zapp Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 (editat) Revin cu noutati (din pacate informatiile vechi referitoare la baterie au fost putin eronate), bateria in cauza Saito nu este pe gel, ci scrie pe ea ca la prima utilizare sa se puna electrolitul special destinat ei, deci e pe electrolit. Am crezut ca este pe gel din cauza culorii negru opac al corpului ei si lipsa capacelelor, capace care erau ascunse sub un sticker. Am scos cu greu banda de capace (nu avea locas pentru scoatere- de aici rezulta ca e una cu electrolit lichid, maintenance free), si cand sa ma uit inauntru, surpriza. Nema lichid. Am adaugat apa distilata in fiecare celula (6 la numar) pana erau acoperite cu aprox 3 mm de lichid. Acum vine problema: Nu am gasit incarcator moto, ci doar cu ajutorul unui prieten am pus mana pe un produs (LAMPA Battery trainer), care baga curent de 0.2A pe ciclul de incarcare, iar pe baterie scrie 0.8A pentru 5-10 ore sau 1.6A pentru 3 ore. Rezolv problema cu Trainerul respectiv tinand cont de valoarea amperajului si tinand cont si de ciclul de descarcare care incepe si el, sau caut un redresor care sa bage curent de minim 0.8A ? ... Si cat trebuie tinuta bateria pe acest trainer? » Post actualizat in 10 Oct 2014 13:55 Revin cu noutati (din pacate informatiile vechi referitoare la baterie au fost putin eronate), bateria in cauza Saito nu este pe gel, ci scrie pe ea ca la prima utilizare sa se puna electrolitul special destinat ei, deci e pe electrolit. Am crezut ca este pe gel din cauza culorii negru opac al corpului ei si lipsa capacelelor, capace care erau ascunse sub un sticker. Am scos cu greu banda de capace (nu avea locas pentru scoatere- de aici rezulta ca e una cu electrolit lichid, maintenance free), si cand sa ma uit inauntru, surpriza. Nema lichid. Am adaugat apa distilata in fiecare celula (6 la numar) pana erau acoperite cu aprox 3 mm de lichid. Acum vine problema: Nu am gasit incarcator moto, ci doar cu ajutorul unui prieten am pus mana pe un produs (LAMPA Battery trainer), care baga curent de 0.2A pe ciclul de incarcare, iar pe baterie scrie 0.8A pentru 5-10 ore sau 1.6A pentru 3 ore. Rezolv problema cu Trainerul respectiv tinand cont de valoarea amperajului si tinand cont si de ciclul de descarcare care incepe si el, sau caut un redresor care sa bage curent de minim 0.8A ? ... Si cat trebuie tinuta bateria pe acest trainer? http://www.lampa.it/en/prod-464-6088-11929-bc300%2C_battery_trainer___12v___200_ma___4%3E100_a.asp ... acesta este individul care ma ajuta in momentul de fata. Editat Octombrie 10, 2014 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Revin cu noutati (din pacate informatiile vechi referitoare la baterie au fost putin eronate), bateria in cauza Saito nu este pe gel, ci scrie pe ea ca la prima utilizare sa se puna electrolitul special destinat ei, deci e pe electrolit. Am crezut ca este pe gel din cauza culorii negru opac al corpului ei si lipsa capacelelor, capace care erau ascunse sub un sticker. Am scos cu greu banda de capace (nu avea locas pentru scoatere- de aici rezulta ca e una cu electrolit lichid, maintenance free), si cand sa ma uit inauntru, surpriza. Nema lichid. Am adaugat apa distilata in fiecare celula (6 la numar) pana erau acoperite cu aprox 3 mm de lichid. Se incarca pana la 10 mm deasupra placilor..poti sa estimezi ce cantitate de apa distilata a fost utilizata pentru completare.....Tu ai verificat cam ce tensiune debiteaza sistemul tau de incarcare pe acumulator ? Daca DA , este in jurul valorii de 14,5 V ? Acum vine problema: Nu am gasit incarcator moto, ci doar cu ajutorul unui prieten am pus mana pe un produs (LAMPA Battery trainer), care baga curent de 0.2A pe ciclul de incarcare, iar pe baterie scrie 0.8A pentru 5-10 ore sau 1.6A pentru 3 ore. Indicat este 10% din valoare acumulatorului sau 5 % (0,4A) pentru o perioada mai lunga de timp. Rezolv problema cu Trainerul respectiv tinand cont de valoarea amperajului si tinand cont si de ciclul de descarcare care incepe si el, sau caut un redresor care sa bage curent de minim 0.8A ? ...Acesta lucreaza pe modul impulsuri cu valoare de curent mai mica, durata de incarcare va fi mai mare pentru acumulator, Si cat trebuie tinuta bateria pe acest trainer? Iti trebuie un voltmetru montat pe acumulator in timp ce redresorul este si el montat. O sa vezi ca tensiunea masurata pe acumulator creste in raport cu timpul, Cand tensiunea