Cavaleru Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 Se poate face asa ceva? cum? se poate adapta un astfel de sistem de la un scuter de exemplu? Cum functioneaza un astfel de indicator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 La BMW e un plutitor ca si ala de la vasul de apa de la WC cu un potentiometru atasat jos la parghie. x ohmi = 5 kile, x+2 ohmi = 7 kile de gaz. La ceva utilaj de excavat am vazut ~ la fel, numai ca acolo era o tija dreapta si un plutitor cu contact electric pe ea, dar functiona la fel, adica rezistenta electrica direct proportionala cu nivelu de gaz, indicat de pozitia plutitorului in rezervor, care culisa pe tija Mesaj completat Adeca se poate face asa ceva, insa tre sa stii sa folosesti un microcontroller si cel mai important, sai ai loc unde sa prinzi sistemul ala in rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 (editat) Teoretic se poate face, insa practic eu vad cateva probleme [pe care mi le-am pus cand m-am gandit de ce naiba astia in 2000 inca umblau cu robinete de rezerva]: (1) inaltimea plutitorului nu este direct proportionala cu volumul comustibilului, este doar proportionala. Adica cresterea nu este liniara si nu poti aplica regula de trei simpla, astfel nu poti sa folosesti o sursa de tensiune si un potentionemtru cu afisare directa, decat daca iti faci marcaje de genul [litri] 1..3..........5..7........8...12..13.14..16, adica sa iti gradezi empiric scala. (2) Trebuie sa gasesti o portiune dreapta in rezervor care sa uneasca punctul cel mai de jos, cu cel mai de sus. de exemplu la Hornet nu cred ca e rezlizabil pentru ca are multe curburi si practic nu pot sa bag ceva drept (de exemplu o linie) din capac pana la fundul rezervorului. La scutere din cate stiu rezervorul are forma regulata, tocmai de aceea este mai usor de facut un indicator (3) chiar in ipoteza solutionarii problemelor (1) (cu microcontroller sau cu scala gradata empiric) si (2)(cu un plutitor+reostat flexibil, sau un altfel de senzor) ar mai fi problema cablajelor si a nivelelor de tensiune (electrica) in rezervor. Eu parca nu as baga 12V la benzina de exemplu... M-am gandit si la o alta solutie, care elimina necesitatea plutitorului si a reostatului si anume sa se masoare presiunea hidrostatica pe punctul cel mai de jos a rezervorului ( de ex la robinet sau la pompa). Stiind ca densitatea carburantului si acceleratia gravitationala sunt constante, obtii presiunealichidului direct proportionala cu inaltimea. Astfel probelemele (2) si (3) dispar, insa ramane (1). Toate aceste considerente sunt observatii personale, cei care cunosc sistemele de functionare a indicatoarelor la motocicletele moderne, sunt rugati sa prezinte problema/solutia, precum si sa confrunte aberatiile mele de mai sus. Editat Iulie 25, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 insa tre sa stii sa folosesti un microcontroller si cel mai important, sai ai loc unde sa prinzi sistemul ala in rezervor. Sondele clasice, cu indicator analog n-au nimic de-a face cu microcontrolerele. Sunt formate dintr-o rezistenta parcursa de curent electric in rezervor si un miniampermetru in bord. Cel mai dificil la adaptarea unui asemenea sistem este sa pozitionezi sonda in asa fel incat plutitorul sa parcurga complet inaltimea rezervorului in timp ce-si parcurge complet cursa. Dar indicatia nu va arata cantitatea de benzina, ci nivelul ei in rezervor. La un rezervor cu fundul plat, gen ZZR, Bandit... in general cele cu cadru perimetral, nu va fi mare diferenta, insa la cele cu cadru cu "backbone", la care rezervorul coboara de-o parte si de cealalta a cadrului diferenta va fi considerabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 Cum zicea si mai sus, tre microcontroler, ca daca nu aflii cati cm de gaz mai ai in rezervor, si cum rezervorul nu are o forma regulata, sa fie direct proportionala inaltimea fluidului cu rezistenta cursorului, trebuie sa il inveti ca la 12 cm ai 3 litri, la 14 cm ai 4 litri si la 16 cm ai 7 litri sa zicem. Mesaj