Jump to content

Recommended Posts

plm, la  cat  des am eu drumuri asa lungi de facut, pot sa inchiriez de 2 ori pe an o termica, sau fac schimbu cu fratimiu sau socramiu o saptamana. Si nu cred ca sunt singurul cu tiparul asta de utilizare

Link to post
Share on other sites
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

19 hours ago, DARK-RIDER-82. said:

Astea electrice incep sa cred ca-s pt.aia cu deficiente

 

Doamne feri! Aseara vorbeam cu nefasta ca daca esti mai subtire de auz si driveru se uita pe smart sau schimba muzica la GPS, se suie pe tine la colt de strada original, ca nu auzi nicio plua cand vine ala.

Link to post
Share on other sites

Haide sa luam exemplu pe Bucuresteni ca pe astia ii vad si eu.

Ca orice roman sadea isi uraste casa sincer si drept umare in fiecare weehend fugutza la munte sau la mare.

Daca am trai intr-o tara normala, lumea s-ar duce cu trenul. Avantaje cat cuprinde: rapid, fara stres, nu ai grija masinii, bei pana cazi sub masa, etc.

Doar in RO fiind o tara anormala avem:

- iti iese pe nas pana ajungi cu trenul la mare/munte

- in tren cara e cald/iarna e frig

- conditii naspa

- iar elementul cel mai important: sa te vada tata lumea ce masina (nemteasca obligatoriu) ti-ai luat tu. Sa dai +200 km/h pe autostrada sufletului

 

Probabil ca la fel se intampla si prin alte orase mari, in care lumea fuge din oras de vineri/sambata  pana duminica seara. Daca esti in limita a 100-150 Km merge cu electrica, altfel este riscant.

 

@einstein1984  asa cum spui tu, am un coleg de facultate care locuieste in Elvetia si care  si-a vandut masina acuma 2 ani. Cand are nevoie isi inchiriaza masina: nu ai grija reviziilor, CASCO, ITP, taxa de drum, imnpozite. loc de parcare etc. In plus daca se strica primesti pe loc alta la schimb.  De altfel Elvetia este singura tara din Europa in care nr. de masini pe cap de locuitor este in scadere.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, VyXxer a spus:

 

Doamne feri! Aseara vorbeam cu nefasta ca daca esti mai subtire de auz si driveru se uita pe smart sau schimba muzica la GPS, se suie pe tine la colt de strada original, ca nu auzi nicio plua cand vine ala.

 

De parca un Golan cu motor 0.9 sau 1.2 benzina e trambitza. Nici nu vreau sa vorbesc de alte modele mai scumpe si mai antifonate. 

 

Electricele nu is chair "mute", iar majoritatea mai au functii pentru zone residentiale care emit niste zgomote.

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

Cand are nevoie isi inchiriaza masina: nu ai grija reviziilor, CASCO, ITP, taxa de drum, imnpozite. loc de parcare etc. In plus daca se strica primesti pe loc alta la schimb.  De altfel Elvetia este singura tara din Europa in care nr. de masini pe cap de locuitor este in scadere.

 

Debicei "simtul proprietatii" este mai dezvoltat la aia care is mai aproape de secolul trecut, decat astia care traiesc in prezent. 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Silver Arrow said:

Cand are nevoie isi inchiriaza masina

 

Pai si cu navetistii ce facem? La mine intre sate face ala cu microbuzul 12 km in 40 min, dupa ce il astepti un sfert de ora. Si pe nationala merge tot cu 30, ca are si el un program de respectat: sa ajunga inainte lu' colegu (sau dupa?) ca sa gaseasca statia plina.

Link to post
Share on other sites

24 de km pe zi faci o saptamana naveta fara sa incarci. SI navetisti nu polueaza in centru prea rau. 

Cat priveste zgomotoul incepi si tu cu loud pipes save lives? Exista norma europeana ptnbazaitoare de veh electrice la viteze mici , in principal pt pietoni sunt. 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, VyXxer a spus:

 

Pai si cu navetistii ce facem? La mine intre sate face ala cu microbuzul 12 km in 40 min, dupa ce il astepti un sfert de ora. Si pe nationala merge tot cu 30, ca are si el un program de respectat: sa ajunga inainte lu' colegu (sau dupa?) ca sa gaseasca statia plina.

