mettal86 Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 (editat) Eu aș rezema motoreta băgată în viteză de ghidon într-un pom/perete și aș desface capacul de la ambreaj să măsor plăcile, așa merg la sigur și nu cumpăr ulei aiurea. Acum depinde de sculele și priceperea fiecăruia. @mettal86, ai același hornet, negru, pe care îl aveai acum câțiva ani ? Yap acelsai si nu prea, i-a fost schimbat motorul, furca, roata fata, etc, mai multe detalii aici. Cu motorul vechi am ajuns la 80k, ambreiajul inca mergea, dar cand am trecut pe asta care avea 42k, am simtit diferanta. Motocicleta am luat-o la 23.400 Km si am mai facut eu cam 4000 Km cu ulei 300V. Uleiul vad ca nu pare copt inca. Are o culoare buna, nu e innegrit. Cand zic ca sare din treapta ma refer la faptul ca dintr-o data nu mai trage si se tureaza motorul in gol. Dar nu imediat dupa ce am schimbat treapta , ci pe la jumatatea perioadei de accelerare sau chiar in ture mai inalte. Iar dupa ce las gazul , se simte ca agata , ca si cand s-ar cupla iar si incepe sa traga normal. Dar nu cloncane , nu caraie , nu face nici o figura. Doar nu vrea sa mai traga si se tureaza in gol. Un mecanic imi spunea la un moment dat ca atunci cand schimbi viteza trebuie sa tragi de schimbator viguros pana in capat , ca sa fii sigur ca a cuplat de tot. Si ca ar avea legatura cu discurile de ambreiaj. Daca nu trag de tot pana sus , nu trece de toate discurile si nu cupleaza de tot. Sau ceva de genul asta. Treaba asta mi-a fost spusa de mult , de cand aveam Transalp. si ma educasem sa schimb frumos pe atunci . Dar de cand am trecut pe 4 in linie , daca nu ma grabesc sa schimb , nu se mai potrivesc vitezele dintre ambreiaj si motor si ma franeaza , ma zgaltzaie imediat cum dau drumul la ambreiaj. Asa ca incerc sa ma grabesc sa schimb si de asta uit sa trag calumea de schimbator pana sus, Cred ca ajung sa trag decat pana pe la jumatate. Clar e ca nu am un stil prea sanatos de a schimba vitezele, m-am chinuit o gramada pana am inceput cat de cat sa schimb mai lin. Mai ales ca ambreiajul mi se pare foarte foarte tare de tras si de tinut. (ma refer la levier si cablu). Am facut batatura la degetul mare si a inceput sa ma doara osul. Cred ca e ceva in neregula cu cablul de ambreiaj. La voi la fel de greu e de tras ? Parca la alte motociclete e mai usor de tras si de tinut. Trebuie sa ma mai joc la pozitia levierului, sa caut o tehnica mai buna... La transalp parca nu era atat de rigid... In fine ... Daca ar fi doar din Discurile de ambreiaj ar fi bine, numai sa nu fi capatat vre-un joc pe la rotile zimtate sau se le fi uzat ... La urmatorul schimb de ulei o sa pun un mecanic sa se uite si la placi. (cu kit de ambreiaj cumparat in prealabil ...just in case ) Ma enerveaza ca a trebuit sa omor un ambreiaj doar sa ma invat cu Hornet. Cat sa mai tin uleiul asta , avand in vedere ca are deja 4000 ? Merci si bafta! Schimbatul trebuie sa fie ferm, dar nu e o stiinta intreaga, probabil aveai ambreiajul obosit. In primul rand verifica daca e reglat corect cablul de ambreiaj, este foarte important. Daca e dus ambreiajul in principiu sunt placile de frictiune si eventual arcurile. Piesele sunt cam 380 lei discurile si 40 de lei arcurile. Montajul poti sa il faci singur sau la mecanic, nu ar trebui sa fie mai mult de 200 de lei. A, si trebuie sa schimbi si garnitura de la capac ambreiaj, dar nu cred sa fie scumpa. Daca nu ai mai surubarit pe la motocicleta, du-te la un mecanic, poate fi doar din cablu. E clar ca la 24k km nu are vvoie sa moara ambreiajul decat daca nu a fost reglat corect, la mine la 80k inca mai mergea. Discurile de frana ce grosime au? Dupa ele e cel mai simplu sa iti dai seama cam cat are real motocicleta. Editat Mai 16, 2013 