Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

Eu am bagajul aproape gata. Mai am de pus 2-3 tricouri si ceva suspensoare :love: , cuplat casca la gentuta (cunoscatorii "stie"...), plinul e facut...ce mai, nu mai am nimic de facut, decat de asteptat vreo 5 luni :drink: , timp in care putem stabili benzinaria in care ne vom intalni cei din Bucuresti. Iar pana la noi ordine, si postari, va urez tuturor LA MULTI ANI si sa ne vedem sanatosi si voiosi!

Razvinte

Si eu pot sa zic ca e aproape gata , mai trebuie uleiu si cred k peco e pe undeva la Brasov k eu o iau pe Siriu :)

Editat de GEORGIAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

auziti, bre, eu mai am voie cu CBF-ul cu voi :) ?

Ai voie bre, eu iti dau voie :D

Mesaj completat

Eu am bagajul aproape gata. Mai am de pus 2-3 tricouri si ceva suspensoare :love: , cuplat casca la gentuta (cunoscatorii "stie"...), plinul e facut...ce mai, nu mai am nimic de facut, decat de asteptat vreo 5 luni:D , timp in care putem stabili benzinaria in care ne vom intalni cei din Bucuresti. Iar pana la noi ordine, si postari, va urez tuturor LA MULTI ANI si sa ne vedem sanatosi si voiosi!

Razvinte

Eu in 5 minute sunt gata, sfarsitul de mai sa vina :drink:

La multi ani! :)

Mesaj completat

Impreuna cu o bere am facut doua harti cu drumul ce il putem strabate spre Baia Mare dus-intors. Ramane sa stabilim care la dus si care la intors, asa aflam si din ce benzinarie vom pleca.

 

1. Bucuresti - Pitesti - Valcea - Sibiu - Alba Iulia - Cluj Napoca - Baia Mare ---> 580km ---> ~7ore mers continuu/8ore cu opririle ---> 160-180 Lei benzina

 

 

 

2. Bucuresti - Ploiesti - Brasov - Tg. Mures - Bistrita - Baia Mare ---> 550km ---> ~7ore mers continuu/8ore cu opririle ---> 160-180 Lei benzina

 

 

 

Traseele sunt asemanatoare ca distanta, timp si costuri. Unul e mai scurt cu 30km, dar celalalt are bonus autostrada prin care compensezi la timp si benzina.

Eu as prefera in functie de cati vom pleca din Bucuresti, la dus prin Pitesti si la intors pe Ploiesti.

Asteptam sa se faca lista cu mobristi ce onoreaza cu prezenta la Baia Mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai voie bre, eu iti dau voie :)

Mesaj completat

 

Eu in 5 minute sunt gata, sfarsitul de mai sa vina :drink:

La multi ani! :)

Mesaj completat

Impreuna cu o bere am facut doua harti cu drumul ce il putem strabate spre Baia Mare dus-intors. Ramane sa stabilim care la dus si care la intors, asa aflam si din ce benzinarie vom pleca.

 

1. Bucuresti - Pitesti - Valcea - Sibiu - Alba Iulia - Cluj Napoca - Baia Mare ---> 580km ---> ~7ore mers continuu/8ore cu opririle ---> 160-180 Lei benzina

 

 

 

2. Bucuresti - Ploiesti - Brasov - Tg. Mures - Bistrita - Baia Mare ---> 550km ---> ~7ore mers continuu/8ore cu opririle ---> 160-180 Lei benzina

 

 

 

Traseele sunt asemanatoare ca distanta, timp si costuri. Unul e mai scurt cu 30km, dar celalalt are bonus autostrada prin care compensezi la timp si benzina.

Eu as prefera in functie de cati vom pleca din Bucuresti, la dus prin Pitesti si la intors pe Ploiesti.

Asteptam sa se faca lista cu mobristi ce onoreaza cu prezenta la Baia Mare.

