Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La multi ani!

Ulei, ca vascozitate sa fie 10w40(primavara si toamna) sau 10w50(cel mai recomandat vara cand asfaltul atinge temperatura de 50 de grade), ca brand ramane la alegerea ta. Eu anul trecut am mers cu Repsol, anul asta voi merge cu Bardahl luat de la userul "george05", dar poti alege si Motul, Castrol, Motorex si altele...

Hai primavara! :o

 

o explicatie mai detaliata daca se poate maestre MetalWarrior referitoare la ulei. stiu ca exista n-spe mii de posturi si ca s-a mai discutat si aici, insa eu tot sunt nedumerit.

 

de ce 10w50 vara?

 

in cartea lu hornetu meu zice 10w30 sau 10w40. ce se intampla cand temperatura asfaltului ajunge si/sau depaseste 30, 40 respectiv 50 de grade.

 

eu "stiam" ca aceste numere de pe langa W influenteaza motorul la pornirile la rece pana se incalzeste, si mai stiam ca de ex pentru race se foloseste 5w30, iar motoarele alea merg in turatii mari...

 

adresez intrebarea oricui este mai priceput sa ma luminez si eu odata pentru ... "altadata" :D

 

La Multi Ani si sanatate la toate lumile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasificarea internationala a vascozitati uleiurilor de motor in functie de temperatura mediului o gasesti in poza atasata:

 

post-18188-1262624825_thumb.jpg

 

Iar mai jos gasesti cateva raspunsuri la intrebari:

 

1. Ce este uleiul de motor?

 

Uleiul este primul care determina durabilitatea unui motor.Contine doua componente de baza: uleiurile de baza si aditivii.

Uleiurile de baza reprezinta partea principala a uleiului.

El lubrifiaza partile interne in miscare.

Uleiurile de baza ale uleiului de motor pot fi formate din: petrol, materiale sintetizate chimic, o combinatie de materiale sintetice si petroliere.

Un ulei de baza petrolier este format din diferite procente ale uleiului care formeaza produsul final. In general moleculele petroliere ale stocului de baza sunt lungi legaturi de carbon care pot fi sensibile la lovire si fierb la temperaturi relativ mici. Temperaturile motorului slabesc aceste legaturi moleculare, schimband proprietatile fizice ale uleiului.

Diferenta fata de uleiurile de baza sintetice este ca moleculele sunt mult mai rezistente la lovire.

 

2. Aditivii

 

Chimicalele din componenta sistemului aditiv al uleiurilor de motor functioneaza pentru a asigura protectia coroziva, neutralizarea acizilor, mentinerea vascozitatii. Aceste chimicale ofera noilor uleiuri posibilitatea

de a se adapta noilor motoare facute la standarde ridicate.

Calitatea lor depinde si de industria producatoare de lubrifianti.

 

3. Care este rolul unui ulei de motor?

 

Uleiul de motor modern este un produs specializat, dezvoltat cu grija

de ingineri si chimisti pentru a indeplini mai multe functii esentiale.

Un ulei de motor trebuie sa:

- permita pornirea rapida

- lubrifieze componentele motorului si sa previna uzura

- reduca frecarea

- protejeze de coroziune

- pastreze curate componentele motorului

- asigure economia de combustibil

 

4. Imbunatatiri ale uleiului

 

Calitatea uleiului de motor s-a schimbat in ultimii 30 de ani si noile

cerinte in materie de lubrifianti in cazul motoarelor noi a determinat o imbunatatire a uleiurilor. Variatiile in ceea ce priveste abilitatea

uleiurilor de a raspunde cerintelor determina rata de clasificare si gradul

de vascozitate pe care acesta il primeste.

Clasificarile de service sunt determinate de Institutul American de Petrol. Gradul de vascozitate este determinat de Society of Automotive Engineers. Aceste doua institutii stabilesc standardele in industria uleiurilor de motor.

 

 

5. Vascozitatea

 

Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera

la rezistenta la scurgere a uleiului.

Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura

– mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig.

Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici

pentru a lubrifia partile interne ale motorului.

Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja

motorul la temperaturi ridicate.

Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla

in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.

Masurarea schimbarii de vascozitate este data de

Indicele de Vascozitate (IV).

Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin,

ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor.

Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului.

Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea

la variatii de temperatura.

Imbunatatirea vascozitatii: aceasta se realizeaza cu ajutorul

aditivilor pentru marirea vascozitatii (viscosity improvers),

polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.

