Sari la conținut

1 Mai..de ieri..de azi.


Postări Recomandate

Farmecul iesirilor de 1 Mai...dintotdeuna :peace:

 

1 Mai 1988

Traseu Bucuresti-Litoral-Bucuresti

 

Benzina rationalizata :D,pret 9 lei/litru (canistra de benzina...facea parte din bagaj,se vede intr-o fotografie...nu se stia ce sanse ai sa mai alimentezi pe drum )

 

Casti integrale :P ,in magazine se gasea un singur model productie RDG, model caruia i se mai spunea "capcaun"dupa forma pe care o avea.

 

Traficul rutier,cateodata inexistent...,erai singur pe drum.

 

Salutari si un 1 Mai 2010 cu multi km. de povesti frumoase.

post-56000-1272374386_thumb.jpg

post-56000-1272374438_thumb.jpg

post-56000-1272374589_thumb.jpg

post-56000-1272374661_thumb.jpg

post-56000-1272374701_thumb.jpg

post-56000-1272374763_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Frumos frumos, imi pare rau ca nu am apucat acele vremuri, lumea era mult mai relaxata, se mergea cu motorul doar din pasiune (adica nu exista sa-ti iei motor ca sa agati pitipoance cum fac multi in ziua de azi), nu-ti trebuiau 7 tone de echipament ca sa ai o sansa sa scapi poate cu viata, nu existau cocalari, nu existau manele, nu exista goana nebuna dupa viteza din ziua de astazi... respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" nu exista goana nebuna dupa viteza din ziua de astazi... respect!"

 

Va salut fratilor si respect!

 

...In nici un caz nu se putea respecta viteza maxima la vremea aceea de 50km/h in afara localitatilor :peace: La drumul acela noi mergeam in general cu 80 90 prin localitati si cu "varfuri" de 110..120...in afara localitatilor....daca motoarele puteau mai mult am fi mers si mai tare,nu eram niste sfinti...Imi amintesc ca cel mai bine dintre cele trei, se ducea MZ-ul ...maxim atingea spre 135- 140. Traficul era extrem de lejer....din cand in cand mai aparea cate o masina ...un tractor cu remorca..o caruta :D

 

La intoarcere,Jawa 350 a avut o explozie la una din anvelope..( nu a cazut nimeni)....la anvelopa aparuse o taietura de 8 sau 10 cm lungime, pe suprafata de rulare a anvelopei. Ca sa putem continua drumul, ne-am "mobilizat " cu totii in cautarea unei bucati de sarma , pentru a fi " cusuta" anvelopa Dupa ce a fost "reparata" anvelopa, s-a facut schimb de motociclete,prietenul cu Jawa fiind cu sotia lui au trecut pe CZ si am trecut doi baieti pe Jawa.

La 20..30 de km. ne opream sa inlocuim sarma care se tocea. La una din opriri pentru refacerea "cusaturii" a aparut pe sosea un tip cu un ETZ 250 ,a oprit, s-a uitat la problema pe care o aveam si a spus sa mergem la el acasa in localitatea Cazanesti pentru ca ne da o anvelopa buna sa ne continuam drumul...asa s-a intamplat, am inlocuit anvelopa,i-am multumit si a ramas ca i-o vom da inapoi cand trece prin Bucuresti.

 

Am repornit la drum,ne prinsese noaptea si iar ne-am oprit :P...pe sensul opus era un alt tip cu motocicleta in pana :))...nu mai avea scanteie la bujie..un MZ...cel mai priceput la motoare din grupul nostru s-a ocupat de MZ-ul celui ramas in pana...platini ..bobina de inductie..condensator...reparatie pe drum la lumina unui felinar din nu mai stiu ce comuna...trecuse aproape o ora de cand nu se reusea pornirea MZ-ului acelui tip inatlnit pe sosea, nici unul dintre noi,nici fetele ,nu au spus sa-l lasam si sa plecam... si era miezul noptii...ora...2...3....dupa mai mult de 2 ore victorie,a pornit MZ-ul,ne-am urcat pe motoare si ne-am continuat drumul spre Bucuresti.

 

 

Prietenul de pe Jawa 350 si sotia lui,cateva luni mai tarziu,au plecat definitv din tara.

 

Eu in acelasi an 1988 am facut o iesire peste granita si in Polonia am cumparat din magazin un ETZ250 ( la ei se gaseau ) ,a fost necesar sa o inscriu in circulatie la polonezi ca sa pot veni pe ea in Romania.

 

Prietenul care apare in foto cu manusile "BMW" isi dorea sa plece definitiv din tara... a disparut pur si simplu in 1989...nici un prieten,nimeni nu a mai stiut nimic de el....ani la rand nimeni nu aflase nimic despre el...nu se stie ce s-a intamplat cu el.

 

Prietenul de pe CZ este de cativa ani activ pe acest forum ( va fi o surpriza placuta pentru el ) :P nici eu ( pana zilele trecute) nu am vazut marea parte a fotografiilor de la iesirea aceea de 1 mai,pentru ca nu le-am scos pe hartie foto la vremea aceea. Acum am scanat direct negativul si am putut sa vad si eu imaginile de atunci.

