tommy_the_gun_2006 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 pai daca spui sa schimbam uleiul la 12000...e foarte lejera scoala aia... gata! tac! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stephon Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Danny...am facut eu AR(politehnica - Autovehicule rutiere)! dar...nu vreau sa intru in polemica cu tine! Eu doar te sfatuiesc sa schimbi uleiul la maxim 6000 de km! asta...daca tii la mobra ta! Iti dau o singura explicatie: ai vazut vreodata un ulei scos dintr-o motocicleta care a facut 6000 de km cu el? ce parere ai?(asta daca ai vazut) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) hmm e roz? Pina acu am schimbat la hornetul asta uleiul de 2 ori odata cand am cumparat-o si acu 2 saptamani la 7000. Si nu mi s-a parut ars adica l-as mai fi tinut inca vreo 2000. Nici eu nu vreau sa intru in polemici, doar voiam sa stiu de ce se cred unii mai destepti decat cei care au proiectat motorul? Si da pina acum am facut cam tot ce tine de intretinere la motor personal. Inclusiv citit manualul aproape din scoarta in scoarta. Poate ati observat ca la lista de revizii/mentenanta este un rand care zice: Service more frequently when riding in unusually wet or dusty areas. si nu cred ca romania sa se incadreze la vreuna din aceste categorii. Oricum din partea mea puteti sa schimbati uleiul de fiecare data cand ungeti lantul, sunt curios daca o sa va tina motorul mai mult decat al meu. Tin la motorul meu dar nu ma duc in service decat pentru operatii complexe la care nu am chef sau scule. Si asta pentru ca fac chestiile din placere. Ma asteptam la niste chestii tehnice sau teste care sa-mi dovedeasca de ce manualul motocicletei este eronat si voi aveti dreptate dar am primit in schimb niste ironii ieftine de genul ca taci daca nu stii sau stii ce culoare are uleiul? Oricum prefer sa fac dupa cum scrie manualul motorului si nu niste persoane binevoitoare de pe un forum. Editat Aprilie 16, 2009 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) hmm e roz?Pina acu am schimbat la hornetul asta uleiul de 2 ori odata cand am cumparat-o si acu 2 saptamani la 7000. Si nu mi s-a parut ars adica l-as mai fi tinut inca vreo 2000. Nici eu nu vreau sa intru in polemici, doar voiam sa stiu de ce se cred unii mai destepti decat cei care au proiectat motorul? Si da pina acum am facut cam tot ce tine de intretinere la motor personal. Inclusiv citit manualul aproape din scoarta in scoarta. Poate ati observat ca la lista de revizii/mentenanta este un rand care zice: si nu cred ca romania sa se incadreze la vreuna din aceste categorii. Oricum din partea mea puteti sa schimbati uleiul de fiecare data cand ungeti lantul, sunt curios daca o sa va tina motorul mai mult decat al meu. Tin la motorul meu dar nu ma duc in service decat pentru operatii complexe la care nu am chef sau scule. Si asta pentru ca fac chestiile din placere. Ma asteptam la niste chestii tehnice sau teste care sa-mi dovedeasca de ce manualul motocicletei este eronat si voi aveti dreptate dar am primit in schimb niste ironii ieftine de genul ca taci daca nu stii sau stii ce culoare are uleiul? Oricum prefer sa fac dupa cum scrie manualul motorului si nu niste persoane binevoitoare de pe un forum. io zic ca romania se incadreaza in categoria "dusty areas" ca parca traim in sahara atata praf este in jegu asta de tara ....eu nu ma pricep la partea mecanica aproape deloc,stiu doar putina teorie.legat de culoare uleiului,nu pot spune decat ca l-am scos din motor de 2 ori pana acuma.de fiecare data inainte de 6500,si era curat,inca avea ungere,nu pot zice ca era de aruncat.eu doar ma gandesc ca aia care zic sa schimbi pana prin 6000km,or fii stiind ei ceva.aici ma refer la cei care