Acesti aditivi maresc gama temperaturilor de lucru a uleiurilor

motor si ajuta la fabricarea uleiurilor multigrade.

IV ia nastere prin compararea vascozitatii uleiului la

40 gr. C cu cea la 100 gr. C.

 

6. Protectie la temperaturi joase

 

Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia.

La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente,

la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei

existenta in piesele motorului.

Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este un

indicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase,

respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge.

Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte componente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0,

dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului.

Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti.

Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice

si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna).

Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.

 

7. Protectie la uzura

 

Deoarece cea mai importanta functie a uleiului este ungerea, repectiv prevenirea frecarii si uzurii, in ulei se adauga aditivi antiuzura.

Acestia protejeaza motoarele aderand la suprafetele metalice in micare si formand pelicule de ulei protectoare intre partile aflate in

miscare, mai ales la pornirea motorului.

Pelicula de ulei aflata intre partile in miscare nu elimina complet contactul metal-metal dar minimalizeaza efectele negative ale acestui contact.

 

8. Oxidarea

 

Deoarece temperaturile excesive duc la arderea uleiurilor (oxidarea lor)

al carui rezultat este subtierea acestuia, in uleiuri se adauga

aditivi inhibitori ai oxidarii(antioxidanti), care limiteaza efectul acestora.

Oxidarea uleiurilor are ca efect producerea de acizi, gaze,

calamina in camera de ardere. Gazele rezultate, in combinatie cu apa duc la corodarea motorului, mai ales la motoarele diesel.

 

9. TBN

 

Capacitatea unui ulei de a neutraliza acizii este exprimata de TBN

(Total Base Number). Cu cat numarul este mai mare ineamna

ca uleiul poate neutraliza o cantitate mai mare de acid.

Un TBN mare este important pentru marirea intervalului de schimb

a uleiului deoarece neutralizeaza mai multi acizi pentru

o perioada de timp mai mare. La uleiurile uzuale TBN este intre 8-12.

 

10. Detergenti

 

In acelasi mod in care unii aditivi sunt folositi pentru a preveni

coroziunea alte substante sunt adaugate in motor pentru a preveni formarea depunerilor de substante solide rezultate in urma

procesului de ardere a combustibilului.

Detergentii sunt adaugati uleiului de motor deoarece procesul

de ardere duce la nasterea unor depuneri de calamina pe pistoane,

segmenti, supape si cilindri.

Aceste depuneri micsoreaza transferul de caldura, circulatia uleiului,

micsorad performantele motorului.

Prin adaugarea detergentilor depunerile sunt inlaturate.

 

11. Dispersanti

 

In timp ce detergentii minimalizeaza cantitatea de produse

secundare rezultate in urma arderii combustibilului, aditivii dipersanti

formeaza o suspensie impiedicand crearea de depuneri.

Pastreaza uleiul de motor curat, aceste particule in suspensie

fiind indepartate cu ajutorul filtrului de ulei.

 

12. Antispumanti

 

Adaugarea unei cantitati foarte mici de ulei silicon in uleiuri

impiedica formarea de spuma. Este importanta minimalizarea

formarii spumei care este formata din bule foarte mici de aer

ce odata ajunse in partile in miscare se sparg si duc la contactul

metal-metal, ceea ce duce la marirea uzurii.

Aditivii antispumanti impiedica formarea de bule de aer care

se sparg imediat nemaiavand acces in piesele aflate in miscare.

 

13. Aditivi pentru protejarea garniturilor

 

Toate uleiurile de motor trebuie sa fie compatibile cu diferitele tipuri de garnituri si semeringuri folosite in motoare. Uleiul nu trebuie sa le atace. Garniturile, semeringurile aflate in contact cu uleiul nu trebuie sa se stranga, crape sau dizolve. Ideal, contactul acestora cu uleiul ar trebui sa duca la o umflare a lor, determinand o mai buna etansare.

 

14. Dispersantii de caldura

 

O alta functie a uleiului este sa raceasca motorul. Sistemul de racire a motorului este responsabil de aproximativ 60% din procesul de racire.

Antigelul sau lichidul de racire racesc numai partea superioara a motorului, chiuloasa, cilindri, supape. Celelalte 40 % sunt racite de ulei.