completat (3) chiar in ipoteza solutionarii problemelor (1) (cu microcontroller sau cu scala gradata empiric) si (2)(cu un plutitor+reostat flexibil, sau un altfel de senzor) ar mai fi problema cablajelor si a nivelelor de tensiune (electrica) in rezervor. Eu parca nu as baga 12V la benzina de exemplu... n-ai de ce sa iti faci grija, la multe mobre pe injectie pompa de benzina ii scufundata in rezervor, si nu se aprinde oricum e sub lichid, si daca nu are aer, nu ia foc am vazut pe dicovery parca, or pus intr-un butoi de metal jumate benzina, or tras in el si nu o explodat, apoi un sfert benzina si tot nu o explodat, apoi or ajuns la concluzia ca tre 2% gaz din volumul total ca sa explodeze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 (editat) Se poate face asa ceva? cum? se poate adapta un astfel de sistem de la un scuter de exemplu? Cum functioneaza un astfel de indicator? adevarul e ca e aiurea rau fara indicator nivel benzina, m-am si saturat sa tot foot busonul de la rezervor sa vad cata benzina mai am si sa ma intreb daca ajung oare. e ca draq. m-am gandit si eu de multe ori la o asemenea adaptare dar mi-am dat seama ca ma depaseste. totusi nu mi dau seama din ce motive nu au pus la toate mobrele ceas indicator benzina. Editat Iulie 26, 2010 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Si eu m-am gandit odata sa adaptez ceva la capra mea .. nu ca mi-ar fi trebuit ci ca sa fiu cul.. apoi mi-am dat seama ca nu-mi trebuie. In primul rand, la mine are rezerva, rezerva care contine 6L. Rezervorul total este de 18L.. Nu inteleg de ce trebuie sa ma stresez cu cata benzina mai am in rezervor in Europa unde exista benzinarii din 2 in 2 (maximum maximorum 100km intre ele, dar exagerez). La mine odata ce NU sunt pe rezerva stiu clar ca mai am inca pentru 100km... La moto meu consumul orice i-as face se invarte in jur de 5%.. deci cand fac fulu resetez si counteru la km.. si de la ful stiu ca orice as face pana ajung la rezerva..se fac cam 200-230 km.. Din momentul in care intru pe rezerva prioritatea number one e sa gasesc benzinarie.. Deci, la ce-mi trebuie improvizatii si firarii prin rezervor.. sa-mi arate ce? Ceva ce deja stiu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 adevarul e ca e aiurea rau fara indicator nivel benzina, m-am si saturat sa tot foot busonul de la rezervor sa vad cata benzina mai am si sa ma intreb daca ajung oare. e ca draq. m-am gandit si eu de multe ori la o asemenea adaptare dar mi-am dat seama ca ma depaseste. totusi nu mi dau seama din ce motive nu au pus la toate mobrele ceas indicator benzina. pai e o metoda mai simpla de a sti cam cata benzina ai. Resetezi trip-meterul de fiecare data. la mine la 140km in oras intra rezerva, deci daca am mers 70 km in oras am jumatate din rezervor (fara rezerva) adica vreo 6..7 + 3 = 9..10 litri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Si eu m-am gandit odata sa adaptez ceva la capra mea .. nu ca mi-ar fi trebuit ci ca sa fiu cul.. apoi mi-am dat seama ca nu-mi trebuie.In primul rand, la mine are rezerva, rezerva care contine 6L. Rezervorul total este de 18L.. Nu inteleg de ce trebuie sa ma stresez cu cata benzina mai am in rezervor in Europa unde exista benzinarii din 2 in 2 (maximum maximorum 100km intre ele, dar exagerez). La mine odata ce NU sunt pe rezerva stiu clar ca mai am inca pentru 100km... La moto meu consumul orice i-as face se invarte in jur de 5%.. deci cand fac fulu resetez si counteru la km.. si de la ful stiu ca orice as face pana ajung la rezerva..se fac cam 200-230 km.. Din momentul in care intru pe rezerva prioritatea number one e sa gasesc benzinarie.. Deci, la ce-mi trebuie improvizatii si firarii prin rezervor.. sa-mi arate ce? Ceva ce deja stiu? iti dai seama cam cat de 'cul' poti fi atunci cand ai noroc sa fii intr-o depasire si sa termine benzina de pe on inainte de a da pe rezerva? nush ce motor ai tu dar eu am mers si cu consum de 5% si cu consum de 7-8%. nici mie nu mi plac improvizatiile mai ales pe instalatia electrica dar