Sari la conținut

Accident Bucuresti 24.05.2010 - Policlinica Titan


bikeritza
 Share

Postări Recomandate

Eu am pus cazul concret de aici, cand masina nu avea niciun semn de circulatie. Cel putin nu vad niciunul in imaginile atasate. Deci?

In sectiunea 7 , art. 59 aliniatul 2, referitoare la circulatia in intersectii si obligatiei de a ceda trecerea din Legea 195/2002 zice asa...

 

"În intersecții, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligați să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează Âşi care circulă din partea dreaptă."

 

In cazul de fata, VW nu circula pe drumul cu prioritate, ci a efectuat o manevra de intorcere sau a intrat in intersectia de drumuri, din sens contrar motociclistului. In ambele cazuri, schimband directia de deplasare spre stanga, trebuia sa-i cedeze trecerea motociclistului.

 

Daca nu am fost destul de clar , imi mai caut cuvinte noi si revin. :lol:

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din pacate nu mai pot edita postul, dar spuneti-mi, in imaginea atasata de mine mai sus, cine are prioritate?
Asa se face virajul masinii in mod normal, ca in schema ta, pe banda 1 nu pe 2 sau 3. Se cedeaza celor din stanga si dreapta nu celor ce vin din fata si vor sa faca stanga. Masina asteapta acolo si da prioritate de dreapta la momentul cand se opreste pe sensul ei cu semnal pus, motocicletei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va contraziceti pe prioritati ca mancatorii de seminte in slapi despre ultimul cartonas galben acordat de un arbitru. In timpul asta Cavaleru are piciorul rupt si se joaca de'a fizica cu scripeti.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi se pare ca bucatica de drum dintre scuaruri poate sa "creeze" o strada astfel incat sa vorbim de o intersectie precum cea desenata de March. In realitate, VW efectua o intoarecere, nu un viraj. Mi se pare irelevant ca sensurile de mers sunt despartite de iarba si nu de linie punctata.

 

Regulamentul prevede la art. 125 ca "Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte Âşi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze Âşi să se asigure că din față, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul."

 

Chiar daca nu se vorbeste explicit de cedat trecerea, nu cred ca obligatia de a te asigura se poate traduce in alt mod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus cazul concret de aici, cand masina nu avea niciun semn de circulatie. Cel putin nu vad niciunul in imaginile atasate. Deci?

 

fast arrow, eu sunt dispus sa dau orice fel de test cu tine pe probleme de legislatie. Tu esti dispus sa recunosti ca ai gresit?

Nu sunt orgolios, daca ai dreptate da, scopul este sa intelegem situatia cat mai bine, nu sa am eu sau tu sau nea Gheorghe dreptate. In schema ta motociclistul cedeaza trecerea stanga si dreapta, cel din fata cu masina cedeaza dreapta pentru ca nu are nici un semn si da de dreapta apoi in viraj motociclistului daca acesta a iesit in intersectie. Daca vrei facem prinsoare, mergem la Udriste si intrebam acolo, vino cu schema. Daca castig eu depui permisul in caz ca il ai! Te bagi?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va contraziceti pe prioritati ca mancatorii de seminte in slapi despre ultimul cartonas galben acordat de un arbitru. In timpul asta Cavaleru are piciorul rupt si se joaca de'a fizica cu scripeti.. :lol:

Pai apasa pe butoane si lasa doar posturi cu "sanatate maxima" si " multa sanatate motociclistului" ca o sa-i treaca mai repede ranile. Plus ca lumea , din cate vad, are cunostinte suficiente cat sa nu mai fie nimic de comentat pe aici de acum incolo. ;)

 

Nu mi se pare ca bucatica de drum dintre scuaruri poate sa "creeze" o strada astfel incat sa vorbim de o intersectie precum cea desenata de March.

Prin intersecție se intelege "orice încruciÂşare, joncțiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spațiile formate de acestea" Articlul 6 din aceasi Lege 195/2002

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi o dati stanga dreapta cu prioritatile, dar uitati un lucru: CUI DRACU ACORZI PRIORITATE? Nu acorzi prioritate celor care circula pe contrasens intr-o directie de mers cu care tu nu te intersectezi. E logic, nu? Scrie si in lege chestia asta cand se defineste prioritatea. Daca in momentul patrunderii motocicletei in intersectie, nu era nicio alta masina cu care sa se intersecteze... atunci culpa e a soferului, care nu s-a asigurat cand a intors. Pai daca omu era oprit acolo de 5 minute!? Intra in el?