Uleiul este directionat spre suprafetele fierbinti si preiau excesul de caldura. Incalzirea motorului este creata in camera de ardere si datorita

frecarii dintre piesele aflate in miscare. Uleiul preia caldura din partile superioare ale motorului, pe care o disipeaza prin intermediul baii de ulei. Ungerea unui motor necesita o cantitate mica de ulei in comparatie cu cantitatea necesara sa asigure o racire corespunzatoare a componentelor acestuia. Pompa de ulei circula constant uleiul intre partile unui motor.

 

15. Clasificarea uleiurilor

 

Uleiurile sunt clasificate in doua siteme. Un sistem determina

vascozitatea uleiului (SAE) si celalalt determina nivelul lui de performanta

(ce ulei trebuie folosit pentru fiecare tip de motor).

 

16. Gradele SAE

 

Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:

SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,

SAE 40, SAE 50 si SAE 60.

“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.

Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura

la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura.

SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.

Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au

un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge

la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa.

Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.

Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari

ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.

Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:

SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.

Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.

Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate.

 

17. Clasa API

 

Institutul American de Petrol a realizat un sistem de clasificare pentru a identifica uleiurile capabile sa intruneaca cerintele mai multor

tipuri de motoare. Sistemul API are doua categorii generale:

seria S si seria C. Clasificarea S vizeaza proprietatile uleiurilor

pentru motoarele alimentate cu gazolina sau propan.

Daca un ulei trece de o serie de teste pe motoare specifice,

atunci poate fi clasificat API. Clasificarea creste in ordine

alfabetica asa cum creste nivelul de performanta al lubrifiantilor.

Fiecare clasificare noua le inlocuieste pe cele anterioare.

Uleiul SL poate fi folosit pentru orice tip de motor, mai putin cele pe care producatorul scrie „ulei fara detergent”.

SA si SB sunt uleiuri fara detergent nerecomandate fara o specificatie

in acest sens. Avertismentele de pe motoarele fabricate intre

1980 si 1989 cer uleiuri SF, in timp ce acelea fabricate intre 1990 si 1993 solicita uleiuri SG. Incepand din 1996 sunt specificate uleiurile API SJ,

iar cele fabricate din 1994 pana in 1997 specifica uleiuri API SH. Din anul 2001 s-a introdus uleiul SL. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil, de a reduce emisiile.

Clasificarile de tip serie C sunt pentru motoare diesel.

Acestea sunt: CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-II,

CF-4, CG-4, CH-4 si CI-4.

Spre deosebire de clasificarea S, clasificarile C nu se substituie una alteia. Clasificarile CF, CF-2, CH-4 si CI-4 sunt specifice pentru diferite aplicatii.

 

18. Cum se contamineaza uleiurile de motor?

 

Dupa o perioada de folosire, uleiurile de motor se uzeaza. Acest lucru este determinat de doua motive: acumularea de contaminanti

si acumularile chimice in ulei.

Acesti factori cauzeaza deteriorarea uleiului si ii slabesc acestuia

capacitatea de lubrifiere si de racire a componentelor motorului.

 

19. Abrazivi

 

* Praf si mizerie - Sistemele de ventilatie ale motoarelor permit,

din pacate, infiltrarea prafului si a mizeriei in motor.

Acelasi lucru se intampla si cu aerul nefiltrat. Totusi, metinerea adecvata a motorului si a componentelor sale micsoreaza cantitatea de

contaminanti care patrund in sistemul de lubrifiere si maresc rezistenta motorului in timp.

 

* Particule de metal - Rularea normala a componentelor motorului

produce mici particule de metal care sunt preluate si circulate de ulei. Particulele de praf si mizerie cresc rata de uzura si produc particule mari de metal, care sunt abrazive. Si acestea sunt puse in circulatie in motor prin intermediul uleiului. Filtrele de ulei tin aceste particule la o valoare minima,

dar nu le pot elimina in intregime.

 

20. Produsele de combustie

 

* Apa - Combustia produce vapori. Cand temperatura motorului

este crescuta, cea mai mare parte a apei ramane sub forma de vapori.

Cand temperatura motorului este insa mica vaporii de apa fac condens

pe peretii cilidrului si acest lichid este preluat in recipientul de ulei,

unde se produce coroziunea.

 

* Acizii - Procesul de combustie produce gaze acide, care, la fel ca

vaporii de apa fac condens pe peretii cilindrului la temperaturi mici ale

motorului si ajung, de asemenea, in recipientul de ulei.

Aici se combina cu apa si se produce coroziunea.

 

* Micsorarea vascozitatii - Cand motorul este pornit sau ruleaza in conditii anormale, combustibilul nears formeaza depozite pe peretii cilindrului,

iar acest lucru determina reducerea vascozitatii uleiului.