Eu pot sa va onorez k prezenta doar pe Ploiesti-Brasov k pe Pitesti imi vine cam peste mina si e cam lung drumu :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultima oara am fost In Baia Mare prin 83 ... parca ...

si sincer sa fiu, nu mi-a placut ce-am vaz't în oras (nu vorbesc de drumul pâna acolo care a fost si este, înca, de exceptie :drink:

ca doar, drumul este zelul :)

 

din pacate, nu pot promite nimic, de vin sau nu

un amic (normal ca are si el un Hornet) ma tot omoara ca vrea sa vada si el o adunare de viespari români

i-am aratat imagini din tara si a caz't pe spate

mai vrea si baiatu' meu sa mearga

 

sa (ne) vedem :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucuresti - Buzau - Siriu - Brasov - Tg. Mures - Bistrita - Baia Mare

Mi-e peste mana sa ocolesc prin Bucuresti, dar cu siguranta ne intalnim.

Hai primavara.......brrrrrrrrrr

Sigur ne intalnim. La dus sau la intors tot vom avea drum comun, asta daca avem aceeasi zi de plecare. Eu intentionez sa plec de joi spre BM.

In Bucuresti e soare si 12 grade, primavara e aproape :)

:love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suna interesant, foarte interesant, si un drum asa lung chiar ar fi frumos in multi, ca singur sa pleci din bucuresti... bleaahhh!!

acum, maestre george zi-ne ce scoruri sunt pe-acolo la cazahri, sa ne facem un calcul... cu benzina scumpita de la 1 ian. plecam de la suma de 400 lei... dar asta dupa rev. sa nu stricam buna dispozitie :love:)

 

La multi ani frati viespari si un an nou plin de bucurii si tot ce va doriti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ocoliti drumul Bv-Sighisoara...nu o sa va para rau...

Asa e parca am fii prin alte tarii pina la Tirgu Mures e super drumu :love:

Mesaj completat

Bucuresti - Buzau - Siriu - Brasov - Tg. Mures - Bistrita - Baia Mare

Mi-e peste mana sa ocolesc prin Bucuresti, dar cu siguranta ne intalnim.

Hai primavara.......brrrrrrrrrr

Stel nu au de ce sa vina baieti de la Bucuresti pina la Buzau k ne putem intilni la Brasov :) brrrrrrrrrr

Editat de GEORGIAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LA MULTI ANI frati viespari!an nou fericit,sanatate maxima si toate cele bune!un an plin de impliniri.....de benzina,gume si alte alea alea cat mai ieftine:D

 

 

si de la tg mures pana la dej e pista de raliu,cu muuulte linii mega drepte si late......si curbe de super viteza pe turda-cluj napoca.iar din cluj napoca pana la dej,care are ''boashe'' poa' sa mearga full gaz aproape non stop:P...doar de la dej la baia mare sunt 90km de drum prost:D

Asa e parca am fii prin alte tarii pina la Tirgu Mures e super drumu :love:

Mesaj completat

 

Stel nu au de ce sa vina baieti de la Bucuresti pina la Buzau k ne putem intilni la Brasov :) brrrrrrrrrr

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani ! ce faceti viesparilor ? cum ati petrecut sarbatorile ? v-ati facut de cap ? :D

Se pare ca eu nu am mai putut intra asa des pe forum si am cam ramas in urma cu toate evenimentele ...vroiam sa va intreb, pana la urma s-a ales sigla clubului ? asta toamna stiu ca eram in dezbateri , si nu a fost nimic sigur.

Unde as putea sa fac si eu mici modificari cu fibra de sticla? si cine are vreun bug-spoiler d vanzare ?

 

va pup, take care ! :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si la multi ani!

