barirulz Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 RIP ...pacat totusi de tineretea lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sirAdrian Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 RIP... din nou duba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 una e sa zici ca nu esti de acord cu ce zic si alta sa zici ca n ai inteles ce am spus, cat despre lege..caut si va arat Bine bre, te incurci in semantica aici. Nici eu n-am inteles, nici tu. Totusi, de unde si pana unde depasirea se poate face pe partea dreapta la motociclete? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 R.I.P. celor doi motociclisti. Atentie la masinile care merg incet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Bine bre, te incurci in semantica aici. Nici eu n-am inteles, nici tu. Totusi, de unde si pana unde depasirea se poate face pe partea dreapta la motociclete? a gresit omul, hai sa o lasam asa ca nu are rost. majoritatea insa pe motor o comitem si depasim prin dreapta, si consideram ca e ok asa. desi personal ma enerveaza teribil toti cei care trec peste linia continua, este foarte posibil sa enervez multi soferi cand vin prin dreapta lor, pe langa bordura. totusi o fac. si fara ipocrizie spun ca suntem toti o apa si'un pamant. si motoristi, si soferi. pacat de tineretea lor, asta e mare pacat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Art.41. - (1) Vehiculele si animalele, atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie. Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie. Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic. (2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei. Cand faci scoala de soferi ,instructorul i-ti atrage atentia sa nu te apropii prea mult de bordura pentru ca poate trece biciclistul,motociclistul sau scuteristul!De ce?Acelasi lucru dar cu consecinte de pierdere examen este cand efectuezi parcarea sau tragi pe dreapta la cererea examinatorului?(asta era una dintre capcanele examenului pe timpul cand se dadea pe bune)De ce te pica? Baietii se deplasau aproape de marginea drumului(art41-1) ,nu au schimbat directia de mers si nu au iesit din sirul de vehicule(camionul s-a deplasat stanga cu revenire dreapta) deci nu au efectuat depasire(art45-1,4)! Si pariez ca soferul camionului i s-a rupt de (art 54-1,2)! Daca un motociclist,biciclist,scuterist circula aproape de marginea drumului si pe langa el trec fara sa schimbe banda de circulatie autoturisme ,camioane, tirururi se presupune ca ele depasesc respectivele vehicule!? Dupa ,sa zicem 300 m,coloana formata din auto,tir,camion opreste dintrun motiv oarecare si este ajunsa de motociclist,scuterist,biciclist iar acestea nu schimba directia de mers initiala si au loc sa treaca pe langa coloana oprita,au voie sa treaca ?Efectueaza oare o depasire prin dreapta sau nu!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Daca un motociclist,biciclist,scuterist circula aproape de marginea drumului si pe langa el trec fara sa schimbe banda de circulatie autoturisme ,camioane, tirururi se presupune ca ele depasesc respectivele vehicule!? Raspuns: Da, efectueaza o depasire. Dupa ,sa zicem 300 m,coloana formata din auto,tir,camion opreste dintrun motiv oarecare si este ajunsa de motociclist,scuterist,biciclist iar acestea nu schimba directia de mers initiala si au loc sa treaca pe langa coloana oprita,au voie sa treaca ?Efectueaza oare o depasire prin dreapta sau nu!? Raspuns: Nu au voie sa treaca. Nici prin stanga nici prin dreapta. Intrebare ajutatoare: ma abtin ca am warn 20%... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 condoleante familiilor indoliate ! offtopic: fie ca ai sau nu voi sa depasesti prin dreapta, e mult prea riscant ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baubauman Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 E asa de important ce se spune sau ce se intelege din niste mizerii scrise pe o hartie? Nu ma intelegeti gresit, legea trebuie respectata, dar totusi... nu credeti ca e mai important sa te increzi in bun simt (considerati`l ca fiind un amestec, in proportii nu foarte bine definite, de educatie, experienta, inteligenta si ce mai credeti voi de cuviinta)? Daca legea iti da voie nu inseamna ca te fereste de un anume grad de risc. Cei care isi asuma riscul accepta si posibilele consecinte. Pacat de viata omului, dar daca moare pe propria`i greseala, asta e... nu e necesar a se cauta circumstante atenuante sau alti vinovati. Sa nu sariti la mine ca si eu mi`am facut norma de magarii in trafic, fie voit, fie din greseala/prostie, si tot ce se poate ca seria sa nu fie inca incheiata. Respecta si vei fi respectat! (valabil si in trafic, cu trimitere la zmeii soselelor, pe oricate roti ar fi ei) Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dj_Drex Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Acuma, ca e legal sau nu... Eu sincer acolo n-as fi depasit (dupa poze de la accident). Dupa cum arata motorul eu zic ca nici cu echipament complet nu scapau aia doi, si dupa parerea mea sincera mai bine ca au murit decat sa duca o viata de leguma (nush parerea mea complet subiectiva - nu ma intelegeti gresit)... Oricum cel mai bine numai o leguma puteai sa ajungi si cu echipament complet... Condoleante familiilor victimelor (baietii sunt din Viisoara), si a prietenilor apropiati (am si eu o prietena - de la ea am aflat prima data de accident), asta e... Conduceti cu prudenta si mai ganditi-va daca merita sa economisiti cateva secunde si sa riscati vre-o manevra... Editat Septembrie 29, 2009 de Dj_Drex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) RIP Nu discutam aici despre aspectele legale. Prefer sa fac altceva in memoria celor doi tineri din judetul meu. Nu prea poti sa respecti integral legea in litera ei cind esti pe doua roti si stii ca mobilitatea este singurul tau avantaj. Dar poti sa o faci totusi in spiritul ei, respectind macar legile bunului simt, care inseamna: - sa nu te bagi aiurea in depasiri inutile sau riscante si sa respecti INTOTDEUNA cele mai importante legi de circulatie pentru un motociclist: a) nu treci niciodata pe rosu, chiar daca sint "presiuni" din spate si astepti sa VEZI culoarea verde inainte sa lasi ambreiajul nu te bagi niciodata intre autobuze, dube sau camioane - astia nu prea au cum sa te vada c) nu depasesti viteza legala in conditii de aglomeratie, pentru ca nu mai ai timp sa reactionezi adecvat in caz de pericol- mai bine cu 5 minute mai tirziu la job decit cu 50 de ani mai repede la cimitir d) nu depasesti niciodata pe dreapta cind ai loc pe stinga deoarece soferii se uita mai mult in oglinda din stinga, iar unele blonde nici nu stiu ca au oglinda pe dreapta. f) respecta cu strictete regulile de prioritate in intersectii chiar daca altii nu o fac! intersectii in care intri intotdeuna cu prudenta si viteza redusa g) nu forta intrarea printre siruri la stop, nu plia oglinzi, nu atinge masini, generezi nervozitate si reactii adverse pentru altii sau chiar urmariri cu final incert h) verifica sa-ti mearga mereu perfect frinele, stopul de frina, pozitia si farul frontal i) semnalizeaza din timp orice intentie de depasire sau de schimbare de banda, nu te lua dupa nesimtitii care nu o fac j) daca totusi trebuie sa depasesti, asigura-te ca soferii din jur te-au vazut, ca nu vor face manevre imprevizibile, ca nimeni nu semnalizeaza intentia de a schimba traiectoria in timp ce tu faci manevra k) fa-te observat! umbla mereu cu faza de intilnire aprinsa, poarta mereu echipamentul de protectie (geaca pantaloni cu protectii, manusi cizme si casca adevarate) l) foloseste cu incredere vesta reflectorizanta in