 

 

 

Mopedisti,motociclisti (atasisti,tricyclisti)....salutari fratilor!

Mesaj completat

...

post-56000-1272411813_thumb.jpg

post-56000-1272411828_thumb.jpg

post-56000-1272411834_thumb.jpg

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faine vremuri.

Pacat ca am fost atatia ani in comunism.

Daca mai aveti fotografii din acele vremuri puteti sa le expuneti. Cred ca fac placere tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.Acelasi loc...,inca mai seamana...sa mai vedem in 2030...

 

Salutari si un nou sezon motociclistic,plin de intamplari frumoase!

 

Stima si respect.

 

io vad mai multe gropi acum pe sosea, in poza din 2010 ... deci ma gandesc cu groaza la poza ce urmeaza in 2030 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.Acelasi loc...,inca mai seamana...sa mai vedem in 2030...

 

Salutari si un nou sezon motociclistic,plin de intamplari frumoase!

 

Stima si respect.

 

Poza asta m-a lasat fara cuvinte!

Felicitari!

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io vad mai multe gropi acum pe sosea, in poza din 2010 ... deci ma gandesc cu groaza la poza ce urmeaza in 2030 .

 

Bine,bine,dar marcajul cu linie continua de delimitare a partii carosabile nu exista pe nici un DN din Romania :huh: ,plus bijuteriile de motoare pe care le vezi azi pe sosele ,nu le vedeam nici macar in vise atunci.

 

@baldovica ,tare asocierea comment-urilor pe imaginile tale :D am scos la printer "lucrarea" ta :P

 

@Kassu, Multumesc :cheers: ,felicitari pentru toti motociclistii din Romania care au iesit "la drum" prin tara sau afara, de 1 Mai...tocmai parcurgeam povestea excelenta in imagini si cuvinte, in derulare inca ,a motociclistului care a dat o fuga prin Cadrilater...nu am facut acest traseu dar parca tocmai ce am venit si eu deja de acolo dupa ce vad imaginile si povestea.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-7547-1273235367_thumb.jpgpost-7547-1273235112_thumb.jpg

 

 

 

 

Si de mic imi placea pe stinci...

 

Poza de pe dig...

 

 

Sper sa mai gasesti poze cu motoare din tinerete...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JOS PALARIA !

 

As fi onorat sa va cinstesc cu o bere !

Mesaj completat

 

 

daca ai rabdare, vezi si aici:

/index.php?...996&hl=vama

 

Jos palaria,pentru modul excelent in care ai ti-ai prezentat calatoriile...si din partea mea cu placere te cinstesc cu o bere. Nota 10 pentru modul in care stii sa transpui calatoriile tale in imagini si cuvinte.

 

Prietenul @cristache (cel care era pe CZ in 1988) va fi maine la marea sarbatoare :)

deschiderea Enduro Parc. Succes echipei care gestioneaza si pune la dispozitie pasionatilor acest Enduro Parc si peste niste ani sa auzim de Lantul de Enduro-Parc-uri :P deschise in Romania de acesta echipa.

Eu nu reusesc sa ajung pentru ca plec in cursul zilei in Piatra-Neamt.

 

Multa distractie si week-end placut!

Mesaj completat

Alimentarea cu benzina in Republica Socialista Romania-1988

post-56000-1273273719_thumb.jpg

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow ,aveam 2 luni in 1 mai 88 .

N-am cuvinte,nu poate fi explicat in cuvinte,si cred mai ales pentru tine ,ca ai luat parte la toata aceasta schimbare !

Cred ca va simteati regi ,nu mai era nimeni ca voi ,in limite ma refer ,si soselele pustii ,si ce mobre aveati,tineati la ele cum tinem noi la ale noastre..sau din contra ,mai mult ,caci acum ai de unde alege ,pe cand pe vremea aia ...comunism.

Manusile BMW ,s-au obsevat ,pana in ziua de azi ,ati dat de prietenul vostru ?

Am si eu un "prieten" ,de vreo 65 de ani ,are un rr de 1000, pe langa vreo 4 de vremuri de mult apuse ,se o placere sa stai la povesti ,concura la motocros pe vremuri ,e f pasionat!

Editat de MAILM4N
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"N-am cuvinte,nu poate fi explicat in cuvinte,si cred mai ales pentru tine ,ca ai luat parte la toata aceasta schimbare !

Cred ca va simteati regi ,nu mai era nimeni ca voi ,in limite ma refer ,si soselele pustii ,si ce mobre aveati,tineati la ele cum tinem noi la ale noastre..sau din contra ,mai mult ,caci acum ai de unde alege ,pe cand pe vremea aia ...comunism."

 

In perioada aceea in anii '80 Romania era cea mai oropsita tara din Est din punct de vedere al optiunilor pe care le putea avea cineva care dorea sa cumpere o motocicleta. In celelalte tari din Est ( Ungaria,URSS,Cehoslovacia,Polonia...) situatia era alta,in magazine exista gama de ,Jawa,CZ-uri,IJ-uri,MZ-uri etc ( mai putin URSS-ul care nu importa nici un model de la MZ, dar unde in afara multitudinii de marci autohtone,aveau in magazine si Jawa ) In anii '80 in magazinele din Romania se gasea numai motoreta Mobra 50.