Ma bucur sa aflu ca exista un viespar asa de unit si calduros :o, si as indrazni sa cresc numarul comunitatii cu o unitate :D. Din toamna anului trecut, sunt fericitul calaret al unei viespi negre, si sunt extrem de incantat de aceasta...pot sa spun ca mi se potriveste ca o manusa. Desi nu ma caracterizez ca fiind un petrecaret-aventurier :D, ci mai degraba un "lonely-low-slow rider", mi-ar placea sa va cunosc si sa particip la intalniri. Cum, evident, voi sunteti mult mai experimentati cu aceasta motocicleta, iar sezonul se apropie incet-incet, o sa-mi permit sa va cer niste sfaturi in legatura cu tipul de ulei folosit. Ce marci si ce vascozotati folositi voi? Pentru ca tot m-am apucat deja de cumparaturi (am luat deja parbriz, filtre), mi-ar fi de folos parearea voastra... Odata cu uleiul, viespea va primi si un cauciuc nou pe spate :D

 

Multumesc,

 

Razvan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani!!!!!!!

Mesaj completat

dragi mei dupa cum stiti eu ma ocup si cu tuning si am gasit numai lucruri minunate pt hornet

http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog...-1997-2002.html

enjoy!!!

Mesaj completat

si ceva super marfa...

http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog...rnet_97-02.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani!!!!!!!

Mesaj completat

dragi mei dupa cum stiti eu ma ocup si cu tuning si am gasit numai lucruri minunate pt hornet

http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog...-1997-2002.html

enjoy!!!

Mesaj completat

si ceva super marfa...

http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog...rnet_97-02.html

La multi ani!

Interesant siteul, ca idee. Cum ii poti schimba estetica la motor, dar pe ebay si in tara la noi gasesti unele componente mult mai ieftin, plus ca partile de carbon se fac si la noi in tara de diversi oameni.

Mesaj completat

Salut si la multi ani!

Ma bucur sa aflu ca exista un viespar asa de unit si calduros :D, si as indrazni sa cresc numarul comunitatii cu o unitate :D. Din toamna anului trecut, sunt fericitul calaret al unei viespi negre, si sunt extrem de incantat de aceasta...pot sa spun ca mi se potriveste ca o manusa. Desi nu ma caracterizez ca fiind un petrecaret-aventurier :D, ci mai degraba un "lonely-low-slow rider", mi-ar placea sa va cunosc si sa particip la intalniri. Cum, evident, voi sunteti mult mai experimentati cu aceasta motocicleta, iar sezonul se apropie incet-incet, o sa-mi permit sa va cer niste sfaturi in legatura cu tipul de ulei folosit. Ce marci si ce vascozotati folositi voi? Pentru ca tot m-am apucat deja de cumparaturi (am luat deja parbriz, filtre), mi-ar fi de folos parearea voastra... Odata cu uleiul, viespea va primi si un cauciuc nou pe spate :P

 

Multumesc,

 

Razvan

Bun venit si de cu primavara, te asteptam la prima intalnire cu Hornetele!

Ulei, ca vascozitate sa fie 10w40(primavara si toamna) sau 10w50(cel mai recomandat vara cand asfaltul atinge temperatura de 50 de grade), ca brand ramane la alegerea ta. Eu anul trecut am mers cu Repsol, anul asta voi merge cu Bardahl luat de la userul "george05", dar poti alege si Motul, Castrol, Motorex si altele...

Hai primavara! :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si la multi ani!

Ma bucur sa aflu ca exista un viespar asa de unit si calduros :o, si as indrazni sa cresc numarul comunitatii cu o unitate :D. Din toamna anului trecut, sunt fericitul calaret al unei viespi negre, si sunt extrem de incantat de aceasta...pot sa spun ca mi se potriveste ca o manusa. Desi nu ma caracterizez ca fiind un petrecaret-aventurier :D, ci mai degraba un "lonely-low-slow rider", mi-ar placea sa va cunosc si sa particip la intalniri. Cum, evident, voi sunteti mult mai experimentati cu aceasta motocicleta, iar sezonul se apropie incet-incet, o sa-mi permit sa va cer niste sfaturi in legatura cu tipul de ulei folosit. Ce marci si ce vascozotati folositi voi? Pentru ca tot m-am apucat deja de cumparaturi (am luat deja parbriz, filtre), mi-ar fi de folos parearea voastra... Odata cu uleiul, viespea va primi si un cauciuc nou pe spate :D

 

Multumesc,

 

Razvan

Bun venit asa cum a zis si MetalWarrior poti veni la inlnirea hornetistilor din primavara la Baia mare, ai sa afli foarte multe lucruri despre hornet parerea mea . Ulei am avut vara trecuta Castro si acum iau Bardhal de la george k am auzit k ii prieste la hornet 10w50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani!

