Fulguletz Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) P.S.: Daca v-ar fi murit un prieten, ati mai fi la fel de incisivi? Daca ati vedea cum se scurge si ultima picatura de viata din el, ati mai avea sufletul sa vorbiti asa? da, exact la fel. am vazut prieten omorand in oras copil pe trecerea de pietoni ca avea 150 la ora. acelasi prieten s-a facut praf tot cu 150 la ora in oras ca unu nu l-a vazut ca are viteza asta si i-a intors in fata, si nici atunci nu mi-a fost mila. si nu, nu o sa imi fie mila de cineva care merge la extrem, pentru ca el accepta niste riscuri cand face asta, nu asteapta sa-l compatimim noi. daca e inconstient si nu stie ce-l astepta la viteza aia sa stea acasa, nu sa astepte lacrimi de la noi, si sa zicem bine ba, mai mergi asa. hai ... mai repede, mai repede. voi nu faceti diferenta intre accident 100% din cauze externe, si accidente cum e asta cautat de pilotul motocicletei. ps beatrice, ia zi, tiristul asta trebuia sa-mi dea prioritate nu ? ca doar eram zmeu si veneam cu viteza, conform teoriei tale ? itzi spun eu ... nu, de aia am si franat. dar in romania nu se stie ce e aia prioritate. exista decat aia de smecher. Editat Iulie 1, 2010 de Fulguletz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 ma uit p-aci si nu pot intelege. e atat de simplu s-o patesti indiferent de viteza. ce nu va e clar ? va e firca si o ardeti pt autosugesite ca daca mergi incet nu patesti nimic? va credeti mai rezistenti ca altii? nu va e rusine sa comentati aiurea? cei care sustineti echipamentele...cat ditre voi aveti orteze si nu protectii de plastic de (cuvant urat)? cei care sustineti viteza redusa....cum dracu de se face ca aveti motoare peste 400 cmc? bagati cumva ture intergalactice sau aveti un popou sensibil si/sau preconceptii megalomane? cei care suteti experti in caroserii si deformari....castigati sub 5000 de euro pe luna? sut companii care v-ar da +10 mii daca suteti intr-adevar precisi. sunteti buni? puteti invata pe altii? scolile de soferi au nevoie de instructori dedicati sau puteti fi colaboratori. etc. rog exceptiile sa ma scuze da-s o gramada care au motoare doar ca sa-si demonstreze ca pot si ei insa.... cand ies cu motoru' (adica zilnic) ori merg foarte incet si nu-s atent la drum ca sa admir ceva, ori il pilotez da....si daca e sa mor abtine-te jigodie ca ma jur ca pot sa te pun in cap daca te aflu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 "Donsorule", daca esti din Bucuresti, te invit in orice zi, sa-ti arat o urma de ~4m de cauciuc.Am blocat ambele roti si m-am dus asa vreo 4m... MOTOCICLISTULE! Din cate stiu eu, este aproape imposibil fara sa te imprastii. Roata fata bolcata=buff in 99% din cazuri. Am mai scartzait-o eu, dar s-o blochez fara sa cad... nu cred ca se poate. Scuze de offtopic, dar ea a inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 daca eu nu pot nu poate nimeni!!!! (cuvant jignitor) aia de fac stunt is de pe alta planeta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzache Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 1. O motocicleta nu poate fi controlata daca roata fata nu se invarte. In miscare, o motocicleta in pozitie verticala este intr-un echilibru stabil, ceea ce inseamna ca, in lipsa oricaror forte externe, isi va pastra pozitia de echilibru iar daca este scoasa din starea de echilibru (in anumite limite) motocicleta va reveni la pozitia verticala. Asta se datoreaza constructiei motocicletei si nu se mai intampla daca roata fata nu se invarte. 2. Faptul ca mergi 1, 4 sau 18 metri cu roata fata blocata depinde de viteza pe care o ai. Un om (fie el si campionul mondial la MotoGP) NU POATE controla o motocicleta cu roata fata blocata, iar timpul de la blocarea rotii pana la dezechilibrarea ireversibila a motocicletei nu depaseste cateva zecimi de secunda. Cine afirma ca poate controla o moticicleta cu roata fata blocata, ori minte, ori are impresia ca are puteri supranaturale (magie probabil). 