trafic, mai bine arati ca un papagal viu decit ca un paun mort m) sub nici o forma nu umbla pe motor echipat ca slaparii, adica fara echipament, altfel o sa-ti para sigur rau intr-o buna zi (daca o mai apuci) - statistica nu iarta - nici un veteran nu a scapat neatins, cel putin 3 accidente are la activ in 30 de ani n) deasemenea spioneaza mereu in jur, uita-te in retrovizoare, fa-ti mereu o harta globala a traiectoriilor tuturor mobilelor din jurul tau si din nou nu risca inutil (nu merita sa cistigi o pozitie mai in fata intr-o coloana de 10 masini de exemplu, depasesti doar daca prin asta prinzi pool position). o) oricit de "turbat" se imbraca sau arata nu te uita dupa femei in trafic, nu e locul si momentul si nici cazul sa regreti apoi, in timp ce te anesteziaza pentru operatie sau iti cinta popa p) atrage atentia celorlalti motociclisti daca se expun inutil sau nu poarta echipament - nu sta pasiv, unii nu sint inraiti doar inconstienti - explica-le ca umblatul fara echipament nu este o atitudine "macho" ci doar ridicola si sinucigasa r) nu pui gura pe alcol inainte sa conduci motorul, dupa ai tot timpul. Esti oricum de 10 ori mai expus la accidente decit soferii si devii vinovat sau nu pupi un ron de la asigurari, chiar dupa doar o gura de bere s) intii se cumpara echipamentul! complet si de calitate. Mai bine sa nu-ti ramina deocamdata bani de motor decit sa nu-ti ramina bani de echipament. Fara echipament motorul este un ucigas la comanda, pe care l-ai platit deja si i-ai dat si poza ta totodata. t) tii mereu distanta fata de vehicolul din fata, in conditiile in care se tot uda mai nou peste tot soselele si esti mereu handicapat la frina de cele doar doua roti. Printeaza acest post si altele mai destepte si ofera informatia tinarului motociclist din scara de bloc sau celui pe care il intilnesti in trafic Motociclismul iti aduce bucurie doar daca constientizezi in paralel si profund faptul ca ai intrat intr-o lume de fapt foarte periculoasa, iar daca vezi ca nu ai talent, mai bine renunta la timp. Si bucura-te de viata altfel! Desi poti sa conduci relativ bine dupa doar 5 mii de km trebuie sa intelegi ca adevaratele aptitudini de pilot pe doua roti apar doar peste 5-10 ani de practica, asa ca du-te primii 50 mii km macar, prudent. In fine, capul nu este degeaba cel mai protejat element anatomic pe motor - se foloseste pentru a gindi mereu, constant, fara pauze! RIDE SAFE! Editat Septembrie 29, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebannu Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Art.41. - (1) Vehiculele si animalele, atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie.Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie. Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic. (2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei. Cand faci scoala de soferi ,instructorul i-ti atrage atentia sa nu te apropii prea mult de bordura pentru ca poate trece biciclistul,motociclistul sau scuteristul!De ce?Acelasi lucru dar cu consecinte de pierdere examen este cand efectuezi parcarea sau tragi pe dreapta la cererea examinatorului?(asta era una dintre capcanele examenului pe timpul cand se dadea pe bune)De ce te pica? Baietii se deplasau aproape de marginea drumului(art41-1) ,nu au schimbat directia de mers si nu au iesit din sirul de vehicule(camionul s-a deplasat stanga cu revenire dreapta) deci nu au efectuat depasire(art45-1,4)! Si pariez ca soferul camionului i s-a rupt de (art 54-1,2)! Daca un motociclist,biciclist,scuterist circula aproape de marginea drumului si pe langa el trec fara sa schimbe banda de circulatie autoturisme ,camioane, tirururi se presupune ca ele depasesc respectivele vehicule!? Dupa ,sa zicem 300 m,coloana formata din auto,tir,camion opreste dintrun motiv oarecare si este ajunsa de