 

21. Uzura motorului

 

Expertii sunt de parere ca principala cauza a uzurii motoarelor este praful. Particulele de praf sunt atat de mici, iar motorul atat de complicat incat este greu de inteles cum poate praful sa cauzeze atatea probleme.

Raspunsul se gaseste in faptul ca particulele de praf sunt foarte abrazive.

Modul in care pot fi diminuate efectele prafului asupra motorului este filtrarea. Acest proces tine praful departe de sistemul de circulatie al uleiului.

Pentru ca un filtru sa fie intr-adevar eficient el trebuie sa poata retine contaminanti de toate felurile si de toate marimile.

 

22. Filtrarea aerului

 

Filtrul de aer este primul care protejeaza motorul de reziduri. Pentru a fi

eficient, filtrul de aer trebuie sa filtreze particulele periculoase, fara a obstructiona fluxul de aer care sustine motorul.

 

23. Filtrarea uleiului

 

Filtrele de ulei se instaleaza pe linia de circulatie a uleiului si astfel fluxul de ulei trece prin filtru. Un asemenea filtru trebuie sa fie capabil sa capteze contaminantii fara a obstructiona fluxul de ulei in motor.

 

 

Sper ca am fost de ajutor :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult tuturor pentru informatii. Ati fost de mare ajutor! Si pentru ca sunt din Bucuresti, o sa iau in considerare sugestia lui "divizia" :o.

In service manual se recomanda ulei cu vascozitate 10W-40, standard API SE, SF sau SG. Ca va fi Motorex sau Motul...ramane de vazut si pretul, si ce mai zice guagalul :D.

Abia astept sa se incalzeasca putin, sa ma apuc sa bibilesc la ea...si cred ca si voi sunteti nerabdatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasificarea internationala a vascozitati uleiurilor de motor in functie de temperatura mediului o gasesti in poza atasata:

 

post-18188-1262624825_thumb.jpg

 

Sper ca am fost de ajutor :D

 

 

Man, buna treaba! :D

 

Eu insa tot nu stiu daca in hornetul meu sa bag Repsol sintetic 10w30, Castrol semisintetic 10w40, Motul sintetic 7100 10w40 sau Castrol full sintetic 10w50. :D

Mentionez ca in cartea lui zice de 10w30 SAU 10w40(este un hornet'07) si are 10k km. Merg mai mult prin Bucuresti (aproape zilnic Pipera-Berceni si retur - serviciul)...si numai in per. marti - noiembrie :P , o tin in 5k-8k rot/min - rar sar de 8k rot/min, iar afara ma dau ocazional(1-2 ori pe luna) in acelasi regim de mers (rar ajung 10k-12k rot/min).

 

Deci??? :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, buna treaba! :D

 

Eu insa tot nu stiu daca in hornetul meu sa bag Repsol sintetic 10w30, Castrol semisintetic 10w40, Motul sintetic 7100 10w40 sau Castrol full sintetic 10w50. :D

Mentionez ca in cartea lui zice de 10w30 SAU 10w40(este un hornet'07) si are 10k km. Merg mai mult prin Bucuresti (aproape zilnic Pipera-Berceni si retur - serviciul)...si numai in per. marti - noiembrie :D , o tin in 5k-8k rot/min - rar sar de 8k rot/min, iar afara ma dau ocazional(1-2 ori pe luna) in acelasi regim de mers (rar ajung 10k-12k rot/min).

 

Deci??? :o

Ultimul schimb de ulei facut este cu Repsol semisintetic(parca) 10w40, asta am pus ultima data in ea si am facut destui km cat sa fiu multumit de acest ulei. Anul asta am decis sa trec pe Bardahl datorita laudei care i s-a adus de hornetisti, cum ca e ca untul pt. Hornet.

De Motul se stie ca face multi bani si ca e calitativ, dar calitatea aia o regasesti si in alte uleiuri mai putin renumite ca Motorex, Castrol, Bardhal, Repsol. Si apoi mai bine dai mai putin bani pe ulei si il schimbi mai des, decat sa dai multi bani si sa-l schimbi mai rar ca te ustura buzunarul :P

Mesaj completat

A... si baga macar 10w40, nu 10w30, sigur te vor prinde caldurile cu primul schimb de ulei si doar stii cum e in coloana printre masini, si cat de repede se incalzeste Hornetul, cu siguranta va fi nevoie de un indice mai mare decat 30 grade pentru o vascozitate buna a uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am facut anul trecut 4 schimburi de ulei si am folosit numai repsol 10w50! e un ulei foarte bun dar nu tine mult...cine isi cunoaste motorul cum trebuie sa mearga si ii da gaz serios o sa confirme ce spun si anume faptul ca dupa 4-5 mii e uzat repsolul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la schimburile de ulei am observat cel mai tare diferenta la cutia de viteze.