3. Urma de franare nu inseamna ca roata era blocata. Cauciucul lasa urma si daca nu aluneca 100%. Dar tinand cont ca de cele declarate (nu cred ca exista motive sa minta) si anume ca se vede urma de franare pe roata, atunci se poate concluziona ca roata era intradevar blocata. Oricum, se vede diferenta pe asfalt intre urma de franare cu roata blocata si urma de franare fara blocarea rotii. 4. Acum, in functie de cat de multe sunt acele zecimi de secunda de la blocarea rotii pana la caderea motocicletei, se poate estima o oarecare viteza. Dar este foarte subiectiv, motocicleta poate cadea dupa 1-2 zecimi de secunda sau dupa 5-6, in functie de starea de echilibru in care se afla si de multi multi alti factori. Un singur lucru este sigur... chiar luand si cazul limita in care reusea sa pastreze motocicleta verticala 5-6 zecimi de secunda, viteza ar fi fost de 110-120 km/h (18m in 0.6 secunde). Ceea ce corespunde cu declaratiile ca viteza nu era "supersonica". Si da, este o viteza rezonabila pentru un drum cu 2 benzi pe sens, in afara localitatii. 5. Toate cele de mai sus sunt niste calcule subiective, care pot foarte bine sa fie gresite... dar nu cred ca este nevoie de o viteza de impact mai mare de 100km/h pentru urmarile acestui accident. Parere personala, posibil sa nu fie asa - nu sunt expert nici in dinamica accidentelor nici in rezistenta materialelor. 6. Faptul ca soferul s-a asigurat sau nu nu are nici o legatura cu viteza motociclistului. Putea sa mearga si cu 240km/h si la o asigurare corespunzatoare, accidentul asta nu trebuia sa se intample. Acolo este drum drept, cu vizibilitate buna in ambele directii. Dureaza 2-2.5 secunde ca masina sa ajunga de pe banda 1 perpendicular pe banda 2 in manevra de intoarcere. Chiar si la astronomica viteza de 240km/h motociclistul s-ar fi aflat la maxim 150 de metri in momentul in care a inceput manevra de intoarcere. Putea sa-l vada foarte bine. De acord, exista si cazuri in care datorita vitezei prea mari nu ai cum fizic sa vezi motociclistul - in curbe de exemplu, si exista intersectii de genul asta cu vizibilitate mai mica de 50 de metri in ambele directii cand iesi in drumul principal - dar nu este o astfel de situatie. 7. DAR... dupa cum incearca una dintre "tabere" sa evidentieze, dupa un astfel de accident sa ajungi sa afirmi ca viteza nu conteaza, trebuie sa fi putin dus cu pluta. Exista intotdeauna posibilitatea ca cineva sa nu se asigure, sau sa nu fie in stare sa aprecieze corect viteaza sau distanta. Iar prin reducerea vitezei, in primul rand iti maresti timpul de reactie la eventualele situatii neprevazute, iar in al doilea rand micsorezi probabilitatea ca altii sa iti evalueze gresit viteza. Si nu in ultimul rand, desi nu viteza produce accidentul, este in cea mai mare parte responsabila de urmarile acestuia. 8. Legat de "incalcarea" liniei continue (sau a altor reglementari ale codului rutier)... pot sa accept ca exista oameni care nu au facut asta niciodata, dar imi este greu sa cred. Accidentul s-a produs nu numai pentru ca soferul a vrut sa intoarca pe linie continua, ci in principal pentru ca a facut asta fara sa se asigure, sau fara sa se asigure corespunzator. Iar daca este sa discutam care este mai grav, incalcarea legii prin depasirea vitezei legale (cu mult) sau incalcarea legii prin traversarea marcajului longitudinal continuu, este suficient sa cititi pedepsele aplicate pentru cele doua contraventii. Este mai mare sanctiunea pentru viteza - repet.. depasirea vitezei cu mult peste limita legala (mai mult de 50km/h). Iar in alte tari, diferenta de sanctiuni este si mai mare ajungandu-se chiar si la confiscarea autovehiculului. Oare de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djabula Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 