 

Este un caz discutabil; probabil se va dezbate vinovatia in instanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sustinerea unei afirmatii prin multe semne de intrebare si exclamare nu te face sa ai dreptate. Interpretarea corecta a codului rutier te face sa ai dreptate.

 

Afirmatia mea nu este sustinuta de semnele mele de exclamatie, ci de CODUL RUTIER.

 

 

 

Schita postata de tine nu este aceea a locului cu pricina. Daca din directia de unde a venit masina era tot straduta ar fi avut semnul de cedeaza. Asa era doar un scuar, insa acest lucru nu il face pe sofer nevinovat, fiind vorba de manevra de intoarcere, cu aceleasi reguli de acordare prioritate.

 

 

 

Acelasi tip de intersectia am si cand ies de la mine de pe strada (str. Zizin, care da in Calea Vitan) si sunt extrem de multi dobitoci care fac accident pe acelasi considerent, neacordand prioritate de dreapta celor care ies de pe Zizin, pe principiul ca”au intrat 1 m in drumul cu prioritate” .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sectiunea 7 , art. 59 aliniatul 2, referitoare la circulatia in intersectii si obligatiei de a ceda trecerea din Legea 195/2002 zice asa...

 

"În intersecții, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligați să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează Âşi care circulă din partea dreaptă."

 

In cazul de fata, VW nu circula pe drumul cu prioritate, ci a efectuat o manevra de intorcere sau a intrat in intersectia de drumuri, din sens contrar motociclistului. In ambele cazuri, schimband directia de deplasare spre stanga, trebuia sa-i cedeze trecerea motociclistului.

 

Daca nu am fost destul de clar , imi mai caut cuvinte noi si revin. :lol:

Eu as zice ca ar fi bine sa cauti putin in Codul Rutier. Nu de alta, dar vei vedea acolo cam in ce ordine se respecta regulile si semnele de circulatie (hint: cedeaza trecerea iti anuleaza prioritatea "mai tare" decat regula virajului la stanga).

Asa se face virajul masinii in mod normal, ca in schema ta, pe banda 1 nu pe 2 sau 3. Se cedeaza celor din stanga si dreapta nu celor ce vin din fata si vor sa faca stanga. Masina asteapta acolo si da prioritate de dreapta la momentul cand se opreste pe sensul ei cu semnal pus, motocicletei
Imi place ca se inventeaza noi reguli de circulatie, fara a se aduce si citate din lege in sprijinul afirmatiilor respective. Dar, vezi ce i-am spus lui TARKA.

 

Ca idee:

Art.59. - (1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.

(2) În intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stânga sunt obligati sa acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta.

(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.

 

Daca iei aliniatul 3 si il aplici la cazul de fata: drumul de pe care venea motociclistul avea cedeaza trecerea; drumul de pe care venea autoturismul nu avea niciun semn de circulatie, din cate vad. Cam ce prioritate de dreapta ar trebui sa acorde autoturismul? Nu doar celor de pe drumul semnalizat (nesemnalizat) identic?

 

Eu sunt de acord ca acolo ar trebui un cedeaza trecerea si pentru intoarcere, dar cata vreme nu este, motociclistul este vinovat, strict din punct de vedere legal.

 

Nu tin cu soferul VW, doar spun cum cred ca se va interpreta situatia in cazul nostru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai contraziceti, fiindca pana cand nu apar rezultatele privind vinovatia, nimeni nu stie exact cine are dreptate si cine nu. Fiecare isi sustine punctul de vedere , cunostintele de legislatie pe care le are, insa doar dupa ce se stabileste vinovatia vom sti SIGUR cine a gresit.

 

Pentru Cavaleru, sper sa te faci bine cat mai repede !!

O zi buna tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va contraziceti pe prioritati ca mancatorii de seminte in slapi despre ultimul cartonas galben acordat de un arbitru. In timpul asta Cavaleru are piciorul rupt si se joaca de'a fizica cu scripeti.. :lol:
Imi pare rau pentru Cavaleru, insa consider ca orice accident trebuie sa aiba si o morala si incerc sa invat din fiecare cate ceva. Si cred ca o discutie de genul asta e mai importanta si mai productiva decat 50 de pagini pline cu "sanatate motociclistului", "moarte conservarilor". Cu atat mai mult cu cat sunt sigur ca nu exista prea multi care sa-i doreasca boala si rau motociclistului.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand sanatate rider-ului....