ramane constanta pentru 2 ore, atnci se incheie procesul de incarcare, de asemenea cand in electrolit apar bule/emanatie hidrogen/ disociere electrolit . Capacele la elementi vor fi deschise !! Procura un voltmetru digital sau analogic pentru control...o sa ai nevoie de el. » Post actualizat in 10 Oct 2014 13:55 http://www.lampa.it/en/prod-464-6088-11929-bc300%2C_battery_trainer___12v___200_ma___4%3E100_a.asp ... acesta este individul care ma ajuta in momentul de fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Cantitate de apa ~ 200 ml, tensiunea din sistem este in jurul valorii de 14.5V Capacele scoase? .. desi pe baterie scrie ca in timpul incarcarii trebuie sa fie montate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Cantitate de apa ~ 200 ml, tensiunea din sistem este in jurul valorii de 14.5V Capacele scoase? .. desi pe baterie scrie ca in timpul incarcarii trebuie sa fie montate? trebuie sa urmaresti ce se intampla cu elecrolitul, daca intra rapid in "fierbere" posibil sa fie sulfatat acumulatorul, a fost cu FREE MAINTENANCE ? Ce scrie pe acumulator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 @zapp inteleg ca ti-ai luat baterie noua, scria undeva in instructiuni ca trebuie s-o pui la incarcat?Deobicei se pune lichidul se lasa sa se linisteasca si e buna de drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 E baterie fara intretinere. Dupa cumparare se adauga electrolitul si eventual se pune pe redresor cu capacul deschis (unii pun bateria direct pe mobra). Dupa incarcare, se pune capacul si nu se mai deschide in veci. Scrie si pe el treaba asta. La o astfel de baterie, electrolitul intra in panourile din fibra de sticla dintre placile bateriei, asa ca nu poti verifica nivelul acestuia. Nu se completeaza cu apa. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2014.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Bateria pe care o voi supune incarcarii este o Saito pe gel ... deci nu am ce verifica fiind capsulata... Dupa 1 ora..2 voi masura la borne sa vad daca mia are curentul pe care il avea fix dupa scoaterea ei de la incarcat, daca sunt pierderi de curent, clar nu mai tine curentul in ea. Eu am luat motorul cu bateria asta din mai 2013, fix dupa ce l-am luat i-am schimbat statorul fiind parlite 3 bobine (acest fapt fiind ascuns de ex-proprietar), astfel dupa un drum de 200-300 km mi-a omorat si bateria, nemaipornind o data ajuns acasa. Atunci am pus bateria la incarcat si m-a dus pana in iarna fara probleme, cand am dat-o jos de pe motor si dupa ceva timp in iarna incarcand-o din nou.In primavara pusa pe motor si data cheie fara probleme, iar din primavara pana acum stata pe motor. Acum 1 saptamana cand am ajuns pe acasa nu a mai pornit, a invartit greu prima data, apoi mai greu a doua oara. L-am pornit intr-un final, m-am plimbat ceva timp, am oprit la o benzinarie, a pornit ok, am oprit apoi la alta benzinarie pentru presiune, a pornit din nou fara probleme ... Cred ca se cere incarcata ... Bateria pe care o voi supune incarcarii este o Saito pe gel ... deci nu am ce verifica fiind capsulata... Dupa 1 ora..2 voi masura la borne sa vad daca mia are curentul pe care il avea fix dupa scoaterea ei de la incarcat, daca sunt pierderi de curent, clar nu mai tine curentul in ea. Eu am luat motorul cu bateria asta din mai 2013, fix dupa ce l-am luat i-am schimbat statorul fiind parlite 3 bobine (acest fapt fiind ascuns de ex-proprietar), astfel dupa un drum de 200-300 km mi-a omorat si bateria, nemaipornind o data ajuns acasa. Atunci am pus bateria la incarcat si m-a dus pana in iarna fara probleme, cand am dat-o jos de pe motor si dupa ceva timp in iarna incarcand-o din nou.In primavara pusa pe motor si data cheie fara probleme, iar din primavara pana acum stata pe motor. Acum 1 saptamana cand am ajuns pe acasa nu a mai pornit, a invartit greu prima data, apoi mai greu a doua oara. L-am pornit intr-un final, m-am plimbat ceva timp, am oprit la o benzinarie, a pornit ok, am oprit apoi la alta benzinarie pentru presiune, a pornit din nou fara probleme ... Cred ca se cere incarcata ... As you make your bed, so you must lie upon it. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Octombrie 11, 2014 Share Postat Octombrie 11, 2014 @zapp inteleg ca ti-ai luat baterie noua, scria undeva in instructiuni ca trebuie s-o pui la incarcat?Deobicei se pune lichidul se lasa sa se linisteasca si e buna de drum. Scuze pentru raspunsul intarziat. Bateria este cea veche, nu este noua. » Post actualizat in 11 Oct 2014 09:25 E baterie fara intretinere. Dupa cumparare se adauga electrolitul si eventual se pune pe redresor cu capacul deschis (unii pun bateria direct pe mobra). Dupa incarcare, se pune capacul si nu se mai deschide in veci. Scrie si pe el treaba asta. La o astfel de baterie, electrolitul intra in panourile din fibra de sticla dintre placile bateriei, asa ca nu poti verifica nivelul acestuia. Nu se completeaza cu apa. http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2014.pdf Da, posibil sa fie baterie fara intretinere, insa desteptul dinaintea mea a dat cu ceva pe baterie de a luat tot scrisul imprimat exceptand 80 % din numele bateriei. Eu am completat cu apa distilata celulele, nestiind daca e cu electrolit lichid cu sau fara mentenanta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 11, 2014 Share Postat Octombrie 11, 2014 Scuze pentru raspunsul intarziat. Bateria este cea veche, nu este noua. » Post actualizat in 11 Oct 2014 09:25 Da, posibil sa fie baterie fara intretinere, insa desteptul dinaintea mea a dat cu ceva pe baterie de a luat tot scrisul imprimat exceptand 80 % din numele bateriei. Eu am completat cu apa distilata celulele, nestiind daca e cu electrolit lichid cu sau fara mentenanta ... Cele fara mentenant au o banda cu cele 6 dopuri unite ..se scoate mai greu banda...fara mentenanta au inceput mai multi sa-si asume acesta reclama, dar putini producatori sunt la nivel de varf !!! La cele mai multe acumulatoare cu acid, trebuie sa fie verificat nivelul electrolitului( da, au dopuri pentru verificarea)...ex. tensiune debitata peste 15 V ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 11, 2014 Share Postat Octombrie 11, 2014 Am scos cu greu banda de capace (nu avea locas pentru scoatere- de aici rezulta ca e una cu electrolit lichid, maintenance free) Cele fara mentenant au o banda cu cele 6 dopuri unite ..se scoate mai greu banda. A spus si omul ca bateria are "banda cu capace", cu un sticker pe ea, care probabil arata asa: Scuze pentru raspunsul intarziat. Bateria este cea veche, nu este noua. » Post actualizat in 11 Oct 2014 09:25 Da, posibil sa fie baterie fara intretinere, insa desteptul dinaintea mea a dat cu ceva pe baterie de a luat tot scrisul imprimat exceptand 80 % din numele bateriei. Eu am completat cu apa distilata celulele, nestiind daca e cu electrolit lichid cu sau fara mentenanta ... Cred ca e timpul sa schimbi bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 A spus si omul ca bateria are "banda cu capace", cu un sticker pe ea, care probabil arata asa: Cred ca e timpul sa schimbi bateria. Da, a mea e asemeni celei din poza ... Ca idee am incarcat-o pe un trainer de baterie ... dupa incarcare s-a stabilit la 12.30V, pe motor pusa la 12.17, la pornire nu a scazut sub 10.60V ... mers cu ea si la final de plimbare avea 12.70 curent. Cat o mai tine, tine, cat nu ... alta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 12,17v e f putin. o baterie incarcata e la 12,7-12,8. ori "trainerul" ala nu e bun, ori voltmetrul, ori bateria... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Da, a mea e asemeni celei din poza ... Ca idee am incarcat-o pe un trainer de baterie ... dupa incarcare s-a stabilit la 12.30V, pe motor pusa la 12.17, la pornire nu a scazut sub 10.60V ... mers cu ea si la final de plimbare avea 12.70 curent. Cat o mai tine, tine, cat nu ... alta Daca o sa ai iesiri la 2-3 zile ai sansa sa o folosesti pana la final de sezon. In primavara iti faci o achizitie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Daca o sa ai iesiri la 2-3 zile ai sansa sa o folosesti pana la final de sezon. In primavara iti faci o achizitie noua... Da, acum sa vedem si de vreme si disponibilitatea mea ... Mersi pentru tot ajutorul si aici si pe pvt » Post actualizat in 12 Oct 2014 14:42 12,17v e f putin. o baterie incarcata e la 12,7-12,8. ori "trainerul" ala nu e bun, ori voltmetrul, ori bateria... Cel mai probabil bateria ... am lungit de ea din primavara anului trecut ... fiind atunci descarcata ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 16, 2014 Share Postat Octombrie 16, 2014 +1 n-am folosit expresia aia ca s-o trimit pe ramona la cratitza ... a fost doar cu titlu de amuzament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 AGM si GCB 1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs în mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar în schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapă regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat. 2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile. 3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C, AGM este o alegere buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Tare asta. normal cu bec in serie QED poate o sa zici ca nu conteaza 0,2 V oricum n-o sa reduca de la 10A la 1A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 la o verificare vizuala am constatat ca nivelul lichidului din baterie mai este aprox 20%(aproape goala), si totusi porneste fara probleme(voi completa cu apa distilata), a mai patit cineva asa ceva? asa am gasit-o si anul trecut inainte de "parcare pentru iarna"...am completat cu apa distilata(bateria tinuta in casa peste iarna) si a mers fara probleme anul asta. mentionez ca releul nu incarca mai mult de 14-15V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 (editat) la o verificare vizuala am constatat ca nivelul lichidului din baterie mai este aprox 20%(aproape goala), si totusi porneste fara probleme(voi completa cu apa distilata), a mai patit cineva asa ceva? asa am gasit-o si anul trecut inainte de "parcare pentru iarna"...am completat cu apa distilata(bateria tinuta in casa peste iarna) si a mers fara probleme anul asta. mentionez ca releul nu incarca mai mult de 14-15V. da, tot cu Varta si tot cu bmw 650 e pusa deasupra motorului si se incalzeste foarte tare nici nu trebuie sa incarce mai mult de 15V a, sau te referi la faptul ca nu e fiarta de la incarcare Editat Octombrie 19, 2014 de crazvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 ma intrebam daca este normal sa ramana fara lichid, sau o fi "pe duca" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 ma intrebam daca este normal sa ramana fara lichid, sau o fi "pe duca" nu prea e normal baietii din service au suspectat supraincarea dar cred ca e de la motor vara dupa 100 km pe autostrada am pus mina pe carena deasupra bateriei si cred ca avea vreo 50 de grade, era la limita suportabilului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu ma gandeam ca problema este din cauza temperaturii, poate totusi instalatia in regimul actual de sarcina (supraincalzire) mai suporta consumatori care ar reduce din "fortarea" de incarcare ...zic si eu?!... sau pur si simplu din cauza temperaturii apa se evapora-teoretic normal la baterii cu mentenanta. Interesant ar fi daca sunt mai multi utilizatori de baterie Varta cu aceleasi pb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Salut, Un acumulator care functioneaza constant fierbinte si trebuie mereu completat cu apa distilata, este fie primeste o valoare mare de curent de incarcare, sau are probleme interne. Posibil ca alternatorul sa debiteze o valoare ridicata a tensiunii, peste 15 V, sau sa existe scurtcircuite interne in acumulator care provoca creșterea temperaturii electrolitului. Astfel de scurtcircuite rezultă din placi indoite, care rup separatoarele si se ating in anumite puncte(vorbesc de placi pozitive si negative). O alta varianta, cantitate excesiva de sedimente formate din material activ sau sulfat de plumb, care cazut de la placa pozitiva la fundul cutiei/vasului acumulatorului. Bacul/vasul are canale la baza care mentin placile ridicate la 10mm fata de baza. Daca se incarca cu sedimente se produc scurtcircuite interne, rezulta temperaturi excesive ale acumulatorului. Dupa cum prezinti au fost evaporari dese, placile au ramas neacoperite de electrolit, acestea s-au uscat si materialul activ a cazut la baza bacului. Asa se intampla cu acumulatorul cu intretinere, trebuie sa ai o verificare permanenta. De aceea se recomanda AMG sau GCB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 multumesc pentru explicatiile profesioniste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu ma gandeam ca problema este din cauza temperaturii, poate totusi instalatia in regimul actual de sarcina (supraincalzire) mai suporta consumatori care ar reduce din "fortarea" de incarcare ...zic si eu?!... sau pur si simplu din cauza temperaturii apa se evapora-teoretic normal la baterii cu mentenanta. Interesant ar fi daca sunt mai multi utilizatori de baterie Varta cu aceleasi pb. cred ca e o problema de mobra mai mult, nu de marca acumulatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.