Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verifica si incarcarea, poate de asta s-a uscat bateria.

concluzii:

  • 17 V motor pornit, la ralanti;
  • 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm;
  • 12 V cu motorul oprit.

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzii:

  • 17 V motor pornit, la ralanti;
  • 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm;
  • 12 V cu motorul oprit.

Ce parere aveti?

14,3 V e maxim ca sa nu iti "fiarba"bateria.

Oricum tre sa mergi mereu cu lumina aprinsa.

Daca nu sare de 14,3 V ai putea merge si asa.

 

Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012.

 

Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni.

 

Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture.

Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok.

 

Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau.

 

Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere".

 

Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa?

Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta?

Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria?

 

PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok.

 

LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA

Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. :peace: O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert.

NU ASA SE PASTREAZA O BATERIE....

 

1.nu lasi pe moto chiar in garaj incalzit,se auto-descarca chiar si intr-o luna de zile.

2.daca bateria nu este cu gel sau capsulata,trebuie controlat nivelul apei si completat numai cu apa distilata.

3.incarcarea se face cu redresor care sa nu bage mai mult de 10% din capacitate(la tine 1,2 Ah,!!!)in nici un caz 6 A !!!

4.daca pornesti cu curent de la masina si dupa aia mergi cu moto este posibil ca bateria sa nu primeasca curent din cauza ca este prea descarcata.

 

Bateria ta este posibil sa fie sulfatata din cauza lipsei de apa si a descarcarii,daca nu are 12 V in stand-by inseamana ca un element din ea este compromis.

In acest caz risti sa ramai cu moto in drum si fara alta baterie nu mai pleci de acolo.

 

Alta baterie,chiar si ceva mai ieftin este mai bine decat sa ramai in drum.

Redresoare dedicate moto gasesti in Louis,eu am asa ceva si face toti banii investitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzii:

  • 17 V motor pornit, la ralanti;
  • 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm;
  • 12 V cu motorul oprit.

Ce parere aveti?

la mine baga 18 cand s-a stricat releul

 

turatia nu trebuie sa influenteze mai mult decat 13,6-14,5 . Un releu bun are 14,1 la relantiu si 14,0 in ture

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! stie cineva sa-mi spuna cum pot afla data fabricatiei unei baterii Yuasa ?

singurul indiciu de pe baterie se afla in dreptul bornelor si e asa : 11e17g.

ce poate sa-mi spuna ? in rest, bateria are doar inscriptii comerciale.

daca eu comand baterie fabricata in 2013, iar ea nu e inscriptionata in privinta datei de fabricatie, cum pot sa-mi dau seama ca nu e din alt an?

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! stie cineva sa-mi spuna cum pot afla data fabricatiei unei baterii Yuasa ?

singurul indiciu de pe baterie se afla in dreptul bornelor si e asa : 11e17g.

ce poate sa-mi spuna ? in rest, bateria are doar inscriptii comerciale.

daca eu comand baterie fabricata in 2013, iar ea nu e inscriptionata in privinta datei de fabricatie, cum pot sa-mi dau seama ca nu e din alt an?

multumesc!

Eu am luat o baterie Yuasa si a venit fara electrolit. Imi imaginez ca procesele chimice nu au loc intr-o baterie fara electrolit asa ca poate sa fie si mai veche nu?

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat o baterie Yuasa si a venit fara electrolit. Imi imaginez ca procesele chimice nu au loc intr-o baterie fara electrolit asa ca poate sa fie si mai veche nu?

Salve! Vezi ca in cutia ei trebuie sa fie si electrolitul intr-un recipent compartimentat.Asta daca nu ai aruncat ambalajul! Asa a venit YUASA mea.

Editat de marian69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Vezi ca an cutia ei terbuie sa fie si electrolitul intr-un recipent compartimentat.Asta daca nu ai aruncat ambalajul! Asa a venit YUASA mea.

a venit fara electrolit, am luat de la magazinul de la colt electrolit si seringa de 50ml de la farmacie si am umplut bateria, atentie mare ca electrolitul ala e acid sulfuric iti face gauri in haine covor catzel etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am un Hornet fabricatie 2002 si sunt nedumerit in legatura cu parametrii de incarcare a bateriei pe motor si anume:

Cu motorul pornit la relanti si lumini stinse am incarcare pe bornele bateriei de 14,5 - 14,7 constanta cu motor cald. Cand porneste ventilatorul de racire tensiunea scade la 14,5 iar daca accelerez la 5000 rpm tensiunea scade iar la 13,5.

