mottofreee Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 @darcocbr Releul de incarcare- compromis. Verifica-l cu un aparat de masura efectuind urmatoarele masuratori: 1-deconecteaza releul regulator din circuit scotind mufele electrice! 2- pe scala de masurat sute de kiloohmi masori intre: -firul rosu/alb (pui plusul de la aparat) si un fir galben ( oricare) =1...20kohmi ; -intre firul rosu/alb si verde =5...30k -firul rosu/alb (de data asta la minus) si un fir galben (oricare)=infinit k; -intre doua fire galbene =ik -galben(+ odata si - alta masuratoare) si verde =1...20k. Toate cele trei fire galbene se masoara . Ai 2 fire rosu /alb si 2 verzi :intre rosu/alb si rosu alb =0k si intre verde si verde=0 (intr-o mufa). Mai ai o mufa cu 3 fire galbene (alta mufa). ------------------------------------------------------------------- Daca valoarea masuratorii pe un fir galben nu pusca => o dioda din punte strapunsa- se inlocuieste releul; daca masuratoarea intre rosu alb si verde nu pusca => circuitul de reglare defect sau un SCR defect- se inlocuieste releul. Acestea sunt valabile la relee OEM !(standard) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 F corect ce ai relatat mai sus ! Am scos mufele, m-am uitat de o eventuala oxidare sau conectare nu foarte buna, insa nici vorba de asa ceva. Totul este curat acolo si la loc. Cu siguranta este releul, avand in vedere si valoarea f scazuta a incarcarii. De fapt cred ca el incarca 10, aia e puterea bateriei ce mi-o masoara aparatul. Voi inlocui releul si vedem cum o sa se comporte . Multumesc frumos pentru raspuns !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Diodele mai bine masurati cu aparat setat pe diode, nu pe Ohm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Incercat in toate felurile :| Nu pare nimic altceva defect inafara de releu. Ms frumos , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Nu ai cum sa masori direct direct diodele ,sunt integrate in releu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Mai am o intrebare dupa ce voi monta noul releu, as vrea sa montez si un cooler de la un pc. Cum sa il conectez ? ca el sa mearga decat atunci cand motorul e pornit. Ms frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 orice + pe contact si un - oarecare, ai nevoie de 12v. + pe contact ai la iluminarea bordului, la far, la stop...orice se aprinde la punerea contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Ai un +pe contact ; firul rosu/negru ce pleaca de la contact sau de pe siguranta ' ignition' (10A) din cutia cu sigurante . Minus poti lua de pe blocul motor sau de pe un fir verde (oricare). Releele OEM au MTBF 15ani ,asa cum sunt pe motor din fabricatie ; la primele modele de Transalp (PD06) au fost probleme cu releul deoarece e montat deasupra evacuarii si nu poate sa se raceasca corespunzator -problema a fost rezolvata (la PD10) prin practicarea unei fante in carena care permite curentului de aer sa sufle peste el . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 cred ca cea mai simpla metoda de racire a regulatorului e repozitionarea lui "in bataia vantului". eu asta voi face, il mut de sub sa, sub furca fata, pe cadru... firele cositorite, fara mufa, izolate cu tub termo...pus saibe de cauciuc pt reducerea vibratiilor si aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Aliajul de lipit crapa de la vibratii , daca punctele de lipire sunt in aer(nefixate rigid de cadru decat firele pe care sunt aceste puncte si la oarecare distanta) se atenueaza vibratiile . Saibele de cauciuc nu o sa reziste - releul are in functionare (in plin) si 100 de grade . Pt a mai reduce temperatura se conecteaza consumatori (farul) pt a reduce tensiunea de intrare . Sub furca e radiatorul de apa care are nevoie de aer rece ,nu preincalzit de regulator .Daca releul e pozitionat mult sub radiator ,roata din fata arunca tot pe el(apa ,noroi) ;cand se umple de noroi ,nu mai radiaza surplusul de caldura si ii creste temperatura si apare o reactie in lant care duce la defectare . Oricum ,original releul la Virago e amplasat deasupra scaritei din stanga ,la exterior si numai unde intra firele in el e sub carena . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 original, e pozitionat in spatele unui capac de plastic, aproximativ aproape de cilindrul din spate. virago de 250 nu are radiator, e racita pe aer...deci nu ar fi asta o problema. am loc suficient sa-l montez undeva in spatele farului, chiar sub jug, pe cadru, fara riscul de a se umple cu noroi aruncat de roata. e destul de sus fata de roata. releul cumparat de mine e cu radiator, deci va mai disipa din caldura, in plus, daca pun niste saibe mai groase, cred ca rezista macar un sezon...asta sa fie problema, ca le schimb odata pe sezon... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Daca tot schimbi 1/sezon e bine ca-i schimbi pozitia .Incearca cu OEM ,nu cu facaturi d'astea chinezesti - acestea sunt preconizate sa tina 6 luni asa ca e normal sa schimbi unul pe sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Cooler`ul l-am gasit. Ideea despre cum sa il montez si sa il leg mi-am facut-o. Astept acum sa vina releul si vedem cum e Ms frumos mottofreee ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Sper ca ti-ai luat un FH, nu un SH... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Inca nu mi-am luat. Deseara ajunge baiatul acasa (e in concediu) si imi spune despre ce e vorba. E reprezentant HONDA si nu cred ca imi poate aduce ceva sh. Ms pentru remarca , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 nu m-am exprimat eu bine, ma refer la serii! unele incep cu SHxxxx, altele cu FHxxxx. FH sunt superioarte. tensiunea variaza extrem de putin, se incalzesc muuuuult mai putin si sunt mai eficiente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Nu am stiut. O sa comanda ce e mai bun. Daca spui asa, voi comanda un FH. Ma gandesc ca imi va spune, eu sa aleg ce vreau. Ms, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 s-ar putea sa nu-ti spuna, pe original ai SH si daca se ia dupa un catalog... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Pai in cazul in care nu-mi va spune, ii voi spune eu ca vreau un FH. Nu cred ca e o diferenta de pret extra mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Nu ai cum sa masori direct direct diodele ,sunt integrate in releu . Cum sa nu, ele sunt direct legate intre firele galbene de intrare si iesirea + - . Incearca si o sa vezi ca merge. http://i39.tinypic.com/2rdkcch.jpg Problema cu Ohm este ca sunt multimetre care folosesc o tensiune foarte mica pentru masuatoare de Ohm si nu trec de voltajul de prag de o diode. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 Poti masura numai 3 diode corect ,la celelalte 3 nu ai de unde sti ce e strapuns -dioda sau SCR-ul .Incearca si o sa vezi http://i39.tinypic.com/2rdkcch.jpg .La Hondele de care vorbim e cu 5 fire ,de fapt cu 7 -doua pe plus,doua pe minus si 3 faze . De fapt la ce te ajuta ca sti? Si cum sunt turnate in rasina ,rezulta ca trebuie schimbat releul . Asta la releele OEM ,unde se folosesc diode/SCR speciale ,turnate direct in releu (fara capsula) . La facaturi gen China ,ori e o pojghita de rasina (se sparge cu un ciocan) si dedesubt e nisip fin ori pica toata partea cu electronica cand fortezi nitel . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radiusG Postat August 31, 2013 Share Postat August 31, 2013 (editat) salutare . intr-o dimineata nu-mi pornea motorul..invartea el acolo, dar nu vroia s-o ia...am zis ca o fi bateria..am scos-o, am pus-o pe redresor la un vecin la garaj vro jumate de ora. .. vecinu asta al meu mi-a zis ca era uscata..nu mai avea acid deloc..mi-a pus si din ala (eu nu ma pricep deloc la din astea )..am pus-o pe motor si a luat-o din prima...la fel si a doua dimineata, din prima..dar a treia zi nu a mai vrut s-o ia deloc...a trecut o saptamana de atunci..nici nu mai incerc pana nu-mi iau alta baterie..dar asta sa fie problema sigur??? bateria ? am inteles de la altii ca daca a fost cat de cat incarcata pe redresor ar trebui sa tina mai mult de 2 zile...sa am probleme cu alternatorul ? aa si imi puteti da niste dimensiuni pentru bateria de sv 2001 ? bateria mea e de 10 , dar am vazut ca sunt si de 30...alea intra la mine ? Editat August 31, 2013 de radiusG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 31, 2013 Share Postat August 31, 2013 imprumuti o baterie, o pui pe motor, masori cu un voltmetru cat incarca. teoretic pana in 15V, dar peste 13.5V la 3000 rpm. in manual da exact ce masuratori trebuie sa faci, dar in mare cam asa ar fi. daca totul e ok, cumperi baterie NOUA. o baterie sulfatata sau chiar partial sulfatata nu o poti reinvia. inca ceva .. cand pui bateria NOUA, mergi la un electrician sa iti masoare cu un ampermetru daca ai consum cat timp ai cheia scoasa din contact! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radiusG Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 dimineata nu-mi pornea . am pus-o pe redresor jumate de ora, mi-a pornit si am plecat la drum...am facut vreo 50 de km, am oprit, cand s-o pornesc iar, bateria moarta..probleme cu alternatorul? vreun releu ? e greu de ajuns la alternator ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 Masoare acolo la borne cum a zis colegu' inainte sa-ti pui probleme de alternatoare si relee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.