varg-voshod Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 5-10 minute ca sa incarci o baterie ? Asta e o gluma, nu ? @OP: scrie chiar pe baterie, o incarci la 0.8A timp de 5-10 ore. pai daca bagi 5 amperi timp de 10 minute, depinde cat de terminata este bateria, dar ar fi suficienta incarcarea sa sa-i dai o cheie si sa o ia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hateganclauciu12 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 (editat) o mai las o ora de acum incolo si gata pentru 2 saptamani... . o mai las cate 1-2 ore din 2 in 2 saptamani . si nu cred ca va fi problema pana la primavara , Editat Noiembrie 27, 2013 de hateganclauciu12 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 adfbgadfgadf colegu... ce putere are redresorul???? trebuie sa scrie undeva 4-8-10-12 Ah tu ai baterie de 9ah (cred).. deci o incarci 2 ore cu 4 ah sau o ora cu 8ah ... ai prins ideea teoretic" cel mai bine pentru baterie e sa o incarci cu 10% din capacitatea ei, adica 1 ah, dar nu pateste nimic daca o incarci cu 4ah, cand e pe motocicleta primeste mai mult curent si nu are nimic. o incarci acum si o pui la pastrare undeva la racoare dar sa nu inghete, o camara.. ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 colegu... ce putere are redresorul???? trebuie sa scrie undeva 4-8-10-12 Ah tu ai baterie de 9ah (cred).. deci o incarci 2 ore cu 4 ah sau o ora cu 8ah ... ai prins ideea teoretic" cel mai bine pentru baterie e sa o incarci cu 10% din capacitatea ei, adica 1 ah, dar nu pateste nimic daca o incarci cu 4ah, cand e pe motocicleta primeste mai mult curent si nu are nimic. o incarci acum si o pui la pastrare undeva la racoare dar sa nu inghete, o camara.. ceva O scurta precizare Ah - amperi ora = capacitate A - amperi = curentul de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 Dacă pun bateria de 8 ah la incarcat cu un transformator de 1 a cate 1 ora pe zi (priza cu temporizare) e ok ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 (editat) Dacă pun bateria de 8 ah la incarcat cu un transformator de 1 a cate 1 ora pe zi (priza cu temporizare) e ok ?adica te referi la mentenanta peste iarna? nope. o strici in stilul asta. daca ai un simplu alimentator care furnizeaza 1A, oricum nu-ti va intra 1A in ea, ci mai putin. dar tot e prea mult. pune-o la incarcat maxim odata la 2 saptamini si monitorizeaza tensiunea pe ea in timpul ala. de fapt masoara la citeva zile tensiune si vezi cit de rapid scade. deja la 0,1V in minus fata de valoarea de 100% e descarcata cam 25%. la incarcare sa nu treaca de 14,3V sau sa nu stea prea mult, daca se incalzeste si se aude ca fierbe, e semn ca trebuie scos. dar zi exact ce fel de transformator e ala, e un alimentator din asta de perete? conteaza f mult tensiunea, zi ce-i cu el. teoria zice ca ideal se incarca cu curent constant pina la un prag de tensiune, urmat de tensiune constanta pina la alt prag. in manualul de la incarcatorul meu e dat asa: o intrebare si de la mine. are cineva experienta cu modelul asta de baterie Bosch? inca incerc sa-mi dau seama de ce-a crapat subit bateria confratelui meu, fara sa dea semne ca mai are viata-n ea. Editat Noiembrie 27, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 (editat) Am măsurat tensiunea trafului si da 12 v fix. L-am pus pe baterie si am 12,5 v cu el in priza sau scos. Curentul măsurat e în jur de 40 ma. Bateria e buna si încărcată (am pornit luni o motocicleta cu ea) Editat Noiembrie 27, 2013 de dark_lord86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 nu o incarca la 12V. trebuie sa scoata minim 13,8V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 da, cred ca pana la urma o sa o pun o data pe luna pe un redresor, cu un bec inseriat pe primar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 e 50 de lei un redresor automat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 da, cred ca pana la urma o sa o pun o data pe luna pe un redresor, cu un bec inseriat pe primar. 1. cum inseriezi becul in primar? 2. ce bec te gindesti sa folosesti? 3. de ce vrei sa faci asta? cel mai bine o baterie se incarca prin masurarea tensiunii la borne, si o incarci in asa fel incit sa ai mereu o tensiune de 13,8V-14,4V la borne. Asta pt ca e mult mai usor sa masori tensiunea decit sa masori curentul aka simulezi incarcarea pe motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 (editat) 1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf 2. un bec de 75W incandescent. 