Ulei, ca vascozitate sa fie 10w40(primavara si toamna) sau 10w50(cel mai recomandat vara cand asfaltul atinge temperatura de 50 de grade), ca brand ramane la alegerea ta. Eu anul trecut am mers cu Repsol, anul asta voi merge cu Bardahl luat de la userul "george05", dar poti alege si Motul, Castrol, Motorex si altele...

Hai primavara! :o

 

o explicatie mai detaliata daca se poate maestre MetalWarrior referitoare la ulei. stiu ca exista n-spe mii de posturi si ca s-a mai discutat si aici, insa eu tot sunt nedumerit.

 

de ce 10w50 vara?

 

in cartea lu hornetu meu zice 10w30 sau 10w40. ce se intampla cand temperatura asfaltului ajunge si/sau depaseste 30, 40 respectiv 50 de grade.

 

eu "stiam" ca aceste numere de pe langa W influenteaza motorul la pornirile la rece pana se incalzeste, si mai stiam ca de ex pentru race se foloseste 5w30, iar motoarele alea merg in turatii mari...

 

adresez intrebarea oricui este mai priceput sa ma luminez si eu odata pentru ... "altadata" :D

 

La Multi Ani si sanatate la toate lumile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasificarea internationala a vascozitati uleiurilor de motor in functie de temperatura mediului o gasesti in poza atasata:

 

post-18188-1262624825_thumb.jpg

 

Iar mai jos gasesti cateva raspunsuri la intrebari:

 

1. Ce este uleiul de motor?

 

Uleiul este primul care determina durabilitatea unui motor.Contine doua componente de baza: uleiurile de baza si aditivii.

Uleiurile de baza reprezinta partea principala a uleiului.

El lubrifiaza partile interne in miscare.

Uleiurile de baza ale uleiului de motor pot fi formate din: petrol, materiale sintetizate chimic, o combinatie de materiale sintetice si petroliere.

Un ulei de baza petrolier este format din diferite procente ale uleiului care formeaza produsul final. In general moleculele petroliere ale stocului de baza sunt lungi legaturi de carbon care pot fi sensibile la lovire si fierb la temperaturi relativ mici. Temperaturile motorului slabesc aceste legaturi moleculare, schimband proprietatile fizice ale uleiului.

Diferenta fata de uleiurile de baza sintetice este ca moleculele sunt mult mai rezistente la lovire.

 

2. Aditivii

 

Chimicalele din componenta sistemului aditiv al uleiurilor de motor functioneaza pentru a asigura protectia coroziva, neutralizarea acizilor, mentinerea vascozitatii. Aceste chimicale ofera noilor uleiuri posibilitatea

de a se adapta noilor motoare facute la standarde ridicate.

Calitatea lor depinde si de industria producatoare de lubrifianti.

 

3. Care este rolul unui ulei de motor?

 

Uleiul de motor modern este un produs specializat, dezvoltat cu grija

de ingineri si chimisti pentru a indeplini mai multe functii esentiale.

Un ulei de motor trebuie sa:

- permita pornirea rapida

- lubrifieze componentele motorului si sa previna uzura

- reduca frecarea

- protejeze de coroziune

- pastreze curate componentele motorului

- asigure economia de combustibil

 

4. Imbunatatiri ale uleiului

 

Calitatea uleiului de motor s-a schimbat in ultimii 30 de ani si noile

cerinte in materie de lubrifianti in cazul motoarelor noi a determinat o imbunatatire a uleiurilor. Variatiile in ceea ce priveste abilitatea

uleiurilor de a raspunde cerintelor determina rata de clasificare si gradul

de vascozitate pe care acesta il primeste.