Cu motorul pornit la relanti si cu luminile aprinse am 13,2 - 13,3 chiar si 12,6 cand porneste si ventilatorul. Accelerata la 5000 rpm am intre 13,2 - 12,8.

Fara lumini aprinse cred ca este ok incarcarea, insa cu luminile aprinse tensiunile nu cred ca sunt bine. Mai mult decat atat la relanti lumina farului pierde putin din intensitate dar revine la normal daca accelerez.

 

Bateria are 3 saptamani, nu am mufe topite, pornirea cu motorul rece este foarte buna.

 

Tind sa cred ca este releul de incarcare. Voi ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scaderea tensiunii atunci când turezi e simptomul caracteristic, e nevoie de alt releu, 13.2-13.5 V în mers e insuficient ca să asigure încărcarea. Ideal ar fi să poţi face proba cu al unui vecin, vei avea 14.2-14.5 cu toţi consumatorii .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine cand accelerez scade destul de mult voltajul de la 14 si ceva pe la 12-13 nu stiu care e cauza si am gasit'o de cateva ori fara curent, daca afli care este cauza sa lasi rezolvarea aici poate o rezolv si pe a mea. (Hornet 2006)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine cand accelerez scade destul de mult voltajul de la 14 si ceva pe la 12-13 nu stiu care e cauza si am gasit'o de cateva ori fara curent, daca afli care este cauza sa lasi rezolvarea aici poate o rezolv si pe a mea. (Hornet 2006)

Toti vreti mura in gura da nici unul din voi, genul tau de oameni, care au o problema, nicimacar nu intreaba dar au pretentii de la altii sa le dea rezolvarea. Pune mana sa verifica, am scris mai sus care sunt pasii.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate. Si eu am patit asa ceva si buba era de la o mufa (carbonizata). Verificati dupa cum a spus ThuderByte traseul si apoi incercati cu alt releu

Contact imperfect. Verifica traseul de la generator la releu si iesirea din releu, inclusiv siguranta principala de 30 de A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contact imperfect. Verifica traseul de la generator la releu si iesirea din releu, inclusiv siguranta principala de 30 de A

Pe iesirea din generator pe cele 3 fire galbene am 12,3 pe fiecare aprox.

Siguranta generala este cea de sub mufa rosie de langa starter? Aceea este ok si am si curatat pe acolo in ideea de contact imperfect.

Editat de octavianvarzaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe iesirea din generator pe cele 3 fire galbene am 12,3 pe fiecare aprox.

Ai masurat prostii cel mai probabil. Cele 3 fire scot curent alternativ trifazat. Pune aparatul pe Vc.a, ~ alternativ, si o sa masori pe 2 cate 2 fire. Iti da egal la aceeasi turatie, 30-70V

 

Masoara tensiune continua la cealalta iesire a regulatorului si apoi catre baterie. Daca ai doar contact imperfect, atunci masuratorile o sa-ti arate tensiune buna imediat dupa regulator, si tensiune proasta si apropiata de a bateriei dupa punctul de contact imperfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate are cineva vreo schema cu circuitul celor 3 fire . de care se vorbeste si sa vorbim exact pe schema unde si cum trebuie curatat , cum trebuie masurat etc, Asa empiric si eu am scos mufele si le'am curatat dar face la fel. Probabil am omis un contact pe undeva nu pot sa imi dau seama........

Editat de Floryn_k1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte important ca izolaţia alternatorului să nu fie compromisă, nu trebuie să apară tensiune faţă de şasiu iar debitul între faze ar trebui măsurat şi cu o sarcină (bec de far) în circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce nu pricep eu este exact fenomenul asta ca la relanti incarca cat trebuie si cand o turezi scade destul de mult incarcarea , de ce cand o turezi,,,? dupa logica mea trebuie sa fie o problema cu o piesa aflata in miscare.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o turezi bobinele de inductie consuma mai mult in timp ce incarcarea ramane la fel din cauza releului defect a vreunui contact imperfect sau chiar a alternatorului defect, deasta scade tensiunea la turatii mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa un an...in premiera mondiala SHORAI dezmembrata ( Cracking open )

Iarna am lasat bateria pe motor, de lene. Rezultatul descarcare aproape completa si o sectiune distrusa adica tensiune 0. Totusi bateria era capabila sa invirta demarorul ( 450 EXC ) pentru mai mult de 5 porniri avind numai 10V.

