Lucian_M Postat 16 ore în urmă Share Postat 16 ore în urmă Deocamdată stau liniștit, bateria rezistă. Am ieșit duminică la plimbare, pornit relax, fără emoții. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat 16 ore în urmă Moderatori Share Postat 16 ore în urmă Luciane,ramai pe tipul de baterie cu care a venit Suza din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat 16 ore în urmă Share Postat 16 ore în urmă Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă Acum 55 minute, Kristian a spus: Luciane,ramai pe tipul de baterie cu care a venit Suza din fabrica. Categoric, nici nu mă mai complic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă 9 hours ago, Kassu said: Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Ai pus intrebarea in locul gresit. Singurii care pot da un raspuns competent, si unde as intreba eu, sunt cei de la Suzuki, Honda sau ce motocicleta este. Nici dealerul poate ca nu stie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă (editat) BMW. O sa îi întreb când ajung la revizie. După VIN, ar trebui să știe exact ce tip de acumulatori pot fi montați. Editat 4 ore în urmă de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat 43 minute în urmă Share Postat 43 minute în urmă Acum 14 ore, Kassu a spus: Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Nu exista diferente, cum am mai spus, bateriile cu litiu moto au incorporate un limitator de tensiune suplimentar, care se comporta ca adaptare la generatorul electric al motorului, mai rudimentar sau mai elaborat, functie de marca si bani. Pe de alta parte, fara a intra in amanunte, curentul debitat de generatoarele electrice moto este variabil intr-o marja consistenta de curent si tensiune, plus ca este un curent continuu "murdar", pulsatil, care are nevoie de filtrare, rol asumat tocmai de baterie. Asta este de fapt si motivul pentru care este interzisa decuplarea bateriei cu motorul pornit. Bateriile cu litiu sunt concepute pentru cicluri de incarcare/descarcare separate, cu un control foarte strict pentru ca de obicei se folosesc cicluri scurte, agresive, cu mai multe etape de curenti si tensiuni de incarcare mari (la limita celulei) si dupa aceea, la folosire, decuplarea din circuit sub o tensiune minima nominala. Pe motor este greu sa creezi condiitile optime de incarcare a bateriilor cu litiu si datorita masurilor de siguranta mai devreme sau mai tarziu o baterie cu litiu folosita pe motor va trebui incarcata peste noapte, cu incarcator dedicat, bineinteles. Sper sa nu fiu inteles gresit, nu contest ca bateriile cu litiu sunt net superioare celor cu plumb ci doar imi exprim opinia ca pe motoare nu merita complicatiile potentiale aferente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.