motociclist,scuterist,biciclist iar acestea nu schimba directia de mers initiala si au loc sa treaca pe langa coloana oprita,au voie sa treaca ?Efectueaza oare o depasire prin dreapta sau nu!? Art.41. - (1) Vehiculele si animalele!!!!!! motocicleta este un AUTOVEHICOL (adica un vehicol autopropulsat) deci nu se incadreaza la art 41 care reglementeaza circulatia participantilor NEMOTORIZATI in trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Art.41. - (1) Vehiculele si animalele!!!!!! motocicleta este un AUTOVEHICOL (adica un vehicol autopropulsat) deci nu se incadreaza la art 41 care reglementeaza circulatia participantilor NEMOTORIZATI in trafic. Dar parca autovehicolele sunt totusi si vehicole? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 nu inteleg cum s-a putut sa moara cineva pe chopper, eu stiam ca doar pe vitezane se moare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) nu inteleg cum s-a putut sa moara cineva pe chopper, eu stiam ca doar pe vitezane se moare Daca nu conduci (mai ales in trafic extraurban) o vitezana responsabil te abonezi sigur la chirurgie, la ortopedie sau la cimitir. E ca si cind te-ai juca mereu cu un pistol incarcat. Dar poti muri la fel de bine si pe scuter mai ales in orasele aglomerate de azi unde diferentele intre mobilele pe doua roti se estompeaza. Esential este sa nu te urci pe doua roti fara sa cunosti si mai ales sa constientizezi riscurile si fara sa te pregatesti invatind temeinic teoretic si practic regulile de circulatie si mai ales cele de conduita preventiva RIDE SAFE! Baietii nu erau din pacate motociclisti (ma refer in special la conducatorul motocicletei )care nici nu a apucat din pacate sa devina. Conducerea fara echipament si fara experienta de trafic a unei motociclete reprezinta un risc mortal care NU TREBUIE ASUMAT! de aceea trebuie cumparat prima data echipamentul , doar apoi motocicleta. Conducatorul motocicletei nu avea EXPERIENTA si CUNOSTINTE si in plus nici echipament. Greselile astea sint fatale sau mortale, in rest pisica neagra 13 vine intotdeuna la un moment dat. Deasemenea ca pasager e safe sa te urci doar in spatele unui motociclist titrat. Editat Septembrie 29, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 nu inteleg cum s-a putut sa moara cineva pe chopper, eu stiam ca doar pe vitezane se moare Cred ca ai inteles gresit, statistic in Romania se vand cam de 2 ori mai multe vitezane decat cruisere/touring/strada/etc. Asa ca macar daca plecam de la premisa ca motocicletele sunt calarite de oameni cu permis, cu experienta de 2 ani, etc., in conditii egale normal ar fi ca 2/3 din accidente sa fie facute pe vitezana. Ca de fapt sunt macar trei sferturi tine de teribilism, de mers fara carnet, fara experienta, fara casca, etc. Adica ce tanar mai merge azi la agatat gagici pe cruiser? Chiar si daca scrie pe el Harley-Davidson tanara generatie cred ca il percepe ca pe o rabla ca nu are carene si nu arata ca alea de la MotoGP... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkRyder Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Art.41. - (1) Vehiculele si animalele, atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie.Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie. Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic. (2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei. Cand faci scoala de soferi ,instructorul i-ti atrage atentia sa nu te apropii prea mult de bordura pentru ca poate trece biciclistul,motociclistul sau scuteristul!De ce?Acelasi lucru dar cu consecinte de pierdere examen este cand efectuezi parcarea sau tragi pe dreapta la cererea examinatorului?