Sari la conținut

Accident mortal 29.06.2010 - intre Costinesti si Lazu


cata_30
 Share

Postări Recomandate

Parerea mea e ca in timpul sezonului ar trebui sa fim cu ochiii in paispe ca pe litoral se aduna ciobanii de peste tot , deci implicit numarul lor e mai mare decat in alte judete . Fiecare merge cum vrea , vine la mare cu "tovarasii" isi da seama ca a gresit drumul si intoarce direct pe linia continua fara sa ii pese de ce e in jur ... ca lui ii pasa doar ca tre sa ajunga in costinesti si a trecut de statiune . Zi de zi vad faze de genul... schimbari de directie fara a se asigura si fara semnal , sicane in trafic etc . Daca tot soferii ne pun fata-n fata cu moartea noi macar sa stim sa fugim de ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In astfel de situatii abs-ul iti poate salva viata. Sigur ca nu toate modelele de motociclete au aceasta optiune, dar cei care isi cumpara o motocicleta care poate fi dotata si cu abs, ar fi bine sa nu se zgarceasca. Cei cativa euro in plus cheltuiti pot face diferenta intre viata si moarte. Ca sa intaresc cele spuse fac trimitere la un studiu recent despre importanta abs-ului in reducerea numarului de accidente http://www.iihs.org/research/topics/pdf/r1110.pdf

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne cat de tristi sunt unii dintre voi ca sa nu spun altfel.Cum sa stai acum sa-l judeci pe saracu baiat, ba ca n-a pus frana calume, ba mergea tare, sa faceti tot felu de supoziti legat de franare.Asta se putea intampla oricui acum depinde de indemanarea fiecaruia daca scapa sau nu.RUSINE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne cat de tristi sunt unii dintre voi ca sa nu spun altfel.Cum sa stai acum sa-l judeci pe saracu baiat, ba ca n-a pus frana calume, ba mergea tare, sa faceti tot felu de supoziti legat de franare.Asta se putea intampla oricui acum depinde de indemanarea fiecaruia daca scapa sau nu.RUSINE

Pai e unul Ionut (nu mai tin minte aliasul pe forum) de 50kg (ca mine) care se da pe vitezane si care-si schimbase recent motorul de la Waka Ninja de 600 la 1000 si care era si cu pasagera cam multa si care anul trecut a reusit sa evite un accident in cascada - un bou a iesit intr-o depasire riscanta si s-a lovit cu masina de pe contrasens care a cam facut piruete, primul motociclist in spatele masinii a decolat peste masina, si asta a reusit sa fandeze ca la curse si sa ocoleasca toata chestia asta pe terasament fara sa cada. pe de alta parte eu l-am vazut acum 1-2 ani pe unul care a facut stoppie cu vitezana (si cu pitipoanca in spate) pe Magheru si n-a picat. Deci depinde si de franare si de reflexe si probabil cel mai mult de cat ai exersat inainte. Si desigur de starea tehnica a obiectului, ca pe "opinci" nu prea ies bine franele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne cat de tristi sunt unii dintre voi ca sa nu spun altfel.Cum sa stai acum sa-l judeci pe saracu baiat, ba ca n-a pus frana calume, ba mergea tare, sa faceti tot felu de supoziti legat de franare.Asta se putea intampla oricui acum depinde de indemanarea fiecaruia daca scapa sau nu.RUSINE

 

 

Nu judeca nimeni pe nimeni... incercam doar sa analizam conditiile in care acest accident s'a produs si DACA si mai ales CE ar fi putut preveni finalul tragic. Urmele de frana de 18 metri nu sunt SUPOZITII cum nici supozitii nu sunt varsta de 22 ani si motor supersport...

 

Da, sa'mi fie rusine ca incerc sa trag un semnal de alarma, in speranta ca cineva va avea urechi sa auda si poate va salva o viata...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 ani, fetita (baiata lui tata) de 6 ani, mers zi de zi in trafic, cu moto (XTX 660 si kawa zzr 1100).

