cristirus Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Ii un site cu numele motorului. Si acolo la uleiuri apare doar Bel Ray Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borisache Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 mai gasiti Bel Ray la bidon 4l la vreo 187 lei sunt mai multe site-uri cu fix aceleasi preturi http://www.ludomoto.ro/magazin-online/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/?page=1 http://eshop.wolfmoto.ro/magazin/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/ sigur si altele, eu am dat cautare dupa modelu meu de motor dar cred ca e acelasi ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 In manual ai diagrama de temperaturi, mi-e tare greu sa cred ca poti merge cu w30 vara prin oras. Dacă italienii pot cu 10W-30, o să încerc și eu. De fapt chiar am reușit. Mobra e bine, sănătoasă și oricum n-o s-o vând niciodată așa că nimeni nu va putea să se plângă de ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Tu compari clima noastra cu a lor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin1974 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Tu compari clima noastra cu a lor ? pai in italia e mai cald ca la noi... in italia se foloseste cel mai mult 10w40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Tu compari clima noastra cu a lor ? Nu, nu se compară, au temperaturi medii mai mari, temperaturi maxime mai mari etc ! Cu toate astea recomandă 10W-30. Tot ei recomandă pt Indonezia 10W-40 deci par să fie în cunoștință de cauză, nu au făcut o singură recomandare pt tot sistemul planetar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) Dacă italienii pot cu 10W-30, o să încerc și eu. De fapt chiar am reușit. Mobra e bine, sănătoasă și oricum n-o s-o vând niciodată așa că nimeni nu va putea să se plângă de ceva. Nu o zic exact pt tine ci in general..chiar daca uzura prematura nu e tocmai o defectiune in adevaratul sens al cuvantului,e mare pacat cand se produce sub mana ta:) Editat Februarie 25, 2014 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Mai omule, aia se dau acolo ca au circuite , ca au trasee, nu stau in aglomeratii sa le fiarba motorul. Nu compara clima de acolo cu asta de la noi, preponderenta moto e in nordul italiei unde e o clima mai blanda ca a noastra. Daca tu faci naveta cu ea in oras, 10w30 o sa iti distruga motorul in cateva sezoane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 deci sa inteleg ca 10w50 ar fi cel mai indicat? si eu tot PC41 am din 2009. ii luat in iarna si acuma am emotii, ii al 2-lea moto ameu, de primu nu mi-a prea pasat. l-am luat ca sa ma invat si sa ill vand. chear daca ar fi bun sa zicem si 10w30, nu cred ca se poate intampla ceva daca pui 10w50. am dreptate? hai ca incep sa prind ceva:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Asta e din manualul de la 600rr 07-08, in principiu hornet 2007+ are acelasi motor dar detunat. Intr-adevar Honda recomanda 10w30 dar in manual specifica daca te incadrezi intre temperaturile alea poti sa pui si alte vasozitati cum ar fi 10w40 macar. Eu zic de temperaturile din RO ca s-ar putea sa si sara din graficul ala in unele zone. Mai era cineva pe aici care o tinea ca el nu pune indicele SM in motor ca nu stiu ce draci are in el. In manual scrie clar sa folosesti ulei indicele SG sau mai sus. Ei bine SM e mai sus ! Si inca o lectura pentru domnul cu uleiul SM: http://www.penriteoil.com.au/tech_pdfs/106%20Motorcycle%20Oils%20and%20API%20Ratings.pdf Concluzia este urmatoarea, atat timp cat are si standardul JASO MA, e perfect compatibil pentru motoretele cu ambreiaj umed. deci sa inteleg ca 10w50 ar fi cel mai indicat? si eu tot PC41 am din 2009. ii luat in iarna si acuma am emotii, ii al 2-lea moto ameu, de primu nu mi-a prea pasat. l-am luat ca sa ma invat si sa ill vand. chear daca ar fi bun sa zicem si 10w30, nu cred ca se poate intampla ceva daca pui 10w50. am dreptate? hai ca incep sa prind ceva:)) Pune-i 10w40 pentru inceput, daca recomandatul este 10w30 iar daca simti ca ceva nu e in regula, schimba greu, cloncane cutia si daca motorul incepe sa sune nefericit, poti trece la 10w50. Eu am avut 10w60 in a mea, unde uleiul recomandat