Dintre cele 3 feluri de ulei folosite pina acum Motul 7100 mi s-a parut cel mai nasol,

parca aveam aer in cutie si uneori se bloca in timp ce schimbam treapta.

Acum am Motul 5100 si se simte cel mai bine in schimbator.

Am mai folosit si ulei de la AGIP si era ok

Vreau sa incerc anul asta castrol si bardhal sa vad cum se simt la picior.

 

AAA HAPPY NEW YEAR!!!

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am bagat pana acum in hornet castrol full sintetic si bardhal.diferenta uriasa.castrolu` era oki,merge decent...pe la 7000km se cerea schimbat,cand era fff cald dadea cutia niste rateuri de ma speriam.apoi am pus bardhal,parca e unt in cutie.schimba perfect,se simte cutia cum lucreaza finutz....nu tine nu stiu cat,adica eu il schimb la maxim 6000km,acolo simt ca incepe vechimea sa se simta.dar in cei 6000km pe care ii fac(si nu ii fac deloc incet) e nota 10+.tin sa precicez ca uleiul castrol era 10w-40 iar bardhalul e 10w-50.vreau anul asta sa mai incerc silkolene(dar mai spre toamna)...am auzit numai lucruri bune despre el.snatate....SI HAI PRIMAVARA!!! :o

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul de cand am luat-o din 2007. 300 V si semisintetic. Nu m-am priceput niciodata in a face diferenta intre cele enspe tipuri de ulei dar stiu ca un lucru e sfant. Sa il schimbi la timp si sa verifici nivelul. :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten hornetist care a avut pus Motul 5100 tehnosintetic si apoi a trecut pe Motorex 10 w 40. A spus ca se vede diferenta. Motorexul e mult mai bun, ca e de fabricatie elvetiana sau austriaca pe cand Motul s-ar fabrica in Turcia sub licenta franceza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani la toata lumea , ati facut careva deja RCA , daca da atunci unde si cat v-a costat? sau stiti oferte bune?

 

 

Eu am facut anul trecut si RCA si CASCO la hornetul meu impecabil din 2000 la domnul Cocora.

Este broker de asigurari in Bucuresti si chiar pune suflet. Uite si un numar de tel: 0753118151

 

Poti sa-i zici ca vi din partea mea (baiatul cu motorul galben - Hornet- din Craiova)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut anul trecut si RCA si CASCO la hornetul meu impecabil din 2000 la domnul Cocora.

Este broker de asigurari in Bucuresti si chiar pune suflet. Uite si un numar de tel: 0753118151

 

Poti sa-i zici ca vi din partea mea (baiatul cu motorul galben - Hornet- din Craiova)

[/quote

As vrea sa stiu si eu cat tea ajuns casco la moto sau k totu, anu trecut? eu am intrebat de casco pe aici pe la noi si zicea k nu prea se face la moto :o

Editat de GEORGIAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine se baga maine seara la o intalnire a hornetistilor de iarna? :D

Locatia este clubul Alter Ego, adica asta(click aici :D ) la aceeasi ora 20.00 cum eram obisnuiti asta vara. Bem un vin fiert, o bere, un suc, mai povestim una alta si lasam timpul sa treaca pana ne tin ochii si buzunarele.

Eu prezent, Elena(ravenita) prezenta, Cristi(cristigh) cred ca si el prezent, hai continuati voi lista.

:o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa stiu si eu cat tea ajuns casco la moto sau k totu, anu trecut? eu am intrebat de casco pe aici pe la noi si zicea k nu prea se face la moto :o

lol, uita! Am vrut si eu... daca ai totusi bani de aruncat pe firme obscure si te va ajuta sa dormi mai linistit... poate... desi...