Concluzii:

Target/ point fixation este 70 % din ripurile de pe forum. Restul e doar primul an de motociclism ...

Recomandari:

Cursul de la Oradea (anul acesta a trecut)... care educa privirea, evitarea si siguranta in trafic... Poate ne apucam si noi sa invatam de-adevaratelea sa conducem motociclete...

poate ajungem chiar o comunitate ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Target/ point fixation este 70 % din ripurile de pe forum. Restul e doar primul an de motociclism ...

 

asta este cel mai greu de educat dar si cel mai imortant. esti in stare sa nu pierzi vremea uitandu-te in pericol ai scapat ca loc de strecurat o motoreta este in 99% dintre cazuri. daca cineva poate sa te faca sa educi asta cat mai repede merita toti banii, merita si macar ca te face sa constientizezi exact importanta acestui factor vital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urma de frana a fost lasata de frana fata, 100 % ! Gumele erau opinci, saracul baiat urma sa le schimbe urmatoarea zi. Gumele bune nu aluneca in conditiile in care nu sunt reci si motocicleta nu este inclinata (daca e inclinata si a derapat, cazi instant, nu mai lasi nici o urma).

 

Inmormantarea va fi maine la ora 12, la biserica din spatele magazinului Tomis. Nu se va merge pe motociclete ! Dupa inmormantare si pomana, vom merge din nou PE MOTOCICLETE la cimitir si la locul accidentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urma de frana a fost lasata de frana fata, 100 % ! Gumele erau opinci, saracul baiat urma sa le schimbe urmatoarea zi. Gumele bune nu aluneca in conditiile in care nu sunt reci si motocicleta nu este inclinata (daca e inclinata si a derapat, cazi instant, nu mai lasi nici o urma).

 

Inmormantarea va fi maine la ora 12, la biserica din spatele magazinului Tomis. Nu se va merge pe motociclete ! Dupa inmormantare si pomana, vom merge din nou PE MOTOCICLETE la cimitir si la locul accidentului.

 

Dumnezeu sa-l odihneasca si sa dea liniste familiei.

Daca nu e prea gresit as vrea sa-l F.U.T.A si pe sofer...

Din Timisoara nu vom ajunge ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era de asteptat sa apara discutii, ca la orice topic de la accidente. in fine nu asta este important, oricum e o traditie sa se certe lumea si mortul saracul sa se invarta prin sicriu de cate ori il pomeniti. vina numarul unu dupa parerea mea de conducator auto si moto ( auto cu carnet si moto fara carnet ) este ca soferul AUTOTURISMULUI are 90% din toata vina. neacordare de prioritate si atat. e suficient. restul de 10% din vina o are motociclistul care probabil avea viteza ( excesiva sau nu ). ca motociclistul ar fi trait, cel vinovat tot soferul autoturismului e vinovat. personal mi s-a intamplat ( cu conserva ) sa patesc ceva asemanator.

 