(asta era una dintre capcanele examenului pe timpul cand se dadea pe bune)De ce te pica? Baietii se deplasau aproape de marginea drumului(art41-1) ,nu au schimbat directia de mers si nu au iesit din sirul de vehicule(camionul s-a deplasat stanga cu revenire dreapta) deci nu au efectuat depasire(art45-1,4)! Si pariez ca soferul camionului i s-a rupt de (art 54-1,2)! Daca un motociclist,biciclist,scuterist circula aproape de marginea drumului si pe langa el trec fara sa schimbe banda de circulatie autoturisme ,camioane, tirururi se presupune ca ele depasesc respectivele vehicule!? Dupa ,sa zicem 300 m,coloana formata din auto,tir,camion opreste dintrun motiv oarecare si este ajunsa de motociclist,scuterist,biciclist iar acestea nu schimba directia de mers initiala si au loc sa treaca pe langa coloana oprita,au voie sa treaca ?Efectueaza oare o depasire prin dreapta sau nu!? E o singura eroare in ceea ce spui tu aici... si anume ca moto NU au voie sa circule pe langa bordura .... pe acolo circula doar mopedele si bicicletele ... deci daca eu sunt cu masina si tu cu motoru si tu o iei pe langa bordura se numeste depasire prin dreapta. Si nu incerca sa ma convingi de contrariul DEOARECE ASA E CUM ZIC EU Nu am timp acum sa dezvolt subiectul pentru cei care nu cunosc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAILM4N Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Pacat mare , nu mai poti sa zici nimic ,s-a mai spus ,cuvintele sunt de prisos ,macar sa invatam din greselile altora ! ( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkRyder Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Art.41. - (1) Vehiculele si animalele!!!!!! motocicleta este un AUTOVEHICOL (adica un vehicol autopropulsat) deci nu se incadreaza la art 41 care reglementeaza circulatia participantilor NEMOTORIZATI in trafic. Ce vorbesti mai dumneata? Categoria este MOTOCICLU L1e de unde confunzia cu mopedul. AUTOvehicul este MASINA (aka 4 roti greutate maxima pe osie, parca, 1,5 t) pentru ca restul care se conduc cu C, D se numesc AUTOSPECIALE, AUTOSPECIALIZATE, ANSAMBLURI si ORICE ALT CEVA ... mai puneti draq mana pe carte ... Mesaj completat Dar parca autovehicolele sunt totusi si vehicole? Confirm. De unde se face diferenta in certificatul de inmatriculare a tipului de CATEGORIE. Si aici intervine semnul ala pe care majoritatea dintre voi nu il cunosc: interzis accesul autovehiculelor EXCEPTIE motocicletelor fara atash ... Tot ce are minim 4 roti e autovehicul. Diferentele incep de la roata nr. 5 in sus. CU 2 roti avem MOTOCICLURI tipuri diferite. Cu 3 roti avem TRICICLURI --> vezi spider-urile ... da` stai ca am uitat ca nu ma plateste nimeni pt explicatiile astea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 NU E PERMISA DEPASIREA PRIN DREAPTA (daca se cunoaste ce inseamna o depasire ). Bine a zis cine a zis, ca se poate depasi pe dreapta, numai cand cel din fata semnalizeaza stanga pentru un asemenea viraj. Chestia cu buclele am patit-o si eu intr-un sat. Un cocalar cu un papuc carosat mi-a tras asemenea bucle( doua) consecutiv. A motivat ca el a semnalizat si atat. Noroc ca era drumul foarte prost, nisip, pietris si aveam viteza mica caci altfel...Daca presupunem ca a fost o bucla, motociclistul nu are vina dar...la ce bun acum? PS- tramvaiele se depasesc numai prin dreapta cu o exceptie, cine o stie ? din cate tin minte tranvaiul doar cand este in mers se depaseste prin drapta. se face exceptie atunci cand este pe un drum cu sens unic sau cand intre sina din drapta si bordura nuti poate permite manevra, il poti depasi prin stanga. asta din ce mai tin eu minte, acuma poate so mai fi scimbat regulile Cred ca ai inteles gresit, statistic in Romania se vand cam de 2 ori mai multe vitezane decat cruisere/touring/strada/etc. Asa ca macar daca plecam de la premisa ca motocicletele sunt calarite de oameni cu permis, cu experienta de 2 ani, etc., in conditii egale normal ar fi ca 2/3 din accidente sa fie facute pe vitezana. Ca de fapt sunt macar trei sferturi