Cum spuneam,in 1988 din Polonia am cumparat un MZ-ETZ 250,ei bine aceasta motocicleta,in decembrie 1988 costa la ei in magazin 185.000 zloti altfel spus echivalentul a 150 USD ( o suta cincizeci dolari),asa era paritatea zlot/dolar american in decembrie 1988 in Polonia.Am pus benzina/ulei in rezervor si am plecat pe ea de la magazin pana la casa unde locuia o matusa de-a mea ( orasul Lodz) urmand apoi inscrierea ei in Polonia si venirea pe ea de acolo.

Tot in acelasi an 1988 si tot in decembrie am primit o motocicleta noua,Jawa 350 TS ( foto) din URSS (in magazin la ei costa 1100 ruble),adusa cu transport feroviar la vagon de marfa si descarcata exact in Gara de Nord la primiri marfuri internationale. Era o bijuterie pentru mine,noua in stelaj de lemn,i-am facut vama si am achitat taxele...vama 20.000 lei in decembrie 1988 pentru Jawa350...salariul pe aproximativ 10 luni.

Am chemat un taxi furgoneta,am incarcat-o si a doua zi ,inca in stelajul de lemn,cu roata fata nemontata din fabrica,o admiram cu prietenul @cristache...erau vremuri cu un parfum anume referitor la motociclismul din Romania in care era dificil sa ai o motocicleta noua...imi amintesc de o situatie in care m-a oprit in Bucuresti un moto-militian (exceptand garda prezidentiala,erau cazuri rare cand vedeai ,militian pe moto) care era pe un R60,fara sa opreasca motorul BMW-ului,a verificat actele si ei bine acel "tuf-tuf-tuf" la ralanti al motorului in 4 timpi mi-a reverberat o saptamana in cap...suna altfel ,de parca era un OZN,comparativ cu "bram-bram-bram-ul" motoarelor in doi timpi....

 

"Manusile BMW ,s-au obsevat ,pana in ziua de azi ,ati dat de prietenul vostru ?"

 

Dorea sa plece definitiv din Romania,apoi a disparut brusc in '89,familia,prietenii,cunoscutii...nimeni nu a stiut ce s-a intamplat cu el si nici azi nu stim nimic de el. Prietene,daca esti undeva pe Planeta asta,poate intri pe forumul acesta :) si dai un semn,...tu ai fost mecanicul,datorita caruia a pornit MZ-ul acelui necunoscut in noaptea aceea pe drumul dinspre litoral :P si tot tu ai venit cu ideea sa "coasem" anvelopa care a facut buf.

 

"Am si eu un "prieten" ,de vreo 65 de ani ,are un rr de 1000, pe langa vreo 4 de vremuri de mult apuse ,se o placere sa stai la povesti ,concura la motocros pe vremuri ,e f pasionat!"

 

Un alt tare pasionat de motocicleta lui de cross a fost cascadorul si actorul Ghiury Busoiu ( foto) care prin anii 87...88 ...participa si la spectacole cu motorul,spectacole ce aveau loc pe stadioane.

 

.... deja am iesit din tematica "1 Mai..de ieri de azi" :blink:

 

Salutari motociclisti!

Nu conteaza ,ce motocicleta are fiecare,ce gen de muzica asculta fiecare,peste toate astea,cand esti pe drum pe undeva departe de casa,ruland pe o autostrada,sosea, in miez de noapte,infruntand curentul de aer,frigul, fiind doar tu si motocicleta ta pe care ajungi sa o simti precum o prelungire a bratelor si a picioarelor dupa ani si ani de mers ,ei bine din negura noptii fie ca iti apare din sens opus,fie ca te apropii si depasesti/depaseste un alt motociclist,acela este fratele tau "de durere" si este imposibil sa nu simti ca vrei sa il saluti ,chiar si in gand "salut frate,si drum bun,suntem doar noi,frigul si negura noptii pe soseaua asta" cei din masini au aproape confortul de acasa dar noi si astfel gustam libartatea,drumul parcurs pe motocicleta.

post-56000-1273428044_thumb.jpg

post-56000-1273428092_thumb.jpg

post-56000-1273428679_thumb.jpg

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa mai gasesti poze si amintiri.

Mi le-as dori la rezolutie mare, nush cum sunt ele transpuse de pe film, insa sincer le vreau, so PM daca sunteti de acord sa le seruiti.

Totodata, v-as ruga sa bagati mai multe poze din acele calatorii, chiar daca nu-s legate in mod direct de motociclism. Este fascinant...aveam 10ani atunci si probabil stateam prin corcodus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in 88 aveam 3 ani... foarte tare! respectele mele! desi conduc de 9 ani legal si peste 300.000 de km imi dau seama ca sunt pantaloni scurti pe langa tine! as vrea sa iti dau o bere (macar) daca ne vom intalni vreodata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...