Un_vizitator Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Avem ziua si proba de inconstienta pe sosele. La Botosani, un tanar motociclist a taiat o curba cu 200 de kilometri la ora. Previzibil, a derapat si dupa ce a fost tarat pe asfalt, s-a infipt intr-o borna kilometrica. Cel mai probabil, a vrut sa se laude, stiind ca un amic il filma. Culmea nebuniei este insa alta: alerga fara carnet, dupa ce recent a fost taxat, tot pentru viteza. Ranitul facea parte dintr-un grup. S-au strans mai multi, toti cu motociclete puternice, ca sa vada care este cea mai iute. Se si filmau cu randul, in timp ce treceau ca sagetile pe langa masini. Toate bune pana in secunda in care unul dintre ei, in varsta de 22 de ani, a fost aruncat de pe motor in borna kilometrica de pe marginea drumului. Prietenii lui au privit cu ochi mariti de groaza cum baiatul pierde controlul vehiculului. Incearca disperat sa redreseze motorul, insa pune o frana, care-l distruge. Motocicleta se rastoarna si il taraste initial 113 metri, dupa masuratorile politiei. Abia apoi il proiecteaza in indicatorul rutier. Din imaginile filmate de motociclisti se intelege cat de periculoasa este distractia lor. Gonesc nebuneste pe sosea, merg pe o roata ori se ridica in picioare. Rudele ranitului sunt ingrozite. Destinul i-a dat parca un semn tanarului internat acum in coma. Pacat insa ca nu l-a inteles. Inainte de teribilul accident, politistii i-au luat permisul, pentru ca mergea prin oras cu 135 de kilometri pe ora. Zona in care s-a petrecut accidentul este luata in stapanire de motociclisti, spun localnicii. La iesirea din Botosani, soseaua a fost de curand reparata. E neteda ca in palma si aici le place tinerilor cu motoare puternice sa se intreaca. Motociclistul in varsta de 22 de ani este la reanimare. Mama si sora lui, care lucreaza in strainatate, se vor intoarce in tara, sa il ingrijeasca sursa: http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/a-i...era-filmat.html intamplarea o facut sa vad stirea pe protv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Makaveli Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 poate daca isi revine si o sa se mai suie vreodata pe motocicleta nu o sa mai faca figuri . asta cred ca a fost doar o avertizare , data viitoare nu mai scapa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 "poate" daca isi revine si o sa se mai suie vreodata pe motocicleta nu o sa mai faca figuri . asta cred ca a fost doar o avertizare , data viitoare nu mai scapa uitasesi niste semne de punctuatie. Le-am pozitionat acolo unde era cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yakwza Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 "La fiecare cinci minute se naste un fraier". Dupa mine sa moara toti! "Dar pentru zeii astia doi noi platim taxe. si mi s-a luat. Imbecilii astia au dreptul sa voteze, au dreptul sa se reproduca." Va dau dreptate domnul Melciu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Sper sa se faca bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Ca sa scurtam topicul si sa nu mai fiti nevoiti sa postati scriu eu in locul vostru ceea ce stim deja : " Era baiat bun, tare bun si ati vrea voi sa va dati ca el...sa va ridicati pe o roata asa cum se ridica el si sa manuiti motorul asa ca el...". Stim. Si mai stim ca nu e vina lui. Sigur i-a iesit ceva neprevazut in cale...vreo vrabie ceva... Si mai stim ca in afara de copaci ar trebui scoase si toate bornele kilometrice ca uite, daca nu era borna nu patea mai nimic... Inca un pericol in minus pe sosele. Sunt cinic. Stiu si asta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B!sh0p Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Am vazut stirea la teveu , pe la 13 . Atunci , la sfarsit arata un motor busit , identic cu cel al lui Gixxer . Un F4 Rossi replica . Am postat si pe topicul lui , in care isi arata motorul , dar nu am primit nici un reply . Stie cineva daca e el , sau daca e doar o coincidenta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P T R Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 nu sunt eu... din fericire... si eu mai mai duc tare.. nu sunt sfant.Baiatu era cam prea sigur pe el si a muscat-o.Echipament doar pe jumate... Multi considera ridicatul pe o roata si blana maxima experienta.Eu consider franatul, viratul, evitatul si stapanirea de sine experienta.Cascadoriile se platesc cel mai scump. Pacat de el... si de motor. Mesaj completat Am vazut stirea la teveu , pe la 13 . Atunci , la sfarsit arata un motor busit , identic cu cel al lui Gixxer . Un F4 Rossi replica . Am