e 10w40 iar la temperaturi mari mergea foarte bine, schimba ok, totul roz dar cand am incercat sa o pornesc la 5 grade motorul era incleiat, abia invartea, uleiul era foarte gros la rece. Conteaza neaparat ungerea la rece iar 10w60 sigur nu ii oferea protectia necesara la pornirea la rece. A doua zi am pus 10w40 cu care m-a prins vara si pe care l-am blestemat. Pentru mine 10w50 pare cel mai ok compromis, fiecare trebuie sa isi gaseasca uleiul cu care se impaca cel mai bine motorul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Costin1 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 super motor hornetu am si eu unu de 600 si sunt multumit de el il am aproape de un an Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Asta e din manualul de la 600rr 07-08, in principiu hornet 2007+ are acelasi motor dar detunat. Intr-adevar Honda recomanda 10w30 dar in manual specifica daca te incadrezi intre temperaturile alea poti sa pui si alte vasozitati cum ar fi 10w40 macar. Eu zic de temperaturile din RO ca s-ar putea sa si sara din graficul ala in unele zone. Eu am avut 10w60 in a mea, unde uleiul recomandat e 10w40 iar la temperaturi mari mergea foarte bine, schimba ok, totul roz dar cand am incercat sa o pornesc la 5 grade motorul era incleiat, abia invartea, uleiul era foarte gros la rece. Conteaza neaparat ungerea la rece iar 10w60 sigur nu ii oferea protectia necesara la pornirea la rece. A doua zi am pus 10w40 cu care m-a prins vara si pe care l-am blestemat. Pentru mine 10w50 pare cel mai ok compromis, fiecare trebuie sa isi gaseasca uleiul cu care se impaca cel mai bine motorul lor. Diferențele între motoarele de CBR și Hornet sunt enorme ! Nu e vorba de tunare su detunare. Ca să-ți faci idee în primul rând diferă distribuția având alte unghiuri de deschidere la supape, alte curse, alt vibrochen de acolo cuplul mare la ture mici etc etc . Diferă esențial. Faci o confuzie: La uleiurile multigrad prima cifră e vâscozitatea la rece (0 grade C), a doua vâscozitatea la cald (110 grade C). 10W60 nu are legătură cu pornirea la rece, acel ulei își va păstra vâscozitatea până la o temperatură mai ridicată. La rece nu ai deosebiri între 10W30 și 10W60. Eu unul după ceva documentare prefer uleiuri cu o diferență mică multigrad - între cele 2 cifre 10W30, 20W40 pt a avea un conținut mic de aditivi de îmbunătățire a vâscozității și al cărui standard API sa nu fie mai recent de SG/SH adică un conținut ridicat de fosfor si scăzut de molibden. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Diferențele între motoarele de CBR și Hornet sunt enorme ! Nu e vorba de tunare su detunare. Ca să-ți faci idee în primul rând diferă distribuția având alte unghiuri de deschidere la supape, alte curse, alt vibrochen de acolo cuplul mare la ture mici etc etc . Diferă esențial. Faci o confuzie: La uleiurile multigrad prima cifră e vâscozitatea la rece (0 grade C), a doua vâscozitatea la cald (110 grade C). 10W60 nu are legătură cu pornirea la rece, acel ulei își va păstra vâscozitatea până la o temperatură mai ridicată. La rece nu ai deosebiri între 10W30 și 10W60. Eu unul după ceva documentare prefer uleiuri cu o diferență mică multigrad - între cele 2 cifre 10W30, 20W40 pt a avea un conținut mic de aditivi de îmbunătățire a vâscozității și al cărui standard API sa nu fie mai recent de SG/SH adică un conținut ridicat de fosfor si scăzut de molibden. Asta s-o crezi tu ! Ia uita-te pe fisele lor si vezi flow-ul la rece. 10w60 este mult mai gros la rece decat 10w40. Motorul de pe cbr600rr 2007-2008 = motorul de pe hornetul pe injectie in proportie de 90% Nu e nici o diferenta enorma. Pistoanele nu-s forjate, nu mai are DSFI, si alte chestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Enormă, crede-mă. Ia codurile din catalog ale tuturor pieselor importante din motor și să vezi că nu se potrivește niciuna între cele două motoare CBR și CB. Dacă te uiți la reclamă zice "am pus motorul de pe sportivă pe CB". L-au pus dar pe stil japonez, nu e motorul de pe dacia papuc plantat cu injectie pe supernova și în rest identice. 