zu1u Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 Am facut si eu schimbul de ulei personal pentu experienta si avand in vedere ca a fost prima data a iesit perfect, cel putin asa credeam. Insa acum am observat dupa cam 800Km si mai bine de o luna ca in jurul surubului din cadru este ud, am sters zona cu o carpa si am asteptat.. s-a udat la loc, problema este evidenta.. scapa ulei. Eu cand am efectuat schimbul nu am observat vre-o neregula, adica nu cred ca curgea ca am verificat. O potentiala problema ar putea sa fie faptul ca am folosit alt surub in cadru decat cel care era initial si acesta fiind putin mai lung am pus doua saibe de metal de strans s-a strans la maxim insa CURGE. Deja am mai pus cam 400ml in completare de ulei ca sa fiu sigur ca am destul. Intrebarea ar fi ce-mi recomandati tinand cont de faptul ca nu prea vreau sa arunc inca uleiul din ea? Ma gandeam sa schimb o shaiba si sa pun una sau mai multe de cauciuc, asta in timp ce curge uleiul incercand sa pierd cat mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 De ce ai folosi alt surub? La ala care l-ai dat jos era dus capul sau ce? Cauta unul pe aceeasi lungime, si apoi cauta saiba de cupru. Alea le schimbi la fiecare schimb de ulei, ca se deformeaza si nu mai potrive cand le pui la loc. Si vezi ca suruburile astea se strang cu cheie dinamometrica, daca in manual scrie 20Nm apai 20 tre sa strangi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 (editat) Eu nu am schimbat niciodata saibele alea si n-am pierdut niciun strop (4 sau 5 schimburi cred). Ideea e sa folosesti un surub cat de cat compatibil. Aceeasi lungime, de preferat. Si saiba de cupru. Presupun ca e 12le(13le?) de jos care se sficuieste/rotunjeste intr-o veselie daca nu folosesti unelte de calitate. Cumpara unul de la louis (magnetic) -- eu asa am si sunt foarte multumit (max 20 lei). Chiar te poate anunta inainte sa apara probleme la motor (urme de pilitura pe el, etc), mai ales ca la SLR schimbi DES uleiul. Orice ai face, nu baga surub chior de la magazinu de suruburi, ca alea sunt cam proaste si ruginesc (vazut cu ochii mei). OEM nu pot recomanda, ca e si scump si nici nu face mare branza. Altceva NU recomand. Surubu de la louis vine si cu saiba de cupru. Cat despre strans, e ok si fara dinamometrica. Totu e sa nu ii iasa ochii la suburu ala, saracu de el. Strans, da nu omorat Si sa nu te puna sfantu sa bagi surub de otel si sa strangi de-l ia dracu, ca f*ti filetu din motor (sau, mai rau, din cadru) si te-ai rupt in fericire. Editat Mai 30, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 30, 2010 Autor Share Postat Mai 30, 2010 (editat) surubul vechi avea capul varza si nu-l mai am acum ca sa vad lungimea exacta, cat despre surubul magnetic un cod de pe louis ar fi binevenit saibe de cupru o sa trebuiasca sa cumpar ca nu am ahh da, surubul actual e un surub normal, banuiesc ca din otel Mesaj completat banuiesc ca surubul asta ar fi ceea ce am eu nevoie, ca sa fiu sigur este vorba despre surubul DIN CARDU nu cel de jos de la motor CODUL 10002912 Editat Mai 30, 2010 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 daca ai schimbat surubul si n-ai pus saiba de cupru, e de asteptat sa curga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 30, 2010 Autor Share Postat Mai 30, 2010 (editat) problema cea mai mare e ca acum ma grabesc sa rezolv problema cat mai ieftin si mai repede posibil, ma tenteaza sa pun niste saibe de cupru daca asta ar rezolva-o pana la urmatorul schimb ar trebui sa aibe ceva particularitati saiba sa fie mai ingusta, adica sa nu fie mult material in jurul gaurii? Editat Mai 30, 2010 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 am patit si eu la TA-ul meu si era o fir de nisip mai mare pe saiba , in rest nu prea ai ce sa ii faci . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 Mai ai surubul vechi? Cumva un M14 (desfaci cu cheie de 14mm) cu pas de 1.5 (distanta in mm intre doua spire ale surubului)? Codul Louis nu e bun, ala e pt un surub M12 (cel de JOS din blocul motor). Cred ca 10002914 e codul potrivit. Surubul original era de 14, nu? Daca da, sigur pasul era de 1,5 (asa e la Honda, Yamaha, BMW, etc). 