vreau sa zic ca e nasol fara indicator de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Eu unul as putea trai si fara, da sa fie numa indicatoru de rezerva. Ala e mai usor de facut, pe topicu de africani se explica cum se poate pescui nivelu din rezervor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 iti dai seama cam cat de 'cul' poti fi atunci cand ai noroc sa fii intr-o depasire si sa termine benzina de pe on inainte de a da pe rezerva? nush ce motor ai tu dar eu am mers si cu consum de 5% si cu consum de 7-8%. nici mie nu mi plac improvizatiile mai ales pe instalatia electrica dar vreau sa zic ca e nasol fara indicator de benzina. Stiu ce zici man, uneori e enervant, dar daca nu are din fabrica mi se pare greu de adaptat, adica nu stiu daca merita investitia. In plus din ce am inteles de pe la alte modele care au.. indicatorul ala e asa mai mult informativ, in nici un caz nu e de vreo precizie de speriat.. Adica eu as preferea sa iau o mobra care are din constructie, daca nu are.. sanatate, asta e.. cand am dat bani putini pe ea a fost ok, acu ma plang ca n-are benzin gauge.. zic si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 26, 2010 Autor Share Postat Iulie 26, 2010 iti dai seama cam cat de 'cul' poti fi atunci cand ai noroc sa fii intr-o depasire si sa termine benzina de pe on inainte de a da pe rezerva? nush ce motor ai tu dar eu am mers si cu consum de 5% si cu consum de 7-8%. nici mie nu mi plac improvizatiile mai ales pe instalatia electrica dar vreau sa zic ca e nasol fara indicator de benzina. am patit asa ceva. eram prin bulgaria pe ploaie, pe pasul Shipka, eram pe coborare. mi-a murit motorul pana sa imi dau seama de la ce era problema. am dat un pic la automat. amvazut ca nu o ia. i-am dat un branci la vale si asa a pornit-o. TDM-ul abia din 2000 are un astfel de indicator. iar pompa la modelul meu este vacuumatica. tre sa se invarta motorul ca sa traga benzina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 indicatorul meu de benzina nu e f precis, adica am rezervorul plin si atunci cand merg nu prea scade 'in timp real' sa zic asa..... poate e defecta bobina din rezervor, asta nu stiu...cert este ca nivelul nu scade pe ceas 'lin', ci doar cate 2-3 'liniute' deodata....am rezervorul plin, dupa o perioada 3/4 apoi jumate si tot asa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 26, 2010 Autor Share Postat Iulie 26, 2010 sau caut o motocicleta cu rezervor de 18l si adaptez de pe ea tot sistemul indicatorului de benzina. asa nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian cristea Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 iti dai seama cam cat de 'cul' poti fi atunci cand ai noroc sa fii intr-o depasire si sa termine benzina de pe on inainte de a da pe rezerva? nush ce motor ai tu dar eu am mers si cu consum de 5% si cu consum de 7-8%. nici mie nu mi plac improvizatiile mai ales pe instalatia electrica dar vreau sa zic ca e nasol fara indicator de benzina. cresterea vitezei medii/maxime cu care mergeam (implicit cresterea consumului din cauza motorului de 500 cmc) si lipsa indicatorului de benzina au fost factorii decisivi pentru schimbarea motocicletei in cazul meu. dupa 2-3 opriri in mers incepuse sa mi se faca frica sa nu o patesc intr-o depasire. incepuse sa ma enerveze foarte mult ca trebuia tot timpul sa fac calcule si aproximari tocmai ca sa nu se opreasca in mers sau sa ramin fara benzina pe nu stiu unde. daca bagai benzina proasta la nu stiu ce benzinarie si aveai consum mai mare? daca mergeai pe autostrada cu 140 km/h pentru 78 de km si apoi drum judetean cu 90 km/h si apoi 2 orase cu semafoare? o mie de intrebari si de calcule pentru ca mesterii nu au avut chef sa puna un led de alarma/rezerva in loc de un robinet de rezerva; sau macar un sistem combinat led+robinet. mi s-a luat si am trecut la ceva mai gindit pentru touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Ma, eu am vazut candva pe un site de electronic surplus un senzor de presiune! Asta se baga la