Sari la conținut

Sos. Pantelimon


Razorbladed
 Share

Postări Recomandate

Hai sa ne amintim cum era la primele ore de mate:

 

Se da: 1 bucata mobra facuta muci

1 bucata pasager dat cu dovleacul de pamant

1 bucata pieton mort de tot

 

Se cere: Ce invatam noi de aici?

 

Rezolvare: Se iau cei doi berbeci care o frigeau reising prin oras (martorul zice ca au trecut goarna cand s-a facut verde si pe nenea ala l-au aruncat la mama naibii), se ia un nene (your average joe) care traverseaza ca 80% dintre Bucuresteni (fix p'acolo pe unde i-a prins cheful) si se pun impreuna pe acelasi metru patrat.

 

Se poate observa ca daunatoare au fost: mersul cu capul in jos si creierii aiurea-n tramvai si mersul reising acolo unde nu e nevoie.

 

Discutii milioane despre cum franeaza o mobra si cum sunt sincronizate semafoarele doar agita spiritele si nu ajuta foarte mult. Pot sa pun pariu ca daca ii prezentati motociclistului pericolul mersului aiurea prin oras... tot s-ar fi intamplat, pun acelasi pariu ca daca ii prezentai lui nenea victima pericolul traversatului pe rosu... tot s-ar fi intamplat.

 

Cine poate sa inteleaga ceva, va intelege. Cine nu... se bucura sa vada discutiile de pe otvciclism.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 136
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

. sunt "supervisor" ?? :D

Pai se pare ca da. Pe de o parte esti printre putinii de aici care recunosc faptul ca lucreaza la Politia Rutiera (si detin categoria A chiar daca a renuntat la a se da pe motocicleta) si pe de alta parte probabil esti singurul politist care posteaza pe aici aproape in fiecare zi.

Nu zic ca postezi tampenii, ca la o adica pot sa arunc cu warn si ban in loc sa-ti raspund pe forum... Din partea mea tine-o tot asa si de aici incolo, ca niste sfaturi pertinente de la un fost motociclist care a evoluat de la un forumist posesor de vitezana si uneori enervant pe forumul asta la un politist specializat pe "forensic" (cum spun americanii) - adica specializat in criminalistica -, dar desigur criminalistica rutiere sau cum mai popular sunt numite pe acest forum "accidente cu mortaciuni" nu are cum sa dauneze forumului asta, sau in orice caz nu sub-forumului de accidente...

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai ce aveti cu rosu' ala?? la intersectii si treceri de pietoni e de asteptat sa treaca un ametit pe rosu, ar trebui luate masuri(de ce stau alea 2 degete pe frana??)

 

daca trecea un microbuz pe rosu vreo 10m mai incolo in intersectie? incepeti si ziceti "he was dead right as he sped along". acum inteleg ca nu poti sa mergi cu 30 la ora peste tot, da' mai uzam si noi placutele alea?

 

chiar nu mi se pare ok chestia cu "e verde, ii dau"

 

 

perfect deacord cu ce zici tu .. dar chiar si la 30 km.h daca se decide un descreierat de pieton sa-si incerce norocul pe rosu si iti sare in fata il iei cu fulgi cu tot .de multe ori astia care trec pe rosu sar fug sau topaie pe trecre ca iepurii.se poate intampla sa nu-i eviti si ini la belele daca nu se poate confirma culoarea semaforului pt ca erau pe trecere .mama lor de sinucigasi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU CITITI ACEST TOPIC NU MERITA, 13 PAGINI FARA ABSOLUT NIMIC UTIL

 

UN OM A MURIT, O PROASTA SI CATIVA RATATI INCEARCA SA ARATE CAT DE DESTEPTI SI EDUCATI SUNT EI

 

RUSINE SUNTETI NISTE HIENE

 

multumim pt rezumat!

 

ps: totusi care e starea celor doi motociclisti?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai se pare ca da. Pe de o parte esti printre putinii de aici care recunosc faptul ca lucreaza la Politia Rutiera (si detin categoria A chiar daca a renuntat la a se da pe motocicleta) si pe de alta parte probabil esti singurul politist care posteaza pe aici aproape in fiecare zi.

Nightwolf nu detine categ. A. Si banuiesc ca posteaza din plictiseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] Totusi sa-ti dau o idee: Franarea inseamna transformarea energiei cinetice in caldura. Energia cinetica este (masa * viteza^2)/2. Deci energia ce trebuie disipata prin franare creste cu patratul vitezei, nu linear cu aceasta. Sa zicem o motocicleta 250 kg. 50kmph inseamna 13.88 mps. 70kmph inseamna 19.44mps. Energia cinetica la 50: 312500 jouli. Energia cinetica la 75: 612500 jouli. Precum vezi este aproape dubla, de acolo apare acel X2. [...]

Q.E.D. ce simplu e. pentru oricine mai stie putina matematica de gimnaziu stie ce e o functie exponentiala.

