Sari la conținut

Uleiul MOTUL


Postări Recomandate

Baga un ulei inconjurat de putine astfel de "mituri". Despre Motul am auzit tot felul de chestii nu tocmai bune,insa doar am auzit,nu stiu pe nimeni sa fi avut probleme din cauza lui. Pe de alta parte insa de Castrol am auzit numai lucruri bune,pe deasupra il si folosesc (pe auto),costa destul dar intr-adevar motorul merge mult mai bine decat inainte cand foloseam Aral (despre care,din nou,am auzit lucruri nu tocmai bune).

Cea mai buna idee ar fi sa urmaresti feedbackurile posesorilor de Deauville care pot vorbi din experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 156
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am Motul 5100 de un sezon. NU simt nicio diferenta fata de Valvoline(1 sezon) sau fata de uleiul de masina Petrom Economic(1 saptamana) pe care l am bagat de nevoie, ca n am gasit altceva in creieru muntilor. Mobra mere la fel de bine cu toate trei.

 

Am pus Motul sa vad cum e. No ce sa zic, e bine.

 

La vara o sa pun Bardahl. Tot d-asta: sa vad cum e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarasi... asta cu vazutul daca merge bine sau nu.. e mai relativa ca teoria lu' Einstein. De obicei vezi cand deja tre sa faci un deviz lung de piese urate si scumpe - cuzineti, biele, arbore cotit - de-astea.. ieftine.

Dar nu e cazul in cazul uleiurilor moderne fie ele ce marca o fi. Cred ca si cu ulei de la bunica merge un motor cateva sute de km fara probleme :laugh:

(tare mi-ar placea sa am bani incat sa pot testa astfel de chestii :crack: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul am folosit Mobil 1 semisintetic, acum mai nou am bagat sezonul trecut Ipone, la fel semisintetic, ulei de care am auzit numai lucruri bune, iar eu personal sunt destul de multumit de el, in schimb de Mobil nu prea, se putea si mai bine ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum isi dau seama motociclistii ca nu e bun uleiul?

De obicei, in majoritatea cazurilor cineva zice ca nu-i place uleiul din motor cand incepe sa simta ca nu se mai schimba asa finut vitezele. Nu?

In rest.. ce poti sa zici, adica ce ai de comentat.. are cineva vedere in sectiune sa vada cum se freaca piesele pe-acolo cu uleiul?

Tzacanelile sunt relative, depind de urechea fiecaruia si in mare parte depind de viscozitate.

 

Un ulei bun moto trebuie sa reziste la solicitarile din cutie, unde e forfecat si bolborosit permanent de pinioane cu toate ca nu e asa gros ca un ulei de cutie obisnuit.

Tocatura din cutie nu trebuie sa-l faca si mai subtire decat este, trebuie sa-si mentina vascozitatea in timp.

Un ulei prost se subtiaza destul de repede si cum cutiei ii place uleiul gros - rezulta ca mobristul nu mai schimba finut vitezele si incepe sa strambe din nas.

Dar cum afecteaza un ulei subtiat motorul propriu-zis? Greu de zis. Eu unul nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cum afecteaza un ulei subtiat motorul propriu-zis? Greu de zis. Eu unul nu stiu.

 

la un ulei subtiat => pelicula de ulei depusa pe camasa cilindrului , este mai usor raclata de segmenti, atunci apare "frecare fier pe fier" si atunci apar uzurile majore.

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi asa cum spunea Baiazid, nu imi pot exprima o parere de mare expert in uleiuri, pot doar sa dau exemplul meu si sa afirm ca eu una nu am avut niciodata probleme cu acest ulei. La Honda SLR650 - enduro/touring acest ulei a fost foarte ok, nu am avut probleme. Am folosit numai 7100 10w-40 si cutia s-a comportat excelent, l-am schimbat mereu la timp si nu mi-a facut surprize.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un ulei de cutie nu e mai gros. 75W-80 de cutie e chiar mai putin vascos decat un 5W-40 de motor. :crack:

Nu cunosc limba franceza :laugh:

Da, ai dreptate, m-am lasat pacalit de gradele SAE, am uitat ca cele pt uleiurile de cutie sunt diferite, nu sunt pe aceasi scara.