10w60 este mult mai gros la rece decat 10w40. Diferențe semnificative vor fi la 20 grade celsius doar dacă ai comparat uleiuri cu baze diferite gen semisintetic cu mineral sau sintetic etc. Altfel nu. Diferențele între cele două sunt spre 100 grade și peste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) Nu trebuie ca si codurile sa fie la fel sa insemne ca e acelasi motor pentru ca e acelasi motor, are fix aceleasi tolerante, aceeasi proiectare, ca au schimbat materialele din care e facut sau procesul in care e facut motorul, unghiul supapelor sau raportatele din cutia de viteze nu inseamna ca nu e acelasi motor, e un derivat al aceluiasi motor si e gandit sa functioneze aproape la fel. https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/61288/original/7100_4T_10W-40_(GB).pdf?1362492545 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/2677/original/7100_10W-60_4T_(GB).pdf?1302119030 Ia vezi vascozitatea la 40 grade celsius si gandeste-te ce diferente apar la 5 grade. Crezi ca au schimbat canalele de ungere din cele doua motoare? Ungerea e aproape la fel, pompa e posibil sa difere putin. Editat Februarie 25, 2014 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Full sintetic sau semi sintetic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) mai gasiti Bel Ray la bidon 4l la vreo 187 lei sunt mai multe site-uri cu fix aceleasi preturi http://www.ludomoto.ro/magazin-online/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/?page=1 http://eshop.wolfmoto.ro/magazin/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/ sigur si altele, eu am dat cautare dupa modelu meu de motor dar cred ca e acelasi ulei Din cate vad pe toate siturile nu se gaseste bidon 4L decat la comanda. Sa va zic ce am patit anul trecut. Dau sa iau de pe un site nu mai stiu care bidon de 4L, sun omul si zice ca abia ce a dat ultimul bidon, dar ca aduce saptamana viitoare. Il sun saptamana viitoare, ca inca n-a primit dar ca primeste in cateva zile...si m-a tot tinut asa 2 saptamani, pana mi-am bagat picioarele. Comand pe alt site, toate bune si frumoase, vine omul pana la mine cu transportul cand imi scoate uleiul si filtrul, zice ca n-a mai avut bidon de 4 litri si mi-a adus 4 de 1 litru la acelasi pret. Am iesit mai bine ce-i drept, da totusi asa greu se gaseste bidonul ala de 4 litri? Editat Februarie 25, 2014 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Nu trebuie ca si codurile sa fie la fel sa insemne ca e acelasi motor pentru ca e acelasi motor, are fix aceleasi tolerante, aceeasi proiectare, ca au schimbat materialele din care e facut sau procesul in care e facut motorul, unghiul supapelor sau raportatele din cutia de viteze nu inseamna ca nu e acelasi motor, e un derivat al aceluiasi motor si e gandit sa functioneze aproape la fel. Deja e comic, pe logica asta toate motoarele OTTO sunt identice și gândite "să funcționeze aproape la fel" Ia vezi vascozitatea la 40 grade celsius si gandeste-te ce diferente apar la 5 grade. Nu trebuie să mă gândesc ce ar face un ulei la extremele de jos sau de sus. Pt asta se fac experimente și măsurători, nu facem interpolări în minte ("acum închide ochii și ești una cu uleiul, ești la 5 grade celsius temperatura scade și scade, scade..." ). @Cristirus pune 10W40 de care vrei tu și o să fie bine. Iar dacă o să agațe cutia treci la Motul 10W40. Nu-ți trebuie 10W60 decât dacă mergi cu ea în Africa sau dacă vrei să-l schimbi mai des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Am o factura de la fostul proprietar cu ultima revizie din mai 2013. Dar acolo nu scrie numai schimb ulei nu si ce fel de ulei. Scrie numai operatiile facute nu si materialele folosite. Asa mi de ciuda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubermuri Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Am si eu o intrebare. Trebuie sa-mi schimb releul de incarcare la Hornetul meu din 2001 si am gasit cu radiator si fara. De care ar trebui sa-mi iau, ca habar n-am, si motorul e la 350 km de mine la iernat...