yuk Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 (editat) concluzii: 17 V motor pornit, la ralanti; 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm; 12 V cu motorul oprit. Ce parere aveti? la mine baga 18 cand s-a stricat releul turatia nu trebuie sa influenteze mai mult decat 13,6-14,5 . Un releu bun are 14,1 la relantiu si 14,0 in ture Editat Mai 14, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dot977 Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 salutare! stie cineva sa-mi spuna cum pot afla data fabricatiei unei baterii Yuasa ? singurul indiciu de pe baterie se afla in dreptul bornelor si e asa : 11e17g. ce poate sa-mi spuna ? in rest, bateria are doar inscriptii comerciale. daca eu comand baterie fabricata in 2013, iar ea nu e inscriptionata in privinta datei de fabricatie, cum pot sa-mi dau seama ca nu e din alt an? multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 (editat) salutare! stie cineva sa-mi spuna cum pot afla data fabricatiei unei baterii Yuasa ? singurul indiciu de pe baterie se afla in dreptul bornelor si e asa : 11e17g. ce poate sa-mi spuna ? in rest, bateria are doar inscriptii comerciale. daca eu comand baterie fabricata in 2013, iar ea nu e inscriptionata in privinta datei de fabricatie, cum pot sa-mi dau seama ca nu e din alt an? multumesc! Eu am luat o baterie Yuasa si a venit fara electrolit. Imi imaginez ca procesele chimice nu au loc intr-o baterie fara electrolit asa ca poate sa fie si mai veche nu? Editat Mai 16, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian69 Postat Mai 17, 2013 Share Postat Mai 17, 2013 (editat) Eu am luat o baterie Yuasa si a venit fara electrolit. Imi imaginez ca procesele chimice nu au loc intr-o baterie fara electrolit asa ca poate sa fie si mai veche nu? Salve! Vezi ca in cutia ei trebuie sa fie si electrolitul intr-un recipent compartimentat.Asta daca nu ai aruncat ambalajul! Asa a venit YUASA mea. Editat Mai 17, 2013 de marian69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Mai 17, 2013 Share Postat Mai 17, 2013 Salve! Vezi ca an cutia ei terbuie sa fie si electrolitul intr-un recipent compartimentat.Asta daca nu ai aruncat ambalajul! Asa a venit YUASA mea. a venit fara electrolit, am luat de la magazinul de la colt electrolit si seringa de 50ml de la farmacie si am umplut bateria, atentie mare ca electrolitul ala e acid sulfuric iti face gauri in haine covor catzel etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Salutare, Am un Hornet fabricatie 2002 si sunt nedumerit in legatura cu parametrii de incarcare a bateriei pe motor si anume: Cu motorul pornit la relanti si lumini stinse am incarcare pe bornele bateriei de 14,5 - 14,7 constanta cu motor cald. Cand porneste ventilatorul de racire tensiunea scade la 14,5 iar daca accelerez la 5000 rpm tensiunea scade iar la 13,5. Cu motorul pornit la relanti si cu luminile aprinse am 13,2 - 13,3 chiar si 12,6 cand porneste si ventilatorul. Accelerata la 5000 rpm am intre 13,2 - 12,8. Fara lumini aprinse cred ca este ok incarcarea, insa cu luminile aprinse tensiunile nu cred ca sunt bine. Mai mult decat atat la relanti lumina farului pierde putin din intensitate dar revine la normal daca accelerez. Bateria are 3 saptamani, nu am mufe topite, pornirea cu motorul rece este foarte buna. Tind sa cred ca este releul de incarcare. Voi ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Scaderea tensiunii atunci când turezi e simptomul caracteristic, e nevoie de alt releu, 13.2-13.5 V în mers e insuficient ca să asigure încărcarea. Ideal ar fi să poţi face proba cu al unui vecin, vei avea 14.2-14.5 cu toţi consumatorii . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Contact imperfect. Verifica traseul de la generator la releu si iesirea din releu, inclusiv siguranta principala de 30 de A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Si la mine cand accelerez scade destul de mult voltajul de la 14 si ceva pe la 12-13 nu stiu care e cauza si am gasit'o de cateva ori fara curent, daca afli care este cauza sa lasi rezolvarea aici poate o rezolv si pe a mea. (Hornet 2006) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 (editat) Si la mine cand accelerez scade destul de mult voltajul de la 14 si ceva pe la 12-13 nu stiu care e cauza si am gasit'o de cateva ori fara curent, daca afli care este cauza sa lasi rezolvarea aici poate o rezolv si pe a mea. (Hornet 2006) Toti vreti mura in gura da nici unul din voi, genul tau