 

Si acuma ca s-o dreg o sa zic ca uleiul de cutie e diferit si tot ce voiam eu sa zic e ca uleiul moto tre sa fie 2 in 1, adica sa se comporte si ca un ulei de cutie si ca un ulei de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa bagi linistit ulei Procycle de la Louis http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_...tnr_gr=10038521

bidonul de 4litri = 75ron

 

daca te documentezi putin pe net (mai ales pe site-urile din germania) o sa vezi ca toata lumea este foarte multumita de ulei.

pe vremea cand aveam ntv650 si eram mai activ pe forumul german am vazut ca majoritatea foloseau acest ulei si unii facusera cu el deja pest 100mii km cu ntv-ul, si erau f multumiti.

Eu am bagat in toate motoarele mele numai ulei Procycle si n-am avut nici o problema.

 

Pentru cei care o sa zica ca nu au incredere in producator aveti aici si info despre el, Petrosin:

http://www.pentosin.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentosin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu uleiul s-a mai discutat si s-a terminat in coada de peste. Unii se plang de Motul dar un prieten a mers numai cu Motul si e foarte multumit asa ca nu stii ce sa mai crezi. Eu folosesc Castrol, altii merg cu Repsol, altii cu Fuchs Silkolene, altii cu Mobil si in toate cazurile exista pareri pro si contra.

 

Eu bag Silkolene pentru ca l-am gasit la un pret acceptabil si reputatia este ok.

 

In america am vazut niste teste si mobil v-twin a iesit foarte bine la capitolul protectie si pastrarea vascozitatii pe termen lung si in conditii de temperaturi mai ridicate. Dar este foarte scump!

Mesaj completat

Cum isi dau seama motociclistii ca nu e bun uleiul?

 

Pai aici e buba ca nu isi dau seama!

 

Testul se face numai chimic asupra uleiului si apoi cu microscopul analizezi piesele.

 

Eu merg pe mana review-urilor, ce mai aud prin stanga si dreapta...

 

QUOTE de la inginerul mai sus amintit vis-a-vis de rodaj (este putin in afara subiectului oricum dar informatia este utila):

New engines prefer mineral oil for the first 5-10,000 kms to allow the asperities to be worn down. The synthetic oil molecule is too tough to allow the engine to wear in properly.

Its a bit like comparing a boiled egg to a golf ball.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul 300V - full sintetic gr. V pe baza de esteri (100%)

Motul 7100 - full sintetic gr. IV-V pe baza de amestec de esteri si PAO (Poly Alpha Olepin)

Motul 5100 - semi-sintetic gr. III-V pe baza de amestec ulei de baza mineral (70%) si esteri (30%)

 

Mai multe amanunte la http://hobbymoto.ro/?p=123

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Zvonurile pe care "le auzim" sunt in mare parte lansate de comercianti ai concurentei si/sau producatori concurenti.

ARAL se face in DOAR in germania, teoretic nu ar trebui sa aiba probleme. Insa e optimizat pentru motoarele grupului VAG si poate intrun Renault de exemplu nu pica la tanc..

Castron nu iau din principiu, 80% este marketing. Este singura marca la care nu stii SIGUR daca uleiul este cu adevarat full sintetic sau e rafinat pana la nemurire din Petrol. :crack:

 

Era buna remarca cu: "in mom. asta nu sunt uleiuri proaste ci doar useri care nu cumpara vascozitatea recomandata de producatorul utilajului, nu'l schimba la timp, etc."

 

[cenzurat pentru exprimare poetica] Grupul VAG a renuntat la Castrol pentru Aral dupa care au revenit la Castrol, s-au lamurit care e treaba cu el. Pe busonul de ulei la BMW-uri scrie Castrol, cred ca asta spune multe ca sa nu mai vorbesc de faptul ca nu am desfacut nici un motor care a mers cu Castrol sa aiba uzuri anormale, in schimb cele care au mers pe Aral... vai de capul lor.