fundul rezervorului si masoara presiunea fluidului! cu cat ai mai multa benzina, cu atat el va fi la o adancime mai mare si prin urmare presiunea va fi mai mare! Este o tema pentru acasa realizarea unui afisaj (GUI) pentru acest traductor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 sau caut o motocicleta cu rezervor de 18l si adaptez de pe ea tot sistemul indicatorului de benzina. asa nu merge? parca are fzs600... in schimb ala nu are indcator pt temperatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Ma, eu am vazut candva pe un site de electronic surplus un senzor de presiune! Asta se baga la fundul rezervorului si masoara presiunea fluidului! cu cat ai mai multa benzina, cu atat el va fi la o adancime mai mare si prin urmare presiunea va fi mai mare! Este o tema pentru acasa realizarea unui afisaj (GUI) pentru acest traductor. Aia ar fi o treaba cat 10... La asta nu m-am gandit insa s-ar putea pune in aplicare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 (editat) Aia ar fi o treaba cat 10... La asta nu m-am gandit insa s-ar putea pune in aplicare uite aici primul rezultat cu google! Respectivul senzor are range-ul cam pe langa subiect insa... celor ce doresc sa dedice energie acestui proiect le urez navigare(e-bay) si gugalire fructuoasa. Ofer cu placere consultanta electronica gratuita (yahoo e la profil). edit: am uitat link-ul http://www.electronicsurplus.com/leftnav/s...rs/pressure.cat Editat Iulie 27, 2010 de ranga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 27, 2010 Autor Share Postat Iulie 27, 2010 parca are fzs600... in schimb ala nu are indcator pt temperatura da fzs 1998-1999 asta are 18l uite cum arata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 resetez si counteru la km.. la fiecare plin. si stiu aproximativ cand trebuie sa ma apropii de o benzinarie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 9, 2011 Share Postat Ianuarie 9, 2011 Eu am montat un senzor de Oltcit sub busonul de rezervo,r la MZ-ul meu choppat, deasupra fiind o cupla cu 3 contacte (masa, senzor, rezerva). Asta e un plutitor coaxial pe o tija verticala pe care e o rezistenta bobinata. Cand plutitorul e sus rezistenta e aproape 0. Plutitorul e alimentat cu un fir spiralat flotant (legat intre plutitor si buson. Cand e jos, are cam 280 Ohmi. Jos e si un disc limitator pe care daca il atinge plutitorul se aprinde becul indicator de rezerva benzina (6V, 2W). Instrumentul folosit ca indicator: un logometru pentru Lada (Fiat 124), pentru nivel de benzina sau temperatura motor (sunt identice) Merge de vre-o 20 de ani si nu a explodat nimic niciodata (rezervorul e metalic). La MZ busonul e pozitionat excentric fata de axul rezervorului, iar busonul e la acelasi standard cu cele de camion. La honda asta inca studiez problema. Are rezervorul din polietilena si singura solutie pare un senzor montat pe sita robinetului de benzina, introdus de jos in sus. Problema e sa scot un fir electric pe langa robinet, sub O-ringul de etansare. Probabil voi folosi o folie subtire. Asta la primavara. oare o garnitura babana ca aia de la filtrul auto de ulei, nu ar permite introducerea unui fir litzat?, eventual vulcanizarea lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_BV Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 dupa multe cautari pe google am gasit pe pagina http://www.epixmarine.ro/senzor-indicator-nivel-combustibi-l-amp-apa se gaseste senzor si indicator de combustibil, doar ca ce nu stiu este cum as putea scurta lungimea sensorului care este de 20 cm. ce ziceti, ar functiona? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 dupa multe cautari pe google am gasit pe pagina http://www.epixmarine.ro/senzor-indicator-nivel-combustibi-l-amp-apa se gaseste senzor si indicator de combustibil, doar ca ce nu stiu este cum as putea scurta lungimea sensorului care este de 20 cm. ce ziceti, ar functiona? Interesant...Trebuie scos rezervorul si masurata inaltimea utila la interior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.