R.I.P Radu Selaru,un tanar care a plecat prea devreme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 1. O motocicleta nu poate fi controlata daca roata fata nu se invarte. In miscare, o motocicleta in pozitie verticala este intr-un echilibru stabil, ceea ce inseamna ca, in lipsa oricaror forte externe, isi va pastra pozitia de echilibru iar daca este scoasa din starea de echilibru (in anumite limite) motocicleta va reveni la pozitia verticala. Asta se datoreaza constructiei motocicletei si nu se mai intampla daca roata fata nu se invarte. 2. Faptul ca mergi 1, 4 sau 18 metri cu roata fata blocata depinde de viteza pe care o ai. Un om (fie el si campionul mondial la MotoGP) NU POATE controla o motocicleta cu roata fata blocata, iar timpul de la blocarea rotii pana la dezechilibrarea ireversibila a motocicletei nu depaseste cateva zecimi de secunda. Cine afirma ca poate controla o moticicleta cu roata fata blocata, ori minte, ori are impresia ca are puteri supranaturale (magie probabil). 1. echilibru INSTABIL (echilibru stabil ai cand esti agatat de o bara de exemplu...adica centrul de greutate e sub punctul de spirijin) 2. nu se poate controla motoreta cu roata fata blocata dar asta NU nu inseamna ca si cazi. se poate merge stiva cu ambele roti blocate...la enduro cel putin ( oricum pe sosea sunt putine modele cu care poti bloca roata fata fara sa te arunce in cap. adica choppere-cruiser) restul....da stii in mare in teorie dar practica ne omoara aici pe forum. F=umg =300 km la ora. VINOVAT! CINE EU??? pai eu.... mai bine lasam corijentele la fizica ca doar a murit un om. daca nu e niciun sfat maret ca sa-i salveze pe altii o ciocnita ar fi mai uitla. fiecare de aici are peste 18 ani si destula putere de discernere incat sa-i fie clare lucrurile precum viteza. e enervant ca dupa ce mori nevinovat sa se gaseasca camarazi care sa o arda aiurea pe pormantul tau. CARE DE AICI E SIGUR CA NU VA FI IN ACEEASI SITUATIE (asta sau altele de p-aci)??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Duck Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 De ce vorbesti aiurea ? Am spus foarte clar, urma de derapaj era de la roata fata. Daca tu nu poti, asta e altceva. Se vedeau clar urmele de frana pe cauciucul din fata! Cum sa nu ma enervez cand repet de 17.000 ori ca nu a fost vorba de viteza foarte mare aici? In alta ordine de idei, DA, motocicleta nu a atins masina, deoarece a culcat-o inainte cu cativa metri de masina. Cat despre experienta si maturitatea mea, nu e cazul sa discutam aici. Ne dam cu parerea, discutam, invatam, dar nu sustineti lucruri pe care nu le puteti dovedi. multumesc Pune mana si sterge ce ai scris acolo si roaga-te ca soferul sa aibe un avocat foarte prost. Stii ce inseamna "a culcat motocicleta"? Inseamna pierderea controlului vehiculului. Asta inseamna ca accidentul nu s-a mai produs cu siguranta din cauza manevrei soferului, ci si din vina motociclistului. Asta inseamna pentru sofer: amenda si 3 luni fara carnet. Pentru familia motociclistului: nicio despagubire. Legal poate fi destul de usor sa demonstrezi de fapt nevinovatia soferului... mai ales ca motoreta nu a atins deloc masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djabula Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 nu cred ca mai are rost sa despicati firul in patru cu franarea si cu viteza.poate pentru unii pare imposibil sa franeze 18 m cu roata fata blocata,dar daca ati fi fost acolo sa vedeti urmele si de pe sosea si de pe cauciucul fata al motocicleteti atunci poate nu vi sar mai pare un lucru atat de imposibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Pune mana si sterge ce ai scris acolo si roaga-te ca soferul sa aibe un avocat foarte prost.Stii ce inseamna "a culcat motocicleta"? Inseamna pierderea controlului