se si pricep,nu ca mine.eu doar atata zic,ca trebe tinut cont si de varsta motorlui,si de modul de utilizare si de jegul din orasele noastre iubite.ca vb aia,in marea majoritate a timpului zic io ca 90% din viespari le freaca in oras.zic gresit? sanatate numai bine ps:sper ca nu incepeti sa va "impungeti" pe aici prin curtea plina de "viespi".. daca nu ai nici cele mai elementare cunostinte despre subiect mai bine taci! maestre,io zic nu era cazul sa arunci asa vorbele.ca doar fiecare ne spunem parerile fara sa incercam sa impunem altora sa faca ce zicem noi.ar trebui o bere de baut si un gratar de incins in loc de replici acide. Editat Aprilie 16, 2009 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 fiecare schimba cum crede el de cuviinta ca sa fie un final fericit. ce vreau sa intreb este, cum pot pune sau daca pot pune senzor pentru benzina pe Hornetul meu, din 1998. cine are, de unde a luat si cum l-a pus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banditz Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 in manualul utilizatorului faza cu "dusty or wet area" e valabila numai pt filtru de aer...nu zice nimic de ulei sa-l schimbi mai des daca mergi pe drumuri de tzara (oricum nu vad ce treaba ar avea una cu alta si nu stiu cum ati ajuns sa faceti legatura intre "praf"-ul de pe drumuri si ulei!!!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) fiecare schimba cum crede el de cuviinta ca sa fie un final fericit. ce vreau sa intreb este, cum pot pune sau daca pot pune senzor pentru benzina pe Hornetul meu, din 1998. cine are, de unde a luat si cum l-a pus? Ar fi o faza super. Si eu mi-as pune, ca ii naspa sa tot treci pe rezerva cand ti-e mai draga lumea. Care stie, de ce filtrul vechi de aer era uns cu ceva ulei (era unsuros si mizeria lipita de hartie) si cel nou nu, avea doar hartie uscata. Undeva in specificatiile Hornet 600 zicea ca "Air filter: oil paper", sau cam asa ceva. Am auzit ca este ceva spray cu ulei pt filtre de aer. Care ce stiti. Oricum de o jumate de an merg cu filtrul asta nou ne dat cu ulei, si nu are nici o treaba. E foarte curat, parca prea curat. Ceva foarte putina mizerie care am suflat-o cu un compresor. Voi ce filtru de aer aveti? Uns sau neuns? Poza e cu filtru curat cand era nou, da aproape asa e si acuma. PS: Nu imi spuneti ca si la filtru de aer ii schimbati uleiul la 3000 km. Gluemeam Editat Aprilie 16, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Danny...am facut eu AR(politehnica - Autovehicule rutiere)! dar...nu vreau sa intru in polemica cu tine! Eu doar te sfatuiesc sa schimbi uleiul la maxim 6000 de km! asta...daca tii la mobra ta! Iti dau o singura explicatie: ai vazut vreodata un ulei scos dintr-o motocicleta care a facut 6000 de km cu el? ce parere ai?(asta daca ai vazut) aspectarea vizuala a uleiului e o metoda extrem de vaga pentru a aprecia calitatea lui. din partea unui absolvent de AR (acum aflu ce e aia) m-as fi asteptat la ceva mult mai...tehnic in manualul utilizatorului faza cu "dusty or wet area" e valabila numai pt filtru de aer...nu zice nimic de ulei sa-l schimbi mai des daca mergi pe drumuri de tzara (oricum nu vad ce treaba ar avea una cu alta si nu stiu cum ati ajuns sa faceti legatura intre "praf"-ul de pe drumuri si ulei!!!) izolarea uleiului nu e perfecta, praful ajunge si in ulei Editat Aprilie 16, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Voi ce filtru de aer aveti? Uns sau neuns?Poza e cu filtru curat cand era nou, da aproape asa e si acuma. PS: Nu imi spuneti ca si la filtru de aer ii schimbati uleiul la 3000 km. Gluemeam Eu acum am un filtru cred exact ca al tau..champion luat de pe louis.Nu e uns cu nimic si nici nu are treaba. Inainte am avut K&N dar l-am scos deocamdata.ma