Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Dar de primit? Ca am avut un R1 din 99 cu o baterie supta si numa de la masini sau impins il porneam :))

Am vb cu un injiner de la Audi mi-a spus in general toate generatiile astea noi(masini/moto) poti arde piese daca "se da curent", ce piese nu mai retin si de ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea problema. Motocicleta mea (aprilia etx) are o problema la incracare mai exact nu incarca deloc. Pe bornele bateriei nu am mai mult de 10 - 11v adica doar tensiunea bateriei. Cu toate acestea motorul nu se opreste niciodata chiar si fara baterie merge neintrerupt semn ca alternatorul functioneaza . Am facut doua foto la bornele releului de incarcare si la firele care ies din alternator. As vrea sa stiu ce reprezinta fiecare fir si cum as putea face legaturile pentru ca incarcarea sa mearga. Daca ar fi releul de vina cum sa il verific? Din alternatorul motocicletei ies doua fire albastre, unul rosu, unul negru si unul verde. Care din ele ar trebui urmarit sa vad daca ajunge la relu si la ce borna a relului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ce stiti / auzit despre bateriile moto FULBAT ? tocmai am cumparat una pentru un hornet de 600cm , ca si pret am dat 130 ron , este pe gel , garantie 1 an , sper sa tina macar 1 an.

 

Specificatii:

 

VOLTAJ : 12V

CAPACITATE AH : 6

CCA : 130

 

Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Nu am auzit, dar daca mobra e ok (incarcarea) , nu ai alarma , nu faci abuz de ea(motorul porneste usor) si o menajezi (iarna in casa) , cred ca e imposibil sa tina doar un an ! Cele mai placute surprize le am avut cu baterii "no name" . Bafta ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un releu monofazic, cele două fire galbene trebuie să meargă în magnetou la bobina pentru încărcare.

Mobra nu se opreşte pentru că CDI e alimentat în alternativ direct din alternator.

Măsoară în alternativ cât primeşti pe firele galbene şi dacă au legătură cu masa cu releul deconectat.

Poţi adapta releu de la scutere de 50cc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pe firele galbene ar trebui sa vina de la alternator curent alternativ care ulterior e redresat si transformat in cc de catre relu? Cum sa masor cu releul deconectat nu inteleg. Fii amabil si detaliza un pic procedura de masurare mai pe intelesul meu adica asa babeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motorul pornit trebuie să apară acolo de la 20 la 80 de volţi dar între un galben şi masă să nu apară tensiune.

Poţi încerca cu un bec de far dacă nu ai voltmetru.

După asta bagi firele în releu şi vezi dacă scoate ceva între G şi +B.

Acolo între G şi +B trebuie să fie tensiunea bateriei.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pe firele galbene ar trebui sa vina de la alternator curent alternativ care ulterior e redresat si transformat in cc de catre relu? Cum sa masor cu releul deconectat nu inteleg. Fii amabil si detaliza un pic procedura de masurare mai pe intelesul meu adica asa babeste.

Adica scoti cele doua fire galbene din releu si pui pe ele un voltmetru (pe scala de alternativ) dai drumul la motor si masori tensiunea, la ralanti si in ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt 60 euro , iti vind un releu cu mosfet-uri, nu are moarte, provine de la un R1 2008, are 5 fire, 3 pt alternator, 2 pt baterie, adica universal.


» Post actualizat in 31 Mar 2015 09:40

Si vezi sa nu ai scurt circuit intre infasurarea generatorului (statorului) si minusul bateriei (shasiului mobrei).