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bughi-bu Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 (editat) Motocicleta am luat-o la 23.400 Km si am mai facut eu cam 4000 Km cu ulei 300V. Uleiul vad ca nu pare copt inca. Are o culoare buna, nu e innegrit. Cand zic ca sare din treapta ma refer la faptul ca dintr-o data nu mai trage si se tureaza motorul in gol. Dar nu imediat dupa ce am schimbat treapta , ci pe la jumatatea perioadei de accelerare sau chiar in ture mai inalte. Iar dupa ce las gazul , se simte ca agata , ca si cand s-ar cupla iar si incepe sa traga normal. Dar nu cloncane , nu caraie , nu face nici o figura. Doar nu vrea sa mai traga si se tureaza in gol. Un mecanic imi spunea la un moment dat ca atunci cand schimbi viteza trebuie sa tragi de schimbator viguros pana in capat , ca sa fii sigur ca a cuplat de tot. Si ca ar avea legatura cu discurile de ambreiaj. Daca nu trag de tot pana sus , nu trece de toate discurile si nu cupleaza de tot. Sau ceva de genul asta. Treaba asta mi-a fost spusa de mult , de cand aveam Transalp. si ma educasem sa schimb frumos pe atunci . Dar de cand am trecut pe 4 in linie , daca nu ma grabesc sa schimb , nu se mai potrivesc vitezele dintre ambreiaj si motor si ma franeaza , ma zgaltzaie imediat cum dau drumul la ambreiaj. Asa ca incerc sa ma grabesc sa schimb si de asta uit sa trag calumea de schimbator pana sus, Cred ca ajung sa trag decat pana pe la jumatate. Clar e ca nu am un stil prea sanatos de a schimba vitezele, m-am chinuit o gramada pana am inceput cat de cat sa schimb mai lin. Mai ales ca ambreiajul mi se pare foarte foarte tare de tras si de tinut. (ma refer la levier si cablu). Am facut batatura la degetul mare si a inceput sa ma doara osul. Cred ca e ceva in neregula cu cablul de ambreiaj. La voi la fel de greu e de tras ? Parca la alte motociclete e mai usor de tras si de tinut. Trebuie sa ma mai joc la pozitia levierului, sa caut o tehnica mai buna... La transalp parca nu era atat de rigid... In fine ... Daca ar fi doar din Discurile de ambreiaj ar fi bine, numai sa nu fi capatat vre-un joc pe la rotile zimtate sau se le fi uzat ... La urmatorul schimb de ulei o sa pun un mecanic sa se uite si la placi. (cu kit de ambreiaj cumparat in prealabil ...just in case ) Ma enerveaza ca a trebuit sa omor un ambreiaj doar sa ma invat cu Hornet. Cat sa mai tin uleiul asta , avand in vedere ca are deja 4000 ? Merci si bafta! Salut! Acelasi bai e si la hornetul meu doar ca in treptele superioare, de la a 4-a in sus, posibil sa nu schimb eu cum trebuie, greu cu sincronizarea ; cat despre Motul 300v, ulei bun dealtfel, veci nu mai pun in hornet, nu se preteaza pt naked, ma intorc la Castrol 10/50. As avea o intrebare la voi: cat ulei se pune in furca per jamba ??? Am tot google-it dar nu am gasit un raspuns bun, iar in manual nici poveste sa-mi indice cat... Editat Mai 16, 2013 de bughi-bu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 Salut! Acelasi bai e si la hornetul meu doar ca in treptele superioare, de la a 4-a in sus, posibil sa nu schimb eu cum trebuie, greu cu sincronizarea ; cat despre Motul 300v, ulei bun dealtfel, veci nu mai pun in hornet, nu se preteaza pt naked, ma intorc la Castrol 10/50. As avea o intrebare la voi: cat ulei se pune in furca per jamba ??? Am tot google-it dar nu am gasit un raspuns bun, iar in manual nici poveste sa-mi indice cat... Scrie clar in manualul de reparatie la sectiunea "front wheel/suspension/steeering" 486 +- 2.5 cm3, per telescop. Iti ajunge un litru pentru ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bughi-bu Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 Scrie clar in manualul de reparatie la sectiunea "front wheel/suspension/steeering" 486 +- 2.5 cm3, per telescop. Iti ajunge un litru pentru ambele. Multam fain!