Cat despre stabilirea vinovatiei.....o speta interesanta; intoarcerea este interzisa in intersectie, iar semnul de cedeaza trecerea te obliga sa acorzi prioritate vehiculelor care se deplaseaza pe ambele sensuri :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici auto nu era pe drum cu prioritate.... isi pierduse prioritatea cand a facut stanga sa intre in scuar..... deci era in acceeasi situatie cu cavaleru....

 

Auto trebuia sa dea piroritate de dreapta... E ca si cum strada de pe care a venit cavaleru s-ar fi continuat peste bulevard :lol:

 

De acord cu tine 100%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua situatii

1. Cand intorci de pe un sens pe altul in scuar, fara strada laterala pe partea unde intorci, deci fara a fi intr-o intersectie de strazi. Aici te bagi prin partea stanga a scuarului opresti si te asiguri din dreapta, dai prioritate dreapta, semnal stanga inainte cu 50 metri si il iei dupa viraj si intorci pe prima banda ( care mai mereu e plina de masini, deci te duci in ast caz pe a doua de nevoie, nu pe prima cum este legal, cand este cazul).

2. De fapt acest caz 2 este cel de fata al acestui acciident si s-a vorbit pe unde si cum se face intoarcerea, prin dreapta centrului imaginar al intersectiei. De aici decurg urmatoarele: unde incepi intoarcerea si unde dai prioritate la intersectia cu bulevardul(dreapta) si cui ii cedezi trecerea in viraj (motociclistului), caci tu schimbi directia de deplasare, nu el circuland pe sensul lui inainte, iar tu la schimbarea directiei de deplasare pierzi fata de el prioritatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam ce prioritate de dreapta ar trebui sa acorde autoturismul?

La schimbarea directiei de mers SPRE STANGA !!! :lol:

Sa moara bicu...am plecat de aici. :wave:

Este clar, trebe sa invat sa merg cu picioarele pe sa. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La schimbarea directiei de mers SPRE STANGA !!! :lol:

Sa moara bicu...am plecat de aici. :wave:

Este clar, trebe sa invat sa merg cu picioarele pe sa. ;)

Prietene, mai scriu inca o data, poate nu ai vazut:

(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.

Masina nu are niciun indicator, deci drumul sau e prioritar fata de cel semnalizat cu cedeaza trecerea. Ah, virajul la stanga se asimileaza regulii prioritatii de dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@March - nu exista asa ceva ce zici tu: "cedeaza e mai puternic decat nimic".

In desenul pe care l-ai figurat tu lipseste cu desavarsire drumul cu prioritate, intr-o intersectie de 2 drumuri intotdeauna exista un drum cu prioritate si altul fara. Nu exista 2 drumuri cu prioritate sa se intalneasca intr-o intersectie, sau cum reiese din desenul tau ca in intersectia ta de 4 "jumatati" de drumuri 3 jumatati au "prioritate" :lol: - nu exista asa ceva. Intotdeauna intr-o intersectie exista 2 "jumatati" cu cedeaza, daca nu sunt opuse atunci sunt alaturate sau cum or fi ele, un lucru e clar 2 jumatati de intersectie au cedeaza si 2 au prioritate.

 

In cazul de fata, da, privit ca o intersectie clasica, da cel cu auto trebuia sa acorde prioritate de dreapta celui cu motocicleta, asta e mai mult decat clar, dar, depinde unde a avut loc intalnirea celor 2, si eu cred ca exista 2 situatii.

 

Fac si eu 1 desen, dar oricum as desena-o rezulta ca astfel de intersectie nu are nici o logica, e o mare porcarie, si revin la ce am zis mai la inceput, din capul locului acolo manevra executata de motociclist nu ar trebui permisa. Faci frumusel dreapta si la urmatorul scuar intorci.

post-7046-1274793479_thumb.jpg

 

In poza de mai sus, daca impactul a avut loc in pozitia in care am desenat eu ca ar fi masina si moto, nu se poate considera ca masina deja era repusa in trafic si moto ar fi trebuit sa ii acorde prioritate ca si cum aceasta ar circula pe drumul cu prioritate? (ma refer la bulevard)

 

Situatia 2 ar fi daca impactul ar fi avut loc mai sus undeva in imagine, mutand putin mai sus, in scuar, cum naiba atunci a ajuns cel cu masina sa il loveasca in partea stanga??