postat si pe topicul lui , in care isi arata motorul , dar nu am primit nici un reply . Stie cineva daca e el , sau daca e doar o coincidenta ? multumesc de grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt master Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Ca sa scurtam topicul si sa nu mai fiti nevoiti sa postati scriu eu in locul vostru ceea ce stim deja : " Era baiat bun, tare bun si ati vrea voi sa va dati ca el...sa va ridicati pe o roata asa cum se ridica el si sa manuiti motorul asa ca el...". Stim. Si mai stim ca nu e vina lui. Sigur i-a iesit ceva neprevazut in cale...vreo vrabie ceva... Si mai stim ca in afara de copaci ar trebui scoase si toate bornele kilometrice ca uite, daca nu era borna nu patea mai nimic... Inca un pericol in minus pe sosele. Sunt cinic. Stiu si asta.... Sincer din filmare pare sa fie total vina lui da acuma sincer cu totii gresim(ma refer la frana asta in cazul in care ii aparuse ceva in fata ceea ce nu prea cred). Si din schema care era facuta pe calculator, daca a fost facuta bine mai iese in evidenta o greseala uriasa, care nu estnormalae una deloc si anume aceea ca nu a dat drumul motorului cand a cazut. Daca ii dadea drumul( in cazul in care nu i-a dat conform reconstituirii de pe calculator) scapa mult mai bine teoretic deoarece putea sa isi mai controleze traiectoria in timp ce se tara pe asfalt si oricum cred ca s-ar fi oprit mult mai repede. Alta problema este lipsa echipamentului care eu consider ca este obligatoriu in primul rand cand stii ca vrei sa alergi cu motorul si sa ii dai pe o roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 (editat) Sincer din filmare pare sa fie total vina lui da acuma sincer cu totii gresim(ma refer la frana asta in cazul in care ii aparuse ceva in fata ceea ce nu prea cred). Si din schema care era facuta pe calculator, daca a fost facuta bine mai iese in evidenta o greseala uriasa, care nu estnormalae una deloc si anume aceea ca nu a dat drumul motorului cand a cazut. Daca ii dadea drumul( in cazul in care nu i-a dat conform reconstituirii de pe calculator) scapa mult mai bine teoretic deoarece putea sa isi mai controleze traiectoria in timp ce se tara pe asfalt si oricum cred ca s-ar fi oprit mult mai repede. Alta problema este lipsa echipamentului care eu consider ca este obligatoriu in primul rand cand stii ca vrei sa alergi cu motorul si sa ii dai pe o roata. Aha, cred ca am invatat ceva nou, jacheta (mai ales probabil daca are membrana din aia de tinut ploaia afara spre deosebire de aia luata din Obor din piata) franeaza clar mai bine decat gumele din partea de jos a motocicletei. Cat traieste omul invata... Dar tu ai incercat chestia asta pe pielea ta sau doar ne vorbesti din carti (adica Libertatea, Click, Can-can, etc...) ? Editat Septembrie 23, 2009 de pmoldovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B!sh0p Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 nu sunt eu... din fericire... si eu mai mai duc tare.. nu sunt sfant.Baiatu era cam prea sigur pe el si a muscat-o.Echipament doar pe jumate... Multi considera ridicatul pe o roata si blana maxima experienta.Eu consider franatul, viratul, evitatul si stapanirea de sine experienta.Cascadoriile se platesc cel mai scump. Pacat de el... si de motor. Mesaj completat multumesc de grija. Bine ca nu esti tu ! M-am ingrijorat ca motorul tau e superb si ca esti unul din userii care mi-au sarit in ochi Multi , multi kilometri fara incidente ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Aha, cred ca am invatat ceva nou, jacheta (mai ales probabil daca are membrana din aia de tinut ploaia afara spre deosebire de aia luata din Obor din piata) franeaza clar mai bine decat gumele din partea de jos a motocicletei. Cat traieste omul invata...Dar tu ai incercat chestia asta pe pielea ta sau doar ne vorbesti din carti (adica Libertatea, Click, Can-can, etc...) ? Pacat ca are dreptate. Era vorba sa-i dea drumul motocicletei dupa ce a facut buf ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_tro Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 dar eu nu inteleg ceva, a pus frana SPATE ? sau mi se pare mie ?..adik de ce ar pune cineva frana spate cu speed, daca ar vrea sa se opreasca, 75% din capacitatea de franare e pe fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Weeman Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 dar eu nu inteleg ceva, a pus frana SPATE ? sau mi se pare mie ?..adik de ce ar pune cineva frana spate cu speed, daca ar vrea sa se opreasca, 75% din capacitatea de franare e pe fata iti explic eu