Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Viata unei baterii depinde foarte mult de releul de incarcare, regimul de incarcare, daca este tinuta mult timp neincarcata, temperatura ambientala... etc. Altfel, nimic de zis, o baterie de calitate merita toti banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu vreau sa lungesc prea mult discutiile in directia asta ca nu are rost. O sa fiu scurt. Probabil ca se incadreaza la exceptii dar exceptii sunt destule. Am o Yuasa YB14L-B2, plumb-acid, cu intretinere, care are 5 ani. Mi-am cam batut joc de ea, am mers cateva luni cu nivelul sub minim, am incarcat-o iarna cu 15,8V timp de 30 de ore (am uitat de ea), vara tinuta in soare fara incarcare, am completat cu electrolit, nu cu apa. Problema pe care o are este ca nu poate tine mai mult de 12.40V dar are putere sa porneasca oricand un V2 de 600 cmc. O sa prinda sigur al 6-lea an, poate si al 7-lea. Candva o sa ii schimb si electrolitul cu unul de densitate corecta.

 

Mai stiu de o alta baterie care a mers 7 ani pe o motocicleta cu pornire la pedala si incarcare de 13,5V. Tot asa, mai mult omorata decat intretinuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani.

Pe GPZ am un Bosch sau Varta din 2009, atunci m-a costat 120ron parca. Completez odata pe an cu apa si cam atat. Sunt curios cat mai tine, pana acuma nu da semne de oboseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@darcocbr

Releul de incarcare- compromis. Verifica-l cu un aparat de masura efectuind urmatoarele masuratori:

1-deconecteaza releul regulator din circuit scotind mufele electrice!

2- pe scala de masurat sute de kiloohmi masori intre:

-firul rosu/alb (pui plusul de la aparat) si un fir galben ( oricare) =1...20kohmi ;

-intre firul rosu/alb si verde =5...30k

 

-firul rosu/alb (de data asta la minus) si un fir galben (oricare)=infinit k;

 

-intre doua fire galbene =ik

-galben(+ odata si - alta masuratoare) si verde =1...20k.

Toate cele trei fire galbene se masoara .

Ai 2 fire rosu /alb si 2 verzi :intre rosu/alb si rosu alb =0k si intre verde si verde=0 (intr-o mufa). Mai ai o mufa cu 3 fire galbene (alta mufa).

-------------------------------------------------------------------

Daca valoarea masuratorii pe un fir galben nu pusca => o dioda din punte strapunsa- se inlocuieste releul;

daca masuratoarea intre rosu alb si verde nu pusca => circuitul de reglare defect sau un SCR defect- se inlocuieste releul.

Acestea sunt valabile la relee OEM !(standard) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

:10: F corect ce ai relatat mai sus :) ! Am scos mufele, m-am uitat de o eventuala oxidare sau conectare nu foarte buna, insa nici vorba de asa ceva. Totul este curat acolo si la loc.

Cu siguranta este releul, avand in vedere si valoarea f scazuta a incarcarii. De fapt cred ca el incarca 10, aia e puterea bateriei ce mi-o masoara aparatul.

Voi inlocui releul si vedem cum o sa se comporte .

Multumesc frumos pentru raspuns !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Mai am o intrebare :) dupa ce voi monta noul releu, as vrea sa montez si un cooler de la un pc. Cum sa il conectez ? ca el sa mearga decat atunci cand motorul e pornit.

Ms frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice + pe contact si un - oarecare, ai nevoie de 12v. + pe contact ai la iluminarea bordului, la far, la stop...orice se aprinde la punerea contactului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai un +pe contact ; firul rosu/negru ce pleaca de la contact sau de pe siguranta ' ignition' (10A) din cutia cu sigurante .

Minus poti lua de pe blocul motor sau de pe un fir verde (oricare).



Releele OEM au MTBF 15ani ,asa cum sunt pe motor din fabricatie ; la primele modele de Transalp (PD06) au fost probleme cu releul deoarece e montat deasupra evacuarii si nu poate sa se raceasca corespunzator -problema a fost rezolvata (la PD10) prin practicarea unei fante in carena care permite curentului de aer sa sufle peste el .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca cea mai simpla metoda de racire a regulatorului e repozitionarea lui "in bataia vantului". eu asta voi face, il mut de sub sa, sub furca fata, pe cadru... firele cositorite, fara mufa, izolate cu tub termo...pus saibe de cauciuc pt reducerea vibratiilor si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aliajul de lipit crapa de la vibratii , daca punctele de lipire sunt in aer(nefixate rigid de cadru decat firele pe care sunt aceste puncte si la oarecare distanta) se atenueaza vibratiile .