Clasificarile de service sunt determinate de Institutul American de Petrol. Gradul de vascozitate este determinat de Society of Automotive Engineers. Aceste doua institutii stabilesc standardele in industria uleiurilor de motor.

 

 

5. Vascozitatea

 

Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera

la rezistenta la scurgere a uleiului.

Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura

– mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig.

Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici

pentru a lubrifia partile interne ale motorului.

Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja

motorul la temperaturi ridicate.

Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla

in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.

Masurarea schimbarii de vascozitate este data de

Indicele de Vascozitate (IV).

Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin,

ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor.

Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului.

Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea

la variatii de temperatura.

Imbunatatirea vascozitatii: aceasta se realizeaza cu ajutorul

aditivilor pentru marirea vascozitatii (viscosity improvers),

polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.

Acesti aditivi maresc gama temperaturilor de lucru a uleiurilor

motor si ajuta la fabricarea uleiurilor multigrade.

IV ia nastere prin compararea vascozitatii uleiului la

40 gr. C cu cea la 100 gr. C.

 

6. Protectie la temperaturi joase

 

Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia.

La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente,

la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei

existenta in piesele motorului.

Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este un

indicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase,

respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge.

Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte componente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0,

dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului.

Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti.

Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice

si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna).

Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.

 

7. Protectie la uzura

 

Deoarece cea mai importanta functie a uleiului este ungerea, repectiv prevenirea frecarii si uzurii, in ulei se adauga aditivi antiuzura.

Acestia protejeaza motoarele aderand la suprafetele metalice in micare si formand pelicule de ulei protectoare intre partile aflate in

miscare, mai ales la pornirea motorului.

Pelicula de ulei aflata intre partile in miscare nu elimina complet contactul metal-metal dar minimalizeaza efectele negative ale acestui contact.

 

8. Oxidarea

 

Deoarece temperaturile excesive duc la arderea uleiurilor (oxidarea lor)

al carui rezultat este subtierea acestuia, in uleiuri se adauga

aditivi inhibitori ai oxidarii(antioxidanti), care limiteaza efectul acestora.

Oxidarea uleiurilor are ca efect producerea de acizi, gaze,

calamina in camera de ardere. Gazele rezultate, in combinatie cu apa duc la corodarea motorului, mai ales la motoarele diesel.

 

9. TBN

 

Capacitatea unui ulei de a neutraliza acizii este exprimata de TBN

(Total Base Number). Cu cat numarul este mai mare ineamna

ca uleiul poate neutraliza o cantitate mai mare de acid.

Un TBN mare este important pentru marirea intervalului de schimb

a uleiului deoarece neutralizeaza mai multi acizi pentru

o perioada de timp mai mare. La uleiurile uzuale TBN este intre 8-12.

 

10. Detergenti

 

In acelasi mod in care unii aditivi sunt folositi pentru a preveni

coroziunea alte substante sunt adaugate in motor pentru a preveni formarea depunerilor de substante solide rezultate in urma

procesului de ardere a combustibilului.

Detergentii sunt adaugati uleiului de motor deoarece procesul

de ardere duce la nasterea unor depuneri de calamina pe pistoane,

segmenti, supape si cilindri.

Aceste depuneri micsoreaza transferul de caldura, circulatia uleiului,

micsorad performantele motorului.

Prin adaugarea detergentilor depunerile sunt inlaturate.

 

11. Dispersanti

 

In timp ce detergentii minimalizeaza cantitatea de produse

secundare rezultate in urma arderii combustibilului, aditivii dipersanti

formeaza o suspensie impiedicand crearea de depuneri.

Pastreaza uleiul de motor curat, aceste particule in suspensie

fiind indepartate cu ajutorul filtrului de ulei.