sa intelegi... din ce spunea o ruda de a lui la stiri omul isi vanduse masina sa isi ia motor, noi astia care trecem de la masina pe motor avem un mare defect, in caz de pericol suntem obisnuiti sa apasam frana cu piciorul... devine ceva instinctual in caz de pericol. Asa ca , s-a speriat, iar primul lui instinct a fost sa apese pe piciorul drept.... in curba. frana spate + curba = cazatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christian Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 toti facem greseli... sper sa se faca bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 (editat) ...noi astia care trecem de la masina pe motor avem un mare defect, in caz de pericol suntem obisnuiti sa apasam frana cu piciorul... devine ceva instinctual in caz de pericol. Asa ca , s-a speriat, iar primul lui instinct a fost sa apese pe piciorul drept.... in curba. frana spate + curba = cazatura. ... cu o "mica" mentiune - motociclistii "adevarati" stiu ca frana spate poate fi folosita (cu mare grija) in curba - nu neaparat pentru a incetini viteza, ci pentru ca prin aceasta manevra bascula spate coboara, ampatamentul se reduce, respectiv trasa poate fi modificata. La viteze cu mult peste limita de siguranta, mai ales pe strada, nu mai exista nici o manevra "miraculoasa" de salvare a unui viraj gresit abordat. Din nefericire multi afla acest "secret" cand e prea tarziu si cad din frane... devenind subiectele "stirilor de la ora 5". Vad zilnic acest tip de "specimene" care alimenteaza furia celor ce ne numesc "donatori de organe" si, din pacate, nu pot decat sa'mi fie mila de ei... Ride Safe! L.E. Imi cer scuze, am uitat: sper ca motociclistul sa se refaca dupa tragicul eveniment! Oricine merita o doua sansa. Editat Septembrie 23, 2009 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cezu Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Ca sa scurtam topicul si sa nu mai fiti nevoiti sa postati scriu eu in locul vostru ceea ce stim deja : " Era baiat bun, tare bun si ati vrea voi sa va dati ca el...sa va ridicati pe o roata asa cum se ridica el si sa manuiti motorul asa ca el...". Stim. Si mai stim ca nu e vina lui. Sigur i-a iesit ceva neprevazut in cale...vreo vrabie ceva... Si mai stim ca in afara de copaci ar trebui scoase si toate bornele kilometrice ca uite, daca nu era borna nu patea mai nimic... Inca un pericol in minus pe sosele. Sunt cinic. Stiu si asta.... Nenea scuze ... da`.. tu cum ai ajuns aici ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tembelutzu Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Sunt un sofer prudent, atent si calculat (cam vreo 13 anisori de conservute), bine, ca noi toti mai gresesc si eu uneori, dar slava cerului n-am comis-o si ma rog in continuare sa nu fiu implicat in vreo tampenie (chiar si nefiind din vina mea.....). Am facut acu' doua zile prima ora de scoala pentru categ. A (abia astept ora de azi) si am fost extrem de incantat dupa prima acelerare in treapta I , dar in acelasi timp, acum mi-am putut da seama cu adevarat ce reprezinta expresia voastra "sa scapi mana in gaz" si cata experienta ar trebui sa ai ca sa strunesti bestiutze ca alea de mai sus (asta imaginata de pe un motor de scoala cuminte si limitat.....). Pe zi ce trece vad tot mai multi teribilisti, neechipati, neexperimentati dar cu motoare la care ravnesc multi veterani, soferi neatenti, accidente stupide si ma intreb: eu ce fac dupa ce capat categoria, imi iau sau nu motorul ala? Mi-e teama....si nu mi-e teama doar de neexperienta mea (si de asta evident), dar cred ca cel mai mult mi-e teama de tampenia unor oameni pur si simplu inconstienti. Scz, nu ma pronunt in legatura cu cazul de fata, dar fiind cel mai recent mediatizat am postat aici pantru ca orice om normal se poate imagina pe contrasens (indiferent ce conduce). Din pacate scolile moto din romania nu te invata decat cum sa-ti iei permisul (poate unele scoli, nu stiu ce sa zic) si cred ca restul depinde de rabdarea ta cu "animalul", kilometri+experienta in timp, norocul (in unele situatii)... si cam ce-ti doresti tu de la viata asta..... Sper sa invat cat mai mult din experientele de genul "ASA NU!" cat si din sfaturile voaste...... Pana voi ajunge si eu sa merit ghidonul ala va spun asfalt uscat, conduceti cu grija si ...fara evenimente!!! P.S De acord, oricine merita o a doua sansa! Sper sa se faca bine curand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Din pacate scolile moto din romania nu te invata decat cum sa-ti iei permisul (poate unele scoli, nu stiu ce sa zic) si cred ca restul depinde de