Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil e de pe vremea când era tata mândru posesor de Dacie nouă.

N-am voltmetru, nu din lipsa banilor, ci a interesului. Nu am avut nevoie.

Când am pus bateria, în urmă cu mai bine de o lună, în câteva minute începuse să bolborosească tare și l-am și oprit.

E un redresor f bun, fiabil și are și un buton să îl poți regla, din câte îmi amintesc.

Îl voi da pe minim și voi supraveghea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa pornesti o intreaga discutie pe forum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:)

 

vezi ce amperaj scoate redresorul(sa zicem 4A) poate ai un comutator.. poate nu.

 

vezi cati Ah are acumulatorul, sa zicem 10 , imparti 10/4=2,5 => ca trebuie sa-l lasi maxim 2 ore jumatate , in realitate se incarca mai repede ca nu-i niciodata descarcat de tot si daca ar fi trebuie sa-l schimbi oricum.

 

inainte sa-l pui la incarcat verifica nivelul electrolitului si completeaza eventual cu apa distilata, ti-as spune ca eu am bagat si de la robinet si n-a avut nici pe dracu dar pornesc alta revolta online.

Un calcul total eronat...daca are comutator, va fixa un curent de 10% din capacitatea acumulatorului, practic 1 A, incarcarile rapide se pot face cu max 20% din capacitatea acumulatorului, dar nu cu 40%...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un calcul total eronat...daca are comutator, va fixa un curent de 10% din capacitatea acumulatorului, practic 1 A, incarcarile rapide se pot face cu max 20% din capacitatea acumulatorului, dar nu cu 40%...

 

 

 

 

da, am gresit, 1 ora la 4A e suficient (pentru ca nu se ia in calcul deep discharge)

post-36094-0-53590100-1424985899_thumb.jpg

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Battery Type: YT12A-BS YT12A-BS.jpg Voltage: 12 Capacity: 9.5 Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.1875" Weight: 6.3 lbs. Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm Metric Weight: 2.8 kg Polarity: b.gif Acid Volume: 0.5 Amps: 1 C.C.A.: 175

 

vs.

 

Battery Family: Maintenance Free printer_friendly.gif Battery Type: YTX9-BS YTX9-BS.jpg Voltage: 12 Capacity: 8 Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.1875" Weight: 5.4 lbs. Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm Metric Weight: 2.5 kg Polarity: b.gif Acid Volume: 0.4 Amps: 0.9 C.C.A.: 135

 

 

Ai 1,5 amperi mai mult pe ea si curent de pornire un pic mai bun. Diferenta insa va fi pretul, ca YT12A-BS e mai scumpa. Daca te incadrezi in buget, poti sa o iei si monta fara probleme (vezi insa la garantie, daca manualul iti da YTX9-BS si tu pui alta baterie, nu mai beneficiezi de ea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Da, am pus pe 900RR si n-a fost nici o problema.

» Post actualizat in 27 Feb 2015 08:56

(vezi insa la garantie, daca manualul iti da YTX9-BS si tu pui alta baterie, nu mai beneficiezi de ea)

Din cate stiu, cam la toate bateriile, garantia se da daca sistemul de incarcare functioneaza corect. Nu cred sa fie vreo problema pt o baterie de acelasi gabarit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa schimb iarasi bateria dupa 1,5 ani.

am pus toate natiile si nu au tinut mai mult de 1-max 2 ani. recunosc ca nu stiu ce curent de pornire la rece au avut, cica ar trebui avut in vedere si acest aspect.

cred ca vanzatorul trebuie sa specifice asta eventualului cumparator daca exista diferente de calitate si in ce consta ele( exemplu curentul de descarcare la rece)

cu toate astea nu e CORECT ca aceeasi baterie( EXIDE)cu care a fost echipata mobra de noua sa tina 5 ani iar cumparata din tara sa tina UN an( tot EXIDE)

exclusa ideea ca instalatia de pe motoreta sa fie cu probleme deoarece a fost verificata de cateva ori pe tester.