De aia zic ca e o mare porcarie, acolo nu ar trebui sa fie permisa taierea bulevardului pentru a face la stanga si cu asta basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Din pacate triunghiul ala cu varful in jos spune ca trebuie sa acorzi prioritate tuturor, mai putin celor care au acelasi semn si care vin din stanga ta. Masina nu avea un asemenea semn, deci legal motociclistul trebuia sa ii acorde prioritate si daca facea opturi - asta e legea, nu comentez ca e buna sau rea. Masina nu avea prioritate fata de nimeni implicit, dar semnul ala pe care il avea motociclistul il obliga sa ii acorde prioritate chiar si masinii care intoarce - nu exista prioritate de dreapta cand ai cedeaza trecerea decat daca si celalalt are acelasi semn si e mai in stanga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa imi dau si eu cu parerea. Daca motociclistul avea cedeaza trecerea atunci semnul ala nu se aplica cumva si celor din scuar? Eu stiu ca daca ai cedeaza trecerea apoi cedezi trecerea, nu conteaza ca altul face viraj la stanga. Oricum si daca gresesc, eu tot la fel as face mai ales pe motor, ca pana una alta e in joc pielea mea si nu ma incalzeste cu nimic sa am piciorul rupt si cu dreptatea in mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
De aia zic ca e o mare porcarie, acolo nu ar trebui sa fie permisa taierea bulevardului pentru a face la stanga si cu asta basta.

 

Ai dreptate. Dar o sa vina Nightwolf si o sa spuna ca administratorul drumului nu are nici o obligatie sa puna indicator ca sa oblige pe cei ce ies de pe straduta sa vireze dreapta, asa ca nu il pune si oamenii isi rup picioarele in accidente stupide in care trebuie sa stai cu legea in mana sa studiezi chichitele ca sa afli cine are prioritate si cine nu. Iar pe strada nu ai timp de asa ceva.

Mesaj completat

@March - nu exista asa ceva ce zici tu: "cedeaza e mai puternic decat nimic".

Ba da, cine are semnul ala cedeaza tuturor celor care nu au acelasi semn si nu vin din stanga.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde mai exact este locul accidentului, dupa policlinica imediat sau unde ? Vreau sa trec pe acolo si sa vad exact cum este desi am inteles in mare, dar vreau sa imi fac o idee la fata locului, ma intereseaza unde trebuia sa se incadreze masina pentru stanga, de aici rezultand restul. Pare destul de lat scuarul ala. Cat este de la piata Salajan pana acolo? O statie... doua...? Inteleg ca este pe partea policlinicii...cavd vii de la piata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E superlejera taierea bulevardului acolo, daca ai putintica rabdare. Stau, practic, pe Rotunda si n-am avut nicio jena niciodata sa ies spre stanga.

Pe de alta parte in strapungerea aia din scuar sunt niste marcaje care te obliga la o anumita trasa si cand intorci si cand iesi din Rotunda si faci stanga. Si daca n-ar fi permise traversarile prin strapungerile din scuar, unii ar trebui sa faca km. intregi ca sa o poata lua spre Titan iesind de pe stradutele alea.

Nu ma pronunt in legatura cu accidentul, il astept pe Cavaleru sa ne povesteasca. Nu de alta, dar am citit p-aici niste teorii si niste reguli de circulatie de te doare capu'... Oricum, prezenta semnului de cedeaza acolo il lasa sigur fara permis, indiferent cum s-a intamplat.

Sanatate si recuperare rapida si mai ales completa.

 

@fast arrow: cum vii dinspre Titan spre Salajan prima straduta la dreapta dupa semaforul din dreptul Poloclinicii Titan.

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

Ba da, cine are semnul ala cedeaza tuturor celor care nu au acelasi semn si nu vin din stanga.

Bine daca exista un cedeaza mai "puternic" decat "nimic" , atunci spune-mi daca exista asa ceva si totodata cine are prioritate :lol:

post-7046-1274795635_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...