Concluzi:

1) este important sa se faca balansarea celulelor cu redresor specializat. Bateria Shorai in ciuda explicatiilor pe site NU ARE CIRCUITE INTERNE DE BALANSARE ( vezi pozele )

2) descarcarea sub limita a 3.2 v pe element duce la distrugerea lui. In cazul Shorai elementul se umfla ca un balon fiind inchis in punga de plastic.( tot din poze va lamuriti)

3) este important sa se monteze un intrerupator sa nu permita descarcarea bateriei in cazul ca nu este folosita motocicleta.

 

Despre Shorai:

-mai usoara decit Ballistic

-Initial am crezut ca bornele nu sunt etansate, Sunt. Si conectorul aditional pare sa fie etansat.

-Conductorii pentru + si - sunt , dupa parerea mea, subtiri.

-Carcasa NU este perfect etansa. daca folositi Shorai puneti banda adeziva la imbinarea carcasei.

 

Am cumparat Ballistic. Nici asta nu e minunea tehnicii in ciuda reclamei.

Conectorul aditional de fapt este un conector infipt in alt conector ce nu a facut initial contact cu toti pinii. Defect de proiectare si fabricatie.

Cablul de alimentare a incarcatorului are litele din OTEL cuprat si sectiune mica . Cheap Chinese.

Incarcatorul Ballistic stie sa incarce toate tipurile de baterii: LiFe, LiIon, Pb cu balansare pina la 6 celule primind alimentare de la o sursa intre 11 si 18 V

 

Peste ceva vreme o sa revin si cu pareri despre Ballistic

post-37333-0-47115300-1369246382_thumb.jpg

post-37333-0-71268200-1369246406_thumb.jpg

post-37333-0-99307800-1369246439_thumb.jpg

post-37333-0-99185400-1369246466_thumb.jpg

post-37333-0-94885800-1369246501_thumb.jpg

post-37333-0-82694300-1369246611_thumb.jpg

post-37333-0-28345400-1369246622_thumb.jpg

post-37333-0-90575400-1369246634_thumb.jpg

post-37333-0-30991000-1369246643_thumb.jpg

post-37333-0-24368600-1369247294_thumb.jpg

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrurile stau un pic diferit la bateriile LiFePo4 .

Tensiunea minima pe element e de 2,75V (aici parerile difera ,uni zic 2,5 alti 2,8 teoria 2,75 ) ,sub acest prag se produce o descarcare ireversibila partiala ,adica piarde din capacitate.

Tensiunea maxima pe element e de 3,6V ; depasirea acesteia cu +1% sau -10% duce la o pierdere de capacitate de 10% iar din acest motiv sant strict necesare circuite de balansare (egalizarea tensiunilor pe elementi in timpul incarcarii) - la o baterie cu 8 elementi din care doua seri de cate 4 elementi pusi in paralel in serie ,o serie se incarca 14,4 V cealalta ramane la cat a apucat . Din seria care s-a incarcat corect elementi pot fi incarcati cu tensiuni diferentiate si suma lor sa fie 14,4V .

Acum cu folosirea otelului cuprat am patit la depanarea unui televizor -avea ceva ani TV-ul si buba a fost o componenta care a ... ruginit si nu mai facea contact ;am schimbat componenta cu una noua si a pornit ,complect functional si nu a necesitat nici un fel de reglaje decat am pus capacul .

In concluzie ,bateriile pe Li necesita circuite speciale de incarcare@echilibrare (acestea din urma unele baterii le au incorporate ) si un releu de incarcare precis . Bateriile LiFePo4 suporta curenti de descarcare de cateva zeci de ori capacitatea nominala -aici putem vb de curent de start. La bateriile Pb-acid acest curent e de 10C (C fiind capacitatea in Ah) iar la bat pe Li am vazut unele cu 40C .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...