 

LE: Am gasit chiar si o poza.

 

post-42427-1267831261_thumb.jpg

Editat de Baiazid
cuvinte urate
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gsxr 600 k7 3500km schimb ulei si bag motul ,in primii 10km a inceput sa-mi patineze ambreiajul, am desfacut si am rearanjat placutele de ambreiaj (una se blocase stramb si nu mai comprima pe lamelele metalice)si am bagat castrol , acum nu stiu daca de la ulei sau nu ,poate o coincidenta ,dar dupa asta a mers iar ok ,eu unul merg pe castrol luat din germania ........ parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa bagi linistit ulei Procycle de la Louis http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_...tnr_gr=10038521

bidonul de 4litri = 75ron

 

daca te documentezi putin pe net (mai ales pe site-urile din germania) o sa vezi ca toata lumea este foarte multumita de ulei.

pe vremea cand aveam ntv650 si eram mai activ pe forumul german am vazut ca majoritatea foloseau acest ulei si unii facusera cu el deja pest 100mii km cu ntv-ul, si erau f multumiti.

Eu am bagat in toate motoarele mele numai ulei Procycle si n-am avut nici o problema.

 

Pentru cei care o sa zica ca nu au incredere in producator aveti aici si info despre el, Petrosin:

http://www.pentosin.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentosin

Eu am folosit Procycle racing dar 2t pentru trotineta mea. Am făcut vreo 20-25.000km cu acelaÂşi set Âşi încă duce bine pocnitoarea, acum are vreo 40-50.000km. Zic eu că e un ulei destul de bun, nu pute ca Motul dar în schimb e mult mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul e la fel de scump si in alte parti, nu numai in Romania. E scump si in Cehia, preturile sunt aproximativ la fel.

Discutiile despre cat de bun e un ulei.. sunt de acord cu Baiazid, nici unul dintre noi nu este in masura sa judece, decat daca lucram in domeniu.

 

Gresit....

 

1.Parerea "clientului" este sfanta - el da banii.

2.Ala de lucreaza in domeniu "convinge" clientul de calitatea produsului.

 

 

 

Mesaj completat

Eu bag Silkolene pentru ca l-am gasit la un pret acceptabil si reputatia este ok.

 

In america am vazut niste teste si mobil v-twin a iesit foarte bine la capitolul protectie si pastrarea vascozitatii pe termen lung si in conditii de temperaturi mai ridicate. Dar este foarte scump!

Mesaj completat

 

 

Pai aici e buba ca nu isi dau seama!

 

Testul se face numai chimic asupra uleiului si apoi cu microscopul analizezi piesele.

 

Eu merg pe mana review-urilor, ce mai aud prin stanga si dreapta...

 

QUOTE de la inginerul mai sus amintit vis-a-vis de rodaj (este putin in afara subiectului oricum dar informatia este utila):

 

Cu Silkolene am omorat in 30 km ambreiajul..... deci este supergunoi - din punctul meu de vedere.....il mai folosesc doar la uns balamale....

Mesaj completat

Intrebare :

 

20W40 dar ca si pret si aspect ambalaj cel mai jalnic din magazinele cu piese de Dacia are pe eticheta exact specificatiile moto....

 

O fi bun ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cu interes ce s-a scris pina acuma si multumesc celor care si-au batut destele in taste pt. mine. Ce am urmarit cu topicul ? Sa vad cine a folosit marca respectiva life , pe mobra lui si cit de multumit / nemultumit a fost. Ca doar nu sint nebun sa fac experimente cu Hondita , sa vad daca merge au ba. Logic ca astept informatii de la cei care au incercat si sa speram ca nu au dat de belea cu uleiul in cauza. Si sa stau sa citesc enspe pagini de WWW , e cam aiurea , cind am aici fratii mei , care ma pot informa direct , in dulcele grai romanesc si cu care mai pot coresponda si pe PM. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Silkolene am omorat in 30 km ambreiajul..... deci este supergunoi - din punctul meu de vedere.....il mai folosesc doar la uns balamale....