 

nu stiu ce Dumnezeu sa mai iau...am sa intreb la achizitionare care din marci e mai grea( poate in asta e un secret ca ar avea mai mult "miez")si care are putere de descarcare la rece mai mare...

Editat de bill
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla iarna, sau in perioada de stationare cu acumulatorul? Ai asigurat o verificare a tensiunii si o incarcare de intretinere la maximum 2 saptamani/dupa caz.Cu cat un acumulator se mentine la starea de capacitate(Ah) la nivel de 100%, adica incarcare nivel superior( tensiunue la borne in gol(12,7-13,1 V), cu atat durata de viata este mai mare, este o relatie directa. Iti recomand Yuasa fara intretinere, am o experienta de 6 ani cu un acumulator..o recomandare am spus. Si daca doresti un plus pentru curentul de pornire, iti poti alege acumulatorul superior d.p.d.v al capacitatii(Ah), cu conditia sa verifici dimensiunile cutiei de fixare si inaltimea ei, ALEGERE din catalog sau de la furnizor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa va pun si voua aceasi intrebare care ma framanta de o perioada :)

Se da urmatorul acumulator moto, fabricat in 2008/9 activat cel mai probabil in 2010 cand s-a vandut motoru de nou in reprezentanta in alta tara. Vb de un Yausa agm.

Vechiul propietar m-a asigurat ca in fiecare an a tinut bateria in garaj pe charger inteligent. Eu iarna asta am reusit doar o saptamana sa fac treaba asta, cu inteligentu meu din lidl, prin decembrie, dupa craciun. De atunci am facut doar vreo 500 de km, toti in oras cu cate 2/4/6/8 porniri pe zi. Sa zicem o pornire la fiecare 5 km.

Conform textului de pe baterie ar trebui sa genereze un 180 CCA standardul SAE adica peste 0 grade C. Azi i-am facut un test cu ea asa mai descarcata, 12,35 V, la 15 grade cu plus, si mai genereaza conform testerului, doar 62%, adica undeva la 110 A conform calculelor pentru ca nu arata aparatu exact curentu de pornire.

Pe la sub 10 grade cu plus se chinuie sa porneasca motoru, adica il invarte un sfert de tura sta o secunda, se reseteaza acele de la bord, dupa care porneste fara probleme. Fenomenul acesta nu s-a inamplat la 2 saptamani dupa incarcare si erau -5 grade afara, dupa ce noaptea au fost -12.

Azi, la cine stie ce voltaj a avut, 15 grade cu plus afara, a pornit fara cea mai mica problema.

Evident ca am si o alarma conectata care mai papa si aia ceva curent.

 

Conform bilelor voastre de cristal :) ce credeti, oare mai tine anu asta?

 

Teoretic daca ma lasa in drum, nu-i asa mare baiu ca iau alta, problema e sa nu ma lase pe la vara prin norvegia in drum, pentru ca unii pe aici pe forum s-au laudat ca au platit pe o beterie 200 de euro. Stiu povestea cu schimb-o ca sa fi sigur, dar nu pot sa zic ca detin acei 70 de euro pt o baterie noua daca ar mai tine inca un an bateria actuala :) Si sa fiu sincer, sunt tare curios cat poate sa tina o baterie de care s-a avut foarte mare grija, si daca merita, statistic, sa ai grija de un acumulator, dar pt acest expderiment parca nu as chiar risca 130 de euro daca se intampla nenorocirea in alta tara care nici euro nu are ca moneda : ) .

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spui tu, nu e neaparat ca bateria sa fie vinovata cu toate ca e pe la limita vietii (poata sa tina pana pe la 7 ani una ok..cu incarcare de calitate). Posibil sa fi fost deja descarcata la testele tale, in special ajutata de alarma.

