!

daca tu crezi ca vor veni 200 de nemti sa vada Transalpina asfaltata, sa stii ca te inseli.

@bogdanSHA, 200 de nemti (pe putin)au venit pana anul acesta sa vada sau sa participe la RedBull Romaniacs, ghici de ce?

pentru lipsa asfaltului..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare pt cei ce considera asfaltarea asta un lucru bun: Pe unde ziceti voi ca va ajunge vreun turist strain FARA sa-si blesteme zilele ca a ales Romania? Va trece el oare pe toate macadamurile de drumuri "europene" pt a ajunge unde asfaltul e ca la MonteCarlo la 2000m alt.? Va lua el toate radarele imbecile? Va merge el cu familia stiind ca va intalnii pe sosele multi tampiti ce-i pun viata in pericol, ca va fi depasit de tiruri cu 90 in localitati? Ca se va pierde din lipsa de indicatoare?

Numarati cate masini de turisti staini vedeti(nu cele de it cu romani intorsi) si apoi sa meditam asupra turismului romanesc ....la altitudine

 

E vorba de noi in primul rand, de turistii romani. Dar daca tot ai pus problema asa, du-te intr-o sambata pe Transfagarasan si vezi cati straini, motociclisti in special dar nu numai, urca spre Balea dinspre Sibiu. In alta ordine de idei, nu contesta nimeni ca din punct de vedere economic, un astfel de proiect nu ar trebui sa aiba prioritate catusi de putin in fata altor lucrari mult mai importante de care am avea nevoie in momentul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare pt cei ce considera asfaltarea asta un lucru bun: Pe unde ziceti voi ca va ajunge vreun turist strain FARA sa-si blesteme zilele ca a ales Romania? Va trece el oare pe toate macadamurile de drumuri "europene" pt a ajunge unde asfaltul e ca la MonteCarlo la 2000m alt.? Va lua el toate radarele imbecile? Va merge el cu familia stiind ca va intalnii pe sosele multi tampiti ce-i pun viata in pericol, ca va fi depasit de tiruri cu 90 in localitati? Ca se va pierde din lipsa de indicatoare?

Numarati cate masini de turisti staini vedeti(nu cele de it cu romani intorsi) si apoi sa meditam asupra turismului romanesc ....la altitudine

 

Nu sunt de acord. Am venit acum 3 saptamani de la Arad la Galati - Deva - Sibiu - Brasov - Buzau - Braila... si tot drumul e ca in palma... au pe unde veni turistii daca vor.

Si daca se investete in zona e foarte bine, mai ales ca este ceva de vazut. Dezvoltarea turismului e mult mai importanta decat o mana de motociclisti care vor sa se dea mare ca "au facut Transalpina"...

Problema e ca investitia sa aiba o finalizare, sa nu fie amanate lucrarile, sa nu fie lasate de izbeliste, de asta mi-e teama...

Hartoape mai sunt, si cand e de vazut ceva frumos mergi si cu telecabina si cu trenul si cu chopperul, nu tre sa ai Africa Twin ca sa mergi la cercul polar... parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca tot ai pus problema asa, du-te intr-o sambata pe Transfagarasan si vezi cati straini, motociclisti in special dar nu numai, urca spre Balea dinspre Sibiu.

 

Sunt mult mai multi turisti straini care vin in Romania pentru drumurile neasfaltate si pentru enduro. Romania e oaza lor de "salbaticie". Daca voiau drumuri asfaltate, puteau sa se stea la ei acasa si sa se dea prin Alpi pana le curgea sange din nas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde mai pui ca este catalogat ca drum national de dinainte ca multi de aici sa se urce pe el. Ceea ce fac acum autoritatile ar fi trebuit facut de multa vreme. Nu stiu de ce unii se cred mai presus decat ceilalti si ar trebui sa aiba un drum national numai pentru ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ultima oara, nu e vorba ca se asfalteaza Transalpina, e vorba de cheltuirea banilor publici degeaba pentru ca altii cu foarte multi bani sa faca si mai multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ultima oara, nu e vorba ca se asfalteaza Transalpina, e vorba de cheltuirea banilor publici degeaba pentru ca altii cu foarte multi bani sa faca si mai multi.