vehiculului. Asta inseamna ca accidentul nu s-a mai produs cu siguranta din cauza manevrei soferului, ci si din vina motociclistului. Asta inseamna pentru sofer: amenda si 3 luni fara carnet. Pentru familia motociclistului: nicio despagubire. Legal poate fi destul de usor sa demonstrezi de fapt nevinovatia soferului... mai ales ca motoreta nu a atins deloc masina. in aceeasi logica tu dai ideea apararii....grav nu e din fericie pt ca e o aberatie dar, preferi o ovatie decat sa te abtii....poate poate te areciaza cineva. vai spitzu nostru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzache Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) 1. echilibru INSTABIL (echilibru stabil ai cand esti agatat de o bara de exemplu...adica centrul de greutate e sub punctul de spirijin)2. nu se poate controla motoreta cu roata fata blocata dar asta NU nu inseamna ca si cazi. se poate merge stiva cu ambele roti blocate...la enduro cel putin ( oricum pe sosea sunt putine modele cu care poti bloca roata fata fara sa te arunce in cap. adica choppere-cruiser) restul....da stii in mare in teorie dar practica ne omoara aici pe forum. F=umg =300 km la ora. VINOVAT! CINE EU??? pai eu.... mai bine lasam corijentele la fizica ca doar a murit un om. daca nu e niciun sfat maret ca sa-i salveze pe altii o ciocnita ar fi mai uitla. fiecare de aici are peste 18 ani si destula putere de discernere incat sa-i fie clare lucrurile precum viteza. e enervant ca dupa ce mori nevinovat sa se gaseasca camarazi care sa o arda aiurea pe pormantul tau. CARE DE AICI E SIGUR CA NU VA FI IN ACEEASI SITUATIE (asta sau altele de p-aci)??? Off Topic: Citeste cu atentie. Motocicleta se afla in echilibru stabil IN MISCARE, nu static. Am scris si ce inseamna echilibru stabil. Daca nu crezi, incearca practic. Te duci intr-o parcare mare, goala... la o viteza rezonabila eliberezi ghidonul. Motocicleta isi va pastrea starea de echilibru. Daca apesi usor ghidonul intr-o parte, motocicleta se va inclina si va vira. Daca il eliberezi, va reveni singura la pozitia verticala. Sau, poti observa chestia asta fara nici un risc, cautand pe youtube niste filmulete din curse moto in care s-a intamplat ca pilotul sa cada de pe motocicleta in curba iar motocicleta sa-si continue drumul indreptandu-se singura. Asta inseamna ECHILIBRU STABIL. Referitor la corijentele la fizica.. nu prea am inteles ce vrei sa spui... Referitor la mersul cu roata blocata.... nu am mers pe enduro niciodata, desi am urcat pana in Bucegi cu motocicleta de strada de la profil. Dar indiferent de tipul motocicletei, de suprafata de rulare, etc.. principiile fizice raman aceleasi. Nu poti controla motocicleta cu roata fata blocata. Iar daca nu o poti controla, inseamna ca nu poti compensa dezechilibrul produs invariabil, iar asta inseamna ca vei cadea. Considerand ca nu eliberezi frana. Daca eliberezi frana suficient de rapid, roata va incepe sa se invarta si motocicleta se va echilibra singura. Referitor la legatura intre roata blocata si aruncat in cap... nu exista. Ca motocicleta sa se ridice pe roata din fata in timpul franarii, trebuie ca forta de frecare sa fie destul de mare (asta pe langa pozitia si ajutorul pilotului in distributia greutatii spre fata). Cu roata blocata obti in jur de 70% din forta de frecare maxima, insuficienta pentru a ridica motocicleta pe roata din fata. On topic: Nu l-am acuzat deloc pe motociclist. Parerea mea din postul comentat de tine a fost ca motociclistul avea o viteza rezonabila. Dupa parerea mea, in conditiile date, si anume cele 2-2.5 secunde timp de reactie pe care le-a avut motociclistul, nu cred ca putea nimeni sa faca altceva petnru a evita urmarile. Off topic din nou: @stege: avem deja doua posibilitati sa ne inscriem la cursuri de mers cu roata fata blocata. Edit: Nu a zis nimeni ca este imposibil sa franezi cu roata fata blocata. Este doar imposibil sa mai controlezi motocicleta astfel. In functie de viteza, urma aia de franare de la roata fata blocata poate sa fie si de 2 ori mai lunga. Dar daca frana nu este eliberata foarte repede, urmeaza invariabil o cazatura. Editat Iulie 1, 2010 de Tzache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