 

12. Antispumanti

 

Adaugarea unei cantitati foarte mici de ulei silicon in uleiuri

impiedica formarea de spuma. Este importanta minimalizarea

formarii spumei care este formata din bule foarte mici de aer

ce odata ajunse in partile in miscare se sparg si duc la contactul

metal-metal, ceea ce duce la marirea uzurii.

Aditivii antispumanti impiedica formarea de bule de aer care

se sparg imediat nemaiavand acces in piesele aflate in miscare.

 

13. Aditivi pentru protejarea garniturilor

 

Toate uleiurile de motor trebuie sa fie compatibile cu diferitele tipuri de garnituri si semeringuri folosite in motoare. Uleiul nu trebuie sa le atace. Garniturile, semeringurile aflate in contact cu uleiul nu trebuie sa se stranga, crape sau dizolve. Ideal, contactul acestora cu uleiul ar trebui sa duca la o umflare a lor, determinand o mai buna etansare.

 

14. Dispersantii de caldura

 

O alta functie a uleiului este sa raceasca motorul. Sistemul de racire a motorului este responsabil de aproximativ 60% din procesul de racire.

Antigelul sau lichidul de racire racesc numai partea superioara a motorului, chiuloasa, cilindri, supape. Celelalte 40 % sunt racite de ulei.

Uleiul este directionat spre suprafetele fierbinti si preiau excesul de caldura. Incalzirea motorului este creata in camera de ardere si datorita

frecarii dintre piesele aflate in miscare. Uleiul preia caldura din partile superioare ale motorului, pe care o disipeaza prin intermediul baii de ulei. Ungerea unui motor necesita o cantitate mica de ulei in comparatie cu cantitatea necesara sa asigure o racire corespunzatoare a componentelor acestuia. Pompa de ulei circula constant uleiul intre partile unui motor.

 

15. Clasificarea uleiurilor

 

Uleiurile sunt clasificate in doua siteme. Un sistem determina

vascozitatea uleiului (SAE) si celalalt determina nivelul lui de performanta

(ce ulei trebuie folosit pentru fiecare tip de motor).

 

16. Gradele SAE

 

Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:

SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,

SAE 40, SAE 50 si SAE 60.

“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.

Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura

la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura.

SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.

Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au

un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge

la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa.

Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.

Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari

ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.

Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:

SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.

Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.

Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate.

 

17. Clasa API

 

Institutul American de Petrol a realizat un sistem de clasificare pentru a identifica uleiurile capabile sa intruneaca cerintele mai multor

tipuri de motoare. Sistemul API are doua categorii generale:

seria S si seria C. Clasificarea S vizeaza proprietatile uleiurilor

pentru motoarele alimentate cu gazolina sau propan.

Daca un ulei trece de o serie de teste pe motoare specifice,

atunci poate fi clasificat API. Clasificarea creste in ordine

alfabetica asa cum creste nivelul de performanta al lubrifiantilor.

Fiecare clasificare noua le inlocuieste pe cele anterioare.

Uleiul SL poate fi folosit pentru orice tip de motor, mai putin cele pe care producatorul scrie „ulei fara detergent”.

SA si SB sunt uleiuri fara detergent nerecomandate fara o specificatie

in acest sens. Avertismentele de pe motoarele fabricate intre

1980 si 1989 cer uleiuri SF, in timp ce acelea fabricate intre 1990 si 1993 solicita uleiuri SG. Incepand din 1996 sunt specificate uleiurile API SJ,

iar cele fabricate din 1994 pana in 1997 specifica uleiuri API SH. Din anul 2001 s-a introdus uleiul SL. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil, de a reduce emisiile.

Clasificarile de tip serie C sunt pentru motoare diesel.

Acestea sunt: CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-II,

CF-4, CG-4, CH-4 si CI-4.