Masoara incarcarea la motor si curentul consumat cand motocicleta e oprita si consumatori gen alarma porniti.

Sau incarca, lasa alarma oprita (dar verifica de paraziti/consumatori), daca e posibil si verifica dupa 1 sau mai multe zile si vezi starea bateriei. Daca e incarcata corect trebuie sa ramana zile fara sa scada sub 12,5 (ideal 12,6(7))

In RO oricum nu cred ca or sa fie probleme pe timpul verii, dar daca vezi ca tot face figuri ia una mai ieftina. Eu cu prafaletele de Volton nu am avut probleme (sper sa nu o deochi :) )

Editat de alinpa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu ai inteles ce am scris mai sus :) Nu m-am plans nici unde ca a fost vreodata descarcata de tot sau sa nu porneasca deloc vreodata motoru si sa iau curent din alta parte, sau ca nu am incarcare la motor.

Daca faci un calcul iti iese ca iarna asta am pornit cam de 100 de ori motoru de la ultima incarcare completa, iar in cei 5 km in medie si maxim 20 de minute de mers, ca doar vb de oras, nu prea a apucat vreodata sa se incarce.

Am mai citit sa aibe in exploatare unii useri o baterie 5-6 ani, de 7 inca nu am auzit sa aibe in exploatare cineva. Nu ma intereseaza neaparat teoria caci pe aia o stiu prea bine, ma intereseaza mai mult pareri despre cati ani au exploatat unii altii o baterie chiar Yuasa, si ma intereseaza daca merita tot efortu cu datu jos de baterie peste iarna tinut la caldurica, dar nu prea mare, lasata pe charger tot timpu iernii. Detalii de astea.

Iar diferenta dintre bateriile de masina "fara intretinere" si cele moto mai ales AGM sunt destul de mari, chiar si fata de cele cu gel, de care nu am neaparat o parere prea buna. Baterii de masina am avut o gramada, ultimele 3 m-au lasat toate la fel. A mers perfect pana intr-o zi in care nu a mai mers dupa care puteai sa ii faci orice ca nu o mai resucitai, desi fara intretinere la toate 3 am observat acelasi lucru, nivel scazut de electrolit astfel incat doar intr-o celula sau in mai multe stateau in aer placile, cum ziceam si ele fara intretinere, deci teoretic nu trebuia completat nimic. Dar nu vb de baterii de masina, ci am cerut oarecum parerea despre AGMuri si de ce nu, desi nu am scris-o, dar sper ca cei cu experienta sa imi poata spuna, raspunsul la intrebarea "cum moare un AGM?".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si bateria mea are aceeasi poveste, 2010, da semne, dar a pornit de fiecare data, GS facuta de yuasa . Cred ca va merge pana la iarna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca pe motor nu am avut AGM, deci nu ma pot pronunta exact de AGM. Dar pana acum pe masina (AGM ori ba) nu m-a lasat nici o baterie "din senin". Ele dau semne. Ca sunt ele ignorate, aia e alta problema.

Daca faci din cand in cand o verificare la incarcare si la baterie o sa-ti dai seama cand bateria e pe duca.

 

Si da, am prieteni cu motoare care au bateria din fabrica inca si motoarele au vreo 7 ani sau chiar mai bine. Dar iarna au dat jos bateriile, le-au pus in casa si au pus un led pe ele. Alt prieten cu "geloasa"nu l-a tinut 2 ani (o pleasca de Volton)

 