mai gandesc daca sa-l pun la loc sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Care v-ati curatat carburatoarele acasa, voi cu mana voastra? Sau care ati asistat pana la capat la o astfel de operatiune? Ma bate un gand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Care v-ati curatat carburatoarele acasa, voi cu mana voastra? Sau care ati asistat pana la capat la o astfel de operatiune? Ma bate un gand... Nu fa gresala! nu merita umblat daca nu-s pb. Am un preten care a regretat amarnic ca a umblat la carburatoare, i se parea lui ca relanti-ul nu este ca in manual...dupa umblare nu mai era in nici un fel. ... Am vazut ca s-a vorbit de schimbul de ulei. Nu stiu daca ati vazut episodul de pe Discovery despre cele mai bune motare ever, cu o Honda Cub pe primul loc, care a pornit la primul buton, chiar si dupa ce a fost aruncata de pe un bloc!!! asta fiind testul final ca n-au reusit sa o strice, neam (deh...engleJi nebuni). La bondarul meu am 10k si nu da semne ca ar vrea ulei nou. Culoarea lui, nivelul si performantele motorului sunt ca in prima zi. Fireste presiunea nu am masurat-o. Totusi de bun simt i-l voi schimba. Bondarul meu iarna a pornit chiar si la -15g la primul buton, iar toata iarna a stat afara (deh sed la blok) cu benzina cata mai ramanea in ea (topicul 'intretinerea scuterului iarna' trebuie sters de pe forum sau eliminat cuvantul honda...) @george: frate urat mai e cainele ala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Nu fa gresala! nu merita umblat daca nu-s pb. Am un preten care a regretat amarnic ca a umblat la carburatoare, i se parea lui ca relanti-ul nu este ca in manual...dupa umblare nu mai era in nici un fel.... Am vazut ca s-a vorbit de schimbul de ulei. Nu stiu daca ati vazut episodul de pe Discovery despre cele mai bune motare ever, cu o Honda Cub pe primul loc, care a pornit la primul buton, chiar si dupa ce a fost aruncata de pe un bloc!!! asta fiind testul final ca n-au reusit sa o strice, neam (deh...engleJi nebuni). La bondarul meu am 10k si nu da semne ca ar vrea ulei nou. Culoarea lui, nivelul si performantele motorului sunt ca in prima zi. Fireste presiunea nu am masurat-o. Totusi de bun simt i-l voi schimba. Bondarul meu iarna a pornit chiar si la -15g la primul buton, iar toata iarna a stat afara (deh sed la blok) cu benzina cata mai ramanea in ea (topicul 'intretinerea scuterului iarna' trebuie sters de pe forum sau eliminat cuvantul honda...) @george: frate urat mai e cainele ala... Nu stiu cum rezistati voi, care stati la bloc si nu aveti garaj, sa va tineti motoarele in fata blocului. Cred ca din 10 in 10 min as fi la geam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
candea_cipri Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Salut , spuneti-mi si mie va rog cei care ati schimbat ulei in furca ce ulei ati bagat , ce schimbare se simte, si care e procedeul de schimbare.Multumesc. azi am luat ulei de furca 10w motorex si semering atena maine as incerca sa schimb uleiul si semeringurile de la furca ca dupa cumparaturile facute 1400 lei nu mai am nici bani de wc public. nu imi mai permit sa dau 100 lei pe schimb la service. daca ati mai facut careva schimbu si aveti sugestii sau sfaturi le ascult bucuros sa nu fac vreo tampenie. daca imi reuseste schimbu si simt vreo diferenta am sa postez. Ar fi o faza super. Si eu mi-as pune, ca ii naspa sa tot treci pe rezerva cand ti-e mai draga lumea. Care stie, de ce filtrul vechi de aer era uns cu ceva ulei (era unsuros si mizeria lipita de hartie) si cel nou nu, avea doar hartie uscata. Undeva in specificatiile Hornet 600 zicea ca "Air filter: oil paper", sau cam asa ceva. Am auzit ca este ceva spray cu ulei pt filtre de aer. Care ce stiti. Oricum de o jumate de