tine de teribilism, de mers fara carnet, fara experienta, fara casca, etc. Adica ce tanar mai merge azi la agatat gagici pe cruiser? Chiar si daca scrie pe el Harley-Davidson tanara generatie cred ca il percepe ca pe o rabla ca nu are carene si nu arata ca alea de la MotoGP... aici iti dau dreptate. multi tineri fara experienta si fara minte si fara nici cea mai mica experienta isi iau motorase sport destul de mari care probabil au un R sau RR in coada, isi iau prietenii la o tura si dau peste o tentativa de sofer care pentru a face drapta el crede ca nu mai are nevoie de semnalizare, facand bucla. RIP si Dumnezeu sa-i ierte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serj Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 Mama ce prostii debitezi, motocicleta este autovehicol...art 15 (2) din codul rutier Autovehiculele se încadreaza în una din urmatoarele categorii: A, B, BE, C, CE, DAsa ca dragule mai pune tu mana pe carte si mai invata, ca mintenas ti-i da cu capu de pereti si vei credea ca este vina altora.... Mi-i greata deja, se vede ca si in categoria motociclistiilor s-au infilitrat o gramada de prosti, dar de aia care mai is si fuduli.... Legat de accident, vinovat 100%...ce mai polemici si discutii, in ziua aia motocilistul trebuia sa steie acasa si sa contempleze la viata si la idiotenia din capu lui, urmatoarea zi trebuia sa vanda motoru si sa termine cu alde autovehicole. Pacat de pasager si de soferul dubei care va avea acuma de tras din cauza acestor spermatici care cred ca cu o motocicleta is Superman-i Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 Mama ce prostii debitezi, motocicleta este autovehicol...art 15 (2) din codul rutier Autovehiculele se încadreaza în una din urmatoarele categorii: A, B, BE, C, CE, D Asa ca dragule mai pune tu mana pe carte si mai invata, ca mintenas ti-i da cu capu de pereti si vei credea ca este vina altora.... Mi-i greata deja, se vede ca si in categoria motociclistiilor s-au infilitrat o gramada de prosti, dar de aia care mai is si fuduli.... si tu aici esti SUPERMEMBRU ??? damn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 (editat) Art.15. - (1) Odata cu realizarea operatiunilor de înmatriculare a vehiculului, autoritatea competenta elibereaza proprietarului sau mandatarului acestuia un certificat de înmatriculare conform categoriei sau subcategoriei din care face parte vehiculul respectiv, precum si placute cu numarul de înmatriculare.(11) La cererea scrisa a proprietarului unui vehiculul, în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se poate înscrie si o alta persoana decât proprietarul, specificându-se calitatea în care aceasta poate utiliza vehiculul. În cazul în care proprietarul vehiculului este o societate de leasing, este obligatorie mentionarea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare si a datelor de identificare a Utilizatorului. (2) Autovehiculele se încadreaza în una din urmatoarele categorii: A, B, BE, C, CE, D, DE, Tr sau Tb ori în una din subcategoriile: A1, B1, C1, C1E, D1 sau D1E, iar tramvaiele, în categoria Tv, în conditiile stabilite în regulament. Editat Octombrie 1, 2009 de Zircon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 Ba, voua nu va e bine fara cearta? Ce mi-e autovehicul, ce mi-e motopartza, ce mi-e cu caruta. Cand o frigi destul cat sa nu poti frana, sa nu poti ocoli prin stanga si sa trebuiasca sa te bagi prin dreapta.... esti prost. Cu orice ai fi sub koor. Chiar si daca ai avea voie sa depasesti pe acolo... tot esti prost. Si o cauti... siiii o si meriti. Fie-i tarana usoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 ofensat?! deloc. am doar o retinere profunda pentru profesori care au scris mai multe carti decat au citit. ca asa ai ajuns SUPERMEMBRU, corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.