de oameni, care au o problema, nicimacar nu intreaba dar au pretentii de la altii sa le dea rezolvarea. Pune mana sa verifica, am scris mai sus care sunt pasii. Editat Mai 19, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Megahertz Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Are dreptate. Si eu am patit asa ceva si buba era de la o mufa (carbonizata). Verificati dupa cum a spus ThuderByte traseul si apoi incercati cu alt releu Contact imperfect. Verifica traseul de la generator la releu si iesirea din releu, inclusiv siguranta principala de 30 de A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 (editat) Contact imperfect. Verifica traseul de la generator la releu si iesirea din releu, inclusiv siguranta principala de 30 de APe iesirea din generator pe cele 3 fire galbene am 12,3 pe fiecare aprox. Siguranta generala este cea de sub mufa rosie de langa starter? Aceea este ok si am si curatat pe acolo in ideea de contact imperfect. Editat Mai 19, 2013 de octavianvarzaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Pe iesirea din generator pe cele 3 fire galbene am 12,3 pe fiecare aprox. Ai masurat prostii cel mai probabil. Cele 3 fire scot curent alternativ trifazat. Pune aparatul pe Vc.a, ~ alternativ, si o sa masori pe 2 cate 2 fire. Iti da egal la aceeasi turatie, 30-70V Masoara tensiune continua la cealalta iesire a regulatorului si apoi catre baterie. Daca ai doar contact imperfect, atunci masuratorile o sa-ti arate tensiune buna imediat dupa regulator, si tensiune proasta si apropiata de a bateriei dupa punctul de contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Din pacate nu cred ca ma descurc in sensul sa masor ce trebuie si cum trebuie. O sa apelez la cineva priceput. N-as vrea sa dau bani pe releu si sa fie vreun fir slabit pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 (editat) poate are cineva vreo schema cu circuitul celor 3 fire . de care se vorbeste si sa vorbim exact pe schema unde si cum trebuie curatat , cum trebuie masurat etc, Asa empiric si eu am scos mufele si le'am curatat dar face la fel. Probabil am omis un contact pe undeva nu pot sa imi dau seama........ Editat Mai 19, 2013 de Floryn_k1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Este foarte important ca izolaţia alternatorului să nu fie compromisă, nu trebuie să apară tensiune faţă de şasiu iar debitul între faze ar trebui măsurat şi cu o sarcină (bec de far) în circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Ceea ce nu pricep eu este exact fenomenul asta ca la relanti incarca cat trebuie si cand o turezi scade destul de mult incarcarea , de ce cand o turezi,,,? dupa logica mea trebuie sa fie o problema cu o piesa aflata in miscare..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Cand o turezi bobinele de inductie consuma mai mult in timp ce incarcarea ramane la fel din cauza releului defect a vreunui contact imperfect sau chiar a alternatorului defect, deasta scade tensiunea la turatii mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 La măsurare statică cele 6 diode par întregi, în sarcină probabil una ratează şi se pune în scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 (editat) Dupa un an...in premiera mondiala SHORAI dezmembrata ( Cracking open ) Iarna am lasat bateria pe motor, de lene. Rezultatul descarcare aproape completa si o sectiune distrusa adica tensiune 0. Totusi bateria era capabila sa invirta demarorul ( 450 EXC ) pentru mai mult de 5 porniri avind numai 10V. Concluzi: 1) este important sa se faca balansarea celulelor cu redresor specializat. Bateria Shorai in ciuda explicatiilor pe site NU ARE CIRCUITE INTERNE DE BALANSARE ( vezi pozele ) 2) descarcarea sub limita a 3.2 v pe element duce la distrugerea lui. In cazul Shorai elementul se umfla ca un balon fiind inchis in punga de plastic.