airman Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 R.I.P. kid, see u in the funny papers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yedutz Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Trist..R.I.P. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djabula Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 sa sti ca nu mi-i se pare imposibil 18 m sa blochezi fata....cand ma distrez o blochez la 20-30km/h si ma duc 3-4m cu fata blocata. Dar aia ii cand ma distrez, ma concetrez sa fac asta si ma pregatesc. O singura data nu am fost pregatit si cu fata blocata intr-o fractiune de secunda am fost jos...asta pe drum drept fara sa-mi iasa cineva in fata sa-l evit etc. etc. Deci da, 18m cu roata fata blocata se poate face lejer de cineva care stie...DAR...nici rossi nu cred ca poate 18m sa blocheze fata daca are o masina in fata si stie ca va intra in ea. Fara suparare dar parea mea este ca acei 18 m de frana fata se pot justifica doar de viteza pe care o avea motociclistul, pentru ca momente de genu nu cred ca ii cineva in stare sa tina motocicleta pe traiectorie. Asa ca pls nu mai marsati pe chestia ca avea 90-100km/h motociclistul, oricum nu conteaza cat avea ca si eu am mers cu viteze astronomice pe drumurile publice...ideea ii ca oricine isi da seama ca aici ii vorba de mult mai mult pentru ca la viteza aia motociclisul avea toate sansele sa reduca mult din viteza sa nu pateasca aproape nimica chiar daca era impact intre el si masina. eu nu am specificat nimic de viteza,putea sa aiba si 300,era vorba de urma de franare,care din alta parte nu avea de unde sa fie.cauciucul spate nu avea minic,asa ca de unde sa fie acea urma barbara de franare(atata timp cat cel fata era tocit bine de tot de la franare) de la contragreutati oare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) RIP Pune mana si sterge ce ai scris acolo si roaga-te ca soferul sa aibe un avocat foarte prost.Stii ce inseamna "a culcat motocicleta"? Inseamna pierderea controlului vehiculului. Asta inseamna ca accidentul nu s-a mai produs cu siguranta din cauza manevrei soferului, ci si din vina motociclistului. Asta inseamna pentru sofer: amenda si 3 luni fara carnet. Pentru familia motociclistului: nicio despagubire. Legal poate fi destul de usor sa demonstrezi de fapt nevinovatia soferului... mai ales ca motoreta nu a atins deloc masina. Bla bla bla..tu gandesti inainte de a spune ceva?Ai motocicleta?La profil se pare ca da Stii amice...atitudinea ta de conservar "undercover" te da in vileag oricum Ia spune si in clipul asta cine e vinovat?Ala din masina ca a taiat fata motociclistului sau motociclistul ca a culcat mobra inainte de a face poc cu conserva? Editat Iulie 1, 2010 de WickedAssHell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 @The Duck: Gresesti, si mai multe nu are rost sa spun. @Restu' cu calculele: da, sustin ca pot sa blochez roata fata pe o distanta mica, fara sa cad. Dar discutiile astea, despre cat de reisari sunt eu, tu sau altul purtati-le pe PM sau intr-un alt topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Eu nu stiu cum de nu-si dau seama cetatenii care dau sfaturi pe forum ca fiecare motociclist are accidentul lui. ? Cum o dai , tot nu iese , fiecaruia ii vine rindul . Poti sa mergi cum vrei , poti sa faci orice , soferii au un plan pt. fiecare dintre noi , de cind bagam cheia in contact , pina punem lantul pe roata , in fata blocului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Cea mai mare tampenie pe care o tot aud si