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Ia cu radiator sau daca nu, pe cel fara radiator sa-l pui intr-un loc expus vantului sa se raceasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Am o factura de la fostul proprietar cu ultima revizie din mai 2013. Dar acolo nu scrie numai schimb ulei nu si ce fel de ulei. Scrie numai operatiile facute nu si materialele folosite. Asa mi de ciuda Ai și tu dilema vieții ! Mie mi-au pus în garanție Motul 5100 10W-30 în UK la prima revizie iar la următoarele revizii în Ro mi-au pus Motul 5100 10W-40 (mi-au zis că trebuie 30 dar se simt ei mai în siguranță cu 40). Pune 10W-60 cum a zis Sorin și poți merge la Ecuator cu ea. Am si eu o intrebare. Trebuie sa-mi schimb releul de incarcare la Hornetul meu din 2001 si am gasit cu radiator si fara. De care ar trebui sa-mi iau, ca habar n-am, si motorul e la 350 km de mine la iernat...? Dacă poți alege și se potrivește mufa ia cu radiator, evident ( nu am văzut regulator de Hornetă fără radiator). Cred că tu ai o singură mufă iar după 2007 e cu două mufe mai mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubermuri Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Am inteles. Ma gandeam ca imi trebuie cu radiator dar nu eram sigur de diferenta. De ce se fac si fara? Treaba e ca nu pot sa ma uit la el ca e departe Merci de sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepsz Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Sunteti fenomenal cu uleiurile astea. E evident ca sunt comparatii pur subiective si mereu cand s-a adus in discutie uleiul folosit au fost N si N pareri cum ca agata cum ca nu, cum ca marca asta e mai buna cum ca nu, cum ca troncane/bate/zornaie etc etc etc. @cristirus Nu inteleg dilemele asa mari pe care le ai in legatura cu uleiul. De fapt te inteleg putin, asa am fost si eu la inceput, aveam impresia ca de acel ulei din motor depinde viata intregii omeniri. Ai impresia ca daca vei pune o marca va crapa motorul iar daca vei pune alta marca va tine 3 generatii de acum incolo ? Atata stress pentru nimic Treaba e foarte simpla. Ai hornet din 2009 deci vei avea 3 variante de vascozitati (nu o sa-ti spun marcile pentru ca intru in gura lupului si o sa ma cert cu X si cu Y asupra marcii Z) : 10w30 , 10w40 , 10w50. Vad ca tii mult la motorul tau asa ca ma indoiesc ca vei merge cu el prea sportiv (adica pe rosu constant) deci excludem 10w60 si 15w50. Acum din astea trei vascozitati o sa excludem 10w30-ul pentru ca, presupun ca vrei sa circuli si vara cu ea. Ei bine vara deseori temperaturile trec de 30. Asadar am ramas cu 2 vascozitati : 10w40 si 10w50. Ambele sunt la fel de bune doar ca 50-ul iti ofera un confort suplimentar, adica indiferent daca ti se vor topi plasticele de pe mobra, indiferent daca jumatate din populatia globului moare din cauza caniculei, indiferent daca seaca toate oceanele lumii, 50-ul va fi acolo sa ajute, el va fi mereu pregatit sa unga motorul indiferent de circumstante, acel cuzinete nu va simtit sub nici o forma problemele lumii, nici chiar prezenta lui Basescu la presedentie (greu de crezut a ? dar da ! 10w50-ul nu o simte). Asadar iti recomand sa nu te mai stresezi aiurea si sa pui pentru inceput un 10w40 (Motul, Bell-Ray, Repsol etc etc) marca contand mai putin sa mergi frumusel cu ea si sa vezi cum se comporta, apoi te vei putea alatura foarte fumos unui grup care spune ca "Motulul agata cutii si troncane" sau unui alt grup intitulat "Bell-Ray facatorul de spuma" (apropo am auzit ca aceste grupulete recurteaza deci fiti pe faza cei care simtiti troncaneli in cutie) iar apoi, la anul, tot pe o zi friguroasa ca asta, cand Mihaita va cauta un tip de ulei pentru hornetul lui din 2009, tu vei sti ce sa-i recomanzi si ce marca sa o injuri. Lasand putin gluma la o parte, pune un 10w40 mergi cu el, vezi cum se comporta si daca nu iti place schimbi marca/firma/vascozitatea/cutia de viteze, ce vrei. Tine minte ca niciodata un motor in mintile lui nu se va strica din cauza uleiului daca pui ceea ce este recomandat pentru el. INDIFERENT DE BRAND. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiu22 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Salut,am o honda hornet din 2004 si avand in vedere ca incepe sezonul cat de curand trebuie sa caut o baterie..ce imi recomandati? vreau sa aiba si garantia bateria..Eu ma gandeam la Varta sau Bosch,de cati Ah trebuie sa fie bateria pe hornet? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.