( tot din poze va lamuriti) 3) este important sa se monteze un intrerupator sa nu permita descarcarea bateriei in cazul ca nu este folosita motocicleta. Despre Shorai: -mai usoara decit Ballistic -Initial am crezut ca bornele nu sunt etansate, Sunt. Si conectorul aditional pare sa fie etansat. -Conductorii pentru + si - sunt , dupa parerea mea, subtiri. -Carcasa NU este perfect etansa. daca folositi Shorai puneti banda adeziva la imbinarea carcasei. Am cumparat Ballistic. Nici asta nu e minunea tehnicii in ciuda reclamei. Conectorul aditional de fapt este un conector infipt in alt conector ce nu a facut initial contact cu toti pinii. Defect de proiectare si fabricatie. Cablul de alimentare a incarcatorului are litele din OTEL cuprat si sectiune mica . Cheap Chinese. Incarcatorul Ballistic stie sa incarce toate tipurile de baterii: LiFe, LiIon, Pb cu balansare pina la 6 celule primind alimentare de la o sursa intre 11 si 18 V Peste ceva vreme o sa revin si cu pareri despre Ballistic Editat Mai 22, 2013 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Lucrurile stau un pic diferit la bateriile LiFePo4 . Tensiunea minima pe element e de 2,75V (aici parerile difera ,uni zic 2,5 alti 2,8 teoria 2,75 ) ,sub acest prag se produce o descarcare ireversibila partiala ,adica piarde din capacitate. Tensiunea maxima pe element e de 3,6V ; depasirea acesteia cu +1% sau -10% duce la o pierdere de capacitate de 10% iar din acest motiv sant strict necesare circuite de balansare (egalizarea tensiunilor pe elementi in timpul incarcarii) - la o baterie cu 8 elementi din care doua seri de cate 4 elementi pusi in paralel in serie ,o serie se incarca 14,4 V cealalta ramane la cat a apucat . Din seria care s-a incarcat corect elementi pot fi incarcati cu tensiuni diferentiate si suma lor sa fie 14,4V . Acum cu folosirea otelului cuprat am patit la depanarea unui televizor -avea ceva ani TV-ul si buba a fost o componenta care a ... ruginit si nu mai facea contact ;am schimbat componenta cu una noua si a pornit ,complect functional si nu a necesitat nici un fel de reglaje decat am pus capacul . In concluzie ,bateriile pe Li necesita circuite speciale de incarcare@echilibrare (acestea din urma unele baterii le au incorporate ) si un releu de incarcare precis . Bateriile LiFePo4 suporta curenti de descarcare de cateva zeci de ori capacitatea nominala -aici putem vb de curent de start. La bateriile Pb-acid acest curent e de 10C (C fiind capacitatea in Ah) iar la bat pe Li am vazut unele cu 40C . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 am vazut ca cineva a scris ca JMT si Yuasa sint bune. personal, mi se pare ca vin de pe planete diferite. am avut JMT, dupa o descarcare completa cauzata de alarma n-a mai vrut incarcata. am dat-o la cineva care are aparat din ala de reinvie baterii. a mers cumva dar n-a mai fost ea niciodata cum trebuie. Yuasa rezista eroic la abuz. si ca veni vorba, 3 sfaturi pt. binele bateriei: 1. fara alarma 2. fara alarma 3. fara alarma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Floryn_k1 Postat Iunie 1, 2013 Share Postat Iunie 1, 2013 Salutare, Am un Hornet fabricatie 2002 si sunt nedumerit in legatura cu parametrii de incarcare a bateriei pe motor si anume: Cu motorul pornit la relanti si lumini stinse am incarcare pe bornele bateriei de 14,5 - 14,7 constanta cu motor cald. Cand porneste ventilatorul de racire tensiunea scade la 14,5 iar daca accelerez la 5000 rpm tensiunea scade iar la 13,5. Cu motorul pornit la relanti si cu luminile aprinse am 13,2 - 13,3 chiar si 12,6 cand porneste si ventilatorul. Accelerata la 5000 rpm am intre 13,2 - 12,8. Fara lumini aprinse cred ca este ok incarcarea, insa cu luminile aprinse tensiunile nu cred ca sunt bine. Mai mult decat atat la relanti lumina farului pierde putin din intensitate dar revine la normal daca accelerez. Bateria are 3 saptamani, nu am mufe topite, pornirea cu motorul rece este foarte buna. Tind sa cred ca este releul de incarcare. Voi ce parere aveti? pff de ce oare nu duceti la capat un topic daca il deschideti.............? si finalul povestii ai uitat sa il postezi..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 2, 2013 Share Postat Iunie 2, 2013 Releul de incarcare e bun . Caderea de tensiune asociata turatiei e de la faptul ca bobinele de inductie consuma mai mult curent deoarece trebuie sa genereze mai multe scantei in unitatea de timp . Ai observat ca daca pornesti farul (cresti consumul) scade tensiunea . Ventilatorul are ~100W ,cat doua faruri ... bateria de acumulatoare daca e noua 'tine' consumul si tensiunea scade mai putin ,daca e mai veche nu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 5, 2013 Share Postat Iunie 5, 2013 pff de ce oare nu duceti la capat un topic daca il deschideti.............? si finalul povestii ai uitat sa il postezi..? Finalul povestii din pacate nu exista. Nu imi dau seama cum ar trebui masurate cele 3 fire galbene ce ies din alternator. Un coleg mai sus spunea ca se masoara doua cate doua. Cum adica mai exact nu mi-am dat seama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.