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 Multam fain!! ooops acum am vazut ca e 2008 modelul tau, eu am zis pentru 98-06. Uita-te in manualul de reparatie la rubrica pe care ti-am zis-o, ca sa fii sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 17, 2013 Share Postat Mai 17, 2013 Pentru determinarea nivelulului recomand măsurarea spațiului fără ulei, procedeu explicat în manual. La fz6n spre exemplu trebuie să las 17 cm până la nivelul de ulei, se măsoară pe la bușonul din capul jambei cu arcul și distanțierul scos. Oricum, vezi manualul. @mitza, jocul manetei de ambreaj cum e? în caz că nu știai maneta de ambreaj trebuie să aibe un joc de vre-un centimetri parcă, altfel riști să fie cablul tensionat și ambreajul parțial debraiat. Jocul se reglează din surubul de la manetă prin care trece sufa, pentru reglaje fine/ sau de jos de la celălalt capăt al cablului pentru reglaje ce necesită o întindere/destindere mai mare a șufei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bughi-bu Postat Mai 17, 2013 Share Postat Mai 17, 2013 motorul a fost cumparat de afara, nu am carte de service, manual sau orice altceva, am gasit ceva online in limba italiana "Uso e manutenzione" dar nu precizeaza cantitatea nici procedura de masurare, alte idei ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin1974 Postat Mai 17, 2013 Share Postat Mai 17, 2013 Îți sare în limitare ca și cum ai accelera și ai trage ambreajul? Cel mai probabil e de la ambreajul care patineaza, fie din cauza uleiului fie din cauza uzurii. Dacă ar fi de la cutie ar trebui să cloncăne/câriâie, iar odată ieșită din viteză nu văd cum ar putea să revină. sigur patineaza ambreiajul, ori nu-i reglat cablul bine ori trebuie schimbat ambreiajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rotsloth Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 Salut, stie cineva daca e normal ca piciorul de sprijin sa aiba joc? Initial am crezut ca s-a desfacut surubul cu care e prins, dar se pare ca era strans maxim.. si cu toate astea piciorul are joc 2 - 3 cm pe directie perpendiculara a cursului normal. Cel mai tare se simte jocul cand piciorul e lasat. Am uitat sa incerc sa vad daca are joc si cand e ridicat. Ma uit maine Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 Salut, stie cineva daca e normal ca piciorul de sprijin sa aiba joc? Initial am crezut ca s-a desfacut surubul cu care e prins, dar se pare ca era strans maxim.. si cu toate astea piciorul are joc 2 - 3 cm pe directie perpendiculara a cursului normal. Cel mai tare se simte jocul cand piciorul e lasat. Am uitat sa incerc sa vad daca are joc si cand e ridicat. Ma uit maine Mersi Nope, daca te referi la un joc traversal miscarii normale. Trebuie sa se invarta inainte inapoi si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Eu zic ca este normal jocul in lateral. Daca cricul este original, in miscarea lui laterala se blocheaza pentru a evita inchiderea lui cand motoreta este in panta si neasigurata in viteza 1. Asa era la Hornetul meu, asa este si la VFR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danezu01 Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 si la hornetul meu din 2006 este la fel jocul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rotsloth Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Multumesc pentru raspunsuri. Vroiam sa fiu sigur ca n-o adun intr-o zi puzzle de pe jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 azi am verificat si eu. Dupa 3 ani si ceva km, habar nu aveam ca are jocul ala prin resort. Sorry pentru dezinformare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Vand piese 'de vara' : termostat,senzor temperatura,termocupla,electroventilator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kokane Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 