 

Oh man...greu ii sa te adresezi firmei de transport? Poate schimba aia ceva vazand absurdul situatiei

 

12km...pai cu bicicleta ii faci in 20 min. Dar mno, poate la voi intre sate e rusine sa mergi cu bicicleta, mai bine te inghesui 1 ora intr-un microbuz...ca-i mai cald

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, VyXxer a spus:

 

Pai si cu navetistii ce facem? La mine intre sate face ala cu microbuzul 12 km in 40 min, dupa ce il astepti un sfert de ora. Si pe nationala merge tot cu 30, ca are si el un program de respectat: sa ajunga inainte lu' colegu (sau dupa?) ca sa gaseasca statia plina.

Pai de naveta mi se pare masina ideala asta cu buleftrica.  Ramane evident problema costului de achizitie, tocmai pentru ca dai o palarie de bani pentru o masina ''decat'' pentru naveta.. Cu diezalu' SH, fabrica de fum, iesi mult mai ieftin si poti afuma si pe altii din tara 😊

 

Iar faptul ca imbatranesti cu microbuzul ... numar mic de microbuze, fiscalizare nema pentru ca  acelasi manarii locale cu cine pune mana pe licentele de transport, spagi chestii socoteli. Adica coruptia aia de care ne tot plangem. Problemele tot noi ni le facem, unii altora.

 

Am mers si eu cu autobuzul intre sate, prin Germania si Austria. Te uiti pe net cand vine, ajungi in statie cu 1 min inainte, ala vine la fix cat trebuie, si fiind un autobuz mare nu am prins niciodata inghesuiala. Si culmea primesti bilet 🙈.

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, cuki said:

Oh man...greu ii sa te adresezi firmei de transport? Poate schimba aia ceva vazand absurdul situatiei

 

12km...pai cu bicicleta ii faci in 20 min. Dar mno, poate la voi intre sate e rusine sa mergi cu bicicleta, mai bine te inghesui 1 ora intr-un microbuz...ca-i mai cald

 

Pai greu nu e sa te adresezi, greu e sa ai cui, greu e sa se schimbe ceva.

Cu bicla acuma, sincer nu. Vara da. Dar nu sint numai eu in situatia asta, unii sint mai comozi decat mine. Apoi... nici nu fu vorba de mine, ca eu nu sint navetist. Si nu pot, oricum sa fac 2 lucruri odata, adica si naveta si sa fiu si prost: cine draqu se suie in transportul in comun cand are mobra?

Pana la urma masina nu e doar necesitate. Daca poti sa te duci cu masinuta ta (chiar si cu motor de 5L pe benzina), in timp ce dai Cradle of Filth blana si fumezi o tigare... de ce sa te sui in microbuz, ca sa mirosi parfumurile esentiale vara si sa tremuri iarna? Topicul e despre niste masini nu despre conditie fizica sau ecologism. Da, chiar daca e topic pt electrice, cred ca s-a plecat de la cum se comporta si daca merita banii investiti tigaia, nu daca e cerul mai ozonat daca dai 30k pe o chinezarie.

1 minute ago, Silver Arrow said:

Si culmea primesti bilet

Do you belive in change?  :)))

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, VyXxer a spus:

Da, chiar daca e topic pt electrice, cred ca s-a plecat de la cum se comporta si daca merita banii investiti tigaia, nu daca e cerul mai ozonat daca dai 30k pe o chinezarie.

 

Se merita pentru aia care sunt momentan in situatia ideala sa detina o masina electrica, is deschisi un pic la minte si au banii in jeb sa plateasca toasteru.

Acuma 10 ani erau 0.0001% din potentialii cumparatori

Acuma deja vorbim de procente si ne apropiem incet de double digit

 

Incet incet devin tot mai multe nevoi acoperite. Chiar azi citeam despre o masina electrica (apare in 2021) cu autonomie de 1600km. Nu cred ca real va avea 1600, dar si daca are jumatate e bine. 