vad ca se practica in continuare ca procedura standard de catre politie la stabilirea conditiilor in care s'a petrecut in eveniment este incercarea determinarii vitezei prin masurarea urmelor de frana... Urmele de frana apar doar daca roata (rotile) au fost blocate, in cazul ABS'ului sau a cuiva care STIE sa franeze, acestea practic sunt inexistente sau irelevante. La unul dintre putinele evenimente pe care le'am avut cand am atins cu oglinda un copil care a traversat strada in fuga, politiaii nu reuseau sa inteleaga cum am reusit sa opresc motorul in cca 10m FARA SA LAS NICI O URMA pe asfalt. Ca sa completeze raportul standard, au cautat niste urme mai vechi, pe langa zona evenimentului (care din calculele lor au indicat o viteza de 50km/h), pe care le'au fotografiat si le'au atasat la dosar... zicand ca alfel nu se poate!!!! In alta ordine de idei, tristul eveniment vad ca scoate din unii tot ce e mai rau... Sariti la beregata unii la altii de parca ati fi dusmani de o viata. NIMENI nu detine adevarul absolut cum nici in general nu exista VINA ABSOLUTA a unei singure parti implicata intr'un accident. Se pare ca unii chiar nu pricep, un accident prespune prin definitie un lung sir de conditii care au favorizat producerea respectivului eveniment si, foarte important, PE CARE NU L'A DORIT NIMENI in mod special. Putin mai multa condescendenta domnilor, macar ca un ultim omagiu adus unui suflet prea crud, plecat prea devreme dintre noi... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
|ucif3r Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 soferii au un plan pt. fiecare dintre noi , de cind bagam cheia in contact , pina punem lantul pe roata , in fata blocului. soferii astia...pleaca ei asa la drum vanand "biciclisti" Tu te auzi (citesti) ce zici? Auzi ...au un plan... Soferii astia nici dupa femei nu se mai uita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 1. echilibru INSTABIL (echilibru stabil ai cand esti agatat de o bara de exemplu...adica centrul de greutate e sub punctul de spirijin)2. nu se poate controla motoreta cu roata fata blocata dar asta NU nu inseamna ca si cazi. se poate merge stiva cu ambele roti blocate...la enduro cel putin ( oricum pe sosea sunt putine modele cu care poti bloca roata fata fara sa te arunce in cap. adica choppere-cruiser) restul....da stii in mare in teorie dar practica ne omoara aici pe forum. F=umg =300 km la ora. VINOVAT! CINE EU??? pai eu.... mai bine lasam corijentele la fizica ca doar a murit un om. daca nu e niciun sfat maret ca sa-i salveze pe altii o ciocnita ar fi mai uitla. fiecare de aici are peste 18 ani si destula putere de discernere incat sa-i fie clare lucrurile precum viteza. e enervant ca dupa ce mori nevinovat sa se gaseasca camarazi care sa o arda aiurea pe pormantul tau. CARE DE AICI E SIGUR CA NU VA FI IN ACEEASI SITUATIE (asta sau altele de p-aci)??? Offtopic: Pe majoritatea motocicletelor de tip chopper/cruiser ai in fata roata un pic mai lata ca la bicicleta (11-12cm) si orice frana brusca produce un efect de surub care te arunca obligatoriu de pamant chiar cu roti noi pe asfalt nou, iar cele care au roata groasa pe fata (de genul Intruder) au o masa enorma care greu mai poate fi redresata odata ce ai inceput sa te duci pe o parte. Roata fata poti sa o blochezi in conditii de siguranta pentru scurt timp doar la motocicletele ce au unghi foarte mic de atac al furcii (adica SS, strada si enduro cu roti de oras). Am vazut de mai multe ori lucrul asta la altii, mai rar pe strada si mai des la demonstratii de stunt si concursuri de liniute prin Bulgaria) dar respectivii erau destul de exersati astfel incat sa lase din frana pentru scurt timp ca sa re-castige controlul motocicletei. Ideea e ca tragi o frana brusca, intri in stoppie, si daca nu ai ABS trebuie sa ai deja format reflexul sa lasi pentru foarte scurt