 

1. este vorba de timpul de reactie din momentul sesizarii pericolului si pana in momentul efectuarii manevrei de evitare. Nu are nici o treaba cu distanta parcursa deoarece in functie de viteza distanta se micsoreaza deci e de la sine inteles faptul ca zona de efectuare a manevrei, desi ramane aceeasi, "trece" mult mai repede. Practic, pe o distanta de 50m tu ruland cu o viteza de 50km/h aka 13,88m/s rezulta faptul, conform ecuatiei tale fizice, ca timpul necesar evitarii pericolului este de 3,60 secunde. Luam aceeasi distanta la o viteza de 75 km/h si aflam ca timpul de reactie este de ... surpriza! --> 2.40 secunde. Deci avem o scadere de 33,34% fata de primul caz. Si diferenta este de doar 25km/h. Basca suprafata de franare, conditiile pneurilor, atmosferice etc.

e prea alambicata expunerea, a trebuit sa fac un excel sa inteleg ca in functie de viteza pe care o ai (50km/h sau 75km/h) pe aceeasi distanta fixa in ambele situatii (50 metri pana la impact) timpul pe care il ai la dispozitie pana la impact scade de la 3,6 s la 2,4 s, ceea ce matematic este corect.

as adauga aici timpul de reactie, respectiv timpul dintre momentul cand "vezi" pericolul si momentul in care creierul proceseaza informatia si transmite muschilor sa traga de levierul de frana. presupunand ca acest timp este de 1 secunda, inseamna ca la 50km/h din cei 50m pierzi 13.88m pana incepi efectiv sa franezi (deci mai ai "liberi" pentru franare restul de 36.11m) in timp ce la 75km/h pierzi 20.83m (si raman 29.17m). in mod real sunt studii care indica acest timp de reactie la un minim de 0.7s in cel mai bun caz, si mult peste 1s in medie. la care se adauga calculul exponential de mai sus privind energia cinetica si cati jouli sunt in plus (aproape dublu).

oricum ar fi, vorbim vorbe, sunt din cei care cred ca vor frana mai bine cu motorul decat masina care ruleaza in fata lor, si ca daca la 50km/h pot frana pana la oprire in x metri, atunci la 100km/h o pot face in dublul lui x metri...

Editat de gabimaty
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nightwolf nu detine categ. A. Si banuiesc ca posteaza din plictiseala.

Si atunci posteaza aici tot din plictiseala cu mult inainte de a deveni politist?

 

Q.E.D. ce simplu e. pentru oricine mai stie putina matematica de gimnaziu stie ce e o functie exponentiala.

 

 

e prea alambicata expunerea, a trebuit sa fac un excel sa inteleg ca in functie de viteza pe care o ai (50km/h sau 75km/h) pe aceeasi distanta fixa in ambele situatii (50 metri pana la impact) timpul pe care il ai la dispozitie pana la impact scade de la 3,6 s la 2,4 s, ceea ce matematic este corect.

as adauga aici timpul de reactie, respectiv timpul dintre momentul cand "vezi" pericolul si momentul in care creierul proceseaza informatia si transmite muschilor sa traga de levierul de frana. presupunand ca acest timp este de 1 secunda, inseamna ca la 50km/h din cei 50m pierzi 13.88m pana incepi efectiv sa franezi (deci mai ai "liberi" pentru franare restul de 36.11m) in timp ce la 75km/h pierzi 20.83m (si raman 29.17m). in mod real sunt studii care indica acest timp de reactie la un minim de 0.7s in cel mai bun caz, si mult peste 1s in medie. la care se adauga calculul exponential de mai sus privind energia cinetica si cati jouli sunt in plus (aproape dublu).

oricum ar fi, vorbim vorbe, sunt din cei care cred ca vor frana mai bine cu motorul decat masina care ruleaza in fata lor, si ca daca la 50km/h pot frana pana la oprire in x metri, atunci la 100km/h o pot face in dublul lui x metri...

Sunt doua lucruri diferite aici de luat in considerare: 1) viteza de reactie si 2)viteza de franare.

1) Viteza de reactie depinde de experienta, de varsta, si de cat de pregatit e respectivul motociclist pentru a evita ceva periculos. Relativ la pregatire penru pericol eu personal la touring ma tin cu mainile ferm de "bete" si cand consider ca ar putea sa se intample ceva dubios tin cate doua degete pe fiecare din manete si-mi mut piciorul stang peste schimbator ca sa pot sa franez si cu ala, dar esential mi se pare ca sunt concentrat si gata sa calc piciorul drept si sa trag usor cu un deget de la mana dreapta.

2) Distanta in care franezi eficient creste cu patratul vitezei, asa ca chiar daca mi se pare normal ca uneori sa mergi in localitate cu circa 75km/h mi se pare la fel de normal sa mergi si cu 25-30 in functie de situatie, si cu aceasta ocazie tin sa-i mai arat inca odata degetul din mijloc boului cu Audi care m-a claxonat vineri ca am franat inainte de prima trecere de pietoni de pe Barbu Vacarescu dinspre Stefan cel Mare pentru ca era o duba parcata acolo si habar n-aveam daca sare iepurasul sau nu si el era ferm convins ca daca un moped prinde 49km/h trebuie neaparat sa mearga macar cu 49 chit ca legea zice cu totul altceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur mult ca sunteti bine.am urmarit topicul asta de la inceput si speram sa va reveniti cat mai repede. fii tare omule si-ti promit ca timpul le va rezolva pe toate.nimeni care a postat aici nu poate stii ce e in sufletul tau. fii tare si pentru tine si pentru familia ta. se putea intampla nenorocirea asta oricui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu a spus ce viteza avea....a zis ca mergea incet dar nu si viteza aproximativ....

 

 

 

 

sanatate oamenilor!

Mesaj completat

se pare ca nu mai exista postarea(nu inteleg de ce nu mai e) celui care sustinea ca el e nefericitul care a dat peste pieton

 

incerc un rezumat

 

zicea ca ii pare rau;

- ca pietonul a facut cale intoarsa la un moment dat pe trecere(era pe rosu) si apoi a revenit la ce hotarase initial(adica sa traverseze);

- ca nu avea viteza mare(dar nu a specificat ce viteza);

- ca cei doi de pe motor sunt bine, pasagerul este mai puternic din punct de vedere a refacerii fata de motorist;

 

nu mai imi vin in minte informatii....si deadcow a vazut postarea, poate mai ajuta la adunarea informatiilor retinute de el

Mesaj completat

se pare ca au revenit postarile pe pagina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...