Pe scurt, daca incarcarea e ok (stiu ca ma repet) si daca temperaturile pe unde mergi tu nu or sa scada in apropiere de 0 grade si eu zic ca bateria o sa mai mearga anul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla iarna, sau in perioada de stationare cu acumulatorul? Ai asigurat o verificare a tensiunii si o incarcare de intretinere la maximum 2 saptamani/dupa caz.Cu cat un acumulator se mentine la starea de capacitate(Ah) la nivel de 100%, adica incarcare nivel superior( tensiunue la borne in gol(12,7-13,1 V), cu atat durata de viata este mai mare, este o relatie directa. Iti recomand Yuasa fara intretinere, am o experienta de 6 ani cu un acumulator..o recomandare am spus. Si daca doresti un plus pentru curentul de pornire, iti poti alege acumulatorul superior d.p.d.v al capacitatii(Ah), cu conditia sa verifici dimensiunile cutiei de fixare si inaltimea ei, ALEGERE din catalog sau de la furnizor.

nu imi place sa dau iarna bateria jos de pe mobra ca mereu ma mananca in poponeata sa ies si nu e normal sa plantez de fiecare data bateria.

inca din toamna cand s-a racit a inceput sa dea semne grave grave de oboseala

iarna asta a stat in garaj conectata la redresor Telwin si cu toate astea am gasit-o moarta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut la lume

 

din motive de distorsiune de degajament , una din celulele cu acid de la o bateirie s-a..varsat ( cam 1/3 din ea )

as avea nevoie de~ 20 ml ( da, 20 mililitri ) de electrolit pentru a completa.

 

Este vorba de acele celule de plastic cu acid , care se " transfera" in baterie in momentul in care o "activezi".

 

e vorba de o baterie ytz14s daca foloste la ceva.

 

multumesc frumos

 

a , da , prefer Bucuresti, zona baba novac/dr taberei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, probabil ca acest subiect s-a mai discutat in acest topic dar totusi sunt 70+ pagini.

Doresc sa achizitionez o baterie Varta YT12B-BS (echivalent YT12B-4) 12V 12Ah pt xvs 650. Din specificatiile ei cica e AGM, fara intretinere si sigilata. Am cautat o gramada de tutoriale pe net dar nu prea ma lamuresc. Vreau sa stiu care este cea mai buna procedura pentru a imi oferii 100% din capacitatile ei. Am vazut ca este incarcata uscat (sau asa ceva, sunt incepator) si ca urmatorul pas este umplerea cu acid. Apoi trebuie incarcata ? Cat trebuie incarcata? (am un redresor de 12v care are un led care se aprinde cand bateria este incarcata 100%).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, probabil ca acest subiect s-a mai discutat in acest topic dar totusi sunt 70+ pagini.

Doresc sa achizitionez o baterie Varta YT12B-BS (echivalent YT12B-4) 12V 12Ah pt xvs 650. Din specificatiile ei cica e AGM, fara intretinere si sigilata. Am cautat o gramada de tutoriale pe net dar nu prea ma lamuresc. Vreau sa stiu care este cea mai buna procedura pentru a imi oferii 100% din capacitatile ei. Am vazut ca este incarcata uscat (sau asa ceva, sunt incepator) si ca urmatorul pas este umplerea cu acid. Apoi trebuie incarcata ? Cat trebuie incarcata? (am un redresor de 12v care are un led care se aprinde cand bateria este incarcata 100%).

cumpara bateria, citeste instructiunile si pune in practica ce ai citit

 

salveaza 3 interneti de la moarte si pune intrebari doar cand nu intelegi ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a mai ramas mie ceva electrolit in sticla, de la pornirea bateriei. Vorbim la un telefon si iti dau sa iti completezi cat ai nevoie. Lasa-mi tel pe PM si vb.

merci frumos man, apreciez mult ajutorul .respecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, probabil ca acest subiect s-a mai discutat in acest topic dar totusi sunt 70+ pagini.

Doresc sa achizitionez o baterie Varta YT12B-BS (echivalent YT12B-4) 12V 12Ah pt xvs 650. Din specificatiile ei cica e AGM, fara intretinere si sigilata. Am cautat o gramada de tutoriale pe net dar nu prea ma lamuresc. Vreau sa stiu care este cea mai buna procedura pentru a imi oferii 100% din capacitatile ei. Am vazut ca este incarcata uscat (sau asa ceva, sunt incepator) si ca urmatorul pas este umplerea cu acid. Apoi trebuie incarcata ? Cat trebuie incarcata? (am un redresor de 12v care are un led care se aprinde cand bateria este incarcata 100%).