Saibele de cauciuc nu o sa reziste - releul are in functionare (in plin) si 100 de grade . Pt a mai reduce temperatura se conecteaza consumatori (farul) pt a reduce tensiunea de intrare .

Sub furca e radiatorul de apa care are nevoie de aer rece ,nu preincalzit de regulator .Daca releul e pozitionat mult sub radiator ,roata din fata arunca tot pe el(apa ,noroi) ;cand se umple de noroi ,nu mai radiaza surplusul de caldura si ii creste temperatura si apare o reactie in lant care duce la defectare .

Oricum ,original releul la Virago e amplasat deasupra scaritei din stanga ,la exterior si numai unde intra firele in el e sub carena .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

original, e pozitionat in spatele unui capac de plastic, aproximativ aproape de cilindrul din spate.

virago de 250 nu are radiator, e racita pe aer...deci nu ar fi asta o problema.

am loc suficient sa-l montez undeva in spatele farului, chiar sub jug, pe cadru, fara riscul de a se umple cu noroi aruncat de roata. e destul de sus fata de roata.

releul cumparat de mine e cu radiator, deci va mai disipa din caldura, in plus, daca pun niste saibe mai groase, cred ca rezista macar un sezon...asta sa fie problema, ca le schimb odata pe sezon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot schimbi 1/sezon e bine ca-i schimbi pozitia .Incearca cu OEM ,nu cu facaturi d'astea chinezesti - acestea sunt preconizate sa tina 6 luni asa ca e normal sa schimbi unul pe sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Cooler`ul l-am gasit. Ideea despre cum sa il montez si sa il leg mi-am facut-o.

Astept acum sa vina releul si vedem cum e :)

Ms frumos mottofreee !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Inca nu mi-am luat. Deseara ajunge baiatul acasa (e in concediu) si imi spune despre ce e vorba. E reprezentant HONDA si nu cred ca imi poate aduce ceva sh.

Ms pentru remarca ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Nu am stiut. O sa comanda ce e mai bun. Daca spui asa, voi comanda un FH.

Ma gandesc ca imi va spune, eu sa aleg ce vreau.

Ms,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cum sa masori direct direct diodele ,sunt integrate in releu .

Cum sa nu, ele sunt direct legate intre firele galbene de intrare si iesirea + - . Incearca si o sa vezi ca merge.

http://i39.tinypic.com/2rdkcch.jpg

Problema cu Ohm este ca sunt multimetre care folosesc o tensiune foarte mica pentru masuatoare de Ohm si nu trec de voltajul de prag de o diode.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti masura numai 3 diode corect ,la celelalte 3 nu ai de unde sti ce e strapuns -dioda sau SCR-ul .Incearca si o sa vezi http://i39.tinypic.com/2rdkcch.jpg .La Hondele de care vorbim e cu 5 fire ,de fapt cu 7 -doua pe plus,doua pe minus si 3 faze .

De fapt la ce te ajuta ca sti? Si cum sunt turnate in rasina ,rezulta ca trebuie schimbat releul .

Asta la releele OEM ,unde se folosesc diode/SCR speciale ,turnate direct in releu (fara capsula) .

La facaturi gen China ,ori e o pojghita de rasina (se sparge cu un ciocan) si dedesubt e nisip fin ori pica toata partea cu electronica cand fortezi nitel .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare . intr-o dimineata nu-mi pornea motorul..invartea el acolo, dar nu vroia s-o ia...am zis ca o fi bateria..am scos-o, am pus-o pe redresor la un vecin la garaj vro jumate de ora. .. vecinu asta al meu mi-a zis ca era uscata..nu mai avea acid deloc..mi-a pus si din ala (eu nu ma pricep deloc la din astea )..am pus-o pe motor si a luat-o din prima...la fel si a doua dimineata, din prima..dar a treia zi nu a mai vrut s-o ia deloc...a trecut o saptamana de atunci..nici nu mai incerc pana nu-mi iau alta baterie..dar asta sa fie problema sigur??? bateria ? am inteles de la altii ca daca a fost cat de cat incarcata pe redresor ar trebui sa tina mai mult de 2 zile...sa am probleme cu alternatorul ? aa si imi puteti da niste dimensiuni pentru bateria de sv 2001 ? bateria mea e de 10 , dar am vazut ca sunt si de 30...alea intra la mine ?

post-72580-0-09285000-1377974533_thumb.jpg

Editat de radiusG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...