timp frana. Eu ce pot sa certific din proprie experienta e ca nu mai tin minte de cate ori am cazut pana m-am invatat ca daca blochezi roata fata pe cruiser sigur ai cazut, singura necunoscuta in cazul asta e pe ce parte cazi. Oricum aici motocicleta impricinata e R6 care are masa relativ mica si roata fata cam la fel de mare ca aia de pe spate - deci e una dintre cele mai bune motociclete de franat in spatiu ingust daca te pricepi si-ti iese manevra, asa ca eu as suspecta mai degraba faptul ca in una din primele replici pe aici Trotinel spune ca gumele erau cam opinci. Viteza marisoara (sa zicem peste 120) plus gume proaste plus lipsa de experienta in franat fac ca o motocicleta performanta sa franeze de 2-3 ori mai prost si eventual sa pice in timpul franarii. Oarecum on-topic: cred ca ar trebui sa ceara astia de la BPR sa se puna si acolo bordura pe mijloc sau butoaie cu apa sau gard de sarma sau alte tampenii (cam ca prin Otopeni) astfel incat taranul sa nu mai poata sa intoarca pe linie dubla continua fara sa-si strice jentile, ca altfel in Romania chestia aia cu "nu ai voie sa intorci peste linie continua" nu o sa se aplice practic prea in curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Recomand tuturor acest post. Poate o sa se mai calmeze spiritele pe aici.. /index.php?showtopic=91453 Atat de adevarat ... tot respectul pentru omul care a scris acel topic, desi e vechi de 3 ani, este asa de actualitate ... Inainte sa mai acuzati pe unul si pe altul sau sa mai dati cu R.I.P. uri, cititi BINE primul post din acel topic, ganditi-va un pic, si apoi postati pe la Accidente. Mai multi use m-au contrazis cu privire la frana fata - derapare de 18 m. Poate au dreptate, poate nu. Dar eu unul nu am vazut sau auzit de un motociclist care sa mearga cu roata fata blocata , sa lase urme defranare de 10 20 de metri, si sa mai fie in picioare (cu spatele da, cu fata ...bah). Va rog sa ma lamuriti sau sa-mi dati un link cu video demo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Desi aici e cam nepotrivita discutia despre frane, avand in vedere insa ca nimeni nu cunoaste exact conditiile in care accidentul s'a petrecut (probabil nici macar soferul care a intors pe linia continua) poate ca nu strica sa reamintim cateva lucruri despre franare, in special a rotii spate, de departe cea mai periculoasa comanda la dispozitia unui motociclist incepator si nu numai. In 99% din accidentele in care au fost implicati motociclisti si acestia din urma au avut timp de o oarecare reactie, franele nu au fost folosite eficient. La viteze mari, urmele lasate pe asfalt datorita blocarii rotii fatza sunt in general scurte, de doar cativa metri, fiind urmate mai mereu de caderea motocicletei. Urmele lungi de franare lasate de motociclete sunt in general datorate EXCLUSIV blocarii rotii spate, cauzate fie de lipsa de experienta, fie de reflexul format anterior pe autoturism. Blocarea rotii spate este singura situatie care lasa dare lungi pe asfalt, foarte lungi daca urma este dreapta (motorul a fost tot timpul tinut in echilibru) sau sensibil mai scurte si cu forma curbata sau serpuita daca motorul a intrat in oscilatii si care de obicei se termina cu "catapultare". In ambele situatii insa urmele relativ lungi de franare indica o foarte mica eficienta a franarii, care mai departe inseamna ca motociclistul nu a facut tot posibilul pentru a evita accidentul sau a scadea pe cat posibil gravitatea impactului inerent. Folosirea franelor in situatiile critice, de acest gen, chiar si eficient (folosind preponderent frana fata), este o arma cu doua taisuri. Pe perioada de franare puternica se pierde manevrabilitatea, directia de deplasare nemaiputand fi controlata. Desi reflexul este de incerca franarea, de multe ori o varianta mai buna de evitare a unei coliziuni ar fi chiar deschiderea gazului si schimbarea