1,25 gasesti doar la Suzuki si eventual dubiosenii. Daca vrei sa rezolvi urgent, gasesti pe cineva care dezmembreaza (si e dispus sa iti dea doar surubu din cadru, cu saiba cu tot). Surubu de la louis e 5e cu totu. Cand il schimbi, o sa trebuiasca sa scurgi uleiul (din rezervorul superior). Recomand un bidon de 5L de apa plata, taiat pe jumate (curat si uscat, bineinteles). Scurgi in el, pui surubu' nou cu saiba cu tot, strangi cum trebe si torni la loc pe sus uleiul scos din motor (palnie recomandata ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 30, 2010 Autor Share Postat Mai 30, 2010 aparent pentru codul 10002914 nu e trecuta si honda slr, insa surubul e de 14 la cap, nu stiu pasul as cumpara si surubul insa sa-l gasesc undeva pe stoc sa-l iau imediat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 (editat) Cumva un M14 (desfaci cu cheie de 14mm) cu pas de 1.5 That can not be M14. Cel mult M10. Nu capul se masoara la suruburi, ci diametrul filetului. Editat Mai 30, 2010 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 30, 2010 Autor Share Postat Mai 30, 2010 (editat) surubul de sus de la cadru sigur merge cu cheie de 14 si tind sa cred ca cel de jos era cu 12 fi-ul banuiesc ca e cam de 10 Editat Mai 30, 2010 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Doua lucruri importante: Nu pune ulei in motor fara sa verifici nivelul. Si daca ai mai mult ulei in baie poate fi daunator. Daca gasesti saibe care nu sunt de otel inseamna ca de cele mai multe ori sunt saibe de etansare (aluminiu, cupru) pentru ca sunt dintr-un metal moale in rest cred ca te descurci ca nu e foarte complicat. Doar citirea nivelului cu joja e mai anevoioasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 31, 2010 Autor Share Postat Mai 31, 2010 am verificat uleiul inainte sa torn si era in partea de jos a distantei dintre upper si lower, cam la 1 sfert de lower in principiu o sa schimb saibele sa vad ce se intampla asta pana gasesc un surub din ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
best_biker09 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Mai ai surubul vechi? Cumva un M14 (desfaci cu cheie de 14mm) cu pas de 1.5 (distanta in mm intre doua spire ale surubului)? Codul tu esti sigur ca surubul ala se desface cu cheia de 14? M14 inseamna metric 14. in mod normal surubul ala ar trebui sa se poata desface cu cheia de 19mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 31, 2010 Autor Share Postat Mai 31, 2010 daca ma intrebi pe mine, eu sunt sigur ca se desface cu cheia de 14, nu-s eu cel mai istet mecanic, dar atata lucru stiu ma mai gandeam sa infasor surubul cu niste banda de teflon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) Ok, confuzie din partea mea la faza cu M14 si 14mm. Scuze. Ceea ce stiu sigur. Surubul cu codul 10002912 ( M 12 x 1,5 ) are capul de 12mm si este surubul de scurgere de la motor (in spatele pedalei) pt Honda Dominator (asta am eu pe motor acum si sunt 100% sigur de cele scrise pana aici). De aici si din faptul ca surubul din cadru are capul de 14mm deduc compatibilitatea codului 10002914 ( M 14 x 1,5 ) cu surubul de scurgere din cadru. Rog pe cei cu mai multa experienta la Dominator sa confirme sau sa infirme. Ma interesez si revin cu informatii. Editat Mai 31, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victora$ Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 nu infasura surubul cu banda de teflon .ideea asta e buna la instalatiile sanitare,la motocicleta incerca sa faci lucrul ca la carte,asta daca iti pasa de motorul tau.daca vrei o solutie rapida cauta saiba de cupru pe la magazinele auto,chiar si de camioane.daca nu gasesti,asta e,dar nu incerca metode "neortodoxe" s-ar putea sa regreti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