an merg cu filtrul asta nou ne dat cu ulei, si nu are nici o treaba. E foarte curat, parca prea curat. Ceva foarte putina mizerie care am suflat-o cu un compresor. Voi ce filtru de aer aveti? Uns sau neuns? Poza e cu filtru curat cand era nou, da aproape asa e si acuma. PS: Nu imi spuneti ca si la filtru de aer ii schimbati uleiul la 3000 km. Gluemeam si al meu e la fel are o mizerie unsuroasa neagra cel nou numai saptamana viitoare il primesc. luni cand am desfacut filtru de aer sa-l verific in cutie am gasit ceva ulei pe fund. ma gandesc sa nu aiba vreun furtun legat prin care sa intre gazele carter in cutia de filtru si asa sa se umple cu ulei?? ce ziceti? altfel de unde sa am ulei in cutie?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dublu JACK Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Vand bord electronic..... detalii aici : /index.php?...p;#entry1793460 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Nu fa gresala! nu merita umblat daca nu-s pb. Am un preten care a regretat amarnic ca a umblat la carburatoare, i se parea lui ca relanti-ul nu este ca in manual...dupa umblare nu mai era in nici un fel.... Am vazut ca s-a vorbit de schimbul de ulei. Nu stiu daca ati vazut episodul de pe Discovery despre cele mai bune motare ever, cu o Honda Cub pe primul loc, care a pornit la primul buton, chiar si dupa ce a fost aruncata de pe un bloc!!! asta fiind testul final ca n-au reusit sa o strice, neam (deh...engleJi nebuni). La bondarul meu am 10k si nu da semne ca ar vrea ulei nou. Culoarea lui, nivelul si performantele motorului sunt ca in prima zi. Fireste presiunea nu am masurat-o. Totusi de bun simt i-l voi schimba. Bondarul meu iarna a pornit chiar si la -15g la primul buton, iar toata iarna a stat afara (deh sed la blok) cu benzina cata mai ramanea in ea (topicul 'intretinerea scuterului iarna' trebuie sters de pe forum sau eliminat cuvantul honda...) @george: frate urat mai e cainele ala... auzi mah!!!!cu riscul de a imi lua cine stie ce de la admin.......ala era copilashul meu si a plecat recent dintre noi!!!pt afirmatia asta sa te fereasca sfantu ca vreodata sa dam nas in nas!!!!!am scris aici ca sa nu zica nimeni ca nu am curaj sa vada toata lumea ce zic!!!!stai tu linistit ca nu stau io numa aici in oraselul meu si pt faptul ca te-ai legat gratuit de catelul meu,iti platesc io vorbele tale!!!!!!!!!! Editat Aprilie 16, 2009 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flea Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Postez de fiecare data cu impresia ca sunt intre prieteni ,intre hornetisti pasionati,iar discutiile de pe topic le vad ca si cum am sta toti la o bere si am povesti.Atat cat o sa fie asa, e ok. Daca ne balacarim si injuram pt ca avem ideei diferite,atunci probabil ca locul nostru nu e aici. Acum referitor la uleiul acesta "magic",raman la aceiasi opinie cu danny. Am intrat pe cateva site-uri de gen din italia (fiind un nr mai mare de posesori ar trebui sa fie si pareri mai multe) si am vazut ca la ei ,cam aia care merg in pista schimba uleiul mai des ,in rest majoritatea schimba dupa manual si nu neaparat full syntetic. E pe un site unul cu un cbr care are 230 000km(are pusa si cartea de service ) si a folosit doar ulei mineral schimbat dupa manual . http://www.hornet.it/Forum/Meccanica-Manut...ore.../ George,nu cred ca a vrut sa te supere,doar ca nu stie ca pt cineva care are un animalut acesta devine automat membru al familiei... Sanatate si respect. Editat Aprilie 16, 2009 de flea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 azi am luat ulei de furca 10w motorex si semering atena maine as incerca sa schimb uleiul si semeringurile de la furca ca dupa cumparaturile facute 1400 lei nu mai am nici bani de wc public. nu