Lucian_M Postat Martie 9 Share Postat Martie 9 Întrebare: cum se încarcă bateria cu Li pe moto, dacă acolo e doar un amărât de "releu de încărcare"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Martie 9 Share Postat Martie 9 Acum 40 minute, Lucian_M a spus: Întrebare: cum se încarcă bateria cu Li pe moto, dacă acolo e doar un amărât de "releu de încărcare"? E amarat si prost informat,incarca orice baterie prinde... Acum 9 ore, yuk a spus: am citit la Optimate4 cum încarcă el cu impulsuri și "regenerează" bateria. Atâta vrăjală parcă nu prea cred. Le am pe amândouă, dar când e să moară bateria, îți iei una nouă. Acum am una și cu litiu, trebuie să mai iau un încărcător? La cele AGM,incarcatoarele astea "smechere"baga niste impulsuri ca la UPU,lipsesc asistentele blonde,acu daca Sfanta Varta si preacuviosul Exide cheama bateria ta la Sfanta Reciclare nu ai ce face trebuie sa iei una noua. Restul e marketing. Cu Litiu nu am avut ! Eu folosesc asa ceva si incarca orice,are de toate functiile. https://www.emag.ro/redresor-auto-inteligent-foton-ri-1224-8-functie-regenerare-desulfatare-12v-8a-24v-4a-640051f/pd/DLL03XMBM/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator yo4hgx Postat Martie 9 Share Postat Martie 9 Bateriile astea “exotice” cu Li si alte bazaconii, nu sunt gandite pentru necesitatile electrice si tipul de incarcare de pe motoare, cel putin nu ale noastre (cele din motoGP nu au “releu”, bateria se “consuma” in timpul cursei). Pentru a nu exploda, acestea mai au un “releu” incorporat in baterie care controleaza din nou incarcarea, dupa “releul” agregatului moto. Bateriile auto-moto cu plumb sunt gandite dupa necesitati, un curent foarte mare la pornire (CCA) dupa care se incarca in tampon si se comporta ca un capacitor, cu rol de filtru dupa redresor, cu toleranta foarte mare la tensiune. Nu intru in amanunte, da, sigur, bateriile noi, exotice, sunt foarte performante, dar pentru alte aplicatii, si au nevoie de o incarcare foarte controlata, pentru moto personal chiar nu merita riscul, un defect la circuitul de control al tensiunii de incarcare inseamna incendiu… si nu va luati dupa marime, accidental am avut sansa sa ma aflu in apropierea unei baterii din astea care a explodat (intr-un concasor de reciclare metal) si tot ce pot sa spun e ca ma bucur ca purtam pantaloni maronii. Fiecare cum il duce mintea, eu unul pe motorul meu am acumulator clasic cu Pb… ma rog, AGM ca e culcata bateria, si dorm linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 9 Share Postat Martie 9 După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân "pe clasic". Am 18 acumulatori cu Li pentru scule electrice, dar măcar aia nu stau lângă benzină și 100 de grade. Spun asta pentru că mă gândeam foarte serios să-mi iau baterie ușoară pentru moto, dacă actuala se duce spre neființă. Nu-i bai, va fi un Fulbat AGM sau Gel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Martie 10 Share Postat Martie 10 Acum 11 ore, Lucian_M a spus: După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân "pe clasic". La ditamai motorul nu cred ca conteaza cateva kg in minus. Mergi pe ce a pus fabrica ca doar inginerii aia or sti ei ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 10 Share Postat Martie 10 Absolut. Deocamdată am Toplite, așa am luat mobra, văd că nu face fițe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 10 Share Postat Martie 10 La Africa Twin pe bateria cu Litiu scrie MAX CHARGE RATE 14.7V 35A. Un baiat de pe net din Polonia a incarcat cu un redresor normal si i-au puscat niste sigurante din baterie, deci sunt facute cu cap sa nu ia foc, cel putin astea de pe Africane. Eu iarna o dau jos si o incarc cu o sursa reglabila, masor tensiunea cu un multimetru sa fie de 14.5 sa fiu sigur ca nu depasesc 14.7 si setez limitarea de curent in jur de 1A. Oricum la asta cu Litiu peste iarna aproape ca nu scade tensiunea la borne dupa 2-3 luni de stat in casa. Intr-un an am notat si cred ca era 0.1V diferenta fata de cat am avut cu cateva luni inainte. La celelalte motoare incarc cu ala de Lidl si ma tin cam 4-6 ani - aia originala de pe Vstrom a tinut din toamna lui 2008 de cand a fost fabricata pana in primavara lui 2020. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Martie 10 Share Postat Martie 10 La 02.03.2025 la 20:48, Speedy.K a spus: Ooo, domnu', ce placere! La fel boierule, sa ne traiesti! Celalalt sase e de 12/24 si incarca numai baterii de 100 din 2018 incoace, in ultimul uichend a reparat trei bucati pe care le-am chinuit aducandu-mi troaca acasa de unde s-a rupt cureaua, 120km, intai pica ABS, ESP, BAS, apoi SRS si cand se stngea lumina in bord opream sa pun alta sursa Nu ai idee boierule ce regrete am ca am mai mult de un optimate, asa investitie paguboasa am facut, oy vey! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 11 Share Postat Martie 11 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 12 Share Postat Martie 12 La 10.03.2025 la 0:14, Lucian_M a spus: După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân "pe clasic". Am 18 acumulatori cu Li pentru scule electrice, dar măcar aia nu stau lângă benzină și 100 de grade. Spun asta pentru că mă gândeam foarte serios să-mi iau baterie ușoară pentru moto, dacă actuala se duce spre neființă. Nu-i bai, va fi un Fulbat AGM sau Gel. Nu va lua foc, are protecție. Și eu m-am gândit, pentru că motocicleta stă cu mașina într-un garaj din lemn și nu am nici un fel de asigurare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 12 Share Postat Martie 12 Deocamdată stau liniștit, bateria rezistă. Am ieșit duminică la plimbare, pornit relax, fără emoții. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 12 Moderatori Share Postat Martie 12 Luciane,ramai pe tipul de baterie cu care a venit Suza din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Martie 12 Share Postat Martie 12 Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 12 Share Postat Martie 12 Acum 55 minute, Kristian a spus: Luciane,ramai pe tipul de baterie cu care a venit Suza din fabrica. Categoric, nici nu mă mai complic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 9 hours ago, Kassu said: Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Ai pus intrebarea in locul gresit. Singurii care pot da un raspuns competent, si unde as intreba eu, sunt cei de la Suzuki, Honda sau ce motocicleta este. Nici dealerul poate ca nu stie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 (editat) BMW. O sa îi întreb când ajung la revizie. După VIN, ar trebui să știe exact ce tip de acumulatori pot fi montați. Editat Martie 13 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator yo4hgx Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 Acum 14 ore, Kassu a spus: Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu. Nu exista diferente, cum am mai spus, bateriile cu litiu moto au incorporate un limitator de tensiune suplimentar, care se comporta ca adaptare la generatorul electric al motorului, mai rudimentar sau mai elaborat, functie de marca si bani. Pe de alta parte, fara a intra in amanunte, curentul debitat de generatoarele electrice moto este variabil intr-o marja consistenta de curent si tensiune, plus ca este un curent continuu "murdar", pulsatil, care are nevoie de filtrare, rol asumat tocmai de baterie. Asta este de fapt si motivul pentru care este interzisa decuplarea bateriei cu motorul pornit. Bateriile cu litiu sunt concepute pentru cicluri de incarcare/descarcare separate, cu un control foarte strict pentru ca de obicei se folosesc cicluri scurte, agresive, cu mai multe etape de curenti si tensiuni de incarcare mari (la limita celulei) si dupa aceea, la folosire, decuplarea din circuit sub o tensiune minima nominala. Pe motor este greu sa creezi condiitile optime de incarcare a bateriilor cu litiu si datorita masurilor de siguranta mai devreme sau mai tarziu o baterie cu litiu folosita pe motor va trebui incarcata peste noapte, cu incarcator dedicat, bineinteles. Sper sa nu fiu inteles gresit, nu contest ca bateriile cu litiu sunt net superioare celor cu plumb ci doar imi exprim opinia ca pe motoare nu merita complicatiile potentiale aferente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 @yo4hgx, mulțumesc pentru explicații. Este mai mult decât clar că nu se merită. Singurul atuu care este folosit din plin de marketing este greutatea ei redusa. Lucru care pe mine chiar nu mă interesează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 13 Moderatori Share Postat Martie 13 La fel marketing-ul promoveaza un anume fel de redresoare pentru acumulatoarele litium.Cu argumentele lor,evident. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Eu detin mai multe incarcatoare ABSAAR, Lidl foarte ok, dar nu prea se preteaza la Li-ion. Voi ce folosesti pt acumulatorii cu tehnologie Li-ion ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 14 Moderatori Share Postat Martie 14 Acum 32 minute, secbiker a spus: Eu detin mai multe incarcatoare ABSAAR, Lidl foarte ok, dar nu prea se preteaza la Li-ion. Voi ce folosesti pt acumulatorii cu tehnologie Li-ion ? Este un topic dedicat redresoarelor de Lidl,poate iti lasi parerea si votul (si) acolo: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator yo4hgx Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Eu am avut o Yuasa de 8.4Ah si 135CCA care m-a tinut vreo 4 ani, fara prea mult efort de intretinere, o incarcare, maxim doua pe iarna. Probabil daca as fi avut grija de ea ar mai fi dus 1-2 ani. La motorul meu se cunoaste imediat daca bateria nu mai e in toate mintile ei pentru ca o ia relantiul razna, ba ramane agatat la 2500-3000 rpm, ba moare sub tine in intersectii… si sincer, mi-a dat ceva de furca pana i-am dat de cap. Noroc ca am de la munca un tester se baterii digital care mi-a spus imediat care e treaba. In poza, bateria noua, ma rog, are deja 2 ani, tot Yuasa dar de 9.1A si 190CCA… de asta promit ca o sa am mai multa grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jozsee99 Postat Mai 12 Share Postat Mai 12 Buna,as avea o intrebare,vreu sa montez un bord digital odometru cu senzori si magneti care necesita si instalat un acumulator pe un Minsk 125.Este pe carburator si ne este echipat cu acumulator.Cum am putea rezolva incarcarea acumulatorului cu un curent stabilizat. Cu stima Iosif. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.