Nu cred ca mai vorbim de IF, ci deja cred ca suntem la WHEN...in Ro eu cred ca in urmatorii 5 ani va fi o crestere mai ales in zonele urbane, cred ca si Dacia Spring va contribui bine la crestere, dar nu cred ca vom vedea schimbari legisative majore sau care sa prohibiteze benzina/diesel in 10 ani de acuma incolo. 

 

Dar vedem ce urmeaza si dupa covidu asta...sigur vor aparea multe voci si multi activisti, care vor gasi o corelatie intre numarul mare de morti si gradul de poluare. In era Post Covid, acesti "lobbysti" daca pot sa-i numesc asa, vor avea mult mult succes in a milita pentru energie regenerabila si impotriva poluarii.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@cuki man, eu nu vad ev-urile functionale in Europa de est , cauta pe gogu statii de incarcare ... sunt presarate , multe sunt doar pe harta sau nu functioneaza , nici la mine nu e senzatie dar sa zicem ca pot ajunge cam pe oriunde as vrea sa merg fara pierdut timp/nervi foarte mult

 

Masina aia cu 1k mile range  e cam futurista si are 2 locuri , pretul in schimb e atractiv si se mai incarca si solar .

Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw .

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, superbec a spus:

@cuki man, eu nu vad ev-urile functionale in Europa de est , cauta pe gogu statii de incarcare ... sunt presarate , multe sunt doar pe harta sau nu functioneaza , nici la mine nu e senzatie dar sa zicem ca pot ajunge cam pe oriunde as vrea sa merg fara pierdut timp/nervi foarte mult

 

Nu acuma...nu in 2020. Cum spuneam, acuma is OK pentru un anumit procent care isi poate incarca masina acasa. Aia care poate mai au 1 masina in garaj, sau aia care poate au inchiriat macar 1 data in viata o masina si nu au greturi.

Oricum Europa asta de Est mereu o sa fie ceva in neregula. Amus cativa ani, Dieselul era prost...chiar si in reprezentante iti recomandau sa nu bagi decat de la OMW/MOL si preferabil Dieselul scump, ca sa nu-ti belesti motoru. Cati si-or fi belit motoru, n-om sti...dar macar la curent sper ca nu om putea sa ne plangem ca-i intins cu apa.

 

Nu stiu unde stai acuma in EU, dar sigur acuma 5 ani nu gaseai nici 1% din chargerele pe care le gasesti acuma. Iar peste 5 ani, proabil ca vor fi de 10 ori mai multe decat acuma. O fi Europa de Est inapoiata, dar cand e rost de facut bani...cred ca suntem destul de destepti sa profitam

 

1 oră în urmă, superbec a spus:

Masina aia cu 1k mile range  e cam futurista si are 2 locuri , pretul in schimb e atractiv si se mai incarca si solar .

Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw .

 

Era un exemplu, asa ca poata dormi belbodi astia linistiti ca cinva se gandeste si la nevoia lor de a face Müchen - Bucuresti dintr-o bucata cu un charge de baterie.

 

Exista progres, zilnic creste rangul, scad timpii de incarcare, creste puterea, scade greutatea etc. La motoarele pe benzina/diesel, scade cubaju, creste pretu, scade puterea, creste consumu. Diametral opus

Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, cuki a spus:

preferabil Dieselul scump, ca sa nu-ti belesti motorul

Belești injecția, nu motorul. Și o belești mai rapid cu ăla scump care unge mai prost! <Euro 5 nu ai nici un motiv să folosești motorina mai scumpă, din contra! Nu mai zic că pe vremuri indoiau benzinarii motorina ieftină cu benzină și o vindeau ca d'aia scumpă. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, superbec a spus:

Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw .

Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, AdrianB1 a spus:

Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita.

si 50w sunt suficienti sa-ti mentina bateria de 12v in stare perfecta , logic ca nu poti incarca 50kwh cu 200w 

la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare..