 

Si balamalele mai merg.. ? :crack:

 

Intrebare :

 

20W40 dar ca si pret si aspect ambalaj cel mai jalnic din magazinele cu piese de Dacia are pe eticheta exact specificatiile moto....

 

O fi bun ?

 

Daca tu ai motocicleta pe care scrie sa bagi 20W-40 si pe ulei scrie JASO - MA, de ce nu?

Mesaj completat

Gresit....

 

1.Parerea "clientului" este sfanta - el da banii.

2.Ala de lucreaza in domeniu "convinge" clientul de calitatea produsului.

 

De-abia astept sa-i vad pe cei de la compania de electricitate sa ma convinga ca electricitatea lor e mai buna... la fel si pe aia de la apa si gaz.

Si ca banul meu ii convinge pe ei sa faca un curent/gaz/apa mai bun. Vorba aia, daca ma supar iau apa/gaz/curent din alta parte..

Mesaj completat

Marile companii petroliere / uleiuri sunt corporatii. Intr-o corporatie ideea de baza pe ordinea de zi este "cum sa facem (mai multi) bani".

Managerii si tot stafful si toata lumea care intra in acest lant are pe ordinea de zi direct sau indirect - sa faca bani, nu conteaza cum atat timp cat nu se incalca vreo lege sau vreun standard.

Si una dintre cele mai simple idei care vine in capul oricarui gagalica de manager sau conducator de proiect e... PROMOVAREA Produselor si al renumelui.

Cientul - da - clientul nostru e stapanul nostru - dar noi il amagim cum stim mai bine sa para el stapan. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit pana acum Motul 300V, deh, expensive :crack:

Sincer prima data cand am schimbat uleiul as fi vrut sa pun Castrol, si asta doar pentru ca am un breloc cu Castrol de vreo 12 de ani; dar aia aveau Motul...

Cumva aceesi logica ca daca ai CBR vopsit cu Repsol bagi ulei Repsol.

Nu am termen de comparatie cu alt ulei, deci nu as putea zice daca e mai bun sau mai rau decat altele. Mie mi s-a parut ok, mai ales ca vara sta mai mereu incins motorul in oras, si nu am avut niciun fel de probleme (pana acum). Si nici nu sunt genul care sa chimbe uleiul la 1000 de km.... ce-i drept o data l-am schimbat mai devreme pentru ca l-am lasat pe strada....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si balamalele mai merg.. ? :crack:

 

 

 

Daca tu ai motocicleta pe care scrie sa bagi 20W-40 si pe ulei scrie JASO - MA, de ce nu?

Mesaj completat

 

 

De-abia astept sa-i vad pe cei de la compania de electricitate sa ma convinga ca electricitatea lor e mai buna... la fel si pe aia de la apa si gaz.

Si ca banul meu ii convinge pe ei sa faca un curent/gaz/apa mai bun. Vorba aia, daca ma supar iau apa/gaz/curent din alta parte..

Mesaj completat

Marile companii petroliere / uleiuri sunt corporatii. Intr-o corporatie ideea de baza pe ordinea de zi este "cum sa facem (mai multi) bani".

Managerii si tot stafful si toata lumea care intra in acest lant are pe ordinea de zi direct sau indirect - sa faca bani, nu conteaza cum atat timp cat nu se incalca vreo lege sau vreun standard.

Si una dintre cele mai simple idei care vine in capul oricarui gagalica de manager sau conducator de proiect e... PROMOVAREA Produselor si al renumelui.

Cientul - da - clientul nostru e stapanul nostru - dar noi il amagim cum stim mai bine sa para el stapan. :laugh:

 

Partial sunt de acord.

 

Problema motociclistului roman este in general mai simpla decat a "soarecelui" de laborator de la producatorul de ulei.....