eu viteza peste limita legala, cel vinovat neacordare de prioritate. eu in mers cu circa 80-90 km pe ora pe o strada din bucuresti. de pe o strada laterala dreapta domnul smecher ( cu "cuvant urat" la fund ) sofer al unui impresionant toyota land cruiser s-a gandit sa iasa. eu mi-am continuat drumul. smecherul a ezitat sa iasa, dar in secunda doi cu motorul de 3 litri pe care il detinea si tehnologia d4d, smecherul a zis ca poate asa ca drept urmare a dat gaz. problema pe care a sesizat-o la final a fost ca vrand sa faca stanga nu avea loc sa intoarca din cauza masinilor parcate pe partea carosabila asa ca a ramas blocat in strada. din reflex am pus frana si l-am lovit, evident, ca a sarit in fata mea la 100 de metri. se da jos din masina, tiganii claie gramada, el cu un ton foarte smecheresc imi spune "frate aveai viteza" zic " asa si ?" el imi da replica " mergeai cu 100 ! " si ii zic " te inseli, aveam 80 si urcam la 90 ca eram in treapta a 3 a" raspunsul vine fara pauza " pai esti de vina, stai asa ca chem politia sa masoare urmele de frana, da-te la o parte ( si ma impinge ) sa fac poza la urmele de franare sa facem ancheta ca esti vinovat" in fine l-am lasat sa-mi arate ca are telefon mobil cu camera, a facut omul pozele si vine iar la mine " haide la politie !" si ii zic " pai mutam masinile de la accident, nu ai zic ca vreai ancheta ?" omul raspunde " ba da, dar am aici poze si cauciucul ramane pe asfalt venim dupa aia" facem schimb de numere de tel si urma sa ne vedem in doua ore la politie, el brusc avand ceva treaba. il sun vreo 2 oare dupa care imi raspunde si imi spune sa ne vedem maine. dar cu ancheta cum ramane? ca cica vedem maine. zic bine. a 2 a zi ma prezint la politie, intru si zic ca vreau sa reclam un accident si a 2 a persoana a fugit de la locul accidentului. cand sa iau foaia suna telefonul. domnul cu ancheta ca cica e in fata politie si nu ma vedem. ii zic ca sunt in birou si ca declar ca a fugit de la locul faptei. disperat imi spune sa vin ca vrea sa vb cu mine. ma conformez, ma duc la el si dupa cateva secunde dupa ce ne salutam imi spune " auzi m-am tot gandit si eu sunt vinovat, ca am vb cu niste amici si mi-au zis ca imi ia carnetul ca nu se face ancheta pt asa ceva, ca spune-mi cati bani vrei ca sa nu dai declaratie" de aici se intelege ca mi-am luat banii pentru reparatii si pentru manopera evident si pentru timpul meu pierdut.

 

asadar dupa aceasta mica povestioara, eu unul am inteles. oricat de vinovat ar fi fost ala, e si vina mea ca aveam viteza. la urma urmei si vitezele astea sunt puse cu un scop ca de nu, s-ar fi dat liber ca pe sosele la nemti. mergi tata cat te tin ficatii, doar opreste la rosu si da prioritate.

ce mai conteaza cum, cat, in ce conditii, ce anvelope avea, ce viteaza avea, cati N/m a apasat frana, care roata a franat si care s-a invartit in aer si alte calcule din fizica cuantica. mortul e mort. nimic nu-l aduce inapoi.

sa-i fie tarana usoara, si viata lunga in puscarie lui ala cu masina. atat. condoleante familie indurerate si celor apropiati lui. si tuturor celor pe doua roti, asfalt uscat si zile cu soare si benzina ieftina !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu am intele gresit, soferul autovehicolului ar fi primit un telefon si instant a intors...

daca e asa, cu siguranta ar fi fost destul de greu de evitat...

daca a franat si brusc a schimbat directia de mers spre dreapta (chiar daca era pe banda 1, se practica), pt a putea intoarce dintr-o bucata, iar motoristul venea taricel... ceva tot a incercat sa faca daca a-ndrumat motoreta sa ocoleasca pe unde trebe masina. ochii-n 14 ;)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAi nasol este ca in zona respectiva cei care nu au numere de CT sunt veniti in vacanta, iar cei veniti in vacanta nu merg "cu treaba" ei se plimba..

Probabil omul trebuia sa se intalneasca cu alti "pretenari" si la telefon era o discutie de genul "unde mergeti coaje.. pai noi la constanta in cutare loc".. "pai stai fraiere coila ca vin si eu cu voi.. ! " privire de vandam aruncata 0,03 secunde in oglinzi si vraaasti de volan!

Cam asta e toata.. desfasurarea accidentului dupa parerea mea.. 98,3456% adevarata. ;)

Mesaj completat

probabil nea "soferu" nici nu si-a inchipuit ca la orizont poate veni o motocicleta ...

 

de-aia zic: toate campaniile si toate marsurile nu au nici un rost daca nu ajung la urechea omului de rand, a soferului venit la mare, a soferului de camion!