» Post actualizat in 31 Mar 2015 09:41

De cele mai multe ori strapungerea izolatiei infasurarii statorului este buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa fac masuratorile. Intre cele doua fire galbene nu am tensiune deloc. Am mers pe traseul lor pana la iesirea din alternator si nici acolo nu am tensiune fireste cu motorul pornit. M-am apucat de demontat volanta ca sa ajung la alternator sau cum s-o numi el la motociclete. Acolo o sa am nevoie din nou de ajutor ca sa stiu ce sa verific. Pana una alta pt a putea scoate volanta de pe axul cu pana imi trebuie o presa. M-am apucat de facut presa si sper ca maine sa o desfac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa fac masuratorile. Intre cele doua fire galbene nu am tensiune deloc. Am mers pe traseul lor pana la iesirea din alternator si nici acolo nu am tensiune fireste cu motorul pornit. M-am apucat de demontat volanta ca sa ajung la alternator sau cum s-o numi el la motociclete. Acolo o sa am nevoie din nou de ajutor ca sa stiu ce sa verific. Pana una alta pt a putea scoate volanta de pe axul cu pana imi trebuie o presa. M-am apucat de facut presa si sper ca maine sa o desfac.

Nu uita sa vii cu poze.

Aparatul de masura sper ca l-ai pus pe alternativ, intreb si eu ca nu se stie.

De curiozitate, continuitatea intre cele 2 fire galbene si izolatia fata de masa ai masurat-o?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema, recunosc ca n-am citit cele 77 de pagini, am o mobra mica CBR 125 R cu care n-am mai mers de 2-3 ani - bateria ei are undeva la 3-4 ani, nu mai se incarca nici cu redresor de moto (opti ..... si ceva cu 4) nici cu redresor de masina (un amarit de bosh). Ce ma intereseaza este - o reciclez din prima (bateria)? ca mobra a pornit la a-4a cheie cu curent de la alta baterie. Multumesc anticipat!

 

PS. Si mai face o chestie ciudata (pentru mine), cu bateria ei mufata, porneste cu cabluri (ca atunci cind ceri pe drum cuiva) de la alta baterie, dupa care daca interup cablul de ajutor (mobra mergind) ..... se stinge motorul ....... n-ar trebui sa suplineasca cu curent generatorul ei ?

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E minune daca o baterie mai poate acumula curent dupa cateva luni de stat pe dreapta, iar tu iti pui problema dupa 3 ani?

 

Schimb-o, gasesti baterii la preturi acceptabile si aici: http://www.sorgeti.ro/18-baterii-moto

 

Nu le fac reclama, dar eu am una de 3 ani si functioneaza foarte bine.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o impresie gresita .... mobra n-a mai mers de x ani, batericiul (Varta) a fost pus destul de regulat pe redresor dedicat moto. Buba este ca acum nici bordul nu reuseste sa-l aprinda.

 

PS. Multumesc oricum de raspuns!


» Post actualizat in 01 Apr 2015 12:39

Cand ai pus-o pe Optimate 4 ce ti-a dat ca rezultat dupa 30 min, de ex. ?

Nimic ..... n-aprinde nici becurile de bord, si pe acela de masina, ma asteptam macar sa se incalzeasca un pic ... nimic.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu m-am exprimat cum trebuie: ai pus bateria pe OPTIMATE 4 -> ce becuri s-au aprins pe Optimate dupa 30 min, de ex. ? Grila de galbene pt incarcare, cel rosu de baterie moarta, etc. ?

optimate-4-battery-charger-lights.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS. Daca-i cazul s-o "ingrop" .... am curte nu-i bai, sint eu mai ecologist cred de cit este cazul ..... mai ales ca proprietarul este frate'miu - la o adica iau alta.


» Post actualizat in 01 Apr 2015 12:49


Poate nu m-am exprimat cum trebuie: ai pus bateria pe OPTIMATE 4 -> ce becuri s-au aprins pe Optimate dupa 30 min, de ex. ? Grila de galbene pt incarcare, cel rosu de baterie moarta, etc. ?

Omule, daca l-am tinut 1-1.2h pe incarcator de masina si n-a luat curent nici s-aprinda bordul la moto f.mic, mai merita tinuta?

 

PS. Optimus arata ca incarca de "final" ..... tind sa cred ca avea dreptate!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai ustensila asta (Optimate) fa o incercare, pune acolo si vezi ce-ti da. Are si functie de testare, abia dupa poti sa-ti faci o idee daca o schimbi sau nu. Altfel ceri parerea degeaba aici :), solutia simpla este "ia alta" si basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...