E ceva de genul asta, si e un pic pe dos logica Adica atunci cand este pe ON ia benzina de la un nivel mai ridicat, cand terci pe RES, iei din punctul cel mai jos din rezervor, practic el este facut strict pentru atentionarea ca ramai fara benzina in scurt timp. revin asupra unui subiect mai vechi, deoarece nu mai inteleg ceva. am ramas fara benzina si n-a mai pornit. si pe dreapta si pe stanga. azi am scrijelit putin si am vazut ca on este in dreapta. cum te uiti la buton, din stanga mobrei. off pare a fi in jos. clar res e spre stanga. in ambele cazuri n-a vrut sa mai porneasca de nicio culoare. care dracu le e pozitia si care cum functioneaza pana la urma? hornet din 98. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) revin asupra unui subiect mai vechi, deoarece nu mai inteleg ceva. am ramas fara benzina si n-a mai pornit. si pe dreapta si pe stanga. azi am scrijelit putin si am vazut ca on este in dreapta. cum te uiti la buton, din stanga mobrei. off pare a fi in jos. clar res e spre stanga. in ambele cazuri n-a vrut sa mai porneasca de nicio culoare. care dracu le e pozitia si care cum functioneaza pana la urma? hornet din 98. multumesc. Pai dupa ce muti pe RES, mai da putin la electromotor ca sa pompeze benzina in carburatoare. Poate e defect robinetul (slabe sanse), deschide rezervorul, apasa frana fata si infunda de cateva ori furca, auzi benzina acolo? Daca da, pune pe RES (spre fata motocicletei) si da la automat in reprize de 2 secunde si 2secunde pauza (daca tii mai mult timp electromoturl, exista riscul sa arda, caci nu e motor de regim permanent). Functionarea este cum am discutat in 2010 , adica pe ON ia benzina de la un nivel mai sus decat pe RES. RES este spre fata motocicletei, ON este spre coada motocicletei, OFF in jos. La alimentare sa nu uiti sa comuti robinetul spre coada motocicletei Editat Mai 21, 2013 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kokane Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 multam mettale. am comutat de m-au gasit bazdacii ieri dim pe ritmului. am ramas fara baterie de atatea automate. acum nu mai uit. simplu: spate normal, fata rezerva. got it! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalinv Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Caut doua anvelope sh pentru hornet(fata,spate).Daca are cineva idee unde sa gasesc,scrieti-mi va rog. De asemenea,am mai multe piese dintr-un hornet model 2005:comenzi,bord,motor,cdi,relee si multe altele,piese ca noi,motocicleta avea 24000km.. Multumesc anticipat am eu de la hornetu meu ca mi am luat noi...120 fata si 180 spate...daca mai esti interesat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cipi_sb_honda Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Vezi pe bursa din Alba am vazut ceva anvelope pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luk77 Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Salutare.Mi-am montat zilele trecute semnale noi dar din pacate se vad f slab ziua si vreau sa schimb becurile,intrebarea mea este: ce putere maxima suporta instalatia electrica,releul de semnalizare?Am un Hornet 2001.Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 De curiozitate ce becuri ai acu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luk77 Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 sincer nu stiu ce becuri au semnalele dar is f slabe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Sunt din alea cu sticla alba gen glont? Eu mi-am luat cu led si nu pot zice ca sunt slabe.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kokane Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 n-ar trebui sa fie h4 de 55w? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.