Cand o sa intre soferu de camion sau soferul turist pe forum o sa mai curga multa apa pe Dunare.

 

Unde e conectat tot poporu? LA TELEVIZOR!

 

In loc de promo-ul ala PENIBIL cu "trei mese pe zi contribuie la o viata sanatoasa" dat de 20 de ori pe zi mai bine ar da si una cu scris alb mare pe fond negru:

 

"SOFERI! ATENTIE LA MOTOCICLETE! EXISTA IN TRAFIC! MERG CA GHIULELELE! ATENTIE CA NU VRETI SA LUATI VIATA UNUI OM FIE EL CHIAR SI MOTOCICLIST SINUCIGAS DONATOR DE ORGANE!"

 

E chiar asa de greu DE FACUT UN PROMO LA TV??? Aia cu trei mese pe zi de cine dracu e finantata???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decit sa ne omorim intre noi , mai vine venea careva cu ideea de a vinde mobra victimei , pt. a da banii familiei. Poate ei nu stiu cum , nu au timp sau nu au chef acuma. Daca o dezmembram si o vindeam , dadeam banii familiei , cum ziceam si totul era ok. Asa , ca sint unii prevazatori si altii nu , nu mai intereseaza pe nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decit sa ne omorim intre noi , mai vine venea careva cu ideea de a vinde mobra victimei , pt. a da banii familiei. Poate ei nu stiu cum , nu au timp sau nu au chef acuma. Daca o dezmembram si o vindeam , dadeam banii familiei , cum ziceam si totul era ok. Asa , ca sint unii prevazatori si altii nu , nu mai intereseaza pe nimeni.

 

 

Ultimele 2 accidente cu morti au in comun depasirea in grup.

 

Banii strinsi cu ocazii asa triste, nu conteaza din ce surse, mai bine ar merge intr-un fond din care sa se ofere cursuri gratuite, daca exista asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De zeci de ani motociclistii se vaita ca soferii i-i omoara. Si nu invatza nimic. Pur si simplu cind circuli tare pe un drum public ai sanse mari sa sfirsesti la morga. Sint sute , mii de soferi pe strada si fiecare dintre ei poate gresi. Problema e ca ei au un cazan protector, motociclistii nu au. La un impact frontal poti muri si la 40/h. Problema e ca la 100/h ai timp destul sa frinezi pina sub 40/h, dar, atentie, ca sa frinezi trebuie sa ai si cu ce frina, daca ai opinci uscate in loc de anvelope nu ai nici o sansa. Am vazut destui care-si cumpara placutze , pompe furtune, discuri, si pun anvelope care la o frinare de urgentza aluneca. Exista o sansa daca motoreta lovea masina si-l ,proiecta pe baiat peste. Am un amic care s-a lovit la 100/h de roata fatza a unui tractor si a scapat cu viatza. Faceti intodeauna un test simplu: mergeti cu anvelopele la temperatura ambianta cu 10-20/h , tineti picioarele pe jos ca sa va asigurati si incercati sa frinati maxim. Daca cauciucul fatza tinde sa alunece, atunci cind veti avea nevoie de frina de urgentza nu o ve-ti avea. Am testat zeci de anvelope la modul asta, mai simplu de atit nu se poate. BT 014 -016, PP 2CT, Sportec M1 M3, Diablo Corsa III stau prost de tot la acest capitol. O sa vina unii sa zica ca nu stiu fraierii sa frineze, exact, luati-va masuri de precautie. Cind vezi zidul in fatza ta la 200/h stringi frina la maxim, si cit se poate de brusc.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimele 2 accidente cu morti au in comun depasirea in grup.