 

Am citit si argumentele tale, eu ma refeream la ceilalti care spuneau ca acum o sa vina toti "manelistii" pe Transalpina si si-au pierdut ei din locul de joaca. Insa nu te grabi sa afirmi ca este o investitie nerentabila...poate ca se va dovedi a fi sau nu asa, insa e greu de cuantificat si prea devreme. E vorba ca se creeaza infrastructura pentru un turim decent in acea zona, pentru ca asta este principala problema a turismului in Ro, lipsa infrastructurii. Vezi Transfagarasanul, in nici un caz nu a fost facut pentru a lega direct Curtea de Arges cu Sibiu, ci pentru turistul care vrea sa vina sa-si bucure ochii cu niste privelisti de care nu are parte in mod obisnuit. Acum depinde cum se va si exploata aceasta ruta, daca isi vor bate joc de ea la fel ca si de Transfagarasan...o sa-ti dau dreptate. Si stii cum e, peste tot se fura, macar daca tot baga mana in banii nostri, sa ne ramana si noua ceva in urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ultima oara, nu e vorba ca se asfalteaza Transalpina, e vorba de cheltuirea banilor publici degeaba pentru ca altii cu foarte multi bani sa faca si mai multi.

 

 

Esti sigur ca daca banii aia s'ar duce in alt loc ar fi cheltuiti cu cap si fara ca cineva sa profite de pe urma lor???

Editat de IraSciBil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serbia, Muntenegru, Bosnia..tari cotate mult sub noi..de ce mama masii pot aia sa aibe drumuri muult mai bune ca ale noastre. Vazut cu ochii mei acu 3sap.

Cand am ajuns in Ro, am vrut sa vad si eu Defileul Dunarii. Am luat-o frumos vama Moravita>Oravita>Drobeta. in primii 20km :am ocolit un caine in mijlocu campului p la 100, am sarit cu masina ca la circ, am mers in zig-zag pe un drum drept doar doar sa nu raman cu planetarele p-aklo..nu zic de drumu prin defileu..e drum forestier cu mana p inima....si m,a uitam eu d p malu nostru la fratii nostrii sarbi ce frumos mergeau, si ei au drum sapat in munte...si atunci am plecat capu si-am inceput sa cant:"tara noastra-i tara noastra..dulce pasare maiastra.." :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi Transfagarasanul, in nici un caz nu a fost facut pentru a lega direct Curtea de Arges cu Sibiu, ci pentru turistul care vrea sa vina sa-si bucure ochii cu niste privelisti de care nu are parte in mod obisnuit.

TF-ul, la fel ca si TA-ul la origine, a fost construit ca drum strategic militar. In caz de era nevoie fiecare din ele putea transporta o armata peste munti pentru a crea un cap de pod si a relansa o ofensiva.

 

LE: Si Transfagaraseanul a fost in primii ani doar pietruit. Daca nu ma inseala memoria, asfaltarea s-a facut abia prin anii 81-82.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TF-ul, la fel ca si TA-ul la origine, a fost construit ca drum strategic militar. In caz de era nevoie fiecare din ele putea transporta o armata peste munti pentru a crea un cap de pod si a relansa o ofensiva.

 

LE: Si Transfagaraseanul a fost in primii ani doar pietruit. Daca nu ma inseala memoria, asfaltarea s-a facut abia prin anii 81-82.

 

Ai dreptate, la origini au avut rol militar, ele ramanand numai pietruite. Insa dupa asfaltare TF a capatat rol turistic si de agrement. Ceea ce banuiesc ca se urmareste si cu TA. Mie mi se pare o evolutie fireasca a lucrurilor, mult prea intarziata insa.