imi mai permit sa dau 100 lei pe schimb la service. daca ati mai facut careva schimbu si aveti sugestii sau sfaturi le ascult bucuros sa nu fac vreo tampenie. daca imi reuseste schimbu si simt vreo diferenta am sa postez. salut nu m-am bagat pina acum la asa ceva, abia cand o sa scape ulei le schimb.Pe net am gasit doar cateva tutoriale generale nimic special pentru hornet: http://www.wonderhowto.com/how-to/video/ho...k-seals-199503/ http://www.motorcyclecruiser.com/tech/serv...ings/index.html In schimb manualul pare destul de detaliat incepe operatiunea pe la pagina 13-16. @flea - Nu inteleg o boaba italiana, m-am uitat in craci pe situl ala De ce am fost atat de vehement la chestia asta cu uleiul, pentru ca intalnesc tot mai des situatii si cunoscuti care imi zic mda trebuie sa schimb uleiul la 20k dar eu ma duc sa-l schimb la 10k ca menajez motorul..etc. si pe oricine am intrebat nu mi-a dat nimeni o explicatie acceptabila sau stiintifica ci ca asa e bine sau asa mi-a zis "un specialist". Eu sunt oricand dispus sa-mi schimb parerea, dar imi trebuie un argument..ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ryco78 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 azi am luat ulei de furca 10w motorex si semering atena maine as incerca sa schimb uleiul si semeringurile de la furca ca dupa cumparaturile facute 1400 lei nu mai am nici bani de wc public. nu imi mai permit sa dau 100 lei pe schimb la service. daca ati mai facut careva schimbu si aveti sugestii sau sfaturi le ascult bucuros sa nu fac vreo tampenie. daca imi reuseste schimbu si simt vreo diferenta am sa postez. si al meu e la fel are o mizerie unsuroasa neagra cel nou numai saptamana viitoare il primesc. luni cand am desfacut filtru de aer sa-l verific in cutie am gasit ceva ulei pe fund. ma gandesc sa nu aiba vreun furtun legat prin care sa intre gazele carter in cutia de filtru si asa sa se umple cu ulei?? ce ziceti? altfel de unde sa am ulei in cutie?? Din cate stiu eu filtrul se da cu un ulei special e care il gasiti in kiturile de curatat speciale. Nu mai stiu exact cum se cheama dar stiu ca am citit despre asta,asa ca nu va faceti griji! Cat despre mers si fara e normal sa merga ! @cipri-ce marca e filtrul tau ala din poza? Intreb pt ca aproape asa arata si al meu dar era KN si doar l-am curatat pus la loc si la drum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flea Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 azi am luat ulei de furca 10w motorex si semering atena maine as incerca sa schimb uleiul si semeringurile de la furca ca dupa cumparaturile facute 1400 lei nu mai am nici bani de wc public. nu imi mai permit sa dau 100 lei pe schimb la service. daca ati mai facut careva schimbu si aveti sugestii sau sfaturi le ascult bucuros sa nu fac vreo tampenie. daca imi reuseste schimbu si simt vreo diferenta am sa postez. Eu am schimbat semeringul la o furca de scuter,care curgea,nu e greu trebuie sa fi doar atent. Iti dau un link unde aia tuneaza furca de hornet,adica schimba arcurile si mai pun putin ulei in plus. Sper sa te lamureasca ca sunt poze cu pasii care trebuie sa-i faci. http://www.hornetitalia.com/forcella_molle.php Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tommy_the_gun_2006 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 mai multi mecanici mi-au spus ca motivul pentru care uleiul se schimba la 5-6 mii de km este faptul ca in atatia km uleiul ramane fara aditivi si nu pentru faptul ca nu mai e destul de vascos (mai ales cel full sintetic-acesta isi pastreaza vascozitatea multi km)! toate substantele corozive sau daunatoare pentru motor care ajung in baia de ulei aditivii le neutralizeaza si le arunca in filtrul de ulei! mai inca ceva la care puteti sa ma