 

jucaria aia de care zice Cuki cu 1600km range se incarca si solar, prin cacalifornia eu zic ca e smecherie 

Link to post
Share on other sites

Spring va fi prin excelență un vehicul urban, iar performanțele lui urmăresc fidel acest profil atât ca autonomie (225 km), cât și ca putere (45CP). Garanția pentru baterie va fi de 8 ani sau 120.000 km. Despre preț nu avem momentan toate detaliile, însă au apărut deja speculații că acesta va fi undeva sub 18.000 euro (17.800 euro în Ungaria), ceea ce înseamnă că Spring va putea fi achiziționat cel mai probabil sub 10.000 euro cu ajutorul ecobonusului de la stat.

 

8 ani garantie la baterie, ce sa vrei mai mult...

Link to post
Share on other sites

Așa cum le cric are tot felul de roboți în genul ălora care trag de sertare la ikea pt testarea diferitelor subabsamble, iar dacă acestea nu cedează după nr prestabilit de cicluri le reproiectează, mă aștept ca bateria primăvăratică să țină cam... 8 ani și 1-2 luni! 😈 Sau poate lasă o marjă pt eventualele imobilizări în service care ar prelungi garanția. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, l.u.v a spus:

FB_IMG_1607624203429.jpg

Buna asta! 😊

Subscriu!

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, superbec a spus:

la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare..

Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras.

 

* Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh.

Link to post
Share on other sites
Citat

12km...pai cu bicicleta ii faci in 20 min. Dar mno, poate la voi intre sate e rusine sa mergi cu bicicleta

Eu sunt mare fan bicicleta dar afirmatia asta e mult exagerata( medie 36km/h...). In ultima perioada ma deplasez de cateva ori pe saptamana la o lucrare la 12.3km distanta. Daca nu ploua merg cu bicla, si fac aproximativ 45min. Cu masina dimineata fac ceva mai putin si seara deobicei fac mai mult de 45 min.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, binox a spus:

Eu sunt mare fan bicicleta dar afirmatia asta e mult exagerata( medie 36km/h...). In ultima perioada ma deplasez de cateva ori pe saptamana la o lucrare la 12.3km distanta. Daca nu ploua merg cu bicla, si fac aproximativ 45min. Cu masina dimineata fac ceva mai putin si seara deobicei fac mai mult de 45 min.

 

 

Mi-am dat seama dupa ce am postat, nu facusem calcule, pur si simplu am aruncat un numar.

Totusi, cred ca cu o bicicleta electrica oarescare, pe drum drept...intre sate (deci fara semafoare etc.) cred ca e posibil sa faci 20-25 min. 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras.

 

* Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh.

vorbim despre lucruri diferite , toate EV-urile din cate stiu eu au in continuare o baterie de 12v acid plumb , bateriile astea produc multe probleme .. la modelul meu id3 se plang constant pe grup oameni ca e moarta masina .. in cele mai multe cazuri pt ca bateria de 12v e descarcata. la A8 din cretacic aveam trapa cu panou solar, la ev din 2020 nu am un cacao de panou solar, nici macar optional.

 

* o masina futurista gen Aptera poate consuma  10kwh/100km sau mai putin dar o tesla nici nu are cum sa se apropie de consumul asta , la ID3 am ~20kwh/100km , poate o sa scada la vara dar nu-mi fac iluzii, in plus trebuie sa mergi foarte incet pt a avea un asa consum , da-i cu gogu dupa Aptera 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, superbec a spus:

da-i cu gogu dupa Aptera

Am pus eu un link de youtube acum o săptămână sau 2 aici pe topic. 

Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! 😱

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

 

 

Totusi, cred ca cu o bicicleta electrica oarescare, pe drum drept...intre sate (deci fara semafoare etc.) cred ca e posibil sa faci 20-25 min. 

foarte posibil si cu minim efort ,vad multi mosi ca merg sustinut cu 30-35km/h 

Chiar acum, john17 a spus:

 

Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! 😱

se incarca in timpul mersului sau cand e treaza masina nu stiu cu exactitate logica dar am masurat-o pe a mea , baga 13A cateva minute dupa ce te apropii de masina

Link to post
Share on other sites
  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...