 

Cat despre bani...oricum se fura din ei, macar sa fure cu folos. Intotdeauna am spus ca este imposibil ca sa opresti deturnarea de fonduri la noi sau oriunde, macar sa vedem si noi ca ramane ceva in urma, sa avem si noi de castigat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii nu "intelege" ca Transalpina nu e doar a motociclistilor si pace ... le doresc ca toate drumurile asfaltate sa se decoperteze special pentru ei!

 

Auzi ma, da ce-ar fi fost daca se facea Transalpina doar a motociclistilor? Era gaura in cer? Mai ales ca in unele orase motocicletele sunt interzise intre 22 si 06. O compensatie acolo.

Ce ar fi fost daca se amenaja cat de cat Transalpina pentru offroad: motociclete, biciclete, masini, eventual trasee pentr competitii, etc. Cred ca ieseau mai multi bani. Si nici nu mai trebuia sa o asfalteze.

 

P.S. Dar Dunarea cand or asfalta-o? Ca tare as vrea sa dau o tura cu Loganu de la Orsova la Sulaina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi place mie ca noi motociclistii ne credem o alta specie mai interesanta

 

Intr-adevar TA se asfalteaza pt ca sunt niste super koiosi care au case acolo probabil si Udrea dar nu asta e beleaua."Beleaua" e ca se va face o super statiune care va aduce bani grupa mare mai mult decat acum.Ce daca va ia frate offroadul nu mai sunt trasee?Voi de fapt d-asta plangeti nu ca v-ar pasa prea mult ca vor veni acolo cocalarii.DACA AM MOTOR DE STRADA SI VREAU SA VAD FRUMUSETEA AIA DE ZONA DAR FARA SA IMI STRIC AMORTIZOARELE CE FAC MA UIT LA POZE CA NU VRETI VOI ASFALTARE?

 

 

SUNT COCALAR SI MA MANDRESC CU ASTA DECAT SA FIU MOTOCICLIST ANTIASFALTARE!!!

 

PS: bun post Irascibil si te sustin :laugh:

Editat de R1der
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut si anul asta am refuzat ofertele de excursii care implicau Transalpina. Mie mi se pare prea aglomerat si acum, cu motociclisti. Am preferat sa ajung la aproximativ aceeasi inaltime (uneori mai sus) pe crestele accesibile ale Fagarasilor, Leaotei, Baiului, Latoritei, Bucegilor, Calimanilor, prin alti multi munti, chiar daca nu pe creasta, si prin alte locuri frumoase de tip Enisala, Bicfalau, delta, etc. - toate neasfaltate. Nu imi este foarte frica ca o sa ma plictisesc.

 

Asfaltarea poate ajuta turismul in zona si, pe cale de consecinta, in tara. Deaceea este un lucru bun in principiu. Se poate ajunge civilizat pe asfalt si pana in Sebes sau Novaci.

 

Oportunitatea asfaltarii este cel putin discutabila. Sunt multe proiecte mai urgente si mai viabile, dupa cum zicea Uzunu.

 

Pretul este foarte mare. Si va creste de la an la an cu suplimentari. Ca orice contract de acest tip, jumatate sunt bani de campanii electorale, viloaie, gipane s.a.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va dati seama cat vor creste preturile terenurilor din zona chiar si pe criza daca se va face cale de acces mai usoara......................banul tata primeaza peste tot

daca am munci pe sarmale ar prima sarmaua peste tot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ar zice un Rabin batrin si intelept: TOti aveti dreptate... Si cei care sustineti ca asfaltarea este un lucru bun, pentru ca va creea infrastructura necesara zonei pentru a se dezvolta economic (ceea ce trebuie sa recunoastem cu totii nu vom putea ocoli nicicum)

Dar si cei care sustin ca e o prostie pentru ca poate vom putea folosi acei 300 sau 400 mil euro mai bine in alta parte (prioritizare) si nu in ultimul rind pentru ca vom pierde un loc care are un farmec aparte asa cum este el acum (mai bine zis cum era), "salbatic" sau "aventuros".

 

Concluzia: bucurati-va voi ce ati facut poze cu Transalpina fara asfalt

fericiti vor fi cei care vor face poze pe transalpina cu asfalt!!!

 

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...