Salut,

Datele privind modul de operarea cu acumulatorul ar trebui sa fie prezentate de catre producator.

Dar pot sa te ajut cu referinte, lucrez de multi ani cu acumulatori Yuasa la motociclete, sunt multumit, dar si alti prieteni care si-au luat si le-am instalat, am exemple de 5-6ani, si acum sunt OK!, eu recomand cu incredere Yuasa, si in special varianta AGM( Absorbed Glass Mat)_ fara intretinere, in sensul ca nu mai completezi cu apa distilata dupa ce acumulatorul a fost format si pus in functiune, ramane sigilat.

Varianta AGM se produce sub 2 forme:

a) Factory Activated(FA) , acumulatorul este incarcat cu electrolit din fabrica, format si livrat pentru vanzare, dar cu o perioada de timp bine stabilita pentru depozitare, nu poate fi stocata la “infinit” in depozit, trebuie sa fie stantata data finala pe acumulator, si scrisa in certificatul de garantie.

B) Bottle Supplied( BS), acumulatorul vine uscat din fabrica dar impreuna cu electrolitul in cele 6 bidonase care vor umple cei 6 elementi pentru activarea acumulatorului, recomand aceasta varianta, participi tu la activarea produsului( in instructiuni se spune cu procedezi cu bidonasele pline cu electrolit, este simplu, dar putina atentie)

Important!! Dupa ce ai golit total bidonasele in acumulator, FIXEZI/PRESEZI banda de etansare PVC (este chiar banda care a etansat bidonasele cu electrolit !!)peste elementi cu mana si foarte bine/apasat, practic ai sigilat acumulatorul la partea superioara pe unde ai facut umplerea! Apoi, trebuie sa lasi 1 ora acumulatorul pentru ca electrolitul sa fie absorbit de placi si procesul de activare sa fie initiat si finalizat. Dupa o ora, acumulatorul este incarcat la 80% din capacitate(Ah), obligatoriul se conecteaza la un incarcator/redresor de incarcare pana cand tensiunea la bornele acumulatorului ajunge la 13 V. In acest caz, trebuie sa montezi un voltmetru pe bornele acumulatorului/paralel si sa observi tensiunea, cand aparatul/voltmetrul indica 13 V, incarcarea este finalizata. In cele mai multe cazuri, acumulatorii moto care sunt sub 18Ah, ajung la valoarea de 13V intr-o ora.

Daca intampini probleme, discutam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu masor bateria la peste 10 ore de la incarcare sa vad ce voltaj are dar pentru carcotasi avem la firma tester special ce elibereaza si bon ca sa nu se uite starea bateriei! a masura o baterie intimpul incarcarii sau imediat dupa va arata erori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu masor bateria la peste 10 ore de la incarcare sa vad ce voltaj are dar pentru carcotasi avem la firma tester special ce elibereaza si bon ca sa nu se uite starea bateriei! a masura o baterie intimpul incarcarii sau imediat dupa va arata erori.

Este indicat sa montezi voltmetrul pe acumulator, practic observi procesul de incarcarea mai bine si o sa surprinzi realitatea...cand valoarea ajunge la 13V, opresti incarcarea..unde sa apara erori?

» Post actualizat in 09 Mar 2015 18:47

Este indicat sa montezi voltmetrul pe acumulator, practic observi procesul de incarcarea mai bine si o sa surprinzi realitatea...cand valoarea ajunge la 13V, opresti incarcarea..unde sa apara erori?

Ceva practic FOTO_stop incarcare! te poti duce pana la 13,1-13,2V.

post-74268-0-80016100-1425926771_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...