 

Banii strinsi cu ocazii asa triste, nu conteaza din ce surse, mai bine ar merge intr-un fond din care sa se ofere cursuri gratuite, daca exista asa ceva.

cursuri gratuite...destinate cui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot nu inteleg de ce se bate atat apa in piu pe frana asta ! daca baiatul nu a mai apucat sa franeze sau din reflex a franat cum a franat, de ce tot mai discutati pe tema asta. la o anumita viteza creierul spune, franeaza si atat. nu sta sa faca calcule aritmetice, sa zica am 130, frana fata usor, putin mai tare si spatele, pe urma fata progresiv din ce in ce mai tare. zice direct. strange sau apasa. punct. anvelopele, da, alt factor, dar sa luam si starea drumului, calitatea asfaltului si multe altele. cum zic si multi altii. viteza e factor de risc la care ne supunem exponential o data cu cresterea ei, dar asta o facem pe propria raspundere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimele 2 accidente cu morti au in comun depasirea in grup.

 

Banii strinsi cu ocazii asa triste, nu conteaza din ce surse, mai bine ar merge intr-un fond din care sa se ofere cursuri gratuite, daca exista asa ceva.

Sa inteleg ca te oferi sa faci cursuri gratuite pe banii altuia ? Adica pe mobra victimei ? Eu ziceam ca decit sa ne dam Prevazatori , mai bine venim cu un plan sa vindem mobra baiatului decedat si sa dam banii aia familiei lui. Si asta fiind valabil la toate accidentele cu mortaciuni , daca familiile lor nu mai au energia de a se ocupa de dezmembrat si de vindut piese.

Ca de Prevazatori e plina lumea virtuala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde e conectat tot poporu? LA TELEVIZOR!

 

In loc de promo-ul ala PENIBIL cu "trei mese pe zi contribuie la o viata sanatoasa" dat de 20 de ori pe zi mai bine ar da si una cu scris alb mare pe fond negru:

 

"SOFERI! ATENTIE LA MOTOCICLETE! EXISTA IN TRAFIC! MERG CA GHIULELELE! ATENTIE CA NU VRETI SA LUATI VIATA UNUI OM FIE EL CHIAR SI MOTOCICLIST SINUCIGAS DONATOR DE ORGANE!"

 

E chiar asa de greu DE FACUT UN PROMO LA TV??? Aia cu trei mese pe zi de cine dracu e finantata???

 

Da e foarte greu de facut o campanie la TV. Costa foarte mult si nu avem de unde sa luam banii.

Aia cu trei mese pe zi este facuta de marile firme care ofera mancare gen supermarket, restaurante etc. Probabil datorita crizei au scazut vanzarile la mancare. Aceasta reclama are menirea sa ne aduca aminte ca indiferent de criza trebuie sa mancam ca altfel murim. In felul asta ei isi cresc veniturile la magazine.

 

In tarile civilizate campaniile pentru motociclisti sunt facute de firmele din domeniu. Constructori, service, producatori de vestimentatie, etc.

Ca si in cazul producatorilor si vanzatorilor de mancare nici cei din domeniul moto nu fac aceste campanii de capul lor. Sunt constituiti in asociatii cum este de exemplu Asociatia constructorilor de motociclete. Aceste asociatii iau bani de la firme si fac acele spoturi care ni se par noua minunate si ne intrebam de ca la noi nu se poate? Ei bine nu se poate fiindca la noi nu exista costructori de motociclete fiindca nu ne lasa RAR-ul sa le omologam iar importatorii sunt vai de capul lor.

 

Deci nu avem cum sa facem campanii TV fiindca suntem vai de capul nostru. Nu sunt bani si gata. Si chiiar daca ar fi bani sa zicem din fonduri UE s-ar gasi unii care sa ii fure. Niste asociatii ale motociclistilor sa zicem.

 

Cand mai puneti intrebari de genul de ce la noi nu se poate incercati sa ganditi romaneste si o sa gasiti raspunsul.

 

Ultimele 2 accidente cu morti au in comun depasirea in grup.

 

Banii strinsi cu ocazii asa triste, nu conteaza din ce surse, mai bine ar merge intr-un fond din care sa se ofere cursuri gratuite, daca exista asa ceva.