Ce am aflat personal:

Omniasig NU face pt motociclete (desi am masina asigurata casco la ei)

Aliantz NU face pt motociclete decat parcuri auto sau se mai gandesc daca ai asigirare de viata sau altele la ei

Generali NU face pt motociclete

BCR Asigurari 638 euro / an (la 7250 euro asigurata) - NU se asigura furtul total daca nu este in spatii inchise si acoperite

25% franciza pt dauna toala, furt total (daca intra in conditiile de mai sus)

15% franciza avarii partiale, furt partial

Asirom subevaluata - 6525 euro suma asigurata (desi era cu 0 km la data respectiva) 1055,09 euro / an - o gluma buna

20% franciza furt,....

 

optiunea ar fi Astra dar cine stie... fuge... sau alte firme fantoma la care nu mi-as asigura nici pisica...

 

Cine se baga maine seara la o intalnire a hornetistilor de iarna? :D

Eu prezent, Elena(ravenita) prezenta, Cristi(cristigh) cred ca si el prezent, hai continuati voi lista.

 

VINE si EU!!! Caut sofer, dau o bere!

Editat de lgxmedia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol, uita! Am vrut si eu... daca ai totusi bani de aruncat pe firme obscure si te va ajuta sa dormi mai linistit... poate... desi...

Ce am aflat personal:

Omniasig NU face pt motociclete (desi am masina asigurata casco la ei)

Aliantz NU face pt motociclete decat parcuri auto sau se mai gandesc daca ai asigirare de viata sau altele la ei

Generali NU face pt motociclete

BCR Asigurari 638 euro / an (la 7250 euro asigurata) - NU se asigura furtul total daca nu este in spatii inchise si acoperite

25% franciza pt dauna toala, furt total (daca intra in conditiile de mai sus)

15% franciza avarii partiale, furt partial

Asirom subevaluata - 6525 euro suma asigurata (desi era cu 0 km la data respectiva) 1055,09 euro / an - o gluma buna

20% franciza furt,....

 

optiunea ar fi Astra dar cine stie... fuge... sau alte firme fantoma la care nu mi-as asigura nici pisica...

 

 

 

VINE si EU!!! Caut sofer, dau o bere!

Nu prea mai sunt banii de aruncat anu asta mai ales k se scumpeste si benzina :rock: si asa eu fac asigurare pe juma de an dapi casco, orisicum mersi ptr informatie si tare faza k pisica :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap... eu la astra am avut horneata.

motorul din 2000 + certificare de pretz de la honda ca motorul meu in 2003(cand a aparut reprezentanta honda in romanica) costa 10k euro, mi-a evaluat-o la 2800euro - cu prima anuala de 340euro. franciza pt furt sau dauna totala 20%, pt dauna partiala 5%.

 

e drept ca firmele de asigurari cam fug de motoare...dar!?!?

daca o fura din fata blocului??? raman cu ochii in soare, urland la luna cu dintii in gard?? mai bine, pun capul pe perna linistit...nu?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel putin impotriva furtului iesiti mai ieftin cu 1 lant si alarma, din cate am observat anul trecut nu cred ca s-a furat nici o moto cu alarma,

in rest pentru dauna de accident fiecare merge cum poate :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca o fura din fata blocului??? raman cu ochii in soare, urland la luna cu dintii in gard?? mai bine, pun capul pe perna linistit...nu?!?

 

Nu vreau sa denigrez nici o firma de asigurari, dar sa vezi ce linistit o sa pui capul pe perna cu motorul furat si cu astra prin tribunale cativa ani de zile... da un search chiar si aici pe forum...

Eu am recurs la metode mai simple :crack: lant de 6 milioane (cica garantat si la azot lichid), alarma de 10 milioane scorpio cu pager, husa, vecini securisti, ...

Editat de lgxmedia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine se baga maine seara la o intalnire a hornetistilor de iarna? :rock:

Locatia este clubul Alter Ego, adica asta(click aici :D ) la aceeasi ora 20.00 cum eram obisnuiti asta vara. Bem un vin fiert, o bere, un suc, mai povestim una alta si lasam timpul sa treaca pana ne tin ochii si buzunarele.

Eu prezent, Elena(ravenita) prezenta, Cristi(cristigh) cred ca si el prezent, hai continuati voi lista.

:crack:

 

 

As veni si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

maine dimineata ma duc sa vad un hornet de 600.Imi puteti spune va rog la ce sa fiu atent?adica chesti specifice horneturilor.ca fiecare motor ma gandesc ca trebuie sa aiba si"hibe "specifice.Eu pana acum am avut o virago,deci cu totu si cu totu alta treaba.

 

p.s.stie cineva cat costa un cauciuc de spate si o baterie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...