Spre deosebire de clasificarea S, clasificarile C nu se substituie una alteia. Clasificarile CF, CF-2, CH-4 si CI-4 sunt specifice pentru diferite aplicatii.

 

18. Cum se contamineaza uleiurile de motor?

 

Dupa o perioada de folosire, uleiurile de motor se uzeaza. Acest lucru este determinat de doua motive: acumularea de contaminanti

si acumularile chimice in ulei.

Acesti factori cauzeaza deteriorarea uleiului si ii slabesc acestuia

capacitatea de lubrifiere si de racire a componentelor motorului.

 

19. Abrazivi

 

* Praf si mizerie - Sistemele de ventilatie ale motoarelor permit,

din pacate, infiltrarea prafului si a mizeriei in motor.

Acelasi lucru se intampla si cu aerul nefiltrat. Totusi, metinerea adecvata a motorului si a componentelor sale micsoreaza cantitatea de

contaminanti care patrund in sistemul de lubrifiere si maresc rezistenta motorului in timp.

 

* Particule de metal - Rularea normala a componentelor motorului

produce mici particule de metal care sunt preluate si circulate de ulei. Particulele de praf si mizerie cresc rata de uzura si produc particule mari de metal, care sunt abrazive. Si acestea sunt puse in circulatie in motor prin intermediul uleiului. Filtrele de ulei tin aceste particule la o valoare minima,

dar nu le pot elimina in intregime.

 

20. Produsele de combustie

 

* Apa - Combustia produce vapori. Cand temperatura motorului

este crescuta, cea mai mare parte a apei ramane sub forma de vapori.

Cand temperatura motorului este insa mica vaporii de apa fac condens

pe peretii cilidrului si acest lichid este preluat in recipientul de ulei,

unde se produce coroziunea.

 

* Acizii - Procesul de combustie produce gaze acide, care, la fel ca

vaporii de apa fac condens pe peretii cilindrului la temperaturi mici ale

motorului si ajung, de asemenea, in recipientul de ulei.

Aici se combina cu apa si se produce coroziunea.

 

* Micsorarea vascozitatii - Cand motorul este pornit sau ruleaza in conditii anormale, combustibilul nears formeaza depozite pe peretii cilindrului,

iar acest lucru determina reducerea vascozitatii uleiului.

 

21. Uzura motorului

 

Expertii sunt de parere ca principala cauza a uzurii motoarelor este praful. Particulele de praf sunt atat de mici, iar motorul atat de complicat incat este greu de inteles cum poate praful sa cauzeze atatea probleme.

Raspunsul se gaseste in faptul ca particulele de praf sunt foarte abrazive.

Modul in care pot fi diminuate efectele prafului asupra motorului este filtrarea. Acest proces tine praful departe de sistemul de circulatie al uleiului.

Pentru ca un filtru sa fie intr-adevar eficient el trebuie sa poata retine contaminanti de toate felurile si de toate marimile.

 

22. Filtrarea aerului

 

Filtrul de aer este primul care protejeaza motorul de reziduri. Pentru a fi

eficient, filtrul de aer trebuie sa filtreze particulele periculoase, fara a obstructiona fluxul de aer care sustine motorul.

 

23. Filtrarea uleiului

 

Filtrele de ulei se instaleaza pe linia de circulatie a uleiului si astfel fluxul de ulei trece prin filtru. Un asemenea filtru trebuie sa fie capabil sa capteze contaminantii fara a obstructiona fluxul de ulei in motor.

 

 

Sper ca am fost de ajutor :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult tuturor pentru informatii. Ati fost de mare ajutor! Si pentru ca sunt din Bucuresti, o sa iau in considerare sugestia lui "divizia" :o.

In service manual se recomanda ulei cu vascozitate 10W-40, standard API SE, SF sau SG. Ca va fi Motorex sau Motul...ramane de vazut si pretul, si ce mai zice guagalul :D.

Abia astept sa se incalzeasca putin, sa ma apuc sa bibilesc la ea...si cred ca si voi sunteti nerabdatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...