rabdarea ta cu "animalul", kilometri+experienta in timp, norocul (in unele situatii)... si cam ce-ti doresti tu de la viata asta..... Exista si o LEGE care prevede ca in primii doi ani de categoria A nu ai voie sa conduci un motor mai puternic de... (nu mai stiu exact cati CP). Un om cu mintea la cap ar intelege de ce si mai ales ar sta departe de un motor super-sport, cel putin pentru inceput. "Norocul", cum il numesti tu, si'l mai face omul si cu mana lui. Nu pot fi insa ipocrit si sa nu recunosc ca "febra" motorului e mai mult decat un drog si ca, in ceea ce ma priveste, daca as fi avut posibilitatea materiala a unui motor sport la inceput... cu siguranta ca nu m'as fi putut abtine ! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusz Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 iti explic eu sa intelegi... din ce spunea o ruda de a lui la stiri omul isi vanduse masina sa isi ia motor, noi astia care trecem de la masina pe motor avem un mare defect, in caz de pericol suntem obisnuiti sa apasam frana cu piciorul... devine ceva instinctual in caz de pericol. Asa ca , s-a speriat, iar primul lui instinct a fost sa apese pe piciorul drept.... in curba. frana spate + curba = cazatura. In primul rand, sanatate riderului si recuperare cat mai rapida... In al doilea... nu-mi pare plauzibil ce zici tu mai sus... Eu, dupa ce am terminat scoala (unde esti invatat sa folosesti numai frana spate ca altfel blochezi fata si pici), am uitat aproape complet de frana spate. Totusi, poate fi valabil ce zici tu in cazul unora. Insa... nu prea e instinctual sa mergi pe o roata, cu viteze destul de mari, etc (tind sa cred ca omul avea cat decat un pic de experienta). ...zic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Ca sa scurtam topicul si sa nu mai fiti nevoiti sa postati scriu eu in locul vostru ceea ce stim deja : " Era baiat bun, tare bun si ati vrea voi sa va dati ca el...sa va ridicati pe o roata asa cum se ridica el si sa manuiti motorul asa ca el...". Stim. Si mai stim ca nu e vina lui. Sigur i-a iesit ceva neprevazut in cale...vreo vrabie ceva... Si mai stim ca in afara de copaci ar trebui scoase si toate bornele kilometrice ca uite, daca nu era borna nu patea mai nimic... Inca un pericol in minus pe sosele. Sunt cinic. Stiu si asta.... problema pleaca de la faptul ca cel mai apropiat circuit moto decent se afla la peste 1000km distanta de unde statea el. prin urmare, daca ai ca pasiune motocicleta de viteza raman doar 2 variante: te dai pe strada sau te multumesti sa lipesti postere pe pereti. riscurile sunt dinainte cunoscute. o stie si el, la fel de bine cum o stie si schumacher si cum o stia si senna. greselile nu pot fi evitate. numai cine nu incearca nu greseste. poti sa speri sa atenuezi efectele, daca ai infrastructura si alte posiblitati. daca nu, bum bum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crivat Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 mi s-a parut mie sau tovarasul motociclist se dadea cu permisul fara? daca e fara permis, LOL. sincer ma XXX si in suferintele lui si in experienta lui si in tot. PS: astept prima piatra in cap pentru asemenea lipsa de compasiune si respect. Inca o data, daca era fara permis, LOL. Sau M**e & LOL. Daca nu, poate scapa si apuca sa invete ceva din asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 So... A venit foarte tare (aparent) pentru curba care urma, s-a speriat de viteza, s-a aruncat in frana spate, cel mai probabil i-a dat brusc drumul atunci cand si-a dat seama ca spatele a ajuns "prea in fata", a intrat in frumusete de highside si s-a dus taras. Genul de mobrist care stie sa foloseasca o singura roata, aia spate, dar nici asta la perfectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 problema pleaca de la faptul ca cel mai apropiat circuit moto decent se afla la peste 1000km distanta de unde statea el. Eu un circuit la Bacau ... nu stiu cat de "decent" e, insa multi prefera sa vina sa se "dea" pe el! Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TTKAWA79 Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 nu sunt eu... din fericire... si eu mai mai duc tare.. nu sunt sfant.Baiatu era cam prea sigur pe el si a muscat-o.Echipament doar pe jumate... Multi considera ridicatul pe o roata si blana maxima experienta.Eu consider franatul, viratul, evitatul si stapanirea de sine experienta.Cascadoriile se platesc cel mai scump. Pacat de el... si de motor. Mesaj completat multumesc de grija. nu pot spune decat ca sunt perfect de acord cu tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.