Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 40 minute, Lucian_M a spus:

Întrebare: cum se încarcă bateria cu Li pe moto, dacă acolo e doar un amărât de "releu de încărcare"?

E amarat si prost informat,incarca orice baterie prinde...

Acum 9 ore, yuk a spus:

am citit la Optimate4 cum încarcă el cu impulsuri și "regenerează" bateria. Atâta vrăjală parcă nu prea cred. Le am pe amândouă, dar când e să moară bateria, îți iei una nouă. Acum am una și cu litiu, trebuie să mai iau un încărcător? 

La cele AGM,incarcatoarele astea "smechere"baga niste impulsuri ca la UPU,lipsesc asistentele blonde,acu daca Sfanta Varta si preacuviosul Exide cheama bateria ta la Sfanta Reciclare nu ai ce face trebuie sa iei una noua.

Restul e marketing.

Cu Litiu nu am avut !

Eu folosesc asa ceva si incarca orice,are de toate functiile.

https://www.emag.ro/redresor-auto-inteligent-foton-ri-1224-8-functie-regenerare-desulfatare-12v-8a-24v-4a-640051f/pd/DLL03XMBM/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator yo4hgx

Bateriile astea “exotice” cu Li si alte bazaconii, nu sunt gandite pentru necesitatile electrice si tipul de incarcare de pe motoare, cel putin nu ale noastre (cele din motoGP nu au “releu”, bateria se “consuma” in timpul cursei). Pentru a nu exploda, acestea mai au un “releu” incorporat in baterie care controleaza din nou incarcarea, dupa “releul” agregatului moto.

 

Bateriile auto-moto cu plumb sunt gandite dupa necesitati, un curent foarte mare la pornire (CCA) dupa care se incarca in tampon si se comporta ca un capacitor, cu rol de filtru dupa redresor, cu toleranta foarte mare la tensiune. 

 

Nu intru in amanunte, da, sigur, bateriile noi, exotice, sunt foarte performante, dar pentru alte aplicatii, si au nevoie de o incarcare foarte controlata, pentru moto personal chiar nu merita riscul, un defect la circuitul de control al tensiunii de incarcare inseamna incendiu… si nu va luati dupa marime, accidental am avut sansa sa ma aflu in apropierea unei baterii din astea care a explodat (intr-un concasor de reciclare metal) si tot ce pot sa spun e ca ma bucur ca purtam pantaloni maronii. 

 

Fiecare cum il duce mintea, eu unul pe motorul meu am acumulator clasic cu Pb… ma rog, AGM ca e culcata bateria, si dorm linistit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân  "pe clasic". Am 18 acumulatori cu Li pentru scule electrice, dar măcar aia nu stau lângă benzină și 100 de grade. Spun asta pentru că mă gândeam foarte serios să-mi iau baterie ușoară pentru moto, dacă actuala se duce spre neființă. Nu-i bai, va fi un Fulbat AGM sau Gel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Lucian_M a spus:

După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân  "pe clasic".

La ditamai motorul nu cred ca conteaza cateva kg in minus. 

Mergi pe ce a pus fabrica ca doar inginerii aia or sti ei ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Africa Twin pe bateria cu Litiu scrie MAX CHARGE RATE 14.7V 35A.

Un baiat de pe net din Polonia a incarcat cu un redresor normal si i-au puscat niste sigurante din baterie, deci sunt facute cu cap sa nu ia foc, cel putin astea de pe Africane.

Eu iarna o dau jos si o incarc cu o sursa reglabila, masor tensiunea cu un multimetru sa fie de 14.5 sa fiu sigur ca nu depasesc 14.7 si setez limitarea de curent in jur de 1A.

Oricum la asta cu Litiu peste iarna aproape ca nu scade tensiunea la borne dupa 2-3 luni de stat in casa. Intr-un an am notat si cred ca era 0.1V diferenta fata de cat am avut cu cateva luni inainte.

La celelalte motoare incarc cu ala de Lidl si ma tin cam 4-6 ani - aia originala de pe Vstrom a tinut din toamna lui 2008 de cand a fost fabricata pana in primavara lui 2020.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.03.2025 la 20:48, Speedy.K a spus:

Ooo, domnu', ce placere! 

La fel boierule, sa ne traiesti!

 

Celalalt sase e de 12/24 si incarca numai baterii de 100 din 2018 incoace, in ultimul uichend a reparat trei bucati pe care le-am chinuit aducandu-mi troaca acasa de unde s-a rupt cureaua, 120km, intai pica ABS, ESP, BAS, apoi SRS si cand se stngea lumina in bord opream sa pun alta sursa :)

Nu ai idee boierule ce regrete am ca am mai mult de un optimate, asa investitie paguboasa am facut, oy vey!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.03.2025 la 0:14, Lucian_M a spus:

După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân  "pe clasic". Am 18 acumulatori cu Li pentru scule electrice, dar măcar aia nu stau lângă benzină și 100 de grade. Spun asta pentru că mă gândeam foarte serios să-mi iau baterie ușoară pentru moto, dacă actuala se duce spre neființă. Nu-i bai, va fi un Fulbat AGM sau Gel.