contraziceti si sa imi spuneti ca delirez: dupa 5000 km cu acelasi ulei se schimba zgomotul motorului si cutia merge mai greu (este diferenta mica dar sesizabila)! paste fericit la toata lumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gombocka Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 auzi mah!!!!cu riscul de a imi lua cine stie ce de la admin.......ala era copilashul meu si a plecat recent dintre noi!!!pt afirmatia asta sa te fereasca sfantu ca vreodata sa dam nas in nas!!!!!am scris aici ca sa nu zica nimeni ca nu am curaj sa vada toata lumea ce zic!!!!stai tu linistit ca nu stau io numa aici in oraselul meu si pt faptul ca te-ai legat gratuit de catelul meu,iti platesc io vorbele tale!!!!!!!!!! Am si eu un catelus, super "agitat" si jucaus de felul lui, curios la orice. E ca si un copilas, dar ii e frica de hornet, de orice sunet de motor de altfel. In schimb pot spune ca ma saluta deja cand ajung in fata portii, il aud, deci recunoaste sunetul viespei numai din auzite. Alte motoare nu sunt in apropiere, numai masini. La masina iara la fel, saluta numai cand aude ca vin, la alte masini nici o reactie. Deci sa nu ma intrebati ce au cateii ce nu avem noi ca nu stiu. Dar ce avem noi motociclistii si poate altii nu, sa nu lasam sa se piarda: sa nu ne certam, din moment ce fiecare numai da cu parerea. Viespa e un motor super reusit, care are nevoie de atentie. Eu am comandat ulei Procycle de la Louis. Tot am citit pareri despre fel de fel de uleiuri, insa nimic despre Procycle. In motorul precedent am folosit numai aceasta marca, am fost multumit. Deci, fiecare e liber sa dea cu parerea, nu ma supar (sa nu va legati de membrii de familie, e f josnic!!). Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Cica filtru de ulei e f important. Majoritatea filtrelor pot retine particule pana la 50 microni, dar daca pui un filtru mai bun care retine particule si mai mici, de pana la 40 de microni se protejeaza uzura motorului cu 50% mai mult. Printr-un filtru mai bun, se pot extinde perioadele de schimbare a uleiului f mult. Asa ca data viitoare, sa luam un filtru mai bun. Este chiar o carte foarte populara: "The motor oil bible - the 3000 miles oil change myth" ...adica mitul schmbarii uleiului la 5000 de km... E super tare cartea. Contine tot ce vrei sa stii despre ulei, mineral, sintetic, filtrare, auto vs moto, aditivi, stil de condus si efectele acestuia asupra uleiului, vascozitate, cum se strica uleiul, teste. Numa vreme de citit trebe. oil_bible.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hornet_basic Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 azi am luat ulei de furca 10w motorex si semering atena maine as incerca sa schimb uleiul si semeringurile de la furca ca dupa cumparaturile facute 1400 lei nu mai am nici bani de wc public. nu imi mai permit sa dau 100 lei pe schimb la service. daca ati mai facut careva schimbu si aveti sugestii sau sfaturi le ascult bucuros sa nu fac vreo tampenie. daca imi reuseste schimbu si simt vreo diferenta am sa postez. salut! eu am schimbat de curand simeringurile si sincer a fost mai usor decat m-am asteptat, tinand cont ca nu sunt de domeniu, cum a zis cineva intr-un post mai sus, trebuie doar sa fii atent, mai ales cand bagi simeringul nou sa nu zgarii metalul sau sa deteriorezi simeringul. bafta! numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Ma minunez cand citesc pe hornet.it la forum si vad ca aproape toata lumea zice ca schimba uleiul la viespi la 12.000 de km, in afara de cei care se dau pe circuit. Pe circuit cica folosesc uleiuri racing care se schimba f repede, 3-4000 km. Unu zice ca are la Hornet 140.000 de km cu compresia la motor verificata si in regula si ca a urmat exact manualul. Altu