best_biker09 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Ok, confuzie din partea mea la faza cu M14 si 14mm. Scuze. Ceea ce stiu sigur. Surubul cu codul 10002912 ( M 12 x 1,5 ) are capul de 12mm si este surubul de scurgere de la motor (in spatele pedalei) pt Honda Dominator (asta am eu pe motor acum si sunt 100% sigur de cele scrise pana aici). De aici si din faptul ca surubul din cadru are capul de 14mm deduc compatibilitatea codului 10002914 ( M 14 x 1,5 ) cu surubul de scurgere din cadru. Rog pe cei cu mai multa experienta la Dominator sa confirme sau sa infirme. Ma interesez si revin cu informatii. m-am uitat pe louis....si ai dreptate...ala e un surub cu cap hexagonal special M12->12mm, M14->14mm. asta inseamna ca eu nu am surubul original.....la mine e M14 si se desface cu cheia de 19mm(adica e un surub obisnuit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Eu nu pot sa inteleg ce legatura are un surubul de la cadru cu schimbul de ulei! Are rezervorul de ulei in cadru? Ca la Buell (in bascula)? Scuzati-ma daca sunt nepregatit !!! Ch()p Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 m-am uitat pe louis....si ai dreptate...ala e un surub cu cap hexagonal special M12->12mm, M14->14mm. asta inseamna ca eu nu am surubul original.....la mine e M14 si se desface cu cheia de 19mm(adica e un surub obisnuit) Acolo unde scrie pe lous "M12x1.5, Gewindelänge inkl. Dichtring: 12 mm" se refera la surub metric 12 , pas de 1.5 si lungimea filetului cu tot cu saiba 12mm, nu zice nimic de dimensiunea hexagonului dar in general e mai mare decat diametrul surubului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Eu nu pot sa inteleg ce legatura are un surubul de la cadru cu schimbul de ulei! Are rezervorul de ulei in cadru? Ca la Buell (in bascula)? Scuzati-ma daca sunt nepregatit !!! Ch()p Iarta-ma dar daca nu te pricepi, de ce postezi? Ca sa iti raspund: da, rezervorul de ulei e in cadru. Acolo unde scrie pe lous "M12x1.5, Gewindelänge inkl. Dichtring: 12 mm" se refera la surub metric 12 , pas de 1.5 si lungimea filetului cu tot cu saiba 12mm, nu zice nimic de dimensiunea hexagonului dar in general e mai mare decat diametrul surubului. A zis cineva ca scrie pe louis ca are capul de 14mm sau 12mm? Eu doar l-am comandat (anu trecut, surubul M12x1.5, adancime cu saiba de 12mm) l-am montat odata si l-am tot dat jos si pus la loc la fiecare schimb de ulei de atunci. De fiecare data cu hexagon de 12mm. Una peste alta nu am reusit sa gasesc un domi dezmembrat la care sa verific filetul surubului din cadru (similar la cod cu cel de slr sau vigor). Eu abia am schimbat si parca n-as sta sa scurg si sa torn la loc uleiul doar s-o lamuresc cu un filet. Daca al tau e de M14 (grosimea partii filetate e de 14mm), comanda de pe louis M14x1.5 si aia e. Vezi tu pe urma daca are cap de 14, 19, 23 sau 77. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Iunie 1, 2010 Autor Share Postat Iunie 1, 2010 pai azi am scurs uleiul si am schimbat saibele am pus una de inox una de bronz si una dintr-un material mai moale cam ca pielea dar destul de dur pentru etansare sper sa tina, o sa verific si care e diametrul surubului, a partii cu filet si daca se potriveste cu ce e pe louis o sa fac comanda multumesc tuturor pentru raspunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 mai bine da-i cu CALTI...e ff ieftin.. (crek merge..) CAT SE POLEMIZEAZA PE TEMAI UNUI SURUB... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 pai azi am scurs uleiul si am schimbat saibele am pus una de inox una de bronz si una dintr-un material mai moale cam ca pielea dar destul de dur pentru etansare sper sa tina, o sa verific si care e diametrul surubului, a partii cu filet si daca se potriveste cu ce e pe louis o sa fac comanda multumesc tuturor pentru raspunsuri Imi pare rau sa te dezamagesc dar nu o sa tina nici asa. Trebuie sa ai doar o saiba intre surub si cadru. Sau daca ai mai multe, sa fie toate din material moale, sau una lata de cupru. Eu nu inteleg, de ce nu pui mana pe un bomfaier si o menghina si o pila si scurteaza acel surub in loc sa pui 30 de saibe pe el. Taie surubul la lungimea care trebuie, pileste capatul ca sa poata fi infiletat usor, pune o saiba de CUPRU si gata. Cu 30 de saibe nu o sa tina in veci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Iunie 2, 2010 Autor Share Postat Iunie 2, 2010 pentru ca surubul este prea dur ca sa il pot taia cu bomfaierul, cel putin cu panzele pe care le am, nu am gasit saibe de cupru deloc singurele pe care le am sunt prea mari nu toata lumea are un magazin hornbach in curte ma descurc si eu cu ce am, daca are cineva saibe de cupru de 10 sau un surub mai scurt cu cea mai mare placere ma deplasez sa vi le cumpar Mesaj completat ca o completare de aseara pana acum nu a curs inca.. mai tarziu o sa dau si o tura cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.