 

Foarte bine punctat la treaba aia cu despartirea de grup. Trebuia sa mai detaliezi putin ca sa inteleaga tot romanul. Idiotul ala cu masina cand a vazut ca trec doi motociclisti a cosniderat ca aia sunt toti asa ca a dat blana. Cand mergeti in grup mergeti in grup. Daca unul a ramas mai in spate trebuie asteptat sa se lipeasca iar de grup. daca unul opreste sa isi faca nevoile opreste tot grupul. Nu mai mergeti in grup dezordonat ca va puneti in pericol.

Exista niste reguli de mers in grup si daca nu le stiti mai bine plecati separat si va intalniti in punctul de destinatie.

Este clar ca una din cauzele accidentului a fost ruperea de grup.

 

Si la ideea cu cursurile ai dreptate dar nu gratuite. Nu poti sa pui oamenii sa munceasca gratis doar pentru o idee oricat de nobila ar fi aceasta idee.

Tu ai avea timp sa faci cursuri pe degeaba cu cineva. Daca ai acel timp ce te opreste sa o pui in practica?

E nevoie de mai mult ca sa faci aceasta idee sa devina ceva palpabil. Nu e greu dar trebuie putina vointa, mult timp liber si ceva fonduri. Incepuse Ninja un asemenea proiect pe aici dar a murit din lipsa de participanti. Ideea era foarte buna numai ca excursiile erau putin cam lungi. Poate ceva la doua ore de trefic in bucuresti si cateva ore de mers pe afara ar fi de ajuns.

 

Zicea cineva ca participantii ar trebui sa vina cu mobra lor. Pai nu e normal sa vina cu mobra fiecare. In primul rand trebuie sa se obisnuiasca fiecare pe mobra lui. ca daca il invat eu pe o alta motocicleta ar putea sa aiba probleme de adaptare.

 

Eu zic ca un asemenea curs ar trebui sa aiba o parte teoretica. Adica sa cumppere instructorul niste casti de comunicare. Sa urce elevul in spate si sa ii explice cum se face o depasire. Unde sa ii dea tare si unde sa o lase moale. Unde sa se asigure etc. Apoi cu aceleasi casti sa il urce pe mobra pe elev si sa porneasca cu el in trafic fiecare pe mobra lui dar sa poata comunica unul cu altul. Investitia ar fi minima. Castile de comunicare, benzina si timpul alocat.

 

motociclistilor de exemplu.

 

In cluj se face ceva si uite rezultatul : Potrivit statisticilor Poliei Rutiere Cluj, numarul accidentelor rutiere in care au fost implicati motociclisti au scazut cu 35%, iar numarul persoanelor decedate in urma accidentelor de motocicleta a scazut cu 75%. Sursa http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/m...n-trafic-86700/

 

In cluj a scazut cu 75% numarul persoanelor decedate!!!...gandestete daca am avea parte de niste cursuri ca in vest unde experti te invata cum sa-ti stapanesti motocicleta in diferite conditii, si cum sa franezi in diferite conditii.

 

Poate ca vine vremea cand tre sa ne gandim si la noi si sa facem ceva si pentru noi in mod direct, nu indirect prin campanii in care sa-i constientizam pe conservari ca existam in trafic.

 

 

Campaniile alea au fost cele mai ieftine modalitati de a atrage atentia si la vremea lor au fost excelente. Si nici alea nu au fost prea ieftine. Cei care le-au facut stiu bine cati bani au scos din buzunarul propriu ca sa fie posibile. Dupa ce o sa faci tu macar o campanie de acest fel abea tunici sa vii si sa spui ca nu sunt bune.

Ia inceraca tu sa faci o campanie la TV. Sa vedem cam ce iese. daca iese.

 

Pana atunci eu zic sa o lasam mai usor cu viteza in toate sensurile si sa fim mai prevazatori chiar daca o sa faca unii si altii misto de noi ca suntem prezavatori. Macar noi o sa fim niste prevazatori in viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...