3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare @performancesolutions unde ? Editat Noiembrie 27, 2013 de dark_lord86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 n-ar fi o idee chiar exagerata sa iei un incarcator special si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 ai postat ca traful tau da 12V fix, de ce ai vrea sa mai cobori tensiunea si asa mica? Desi din formule ai crede ca prin limitarea tensiunii in primar iti va creste curentul in secundar in realitate nu e chiar asa, curentul se va limita in secundar si datorita miezului si a diametrului firelor folosite. Daca tot nu vrei sa-ti iei un redresaor gata facut, poti sa folosesti cu rezultate multumitoare un alimentator "multitensiune", din ala la care poti regla tensiunea de iesire bagind in circuit mai multe sau mai putine spire. Doar ca la ala trebuie sa masori in permanenta tensiunea la bornele bateriei si sa reglezi in asa fel incit sa fie in plaja 13,8-14,4. Bateria va fi incarcata cind fara alimentator tensiunea la borne se stabilizeaza la 12,8-13,2V la borne. Ce faci tu acum este calea rapida catre sulfatare = baterie noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 faza cu trafu de 12 era pentru intretinere. vroiam sa o bag in priza si sa uit de ea pana la primavara, da vad ca nu se poate. am un redresor comunist, care da aproximativ 4 A si in jur de 14-14,5v cu care am incarcat cu succes multe baterii probabil o sa imi iau un redresor gata facut... candva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 Cand folositi dispozitive mai mult sau mai putin artizanale pt incarcat acumulatorii auto/moto mai trebuie sa aveti in vedere exact tipul de alimentator. Daca e cu transformator clasic , doar traf si punte si masori in gol 12V la iesire , aceea e doar o valoare medie, varfurile acelei tensiuni ajung defapt la 12x1,41=16.92V Daca lasi o baterie conectata la un astfel de alimentator prea mult nu e ok, deci trebuie verificata periodic tensiunea pe baterie ca sa nu ai surprize neplacute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 29, 2013 Share Postat Noiembrie 29, 2013 1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf 2. un bec de 75W incandescent. 3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare @performancesolutions unde ? 70, pardon... http://www.e-acumulatori.ro/h-tronic-1/incarcator-si-redresor-auto-moto-vrla-h-tronic-al600-compact.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Noiembrie 30, 2013 Share Postat Noiembrie 30, 2013 Am o Yuasa pe electrolit. Parca nivelul se completeaza cu apa distilata nu? Merci anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 30, 2013 Share Postat Noiembrie 30, 2013 Da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Decembrie 1, 2013 Share Postat Decembrie 1, 2013 care e diferenta intre o baterie moto si un acumulator stationar?(in afara de borne)..binenteles de aceasi putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 1, 2013 Share Postat Decembrie 1, 2013 din cite am citit, treaba e asa: bateriile de UPS (banuiesc ca la acea categorie te referi) suporta descarcare puternica dar nu pot furniza curentii mari necesari la pornire (CCA) bateriile de pornire nu se impaca cu descarcarile puternice dar furnizeaza pt. durate scurte curenti mult mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand. Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate. Editat Decembrie 2, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 am mai auzit lume care a incarcat si bateria de masina pe ups )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Nu merita sa te chinui sa incarci o baterie moto cu electronica de la ups. In nici un caz in care un redresor simplu pt moto e cam 50 lei iar un redresor mai destept e pe la osuta si cativa lei . Tocmai ce am achizitionat un redresor bun - mai mult pentru bateiiile de masina, ca de moto aveam - cu 300 lei (nou, 5 ani garantie, accesorii, etc). Folosirea bateriilor de ups la moto are cateva dezavantaje: - asigurarea curentului de pornire - chiar daca in unele cazuri merge - nu inseamna ca e ce trebuie - rezistenta la vibratii/ socuri - am vazut una folosita pe ij (unde bineinteles ca nu are texte legate de curentii de pornire) - dar care a cedat la vibratii, a scurtcircuitat cativa elementi si s-a terminat povestea - a ramas omu pe drum. Fara nici un advertisment Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.