extrema a directiei de deplasare chiar daca asta inseamna cu siguranta pierderea echilibrului... avantajul fiind ca TU ALEGI sensul si directia caderii!!! Toate consideratiile astea nu fac doi bani, timpul prea scurt pe care il avem la dispozitie in situatii critice nelasand loc decat de reactii reflexe. In aceste momente comanda franei rotii spate devine cel mai mare dusman pe care un motociclist il are! Ce vreau eu este sa subliniez necesitatea educarii reflexului de a bloca roata spate, lucru extrem de important in situatii critice. In acest sens, pe vremea in care abia descopeream cu ce se mananca motocicleta, pentru a scapa de fumul pe care il scoteam din roata spate de cate ori exersam franarea de urgenta, in prima faza am indus voluntar aer in instalatia franei spate. Desi nu mai permitea blocarea rotii, aceasta metoda nu ajuta deloc la educarea reflexelor asa ca in faza urmatoare am aerisit din nou frana insa am ridicat un fel de limitator mecanic din toba, menit pe de o parte sa blocheze cursa maxima iar pe de alta sa'mi reaminteasca greseala ori de cate ori o repetam. Chiar si acum, dupa 20 ani, simt ca tot nu stapanesc pe deplin reflexul franei pe spate astfel ca mi'am reglat levierul foarte jos, unghiul de actionare al labei piciorului fiind oarecum nefiresc, astfel ca in eventualele situatii de urgenta cand mintea mi se blocheaza sa ma impiedice sa blochez si roata spate. Oricat am fi de prevazatori si experimentati, la un moment dat ORICARE dintre noi se poate regasi intr'o situatie care il depaseste sau in care nu reactioneaza cum ar trebui! Totusi, suntem datori sa ne pregatim si antrenam pentru situatii neprevazute, grupul sau anturajul din care incepatorii fac parte fiind extrem de important. Nu vreau sa deschid tocmai eu un subiect cu mare "potential de inflamabilitate", poate de vina a fost numai aglomeratia si conditiile de trafic specific locului/perioadei ... insa cum se face ca grupul celorlalti motociclisti era atat de avansat incat nu au vazut ca un coleg a cazut?! In fine, fiecare e responsabil pentru ce face, insa in cazul asta pretul platit este mult prea mare. Sa speram ca vara asta vor fi cat mai putine evenimente similare. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Parerea mea e ca in timpul sezonului ar trebui sa fim cu ochiii in paispe ca pe litoral se aduna ciobanii de peste tot , deci implicit numarul lor e mai mare decat in alte judete . Fiecare merge cum vrea , vine la mare cu "tovarasii" isi da seama ca a gresit drumul si intoarce direct pe linia continua fara sa ii pese de ce e in jur ... ca lui ii pasa doar ca tre sa ajunga in costinesti si a trecut de statiune . Zi de zi vad faze de genul... schimbari de directie fara a se asigura si fara semnal , sicane in trafic etc . Daca tot soferii ne pun fata-n fata cu moartea noi macar sa stim sa fugim de ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) In astfel de situatii abs-ul iti poate salva viata. Sigur ca nu toate modelele de motociclete au aceasta optiune, dar cei care isi cumpara o motocicleta care poate fi dotata si cu abs, ar fi bine sa nu se zgarceasca. Cei cativa euro in plus cheltuiti pot face diferenta intre viata si moarte. Ca sa intaresc cele spuse fac trimitere la un studiu recent despre importanta abs-ului in reducerea numarului de accidente http://www.iihs.org/research/topics/pdf/r1110.pdf Editat Iulie 1, 2010 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
09SWC Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Doamne cat de tristi sunt unii dintre voi ca sa nu spun altfel.Cum sa stai acum sa-l judeci pe saracu baiat, ba ca n-a pus frana calume, ba mergea tare, sa faceti tot felu de supoziti legat de franare.Asta se putea intampla oricui acum depinde de indemanarea fiecaruia daca scapa sau nu.RUSINE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.