Nu va lua foc, are protecție. Și eu m-am gândit, pentru că motocicleta stă cu mașina într-un garaj din lemn și nu am nici un fel de asigurare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Luciane,ramai pe tipul de baterie cu care a venit Suza din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Kassu said:

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

Ai pus intrebarea in locul gresit. Singurii care pot da un raspuns competent, si unde as intreba eu, sunt cei de la Suzuki, Honda sau ce motocicleta este. Nici dealerul poate ca nu stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW. O sa îi întreb când ajung la revizie. După VIN, ar trebui să știe exact ce tip de acumulatori pot fi montați.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator yo4hgx
Acum 14 ore, Kassu a spus:

Ipoteza: motocicleta mea are montat din fabrica acumulator AGM. Dar optional tot din fabrica poate fi comandata cu acumulator pe litiu. 

Intrebare: poate fi schimbat aculmulatorul AGM cu unul pe litiu atat timp cat ambele sunt variante de fabrica, sau cea care vine cu acumulator pe litiu are un circuit electronic de incarcare diferit de cel ppentru AGM? Intreb de curiozitate, nu pentru ca ma bate gandul sa trec pe litiu.

 

Nu exista diferente, cum am mai spus, bateriile cu litiu moto au incorporate un limitator de tensiune suplimentar, care se comporta ca adaptare la generatorul electric al motorului, mai rudimentar sau mai elaborat, functie de marca si bani. Pe de alta parte, fara a intra in amanunte, curentul debitat de generatoarele electrice moto este variabil intr-o marja consistenta de curent si tensiune, plus ca este un curent continuu "murdar", pulsatil, care are nevoie de filtrare, rol asumat tocmai de baterie. Asta este de fapt si motivul pentru care este interzisa decuplarea bateriei cu motorul pornit.

 

Bateriile cu litiu sunt concepute pentru cicluri de incarcare/descarcare separate, cu un control foarte strict pentru ca de obicei se folosesc cicluri scurte, agresive, cu mai multe etape de curenti si tensiuni de incarcare mari (la limita celulei) si dupa aceea, la folosire, decuplarea din circuit sub o tensiune minima nominala. Pe motor este greu sa creezi condiitile optime de incarcare a bateriilor cu litiu si datorita masurilor de siguranta mai devreme sau mai tarziu o baterie cu litiu folosita pe motor va trebui incarcata peste noapte, cu incarcator dedicat, bineinteles. 

 

Sper sa nu fiu inteles gresit, nu contest ca bateriile cu litiu sunt net superioare celor cu plumb ci doar imi exprim opinia ca pe motoare nu merita complicatiile potentiale aferente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx, mulțumesc pentru explicații. 🤗

Este mai mult decât clar că nu se merită. Singurul atuu care este folosit din plin de marketing este greutatea ei redusa. Lucru care pe mine chiar nu mă interesează. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

La fel marketing-ul promoveaza un anume fel de redresoare pentru acumulatoarele litium.Cu argumentele lor,evident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu detin mai multe incarcatoare ABSAAR, Lidl foarte ok, dar nu prea se preteaza la Li-ion. Voi ce folosesti pt acumulatorii cu tehnologie Li-ion ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Acum 32 minute, secbiker a spus:

Eu detin mai multe incarcatoare ABSAAR, Lidl foarte ok, dar nu prea se preteaza la Li-ion. Voi ce folosesti pt acumulatorii cu tehnologie Li-ion ?

Este un topic dedicat redresoarelor de Lidl,poate iti lasi parerea si votul (si) acolo:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator yo4hgx

Eu am avut o Yuasa de 8.4Ah si 135CCA care m-a tinut vreo 4 ani, fara prea mult efort de intretinere, o incarcare, maxim doua pe iarna. Probabil daca as fi avut grija de ea ar mai fi dus 1-2 ani.

 

La motorul meu se cunoaste imediat daca bateria nu mai e in toate mintile ei pentru ca o ia relantiul razna, ba ramane agatat la 2500-3000 rpm, ba moare sub tine in intersectii… si sincer, mi-a dat ceva de furca pana i-am dat de cap.
 

Noroc ca am de la munca un tester se baterii digital care mi-a spus imediat care e treaba. In poza, bateria noua, ma rog, are deja 2 ani, tot Yuasa dar de 9.1A si 190CCA… de asta promit ca o sa am mai multa grija! :)

IMG_5009.thumb.jpeg.e2cc03f29c23f780e8be8d47a898757e.jpeg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Buna,as avea o intrebare,vreu sa montez un bord digital odometru cu senzori si magneti care necesita si instalat un acumulator pe un Minsk 125.Este pe carburator si ne este echipat cu acumulator.Cum am putea rezolva incarcarea acumulatorului cu un curent stabilizat.

Cu stima Iosif. 

1651722078_Screenshot(85).thumb.png.05641979901f629bfc855ed1104f53ef.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...