 

Dubiul meu personal vis-a-vis de Motul vine din faptul ca "am auzit" ca pe la noi (BV) se cam trage cu furtunu' din bidoane mari si se "baga" la bidoane mici si frumoase....

Problema mare este ca la furtun trag romanii... se pare ca in aceiasi incinta cu un producator autohton de uleiuri.....

 

...sper ca gresesc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi aduc aminte de o linie de dialog din mass effect 2: "you won't belive how many people think light travels faster through expensive wires"

 

am bagat motul 300v, nu am avut nici o problema. nu am avut o dorinta mare sa bag motul, ci asta era marca disponibila la service-ul unde am facut prima revizie, si am ramas cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus la sfarsitul sezonului trecut Motul d-ala cel mai scump. 300V parca ii zice.

 

Primul feeling dupa ce am iesit prima oara a fost ca a inceput sa-mi patineze ambreiajul. Am zis ca ok, o fi de la faptul ca avea deja cam 45.000km si poate s-a dus ambreiajul. Dar dupa inca cateva drumuri nu a mai avut acea manifestare de urcare in ture aiurea.

 

Inainte am avut uleiuri mult mai slab cotate dar nu mi-au facut nici o problema sesizabila. Ce s-o intampla pe acolo prin motor, uzuri si alte lucruri nu putem sa stim pana nu se strica.

 

Cand a fost produsa motocicleta mea nu cred ca era ulei full-sintetic, unii spun ca nu e bine sa le dai motoarelor mai vechi ulei full-sintetic ca nu au fost proiectate pentru asa ceva.

 

Probabil acum 10 ani uleiul scris la mine in manualul de intretinere era cel mai bun si mai scump de pe piata, asa ca poate daca ar fi fost ulei sintetic Motul pe piata, l-ar fi recomandat pe ala.

 

Cred ca anul asta trec pe Castrol Power1 din ala de la Louis. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Silkolene am omorat in 30 km ambreiajul..... deci este supergunoi - din punctul meu de vedere.....il mai folosesc doar la uns balamale....

 

Eu mai stiu ca o America intreaga foloseste Silkolene si Amsoil si nu li se duce ambreiajul....

 

Depinde ce produs din gama Silkolene ai folosit. Eu folosesc gama Super 4, JASO-MA spec 20W50

 

Australienii astia sunt ultra zgarciti. Nu ar baga 300V in motor deloc. Top of the line: 7100 de la motul. Sau eventual 5100.

 

 

post-22-1267910027_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marile companii petroliere / uleiuri sunt corporatii. Intr-o corporatie ideea de baza pe ordinea de zi este "cum sa facem (mai multi) bani".

Managerii si tot stafful si toata lumea care intra in acest lant are pe ordinea de zi direct sau indirect - sa faca bani, nu conteaza cum atat timp cat nu se incalca vreo lege sau vreun standard.

Si una dintre cele mai simple idei care vine in capul oricarui gagalica de manager sau conducator de proiect e... PROMOVAREA Produselor si al renumelui.

Cientul - da - clientul nostru e stapanul nostru - dar noi il amagim cum stim mai bine sa para el stapan. :crack:

 

Motorex este o firma relativ mica din Elvetia :laugh:

Mobra fiind veche, in manual scrie mineral 20w40 ... am folosit semi Motul, Putoline, Mol si a fost OK. Cand am pus full Castrol, Motorex si motorul suna mai bine, dar uleiul de ultima generatie era papat la greu de "batranica" ... segmenti depasiti moral

Castrol si cumparat nus ce firma ... asa cum OMV si-a cumparat Petromul... deci ala care cumpara Castrol de la firma mama poate sa zica ca e bun ... iar daca e de la firma nou achizitionata (ruseasca, balcanica sau ce o fi) sa aibe surprize :nono:

 

Ca idee ... Longlife 5 sau 0W30 pt diesel cu aceleasi specificatii costa cam 90lei Castrol si aprox 60lei Motorex ... /litru :haha:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...