Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Kassu said:

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

Ai pus intrebarea in locul gresit. Singurii care pot da un raspuns competent, si unde as intreba eu, sunt cei de la Suzuki, Honda sau ce motocicleta este. Nici dealerul poate ca nu stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW. O sa îi întreb când ajung la revizie. După VIN, ar trebui să știe exact ce tip de acumulatori pot fi montați.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Kassu a spus:

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

 

Nu exista diferente, cum am mai spus, bateriile cu litiu moto au incorporate un limitator de tensiune suplimentar, care se comporta ca adaptare la generatorul electric al motorului, mai rudimentar sau mai elaborat, functie de marca si bani. Pe de alta parte, fara a intra in amanunte, curentul debitat de generatoarele electrice moto este variabil intr-o marja consistenta de curent si tensiune, plus ca este un curent continuu "murdar", pulsatil, care are nevoie de filtrare, rol asumat tocmai de baterie. Asta este de fapt si motivul pentru care este interzisa decuplarea bateriei cu motorul pornit.

 

Bateriile cu litiu sunt concepute pentru cicluri de incarcare/descarcare separate, cu un control foarte strict pentru ca de obicei se folosesc cicluri scurte, agresive, cu mai multe etape de curenti si tensiuni de incarcare mari (la limita celulei) si dupa aceea, la folosire, decuplarea din circuit sub o tensiune minima nominala. Pe motor este greu sa creezi condiitile optime de incarcare a bateriilor cu litiu si datorita masurilor de siguranta mai devreme sau mai tarziu o baterie cu litiu folosita pe motor va trebui incarcata peste noapte, cu incarcator dedicat, bineinteles. 

 

Sper sa nu fiu inteles gresit, nu contest ca bateriile cu litiu sunt net superioare celor cu plumb ci doar imi exprim opinia ca pe motoare nu merita complicatiile potentiale aferente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx, mulțumesc pentru explicații. 🤗

Este mai mult decât clar că nu se merită. Singurul atuu care este folosit din plin de marketing este greutatea ei redusa. Lucru care pe mine chiar nu mă interesează. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

La fel marketing-ul promoveaza un anume fel de redresoare pentru acumulatoarele litium.Cu argumentele lor,evident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Acum 32 minute, secbiker a spus:

Eu detin mai multe incarcatoare ABSAAR, Lidl foarte ok, dar nu prea se preteaza la Li-ion. Voi ce folosesti pt acumulatorii cu tehnologie Li-ion ?

Este un topic dedicat redresoarelor de Lidl,poate iti lasi parerea si votul (si) acolo:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o Yuasa de 8.4Ah si 135CCA care m-a tinut vreo 4 ani, fara prea mult efort de intretinere, o incarcare, maxim doua pe iarna. Probabil daca as fi avut grija de ea ar mai fi dus 1-2 ani.

 

La motorul meu se cunoaste imediat daca bateria nu mai e in toate mintile ei pentru ca o ia relantiul razna, ba ramane agatat la 2500-3000 rpm, ba moare sub tine in intersectii… si sincer, mi-a dat ceva de furca pana i-am dat de cap.
 

Noroc ca am de la munca un tester se baterii digital care mi-a spus imediat care e treaba. In poza, bateria noua, ma rog, are deja 2 ani, tot Yuasa dar de 9.1A si 190CCA… de asta promit ca o sa am mai multa grija! :)

IMG_5009.thumb.jpeg.e2cc03f29c23f780e8be8d47a898757e.jpeg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...