cica are 230.000 de km, da nu mai stiu daca Hornet sau alta Honda. Zice unu ca Honda inainte sa scrie in manual testeaza motoarele la greu si 12.000 de km intre schimburi e limita inferioara, chiar si la 20.000 neavand nimic motorul. Insa si acolo, vanzatorii recomanda schimbul de ulei la 6000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Insa si acolo, vanzatorii recomanda schimbul de ulei la 6000 km. OOOO oare de ce? Ziceati ceva de filtre de ulei mai bune care sa retina particule mai mici, ce marci sau ce modele s-ar incadra? Eu am folosit pina acum doar champion, de fapt n-am gasit altul mai bun, mai era parca hilfo dar n-am incercat. pare interesanta cartea pe care ai pus-o o sa ma uit prin ea cand am timp. Am gasit o chestie pe situl valvoline despre uleiul de motor: http://www.valvoline.com.ro/default.asp?op...tart&idp=16 ndicativele API Putin dupa al II lea Razboi mondial, Institutul American de Uleiuri (API) a pus bazele unui sistem care a stabilit trei nivele de baza pentru uleiurile de motor: obisnuite, premium si de mare putere. In mod normal, trei nivele nu puteau acoperi toata paleta de aplicatii de la un vehicul obisnuit la camioane de mare tonaj. API a realizat intr-un final ca si alte variabile trebuia luate in considerare, cum ar fi tipul de motor si uzura sa. In 1952, API a lansat sistemul de clasificare. Sistemul API se raporteaza la doua clasificari generale : S pentru Service ( automobile clasice si camionete) si C pentru aplicatii comerciale ( echipament diesel clasic ). Subdiviziile lui "S" sunt : SA: Acesta este un ulei mineral simplu care nu contine aditivi inclus in lubrifiantii de inalta tehnologie astazi. Acest ulei a fost folosit prima data in 1920 si azi nu mai e folosit . SB: Uleiuri care contin inhibatori de uzura si oxidare pe langa inhibatori de coroziune. Acest ulei a fost folosit inainte de 1964 si a fost creat pentru automobile care faceau fata unor conditii moderate de mediu. Nu se mai foloseste astazi. SC: Aceasta clasificare a fost recomandata initial pentru automobilele din 1964-67 . Contine aditivi care controleaza rugina, uzura, coroziunea si depunerile in motor. De asemenea nu se mai foloseste SD: Lubrifiantii SD au fost recomandati pentru automobilele din anii 1968-70 si pentru vehicule de pasageri de dupa 1970. Acesta are acelasi pachet de aditivi ca si SC si il poate inlocui. SD nu mai este folosit astazi SE: Acesta categorie este recomandata pentru anumite automobile in 1971 si majoritatea celor din 1972. Acesta oferea mai multa protectie decat SD si era folosit si pentru motoare puternice. In timp a inlocuit SD, dar nu mai este folosit. SF: Recomandat in 1988 si pentru vehicule vechi. Acest ulei are proprietati anti-uzura puternice si mai multa stabilitate impotriva oxidarii decat SE. De asemenea nefolosit astazi. SG: Incadrarea SG a fost introdusa in 1989 si a combinat performantele lui CC (ulei folosit pentru motoare diesel turbo utilizate intens in conditii grele). A fost facut pentru motoare din 1993 si mai vechi; de asemenea nefolosit astazi. SH: Acum neexistent, a fost creat pentru motoare din 1996 si mai vechi. SJ: Introdus in 1996, aceasta clasificare este pentru toate motoarele automobilelor din 2001 si cele inca pe piata. SL: aceasta clasificare este pentru motoarele pe benzina functionale in prezent. Uleiurile SL siunt facute pentru temperaturi inalte, pentru a controla depunerile si a micsora consumul de combustibil. Unele sunt denumite si „conservatoare de energie’. In curand va aparea si categoria SM. Ei zic ca "cika" de asemenea nefolosit astazi,dar toate uleiurile lor de motociclete au acest indicativ. Pina la urma cum e? O fi facut articolul asta la misto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.